|
|
|
|
|
|
|
Player.pl całkowicie płatny, TVN stawia na subskrypcje kosztem zasięgów reklamowych
Od wtorku wszystkie treści na platformie Player są dostępne wyłącznie w modelu płatnym, nowy pakiet kosztuje 4 zł miesięcznie. Według menedżerów z branży internetowej i reklamowej TVN Grupa Discovery liczy, że opłaty od nowych subskrybentów zrekompensują niższe zasięgi reklamowe. Dodatkowo w pandemii reklama traci, za to ludzie częściej płacą za treści w internecie.
więcej
|
Rusza kanał TVP Kobieta. Roczny koszt nadawania ma wynieść ponad 17 mln zł
W poniedziałek, 8 marca ma rozpocząć nadawanie nowy kanał TVP Kobieta. Twarzami stacji będą m.in. Marta Manowska, Marzena Rogalska, Ida Nowakowska, Agata Konarska, Małgorzata Tomaszewska i Tomasz Kammel, którzy występują w spocie promującym nowy kanał.
więcej
|
Skargi do KRRiT na czarne plansze w proteście "Media bez wyboru"
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji otrzymała w sumie 13 zgłoszeń dotyczących czarnych plansz, które były emitowane w ramach protestu „Media bez wyboru”, organizowanego przez nadawców - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Osiecka" hitem TVP1, serial śledziło 2,47 mln widzów
Serial „Osiecka” oglądało średnio 2,47 mln osób. Produkcja dała TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego w 4+ i drugie miejsce w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 9,71 mln zł.
więcej
|
,,Komisarz Mama" w środy, ,,Kowalscy kontra Kowalscy" i ,,Piękni i bezrobotni" w soboty, a ,,Design Dream" - w niedziele
Od 3 marca Telewizja Polsat rozpocznie emisję nowego serialu „Komisarz Mama”, który emitowany będzie w środy o 21.00. Trzy dni później w sobotnim prime-time wystartują seriale „Kowalscy kontra Kowalscy” i „Piękni i bezrobotni”. Z kolei w niedzielne popołudnia od 7 marca będzie można oglądać „Design Dream. Pojedynek na wnętrza”.
więcej
|
Kolejny sezon ,,Złomowisko.pl" wiosną w Discovery Channel
W wiosennej ramówce Discovery Channel (TVN Grupa Discovery) pokaże kolejną edycję programu „Złomowisko.pl”, „Nic do zgłoszenia” czy m.in. „Kalifornijskich strażaków”.
więcej
|
Tomasz Kammel nowym prowadzącym show ,,To był rok!"
W niedzielę, 14 marca telewizyjna Jedynka rozpocznie emisję trzeciego sezonu rozrywkowego programu „To był rok!” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Nowymi kapitanami drużyn w kolejnej serii będą Izabela Krzan i Tomasz Wolny, a nowym prowadzącym - Tomasz Kammel.
więcej
|
Udany tydzień TVP1 i TVP2. ,,Wiadomości" hitem tygodnia
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „Wiadomości”, „M jak miłość” i „Teleexpress”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka. W 16-49 pierwsze miejsce zajął Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Magda Umer krytykuje TVP za usunięcie jej z koncertu ,,Zielono mi". ,,Proceder wysoce niemoralny"
TVP wyemitowała w niedzielę fragmenty koncertu poświęconego Agnieszce Osieckiej, pt. „Zielono mi”. Reżyserka, scenarzystka i prowadząca koncert, Magda Umer, skrytykowała w mediach społecznościowych fakt usunięcia jej z grona twórców: nie pokazano ani jej nazwiska, ani nawet fragmentu konferansjerki. - Magda nie będzie się procesować, nie ma praw do tego programu - mówi nam managerka artystki, Małgorzata Borzym.
więcej
|
Rada Etyki Mediów krytykuje TVP Info. "Podzielamy opinię o odpowiedzialności TVP za podział Polaków"
Publikując informacje, sugerujące związek kobiety podejrzewanej o zabójstwo dzieci ze Strajkiem Kobiet, portal TVP.Info złamał zasadę szacunku i tolerancji Karty Etycznej Mediów - ocenia Rady Etyki Mediów. - Podzielamy opinię o odpowiedzialności TVP za podział Polaków - podkreślono w opinii REM.
więcej
|
Po materiale ,,Wiadomości": TVP ma przeprosić uczestnika demonstracji Obywateli RP
Telewizja Polska ma przeprosić Sławomira Nałęcza za pokazanie go w materiale „Wiadomości” jako osobę, zakłócającą w 2017 roku tzw. „miesięcznicę smoleńską” w ramach demonstracji Obywateli RP. Nadawca ma ponadto zapłacić mężczyźnie 5 tys. zł. zadośćuczynienia. Wyrok jest nieprawomocny.
więcej
|
CBS Europa z nową oprawą. ,,Kino dobrych emocji" hasłem stacji (wideo)
W poniedziałek, 15 lutego kanał CBS Europa zmienił szatę graficznej oraz wprowadził nowy tagline stacji - „Kino dobrych emocji”.
więcej
|
Kanał Motowizja z koncesją na nadawanie
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji udzieliła zgody na nadawanie dla kanału Motowizja o charakterze motoryzacyjnym, wyspecjalizowanym. Program będzie rozpowszechniany satelitarnie.
więcej
|
Od wtorku cała oferta Player.pl w płatnej ofercie. ,,Podobnie jak wiele światowych serwisów premium"
Od wtorku 16 lutego wszystkie treści serwisu Player.pl (Grupa TVN Discovery) dostępne będą wyłącznie w płatnych pakietach. W ramach nowego pakietu, kosztującego 4 zł miesięcznie, będą emitowane reklamy.
więcej
|
Marek Maldis, wieloletni dziennikarz TVP zmarł na covid-19
W wieku 72 lat zmarł dziennikarz, scenarzysta, autor filmów dokumentalnych Marek Maldis, przez wiele lat związany z Telewizją Polską. Był zakażony koronawirusem.
więcej
|
,,Random" - pierwszy polski serial łączący słuchowisko i film od 14 lutego w Storytel Doceniona przez krytyków, 21-letnia reżyserka Natasza Parzymies to jedna z najciekawszych polskich twórczyń młodego pokolenia. Jej internetowy serial „Kontrola” podbił świat, osiągając kilkadziesiąt milionów wyświetleń na jej kanale YouTube. Artystka powraca z nowatorskim projektem „Random”, który jest połączeniem coraz bardziej popularnej formy słuchowiska z filmem. Historia przedstawiona w audio w serwisie Storytel, kończy się finałowym odcinkiem wideo na kanale YouTube autorki. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Reportażystka Hanna Bogoryja-Zakrzewska po ponad 30 latach pracy odchodzi z Polskiego Radia
Po ponad 30 latach pracy ze Studiem Reportażu i Dokumentu Polskiego Radia żegna się wybitna reportażystka Hanna Bogoryja-Zakrzewska. Będzie rozwijała własny projekt medialny, który jesienią br. ma zadebiutować na ogólnopolskim portalu. - Odchodzę, bo zmienił się etos pracy, robi się z nas dziennikarzy newsowych, a ja w takim trybie nie chcę pracować - mówi Bogoryja-Zakrzewska portalowi Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Unia Europejska interweniuje w sprawie węgierskiego Klubrádia
Komisja Europejska wysłała pismo do władz Węgier w sprawie sytuacji Klubrádió. Jak powiedział w poniedziałek rzecznik KE Christian Wigand "jest ono zmuszane do zaprzestania działalności radiowej na podstawie wysoce wątpliwych podstaw prawnych".
więcej
|
|
Przemysław Szymańczyk nie jest już naczelnym Radia Szczecin. Odchodzi także Paweł Bakun
Przemysław Szymańczyk nie jest już redaktorem naczelnym Radia Szczecin. Odchodzi także Paweł Bakun przewodniczący rady nadzorczej - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Tymczasem Tomasz Duklanowski został zastępcą redaktora naczelnego, a Kamil Nieradka szefem informacji Radia Szczecin.
więcej
|
|
Zmarł Zdzisław Najder, były dyrektor polskiej sekcji Radia Wolna Europa
Nie żyje prof. Zdzisław Najder - historyk literatury, światowej sławy autorytet w dziedzinie twórczości Josepha Conrada, działacz opozycji w okresie PRL, w latach 1982-87 dyrektor Rozgłośni Polskiej Radia Wolna Europa. Miał 90 lat.
więcej
|
|
Dwóch kandydatów na członka rady nadzorczej Radia Katowice
Rada Mediów Narodowych na najbliższym posiedzeniu wybierze członka rady nadzorczej Radia Katowice. O fotel powalczą Zenon Nowak, były prezes śląskiego oddziału Polska Press Grupy i Marcin Skoczylas.
więcej
|
|
|
|
Szturm na kina w weekend otwarcia po lockdownie
Kina studyjne, które otworzyły się w ostatni weekend, mają powody do świętowania po kilkumiesięcznym lockdownie. Według szacunków serwisu Boxoffice w dniach 12-14 lutego do polskich kin poszło 37 690 widzów. - Frekwencja w zależności od filmu oscylowała w granicach 80-100 proc. w ramach dopuszczalnej frekwencji zgodnie z reżimem sanitarnym - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Marlena Gabryszewska, prezes Stowarzyszenia Kin Studyjnych.
więcej
|
Tomasz Pawlikowski po 30 latach odchodzi z Publicis Groupe
Piotr Piętka, dotychczasowy co-CEO Publicis Groupe w Polsce (należą do niej m.in. agencje Publicis, Leo Burnett, Saatchi&Saatchi, Starcom, Zenith), obejmie stanowisko CEO Publicis Groupe w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich. Tomasz Pawlikowski, który od 2018 roku jako co-CEO zarządzał organizacją w Polsce wspólnie z Piętką, odchodzi z firmy, a jego stanowisko nie zostanie ponownie obsadzone.
więcej
|
Dentsu ze stratą 1,33 mld dolarów w 2020 roku
Dentsu, japoński holding reklamowy zatrudniający około 60 000 pracowników, opublikował dane finansowe za rok 2020, pokazując, że zamknął go stratą operacyjną w wysokości 140,6 mld jenów (1,33 mld dolarów, 960 mln funtów). Spółka nie wypracowała zysku drugi rok z rzędu. - Mimo globalnego spadku przychodów Dentsu International - widać że działania Dentsu w regionie Europy Środkowej oraz Wschodniej zaowocowały niższymi spadkami - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Sławomir Stępniewski, chief executive oficer Dentsu Polska & CEE.
więcej
|
Coca-Cola testuje pierwszą papierową butelkę
Koncern Coca-Cola ma w planach testy butelki papierowej w ramach długoterminowej strategii całkowitej eliminacji plastiku z opakowań swoich napojów. Jej prototyp jest wykonany przez duńską firmę z bardzo mocnej papierowej skorupy, która wciąż zawiera cienką plastikową wkładkę.
więcej
|
5 ofert w przetargu Kanelarii Premiera na kompleksową obsługę wydarzeń
W prowadzonym przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów przetargu na organizację i kompleksową obsługę wydarzeń wpłynęło 5 ofert, m.in. od agencji Partner of Promotion i Silver Plate oraz Bespoke - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Janusz Chabior promuje nową usługę OLX (wideo)
Serwis ogłoszeniowy OLX reklamuje nową usługę przesyłek do maszyn paczkowych i punktów odbioru. Kampanię pod hasłem "Można i tak" z udziałem aktora Janusza Chabiora przygotowały BBDO, Lucky Luciano Pictures, Xantus, Juice, MediaConcept.
więcej
|
W styczniu ceny podstawowych produktów w górę. Najtaniej w Auchan
W styczniu średni koszyk zakupowy kosztował 229,20 zł, co oznacza o 2 proc. więcej z porównaniu z grudniem ub.r - pokazują dane ASM Sales Force Agency. Kolejny miesiąc z rzędu najniższe ceny miała sieć Auchan.
więcej
|
David Beckham, Zuza Kołodziejczyk i Wiktoria Gąsiewska w kampanii adidas Ultraboost 21
Agencja VMLY&R Poland odpowiada za strategię i koncepcję lokalnego launchu modelu butów biegowych adidas Ultraboost 21. Bohaterem globalnej kampanii jest David Beckham, w lokalnej odsłonie występują influencerki Zuza Kołodziejczyk i Wiktoria Gąsiewska.
więcej
|
Żywność wegańska coraz częściej na stołach Polaków
Produkty wegańskie w Polsce kupuje już 35 proc. Polaków w wieku 18-74 lata - wynika z najnowszego ogólnopolskiego badania Instytutu Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS prowadzonego w styczniu 2021r. Pomimo dużej liczby marek wegańskich na rynku są one dość dobrze rozpoznawane.
więcej
|
Vanish z ekologiczną kampanią "Noś ubrania dłużej, wodę zostaw naturze"
Wystartowała kampania „Noś ubrania dłużej, wodę zostaw naturze” marki Vanish (Reckitt Benckiser). Kampania obejmuje swoim zasięgiem telewizję i internet. Działania przygotowały Havas Warsaw, Bussy Bee, OMD i Atelier PR.
więcej
|
Paulina Fałek: z ClickAd Interactive do MullenLowe MediaHub
Do zespołu domu mediowego MullenLowe MediaHub obejmując stanowisko digital media plannera. Poprzednio pracowała w ClickAd Interactive.
więcej
|
Siła bliskości w reklamie marki Diesel (wideo)
"When Together" to hasło nowej kampanii marki odzieżowej Diesel.
więcej
|
Bakoma w nowych opakowaniach
Pod hasłem „To tak naturalne, że zmieniamy się na lepsze!” producent nabiału Bakoma rozpoczął kampanię reklamową komunikującą nowe opakowania.
więcej
|
Reklam w internecie więcej, ale za mniej pieniędzy
W czwartym kwartale ub. r. system monitoringu reklamy online AdReport odnotował 16 536 kampanii reklamowych w polskim Internecie. Oznacza to wzrost o 22 proc. względem analogicznego okresu roku 2019. O 18 proc. spadły jednak środki przeznaczane na kampanie. Największe spadki dotknęły kategorii turystyki i podróży oraz handlu.
więcej
|
Kamil Grosicki będzie reklamował drzwi i okna Dobroplast
Piłkarz Kamil Grosicki został ambasadorem reklamowym firmy Dobroplast produkującej okna i drzwi. Umowę podpisano na trzy lata.
więcej
|
Kamil Jankowski szefem marketingu Gi Group w Polsce
Kamil Jankowski zarządza polskim działem marketingu Gi Group, międzynarodowej agencji rekrutacyjnej.
więcej
|
Woda Jurajska w nowych opakowaniach
Hortex wprowadza na rynek wodę Jurajska w nowych opakowaniach. Za projekt odpowiada Brand Consulting Touchideas.
więcej
|
Kaufland wycofa jaja z chowu klatkowego do 2022 roku
Sieć hipermarketów Kaufland będzie dążyć do tego by już na początku 2022 roku wszystkie jaja świeże w asortymencie sieci pochodziły wyłącznie z chowu ściółkowego, ekologicznego lub z wolnego wybiegu. Początkowo firma chciała osiągnąć ten cel do 2025 roku.
więcej
|
Bukmacher Superbet z wizerunkową akcją ,,Razem jesteśmy super!"
Marka bukmacherska Superbet ruszyła z kampanią wizerunkową pod hasłem „Razem jesteśmy super!”. Zaangażowała do niej swoich ambasadorów - Jerzego Dudka i Jana Błachowicza.
więcej
|
Promocja Pyszne.pl: dostęp do HBO GO z każdym zamówieniem
Platforma Pyszne.pl i HBO GO po raz pierwszy wprowadzają wspólną kampanię w mechanizmie "order and get". Do każdego zamówienia złożonego na Pyszne.pl, serwisy przekazują w prezencie 30 dni dostępu do HBO GO.
więcej
|
Styczeń z nowym rekordem oglądalności w HelloZdrowie.pl. Ponad 3 mln użytkowników W styczniu serwis HelloZdrowie.pl odwiedziło łącznie, według danych Google Analytics, 3,17 mln unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali ponad 4,5 mln odsłon. Obecnie serwis jest jednym z najchętniej czytanych serwisów o tematyce zdrowotnej skierowanych do kobiet. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Morawiecki: podatek od reklam musi być progresywny, nie dotknie mediów lokalnych i regionalnych
Podatek od reklam musi być sprawiedliwy, a więc musi być progresywny i skonstruowany w taki sposób, by ci, którzy najwięcej zarabiają na reklamie, zapłacili więcej - powiedział w poniedziałek premier Mateusz Morawiecki.
więcej
|
Lekarze protestują przeciwko materiałom medialnym podważającym ideę transplantacji
Niepokoi nas fakt, że treści podważające ideę transplantacji i negujące wiedzę medyczną w zakresie rozpoznawania śmierci mózgu pojawiają się w mediach internetowych, jak również w telewizji publicznej - napisali transplantolodzy w opublikowanym w poniedziałek liście otwartym.
więcej
|
Google będzie płacić australijskim mediom za treści. Na początek Seven West Media
Google zawarł umowę z australijską grupą wydawniczą Seven West Media, w ramach której będzie płacić tej firmie za jej treści wykorzystywane na platformach Google. To na razie pierwszy kontrakt tego typu zawarty przez Google w Australii.
więcej
|
Związek zawodowy w Agorze o podatku od mediów: uderzy w szeregowych dziennikarzy
- Za źle skonstruowaną ustawę zapłacą nie prezesi, gwiazdy niskojakościowych programów czy fundusze hedgingowe, ale szeregowi pracownicy i pracownice; w tym kilka tysięcy dziennikarek i dziennikarzy – uważa związek zawodowy w Agorze i Inforadiu, oceniając tzw. podatek od reklam, który rząd chce nałożyć na media.
więcej
|
Firmy z Wielkiej Brytanii i Chin mają pomóc PMPG Polskie Media w usługach opartych na sztucznej inteligencji
PMPG Polskie Media, właściciel tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”, zawarł list intencyjny dotyczący możliwej współpracy w zakresie swojej transformacji cyfrowej z brytyjską spółką Quadtalent Europe i chińską North Summit Capital GP.
więcej
|
RASP utworzył departament content marketingu w biurze reklamy, szefową Magdalena Milewska
Ringier Axel Springer Polska utworzył w ramach biura reklamy nowy departament content marketingu. Powstał on z połączenia obszarów projektów strategicznych, projektów specjalnych, patronatów mediowych, dedicated sales oraz projektów wideo. Szefową działu została Magdalena Milewska, która zajmuje stanowisko dyrektora departamentu content marketing.
więcej
|
WSA uchylił 10 tys. zł kary od Sanepidu dla fotoreporterki, która relacjonowała happening po odwołanych wyborach
Wojewódzki Sąd Administracyjny stwierdził nieważność dwóch decyzji Sanepidu i zdecydował, że fotoreporterka Katarzyna Pierzchała nie musi płacić 10 tys. zł kary nałożonej na nią w maju 2020 roku. W jej sprawie interweniował Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar. - Zdaję sobie sprawę, że to zapewne nie koniec batalii - komentuje wyrok dziennikarka.
więcej
|
Nowe rubryki w miesięczniku ,,Poradnik 50+"
Na rynku dostępne jest już nowe, marcowe wydanie miesięcznika „Poradnik 50+” (Wydawnictwo Bauer) w którym pojawiły się nowe rubryki i tematy. Mają one odpowiadać na potrzeby kobiet 50+.
więcej
|
|
|
Player.pl całkowicie płatny, TVN stawia na subskrypcje kosztem zasięgów reklamowych
Od wtorku wszystkie treści na platformie Player są dostępne wyłącznie w modelu płatnym, nowy pakiet kosztuje 4 zł miesięcznie. Według menedżerów z branży internetowej i reklamowej TVN Grupa Discovery liczy, że opłaty od nowych subskrybentów zrekompensują niższe zasięgi reklamowe. Dodatkowo w pandemii reklama traci, za to ludzie częściej płacą za treści w internecie.
więcej
|
Na Allegro kupią tylko zarejestrowani użytkownicy. W Allegro Smart! 3,99 zł za płatność przy odbiorze
Od 18 lutego dostawa kurierem w ramach Allegro Smart! będzie bezpłatna przy zamówieniach za minimum 80 zł, o 20 zł mniej niż obecnie. W przypadku płatności przy odbiorze od 8 marca kupujący będą płacić 3,99 zł za przesyłkę.
więcej
|
Disney+ za pięć lat przegoni Netfliksa
Do 2026 roku platforma streamingowa Disney+ będzie najczęściej subskrybowaną na świecie - wynika z raportu Digtal TV Research. Serwis Disneya będzie subskrybować 294 mln użytkowników na świecie, a jego największego konkurenta - Netfliksa - 286 mln.
więcej
|
Google będzie płacić australijskim mediom za treści. Na początek Seven West Media
Google zawarł umowę z australijską grupą wydawniczą Seven West Media, w ramach której będzie płacić tej firmie za jej treści wykorzystywane na platformach Google. To na razie pierwszy kontrakt tego typu zawarty przez Google w Australii.
więcej
|
Analitycy DM mBanku rekomendują sprzedaż akcji Allegro, przyczyną wejście Amazona do Polski
Dom Maklerski mBanku prognozuje spadek cen akcji Allegro i rekomenduje ich sprzedaż. To pokłosie informacji o planowanym wejściu Amazona na polski rynek.
więcej
|
Reklam w internecie więcej, ale za mniej pieniędzy
W czwartym kwartale ub. r. system monitoringu reklamy online AdReport odnotował 16 536 kampanii reklamowych w polskim Internecie. Oznacza to wzrost o 22 proc. względem analogicznego okresu roku 2019. O 18 proc. spadły jednak środki przeznaczane na kampanie. Największe spadki dotknęły kategorii turystyki i podróży oraz handlu.
więcej
|
e-Urząd Skarbowy z awarią w pierwszym dniu rozliczeń podatkowych. Ministerstwo Finansów prosi o cierpliwość
Od poniedziałku w internetowym Urzędzie Skarbowym podatnicy mogą sprawdzać swoje zeznania podatkowe za 2020 r. Przed południem wielu użytkowników skarżyło się, że serwis nie działa. - Mogą występować chwilowe problemy z dostępnością e-Urzędu Skarbowego. Pracujemy nad ich usunięciem. Prosimy o cierpliwość - przekazało Ministerstwo Finansów.
więcej
|
Glovo rozwija swój warszawski Tech Hub
Hiszpański gracz rynku delivery Glovo rozwija działalność swojego Centrum Technologicznego w Warszawie.
więcej
|
,,Random" - pierwszy polski serial łączący słuchowisko i film od 14 lutego w Storytel Doceniona przez krytyków, 21-letnia reżyserka Natasza Parzymies to jedna z najciekawszych polskich twórczyń młodego pokolenia. Jej internetowy serial „Kontrola” podbił świat, osiągając kilkadziesiąt milionów wyświetleń na jej kanale YouTube. Artystka powraca z nowatorskim projektem „Random”, który jest połączeniem coraz bardziej popularnej formy słuchowiska z filmem. Historia przedstawiona w audio w serwisie Storytel, kończy się finałowym odcinkiem wideo na kanale YouTube autorki. materiał partnerskiwięcej |
|
|