|
|
|
|
|
|
|
Producent ,,Rolnik szuka żony" i ,,Mam talent" poprawił rentowność. W br. plusem powrót ,,BrzydUli", minusem epidemia
Firma FremantleMedia Polska produkująca programy i seriale telewizyjne (m.in. „Rolnik szuka żony”, „Mam talent”, „Na Wspólnej”) w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 4,4 proc. do 39,15 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 22,1 tys. zł straty do 279,2 tys. zł zysku. W br. na niekorzyść spółki działają ograniczenia związane z epidemią, a na korzyść wznowienie produkcji telenoweli „BrzydUla” dla TVN.
więcej
|
TVP Dokument wystartuje 19 listopada, szefem Tomasz Piechal
Od 19 listopada zacznie być nadawany kanał TVP Dokument, będzie dostępny satelitarnie i w sieciach kablowych. Szefem stacji został Tomasz Piechal.
więcej
|
MTV 80s i MTV 90s zastąpiły VH1 Classic i MTV Rocks. ,,Zróżnicowana muzyka, oparta na hitach i najpopularniejszych teledyskach"
Na początku tygodnia stacja VH1 Classic zmieniła się na MTV 80s, a kanał MTV Rocks został zastąpiony przez MTV 90s. - Anteny oferują naszym odbiorcom zróżnicowaną muzykę, opartą na hitach i najpopularniejszych teledyskach z obu dekad - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Dorota Neef, kids, youth brands & tam director ViacomCBS Networks CEE.
więcej
|
Urszula Rogala prowadzącą ,,Magazynu Ekspresu Reporterów"
Urszula Rogala dołączyła do Mirosława Rogalskiego jako drugi gospodarz „Magazynu Ekspresu Reporterów” w TVP2. Program mają prowadzić na zmianę. Rogala pracuje w TVP od marca br.
więcej
|
Aleksandra Mirecka i Paweł Duda jurorami nowego talent-show ,,Lego Masters". Emisja od 14 listopada w TVN
Jurorami nowego talent-show „Lego Masters” zostali Aleksandra Mirecka i Paweł „Brodaty Geek” Duda. Program na antenie TVN będzie emitowany w sobotnim prime-time od 14 listopada.
więcej
|
Polska Liga Esportowa w Polsat Games
Od środy, 14 października Polsat Games transmitować będzie polskie rozgrywki CS:GO. Rywalizacja ośmiu drużyn relacjonowana będzie równolegle w telewizji oraz w internecie.
więcej
|
Zygmunt Solorz w radzie nadzorczej Spektrum TV
Po przejęciu Nowa TV oraz Fokus TV od ZPR Media, Grupa Polsat zmieniła zarząd oraz radę nadzorczą spółki Spektrum TV, nadawcy obu kanałów.
więcej
|
Milion klientów usługi telewizyjnej Orange Polska, 343 tys. z dekoderami 4K
Orange Polska ogłosił we wtorek, że z Telewizji Orange korzysta milion abonentów. Większość z nich jest też abonentami Orange Love. W ofercie znajduje się ponad 190 kanałów, z czego większość w jakości HD a trzy - w jakości 4K.
więcej
|
,,Moontalk" codziennym late night show Active Family, Magdalena Kasperowicz gospodynią (wideo)
W poniedziałek, 12 października Active Family rozpocznie emisję nowego late night show „Moontalk”. Codzienną audycję poprowadzi Magdalena Kasperowicz.
więcej
|
Kanał Investigation Discovery z nowym logo
Od 7 października kanał Investigation Discovery odświeżył oprawę graficzną i logotyp.
więcej
|
1,23 mln widzów debiutu ,,BrzydUli" w TVN7, 14 proc. udziału w 16-49
Pokazany w poniedziałek wieczorem w Siódemce pierwszy odcinek reaktywowanej po 11 latach przerwy telenoweli „BrzydUla” oglądało średnio 1,23 mln widzów - wynika z najnowszych danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Miley Cyrus kolejną gwiazdą ,,MTV Unplugged"
17 października br. MTV Polska pokaże kolejny koncert z serii „MTV Unplugged”. Tym razem gwiazdą będzie Miley Cyrus.
więcej
|
ABC mianuje szefa rozrywki
Australijski nadawca publiczny ABC zatrudnił Nicka Haydena na stanowisku head of entertainment.
więcej
|
Adform FLOW: Nowoczesna platforma pozwalająca na wygodne kierowanie działań marketingowych Adform – uznany przez Gartner za lidera branży adtech, opracował pierwszą na świecie w pełni niezależną i całkowicie zintegrowaną platformę technologiczną pozwalającą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników biznesowych. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Media crowdfundingowe coraz popularniejszą formą działalności. "Model biznesowy na dłuższą metę nie do utrzymania"
Ogłoszenie startu Radia 357 wzbudziło wiele emocji, szczególnie wśród słuczaczy Programu III Polskiego Radia. Inni stawiają sobie jednak pytanie czy pojawienie się kolejnej „potrójkowej” inicjatywy nie sprawi, że słuchacze podzielą się między nową rozgłośnię a działające od lipca Radio Nowy Świat. Eksperci w rozmowie z nami zastanawiają się również czy odbiorcy są w stanie finansować tak wiele inicjatyw medialnych opartych o crowdfunding.
więcej
|
|
Paweł Lewandowski odchodzi z Ministerstwa Kultury
Wiceminister Paweł Lewandowski niebawem odejdzie z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. - Trochę odpocznę, potem zobaczę, co dalej - mówi Lewandowski w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. Według nieoficjalnych informacji może przejść do Telewizji Polskiej lub biura KRRiT.
więcej
|
|
Państwowa Inspekcja Pracy sprawdzi, czy w Trójce nie dochodziło do mobbingu
Państwowa Inspekcja Pracy przeprowadzi kontrolę w radiowej Trójce. Kontrolerzy sprawdzą, czy działania zarządu nadawcy względem dziennikarzy tej anteny nie były mobbingiem. To reakcja na pismo, jakie we wrześniu br. skierował do głównego inspektora pracy zastępca Rzecznika Praw Obywatelskich, Stanisław Trociuk.
więcej
|
|
Marcin Kydryński i Jedliński krytycznie o powstaniu Radia 357. ,,Wkurzyło mnie to nieprzytomnie"
Pojawienie się Radia 357 to zła informacja: oznacza, że byli dziennikarze Trójki nie potrafią niczego zrobić razem - uważa Marcin Kydryński. Dziennikarze nowego projektu „zabierają zabawki do innej piaskownicy” - skomentował podczas spotkania z słuchaczami. Tomasz Michniewicz mówi jednak, że nie ma mowy o konkurencji: - Nie mamy planów wchodzić komukolwiek w drogę - skomentował.
więcej
|
|
Prezydent podpisał nowelę ustawy o Radzie Mediów Narodowych
Prezydent Andrzej Duda podpisał w poniedziałek nowelizację ustawy o Radzie Mediów Narodowych. Przepisy wprowadzają procedurę powoływania przez prezydenta członka Rady w przypadku wygaśnięcia członkostwa przed upływem kadencji.
więcej
|
|
RMF FM liderem słuchalności w Olsztynie. Duży wzrost Antyradia
Najchętniej słuchaną stacją radiową w Olsztynie w okresie od marca do sierpnia br. było RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze takie anteny, jak: Radio ZET i VOX FM - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
,,O muzyce dla Ciebie" nową cośrodową audycją Radia Dla Ciebie
Publiczna rozgłośnia Radio Dla Ciebie zaczyna nowy cykl audycji: „O muzyce dla Ciebie”. Emitowane będą co środa, po godzinie 20.00. Prowadzącymi zostali Elżbieta Karaś-Krasztel i Karol Radziwinowicz.
więcej
|
|
|
|
IAB Mixx Awards: ING z nagrodą Best in Show, najwięcej statuetek dla OLX i innogy Polska. Izabela Albrychiewicz Człowiekiem Roku
Podczas czternastej gali wręczenia nagród IAB Mixx Awards najlepszą kampanią ("Best in Show") okazał się projekt „Hulaj z głową” przygotowany przez Gong i MullenLowe MediaHub dla firmy ING Bank Śląski. Najczęściej nagradzanymi kampaniami były „T-raperzy znad Wisły - Antysmog song” dla marki OLX oraz „Wypożycz elektrycznego! - pierwszy w pełni elektryczny car sharing w Polsce” dla innogy Polska (innogy go!). Wyróżnienie Człowiek Roku otrzymała Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM. Nagrodę Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań dostał Marcin Pery, CEO Gemiusa.
więcej
|
Grupa Walk tworzy komórkę kreatywną Endless by Walk. Na jej czele Tomasz Dembiński
W grupie marketingowej Walk powstała nowa struktura Endless by Walk, specjalizująca się w obsłudze kreatywnej. Komórka kierowana jest przez zespól liderów.
więcej
|
,,Spróbuj, jaka dobra" - reklamy czekolady Wedel już bez chłopca i zebry w rolach głównych (wideo)
Ruszyła kampania reklamowa czekolady Wedel pod hasłem „Spróbuj, jaka dobra”. To pierwsza duża akcja promocyjna marki przygotowana przez agencję Saatchi&Saatchi, w reklamach głównych ról nie grają już chłopiec i wioząca go zebra.
więcej
|
Co trzecia produkcja reklamowa z reżyserami na wyłączność. Obroty studiów produkcyjnych rosną
Coraz więcej produkcji reklamowych realizowanych jest w modelu przyjętym na rynkach zachodnich, gdzie reżyser w danym projekcie jest związany tylko z jednym producentem a ich oferta jest nierozłączna - to wniosek z nowego raportu Klubu Producentów Reklamowych, działającego przy SAR. Wyniki badania wskazują, że takich produkcji w przebadanym okresie była już jedna trzecia, a wśród producentów KPR nawet prawie połowa. Rosną obroty studiów produkcyjnych - w 2019r. wyniosły 358 mln zł.
więcej
|
Anna Dzierzędzka dyrektorem zakupu i planowania mediów w PepsiCo na rynkach CE
Anna Dzierzędzka objęła stanowisko media & connections planning director w regionie CE (Europy Środkowej, krajach bałkańskich oraz Niemczech, Austrii i Szwajcarii) w koncernie PepsiCo.
więcej
|
MullenLowe MediaHub wygrał przetarg na jesienną kampanię InPostu
Dom mediowy MullenLowe MediaHub wygrał przetarg na planowanie i zakup mediów tradycyjnych do jesiennej kampanii firmy InPost. Z naszych informacji wynika, że pokonał w nim Starrcom (Publicis Media).
więcej
|
Marcin Dorociński reklamuje Konto Jakie Chcę w Santander Bank Polska z opcją dla nastolatków (wideo)
W nowej kampanii Santander Bank Polska z udziałem Marcina Dorocińskiego reklamowane jest Konto Jakie Chcę z opcją rachunku dla nastolatków. Akcję przygotowały firmy marketingowe FCB Bridge2Fun, Propeller i Starcom.
więcej
|
Urszula Dębska i Katarzyna Herman bez włosów w kampanii "To nie ja" (wideo)
Fundacja Rak'n'Roll ruszyła z nową akcją pod hasłem „To nie ja”, której celem jest zbiórka pieniędzy na peruki dla dziewczyn, które przechodzą przez raka. Wystąpiły w niej m.in. Anna Skura, Urszula Dębska i Katarzyna Herman.
więcej
|
Programy lojalnościowe pomagają Polakom oszczędzać na codziennych zakupach. Najpopularniejsza "Moja Biedronka"
Ponad połowa Polaków korzysta z programów lojalnościowych, a trzy czwarte z nich używa aplikacji mobilnych tych programów. Służą one klientom głównie do sprawdzania aktualnych promocji oraz wykorzystywania kuponów rabatowych - wynika z najnowszego Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia. Najbardziej popularnym programem lojalnościowym jest Moja Biedronka, a najlepiej ocenianym Klub Rossmann.
więcej
|
Worek cebuli inspiracją w kampanii Samsunga (wideo)
Samsung chce zachęcić użytkowników smartfonów do kreatywności przy robieniu zdjęć smartfonem. W tym celu przygotował kampanię obejmującą historię miłosną, dla której inspiracją stał się worek cebuli.
więcej
|
AMS wprowadza system informacji pasażerskiej w Poznaniu
Firma reklamy zewnętrznej AMS SA (Agora) we współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego w Poznaniu wprowadzają System Informacji Pasażerskiej.
więcej
|
IKEA wprowadza do sprzedaży kapelusz wykonany z tego samego materiału co torba Frakta
W sieci sklepów IKEA w Australii pojawiła się limitowana edycja kapeluszy Knova. Są niebieskie i bardzo trwałe - wykonano je z tego samego materiału, z którego produkowane są kultowe torby szwedzkiej sieci - Frakta.
więcej
|
Julia Wieniawa ambasadorką Zalando
Aktorka Julia Wieniawa została ambasadorką platformy ecommerce Zalando. W sezonie jesienno-zimowym podzieli się z użytkownikami rekomendacjami dotyczącymi asortymentu platformy i zaprezentuje ulubione trendy.
więcej
|
KIA reklamuje modele hybrydowe i elektryczne
Na początku tego tygodnia wystartowała kampania „Stop wondering. Start driving”, promująca gamę modeli hybrydowych i elektrycznych KIA. Przygotowały ją Interactive Partners i Havas Media.
więcej
|
Weronika Trosińska: z Butcher's do Space Cat Industries
Weronika Trosińska objęła stanowisko senior account manager w agencji Space Cat Industries.
więcej
|
Polsat Media sprzedaje reklamy digital audio w serwisach Eurozetu
Spółka AUDIOads zawarła z Grupą Eurozet (właściciel m.in. Radia Zet) umowę, na mocy której w ofercie reklamowej Polsat Media Digital Audio znajdą się na wyłączność wszystkie playery radiowe, należące do Grupy Eurozet: Radiozet.pl, Antyradio.pl, Chillizet.pl oraz Meloradio.pl.
więcej
|
Mattel wprowadza ekologiczną Piramidkę z kółek Fisher-Price
Producent zabawek Mattel do 2030 roku zobowiązuje się do produkcji zabawek i ich opakowań z tworzyw naturalnych lub recyklingowanych. Jedną z pierwszych zabawek, wykonanych w 100 proc. z materiałów ekologicznych, jest kultowa Piramidka z kółek Fisher-Price.
więcej
|
Michelin z szykuje się do zimy specjalną promocją
Rozpoczyna się nowa akcja promocyjna marki opon Michelin adresowana tym razem do szerokiego grona użytkowników samochodów w czterech krajach europejskich - Polsce, Czechach, na Słowacji i Litwie.
więcej
|
Tesco rusza z największą w swojej historii akcją lojalnościową, w której można zdobyć maskotki Disneya
Sieć sklepów Tesco Polska rusza z akcją lojalnościową, w ramach której klienci będą mogli zdobyć maskotki bohaterów kreskówek Disneya. Firma podaje, że to największa tego rodzaju akcja w jej historii w Polsce. Wesprze to kampania reklamowa przygotowana przez agencje Ogilvy, MediaCom i Garden of Words.
więcej
|
Pagen ma nowe logo i strategię
Firma Pagen (produkująca okna, drzwi, bramy garażowe i rolety) zmienia wizerunek, wprowadzając do komunikacji nowe logo wraz z nową identyfikacją wizualną i strategią marketingową na lata 2020-2022.
więcej
|
Michał Chrościcki dołącza do Bees & Honey
Do zespołu agencji digitalowej Bees & Honey dołączył nowy account manager Michał Chrościcki.
więcej
|
Sklep internetowy Zooplus z charytatywną akcją ,,Mamy coś do przekazania"
Wystartowała kampania sklepu internetowego zooplus.pl – „Mamy coś do przekazania”, która ma na celu pomoc podopiecznym Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Krakowie (Krakowskie Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami). Działania przygotowały LiquidThread i SparkFoundry (obie z grupy Publicis).
więcej
|
Adform FLOW: Nowoczesna platforma pozwalająca na wygodne kierowanie działań marketingowych Adform – uznany przez Gartner za lidera branży adtech, opracował pierwszą na świecie w pełni niezależną i całkowicie zintegrowaną platformę technologiczną pozwalającą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników biznesowych. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Dziennikarze, związkowcy i ludzie kultury bronią szefa związku zawodowego Agory
Agora zwróciła się do działającego w spółce związku zawodowego z wnioskiem o wyrażenie zgody na rozwiązanie umowy z szefem NSZZ "Solidarność" Agory i Inforadia Wojciechem Orlińskim. Negatywnie o działaniach spółki wypowiadają się drugi, działający przy spółce związek zawodowy, a w jego obronie list do zarządu podpisali dziennikarze i ludzie kultury. - Wstyd, jeśli firma tak bogata i mająca tak duże przychody jak Agora, chce robić oszczędności kosztem pracowników - uważa dr Jolanta Hajdasz, szefowa CMWP SDP.
więcej
|
Sprzedaż dzienników w sierpniu spadła o 19,3 proc. do 466 tys. egzemplarzy
Rozpowszechnianie płatne ogólnopolskich dzienników w sierpniu 2020 roku spadło rdr o 19,3 proc. do 466 tys. sztuk. W ujęciu mdm sprzedaż spadła o 0,5 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP).
więcej
|
Marcin Stefanowski redaktorem naczelnym ,,Głosu Dziennika Pomorza"
Po 12 latach szefowania dziennikowi „Głos Dziennik Pomorza” (Polska Press Grupa), z wydawnictwem żegna się Krzysztof Nałęcz. Nowym redaktorem naczelnym został jego dotychczasowy zastępca, Marcin Stefanowski.
więcej
|
|
|
Media crowdfundingowe coraz popularniejszą formą działalności. "Model biznesowy na dłuższą metę nie do utrzymania"
Ogłoszenie startu Radia 357 wzbudziło wiele emocji, szczególnie wśród słuczaczy Programu III Polskiego Radia. Inni stawiają sobie jednak pytanie czy pojawienie się kolejnej „potrójkowej” inicjatywy nie sprawi, że słuchacze podzielą się między nową rozgłośnię a działające od lipca Radio Nowy Świat. Eksperci w rozmowie z nami zastanawiają się również czy odbiorcy są w stanie finansować tak wiele inicjatyw medialnych opartych o crowdfunding.
więcej
|
Firma Ewy Chodakowskiej z 15 mln zł wpływów i 4,7 mln zł zysku. Dzięki e-commerce wzrost w czasie epidemii
W ub.r. spółka Bebio należąca do trenerski fitness Ewy Chodakowskiej i jej męża Eleftheriosa Kavoukisa zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 12 proc. do 14,89 mln zł i spadek zysku netto z 5,55 do 4,68 mln zł. Epidemia spowodowała odwołanie eventów z udziałem Chodakowskiej, a jednocześnie wzrost sprzedaży w jej e-sklepie Bebio.pl i platformie BeActivetv.
więcej
|
IAB Mixx Awards: ING z nagrodą Best in Show, najwięcej statuetek dla OLX i innogy Polska. Izabela Albrychiewicz Człowiekiem Roku
Podczas czternastej gali wręczenia nagród IAB Mixx Awards najlepszą kampanią ("Best in Show") okazał się projekt „Hulaj z głową” przygotowany przez Gong i MullenLowe MediaHub dla firmy ING Bank Śląski. Najczęściej nagradzanymi kampaniami były „T-raperzy znad Wisły - Antysmog song” dla marki OLX oraz „Wypożycz elektrycznego! - pierwszy w pełni elektryczny car sharing w Polsce” dla innogy Polska (innogy go!). Wyróżnienie Człowiek Roku otrzymała Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM. Nagrodę Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań dostał Marcin Pery, CEO Gemiusa.
więcej
|
Google wprowadza platformę Workspace. Wszystkie narzędzia do pracy zdalnej w jednym miejscu
Google rozpoczął udostępnianie nowej usługi o nazwie Google Workspace. Jest to platforma łącząca w jednej przestrzeni wiele narzędzi przeznaczonych do zdalnej pracy biurowej, takich jak Gmail, Dokumenty, Arkusze czy Prezentacje. Platforma jest adresowana głównie do firm w cenach od 20,70 do 69 zł za użytkownika miesięcznie.
więcej
|
Szef działu prawnego Polsatu Norbert Walkiewicz wiceprezesem Grupy Interia
Norbert Walkiewicz, prokurent i dyrektor działu prawnego w Telewizji Polsat, został powołany na wiceprezesa Grupy Interia. Polsat kupno Interii sfinalizował w lipcu br
więcej
|
Kickstarter jest w Polsce
Crowdfundingowa platforma Kickstarter właśnie ruszyła w trzech nowych krajach, w tym w Polsce.
więcej
|
OLX przejął platformę Carsmile z leasingiem i najmem samochodów
Grupa OLX kupiła (należąca do koncernu Naspers) kupiła większościowy pakiet akcji działającej od dwóch lat platformy motoryzacyjnej Carsmile.
więcej
|
Instagram będzie ostrzegać przed publikowaniem obraźliwych komentarzy
Serwis społecznościowy Instagram z okazji 10 rocznicy istnienia na rynku wprowadza nowe funkcjonalności. Wśród nich są m.in. możliwość zmiany ikony serwisu, funkcja mapowania wcześniejszych publikacji oraz ostrzeganie użytkowników przed publikowaniem obraźliwych treści i komentarzy.
więcej
|
Wyszukiwarka Bing zmienia nazwę i logo. Chce lepiej kojarzyć się użytkownikom
Microsoft zapowiedział, że należąca do niego internetowa wyszukiwarka Bing zmienia nazwę na Microsoft Bing. Platforma ma także nowe logo. Producent wyjaśnia, że zmiana identyfikacji wizerunkowej pozwoli użytkownikom łatwiej identyfikować Bing z Microsoftem.
więcej
|
Rząd planuje uszczelnienie VAT w transgranicznym handlu elektronicznym
Uszczelnienie VAT w transgranicznym handlu elektronicznym pomiędzy przedsiębiorcami a konsumentami zakłada projekt nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, który ukazał się w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów.
więcej
|
IAB Polska ogłasza Qualid - program poprawy jakości reklamy internetowej
IAB Polska zainaugurowało autorski program poprawy jakości o nazwie Qualid. Ma on pomóc branży reklamy internetowej w budowaniu zaufania reklamodawców, nadszarpniętego w ostatnich latach przez negatywne zjawiska takie jak ad freud.
więcej
|
Volkswagen sprzedaje auta w leasingu przez internet
Volkswagen Group Polska uruchomił właśnie swój sklep internetowy, w którym sprzedaje auta swojej marki w leasingu.
więcej
|
Adform FLOW: Nowoczesna platforma pozwalająca na wygodne kierowanie działań marketingowych Adform – uznany przez Gartner za lidera branży adtech, opracował pierwszą na świecie w pełni niezależną i całkowicie zintegrowaną platformę technologiczną pozwalającą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników biznesowych. materiał partnerskiwięcej |
|
|