Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 1 Lutego 2021
 
 
 
Telewizja Polska zapłaci Nielsenowi 12,3 mln zł za badanie oglądalności
 
Telewizja Polska podpisała nową umowę z Nielsen Audience Measurement na zakup danych telemetrycznych w 2021 roku. Wartość kontraktu wynosi 12,26 mln zł brutto - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
W 2020 roku wydatki reklamowe w radiu realnie zmalały o 9-10 proc.
 
W 2020 roku cennikowe wydatki reklamowe w radiu mimo spowolnienia gospodarczego wskutek epidemii wzrosły o 4,2 proc. - Realnie wartość wydatków na reklamę radiową spadnie w 2020 roku o około 9-10 proc. - szacują Paweł Kaczorowski z Publicis Groupe i Tomasz Ramza z Grupy RMF. W tym roku może nastąpić odbicie w górę o 3-4 proc. więcej
 
 
Branża PR krytykuje rzecznika Wodociągów Kieleckich. ,,Taka wypowiedź w ogóle nie powinna była paść"
 
Od kilku dni w mediach głośno o wypowiedzi rzecznika Wodociągów Kieleckich Ziemowita Nowaka dla regionalnego oddziału Telewizji Polskiej. W ocenie branży public relations, wywiad był niefortunny dla wizerunku rzecznika i organizacji, którą reprezentuje. Swoje wersje wydarzeń poprzedzających słynny już wywiad przedstawili publicznie Ziemowit Nowak i redakcja TVP3 Kielce. więcej
 
 
Telewizja Polska sprzedała obligacje za 85 mln zł
 
Telewizja Polska wyemitowała kolejną serię obligacji, o nominalnej wartości 85 mln zł. Pośredniczył przy tym Bank Gospodarstwa Krajowego. Nadawca nie ujawnia celu emisji papierów dłużnych. więcej
 
 
Karol Paciorek: Coraz mniej ludzi łudzi się, że za dobrą informację nie trzeba będzie płacić
 
- Nie da się robić mediów w internecie tylko za darmo. Mam nadzieję, że pojawią się ludzie, którzy będą robić media w internecie tak, że szefom telewizji pospadają majtki - mówi w wywiadzie z Wirtualnemedia.pl Karol Paciorek, twórca kanału "Imponderabilia" oraz współtwórca "Lekko Stronniczy" na YouTube. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
TVP1, TVP2 i TVP Sport z nowymi logotypami i oprawą antenową (wideo) więcej
 
,,Wyciskanie" shortujących funduszy podbiło kurs CD Projekt o 15 proc. Elon Musk chwali ,,Cyberpunka 2077" więcej
 
,,Blinding Lights" The Weeknd radiowym hitem 2020 roku, najchętniej kupowaną płytą ,,Romantic Psycho". "Wysoka pozycja Kultu to efekt afery w Trójce" więcej
 
Wejście Amazona do Polski elektryzuje rynek. Będzie walczył o reklamy więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Kierownik/Manager Marketingu Centrum GovTech
Wydawca / Business Development Director ICAN Institute
Wydawca Serwisu dziendobry.tvn.pl TVN GRUPA DISCOVERY
FREELANCE EDITORIAL ASSISTANT INTERNSHIP GLOBAL LISTINGS
Manager ds. Pozyskiwania Partnerstw Ringier Axel Springer
Head / Supervisor 3D COLOROFFON
Animator 3D COLOROFFON
asystent techniczny studia COLOROFFON
Spotify Client Partner HTTPOOL Polska
LinkedIn Client Partner HTTPOOL Polska
Twitter Client Partner HTTPOOL Polska
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Telewizja Polska zapłaci Nielsenowi 12,3 mln zł za badanie oglądalności

Telewizja Polska podpisała nową umowę z Nielsen Audience Measurement na zakup danych telemetrycznych w 2021 roku. Wartość kontraktu wynosi 12,26 mln zł brutto - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

Telewizja Polska sprzedała obligacje za 85 mln zł

Telewizja Polska wyemitowała kolejną serię obligacji, o nominalnej wartości 85 mln zł. Pośredniczył przy tym Bank Gospodarstwa Krajowego. Nadawca nie ujawnia celu emisji papierów dłużnych. więcej

Marta Kuligowska znika z poranków TVN24

Marta Kuligowska, dziennikarka i prezenterka kanału informacyjnego TVN24, dołączyła do zespołu wieczornego pasma „Polska i Świat”. Przez pięć ostatnich lat prowadziła poranki TVN24. Drugą prowadzącą „PiŚ” pozostaje Katarzyna Zdanowicz - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Nowy program ,,Przystanek miłość" wiosną w TTV, stacja poszukuje uczestników (wideo)

Stacja TTV wiosną 2021 roku pokaże nowy program „Przystanek miłość”, który oparty jest na duńskim formacie „Small town, big love” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Wiadomości" zarzuciły WOŚP hipokryzję ws. chorych dzieci, usunięty wpis Teatru TV

W niedzielnych „Wiadomościach” skrytykowano Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy za pochwalenie się wsparciem przez Ogólnopolski Strajk Kobiet. - Akcja zbierania na chore dzieci w tym roku ramię w ramię z akcją, która chore dzieci chce zabijać - skomentowano. Na instagramowym profilu Teatru Telewizji na krótko pojawił się wpis wspierający WOŚP. więcej

TVN Style w nowym programie pokaże budowę gospodarstwa agroturystycznego Anny Dereszowskiej

Wiosną 2021 roku TVN Style pokaże nowy program „Budując marzenia”, w którym widzowie zobaczą budowę gospodarstwa agroturystycznego na Mazurach przez Annę Dereszowską i jej partnera Daniela Duniaka. więcej

TVP1, TVP2 i TVP Sport z nowymi logotypami i oprawą antenową (wideo)

W tym roku Telewizja Polska wprowadzi nową, spójną oprawę antenową stacji TVP1, TVP2 i TVP Sport, zmienią się też logotypy stacji. - Oprawa bazuje na dużym liternictwie, czytelnym przekazie. Oprawa minimalistyczna, w pozytywnym sensie - zapowiedział prezes TVP Jacek Kurski. więcej

Jacek Kurski podsumował 5 lat jako prezes TVP: wzmocnione informacja, sport i rozrywka, w planach więcej w internecie

Znacznie silniejsza publicystyka i informacja niż w 2015 roku, mocna rozrywka a także dobrze rozwinięta oferta kulturalna i sportowa - tak podsumował swoje pięciolecie prezesury w Telewizji Polskiej Jacek Kurski podczas sobotniego briefingu. - Model telewizji - bankomatu przekształciliśmy w nowoczesną strukturę, nie ugrzęźliśmy w „woroniczowym niedasiźmie” - mówił Kurski. więcej

1,19 mln widzów ,,Hotel Vidago Palace", TVP2 liderem

Portugalsko-hiszpański serial „Hotel Vidago Palace” oglądało średnio 1,19 mln widzów w TVP2. Stacja w czasie nadawania produkcji była liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 1,88 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

180 restauracji ugotowało 117 tys. posiłków dla najuboższych w ramach akcji #TVNpomagajmysobie

W weekend TVN Grupa Discovery zakończyła akcję #TVNpomagajmysobie, w ramach której 180 restauracji ugotowało 117 tys. posiłków dla najuboższych. więcej

Brazylijski serial ,,Jezus" w TV Trwam (wideo)

Od 31 stycznia TV Trwam emituje nowy brazylijski serial „Jezus”. więcej

,,Kolegium redakcyjne" - Hołdyńska i Łosiewicz w nowym programie Telewizji wPolsce.pl (wideo)

W Telewizji wPolsce.pl (Fratria) zadebiutował program publicystyczny „Kolegium redakcyjne”, który prowadzą dziennikarki tygodnika „Sieci” Edyta Hołdyńska i Dorota Łosiewicz. więcej

Magdalena Jończak w zarządzie UPC odpowiada za strategię i transformację

Do zespołu zarządzającego UPC Polska dołączyła Magdalena Jończak, obejmując nowo utworzone stanowisko wiceprezes ds. strategii i transformacji. Do spółki trafiła z Synerise. więcej

,,Liga Sprawiedliwości Zacka Snydera" w HBO GO

18 marca będzie miała miejsce premiera filmu „Liga Sprawiedliwości Zacka Snydera”. Produkcję będzie można oglądać równolegle w amerykańskim HBO Max oraz europejskich serwisach HBO - w tym HBO GO w Polsce. więcej

Dziesiąty sezon ,,Gliniarzy" od 1 marca w Polsacie

W poniedziałek, 1 marca Telewizja Polsat rozpocznie emisję dziesiątego sezonu docu-crime „Gliniarze”. więcej

Polska seria dokumentalna ,,Wodny Świat Komodo" UHD 4K dystrybuowana na świecie

Nowa, polska seria dokumentalna, 4K „The Waterworld of Komodo" (ang. „Wodny Świat Komodo") będzie dystrybuowana na świecie. Pierwszym krajem , który pokaże polską produkcję będą najprawdopodobniej Włochy - telewizja RAI 1, dystrybucją zajmuje się holenderska firma Off The Fence. więcej

TVP ABC najchętniej oglądanym kanałem dziecięcym w 4-12 w 2020 roku, 4Fun Kids z największym wzrostem

Liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w grupie wiekowej 4-12 lat było TVP ABC. Największym wzrostem pochwalić się mogło 4Fun Kids, a najwięcej straciło MiniMini+ - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Wydarzenia", ,,Kevin sam w domu" i ,,Sylwestrowa moc przebojów" hitami Polsatu w 2020 roku

Największą widownię w 2020 roku w Polsacie zgromadziły „Wydarzenia”, film „Kevin sam w domu” i „Sylwestrowa moc przebojów”. więcej

Turniej Czterech Skoczni i Liga Mistrzów sportowymi hitami 2020 roku

Największą widownię w 2020 roku wśród relacji sportowych zgromadziły: transmisja finałowego konkursu 68. Turnieju Czterech Skoczni, finał Ligi Mistrzów 2019/2020 i MŚ w lotach narciarskich. Wszystkie spośród dziesięciu topowych relacji pokazała TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Przemysław Saleta odmawia występów w TVP. ,,Konsekwentny bojkot tej szczujni"

Były kick-bokser i bokser Przemysław Saleta poinformował, że od sześciu lat odmawia udziału w produkcjach Telewizji Polskiej. - Naprawdę powinien być konsekwentny bojkot tej szczujni... Każdym występem w publicznej uwiarygadnia się politykę PiSu, łącznie z ostatnim orzeczeniem "trybunału" - stwierdził. więcej

TVP Dokument trafił do oferty Orange. ,,Ważny partner Telewizji Polskiej"

Kanał TVP Dokument trafił do oferty Orange TV. Abonenci posiadający pakiet Optymalny znajdą go na pozycji 466. więcej

Komentarz rzecznika kieleckich wodociągów o awarii hitem internetu. ,,Tak manipuluje TVP3 Kielce"

W czwartek dużą popularność w mediach społecznościowych zyskało opublikowane przez TVP3 Kielce nagranie, w którym rzecznik prasowy Wodociągów Kieleckich Ziemowit Nowak odpowiada ogólnikowo na pytanie o awarię. Nowak tłumaczy, że to jego reakcja na wcześniejszą relację o awariach. - Z materiału TVP3 Kielce dowiedziałem się, że czarne jest białe, a białe jest czarne - komentuje. więcej

29. finał WOŚP. Gdzie można śledzić relacje?

W niedzielę, 31 stycznia odbędzie się 29. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Charytatywna akcja Jerzego Owsiaka będzie szeroko relacjonowana na trzech antenach z Grupy TVN. Pomagają też inne media, m.in.: Onet,pl, Allegro, „Gazeta Wyborcza” i Eurozet. więcej

Digitree Group liderem transformacji cyfrowej w Europie w 2023 roku. Nowa strategia rozwoju Grupy

Technologiczna Grupa Kapitałowa Digitree Group ogłosiła swoją strategię na lata 2021-2023. Odpowiedzialność za sukces klientów Grupy w cyfrowym świecie, to motyw przewodni strategii. Segmenty Enterprise, SME oraz rynek agencyjny mogą liczyć na unikatowe i dedykowane rozwiązania. Kluczowy staje się rozwój w kierunku e-commerce, dzięki nowym inicjatywom, dającym polskim biznesom nieograniczone możliwości, także na rynku europejskim. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
W 2020 roku wydatki reklamowe w radiu realnie zmalały o 9-10 proc.

W 2020 roku cennikowe wydatki reklamowe w radiu mimo spowolnienia gospodarczego wskutek epidemii wzrosły o 4,2 proc. - Realnie wartość wydatków na reklamę radiową spadnie w 2020 roku o około 9-10 proc. - szacują Paweł Kaczorowski z Publicis Groupe i Tomasz Ramza z Grupy RMF. W tym roku może nastąpić odbicie w górę o 3-4 proc. więcej

 
Nowe pasmo ,,Halo Felietony" z Gugałą, Daszczyńskim, Matczakiem, Włodarczykiem w Halo Radio

Od 1 lutego w internetowym Halo Radio startuje nowe pasmo - „Halo Felietony”. Codziennie kilka osób ze świata kultury, polityki, nauki będzie przedstawiało informacje ze swojego punktu widzenia. Wśród autorów audycji pojawi się m.in. Marek Czyż, Janusz Daszczyński, prof. Marcin Matczak, prof. Magdalena Środa, Jarosław Gugała czy Jarosław Włodarczyk. więcej

 
RMF FM bezkonkurencyjne o poranku. Trójka przegrywa z Radiem Maryja

Pozycję lidera ogólnopolskiego rynku radiowego w czwartym kwartale ub.r. w dni powszednie w godzinach porannych (6.00.00 - 8.59.59) zajęło RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei zdecydowanie najwięcej straciła Trójka, którą wyprzedziły m.in. Antyradio, Złote Przeboje i Radio Maryja - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
RMF FM zdecydowanym liderem w Bydgoszczy w II półroczu, Eska awansowała na podium

Pozycja lidera rynku radiowego w Bydgoszczy w drugim półroczu ub.r. należała do RMF FM. Podium w tym czasie uzupełniły Eska i Radio ZET - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
Trójka znów emituje codziennie reportaże w paśmie popołudniowym

Radiowa Trójka przywróciła codzienne reportaże na godzinę 18.15. Szefem Studia Reportażu i Dokumentu Polskiego Radia od września jest Mirosław Rogalski. więcej

 
Zmarł o. Andrzej Koprowski, twórca redakcji katolickich TVP i Polskiego Radia

W piątek w wieku 80 lat zmarł jezuita o. Andrzej Koprowski. Był założycielem i pierwszym szefem redakcji katolickich w Telewizji Polskiej i Polskim Radiu, a potem m.in. dyrektorem programowym Radia Watykańskiego. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
W 2020 roku wydatki reklamowe w radiu realnie zmalały o 9-10 proc.

W 2020 roku cennikowe wydatki reklamowe w radiu mimo spowolnienia gospodarczego wskutek epidemii wzrosły o 4,2 proc. - Realnie wartość wydatków na reklamę radiową spadnie w 2020 roku o około 9-10 proc. - szacują Paweł Kaczorowski z Publicis Groupe i Tomasz Ramza z Grupy RMF. W tym roku może nastąpić odbicie w górę o 3-4 proc. więcej

Na 124 skontrolowane w Poznaniu tablice reklamowe tylko osiem legalnych

W 2020 r. inspektorzy budowlani w Poznaniu skontrolowali legalność 124 tablic reklamowych. W ośmiu przypadkach nośniki postawiono zgodnie z przepisami, 43 wykonano samowolnie, a w 73 przypadkach trwają postępowania wyjaśniające – podał nadzór budowlany. więcej

Biedronka daje vouchery w promocji kart Moja Biedronka (wideo)

Sieć dyskontów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) rozpoczyna promocję, w której posiadacze kart Moja Biedronka za zakupy o odpowiednio wysokiej wartości będą otrzymywali vouchery. Będzie je można wykorzystywać w ciągu dwóch dni handlowych. więcej

Walmart tworzy nowy platformę reklamową

Walmart Connect, dotychczas znana jako Walmart Media Group, rozpoczyna współpracę z Trade Desk, aby uruchomić nową platformę reklamową (DSP) dla swoich dostawców i ich agencji reklamowych. Firma chce zostać jedną z największych platform reklamowych. więcej

PZU sponsorem Igi Świątek

PZU został sponsorem tenisistki Igi Świątek. Umowa została zawarta na trzy lata. więcej

Kampania marki Brita z Olgą Frycz pojawi się także na zagranicznych rynkach

Kampania produktów do filtrowania wody “Brita. Lubię ją” zostanie wyemitowana w Niemczech, Francji i we Włoszech. Prawa do licencji nabyły również Austria i Szwajcaria. Autorem platformy komunikacyjnej jest agencja Scholz & Friends Warszawa, należąca do Grupy S/F. więcej

Gdańsk zapłaci Lechii 8,1 mln zł za promocję

Władze Gdańska zawarły nową, obowiązującą do 21 grudnia ub.r. umowę z klubem piłkarskim Lechia Gdańsk. Jej wartość opiewa na ponad 8,13 mln zł. więcej

Robert Górski bez kresu w górach reklamuje Orange na kartę (wideo)

Ruszyła kolejna kampania reklamowa Orange na kartę z udziałem artystów kabaretowych Roberta Górskiego i Mikołaja Cieślaka. W akcji promowany jest wariant usługi za 15 zł miesięcznie. więcej

Douglas nie zamierza zamykać perfumerii w Polsce. Rosną wpływy z e-commerce

Sprzedaż sieci perfumerii Douglas w ubiegłym roku finansowym (zakończonym we wrześniu 2020) przekroczyła miliard euro, co oznacza skok o ponad  40 proc. rok do roku. Plany ograniczania sieci sprzedaży stacjonarnej nie dotyczą Polski - zapewnia zarząd firmy. więcej

Grupa Monnari odstępuje od 24 umów najmu w galeriach handlowych. Chce powiązania czynszu z obrotami

Zarząd spółki odzieżowej Monnari poinformował o odstąpieniu 24 umów najmu powierzchni sprzedażowej w centrach handlowych. Tłumaczy to skutkami pandemii oraz brakiem możliwości porozumienia z właścicielami centrów. więcej

Digitree Group przedłużyła linię kredytową

Firma marketingu internetowego Digitree Group w ramach aneksu do umowy kredytowej z ING Bankiem Śląskim przedłużyła o kolejny rok odnawialną linię kredytową. więcej

TikTokerzy w reklamie lizaków Chupa Chups Melody Pops

Marka słodyczy Chupa Chups (należąca do Perfetti Van Melle Polska) ruszyła z digitalową kampanią reklamową, promująca lizaki Melody Pops. więcej

Wyzwania 2021 roku okiem branży kinowej

O trudach pandemicznego roku i wielkiej niewiadomej nadchodzącego 2021 roku opowiadają w Wirtualnemedia.pl Bianka Pawlewska z New Age Media International, Katarzyna Opertowska z Cinema City, Mariusz Spisz z Multikino i Tomasz Jagiełło z Heliosa. więcej

Triumfy Igi Świątek i Roberta Lewandowskiego, odwołanie igrzysk i Euro - podsumowanie 2020 roku w marketingu sportowym

W cyklu naszych rocznych podsumowań o najważniejszych wydarzeniach 2020 roku i wyzwaniach roku 2021 mówią portalowi Wirtualnemedia.pl eksperci zajmujący się marketingiem sportowym z takich firm, jak Arskom Group, Sport Management Polska, Pentagon Research, Sponsoring Insight, Xbrand Sposnoring. więcej

Wydarzenia i trendy 2020 roku oraz wyzwania 2021 roku według Patrycji Koteckiej z Link4

Najważniejsze wydarzenia i trendy 2020 roku oraz wyzwania, przed którymi staje branża w 2021 roku wskazuje Patrycja Kotecka, członkini zarządu Link4. więcej

Kacper Gilarowski: z Mediacomu do K2 Precise

Do zespołu agencji marketingu precyzyjnego K2 Precise dołączył Kacper Gilarowski. Objął nowe stanowisko e-commerce expert. więcej

Digitree Group liderem transformacji cyfrowej w Europie w 2023 roku. Nowa strategia rozwoju Grupy

Technologiczna Grupa Kapitałowa Digitree Group ogłosiła swoją strategię na lata 2021-2023. Odpowiedzialność za sukces klientów Grupy w cyfrowym świecie, to motyw przewodni strategii. Segmenty Enterprise, SME oraz rynek agencyjny mogą liczyć na unikatowe i dedykowane rozwiązania. Kluczowy staje się rozwój w kierunku e-commerce, dzięki nowym inicjatywom, dającym polskim biznesom nieograniczone możliwości, także na rynku europejskim. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Agora ma przedwstępną umowę sprzedaży działki z zamkniętą drukarnią. ,,Nie wpłynie na wynik operacyjny"

Agora podpisała przedwstępną umowę sprzedaży działki w Pile wraz z położoną na niej drukarnią, którą zamknęła w połowie 2019 roku. Nieruchomość wyceniono na ok. 14,5 mln zł. więcej

Szefowa Komisji Europejskiej: Czas demokratycznie ograniczyć siłę cyfrowych gigantów

Rosnąca siła i gospodarcze wpływy największych platform internetowych budzi niepokój. Komisja Europejska chce w sposób demokratyczny i w zgodzie z prawem uregulować ich model biznesowy, który można dziś nazwać „kapitalizmem inwigilacyjnym” - pisze w odpowiedzi na list  Mathiasa Döpfnera, CEO Axel Springer, Ursula von der Leyen - szefowa KE. więcej

Anna Ładuniuk i Agata Pustułka odchodzą z ,,Dziennika Zachodniego"

Z redakcji „Dziennika Zachodniego” (Polska Press Grupa) odeszły wieloletnia sekretarz redakcji Anna Ładuniuk i publicystka polityczna Agata Pustułka. W śląskich mediach obie dziennikarki przepracowały niemal trzy dekady. więcej

Wydawca ,,CD-Action" i ,,PC Format" chce zadebiutować na giełdzie

Spółka GTEM, która w połowie ub.r. przejęła wydawanie wydawca magazynów „CD-Action” i „PC Format”, planuje wejść na boczny rynek warszawskiej giełdy. Jesienią firma na platformie Beesfund pozyskała od inwestorów 1,24 mln zł. więcej

Prokuratura wznowi śledztwo ws. inwigilacji dziennikarzy po aferze podsłuchowej

Decyzją Sądu Rejonowego w Gorzowie Wielkopolskim śledztwo dotyczące inwigilacji dziennikarzy - po zażaleniu Mariusza Gierszewskiego z Wirtualnej Polski - zostanie wznowione. Postępowanie dotyczy domniemanego przekroczenia uprawnień przez funkcjonariuszy policji z Komendy Wojewódzkiej w Gorzowie Wielkopolskim, którzy pobierali bilingi wybranych reporterów z tzw. afery podsłuchowej. więcej

Aplikacja ,,Gazety Wyborczej" w nowej wersji także na Androida

Bardziej przejrzysty wygląd, czytelny układ i łatwiejsza nawigacja - to główne cechy odświeżonej mobilnej aplikacji „Gazety Wyborczej” (Agora) przygotowanej na urządzenia z Androidem, która właśnie trafiła do sklepu Google Play. Użytkownicy iPhone’ów z nowej odsłony aplikacji mogą korzystać od listopada ub.r. więcej

Daniel Obajtek Człowiekiem Roku wg ,,Wprost". Dziennikarze krytykują: chodzi o kasę?

Redakcja tygodnika "Wprost" (PMPG Polskie Media) przyznała tytuł "Człowieka Roku" 2020 Danielowi Obajtkowi, prezesowi PKN Orlen. Niektórzy dziennikarze skrytykowali tę decyzję, przypominając, że Orlen właśnie przejmuje Polska Press, a niedawno został nagrodzony przez "Sieci". - Może to jest prośba - nie mamy już czytelników, kupcie nas - zasugerował Tomasz Lis. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Karol Paciorek: Coraz mniej ludzi łudzi się, że za dobrą informację nie trzeba będzie płacić

- Nie da się robić mediów w internecie tylko za darmo. Mam nadzieję, że pojawią się ludzie, którzy będą robić media w internecie tak, że szefom telewizji pospadają majtki - mówi w wywiadzie z Wirtualnemedia.pl Karol Paciorek, twórca kanału "Imponderabilia" oraz współtwórca "Lekko Stronniczy" na YouTube. więcej

Disney blokuje "Piotrusia Pana", "Zakochanego kundla" i Dumbo". "Utrwalanie rasistowskich przekonań"

Serwis streamingowy Disney+ zablokował użytkownikom poniżej 7. roku życia dostęp do niektórych bajek, m.in. "Piotrusia Pana" i "Dumbo", ponieważ część scen utrwala rasistowskie stereotypy. więcej

Szefowa Komisji Europejskiej: Czas demokratycznie ograniczyć siłę cyfrowych gigantów

Rosnąca siła i gospodarcze wpływy największych platform internetowych budzi niepokój. Komisja Europejska chce w sposób demokratyczny i w zgodzie z prawem uregulować ich model biznesowy, który można dziś nazwać „kapitalizmem inwigilacyjnym” - pisze w odpowiedzi na list  Mathiasa Döpfnera, CEO Axel Springer, Ursula von der Leyen - szefowa KE. więcej

Film Aleksieja Nawalnego o "pałacu Putina" ma już ponad 106 mln wyświetleń na YouTube

Wideo Aleksieja Nawalnego na YouTube o "pałacu (prezydenta Rosji Władimira) Putina" pod Gelendżykiem zostało wyświetlone już ponad 106 mln razy - wynika ze statystyk serwisu. To rekord, jeśli chodzi o filmy wyprodukowane przez fundację tego rosyjskiego opozycjonisty. więcej

Douglas nie zamierza zamykać perfumerii w Polsce. Rosną wpływy z e-commerce

Sprzedaż sieci perfumerii Douglas w ubiegłym roku finansowym (zakończonym we wrześniu 2020) przekroczyła miliard euro, co oznacza skok o ponad  40 proc. rok do roku. Plany ograniczania sieci sprzedaży stacjonarnej nie dotyczą Polski - zapewnia zarząd firmy. więcej

Anna Prymakowska wiceprezesem OEX E-Business

Anna Prymakowska dołączyła do zarządu OEX E-Business, spółki specjalizującej się w usługach logistycznych dla e-commerce. Wcześniej Prymakowska kierowała zarządem Merlin Group. więcej

Były pracownik rosyjskiej "fabryki trolli": nasza norma to 120 komentarzy dziennie

Nasza norma to 120 komentarzy dziennie - powiedział Radiu Swoboda były pracownik rosyjskiej "fabryki trolli". Wyjaśnił, że w biurze są różne działy, np. odpowiadające za Facebooka i YouTube. Pracuje się 11 godzin dziennie i zarabia ok. 40 tys. rubli (ok. 2 tys. zł). więcej

TikTokerzy w reklamie lizaków Chupa Chups Melody Pops

Marka słodyczy Chupa Chups (należąca do Perfetti Van Melle Polska) ruszyła z digitalową kampanią reklamową, promująca lizaki Melody Pops. więcej

Tomasz Sekielski: tworzymy przestrzeń dla twórców, zachowują niezależność, nie będzie struktur

- Tworzymy przestrzeń dla twórców, którzy chcą realizować swoje programy, reportaże czy filmy i potrzebują wsparcia produkcyjnego oraz dystrybucyjnego - mówi o projekcie Sekielski Brothers Studio jeden z jego założycieli Tomasz Sekielski. więcej

Twitterowa dezinformacja Huawei

W trakcie debaty nad zmianą prawa w Belgii chiński koncern Huawei posługiwał się fałszywymi kontami na Twitterze, by rozpowszechniać korzystny dla siebie artykuł - ostrzega dziennik "New York Times". Uprzedza, że może to być nowy model manipulacji w mediach społecznościowych. więcej

Elektroda tuż przed Dobreprogramy.pl, WP Tech i Instalki mocno w dół (TOP10 serwisów technologicznych)

Wśród serwisów o nowych technologiach liderem zasięgowym nadal jest Elektroda.pl, ale jej przewaga nad Dobreprogramy.pl mocno zmalała. Duże spadki odwiedzalności zanotowały WP Tech i Instalki.pl. więcej

Digitree Group liderem transformacji cyfrowej w Europie w 2023 roku. Nowa strategia rozwoju Grupy

Technologiczna Grupa Kapitałowa Digitree Group ogłosiła swoją strategię na lata 2021-2023. Odpowiedzialność za sukces klientów Grupy w cyfrowym świecie, to motyw przewodni strategii. Segmenty Enterprise, SME oraz rynek agencyjny mogą liczyć na unikatowe i dedykowane rozwiązania. Kluczowy staje się rozwój w kierunku e-commerce, dzięki nowym inicjatywom, dającym polskim biznesom nieograniczone możliwości, także na rynku europejskim. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Branża PR krytykuje rzecznika Wodociągów Kieleckich. ,,Taka wypowiedź w ogóle nie powinna była paść"

Od kilku dni w mediach głośno o wypowiedzi rzecznika Wodociągów Kieleckich Ziemowita Nowaka dla regionalnego oddziału Telewizji Polskiej. W ocenie branży public relations, wywiad był niefortunny dla wizerunku rzecznika i organizacji, którą reprezentuje. Swoje wersje wydarzeń poprzedzających słynny już wywiad przedstawili publicznie Ziemowit Nowak i redakcja TVP3 Kielce. więcej

Publicon: awansowali Edyta Bieda, Katarzyna Bagińska, Martyna Hliwa i Michał Tkaczyszyn

W agencji public relations Publicon z początkiem nowego roku Edyta Bieda, Katarzyna Bagińska, Martyna Hliwa i Michał Tkaczyszyn awansowali na stanowisko senior PR manager. Pięć nowych osób zatrudniono do działu PR, social mediów i kreacji. więcej

Polskie Stowarzyszenie PR krytykuje rzecznika Wodociągów Kieleckich. ,,Taka wypowiedź w ogóle nie powinna była paść"

- Taka wypowiedź w ogóle nie powinna była paść ze strony rzecznika prasowego. Efekt, jaki wywołał swoją wypowiedzią, jest taki, że zawód rzecznika prasowego stał się obiektem kpin i żartów - stwierdziło Polskie Stowarzyszenie Public Relations o wypowiedzi Ziemowita Nowaka, rzecznika prasowego Wodociągów Kieleckich dla TVP3 Kielce, która w czwartek obiegła internet. - Wywiad był demonstracją, protestem przeciwko manipulacji, jakiej ta telewizja się dopuściła i do tej pory z niej się nie wycofała - tłumaczy Nowak. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Szefowa Komisji Europejskiej: Czas demokratycznie ograniczyć siłę cyfrowych gigantów
CD Projekt pozwany przez graczy w USA, chodzi o ceny na Steamie
Xiaomi pokazało Mi Air Charge. Czas na bezprzewodowe ładowanie
Ekipa Friza wyda minimum dwie gry, ma umowę z producentem T-Bull
T-Mobile promuje abonament gratisowymi usługami: światłowód do końca roku lub pakiet internetowy przez 6 miesięcy
Twitterowa dezinformacja Huawei
Aplikacja ,,Gazety Wyborczej" w nowej wersji także na Androida
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj