Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 16 Lutego 2021
 
 
 
Player.pl całkowicie płatny, TVN stawia na subskrypcje kosztem zasięgów reklamowych
 
Od wtorku wszystkie treści na platformie Player są dostępne wyłącznie w modelu płatnym, nowy pakiet kosztuje 4 zł miesięcznie. Według menedżerów z branży internetowej i reklamowej TVN Grupa Discovery liczy, że opłaty od nowych subskrybentów zrekompensują niższe zasięgi reklamowe. Dodatkowo w pandemii reklama traci, za to ludzie częściej płacą za treści w internecie. więcej
 
 
Szturm na kina w weekend otwarcia po lockdownie
 
Kina studyjne, które otworzyły się w ostatni weekend, mają powody do świętowania po kilkumiesięcznym lockdownie. Według szacunków serwisu Boxoffice w dniach 12-14 lutego do polskich kin poszło 37 690 widzów. - Frekwencja w zależności od filmu oscylowała w granicach 80-100 proc. w ramach dopuszczalnej frekwencji zgodnie z reżimem sanitarnym - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Marlena Gabryszewska, prezes Stowarzyszenia Kin Studyjnych. więcej
 
 
Rusza kanał TVP Kobieta. Roczny koszt nadawania ma wynieść ponad 17 mln zł
 
W poniedziałek, 8 marca ma rozpocząć nadawanie nowy kanał TVP Kobieta. Twarzami stacji będą m.in. Marta Manowska, Marzena Rogalska, Ida Nowakowska, Agata Konarska, Małgorzata Tomaszewska i Tomasz Kammel, którzy występują w spocie promującym nowy kanał. więcej
 
 
Skargi do KRRiT na czarne plansze w proteście "Media bez wyboru"
 
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji otrzymała w sumie 13 zgłoszeń dotyczących czarnych plansz, które były emitowane w ramach protestu „Media bez wyboru”, organizowanego przez nadawców - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
,,Osiecka" hitem TVP1, serial śledziło 2,47 mln widzów
 
Serial „Osiecka” oglądało średnio 2,47 mln osób. Produkcja dała TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego w 4+ i drugie miejsce w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 9,71 mln zł. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Trzy seriale i dwa programy nowościami TVN na wiosnę. "Wydajemy więcej, ale wydatki rozkładają się inaczej" więcej
 
Money.pl z mniejszą przewagą nad Business Insiderem, rekordowy wynik Wirtualnemedia.pl więcej
 
Kamila Ceran: rezultaty TOK FM nie są kwestią wyścigu z Trójką więcej
 
Radio Nowy Świat nadal zbiera od internautów więcej niż Radio 357, ale maleją wpłaty comiesięczne więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Analityk Danych (paid content) Ringier Axel Springer
Wydawca Strony Głównej Onet.pl Ringier Axel Springer
Redaktor Serwisów Internetowych i Social Mediów TVN GRUPA DISCOVERY
Senior Publisher Manager Multi Channel Network
Specjalista ds. Sprzedaży Specjalnej TVN GRUPA DISCOVERY
Sekretarz redakcji Forbes Ringier Axel Springer
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Player.pl całkowicie płatny, TVN stawia na subskrypcje kosztem zasięgów reklamowych

Od wtorku wszystkie treści na platformie Player są dostępne wyłącznie w modelu płatnym, nowy pakiet kosztuje 4 zł miesięcznie. Według menedżerów z branży internetowej i reklamowej TVN Grupa Discovery liczy, że opłaty od nowych subskrybentów zrekompensują niższe zasięgi reklamowe. Dodatkowo w pandemii reklama traci, za to ludzie częściej płacą za treści w internecie. więcej

Rusza kanał TVP Kobieta. Roczny koszt nadawania ma wynieść ponad 17 mln zł

W poniedziałek, 8 marca ma rozpocząć nadawanie nowy kanał TVP Kobieta. Twarzami stacji będą m.in. Marta Manowska, Marzena Rogalska, Ida Nowakowska, Agata Konarska, Małgorzata Tomaszewska i Tomasz Kammel, którzy występują w spocie promującym nowy kanał. więcej

Skargi do KRRiT na czarne plansze w proteście "Media bez wyboru"

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji otrzymała w sumie 13 zgłoszeń dotyczących czarnych plansz, które były emitowane w ramach protestu „Media bez wyboru”, organizowanego przez nadawców - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Osiecka" hitem TVP1, serial śledziło 2,47 mln widzów

Serial „Osiecka” oglądało średnio 2,47 mln osób. Produkcja dała TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego w 4+ i drugie miejsce w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 9,71 mln zł. więcej

,,Komisarz Mama" w środy, ,,Kowalscy kontra Kowalscy" i ,,Piękni i bezrobotni" w soboty, a ,,Design Dream" - w niedziele

Od 3 marca Telewizja Polsat rozpocznie emisję nowego serialu „Komisarz Mama”, który emitowany będzie w środy o 21.00. Trzy dni później w sobotnim prime-time wystartują seriale „Kowalscy kontra Kowalscy” i „Piękni i bezrobotni”. Z kolei w niedzielne popołudnia od 7 marca będzie można oglądać „Design Dream. Pojedynek na wnętrza”. więcej

Kolejny sezon ,,Złomowisko.pl" wiosną w Discovery Channel

W wiosennej ramówce Discovery Channel (TVN Grupa Discovery) pokaże kolejną edycję programu „Złomowisko.pl”, „Nic do zgłoszenia” czy m.in. „Kalifornijskich strażaków”. więcej

Tomasz Kammel nowym prowadzącym show ,,To był rok!"

W niedzielę, 14 marca telewizyjna Jedynka rozpocznie emisję trzeciego sezonu rozrywkowego programu „To był rok!” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Nowymi kapitanami drużyn w kolejnej serii będą Izabela Krzan i Tomasz Wolny, a nowym prowadzącym - Tomasz Kammel. więcej

Udany tydzień TVP1 i TVP2. ,,Wiadomości" hitem tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „Wiadomości”, „M jak miłość” i „Teleexpress”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka. W 16-49 pierwsze miejsce zajął Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Magda Umer krytykuje TVP za usunięcie jej z koncertu ,,Zielono mi". ,,Proceder wysoce niemoralny"

TVP wyemitowała w niedzielę fragmenty koncertu poświęconego Agnieszce Osieckiej, pt. „Zielono mi”. Reżyserka, scenarzystka i prowadząca koncert, Magda Umer, skrytykowała w mediach społecznościowych fakt usunięcia jej z grona twórców: nie pokazano ani jej nazwiska, ani nawet fragmentu konferansjerki. - Magda nie będzie się procesować, nie ma praw do tego programu - mówi nam managerka artystki, Małgorzata Borzym. więcej

Rada Etyki Mediów krytykuje TVP Info. "Podzielamy opinię o odpowiedzialności TVP za podział Polaków"

Publikując informacje, sugerujące związek kobiety podejrzewanej o zabójstwo dzieci ze Strajkiem Kobiet, portal TVP.Info złamał zasadę szacunku i tolerancji Karty Etycznej Mediów - ocenia Rady Etyki Mediów. - Podzielamy opinię o odpowiedzialności TVP za podział Polaków - podkreślono w opinii REM. więcej

Po materiale ,,Wiadomości": TVP ma przeprosić uczestnika demonstracji Obywateli RP

Telewizja Polska ma przeprosić Sławomira Nałęcza za pokazanie go w materiale „Wiadomości” jako osobę, zakłócającą w 2017 roku tzw. „miesięcznicę smoleńską” w ramach demonstracji Obywateli RP. Nadawca ma ponadto zapłacić mężczyźnie 5 tys. zł. zadośćuczynienia. Wyrok jest nieprawomocny. więcej

CBS Europa z nową oprawą. ,,Kino dobrych emocji" hasłem stacji (wideo)

W poniedziałek, 15 lutego kanał CBS Europa zmienił szatę graficznej oraz wprowadził nowy tagline stacji - „Kino dobrych emocji”. więcej

Kanał Motowizja z koncesją na nadawanie

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji udzieliła zgody na nadawanie dla kanału Motowizja o charakterze motoryzacyjnym, wyspecjalizowanym. Program będzie rozpowszechniany satelitarnie. więcej

Od wtorku cała oferta Player.pl w płatnej ofercie. ,,Podobnie jak wiele światowych serwisów premium"

Od wtorku 16 lutego wszystkie treści serwisu Player.pl (Grupa TVN Discovery) dostępne będą wyłącznie w płatnych pakietach. W ramach nowego pakietu, kosztującego 4 zł miesięcznie, będą emitowane reklamy. więcej

Marek Maldis, wieloletni dziennikarz TVP zmarł na covid-19

W wieku 72 lat zmarł dziennikarz, scenarzysta, autor filmów dokumentalnych Marek Maldis, przez wiele lat związany z Telewizją Polską. Był zakażony koronawirusem. więcej

,,Random" - pierwszy polski serial łączący słuchowisko i film od 14 lutego w Storytel

Doceniona przez krytyków, 21-letnia reżyserka Natasza Parzymies to jedna z najciekawszych polskich twórczyń młodego pokolenia. Jej internetowy serial „Kontrola” podbił świat, osiągając kilkadziesiąt milionów wyświetleń na jej kanale YouTube. Artystka powraca z nowatorskim projektem „Random”, który jest połączeniem coraz bardziej popularnej formy słuchowiska z filmem. Historia przedstawiona w audio w serwisie Storytel, kończy się finałowym odcinkiem wideo na kanale YouTube autorki. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Reportażystka Hanna Bogoryja-Zakrzewska po ponad 30 latach pracy odchodzi z Polskiego Radia

Po ponad 30 latach pracy ze Studiem Reportażu i Dokumentu Polskiego Radia żegna się wybitna reportażystka Hanna Bogoryja-Zakrzewska. Będzie rozwijała własny projekt medialny, który jesienią br. ma zadebiutować na ogólnopolskim portalu. - Odchodzę, bo zmienił się etos pracy, robi się z nas dziennikarzy newsowych, a ja w takim trybie nie chcę pracować - mówi Bogoryja-Zakrzewska portalowi Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Unia Europejska interweniuje w sprawie węgierskiego Klubrádia

Komisja Europejska wysłała pismo do władz Węgier w sprawie sytuacji Klubrádió. Jak powiedział w poniedziałek rzecznik KE Christian Wigand "jest ono zmuszane do zaprzestania działalności radiowej na podstawie wysoce wątpliwych podstaw prawnych". więcej

 
Przemysław Szymańczyk nie jest już naczelnym Radia Szczecin. Odchodzi także Paweł Bakun

Przemysław Szymańczyk nie jest już redaktorem naczelnym Radia Szczecin. Odchodzi także Paweł Bakun przewodniczący rady nadzorczej - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Tymczasem Tomasz Duklanowski został zastępcą redaktora naczelnego, a Kamil Nieradka szefem informacji Radia Szczecin. więcej

 
Zmarł Zdzisław Najder, były dyrektor polskiej sekcji Radia Wolna Europa

Nie żyje prof. Zdzisław Najder - historyk literatury, światowej sławy autorytet w dziedzinie twórczości Josepha Conrada, działacz opozycji w okresie PRL, w latach 1982-87 dyrektor Rozgłośni Polskiej Radia Wolna Europa. Miał 90 lat. więcej

 
Dwóch kandydatów na członka rady nadzorczej Radia Katowice

Rada Mediów Narodowych na najbliższym posiedzeniu wybierze członka rady nadzorczej Radia Katowice. O fotel powalczą Zenon Nowak, były prezes śląskiego oddziału Polska Press Grupy i Marcin Skoczylas. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Szturm na kina w weekend otwarcia po lockdownie

Kina studyjne, które otworzyły się w ostatni weekend, mają powody do świętowania po kilkumiesięcznym lockdownie. Według szacunków serwisu Boxoffice w dniach 12-14 lutego do polskich kin poszło 37 690 widzów. - Frekwencja w zależności od filmu oscylowała w granicach 80-100 proc. w ramach dopuszczalnej frekwencji zgodnie z reżimem sanitarnym - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Marlena Gabryszewska, prezes Stowarzyszenia Kin Studyjnych. więcej

Tomasz Pawlikowski po 30 latach odchodzi z Publicis Groupe

Piotr Piętka, dotychczasowy co-CEO Publicis Groupe w Polsce (należą do niej m.in. agencje Publicis, Leo Burnett, Saatchi&Saatchi, Starcom, Zenith), obejmie stanowisko CEO Publicis Groupe w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich. Tomasz Pawlikowski, który od 2018 roku jako co-CEO zarządzał organizacją w Polsce wspólnie z Piętką, odchodzi z firmy, a jego stanowisko nie zostanie ponownie obsadzone. więcej

Dentsu ze stratą 1,33 mld dolarów w 2020 roku

Dentsu, japoński holding reklamowy zatrudniający około 60 000 pracowników, opublikował dane finansowe za rok 2020, pokazując, że zamknął go stratą operacyjną w wysokości 140,6 mld jenów (1,33 mld dolarów, 960 mln funtów). Spółka nie wypracowała zysku drugi rok z rzędu. - Mimo globalnego spadku przychodów Dentsu International - widać że działania Dentsu w regionie Europy Środkowej oraz Wschodniej zaowocowały niższymi spadkami - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Sławomir Stępniewski, chief executive oficer Dentsu Polska & CEE. więcej

Coca-Cola testuje pierwszą papierową butelkę

Koncern Coca-Cola ma w planach testy butelki papierowej w ramach długoterminowej strategii całkowitej eliminacji plastiku z opakowań swoich napojów. Jej prototyp jest wykonany przez duńską firmę z bardzo mocnej papierowej skorupy, która wciąż zawiera cienką plastikową wkładkę. więcej

5 ofert w przetargu Kanelarii Premiera na kompleksową obsługę wydarzeń

W prowadzonym przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów przetargu na organizację i kompleksową obsługę wydarzeń wpłynęło 5 ofert, m.in. od agencji Partner of Promotion i Silver Plate oraz Bespoke - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

Janusz Chabior promuje nową usługę OLX (wideo)

Serwis ogłoszeniowy OLX reklamuje nową usługę przesyłek do maszyn paczkowych i punktów odbioru. Kampanię pod hasłem "Można i tak" z udziałem aktora Janusza Chabiora przygotowały BBDO, Lucky Luciano Pictures, Xantus, Juice, MediaConcept. więcej

W styczniu ceny podstawowych produktów w górę. Najtaniej w Auchan

W styczniu średni koszyk zakupowy kosztował 229,20 zł, co oznacza  o 2 proc. więcej z porównaniu z grudniem ub.r - pokazują dane ASM Sales Force Agency. Kolejny miesiąc z rzędu najniższe ceny miała sieć Auchan. więcej

David Beckham, Zuza Kołodziejczyk i Wiktoria Gąsiewska w kampanii adidas Ultraboost 21

Agencja VMLY&R Poland odpowiada za strategię i koncepcję lokalnego launchu modelu butów biegowych adidas Ultraboost 21. Bohaterem globalnej kampanii jest David Beckham, w lokalnej odsłonie występują influencerki Zuza Kołodziejczyk i Wiktoria Gąsiewska. więcej

Żywność wegańska coraz częściej na stołach Polaków

Produkty wegańskie w Polsce kupuje już 35 proc.  Polaków w wieku 18-74 lata - wynika z najnowszego ogólnopolskiego badania Instytutu Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS prowadzonego w styczniu 2021r. Pomimo dużej liczby marek wegańskich na rynku są one dość dobrze rozpoznawane. więcej

Vanish z ekologiczną kampanią "Noś ubrania dłużej, wodę zostaw naturze"

Wystartowała kampania „Noś ubrania dłużej, wodę zostaw naturze” marki Vanish (Reckitt Benckiser). Kampania obejmuje swoim zasięgiem telewizję i internet. Działania przygotowały Havas Warsaw, Bussy Bee, OMD i Atelier PR. więcej

Paulina Fałek: z ClickAd Interactive do MullenLowe MediaHub

Do zespołu domu mediowego MullenLowe MediaHub obejmując stanowisko digital media plannera. Poprzednio pracowała w ClickAd Interactive. więcej

Siła bliskości w reklamie marki Diesel (wideo)

"When Together" to hasło nowej kampanii marki odzieżowej Diesel. więcej

Bakoma w nowych opakowaniach

Pod hasłem „To tak naturalne, że zmieniamy się na lepsze!” producent nabiału Bakoma rozpoczął kampanię reklamową komunikującą nowe opakowania. więcej

Reklam w internecie więcej, ale za mniej pieniędzy

W czwartym kwartale ub. r. system monitoringu reklamy online AdReport odnotował 16 536 kampanii reklamowych w polskim Internecie. Oznacza to wzrost o 22 proc. względem analogicznego okresu roku 2019. O 18 proc. spadły jednak środki przeznaczane na kampanie. Największe spadki dotknęły kategorii turystyki i podróży oraz handlu. więcej

Kamil Grosicki będzie reklamował drzwi i okna Dobroplast

Piłkarz Kamil Grosicki został ambasadorem reklamowym firmy Dobroplast produkującej okna i drzwi. Umowę podpisano na trzy lata. więcej

Kamil Jankowski szefem marketingu Gi Group w Polsce

Kamil Jankowski zarządza polskim działem marketingu Gi Group, międzynarodowej agencji rekrutacyjnej. więcej

Woda Jurajska w nowych opakowaniach

Hortex wprowadza na rynek wodę Jurajska w nowych opakowaniach. Za projekt odpowiada Brand Consulting Touchideas. więcej

Kaufland wycofa jaja z chowu klatkowego do 2022 roku

Sieć hipermarketów Kaufland będzie dążyć do tego by już na początku 2022 roku wszystkie jaja świeże w asortymencie sieci pochodziły wyłącznie z chowu ściółkowego, ekologicznego lub z wolnego wybiegu. Początkowo firma chciała osiągnąć ten cel do 2025 roku. więcej

Bukmacher Superbet z wizerunkową akcją ,,Razem jesteśmy super!"

Marka bukmacherska Superbet ruszyła z kampanią wizerunkową pod hasłem „Razem jesteśmy super!”. Zaangażowała do niej swoich ambasadorów - Jerzego Dudka i Jana Błachowicza. więcej

Promocja Pyszne.pl: dostęp do HBO GO z każdym zamówieniem

Platforma Pyszne.pl i HBO GO po raz pierwszy wprowadzają wspólną kampanię w mechanizmie "order and get". Do każdego zamówienia złożonego na Pyszne.pl, serwisy przekazują w prezencie 30 dni dostępu do HBO GO. więcej

Styczeń z nowym rekordem oglądalności w HelloZdrowie.pl. Ponad 3 mln użytkowników

W styczniu serwis HelloZdrowie.pl odwiedziło łącznie, według danych Google Analytics, 3,17 mln unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali ponad 4,5 mln odsłon. Obecnie serwis jest jednym z najchętniej czytanych serwisów o tematyce zdrowotnej skierowanych do kobiet. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Morawiecki: podatek od reklam musi być progresywny, nie dotknie mediów lokalnych i regionalnych

Podatek od reklam musi być sprawiedliwy, a więc musi być progresywny i skonstruowany w taki sposób, by ci, którzy najwięcej zarabiają na reklamie, zapłacili więcej - powiedział w poniedziałek premier Mateusz Morawiecki. więcej

Lekarze protestują przeciwko materiałom medialnym podważającym ideę transplantacji

Niepokoi nas fakt, że treści podważające ideę transplantacji i negujące wiedzę medyczną w zakresie rozpoznawania śmierci mózgu pojawiają się w mediach internetowych, jak również w telewizji publicznej - napisali transplantolodzy w opublikowanym w poniedziałek liście otwartym. więcej

Google będzie płacić australijskim mediom za treści. Na początek Seven West Media

Google zawarł umowę z australijską grupą wydawniczą Seven West Media, w ramach której będzie płacić tej firmie za jej treści wykorzystywane na platformach Google. To na razie pierwszy kontrakt tego typu zawarty przez Google w Australii. więcej

Związek zawodowy w Agorze o podatku od mediów: uderzy w szeregowych dziennikarzy

- Za źle skonstruowaną ustawę zapłacą nie prezesi, gwiazdy niskojakościowych programów czy fundusze hedgingowe, ale szeregowi pracownicy i pracownice; w tym kilka tysięcy dziennikarek i dziennikarzy – uważa związek zawodowy w Agorze i Inforadiu, oceniając tzw. podatek od reklam, który rząd chce nałożyć na media. więcej

Firmy z Wielkiej Brytanii i Chin mają pomóc PMPG Polskie Media w usługach opartych na sztucznej inteligencji

PMPG Polskie Media, właściciel tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”, zawarł list intencyjny dotyczący możliwej współpracy w zakresie swojej transformacji cyfrowej z brytyjską spółką Quadtalent Europe i chińską North Summit Capital GP. więcej

RASP utworzył departament content marketingu w biurze reklamy, szefową Magdalena Milewska

Ringier Axel Springer Polska utworzył w ramach biura reklamy nowy departament content marketingu. Powstał on z połączenia obszarów projektów strategicznych, projektów specjalnych, patronatów mediowych, dedicated sales oraz projektów wideo. Szefową działu została Magdalena Milewska, która zajmuje stanowisko dyrektora departamentu content marketing. więcej

WSA uchylił 10 tys. zł kary od Sanepidu dla fotoreporterki, która relacjonowała happening po odwołanych wyborach

Wojewódzki Sąd Administracyjny stwierdził nieważność dwóch decyzji Sanepidu i zdecydował, że fotoreporterka Katarzyna Pierzchała nie musi płacić 10 tys. zł kary nałożonej na nią w maju 2020 roku. W jej sprawie interweniował Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar. - Zdaję sobie sprawę, że to zapewne nie koniec batalii - komentuje wyrok dziennikarka. więcej

Nowe rubryki w miesięczniku ,,Poradnik 50+"

Na rynku dostępne jest już nowe, marcowe wydanie miesięcznika „Poradnik 50+” (Wydawnictwo Bauer) w którym pojawiły się nowe rubryki i tematy. Mają one odpowiadać na potrzeby kobiet 50+. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Player.pl całkowicie płatny, TVN stawia na subskrypcje kosztem zasięgów reklamowych

Od wtorku wszystkie treści na platformie Player są dostępne wyłącznie w modelu płatnym, nowy pakiet kosztuje 4 zł miesięcznie. Według menedżerów z branży internetowej i reklamowej TVN Grupa Discovery liczy, że opłaty od nowych subskrybentów zrekompensują niższe zasięgi reklamowe. Dodatkowo w pandemii reklama traci, za to ludzie częściej płacą za treści w internecie. więcej

Na Allegro kupią tylko zarejestrowani użytkownicy. W Allegro Smart! 3,99 zł za płatność przy odbiorze

Od 18 lutego dostawa kurierem w ramach Allegro Smart! będzie bezpłatna przy zamówieniach za minimum 80 zł, o 20 zł mniej niż obecnie. W przypadku płatności przy odbiorze od 8 marca kupujący będą płacić 3,99 zł za przesyłkę. więcej

Disney+ za pięć lat przegoni Netfliksa

Do 2026 roku platforma streamingowa Disney+ będzie najczęściej subskrybowaną na świecie - wynika z raportu Digtal TV Research. Serwis Disneya będzie subskrybować 294 mln użytkowników na świecie, a jego największego konkurenta - Netfliksa - 286 mln. więcej

Google będzie płacić australijskim mediom za treści. Na początek Seven West Media

Google zawarł umowę z australijską grupą wydawniczą Seven West Media, w ramach której będzie płacić tej firmie za jej treści wykorzystywane na platformach Google. To na razie pierwszy kontrakt tego typu zawarty przez Google w Australii. więcej

Analitycy DM mBanku rekomendują sprzedaż akcji Allegro, przyczyną wejście Amazona do Polski

Dom Maklerski mBanku prognozuje spadek cen akcji Allegro i rekomenduje ich sprzedaż. To pokłosie informacji o planowanym wejściu Amazona na polski rynek. więcej

Reklam w internecie więcej, ale za mniej pieniędzy

W czwartym kwartale ub. r. system monitoringu reklamy online AdReport odnotował 16 536 kampanii reklamowych w polskim Internecie. Oznacza to wzrost o 22 proc. względem analogicznego okresu roku 2019. O 18 proc. spadły jednak środki przeznaczane na kampanie. Największe spadki dotknęły kategorii turystyki i podróży oraz handlu. więcej

e-Urząd Skarbowy z awarią w pierwszym dniu rozliczeń podatkowych. Ministerstwo Finansów prosi o cierpliwość

Od poniedziałku w internetowym Urzędzie Skarbowym podatnicy mogą sprawdzać swoje zeznania podatkowe za 2020 r. Przed południem wielu użytkowników skarżyło się, że serwis nie działa. - Mogą występować chwilowe problemy z dostępnością e-Urzędu Skarbowego. Pracujemy nad ich usunięciem. Prosimy o cierpliwość - przekazało Ministerstwo Finansów. więcej

Glovo rozwija swój warszawski Tech Hub

Hiszpański gracz rynku delivery Glovo rozwija działalność swojego Centrum Technologicznego w Warszawie. więcej

,,Random" - pierwszy polski serial łączący słuchowisko i film od 14 lutego w Storytel

Doceniona przez krytyków, 21-letnia reżyserka Natasza Parzymies to jedna z najciekawszych polskich twórczyń młodego pokolenia. Jej internetowy serial „Kontrola” podbił świat, osiągając kilkadziesiąt milionów wyświetleń na jej kanale YouTube. Artystka powraca z nowatorskim projektem „Random”, który jest połączeniem coraz bardziej popularnej formy słuchowiska z filmem. Historia przedstawiona w audio w serwisie Storytel, kończy się finałowym odcinkiem wideo na kanale YouTube autorki. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
W styczniu ceny podstawowych produktów w górę. Najtaniej w Auchan

W styczniu średni koszyk zakupowy kosztował 229,20 zł, co oznacza  o 2 proc. więcej z porównaniu z grudniem ub.r - pokazują dane ASM Sales Force Agency. Kolejny miesiąc z rzędu najniższe ceny miała sieć Auchan. więcej

Żywność wegańska coraz częściej na stołach Polaków

Produkty wegańskie w Polsce kupuje już 35 proc.  Polaków w wieku 18-74 lata - wynika z najnowszego ogólnopolskiego badania Instytutu Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS prowadzonego w styczniu 2021r. Pomimo dużej liczby marek wegańskich na rynku są one dość dobrze rozpoznawane. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
5 ofert w przetargu Kanelarii Premiera na kompleksową obsługę wydarzeń

W prowadzonym przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów przetargu na organizację i kompleksową obsługę wydarzeń wpłynęło 5 ofert, m.in. od agencji Partner of Promotion i Silver Plate oraz Bespoke - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

Były rzecznik Zagłębia Lubin otworzył agencję SportsDev

Paweł Junory, który w przeszłości pracował m.in. jako szef biura prasowego i rzecznik prasowy Zagłębia Lubin, uruchomił agencję komunikacyjno-marketingową SportsDev. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
mBank podwójnie księgował płatności kartą. Klienci wściekli, czekają na zwrot pieniędzy
Coca-Cola testuje pierwszą papierową butelkę
RFBenchmark: Orange z najszybszym internetem mobilnym w 2020 roku
Oszuści oferują inwestycje w bitcoin, chcąc wyłudzić dane osobowe. T-Mobile Polska ostrzega przed vishingiem
Volkswagen i Microsoft pracują nad wspólną platformą do zautomatyzowanych systemów jazdy
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj