|
|
|
|
|
|
|
Maciej Sojka i Jerzy Dzięgielewski założyli Orphan Studio. Będą produkować filmy i seriale
Maciej Sojka, Jerzy Dzięgielewski, Roman Szczepanik, Paweł Heba i Łukasz Romaniuk założyli nową firmę producencką Orphan Studio. Pierwszym projektem spółki jest film „Na chwilę, na zawsze”, który wejdzie do kin 25 grudnia.
więcej
|
Program ,,Barbara Włodarczyk zaprasza" w TVP Dokument
Od 22 listopada nowy kanał TVP Dokument emitować będzie program „Barbara Włodarczyk zaprasza”.
więcej
|
Canal+ Polska idzie na giełdę. TVN Media i Liberty Global sprzedadzą swoje udziały
Canal+ Polska zapowiedział, że w ramach debiutu giełdowego posiadane pakiety akcji zamierzają sprzedać TVN Media i Liberty Global, mniejszościowi właściciele spółki. Firma zamierza wypłacać w dywidendzie 75 proc. swojego skonsolidowanego skorygowanego zysku netto.
więcej
|
KRRiT: relacja ,,Wiadomości" chwaląca Andrzeja Dudę w czasie kampanii nie była stronnicza
Opublikowany w czerwcu w „Wiadomościach” materiał z serią pozytywnych opinii o Andrzeju Dudzie miał charakter podsumowania działań prezydenta. Takie wyjaśnienia przedstawiła Adamowi Bodnarowi KRRiT. Nie stwierdzono też naruszenia przez TVP bezstronności, pluralizmu ani zasady niezależności.
więcej
|
788 tys. widzów ,,Kabaret na dobry wieczór. Paranienormalni Show" w Polsacie. 11,80 mln zł z reklam
Nowy program „Kabaret na dobry wieczór. Paranienormalni Show” oglądało średnio 788 tys. widzów, minimalnie mniej niż przed rokiem w tym paśmie gromadził serial „Zawsze warto”. Polsat w czasie emisji cyklu zajął ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Wpływy z reklam wyniosły 11,80 mln zł.
więcej
|
Sony wraz z SWR pracują nad narzędziem do zdalnego kierowania kamerami z dowolnego miejsca
Niemiecki nadawca publiczny SWR, wraz ze specjalistami z koncernu Sony wdrażają nowe rozwiązanie technologiczne: Smart Production. W założeniu ma ono pozwolić zwiększyć ilość materiałów zamieszczanych na różnych platformach multimedialnych, a zarazem obniżyć koszty ich produkcji.
więcej
|
Jacek Łęski o paskach TVP: bywają tam idiotyzmy, jak to w mediach
Nie jestem bezstronnym dziennikarzem. Jestem niezależny, mam swoje przekonania, również dotyczące tego, w którą stronę powinniśmy iść jako kraj - mówił w wywiadzie dla „Gazety Radomszczańskiej” Jacek Łęski, dziennikarz TVP, prowadzący „Studio Polska” w TVP Info.
więcej
|
Emily Powers kieruje BritBox w Ameryce Północnej
Emily Powers otrzymała awans na szefową BBC Studios i serwisu Britbox w Ameryce Północnej. Przejęła obowiązki Soumya Sriramana, który odszedł z firmy.
więcej
|
Nowy program ,,Przygody truckerki" od 23 października w Discovery Channel
Od 23 października Discovery Channel emitować będzie nowy program „Przygody truckerki”.
więcej
|
Millennium Docs Against Gravity z rekordową frekwencją, Ponad 101 tys. widzów w internecie w serwisie mdag.pl Tegoroczna edycja festiwalu Millennium Docs Against Gravity po raz pierwszy odbyła się częściowo w internecie, gromadząc tam ponad 101 tys. widzów. Dodatkowo 65 tys. osób oglądało filmy festiwalowe w kinach. - Pobiliśmy rekord -166 000 widzów. Jest to też najlepszy wynik w historii festiwali filmowych w Polsce - o organizacji tegorocznej edycji festiwalu opowiada jego szef Artur Liebhart. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin Dec prezesem agencji mediowej Orlenu i PZU
Marcin Dec objął stanowisko prezesa agencji mediowej Sigma Bis należącej do PKN Orlen i PZU. Poprzednio pracował w IPG Mediabrands.
więcej
|
Mimo gwałtownego wzrostu zachorowań na koronawirusa firmy nie ograniczają wydatków reklamowych
Choć liczba zachorowań na koronawirusa w Polsce gwałtownie rośnie z dnia na dzień, a rząd wprowadza kolejne restrykcje, by temu zapobiec, reklamodawcy nie reagują na tę sytuację tak nerwowo jak wiosną. Szefowie agencji reklamowych, agencji PR i domów mediowych twierdzą, że nie ma zaskakujących decyzji ze strony marketerów i nadal realizują oni zaplanowane na ten okres strategie marketingowe.
więcej
|
Rząd poprawi przepisy o zakazie konferencji online
W rządowym rozporządzeniu dotyczącym pandemicznych obostrzeń pojawił się przepis, który w czerwonych strefach zakazuje organizacji spotkań i konferencji, nawet w formule online. Ministerstwo Zdrowia szybko się zreflektowało i zapowiedziało zmianę przepisów.
więcej
|
Jet Line: wpływy 8,6 proc. w górę, 4,3 mln zł zysku
Firma reklamy zewnętrznej Jet Line w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 8,6 proc. do 22,97 mln zł oraz zysku netto z 2,51 do 4,26 mln zł. Od wiosny spółka, tak jak cała branża outdoorowa, mocno odczuwa skutki epidemii koronawirusa.
więcej
|
Papaya Films otwiera biuro w Lizbonie
Dom produkcyjny Papaya Films otworzył filę w stolicy Portugalii. Kieruje nią stojący na czele całej firmy Kacper Sawicki.
więcej
|
Krzysztof Mocek szefem pionu creative dentsu w regionie CEE
Krzysztof Mocek, szef pionu creative w Polsce i CEO agencji Isobar Polska (Dentsu Aegis Network Polska), awansował w strukturach regionalnych dentsu. Obecnie, poza dotychczasową rolą, sprawuje także stanowisko szefa pionu creative dentsu na region Europy Centralnej i Wschodniej.
więcej
|
Robert Kubica reklamuje kawę ze Stop Cafe na stacjach Orlen (wideo)
W nowej kampanii Orlenu z udziałem Roberta Kubicy reklamowana jest kawa serwowana w punktach gastronomicznych Stop Cafe na stacjach tej firmy. W reklamach występują też dwaj inni kierowcy ze sponsorowanego przez Orlen zespołu Formuły 1 Alfa Romeo Racing.
więcej
|
Europejczycy mają przez pandemię mniej w portfelach, ale Polska awansowała
Ze względu na Covid-19 Europejczycy mają w tym roku do wydania około 773 euro mniej. W rankingu siły nabywczej w Europie Polska awansowała o jedną pozycję na miejsce 28. - pokazują dane z panelu GfK.
więcej
|
Polski ziemniak jako ,,prawdziwy bohater smaku" w reklamie chipsów Lay's (wideo)
Ruszyła kampania reklamowa chipsów Lay’s (produkowanych przez Frito-Lay Poland należący do PepsiCo) podkreślająca, że są one wytwarzane z polskich ziemniaków.
więcej
|
Unilever zwiększy wydatki na marketing, by dostosować się do "życia z COVID-19"
Koncern Unilever, do którego należą takie marki, jak Rexona, Dove, Axe zapowiedział, że zwiększy jeszcze bardziej niż ostatnio wydatki na marketing, by dostosować się do nowej, związanej z pandemią koronawirusa sytuacji.
więcej
|
Legia Warszawa, Lechia Gdańsk, Lech Poznań z największymi przychodami w piłkarskiej Ekstraklasie
Legia Warszawa po raz dziewiąty z rzędu zajęła pierwsze miejsce w raporcie "Piłkarska Liga Finansowa" firmy Deloitte, uwzględniającym przychody klubów ekstraklasy. W 2019 roku drużyna ze stolicy zanotowała wpływy w wysokości blisko 124 mln zł.
więcej
|
Igor Walaszek nagrał dla Blika utwór "Szok"
W tym tygodniu miała miejsce premiera najnowszej piosenki Igora Walaszka, która stworzona została we współpracy z użytkownikami Blika. Tekst piosenki "Szok" wykorzystuje słowa z tytułów przelewów na telefon Blik. Kampanię przygotowały Change Serviceplan, Media Ready oraz Spark Foundry.
więcej
|
4F z pierwszym monobrandowym sklepem w Portugalii
Polska firma odzieżowa OTCF otworzyła właśnie swój pierwszy, monobrandowy sklep marki 4F w Portugalii. W przyszłym roku chce otworzyć ich tutaj 5, planuje też rynkowy debiut w Hiszpanii.
więcej
|
Nationale-Nederlanden z pierwszą w tym roku kampanią telewizyjną
Ubezpieczyciel Nationale-Nederlanden rusza z nową kampanią reklamową, pierwszą w tym roku realizowaną w telewizji. Przygotowały ją agencja VMLY&R, OMD, Apondato i BlueCloud.
więcej
|
Śmietanki Łaciate reklamowane w telewizji
Ruszyła kampania promująca Śmietanki Łaciate (SM Mlekpol) o pojemności 0,5 l i zawartości tłuszczu 12 proc. i 18 proc.
więcej
|
Radek Kotarski w reklamie pożyczki gotówkowej Banku Millenium (wideo)
Wystartowała emisja nowej reklamy telewizyjnej pożyczki gotówkowej Banku Millennium z udziałem ambasadora marki Radka Kotarskiego.
więcej
|
Ujęcia polskich miast z dronów w kampanii Pyszne.pl
Platforma do zamawiania posiłków online Pyszne.pl rozpoczęła kampanię reklamową w trzech miastach - Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. Przygotowały ją 180heartbeats + Jung v Matt i Lensomai Communication.
więcej
|
Julia Ożyjiwska: z Reprise Media do Kamikaze
Do zespołu agencji Kamikaze dołączyła Julia Ożyjiwska obejmując stanowisko paid media lead. Ostatnio pracowała w agencji Reprise Media Poland (Mediabrands) jako SEM coordinator.
więcej
|
F11 dla hi hybrid w Hiszpanii
Agencja F11 realizuje kampanię digital dla marki hi hybrid (Nesperta) na rynku hiszpańskim.
więcej
|
Wirtualna lekcja z Przemysławem Staroniem na Tęczowy Piątek
W tym roku Tęczowy Piątek - święto akceptacji osób LGBT - odbędzie się 30 października w formule online. W akcję organizowaną przez Kampanię Przeciw Homofobii angażują się Przemysław Staroń i platforma edukacyjna Brainly.
więcej
|
Verbena w nowej kampanii zachęca do pomagania (wideo)
Pod hasłem #siejdobro ruszyła nowa kampania marki Verbena, w której marka przekonuje, że robiąc coś dla siebie można pamiętać też o innych. Za jej realizację odpowiada agencja Brave Brain.
więcej
|
Chupa Chups z kampanią na Halloween
Z okazji przypadającego na koniec października Halloween marka słodyczy Chupa Chups (Perfetti Van Melle Polska) przygotowała akcję promocyjną.
więcej
|
"Diversity of Viewing. New Trends in VoD Market" - konferencja dedykowana nowym tendencjom na rynku VoD “Diversity of Viewing. New Trends in VoD Market” to międzynarodowe wydarzenie poświęcone europejskiemu rynkowi platform oferujących wideo na żądanie. Konferencja organizowana przez Creative Europe Desk Polska odbędzie się 27 października 2020 r. w formule online. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Duże spółki skarbu państwa nie myślą o transakcjach na rynku mediów
Chociaż wicepremier Piotr Gliński stwierdził niedawno, że spółki skarbu państwa powinny kupować media, te nie potwierdzają zainteresowania tego typu transakcjami. Eksperci podkreślają, że biznes musi być ostrożny, ale przejęcia na rynku mediów będą decyzją polityczną.
więcej
|
Wydawca ,,Do Rzeczy" z 350 tys. zł straty, wpływy 2 proc. w górę
Wydająca tygodnik „Do Rzeczy” spółka Orle Pióro w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 1,7 proc. do 16,49 mln zł. Jej koszty operacyjne zwiększyły się o 16,9 proc. do 17,21 mln zł, a wynik netto poszedł w dół z 15 tys. zł zysku do 349,2 tys. zł straty.
więcej
|
Koronawirus w redakcji ,,Gazety Wyborczej"
Szef działu danych „Gazety Wyborczej”, Dominik Uhlig, jest zakażony koronawirusem i zaczął kwarantannę - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. - To pojedyncze zakażenie, nie zaburza pracy redakcji - informuje Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agory
więcej
|
Wydawca krzyżówek Technopol z większymi przychodami i zyskiem
Agencja Wydawnicza Technopol, wydająca czasopisma z krzyżówkami, jolkami, sudoku i wykreślankami, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 1 proc. do 28,83 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 2,36 mln zł straty do 3,39 mln zł zysku.
więcej
|
Jakub Waśko szefem sekcji sportowej SE.pl
Nowym szefem sekcji sportowej portalu SE.pl (Grupa ZPR Media) został Jakub Waśko. Zastąpił na tym stanowisku Marcina Ciechańskiego.
więcej
|
W Żorach otwarto 50. kino sieci Helios. W sumie oferuje 700 miejsc w czterech salach
Agora otworzyła w czwartek w Żorach 50-te kino swojej sieci Helios. Pierwsze seanse emitowane będą od piątku, 23 października br. Ma cztery sale, łącznie blisko 700 miejsc i wyposażone jest w nowoczesną technologię. Celebrowanie otwarcia potrwa do niedzieli.
więcej
|
,,Znak" ruszył z podcastami, na początek dwa własne cykle i produkcje TOK FM
Miesięcznik „Znak” (Społeczny Instytut Wydawniczy Znak) uruchomił podcasty swoich autorów i współpracowników, pod wspólnym tytułem „Znak Na Głos”. Dostępne są na stronie internetowej miesięcznika, na Spotify i na Apple Podcasts.
więcej
|
|
|
Quibi kończy działalność po sześciu miesiącach
Po sześciu miesiącach od swojej premiery mobilna platforma VoD o nazwie Quibi zostanie zamknięta. Serwis nie wytrzymał konkurencji z większymi rywalami na rynku, a 90 procent użytkowników opuszcza aplikację po zakończeniu okresu próbnego.
więcej
|
Google oskarżony w USA o stosowanie monopolu. ,,Głęboko wadliwy pozew"
Departament Sprawiedliwości USA wystosował pozew sądowy przeciwko Google. Koncern jest oskarżany o praktyki monopolistyczne związane z wyszukiwarką internetową i narzucaniem użytkownikom korzystanie z tej platformy. - Pozew jest głęboko wadliwy. Użytkownicy korzystają z Google z własnego wyboru - zapewnia firma w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Facebook wprowadza w Polsce Facebook Dating. Można randkować w aplikacji
Facebook udostępnił polskim użytkownikom aplikacji mobilnej platformę Facebook Dating umożliwiając im umawianie się na randki. Profil w sekcji randkowej ma być odseparowany od głównego konta na Facebooku zapewniając odpowiedni stopień prywatności, zaś algorytm aplikacji na podstawie danych podanych przez użytkownika ma dobierać najlepszych kandydatów i kandydatki do randkowania.
więcej
|
Google wzmacnia ochronę przed niepożądanymi powiadomieniami w Chrome
Google wprowadziło do przeglądarki internetowej Chrome nową funkcjonalność zwiększającą bezpieczeństwo użytkowników.
więcej
|
Haitong Bank podwyższa rekomendację dla Wirtualnej Polski na ,,neutralnie" i cenę do 75,1 zł
Haitong Bank podwyższył cenę Wirtualnej Polski z 60 zł do 75,1 zł, jednocześnie podwyższając też rekomendację ze „sprzedaj” na „neutralnie”. W raporcie podkreślono, że lockdown i przeniesienie aktywności do sieci powinno dobrze wpłynąć na rynek internetowej reklamy.
więcej
|
Groupon po skargach do UOKiK-u ułatwi zwrot niewykorzystanych pieniędzy na rachunki i karty
Platforma zakupów grupowych Groupon będzie domyślnie zwracała klientom niewykorzystane środki w taki sposób, w jaki zasilili oni konto w tym serwisie. To efekt wystąpienia prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, do którego skarżyli się klienci Groupona.
więcej
|
Przed wyborami w USA Twitter wprowadza nowa zasadę: ,,Przeczytaj zanim podasz dalej"
Twitter zmienił tymczasowo zasadę retweetowania, zachęcając użytkowników do uprzedniego przeczytania treści podawanego dalej wpisu bądź materiału, do którego linkuje. - Udostępnienie artykułu może zainicjować rozmowę, więc warto go przeczytać - zachęca redakcja Twittera. We wdrażaniu zasady pomagać ma nowa funkcja dostępna na mikroblogu.
więcej
|
Radosław Kotarski przekaże Ferrari F430 F1 na aukcję WOŚP
Przy okazji premiery swoje trzeciej książki „Inaczej. Jak pracować mniej, ale lepiej i przyjemniej” Radek Kotarski ogłosił, że przekaże swój samochód Ferrari F430 F1 na aukcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
więcej
|
Nowa wersja aplikacji Interia Sport na urządzenia z Androidem dostępna także w Huawei App Gallery
Grupa Interia udostępniła użytkownikom odświeżoną wersję aplikacji mobilnej Interia Sport na urządzenia z systemem Android. Zmienił się layout i układ treści, wdrożono też dodatkowe funkcjonalności, ułatwiające korzystanie z aplikacji.
więcej
|
Millennium Docs Against Gravity z rekordową frekwencją, Ponad 101 tys. widzów w internecie w serwisie mdag.pl Tegoroczna edycja festiwalu Millennium Docs Against Gravity po raz pierwszy odbyła się częściowo w internecie, gromadząc tam ponad 101 tys. widzów. Dodatkowo 65 tys. osób oglądało filmy festiwalowe w kinach. - Pobiliśmy rekord -166 000 widzów. Jest to też najlepszy wynik w historii festiwali filmowych w Polsce - o organizacji tegorocznej edycji festiwalu opowiada jego szef Artur Liebhart. materiał partnerskiwięcej |
|
|