|
|
|
|
|
|
|
Protest kosztował media ponad 5 mln zł. TVN i Polsat pierwszy raz w historii nie nadały programów informacyjnych
Prywatni nadawcy telewizyjni, radiowi i wydawcy internetowi na dobę wstrzymali działanie, protestując przeciw podatkowi od reklam. Mogło ich to kosztować ponad 5 mln zł utraconych wpływów reklamowych. Uczestnicy akcji zapewniają, że reklamodawcy i odbiorcy podeszli do sytuacji ze zrozumieniem, najbardziej narzekali kibice sportowi. Pierwszy raz w historii nie wyemitowano "Faktów" TVN i "Wydarzeń" Polsatu.
więcej
|
,,Tajemnica zawodowa" nowym serialem TVN (wideo)
W środę, 17 lutego TVN rozpocznie emisję nowego serialu „Tajemnica zawodowa”, który również będzie dostępny w serwisie Player.pl. W głównych rolach występują Magdalena Różczka i Cezary Pazura.
więcej
|
Jakub Szczęsny i Anna Cybulska jurorami programu ,,Design Dream. Pojedynek na wnętrza" w Polsacie
Na początku marca Polsat rozpocznie emisję nowego programu „Design Dream. Pojedynek na wnętrza”. Jurorami w produkcji będą architekci wnętrz Jakub Szczęsny oraz Anna Cybulska.
więcej
|
Aleksandra Skwarek szefową PR-u w Constantin Entertainment Polska
Do Constantin Entertainment Polska dołączyła Aleksandra Skwarek, która objęła stanowisko szefowej PR-u. Przez ostatnie 4 lata prowadziła dział PR w Endemol Shine Polska, a wcześniej związana była m.in. z TVN.
więcej
|
,,Przyjaciółki 17" od marca w Polsacie (wideo)
Telewizja Polsat na początku marca rozpocznie emisję siedemnastej serii „Przyjaciółek”. Do obsady produkcji dołączył m.in. Jakub Sasak.
więcej
|
Constantin Entertainment Polska wzmacnia dział scripted. Awanse Magdaleny Kuźnik-Czwojda i Anety Kot
Magdalena Kuźnik-Czwojda oraz Aneta Kot awansowały w strukturach firmy Constantin Entertainment Polska. Nowe stanowiska zostały utworzone w ramach wzmocnienia działu scripted, rozpoczynając pierwszy etap rozbudowy tego departamentu - wynika z ustaleń portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Kanały Michała Winnickiego nadawały mimo akcji "Media bez wyboru". "To dla nas ogromna szansa"
W środę media lokalne i ogólnopolskie dołączyły do akcji „Media bez wyboru” i w większości zrezygnowały z emitowania programów. W ten dzień nadawały jednak kanały z Grupy MWE. - Właściciele tych grup nie płacą w Polsce podatków, przez co nie są równą konkurencją dla prawdziwie polskich przedsiębiorców, płacących wszystkie podatki w Polsce - argumentuje Michał Winnicki, właściciel kanałów telewizyjnych Grupy MWE.
więcej
|
Prezydent o proteście przeciw podatkowi reklamowemu: chodzi nie o wolność słowa, tylko o pieniądze
Prezydent Andrzej Duda pozytywnie ocenił główne założenia planowanego podatku od przychodów reklamowych. - Wydaje mi się, że niektóre media przesadzają z tym, że sugerują, że to jest jakieś naruszenie wolności słowa, chodzi o pieniądze po prostu - stwierdził.
więcej
|
Fox Corporation zwiększa półroczne przychody i zysk. Największe wpływy z segmentu reklamowego i telewizji
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy 2020 roku koncern medialny Fox Corporation zwiększył swoje przychody do kwoty ponad 6,8 mld dolarów, z kolei zysk netto osiągnął poziom ponad 1,3 mld. Motorami wzrostów nadawcy okazały się wpływy reklamowe oraz segment telewizyjny.
więcej
|
Czarne plansze w tv, komunikaty w radiu i internecie. Prywatne media protestują przeciw podatkowi od reklam
Część prywatnych mediów w środę protestuje we wspólnej akcji "Media bez wyboru". Od rana telewizje TVN24 i Polsat News zamiast programu nadają specjalny komunikat. Na portalach TVN24, Onet i Interia czytelnicy nie przeczytają żadnego artykułu. Do akcji przyłączyły się również niektóre dzienniki i stacje radiowe.
więcej
|
"Szarlatan" Agnieszki Holland na oscarowej shortliście w kategorii najlepszy film międzynarodowy
Reprezentujący Czechy "Szarlatan" Agnieszki Holland znalazł się na oscarowej shortliście, opublikowanej przez Amerykańską Akademię Filmową. W kategorii najlepszy film międzynarodowy zabrakło polskiego kandydata do nagrody "Śniegu już nigdy nie będzie" Małgorzaty Szumowskiej i Michała Englerta.
więcej
|
TVP Info i wPolityce kpią z protestu przeciw podatkowi reklamowemu. ,,Niemieckie media dla Polaków nie chcą płacić"
Niektórzy publicyści TVP Info i wPolityce żartowali z akcji „Media bez wyboru” będącej sprzeciwem wobec podatku od wpływów reklamowych. - Doskonała forma protestu! Niech trwa! - skomentowała Marzena Nykiel. Na „pasku” w TVP Info napisano, że „niemieckie media dla Polaków nie chcą płacić składki na polską służbę zdrowia, kulturę i zabytki”. Od protestu zdystansowali się też Krzysztof Stanowski i Rafał Woś.
więcej
|
Finał Super Bowl obejrzało mniej niż 100 mln, najgorszy wynik od 15 lat
Finał ligi futbolu amerykańskiego Super Bowl obejrzało w telewizji w USA najmniej widzów od 15 lat - 92 miliony W porównaniu z ubiegłym rokiem to spadek oglądalności o 9 proc. - wynika z danych firmy Nielsen. Rekordowy był rok 2015, gdy mecz obejrzało 114,4 mln Amerykanów.
więcej
|
Pierwszy sezon Polskiej Ligi Esportowej pokazuje ogromny potencjał komunikacyjny jaki niesie ze sobą ta dziedzina sportu Rozmowa z Pawłem Kowalczykiem, prezesem Polskiej Ligi Esportowej S.A. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,8 mln użytkowników i ponad 7 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 190 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 53 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Krzysztof Czabański chce skrócić czas na zwołanie posiedzeń i glosowanie Rady Mediów Narodowych
Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański proponuje, aby zmienić regulamin działania Rady, by mógł zwoływać posiedzenia online na co najmniej 24 godziny przed jego terminem, a na oddanie głosu mieli jeden dzień. Do tej pory członkowie musieli być informowani o posiedzeniu na 7 dni przed jego terminem.
więcej
|
|
Komisja Europejska zaniepokojona sytuacją Klubradia na Węgrzech
Wyraziliśmy swoje zaniepokojenie stanem wolności mediów i pluralizmu na Węgrzech w sprawozdaniu na temat praworządności, a przypadek Klubradia tylko pogłębia te obawy - powiedział w środę rzecznik Komisji Europejskiej Christian Wigand.
więcej
|
|
RMF FM na czele słuchalności w Białymstoku w II półroczu, duży spadek Trójki
Pozycja lidera rynku radiowego w Białymstoku w drugim półroczu ub.r. należała do RMF FM. Na podium uplasowały się jeszcze: Radio ZET i VOX FM - wynika badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Będzie ponowny wybór członka rady nadzorczej Radia Katowice
We wtorek, 16 lutego Rada Mediów Narodowych wybierze członka rady nadzorczej Radia Katowice. Poprzedni kandydat - jedyny na to stanowisko - Jan Edmund Kowalski zrezygnował na ostatnim posiedzeniu.
więcej
|
|
Media bez reklam solidarne z protestem przeciw podatkowi: OKO.press bez nowych treści, Radio 357 zmienia ramówkę
Do protestu pod hasłem „Media bez wyboru” przeciw podatkowi reklamowemu włączyły się także małe media, które nie emitują reklam. OKO.press nie publikuje nowych treści, Radio 357 zmieniło ramówkę, a Radio Nowy Świat podkreśla wsparcie dla akcji.
więcej
|
|
|
|
Protest kosztował media ponad 5 mln zł. TVN i Polsat pierwszy raz w historii nie nadały programów informacyjnych
Prywatni nadawcy telewizyjni, radiowi i wydawcy internetowi na dobę wstrzymali działanie, protestując przeciw podatkowi od reklam. Mogło ich to kosztować ponad 5 mln zł utraconych wpływów reklamowych. Uczestnicy akcji zapewniają, że reklamodawcy i odbiorcy podeszli do sytuacji ze zrozumieniem, najbardziej narzekali kibice sportowi. Pierwszy raz w historii nie wyemitowano "Faktów" TVN i "Wydarzeń" Polsatu.
więcej
|
Media nie uprzedziły reklamodawców o blackoucie. Firmy nie chcą odszkodowań, negocjują przesunięcie kampanii
Środowa akcja „Media bez wyboru”, w ramach której większość prywatnych mediów na dobre zawiesiła emisję programów i publikowanie treści, to także niezrealizowane kampanie reklamowe. Eksperci z agencji mediowych szacują, że to może przynieść mediom straty od kilkuset tys. do kilku mln zł, a najbardziej ucierpią te najmniejsze. Reklamodawcy podeszli do akcji ze zrozumieniem i nie planują dochodzenia z tego tytułu odszkodowań ani rekompensat.
więcej
|
eobuwie.pl i Modivo klientami Value Media i Media Insight
W wyniku rozstrzygniętego przetargu Value Media (Group One) oraz The Media Insight (Group M) zajmą się strategią, planowaniem i zakupem mediów dla marek eobuwie.pl oraz Modivo.
więcej
|
Orlen szuka agencji do loterii Vitay
PKN Orlen zaprasza agencje do składania ofert na organizację loterii dla uczestników programu Vitay. Zainteresowane firmy mogą zgłaszać się do 22 lutego br.
więcej
|
Marka Gatta walczy o przetrwanie, zadłużenie przekracza 100 mln zł
Spółki zarządzające marką Gatta - Ferax oraz Wola - rozpoczęły postępowanie sanacyjne. Zadłużenie obu spółek wobec banków Santander i ING, a także dostawców, wynajmujących i strony publicznej przekracza 100 mln zł.
więcej
|
Ministerstwo Finansów: projekt podatku od reklam w fazie prekonsultacji, reakcja części mediów nieadekwatna
Zainteresowane podmioty rynkowe do 16 lutego mogą zgłaszać własne uwagi i propozycje merytoryczne do projektu ustawy dotyczącego składki od reklam - poinformował w środę w komunikacie resort finansów.
więcej
|
Brand New Galaxy nawiązuje strategiczne partnerstwo z MDC Partners
Holding marketingowo-technologiczny Brand New Galaxy nawiązał partnerstwo z siecią agencji marketingowych MDC Partners.
więcej
|
Davina Reeves-Ciara i Killa Rioja w kampanii Dalii
Aktorka Davina Reeves-Ciara i Killa Rioja pojawiły się w nowej kampanii polskiej marki Dalia Lingerie na sezon wiosna-lato 2021.
więcej
|
Nestlé zwiększy pozyskiwanie surowców z rolnictwa regeneracyjnego
W zaprezentowanej przez Nestlé mapie drogowej do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku ważnym punktem są działania w obszarze rolnictwa regeneracyjnego. W ciągu pięciu lat firma będzie w ten sposób pozyskiwać 20% kluczowych surowców, zaś do 2030 roku – połowę.
więcej
|
Ministerstwo Finansów deklaruje otwarcie na dialog z mediami ws. podatku reklamowego
Ministerstwo Finansów jest otwarte na dialog z przedstawicielami mediów - poinformował w środę PAP resort. MF liczy, że w sprawie projektu dotyczącego składki od reklam, wspólnie z rynkiem zostaną wypracowane rozwiązania akceptowalne dla wszystkich.
więcej
|
Partia Jarosława Gowina zaniepokojona podatkiem od reklam. Była sekretarz stanu USA: to atak na demokrację
Porozumienie Jarosława Gowina, wchodzące w skład koalicji z PiS, wyraziło zaniepokojenie projektem podatku od wpływów reklamowych, zaznaczając, że nie był konsultowany z partią. Nową daninę skrytykowała była sekretarz stanu USA Madeleine Albright, a Bix Aliu, charge d’affaires USA w Polsce, zapewnił o wsparciu dla niezależności mediów.
więcej
|
,,Delikatność smakuje lepiej" w reklamie Milka
Trwa kampania reklamowa czekolady Milka (Mondelez Polska) „Delikatność smakuje lepiej”.
więcej
|
Interia skraca dystans do konkurencji. W styczniu portal odwiedziło ponad 20 milionów internautów Jak wynika z badania Mediapanel, serwisy Grupy Polsat-Interia w styczniu 2021 roku odwiedziło 20,1 milionów realnych użytkowników. Dystans do Grupy RASP oraz Wirtualnej Polski wynosi obecnie zaledwie 1,49 oraz 1,64 mln RU. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Szefowie gazet o proteście przeciw podatkowi od reklam: wspólne działanie przyniesie efekt
Większość prywatnych tytułów prasowych, stacji radiowych, telewizji i portali internetowych w Polsce przyłączyło się w środę do protestu pod hasłem „Media bez wyboru”. - Skala tej akcji powinna się dać do myślenia zarówno konsumentom mediów jak i rządzącym - komentuje Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”. - Wspólnie możemy wiele zmienić - dodaje Krzysztof Jedlak, szef „Dziennika Gazety Prawnej”.
więcej
|
"Sieci", "Gazeta Polska" i "Do Rzeczy" przeciw "Mediom bez wyboru". Sakiewicz: od dziś popieram dwa razy większy podatek
- Nie uważam, żeby wspólne działania mediów w taki sposób były rzeczą właściwą: przypomina to aktywność taksówkarzy blokujących miasto - mówi o proteście „Media bez wyboru” redaktor naczelny „Do Rzeczy” Paweł Lisicki. Protest krytykują także Tomasz Sakiewicz z „Gazety Polskiej” i Michał Karnowski z wPolityce.pl i "Sieci".
więcej
|
Zmarł Larry Flint, założyciel magazynu "Hustler"
W wieku 78 lat zmarł w Los Angeles Larry Flint, kontrowersyjny wydawca, założyciel magazynu pornograficznego "Hustler".
więcej
|
Opozycja wzywa rządzących, by "zaprzestali ataku na niezależne media w Polsce"
Trzy opozycyjne kluby: KO, Lewicy oraz KP-PSL złożyły w środę jednobrzmiące projekty uchwał Sejmu, w których rząd wzywany jest do "wycofania się z projektu ustawy o składce od wpływów reklamowych i odpartyjnienia mediów publicznych". Szefowie klubów we wspólnym oświadczeniu wyrazili solidarność z mediami.
więcej
|
KE: nasze obawy dotyczące pluralizmu medialnego w Polsce są dobrze znane
"Wiemy o obawach podniesionych przez polskie media. (...) Nasze obawy dotyczące pluralizmu medialnego w Polsce są dobrze znane i znalazły się w raporcie na temat praworządności" - powiedział w środę w Brukseli rzecznik Komisji Europejskiej Christian Wigand, zapytany o projekt ws. składki od reklam.
więcej
|
RPO solidaryzuje się z akcją ,,Media bez wyboru", w podatku reklamowym widzi ryzyko ograniczenia wolności mediów
Według Rzecznika Praw Obywatelskich Adama Bodnara podatek od przychodów reklamowych może „wpłynąć w sposób istotny na ograniczenie wolności mediów i wolności słowa, a tym samym ograniczenie prawa obywateli do informacji”. Bodnar wyraził solidarność z prowadzoną w środę przez wiele mediów prywatnych akcją „Media bez wyboru”.
więcej
|
Kamila Gruss laureatką Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2021
Nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2021 otrzymała Kamila Gruss.
więcej
|
Jarosław Kaczyński Człowiekiem Roku 2020 Klubów "Gazety Polskiej"
Jarosław Kaczyński został Człowiekiem Roku 2020 Klubów "Gazety Polskiej". "W tym roku przyznaliśmy nagrodę politykowi, który jest autorytetem, gwarantem tego, że sprawy Polski idą w dobrym kierunku" – napisał prezes klubów "GP" Ryszard Kapuściński.
więcej
|
|
|
Media nie uprzedziły reklamodawców o blackoucie. Firmy nie chcą odszkodowań, negocjują przesunięcie kampanii
Środowa akcja „Media bez wyboru”, w ramach której większość prywatnych mediów na dobre zawiesiła emisję programów i publikowanie treści, to także niezrealizowane kampanie reklamowe. Eksperci z agencji mediowych szacują, że to może przynieść mediom straty od kilkuset tys. do kilku mln zł, a najbardziej ucierpią te najmniejsze. Reklamodawcy podeszli do akcji ze zrozumieniem i nie planują dochodzenia z tego tytułu odszkodowań ani rekompensat.
więcej
|
Meksyk chce karać media społecznościowe za cenzurę. Nawet 4.4 mln dolarów grzywny
Meksykańskie władze zaproponowały projekt ustawy, która ma regulować nadużywanie cenzury przez media społecznościowe. Za ograniczanie prawa do wolności słowa platformom może grozić nawet do 4.4 mln dolarów.
więcej
|
Unia Europejska chce powstrzymać niekontrolowaną siłę cyfrowych korporacji
Choć nieodpowiedzialne podżeganie przez Donalda Trumpa do przemocy zasługiwało na działanie, to niepokoi fakt, że media społecznościowe mogą trwale usunąć konto urzędującego prezydenta USA. Najwyższy czas, by powstrzymać niekontrolowaną siłę cyfrowych korporacji - uważa wiceszefowa KE Viera Jourova.
więcej
|
Donalda Trumpa na zawsze zablokowany na Twitterze
Szefostwo Twittera zapowiedziało, że były prezydent USA Donald Trump stracił na zawsze prawo do prowadzenia konta w serwisie i publikowania w nim własnych treści. Twitter to pierwszy z największych serwisów społecznościowych, który zdecydował co dalej z obecnością Trumpa na jego platformie.
więcej
|
Dziennikarze z białoruskiego Press Clubu będą przygotowywali kanał o manipulacjach tamtejszej telewizji państwowej
Dziennikarze z białoruskiego Press Clubu będą pokazywali manipulacje białoruskiej telewizji państwowej. Ich materiały pojawią się na YouTube i powstaną przy wsparciu braci Sekielskich, którzy udostępnią im sprzęt i studio w ramach projektu Sekielski Brothers Studio.
więcej
|
Spotify testuje pokazywania tekstów piosenek odtwarzanych w aplikacji. Na razie tylko w USA
Serwis Spotify rozpoczął próby nowej funkcji. Pozwala ona na wyświetlanie na bieżąco na ekranie aplikacji tekstów piosenek, które są odtwarzane przez użytkowników. Obecnie testy mają jedynie ograniczony charakter, polski oddział Spotify nie komentuje na razie możliwości wprowadzenia nowej opcji na nasz rynek.
więcej
|
Twitter ze wzrostem wpływów i stratą wskutek podatku, ma 192 mln użytkowników serwisu
W 2020 roku Twitter zanotował wzrost przychodów o 7 procent, z czego ponad 3,2 mld dolarów stanowiły wpływy reklamowe. Spółka wykazała roczną stratę na poziomie 1,136 mld dolarów, zaś liczba użytkowników Twittera na koniec 2020 roku wynosiła 192 mln.
więcej
|
Czarne plansze w tv, komunikaty w radiu i internecie. Prywatne media protestują przeciw podatkowi od reklam
Część prywatnych mediów w środę protestuje we wspólnej akcji "Media bez wyboru". Od rana telewizje TVN24 i Polsat News zamiast programu nadają specjalny komunikat. Na portalach TVN24, Onet i Interia czytelnicy nie przeczytają żadnego artykułu. Do akcji przyłączyły się również niektóre dzienniki i stacje radiowe.
więcej
|
Wirtualnemedia.pl o podatku od wpływów reklamowych
Redakcja portalu Wirtualnemedia.pl podziela krytyczne opinie o planowanej składce od przychodów reklamowych. Uważamy, że w obecnej sytuacji gospodarczej nakładanie na media kolejnej, nierównomiernej daniny publicznej jest zupełnie nieuzasadnione.
więcej
|
Pierwszy sezon Polskiej Ligi Esportowej pokazuje ogromny potencjał komunikacyjny jaki niesie ze sobą ta dziedzina sportu Rozmowa z Pawłem Kowalczykiem, prezesem Polskiej Ligi Esportowej S.A. materiał partnerskiwięcej |
|
|