Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 7 Października 2020
 
 
 
Dziennikarze, związkowcy i ludzie kultury bronią szefa związku zawodowego Agory
 
Agora zwróciła się do działającego w spółce związku zawodowego z wnioskiem o wyrażenie zgody na rozwiązanie umowy z szefem NSZZ "Solidarność" Agory i Inforadia Wojciechem Orlińskim. Negatywnie o działaniach spółki wypowiadają się drugi, działający przy spółce związek zawodowy, a w jego obronie list do zarządu podpisali dziennikarze i ludzie kultury. - Wstyd, jeśli firma tak bogata i mająca tak duże przychody jak Agora, chce robić oszczędności kosztem pracowników - uważa dr Jolanta Hajdasz, szefowa CMWP SDP. więcej
 
 
Producent ,,Rolnik szuka żony" i ,,Mam talent" poprawił rentowność. W br. plusem powrót ,,BrzydUli", minusem epidemia
 
Firma FremantleMedia Polska produkująca programy i seriale telewizyjne (m.in. „Rolnik szuka żony”, „Mam talent”, „Na Wspólnej”) w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 4,4 proc. do 39,15 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 22,1 tys. zł straty do 279,2 tys. zł zysku. W br. na niekorzyść spółki działają ograniczenia związane z epidemią, a na korzyść wznowienie produkcji telenoweli „BrzydUla” dla TVN. więcej
 
 
Media crowdfundingowe coraz popularniejszą formą działalności. "Model biznesowy na dłuższą metę nie do utrzymania"
 
Ogłoszenie startu Radia 357 wzbudziło wiele emocji, szczególnie wśród słuczaczy Programu III Polskiego Radia. Inni stawiają sobie jednak pytanie czy pojawienie się kolejnej „potrójkowej” inicjatywy nie sprawi, że słuchacze podzielą się między nową rozgłośnię a działające od lipca Radio Nowy Świat. Eksperci w rozmowie z nami zastanawiają się również czy odbiorcy są w stanie finansować tak wiele inicjatyw medialnych opartych o crowdfunding. więcej
 
 
Paweł Lewandowski odchodzi z Ministerstwa Kultury
 
Wiceminister Paweł Lewandowski niebawem odejdzie z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. - Trochę odpocznę, potem zobaczę, co dalej - mówi Lewandowski w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. Według nieoficjalnych informacji może przejść do Telewizji Polskiej lub biura KRRiT. więcej
 
 
TVP Dokument wystartuje 19 listopada, szefem Tomasz Piechal
 
Od 19 listopada zacznie być nadawany kanał TVP Dokument, będzie dostępny satelitarnie i w sieciach kablowych. Szefem stacji został Tomasz Piechal. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Niedźwiecki i Strzyczkowski tworzą internetowe Radio 357. Zebrali już ponad 100 tys. zł więcej
 
TVN z 540 mln zł zysku w 2019 roku. 1,6 tys. pracowników, więcej na pensje i marketing więcej
 
Agora chce zwolnić szefa związków zawodowych. "Za straszenie pracowników zwolnieniami grupowymi" więcej
 
Eurozet z większymi przychodami i zyskiem, 30 mln zł na dywidendę więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Junior Product Manager (Dział Online) Eurozet
Performance Marketing Specialist Cube Group
Specjalista ds. sprzedaży projektów kontentowych swiatlekarza.pl & pacjenci.pl
Event Manager El Padre
Redaktor - Projekt Manager ds. rozwoju nowego portalu dot. fotowoltaiki Marketing Relacji
PR Unit Director Komunikacja Plus
Redaktor Serwisu dziendobry.tvn.pl TVN
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Producent ,,Rolnik szuka żony" i ,,Mam talent" poprawił rentowność. W br. plusem powrót ,,BrzydUli", minusem epidemia

Firma FremantleMedia Polska produkująca programy i seriale telewizyjne (m.in. „Rolnik szuka żony”, „Mam talent”, „Na Wspólnej”) w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 4,4 proc. do 39,15 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 22,1 tys. zł straty do 279,2 tys. zł zysku. W br. na niekorzyść spółki działają ograniczenia związane z epidemią, a na korzyść wznowienie produkcji telenoweli „BrzydUla” dla TVN. więcej

TVP Dokument wystartuje 19 listopada, szefem Tomasz Piechal

Od 19 listopada zacznie być nadawany kanał TVP Dokument, będzie dostępny satelitarnie i w sieciach kablowych. Szefem stacji został Tomasz Piechal. więcej

MTV 80s i MTV 90s zastąpiły VH1 Classic i MTV Rocks. ,,Zróżnicowana muzyka, oparta na hitach i najpopularniejszych teledyskach"

Na początku tygodnia stacja VH1 Classic zmieniła się na MTV 80s, a kanał MTV Rocks został zastąpiony przez MTV 90s. - Anteny oferują naszym odbiorcom zróżnicowaną muzykę, opartą na hitach i najpopularniejszych teledyskach z obu dekad - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Dorota Neef, kids, youth brands & tam director ViacomCBS Networks CEE. więcej

Urszula Rogala prowadzącą ,,Magazynu Ekspresu Reporterów"

Urszula Rogala dołączyła do Mirosława Rogalskiego jako drugi gospodarz „Magazynu Ekspresu Reporterów” w TVP2. Program mają prowadzić na zmianę. Rogala pracuje w TVP od marca br. więcej

Aleksandra Mirecka i Paweł Duda jurorami nowego talent-show ,,Lego Masters". Emisja od 14 listopada w TVN

Jurorami nowego talent-show „Lego Masters” zostali Aleksandra Mirecka i Paweł „Brodaty Geek” Duda. Program na antenie TVN będzie emitowany w sobotnim prime-time od 14 listopada. więcej

Polska Liga Esportowa w Polsat Games

Od środy, 14 października Polsat Games transmitować będzie polskie rozgrywki CS:GO. Rywalizacja ośmiu drużyn relacjonowana będzie równolegle w telewizji oraz w internecie. więcej

Zygmunt Solorz w radzie nadzorczej Spektrum TV

Po przejęciu Nowa TV oraz Fokus TV od ZPR Media, Grupa Polsat zmieniła zarząd oraz radę nadzorczą spółki Spektrum TV, nadawcy obu kanałów. więcej

Milion klientów usługi telewizyjnej Orange Polska, 343 tys. z dekoderami 4K

Orange Polska ogłosił we wtorek, że z Telewizji Orange korzysta milion abonentów. Większość z nich jest też abonentami Orange Love. W ofercie znajduje się ponad 190 kanałów, z czego większość w jakości HD a trzy - w jakości 4K. więcej

,,Moontalk" codziennym late night show Active Family, Magdalena Kasperowicz gospodynią (wideo)

W poniedziałek, 12 października Active Family rozpocznie emisję nowego late night show „Moontalk”. Codzienną audycję poprowadzi Magdalena Kasperowicz. więcej

Kanał Investigation Discovery z nowym logo

Od 7 października kanał Investigation Discovery odświeżył oprawę graficzną i logotyp. więcej

1,23 mln widzów debiutu ,,BrzydUli" w TVN7, 14 proc. udziału w 16-49

Pokazany w poniedziałek wieczorem w Siódemce pierwszy odcinek reaktywowanej po 11 latach przerwy telenoweli „BrzydUla” oglądało średnio 1,23 mln widzów - wynika z najnowszych danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl. więcej

Miley Cyrus kolejną gwiazdą ,,MTV Unplugged"

17 października br. MTV Polska pokaże kolejny koncert z serii „MTV Unplugged”. Tym razem gwiazdą będzie Miley Cyrus. więcej

ABC mianuje szefa rozrywki

Australijski nadawca publiczny ABC zatrudnił Nicka Haydena na stanowisku head of entertainment. więcej

Adform FLOW: Nowoczesna platforma pozwalająca na wygodne kierowanie działań marketingowych

Adform – uznany przez Gartner za lidera branży adtech, opracował pierwszą na świecie w pełni niezależną i całkowicie zintegrowaną platformę technologiczną pozwalającą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników biznesowych. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Media crowdfundingowe coraz popularniejszą formą działalności. "Model biznesowy na dłuższą metę nie do utrzymania"

Ogłoszenie startu Radia 357 wzbudziło wiele emocji, szczególnie wśród słuczaczy Programu III Polskiego Radia. Inni stawiają sobie jednak pytanie czy pojawienie się kolejnej „potrójkowej” inicjatywy nie sprawi, że słuchacze podzielą się między nową rozgłośnię a działające od lipca Radio Nowy Świat. Eksperci w rozmowie z nami zastanawiają się również czy odbiorcy są w stanie finansować tak wiele inicjatyw medialnych opartych o crowdfunding. więcej

 
Paweł Lewandowski odchodzi z Ministerstwa Kultury

Wiceminister Paweł Lewandowski niebawem odejdzie z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. - Trochę odpocznę, potem zobaczę, co dalej - mówi Lewandowski w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. Według nieoficjalnych informacji może przejść do Telewizji Polskiej lub biura KRRiT. więcej

 
Państwowa Inspekcja Pracy sprawdzi, czy w Trójce nie dochodziło do mobbingu

Państwowa Inspekcja Pracy przeprowadzi kontrolę w radiowej Trójce. Kontrolerzy sprawdzą, czy działania zarządu nadawcy względem dziennikarzy tej anteny nie były mobbingiem. To reakcja na pismo, jakie we wrześniu br. skierował do głównego inspektora pracy zastępca Rzecznika Praw Obywatelskich, Stanisław Trociuk. więcej

 
Marcin Kydryński i Jedliński krytycznie o powstaniu Radia 357. ,,Wkurzyło mnie to nieprzytomnie"

Pojawienie się Radia 357 to zła informacja: oznacza, że byli dziennikarze Trójki nie potrafią niczego zrobić razem - uważa Marcin Kydryński. Dziennikarze nowego projektu „zabierają zabawki do innej piaskownicy” - skomentował podczas spotkania z słuchaczami. Tomasz Michniewicz mówi jednak, że nie ma mowy o konkurencji: - Nie mamy planów wchodzić komukolwiek w drogę - skomentował. więcej

 
Prezydent podpisał nowelę ustawy o Radzie Mediów Narodowych

Prezydent Andrzej Duda podpisał w poniedziałek nowelizację ustawy o Radzie Mediów Narodowych. Przepisy wprowadzają procedurę powoływania przez prezydenta członka Rady w przypadku wygaśnięcia członkostwa przed upływem kadencji. więcej

 
RMF FM liderem słuchalności w Olsztynie. Duży wzrost Antyradia

Najchętniej słuchaną stacją radiową w Olsztynie w okresie od marca do sierpnia br. było RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze takie anteny, jak: Radio ZET i VOX FM - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
,,O muzyce dla Ciebie" nową cośrodową audycją Radia Dla Ciebie

Publiczna rozgłośnia Radio Dla Ciebie zaczyna nowy cykl audycji: „O muzyce dla Ciebie”. Emitowane będą co środa, po godzinie 20.00. Prowadzącymi zostali Elżbieta Karaś-Krasztel i Karol Radziwinowicz. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
IAB Mixx Awards: ING z nagrodą Best in Show, najwięcej statuetek dla OLX i innogy Polska. Izabela Albrychiewicz Człowiekiem Roku

Podczas czternastej gali wręczenia nagród IAB Mixx Awards najlepszą kampanią ("Best in Show") okazał się projekt „Hulaj z głową” przygotowany przez Gong i MullenLowe MediaHub dla firmy ING Bank Śląski. Najczęściej nagradzanymi kampaniami były „T-raperzy znad Wisły - Antysmog song” dla marki OLX oraz „Wypożycz elektrycznego! - pierwszy w pełni elektryczny car sharing w Polsce” dla innogy Polska (innogy go!). Wyróżnienie Człowiek Roku otrzymała Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM. Nagrodę Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań dostał Marcin Pery, CEO Gemiusa. więcej

Grupa Walk tworzy komórkę kreatywną Endless by Walk. Na jej czele Tomasz Dembiński

W grupie marketingowej Walk powstała nowa struktura Endless by Walk, specjalizująca się w obsłudze kreatywnej. Komórka kierowana jest przez zespól liderów. więcej

,,Spróbuj, jaka dobra" - reklamy czekolady Wedel już bez chłopca i zebry w rolach głównych (wideo)

Ruszyła kampania reklamowa czekolady Wedel pod hasłem „Spróbuj, jaka dobra”. To pierwsza duża akcja promocyjna marki przygotowana przez agencję Saatchi&Saatchi, w reklamach głównych ról nie grają już chłopiec i wioząca go zebra. więcej

Co trzecia produkcja reklamowa z reżyserami na wyłączność. Obroty studiów produkcyjnych rosną

Coraz więcej produkcji reklamowych realizowanych jest w modelu przyjętym na rynkach zachodnich, gdzie reżyser w danym projekcie jest związany tylko z jednym producentem a ich oferta jest nierozłączna - to wniosek z nowego raportu Klubu Producentów Reklamowych, działającego przy SAR. Wyniki badania wskazują, że takich produkcji w przebadanym okresie była już jedna trzecia, a wśród producentów KPR nawet prawie połowa. Rosną obroty studiów produkcyjnych - w 2019r. wyniosły 358 mln zł. więcej

Anna Dzierzędzka dyrektorem zakupu i planowania mediów w PepsiCo na rynkach CE

Anna Dzierzędzka objęła stanowisko media & connections planning director w regionie CE (Europy Środkowej, krajach bałkańskich oraz Niemczech, Austrii i Szwajcarii) w koncernie PepsiCo. więcej

MullenLowe MediaHub wygrał przetarg na jesienną kampanię InPostu

Dom mediowy MullenLowe MediaHub wygrał przetarg na planowanie i zakup mediów tradycyjnych do jesiennej kampanii firmy InPost. Z naszych informacji wynika, że pokonał w nim Starrcom (Publicis Media). więcej

Marcin Dorociński reklamuje Konto Jakie Chcę w Santander Bank Polska z opcją dla nastolatków (wideo)

W nowej kampanii Santander Bank Polska z udziałem Marcina Dorocińskiego reklamowane jest Konto Jakie Chcę z opcją rachunku dla nastolatków. Akcję przygotowały firmy marketingowe FCB Bridge2Fun, Propeller i Starcom. więcej

Urszula Dębska i Katarzyna Herman bez włosów w kampanii "To nie ja" (wideo)

Fundacja Rak'n'Roll ruszyła z nową akcją pod hasłem „To nie ja”, której celem jest zbiórka pieniędzy na peruki dla dziewczyn, które przechodzą przez raka. Wystąpiły w niej m.in. Anna Skura, Urszula Dębska i Katarzyna Herman. więcej

Programy lojalnościowe pomagają Polakom oszczędzać na codziennych zakupach. Najpopularniejsza "Moja Biedronka"

Ponad połowa Polaków korzysta z programów lojalnościowych, a trzy czwarte z nich używa aplikacji mobilnych tych programów. Służą one klientom głównie do sprawdzania aktualnych promocji oraz wykorzystywania kuponów rabatowych - wynika z najnowszego Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia. Najbardziej popularnym programem lojalnościowym jest Moja Biedronka, a najlepiej ocenianym Klub Rossmann. więcej

Worek cebuli inspiracją w kampanii Samsunga (wideo)

Samsung chce zachęcić użytkowników smartfonów do kreatywności przy robieniu zdjęć smartfonem. W tym celu przygotował kampanię obejmującą historię miłosną, dla której inspiracją stał się worek cebuli. więcej

AMS wprowadza system informacji pasażerskiej w Poznaniu

Firma reklamy zewnętrznej AMS SA (Agora) we współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego w Poznaniu wprowadzają System Informacji Pasażerskiej. więcej

IKEA wprowadza do sprzedaży kapelusz wykonany z tego samego materiału co torba Frakta

W sieci sklepów IKEA w Australii pojawiła się limitowana edycja kapeluszy Knova. Są niebieskie i bardzo trwałe - wykonano je z tego samego materiału, z którego produkowane są kultowe torby szwedzkiej sieci - Frakta. więcej

Julia Wieniawa ambasadorką Zalando

Aktorka Julia Wieniawa została ambasadorką platformy ecommerce Zalando. W sezonie jesienno-zimowym podzieli się z użytkownikami rekomendacjami dotyczącymi asortymentu platformy i zaprezentuje ulubione trendy. więcej

KIA reklamuje modele hybrydowe i elektryczne

Na początku tego tygodnia wystartowała kampania „Stop wondering. Start driving”, promująca gamę modeli hybrydowych i elektrycznych KIA. Przygotowały ją Interactive Partners i Havas Media. więcej

Weronika Trosińska: z Butcher's do Space Cat Industries

Weronika Trosińska objęła stanowisko senior account manager w agencji Space Cat Industries. więcej

Polsat Media sprzedaje reklamy digital audio w serwisach Eurozetu

Spółka AUDIOads zawarła z Grupą Eurozet (właściciel m.in. Radia Zet) umowę, na mocy której w ofercie reklamowej Polsat Media Digital Audio znajdą się na wyłączność wszystkie playery radiowe, należące do Grupy Eurozet: Radiozet.pl, Antyradio.pl, Chillizet.pl oraz Meloradio.pl. więcej

Mattel wprowadza ekologiczną Piramidkę z kółek Fisher-Price

Producent zabawek Mattel do 2030 roku zobowiązuje się do produkcji zabawek i ich opakowań z tworzyw naturalnych lub recyklingowanych. Jedną z pierwszych zabawek, wykonanych w 100 proc.  z materiałów ekologicznych, jest kultowa Piramidka z kółek Fisher-Price.   więcej

Michelin z szykuje się do zimy specjalną promocją

Rozpoczyna się nowa akcja promocyjna marki opon Michelin adresowana tym razem do szerokiego grona użytkowników samochodów w czterech krajach europejskich - Polsce, Czechach, na Słowacji i Litwie. więcej

Tesco rusza z największą w swojej historii akcją lojalnościową, w której można zdobyć maskotki Disneya

Sieć sklepów Tesco Polska rusza z akcją lojalnościową, w ramach której klienci będą mogli zdobyć maskotki bohaterów kreskówek Disneya. Firma podaje, że to największa tego rodzaju akcja w jej historii w Polsce. Wesprze to kampania reklamowa przygotowana przez agencje Ogilvy, MediaCom i Garden of Words. więcej

Pagen ma nowe logo i strategię

Firma Pagen (produkująca okna, drzwi, bramy garażowe i rolety) zmienia wizerunek, wprowadzając do komunikacji nowe logo wraz z nową identyfikacją wizualną i strategią marketingową na lata 2020-2022. więcej

Michał Chrościcki dołącza do Bees & Honey

Do zespołu agencji digitalowej Bees & Honey dołączył nowy account manager Michał Chrościcki. więcej

Sklep internetowy Zooplus z charytatywną akcją ,,Mamy coś do przekazania"

Wystartowała kampania sklepu internetowego zooplus.pl – „Mamy coś do przekazania”, która ma na celu pomoc podopiecznym Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Krakowie (Krakowskie Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami). Działania przygotowały LiquidThread i SparkFoundry (obie z grupy Publicis). więcej

Adform FLOW: Nowoczesna platforma pozwalająca na wygodne kierowanie działań marketingowych

Adform – uznany przez Gartner za lidera branży adtech, opracował pierwszą na świecie w pełni niezależną i całkowicie zintegrowaną platformę technologiczną pozwalającą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników biznesowych. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Dziennikarze, związkowcy i ludzie kultury bronią szefa związku zawodowego Agory

Agora zwróciła się do działającego w spółce związku zawodowego z wnioskiem o wyrażenie zgody na rozwiązanie umowy z szefem NSZZ "Solidarność" Agory i Inforadia Wojciechem Orlińskim. Negatywnie o działaniach spółki wypowiadają się drugi, działający przy spółce związek zawodowy, a w jego obronie list do zarządu podpisali dziennikarze i ludzie kultury. - Wstyd, jeśli firma tak bogata i mająca tak duże przychody jak Agora, chce robić oszczędności kosztem pracowników - uważa dr Jolanta Hajdasz, szefowa CMWP SDP. więcej

Sprzedaż dzienników w sierpniu spadła o 19,3 proc. do 466 tys. egzemplarzy

Rozpowszechnianie płatne ogólnopolskich dzienników w sierpniu 2020 roku spadło rdr o 19,3 proc. do 466 tys. sztuk. W ujęciu mdm sprzedaż spadła o 0,5 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP). więcej

Marcin Stefanowski redaktorem naczelnym ,,Głosu Dziennika Pomorza"

Po 12 latach szefowania dziennikowi „Głos Dziennik Pomorza” (Polska Press Grupa), z wydawnictwem żegna się Krzysztof Nałęcz. Nowym redaktorem naczelnym został jego dotychczasowy zastępca, Marcin Stefanowski. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Media crowdfundingowe coraz popularniejszą formą działalności. "Model biznesowy na dłuższą metę nie do utrzymania"

Ogłoszenie startu Radia 357 wzbudziło wiele emocji, szczególnie wśród słuczaczy Programu III Polskiego Radia. Inni stawiają sobie jednak pytanie czy pojawienie się kolejnej „potrójkowej” inicjatywy nie sprawi, że słuchacze podzielą się między nową rozgłośnię a działające od lipca Radio Nowy Świat. Eksperci w rozmowie z nami zastanawiają się również czy odbiorcy są w stanie finansować tak wiele inicjatyw medialnych opartych o crowdfunding. więcej

Firma Ewy Chodakowskiej z 15 mln zł wpływów i 4,7 mln zł zysku. Dzięki e-commerce wzrost w czasie epidemii

W ub.r. spółka Bebio należąca do trenerski fitness Ewy Chodakowskiej i jej męża Eleftheriosa Kavoukisa zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 12 proc. do 14,89 mln zł i spadek zysku netto z 5,55 do 4,68 mln zł. Epidemia spowodowała odwołanie eventów z udziałem Chodakowskiej, a jednocześnie wzrost sprzedaży w jej e-sklepie Bebio.pl i platformie BeActivetv. więcej

IAB Mixx Awards: ING z nagrodą Best in Show, najwięcej statuetek dla OLX i innogy Polska. Izabela Albrychiewicz Człowiekiem Roku

Podczas czternastej gali wręczenia nagród IAB Mixx Awards najlepszą kampanią ("Best in Show") okazał się projekt „Hulaj z głową” przygotowany przez Gong i MullenLowe MediaHub dla firmy ING Bank Śląski. Najczęściej nagradzanymi kampaniami były „T-raperzy znad Wisły - Antysmog song” dla marki OLX oraz „Wypożycz elektrycznego! - pierwszy w pełni elektryczny car sharing w Polsce” dla innogy Polska (innogy go!). Wyróżnienie Człowiek Roku otrzymała Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM. Nagrodę Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań dostał Marcin Pery, CEO Gemiusa. więcej

Google wprowadza platformę Workspace. Wszystkie narzędzia do pracy zdalnej w jednym miejscu

Google rozpoczął udostępnianie nowej usługi o nazwie Google Workspace. Jest to platforma łącząca w jednej przestrzeni wiele narzędzi przeznaczonych do zdalnej pracy biurowej, takich jak Gmail, Dokumenty, Arkusze czy Prezentacje. Platforma jest adresowana głównie do firm w cenach od 20,70 do 69 zł za użytkownika miesięcznie.   więcej

Szef działu prawnego Polsatu Norbert Walkiewicz wiceprezesem Grupy Interia

Norbert Walkiewicz, prokurent i dyrektor działu prawnego w Telewizji Polsat, został powołany na wiceprezesa Grupy Interia. Polsat kupno Interii sfinalizował w lipcu br więcej

Kickstarter jest w Polsce

Crowdfundingowa platforma Kickstarter właśnie ruszyła w trzech nowych krajach, w tym w Polsce. więcej

OLX przejął platformę Carsmile z leasingiem i najmem samochodów

Grupa OLX kupiła (należąca do koncernu Naspers) kupiła większościowy pakiet akcji działającej od dwóch lat platformy motoryzacyjnej Carsmile. więcej

Instagram będzie ostrzegać przed publikowaniem obraźliwych komentarzy

Serwis społecznościowy Instagram z okazji 10 rocznicy istnienia na rynku wprowadza nowe funkcjonalności. Wśród nich są m.in. możliwość zmiany ikony serwisu, funkcja mapowania wcześniejszych publikacji oraz ostrzeganie użytkowników przed publikowaniem obraźliwych treści i komentarzy. więcej

Wyszukiwarka Bing zmienia nazwę i logo. Chce lepiej kojarzyć się użytkownikom

Microsoft zapowiedział, że należąca do niego internetowa wyszukiwarka Bing zmienia nazwę na Microsoft Bing. Platforma ma także nowe logo. Producent wyjaśnia, że zmiana identyfikacji wizerunkowej pozwoli użytkownikom łatwiej identyfikować Bing z Microsoftem. więcej

Rząd planuje uszczelnienie VAT w transgranicznym handlu elektronicznym

Uszczelnienie VAT w transgranicznym handlu elektronicznym pomiędzy przedsiębiorcami a konsumentami zakłada projekt nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, który ukazał się w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów. więcej

IAB Polska ogłasza Qualid - program poprawy jakości reklamy internetowej

IAB Polska zainaugurowało autorski program poprawy jakości o nazwie Qualid. Ma on pomóc branży reklamy internetowej w budowaniu zaufania reklamodawców, nadszarpniętego w ostatnich latach przez negatywne zjawiska takie jak ad freud. więcej

Volkswagen sprzedaje auta w leasingu przez internet

Volkswagen Group Polska uruchomił właśnie swój sklep internetowy, w którym sprzedaje auta swojej marki w leasingu. więcej

Adform FLOW: Nowoczesna platforma pozwalająca na wygodne kierowanie działań marketingowych

Adform – uznany przez Gartner za lidera branży adtech, opracował pierwszą na świecie w pełni niezależną i całkowicie zintegrowaną platformę technologiczną pozwalającą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników biznesowych. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Programy lojalnościowe pomagają Polakom oszczędzać na codziennych zakupach. Najpopularniejsza "Moja Biedronka"

Ponad połowa Polaków korzysta z programów lojalnościowych, a trzy czwarte z nich używa aplikacji mobilnych tych programów. Służą one klientom głównie do sprawdzania aktualnych promocji oraz wykorzystywania kuponów rabatowych - wynika z najnowszego Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia. Najbardziej popularnym programem lojalnościowym jest Moja Biedronka, a najlepiej ocenianym Klub Rossmann. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Monday ze wzrostem wpływów o 31 proc. i 1,3 mln zł zysku netto

Agencja komunikacyjna Monday w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 31,2 proc. do 14,16 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się z 764,5 tys. zł do 1,35 mln zł. więcej

Maciej Berek za Grzegorza Furgo nowym szefem Centrum Informacyjnego Senatu

Były poseł Koalicji Obywatelskiej Grzegorz Furgo został odwołany ze stanowiska dyrektora Centrum Informacyjnego Senatu. Furgo sprawował tę funkcję niecały rok. Jego następcą ma zostać Maciej Berek, który w przeszłości współpracował z Donaldem Tuskiem. więcej

Agnieszka Piotrowska w more communications agency

Do zespołu more communications agency dołączyła Agnieszka Piotrowska, która objęła stanowisko influencer marketing specialist. więcej

Elżbieta Czerwińska dołącza do JP Weber

Do zespołu komunikacji i marketingu firmy doradczej JP Weber kierowanego dołączyła Elżbieta Czerwińska. Jako ekspert ds. komunikacji i marketingu będzie odpowiedzialna za budowanie marki w tradycyjnych i nowoczesnych kanałach komunikacji. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Black Pearl kryptowalutę kupioną za 40 mln dolarów wyceniła na zero, zysk zmalał ze 157,2 mln zł do 83 tys. zł
13 października Apple pokaże nowe iPhone'y
Milion klientów usługi telewizyjnej Orange Polska, 343 tys. z dekoderami 4K
Worek cebuli inspiracją w kampanii Samsunga (wideo)
Ergo Hestia we współpracy z Billon wdraża technologię blockchain
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj