Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 12 Października 2020
 
 
 
Kuba Strzyczkowski wiceprezesem Radia 357. Zebrano już ponad 217 tys. zł
 
- Proszę nie odmawiać nikomu działań, które jak w tym przypadku, są oparte na ryzyku. Rynek to zweryfikuje. Za dwa-trzy lata zobaczymy czy wszyscy przeżyją, kto będzie w jakiej kondycji, jak będzie oceniany. Dziś się tym nie przejmuję - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Kuba Strzyczkowski, który będzie wiceprezesem spółki powołującej internetowe Radio 357. więcej
 
 
Orlen nie potwierdza, że chce kupić Polska Press. "To repolonizacja okrężną drogą"
 
Według „The Economist” Orlen prowadzi rozmowy o kupnie Polska Press Grupy z jej niemieckim właścicielem. Ani Orlen, ani Polska Press tego nie potwierdzają. - Po ewentualnym przejęciu Polska Press Grupy przez Orlen, rząd ominąłby kłopoty w KE związane z tzw. repolonizacją mediów. Paliwowemu gigantowi biznesowo też wszystko by się spięło, ale wokół samej transakcji jest na razie zbyt wiele pytań - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Nowacki, ekspert rynku mediów. więcej
 
 
Iga Świątek po zwycięstwie na Roland Garros zarobi milion zł za udział w reklamie
 
19-letnia Iga Świątek w minioną sobotę zwyciężyła turniej wielkoszlemowy Rolanda Garrosa we Francji. Jest pierwszą w jego historii Polką, która wygrała wielkoszlemowy turniej French Open. Wygrana ta zdaniem ekspertów od marketingu sportowego znacząco zwiększa jej rozpoznawalność na całym świecie, ale nie tylko wśród kibiców, ale też reklamodawców. Zwycięstwo na paryskich kortach raczej na pewno wywinduje stawki dla polskiej tenisistki za potencjalne kontrakty reklamowe. W Polsce Iga Świątek może spodziewać się nawet 1 mln zł rocznie, na rynkach międzynarodowych gaże mogą być wyższe. więcej
 
 
Ströer Polska miał 14 mln zł zysku w 2019 roku. W epidemii cięcie kosztów
 
Firma reklamy zewnętrznej Ströer Polska w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 4,9 proc. do 107,35 mln zł oraz wyniku netto z 10,24 mln zł straty do 14,05 mln zł zysku netto. Spłaciła 4,9 mln zł z pożyczki zaciągniętej u swojego właściciela. W związku z epidemią wdrożyła redukcję kosztów. więcej
 
 
,,BrzydUla" hitem TVN7, telenowelę śledzi 1,02 mln widzów. 12 proc. udziału w 16-49
 
Pierwsze cztery odcinki reaktywowanej telenoweli „BrzydUla” oglądało średnio 1,02 mln widzów w Siódemce - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Godzic: nie ma miejsca na dwa radia wywodzące się z Trójki, dziennikarze powinni się dogadać więcej
 
Radio 357 ma oferty od inwestorów, chce nadawać na częstotliwościach FM więcej
 
Rusza Mediapanel Gemiusa, PBI i KBR. Nowe jednoźródłowe badanie mediów więcej
 
Trudny kinowy czas. Ratunkiem polskie produkcje więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Product Manager DOOH Screen Network
Performance Marketing Specialist Cube Group
Dziennikarz / Redaktor Business Insider Ringier Axel Springer Polska
Analityk w Zespole ds. Wsparcia Sprzedaży TVP
Specjalista ds. sprzedaży produktu TV TVP
Specjalista ds. sprzedaży projektów kontentowych swiatlekarza.pl & pacjenci.pl
Event Manager El Padre
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
,,BrzydUla" hitem TVN7, telenowelę śledzi 1,02 mln widzów. 12 proc. udziału w 16-49

Pierwsze cztery odcinki reaktywowanej telenoweli „BrzydUla” oglądało średnio 1,02 mln widzów w Siódemce - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

W "Wiadomościach" krytyczny materiał o WP Pilocie i KRRiT. ,,Nieprawdziwe zarzuty, manipulacja i propaganda"

W niedzielnym wydaniu "Wiadomości" wyemitowano materiał Macieja Sawickiego "Nieuczciwe praktyki w internecie" w którym skrytykowano "nielegalne praktyki platform streamingowych w internecie". Wprost wskazano, że chodzi o platformę WP Pilot, niekorzystną interpretację zasady must carry, must offer zarzucono też Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji. - Nieprawdziwe zarzuty, manipulacja i propaganda - stwierdził Tomasz Machała, szef WP Pilota. więcej

Cykl paradokumentalny ,,Kasta" od 12 października w TVP1. ,,Korona królów" powróci w przyszłości

W poniedziałek, 12 października o godz. 18.30 Jedynka rozpocznie emisję nowego cyklu paradokumentalnego „Kasta”. Zastąpi w swoim paśmie „Koronę królów”, która ma powrócić do Jedynki w przyszłości, najprawdopodobniej w przyszłym roku. więcej

TVN24 liderem wśród kanałów newsowych we wrześniu. Rekord Polsat News, Superstacja z dużym spadkiem

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w zeszłym miesiącu było TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła Telewizja wPolsce, a jedyny spadek - wynoszący 40,28 proc. - odnotowała Superstacja. Łączny udział wszystkich kanałów newsowych wzrósł o 16,37 proc. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Nadawca TTV przy wzroście wpływów i dużym spadku kosztów miał 43 mln zł zysku netto

Należąca do TVN spółka Stavka, nadawca kanału TTV, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 15,1 proc. do 107,39 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 29,1 proc. do 48,45 mln zł jej zysk netto poszedł w górę z 16,19 do 43,56 mln zł. więcej

,,Pytanie na śniadanie" liderem programów śniadaniowych we wrześniu

Największą oglądalność spośród programów śniadaniowych we wrześniu br. wśród wszystkich widzów miało „Pytanie na śniadanie”. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 pierwszy był „Dzień dobry TVN” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Lichocka skrytykowała ,,Salon dziennikarski" w TVP Info. ,,Promowanie lekceważenia skali pandemii to nieodpowiedzialność"

Posłanka PiS i członkini Rady Mediów Narodowych Joanna Lichocka krytycznie oceniła ostatnie wydanie „Salonu dziennikarskiego” w TVP Info, w którym rozmawiano o epidemii koronawirusa. - Promowanie postaw lekceważących skalę pandemii i podważające ustalenia lekarzy i zalecenia epidemiologów to dziś nieodpowiedzialność - napisała. - Zalecenia bywają różne. Jako polityk z pewnością masz świadomość, że trzeba wyważać różne racje - polemizował z nią prowadzący program Jacek Karnowski, redaktor naczelny „Sieci”. więcej

"BrzydUla" wróciła do TVN. "Pozytywny serial na ponury 2020 rok"

Druga część przygód „BrzydUli” próbuje powtórzyć sukces pierwszego sezonu, który pojawił się 12 lat temu. Dziennikarze, którzy oglądali serial, zwracają uwagę, że wciąż można usłyszeć dobrze znaną ścieżkę dźwiękową i ten sam dobry humor. A taki pozytywny serial „to coś, czego wszyscy potrzebujemy, w ponurym 2020 roku”. więcej

,,Twoja twarz brzmi znajomo" straciła widzów, ale Polsat nadal liderem

Nadawaną w jesiennej ramówce trzynastą edycję show „Twoja twarz brzmi znajomo” ogląda średnio 902 tys. widzów, o 370 tys. osób mniej niż przed rokiem. Program nadal daje Polsatowi pozycję lidera w rynku telewizyjnym zarówno w 4+, jak i w 16-49. więcej

1,34 mln widzów ,,Na Wspólnej". TVN liderem w 16-49

Serial „Na Wspólnej” w sezonie 2020/2021 gromadzi średnio 1,34 mln widzów. TVN w czasie jego emisji zajmuje trzeci miejsce w rynku wśród wszystkich widzów i pierwsze w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

880 tys. osób oglądało w TVN i Eurosporcie 1 triumf Igi Świątek w półfinale Roland-Garros

Czwartkowe spotkanie Igi Świątek z Martiną Trevisan w półfinale Roland-Garros na antenie Eurosportu 1 oglądało 527 tys. widzów, a w TVN - 351 tys. Łączna widownia spotkania w telewizji wyniosła 878 tys. osób - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Finałowy mecz Igi Świątek w Roland-Garros w kanałach Eurosport 1 i TVN oraz serwisach Eurosport Player i player.pl

W sobotę, 10 października odbędzie się finałowy mecz Igi Świątek w Roland-Garros. Wydarzenie na żywo transmitowane będzie w kanałach Eurosport 1 i TVN oraz serwisach Eurosport Player i player.pl. więcej

Adform FLOW: Nowoczesna platforma pozwalająca na wygodne kierowanie działań marketingowych

Adform – uznany przez Gartner za lidera branży adtech, opracował pierwszą na świecie w pełni niezależną i całkowicie zintegrowaną platformę technologiczną pozwalającą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników biznesowych. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Kuba Strzyczkowski wiceprezesem Radia 357. Zebrano już ponad 217 tys. zł

- Proszę nie odmawiać nikomu działań, które jak w tym przypadku, są oparte na ryzyku. Rynek to zweryfikuje. Za dwa-trzy lata zobaczymy czy wszyscy przeżyją, kto będzie w jakiej kondycji, jak będzie oceniany. Dziś się tym nie przejmuję - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Kuba Strzyczkowski, który będzie wiceprezesem spółki powołującej internetowe Radio 357. więcej

 
Radio Wnet miało prawie 750 tys. zł straty w 2019 roku

W ub.r. przychody Radia Wnet poszły w górę o 194,6 proc. do 1,35 mln zł, a jego strata netto pogłębiła się z 265,8 do 746,9 tys. zł. Natomiast wydająca „Kurier Wnet” spółka Wnet zanotowała spadek wpływów o 42 proc. do 129,8 tys. zł oraz wzrost straty netto z 54,5 do 184,3 tys. zł. więcej

 
Piotr Metz nie poprowadzi już "Listy Osobistej" w Trójce

W ostatnią sobotę Piotr Metz pożegnał się ze słuchaczami Trójki. W ramówce nie ma już prowadzonej przez niego "Listy Osobistej". więcej

 
Jolanta Hajdasz i Grzegorz Frątczak zarażeni koronawirusem

Szefowa Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP, Jolanta Hajdasz, jest zarażona koronawirusem. O pozytywnym teście poinformowała w niedzielę, za pośrednictwem Facebooka. Chory na Covid-19 jest także Grzegorz Frątczak z Polskiego Radia. więcej

 
Piotr Adamowicz zawiadamia prokuraturę o internetowych wpisach współpracownika Radia Kraków

Poseł Koalicji Obywatelskiej, Piotr Adamowicz, zawiadomił prokuraturę okręgową w Krakowie o twitterowych wpisach współpracującego z Radiem Kraków Dobrosława Rodziewicza. Chodzi o wpisy, w których Rodziewicz zamieścił przerobione zdjęcia „hailującej” prezydent Gdańska Aleksandry Dulkiewicz i europosłanki Magdaleny Adamowicz. Jak pisze w zgłoszeniu poseł – istnieje podejrzenie znieważenia w ten sposób funkcjonariuszy publicznych. więcej

 
Andrzej Turkowski i Wojciech Kniecicki bez dyrektorskich stanowisk w Polskim Radiu

Polskie Radio odwołało Andrzeja Turkowskiego ze stanowiska wicedyrektora Informacyjnej Agencji Radiowej. Nadawca nie komentuje tej zmiany, nieoficjalnie ustaliliśmy, że Turkowski pozostanie w strukturach radiowych. więcej

 
Godzic: nie ma miejsca na dwa radia wywodzące się z Trójki, dziennikarze powinni się dogadać

- Ekipa powstającego Radia 357 zapewnia, że nie będzie odbierała słuchaczy dla Radia Nowy Świat, ale to jest niemożliwe: „kanibalizm” będzie istniał - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl medioznawca prof. Wiesław Godzic. - Nie ma między nami konfliktu, jedynie logistyka - tak powstanie drugiego radia na bazie Trójki tłumaczą założyciele 357. więcej

 
Rada Mediów Narodowych zajmie się kadencjami rad programowych w spółkach mediów publicznych

W czwartek, 15 października Rada Mediów Narodowych zajmie się kończącymi się kadencjami w radach programowych w spółkach mediów publicznych. To już drugie spotkanie w tej sprawie – pierwsze dotyczyło rad nadzorczych i zarządów. Na razie nie będą jednak podejmowane uchwały podczas posiedzenia, wciąż czeka na uzupełnienie jej składu o piątego członka. więcej

 
Radiozet.pl przed RMF24, mocno w dół PolskieRadio.pl, Chillizet.pl i EskaRock.pl (TOP10)

Wśród serwisów internetowych stacji i nadawców radiowych zdecydowanym liderem jest Radiozet.pl wyprzedzające RMF24.pl i RMF.FM. W ciągu toku bardzo mocno wzrosła odwiedzalność RMFmaxxx.pl, natomiast duże spadki zanotowały PolskieRadio.pl, Chillizet.pl i EskaRock.pl. więcej

 
Cztery rozgłośnie zainteresowane nadawaniem w Ciechanowie

Na częstotliwości 100,5 MHz w Ciechanowie chcą nadawać cztery rozgłośnie: Meloradio, Eska Płock, Radio 7 i Radio Płońsk – wynika z uchwały Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Iga Świątek po zwycięstwie na Roland Garros zarobi milion zł za udział w reklamie

19-letnia Iga Świątek w minioną sobotę zwyciężyła turniej wielkoszlemowy Rolanda Garrosa we Francji. Jest pierwszą w jego historii Polką, która wygrała wielkoszlemowy turniej French Open. Wygrana ta zdaniem ekspertów od marketingu sportowego znacząco zwiększa jej rozpoznawalność na całym świecie, ale nie tylko wśród kibiców, ale też reklamodawców. Zwycięstwo na paryskich kortach raczej na pewno wywinduje stawki dla polskiej tenisistki za potencjalne kontrakty reklamowe. W Polsce Iga Świątek może spodziewać się nawet 1 mln zł rocznie, na rynkach międzynarodowych gaże mogą być wyższe. więcej

Ströer Polska miał 14 mln zł zysku w 2019 roku. W epidemii cięcie kosztów

Firma reklamy zewnętrznej Ströer Polska w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 4,9 proc. do 107,35 mln zł oraz wyniku netto z 10,24 mln zł straty do 14,05 mln zł zysku netto. Spłaciła 4,9 mln zł z pożyczki zaciągniętej u swojego właściciela. W związku z epidemią wdrożyła redukcję kosztów. więcej

Paulina Wójtowicz: emocje są najcenniejszą walutą Igi Świątek oraz stanowią nieograniczony potencjał dla marketerów

W ostatnich dniach niemal cały świat żyje kolejnymi zwycięstwami polskiej tenisistki Igi Świątek. - Wraz z rozwojem kariery sportowej Igi widzimy rosnące zainteresowanie marek możliwością współpracy marketingowej. Ostatnie dwa tygodnie spotęgowały to zainteresowanie do niespotykanych wcześniej rozmiarów.  Chcemy zawrzeć nowe kontrakty marketingowe z firmami, które rezonują z wartościami Igi. Zapewnią jej rozwój, dadzą wartość kibicom oraz wpłyną na promocję tenisa w Polsce - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Paulina Wójtowicz, managerka tenisistki z Team’u Świątek zajmująca się wszystkimi jej kontraktami i nadzorująca ich realizację.  więcej

Fabrity ma umowę z Europejską Agencją Straży Granicznej i Przybrzeżnej o wartości do 16 mln euro

Spółka Fabrity z Grupy K2, specjalizująca się w tworzeniu oprogramowania na zamówienie, podpisała umowę ramową z FRONTEX – Europejską Agencją Straży Granicznej i Przybrzeżnej. Klient zamierza wydać na rozwój oprogramowania do 16 mln euro netto z opcją wzrostu wartości zamówień. więcej

Magdalena Tynor szefową marketingu Synergic Media. Zmiany w dziale sprzedaży

Nowe stanowisko dyrektora marketingu w Synergic Media objęła Magdalena Tynor. W dziale sprzedaży na stanowisko zastępcy dyrektora awansowała Kinga Kalińska, do działu dołączyła Natasza Vieweger. więcej

IKEA bije rekordy sprzedaży w okresie pandemii. 4,6 mld zł ze sprzedaży, dwukrotny wzrost ecommerce

W roku finansowym 2020 IKEA Retail Polska wykazała wzrost sprzedaży o 2,6 proc. do rekordowego poziomu 4,6 mld zł. Udział ecommerce w sprzedaży podwoił się do poziomu 20 proc. Sprzedaż Grupy Ingka w roku finansowym 2020 wyniosła na całym świecie 35,2 mld euro, w porównaniu do 36,7 mld euro rok wcześniej. więcej

KER: reklama Durexa z parą gejów nie promuje negatywnych wzorców zachowań (wideo)

Spot będący elementem kampanii "Głośni w łóżku", w którym promowane były prezerwatywy Durex (Reckitt Benckiser Polska) i bezpieczny seks, a bohaterami którego była para gejów nie narusza dobrych obyczajów i nie promuje negatywnych wzorców zachowań - orzekła Komisja Etyki Reklamy. więcej

Rafał Wolnomiejski po półtora roku odchodzi z Dentsu Aegis Network Polska

Rafał Wolnomiejski, szef piony media&performance grupy Dentsu Aegis Network Polska (należą do niej m.in. agencje Carat, Vizeum, iProspect) z końcem października br. odchodzi z firmy. Do czasu zatrudnienia nowej osoby na to stanowisko, jego dotychczasowe obowiązki przejmuje Tomasz Dziekan, chief operation oficer. więcej

x-kom świętuje urodziny kampanią (wideo)

Sieć sklepów x-kom ze sprzętem komputerowym rozpoczęła kampanię reklamową z okazji 18 urodzin istnienia na rynku. Przygotowała ją agencja PZL. więcej

YouTube testuje nowy format reklam - sprzedażowe tagi

Google eksperymentuje z nowym formatem reklam na YouTube. Ma on pomóc efektywnie sprzedawać produkty niemal z poziomu filmu w serwisie. więcej

Popularne sieci siłowni łączą się w kampanii ,,Ćwicz Odporność"

„Ćwicz Odporność" – to hasło przewodnie kampanii sześciu sieciowych marek fitness należących do Benefit Systems: Zdrofit, Fabryka Formy, Fitness Academy, My Fitness Place, S4 i Step One. Akcja ma zachęcać do aktywności fizycznej. więcej

Olga Frycz w reklamie Brita (wideo)

Aktorka Olga Frycz została twarzą kampanii reklamowej Brita, marki produktów do filtrowania wody. Za przygotowanie nowej platformy komunikacyjnej odpowiada agencja Scholz & Friends Warszawa (Grupa S/F). więcej

IAB Europe: rynek programmatic warty 23 mld euro

Udział rynku programmatic w 2019r. wzrósł do 23 proc. i osiągnął wartość 23 mld euro - pokazują dane IAB Europe. Już ponad trzy czwarte reklam display i ponad połowa wideo kupowana jest w modelu programatycznym. więcej

Anna Pańczyk odchodzi z Grey Group

CEO Grey London Anna Pańczyk kończy współpracę z agencją. więcej

Adform FLOW: Nowoczesna platforma pozwalająca na wygodne kierowanie działań marketingowych

Adform – uznany przez Gartner za lidera branży adtech, opracował pierwszą na świecie w pełni niezależną i całkowicie zintegrowaną platformę technologiczną pozwalającą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników biznesowych. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Orlen nie potwierdza, że chce kupić Polska Press. "To repolonizacja okrężną drogą"

Według „The Economist” Orlen prowadzi rozmowy o kupnie Polska Press Grupy z jej niemieckim właścicielem. Ani Orlen, ani Polska Press tego nie potwierdzają. - Po ewentualnym przejęciu Polska Press Grupy przez Orlen, rząd ominąłby kłopoty w KE związane z tzw. repolonizacją mediów. Paliwowemu gigantowi biznesowo też wszystko by się spięło, ale wokół samej transakcji jest na razie zbyt wiele pytań - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Nowacki, ekspert rynku mediów. więcej

Agora decyzję ws. szefa związku zawodowego podejmie na początku tygodnia. ,,Może wypowiedzenie przyślą w nocy"

Prawdopodobnie we wtorek zostaną podjęte decyzje w sprawie ewentualnego zwolnienia z pracy Wojciecha Orlińskiego, szefa NSZZ „Solidarność” przy Agorze - podał związek. - Jeszcze mnie nie zwolnili, ale też nie odwołali zamiaru zwolnienia - skomentował Orliński. więcej

Bronisław Wildstein z nagrodą im. Lecha Kaczyńskiego

Publicysta „Sieci” i TVP Bronisław Wildstein otrzymał Nagrodę im. Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego podczas tegorocznego Kongresu Polska Wielki Projekt. więcej

Jolanta Hajdasz i Grzegorz Frątczak zarażeni koronawirusem

Szefowa Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP, Jolanta Hajdasz, jest zarażona koronawirusem. O pozytywnym teście poinformowała w niedzielę, za pośrednictwem Facebooka. Chory na Covid-19 jest także Grzegorz Frątczak z Polskiego Radia. więcej

Wydawca ,,Gazety Polskiej Codziennie": wpływy 8 proc. w górę, 913 tys. zł zysku mimo 511 tys. zł odpisu dot. Ruchu

W ub.r. spółka Forum wydająca „Gazetę Polską Codziennie” osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 8,3 proc. do 16,06 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 9,2 proc. jej wynik netto poszedł w górę z 1,4 mln zł straty do 913,1 tys. zł zysku. Firma odpisała 511,5 tys. zł tytułem nieściągalnych należności od Ruchu. więcej

Zatrzymano ponad 40 dziennikarzy na Białorusi

Ponad 40 dziennikarzy, w tym telewizji Biełsat, zostało zatrzymanych w niedzielę przed i podczas akcji protestacyjnych w różnych miastach kraju - wynika z danych zgromadzonych przez niezależne Białoruskie Stowarzyszenie Dziennikarzy (BAŻ). więcej

Prawie połowa Polaków zmęczona pandemią, 43 proc. nie ufa mediom w tej sprawie

Pod koniec września br. tylko ok. połowa Polaków deklarowała, że pandemia koronawirusa stanowi dla nas nadal zagrożenie i należy ją traktować poważnie, a wszyscy powinni stosować się do nakazu noszenia maseczek oraz utrzymywania dystansu społecznego - wynika z badania agencji Inquiry. więcej

Anonimowe źródła w newsach: dopuszczalne, ale nie zawsze

Większość Amerykanów akceptuje korzystanie przez dziennikarzy z anonimowych źródeł. Jednocześnie niewielu uważa, że dziennikarze powinni mieć w tym całkowitą dowolność - wynika z badania Pew Research Center. więcej

Przypadki koronawirusa w PAP i Radiu Nowy Świat, część audycji realizowana zdalnie

Redakcja wydarzeń Polskiej Agencji Prasowej musiała przenieść się do zapasowej siedziby w Warszawie, bo u jednego z dziennikarzy potwierdzono obecność koronawirusa. Koronawirusem zakaziły się też dwie osoby z zespołu Radia Nowy Świat, w konsekwencji część audycji będzie nadawana zdalnie. więcej

Żydowski dziennikarz ,,Jewish Insider" pobity podczas protestu społeczności ortodoksyjnych Żydów na nowojorskim Brooklynie

Na nowojorskim Brooklynie społeczność ortodoksyjnych Żydów kontynuowała w nocy ze środy na czwartek protesty przeciw restrykcjom narzuconym z powodu rozszerzenia pandemii. Tłum pobił politycznego reportera pisma „Jewish Insider”. więcej

 
 
 
INTERNET
 
W "Wiadomościach" krytyczny materiał o WP Pilocie i KRRiT. ,,Nieprawdziwe zarzuty, manipulacja i propaganda"

W niedzielnym wydaniu "Wiadomości" wyemitowano materiał Macieja Sawickiego "Nieuczciwe praktyki w internecie" w którym skrytykowano "nielegalne praktyki platform streamingowych w internecie". Wprost wskazano, że chodzi o platformę WP Pilot, niekorzystną interpretację zasady must carry, must offer zarzucono też Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji. - Nieprawdziwe zarzuty, manipulacja i propaganda - stwierdził Tomasz Machała, szef WP Pilota. więcej

Bracia Sekielscy współproducentami filmu dokumentalnego z wyprawy do Ugandy

Bracia Tomasz i Marek Sekielscy mają być współproducentami filmu dokumentalnego, który zostanie nakręcony w styczniu z gór Kadama w Ugandzie. Wyprawę zrealizuje Bartłomiej Zobek, podróżnik - pasjonat. więcej

Allegro na giełdzie od poniedziałku. Sprzedano akcje za 9,18 mld zł, 900,5 mln zł na obniżenie zadłużenia

Debiut Allegro na warszawskiej giełdzie nastąpi w poniedziałek o godz. 9:15, 15 minut po rozpoczęciu notowań. W ofercie pierwotnej sprzedano akcje firmy za 9,18 mld zł, z czego do spółki trafi 900,5 mln zł na częściową spłatę zadłużenia. więcej

Pierwszy raz zmalała wartość streamingu muzycznego. Liderem Spotify przed Apple Music

Globalny rynek streamingu muzyki w sieci ma za sobą pierwszy kwartalny spadek przychodu. Ponadto zwolniło tempo wzrostu płatnych subskrypcji - wynika z danych firmy analitycznej Counterpoint Research. więcej

Nie żyje Iga Ostasz z Biura Reklamy WP, trwa internetowa zbiórka na jej dzieci

W ubiegłym tygodniu zmarła Iga Ostasz z warszawskiego Biura Reklamy WP Media. W sieci od soboty trwa oddolna zbiórka na jej dzieci, zorganizowana przez koleżanki i kolegów. więcej

IKEA bije rekordy sprzedaży w okresie pandemii. 4,6 mld zł ze sprzedaży, dwukrotny wzrost ecommerce

W roku finansowym 2020 IKEA Retail Polska wykazała wzrost sprzedaży o 2,6 proc. do rekordowego poziomu 4,6 mld zł. Udział ecommerce w sprzedaży podwoił się do poziomu 20 proc. Sprzedaż Grupy Ingka w roku finansowym 2020 wyniosła na całym świecie 35,2 mld euro, w porównaniu do 36,7 mld euro rok wcześniej. więcej

Gmail Go dla wszystkich urządzeń z Androidem

Gmail Go, uproszczona wersja klienta pocztowego Google, została właśnie udostępniona do pobrania dla wszystkich użytkowników urządzeń z systemem Android. więcej

Gazeta.pl pokaże serial dokumentalny ,,Rodzina+" o parach homoseksualnych wychowujących dzieci (wideo)

Od 12 października na portalu Gazeta.pl (Agora) pojawi się czteroodcinkowy serial „Rodzina+” o osobach nieheteronormatywnych, które wychowują dzieci. Produkcja ma obalać stereotypy dotyczące społeczności LGBT+. więcej

YouTube testuje nowy format reklam - sprzedażowe tagi

Google eksperymentuje z nowym formatem reklam na YouTube. Ma on pomóc efektywnie sprzedawać produkty niemal z poziomu filmu w serwisie. więcej

Apple ma niespodziankę dla użytkowników Apple TV+

Wkrótce minie rok od startu platformy Apple TV+. Oficjalnie dla wielu użytkowników oznacza to koniec darmowego dostępu do usługi, ale Apple szykuje dla nich prezent w postaci wydłużenia okresu promocyjnego. więcej

Facebook usuwa kilkaset fejkowych kont wspierających Trumpa

Facebook usunął sieć 300 fałszywych kont, z których pisano pochlebne komearze na temat Donalda Trumpa, w szkalowane Joe Bidena. Konta stworzyła amerykańska agencja marketingowa Rally Forge, którą Facebook za to zbanował. więcej

Rynek płatnej telewizji: wpływy zmaleją, ale wzrośnie liczba subskrybentów

Globalny przychód z płatnej telewizji będzie w 2025 roku mniejszy niż w roku 2010 i to pomimo znaczącego przyrostu liczby subskrybentów - prognozuje firma badawcza Digital TV Research. więcej

IAB Europe: rynek programmatic warty 23 mld euro

Udział rynku programmatic w 2019r. wzrósł do 23 proc. i osiągnął wartość 23 mld euro - pokazują dane IAB Europe. Już ponad trzy czwarte reklam display i ponad połowa wideo kupowana jest w modelu programatycznym. więcej

Dziennikarze Onetu szkolili się w zakresie opisywania LGBT. ,,Chętnie przeprowadzimy kolejne warsztaty"

Stowarzyszenie Kampania Przeciw Homofobii przeszkoliło dziennikarzy Onetu w zakresie języka opisującego społeczność LGBT. Warsztaty miały się odbyć z inicjatywy redakcji portalu. - Chętnie przeprowadzimy więcej takich szkoleń, można się zgłaszać - komunikuje Cecylia Jakubczak, managerka PR i komunikacji stowarzyszenia KPH. więcej

Radiozet.pl przed RMF24, mocno w dół PolskieRadio.pl, Chillizet.pl i EskaRock.pl (TOP10)

Wśród serwisów internetowych stacji i nadawców radiowych zdecydowanym liderem jest Radiozet.pl wyprzedzające RMF24.pl i RMF.FM. W ciągu toku bardzo mocno wzrosła odwiedzalność RMFmaxxx.pl, natomiast duże spadki zanotowały PolskieRadio.pl, Chillizet.pl i EskaRock.pl. więcej

Gmail liderem. WP przed Onetem, o2 przed Interią (TOP serwisów mailowych)

Wśród serwisów poczty elektronicznej w Polsce zdecydowanie najwięcej użytkowników ma Gmail, natomiast najwięcej odsłon notują witryny mailowe WP.pl i Onetu. W ciągu roku duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Gmail i Poczta.pl. więcej

Adform FLOW: Nowoczesna platforma pozwalająca na wygodne kierowanie działań marketingowych

Adform – uznany przez Gartner za lidera branży adtech, opracował pierwszą na świecie w pełni niezależną i całkowicie zintegrowaną platformę technologiczną pozwalającą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników biznesowych. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Prawie co piąty Polak neguje pandemię Covid-19

17 proc. uważa, że nie ma żadnej epidemii koronawirusa i to tylko wymysł polityków, mediów i firm farmaceutycznych - wynika z sondażu serwisu ciekaweliczby.pl. Jeszcze częściej takie poglądy mają młodzi - w grupie 18-34 lata epidemię neguje prawie co trzeci badany. więcej

Prawie połowa Polaków zmęczona pandemią, 43 proc. nie ufa mediom w tej sprawie

Pod koniec września br. tylko ok. połowa Polaków deklarowała, że pandemia koronawirusa stanowi dla nas nadal zagrożenie i należy ją traktować poważnie, a wszyscy powinni stosować się do nakazu noszenia maseczek oraz utrzymywania dystansu społecznego - wynika z badania agencji Inquiry. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Paulina Wójtowicz: emocje są najcenniejszą walutą Igi Świątek oraz stanowią nieograniczony potencjał dla marketerów

W ostatnich dniach niemal cały świat żyje kolejnymi zwycięstwami polskiej tenisistki Igi Świątek. - Wraz z rozwojem kariery sportowej Igi widzimy rosnące zainteresowanie marek możliwością współpracy marketingowej. Ostatnie dwa tygodnie spotęgowały to zainteresowanie do niespotykanych wcześniej rozmiarów.  Chcemy zawrzeć nowe kontrakty marketingowe z firmami, które rezonują z wartościami Igi. Zapewnią jej rozwój, dadzą wartość kibicom oraz wpłyną na promocję tenisa w Polsce - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Paulina Wójtowicz, managerka tenisistki z Team’u Świątek zajmująca się wszystkimi jej kontraktami i nadzorująca ich realizację.  więcej

Roman Osica odszedł z Ghost Me, został współwłaścicielem Wojtunik Group

Roman Osica po kilkunastu miesiącach przestał być dyrektorem generalnym agencji Ghost Me. Został właśnie współwłaścicielem i członkiem zarządu Wojtunik Group, firmy zajmującej się bezpieczeństwem w firmach. Założył ją razem z Anetą Wojtunik, żoną byłego szefa CBA. więcej

38 Content Communication: wpływy 7 proc. w górę, 521 tys. zł zysku netto

W ub.r. agencja 38 Content Communication osiągnęła wzrost przychodów o 6,9 proc. do 19,94 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 432,4 do 520,6 tys. zł. W związku z epidemią firma chce rozwijać usługi internetowe. więcej

Iga Świątek z obsługą Partner of Promotion

Agencja Partner of Promotion rozpoczęła współpracę z polską tenisistką Igą Świątek. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Pierwszy raz zmalała wartość streamingu muzycznego. Liderem Spotify przed Apple Music
iPhone 12: wyciekły szczegółowe dane techniczne
Rekordowy poziom wydatków na mobilne aplikacje
W perfumeriach Sephora można zwracać zużyte opakowania
Bank Japonii szykuje się do testów cyfrowej waluty
Lego sprzedaje klocki dla dorosłych
Od soboty nakaz noszenia maseczek. "Osoby bez będą musiały okazać policjantowi zaświadczenie lekarskie"
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj