|
|
|
|
|
|
|
Marta Manowska poprowadzi program ,,Kobiety w drodze"
Na początku lutego rozpoczęły się zdjęcia do nowego programu „Kobiety w drodze”, którego gospodynią została Marta Manowska. Produkcja trafi do ramówki TVP Kobieta.
więcej
|
Spot TVP Kobieta krytykowany za kicz i krzywdzące stereotypy. "Skrajnie konserwatywna wizja świata"
Spot promujący nowy kanał TVP Kobieta spotkał się z ogromną krytyką internautów. Zarzucają mu stereotypowe pokazywanie kobiet w roli kucharek, sprzątaczek i opiekunek do dzieci. Krytykę tę w dużym stopniu podzielają eksperci od kreacji reklamowych i strategii marketingowych. - Nowy kanał rozumie kobiety mniej więcej tak dobrze jak TVP Info dostarcza obiektywnych informacji. Portretowanie kobiet w ten sposób w Polsce w 2021 świadczy o zupełnym odklejeniu od rzeczywistości - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Adam Miecznikowski z Publicis Groupe Polska.
więcej
|
,,Polski świat" i ,,Najgorsze polskie tatuaże" w TTV
Wiosną TTV pokaże dwa nowe programy „Polski świat” i „Najgorsze polskie tatuaże”. W ofercie stacji pojawią się także kontynuacje sprawdzonych hitów, m.in. „Down the road 2”, „Gogglebox. Przed telewizorem 14”, „Królowe życia 10” i „It’s my life! To moje życie 2”. - W ostatnich latach przekonaliśmy do siebie wielu młodszych widzów i chcemy utrzymać ten trend - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Lidia Kazen, dyrektor programowa TTV.
więcej
|
TVP2 wydłuża ,,Pytanie na śniadanie"
Od poniedziałku, 1 marca w dni powszednie TVP2 będzie emitować dłuższe wydania „Pytania na śniadanie”. Program będzie się zaczynać o 7.30.
więcej
|
UPC ma 1,5 mln klientów, siedmiokrotny wzrost usług mobilnych
W 2020 roku UPC Polska zanotowała wzrost klientów do poziomu 1,525 mln. Liczba cyfrowych subskrypcji wzrosła niemal do 100 tys., a aktywnych klientów usług mobilnych - do 63 tys, co daje wzrost siedmiokrotny. Przełożyło się to na 4-procentowy wzrost przychodów rok do roku.
więcej
|
Marzena Rogalska po 12 latach odchodzi z Telewizji Polskiej
Z Telewizją Polską żegna się prezenterka Marzena Rogalska, która przez wiele lat współprowadziła „Pytanie na Śniadanie”. Rogalska miała być jedną z twarzy nowego kanału TVP Kobieta.
więcej
|
RPO pyta TVP Poznań o zwolnienie prezenterki pogody i sprawę serduszka WOŚP
Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar zażądał wyjaśnień od Telewizji Polskiej w sprawie zniknięcia z anteny prezenterki pogody Patrycji Kasperczyk. Według stacji nie została ona zwolniona i jej nieobecność na wizji nie ma nic wspólnego z serduszkiem WOŚP na jej piersi. - Wyjaśnienia są niewystarczające - napisał RPO do Agaty Ławniczak, dyrektorki oddziału TVP w Poznaniu.
więcej
|
Europejska ofensywa programowa Disney+. Platforma szykuje 10 tytułów
Platforma streamingowa Disney+ zapowiada nowe tytuły oryginalne produkcji europejskiej. Ofensywa programowa związana jest z uruchomieniem pod koniec lutego nowej sekcji Star.
więcej
|
TVN testuje nowy standard naziemnej telewizji cyfrowej także w Gdańsku
Testowa emisja pięciu kanałów Grupy TVN w DVB-T2/HEVC, nowym standardzie naziemnej telewizji cyfrowej, rozpoczęła się w Gdańsku. To piąte miasto, w którym prowadzone są te testy.
więcej
|
Joanna Jędrzejczyk i Agustin Egurolla nowymi jurorami w show TVP2 ,,Dance, dance, dance"
Nowymi jurorami trzeciej edycji „Dance dance dance” w TVP2 będą Joanna Jędrzejczyk i Agustin Egurolla, którzy w tych rolach zastąpią Annę Muchę i Roberta Kupisza - poinformowano we wtorkowym wydaniu „Pytania na śniadanie”. Trzecim Jurorem będzie Ida Nowakowska.
więcej
|
Joanna Kaczmarek reżyserką polsko-koreańskiego dokumentu o muzyce Chopina. Jednym z bohaterów - Leszek Możdżer
Powstaje polsko-koreański dokument pt. ”Chopin. Historia trzech fortepianów”. Pokazuje siłę muzyki Fryderyka Chopina, a jednym z bohaterów jest Leszek Możdżer, który na potrzeby filmu zagrał koncert przy obozie Auschwitz. Ze strony polskiej obraz produkuje firma Inbornmedia, całość reżyseruje Joanna Kaczmarek.
więcej
|
Producent ,,Familiady" poprawił wpływy i zysk, zmalały koszty finansowe
W czwartym kwartale ub.r. przychody sprzedażowe spółki Astro, producenta teleturnieju „Familiada” i nadawcy kanału E-Sport TV, zmalały rok do roku o 8,3 proc. do 1,14 mln zł, a zysk netto wzrósł z 241,8 do 281,7 tys. zł. W całym ub.r. firma poprawiła wpływy i zysk.
więcej
|
Muzyczno-rozrywkowy spektakl ,,Zakochany Mickiewicz" w TVP2
W sobotę, 20 lutego TVP2 pokaże spektakl muzyczno-rozrywkowy w reżyserii Marcina Kołaczkowskiego. Sztuka nawiązuje do ballady „Romantyczność” Adama Mickiewicza, która stała się manifestem epoki.
więcej
|
W TVP1 pomylono youtubera z dziennikarzem, który odmówił wypowiedzi. Redakcja katolicka przeprasza
W ostatnim wydaniu „Między Ziemią a Niebem” w TVP1 youtubera Bartłomieja Czukiewskiego błędnie podpisano jako dziennikarza Tomasza Surdela. Ten drugi jest oburzony tym bardziej, że odmówił wypowiedzi do programu. Redakcja katolicka przeprosiła za pomyłkę.
więcej
|
,,Random" - pierwszy polski serial łączący słuchowisko i film od 14 lutego w Storytel Doceniona przez krytyków, 21-letnia reżyserka Natasza Parzymies to jedna z najciekawszych polskich twórczyń młodego pokolenia. Jej internetowy serial „Kontrola” podbił świat, osiągając kilkadziesiąt milionów wyświetleń na jej kanale YouTube. Artystka powraca z nowatorskim projektem „Random”, który jest połączeniem coraz bardziej popularnej formy słuchowiska z filmem. Historia przedstawiona w audio w serwisie Storytel, kończy się finałowym odcinkiem wideo na kanale YouTube autorki. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
202 stacje radiowe przeciw zwiększaniu limitu polskiej muzyki. "Katastrofalne skutki"
Nadawcy radiowi o zasięgu zarówno ogólnopolskim, ponadregionalnym, jak i lokalnym są przeciw podniesieniu minimalnego udziału utworów polskojęzycznych z 33 proc. do 49 proc. Ich zdaniem będzie to miało „katastrofalne skutki dla polskiej radiofonii, a na zmianie straci też skarb państwa i polscy artyści”.
więcej
|
|
Program ,,Sister Cities" spadł z anteny Radia 357. ,,Nie przestrzegano formuły audycji"
Audycja „Sister Cities” w poniedziałek nie pojawiła się na antenie Radia 357, co wywołało zdziwienie słuchaczy, a także samych prowadzących. Poświęcona miała być terminacji niechcianej ciąży. Paweł Sołtys, prezes rozgłośni, tłumaczy: - Odcinek nie był audycją muzyczną, wbrew ustaleniom. Zaproponowaliśmy autorom powrót do rozmów o formule.
więcej
|
|
Zmiany w regulaminie Rady Mediów Narodowych. "Całkowite wyeliminowanie społecznej kontroli"
Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański proponował, aby zmienić regulamin działania Rady, by mógł on zwoływać posiedzenia online na co najmniej 24 godziny przed ich terminem i by na oddanie głosu był tylko dzień. Głosami członków związanych z PiS przyjęto zmiany.
więcej
|
|
Radio ZET liderem słuchalności w Warszawie. Udział Trójki spadł o 72 proc.
Liderem rynku radiowego w Warszawie w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br. było Radio ZET. Na podium znalazły się jeszcze TOK FM i RMF FM - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Senackie komisje w obronie wolnych mediów
Senackie komisje: Kultury i Środków Przekazu oraz Ustawodawczej poparły we wtorek projekt uchwały, w którym Senat "wyraża zdecydowany sprzeciw wobec ograniczania wolności i praw obywatelskich Polek i Polaków poprzez działania rządu RP zmierzające do likwidacji niezależnych mediów".
więcej
|
|
|
|
Brand New Galaxy otwiera nowy oddział w Amsterdamie
Brand New Galaxy (BNG) otwiera regionalne biuro w Amsterdamie. Nowym oddziałem pokieruje Frank Carvalho.
więcej
|
Przybysze z kosmosu reklamują Rankomat. Rusza nowa platforma komunikacyjna (wideo)
Porównywarka polis ubezpieczeniowych Rankomat rusza z nową platformą komunikacyjną. Brand heros marki to teraz przybysze z kosmosu - Ranko i Mat. Akcję przygotowały Ad-Venture, Isobar, Craft Crew, Wavemaker oraz zespół Rankomat.
więcej
|
adidas sprzedaje markę Reebok
Niemiecka firma odzieżowa adidas poinformowała we wtorek, że zdecydowała się rozpocząć formalny proces „mający na celu zbycie marki Reeboka”. To element strategii, w ramach której firma chce skupić się na własnej marce.
więcej
|
Organizacje branżowe przeciwne daninie od reklamy, apelują do Ministerstwa Finansów o zaniechanie dalszych prac legislacyjnych
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wspólnie z IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy oraz Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej skierowały do Ministerstwa Finansów swoje stanowiska ws planowanego przez rząd podatku reklamowego. Są przeciwne wprowadzeniu nowej daniny i apelują o zaniechanie dalszych prac legislacyjnych. Z kolei branża kinowa apeluje do resortu o usunięcie kin z listy podmiotów, które mają być objęte opłatą od emisji reklam.
więcej
|
W połowie roku marka Axa zniknie z rynku
W połowie tego roku z rynku ubezpieczycieli w Polsce zniknie marka Axa. Zostanie zastąpiona marką Uniqa. To skutek zakupu przez austriacką grupę ubezpieczeniową Uniqa od francuskiej grupy ubezpieczeniowej Axa jej spółek w Polsce, Czechach i na Słowacji. Za marketing połączonych firm będzie odpowiadać Agnieszka Durst-Wilczyńska.
więcej
|
L'Oréal przewiduje powrót mody na szminki
Francuski koncern kosmetyczny L’Oréal prognozuje, że po ustąpieniu pandemii koronawirusa świat opanuje moda na malowanie ust szminką, co będzie „symbolem powrotu do życia”.
więcej
|
Branża kinowa przeciwko podatkowi od reklam. "Sami potrzebujemy wsparcia"
Kina powinny zniknąć z listy przyszłych płatników składek od emisji reklam – apeluje w imieniu branży Polskie Stowarzyszenie Nowe Kina, zrzeszające największych graczy na rynku kinowym. - Nie powinniśmy ponosić ciężaru daniny solidarnościowej – sami potrzebujemy wsparcia. Objęcie kin daniną jest sprzeczne z ideą ustawy mającej na celu likwidację skutków COVID-19 oraz i z ideą solidarności - zauważają przedstawiciele stowarzyszenia.
więcej
|
Senat dziecięcym wierszykiem na motywach Brzechwy zachęca do szczepień (wideo)
Kancelaria Senatu opublikowała spot zachęcający do szczepień na Covid-19. W konwencji bajki dla dzieci lekarze i senatorowie opowiadają, czemu warto przyjąć szczepionkę. Tekst przygotowano na motywach wiersza Jana Brzechwy „Żuk".
więcej
|
Cloud Technologies ze wzrostem wpływów o 25 proc. i 1,4 mln zł zysku netto
W zeszłym kwartale zajmująca się monetyzacją danych w internecie firma Cloud Technologies osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 24,9 proc. do 15,7 mln zł i wyniku netto z 1,3 mln zł straty do 1,4 mln zł zysku.
więcej
|
Danonino uczy dzieci odpornos?ci w s?wiecie rozszerzonej rzeczywistości
Marka serków Danonino (Danone) przygotowała kampanię, w której brand hero - dinozaur Dino - został przeniesiony do rzeczywistości rozszerzonej. W cyfrowym świecie AR (Augmented Reality) rzucając najmłodszym wyzwania uczy, jak dbać o własne zdrowie i budować dobre nawyki. Aktywację przygotowała agencja VMLY&R.
więcej
|
,,Nieruchomości i kredyty w jednym miejscu" we wspólnej kampanii Metrohouse i Gold Finance
Metrohouse i Gold Finance (obie marki należą do Metrohouse Franchise) w swojej nowej kampanii reklamowej pokazują współpracę klientów z agentami nieruchomości i pośrednikami kredytowymi. W reklamie wystąpił artysta kabaretowy Wojciech Tremiszewski.
więcej
|
PromoTraffic tworzy dział marketing automation i wzmacnia zespół
PromoTraffic, agencja digitalowa dla e-commerce, rozwija nowy dział marketing automation. Wzmacnia także dział obsługi klienta, SEO, PPC, zatrudniając nowe osoby.
więcej
|
NBP szuka producentu spotu wizerunkowego
Narodowy Bank Polski zaprasza agencje do składania ofert na produkcję spotu wizerunkowego dotyczącego działalności banku.
więcej
|
Lambada Warszawa z billboardową akcją ,,Brat, Siostra, bądź sobą!"
Organizacja Lambada Warszawa rozpoczęła kampanię społeczną „Brat, Siostra, bądź sobą!”, skierowaną do rodzeństwo osób LGBT+.
więcej
|
Kamikaze rozpoczyna obsługę markę kosmetyków Bourjois
Agencja Kamikaze rozpoczęła obsługę marki Bourjois. Jest to już piąty - po Sally Hansen, Max Factor, Rimmel i Miss Sporty - brand z portfolio firmy Coty, obsługiwany przez tę agencję.
więcej
|
Odrzucone dzieci w spocie SOS Wioski Dziecięce (wideo)
Organizacja charytatywna SOS Wioski Dziecięce zaczęła kampanię zachęcającą do przekazywania jej 1 proc. podatku dochodowego. Akcję przygotowały firmy marketingowe VMLY&R Poland i Papaya Films.
więcej
|
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę zachęca do przekazania 1 procenta z podatku
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, od 30 lat pomagająca dzieciom po doświadczeniach wykorzystywania seksualnego, prowadzi kampanię zachęcającą do przekazania na jej rzecz 1 procenta z podatku dochodowego.
więcej
|
Malwina Andreasik awansowała w agencji Social Lama
Malwina Andreasik awansowała w agencji Social Lama na stanowisko account executive.
więcej
|
Styczeń z nowym rekordem oglądalności w HelloZdrowie.pl. Ponad 3 mln użytkowników W styczniu serwis HelloZdrowie.pl odwiedziło łącznie, według danych Google Analytics, 3,17 mln unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali ponad 4,5 mln odsłon. Obecnie serwis jest jednym z najchętniej czytanych serwisów o tematyce zdrowotnej skierowanych do kobiet. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Co dalej z podatkiem od reklam? ,,Tego projektu właściwie już nie ma, rząd wycofa go"
Rząd ma się ugiąć pod naciskiem protestujących mediów i wycofać z projektu nałożenia na media podatku od reklam - wynika z nieoficjalnych rozmów, jakie portal Wirtualnemedia.pl przeprowadził z politykami rządzącej partii. Oficjalnie jednak nie ma takich planów. Sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Łukasz Schreiber mówi nam: - Nie słyszałem o takich zamiarach.
więcej
|
,,Polityka" stawia na cyfryzację treści, dostępna nowa aplikacja. Ponad 10 tys. płatnych użytkowników
Tygodnik "Polityka" uruchomił nową aplikację mobilną, która ma ułatwić czytelnikom korzystanie z treści cyfrowych. To konsekwencja stawiania na system subskrypcji - z obu pakietów: Premium i Standard korzysta obecnie ponad 10 tys. użytkowników - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Rzeczpospolita" nie opublikowała tekstu o ks. Dymerze, choć miała go przed ,,GW". Lisicki: inne media mogą się tym zająć
W 2007 roku Paweł Lisicki jako redaktor naczelnym „Rzeczpospolitej” nie zdecydował się opublikować artykułu o oskarżanym o pedofilię ks. Andrzeju Dymerze. Według Tomasza Terlikowskiego tłumaczył, że nie chciał, by do gazety przylgnęła „łatka pisma walczącego z Kościołem”. - Taka argumentacja na pewno nie pojawiła się - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Lisicki.
więcej
|
Fakt.pl przeprasza działacza opozycji antykomunistycznj za zdjęcie w tekście o stalinowskim sędzi
Portal Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) przez miesiąc będzie zamieszczał na głównej stronie przeprosiny dla Janusza Fatygi - działacza opozycji antykomunistycznej, omyłkowo przedstawionego jako komunistycznego sędziego. Przeprosiny już są umieszczone na serwisie.
więcej
|
|
|
Portale ,,Super Expressu" i ,,Faktu" z większą przewagą nad Wyborcza.pl, mocno w górę Parkiet.com
Serwisy „Super Expressu” i „Faktu” osiągnęły dużo większe wzrosty liczby użytkowników niż Wyborcza.pl, umacniając się na czele rankingu witryn dzienników ogólnopolskich. Procentowo najwięcej zyskał serwis „Parkietu”, natomiast spadki zanotowały Polskatimes.pl, Przegladsportowy.pl i PB.pl.
więcej
|
Allegro będzie płacić 5 tys. zł za polecenie nowego pracownika
W Allegro rusza program, w ramach którego pracownicy będą otrzymywać bonus wynoszący 5 tys. zł, jeśli skutecznie zarekomendują nową osobę do pracy w firmie. Spółka do końca br. chce zatrudnić 1,5 tys. pracowników.
więcej
|
Parler powraca do sieci bez Amazona, Google i Apple. Mark Meckler nowym szefem platformy
Amerykański serwis Parler ułatwiający prezentowanie prawicowych treści m.in. zwolenników Donalda Trumpa po blokadzie ze strony Amazona, Google i Apple pojawił się ponownie w sieci. Serwis zapowiada wkrótce pełną dostępność także dla nowych użytkowników, a do działania wykorzystuje technologię niezależną od internetowych gigantów. Nowym, tymczasowym szefem Parlera został Mark Meckler.
więcej
|
Crowdfunding w Polsce na fali. Ponad 2 mld złotych w 2021 roku
W 2021 roku wartość polskiego finansowania społecznościowego przekroczy kwotę 2 mld złotych - wynika z danych opublikowanych przez platformę zrzutka.pl. Według przewidywań najbardziej wzrosną wpłaty w takich segmentach jak zbiórki charytatywne i te o charakterze cyklicznym.
więcej
|
3 tysiące sklepów w programie Zalando Connected Retail
Platforma e-commerce Zalando kontynuuje szybki rozwój swojej sieci Connected Retail. Od początku roku do Connected Retail dołączyło ponad 500 nowych sprzedawców. Łącznie do programu przystąpiło 3 tysiące sklepów. Jednym z nich jest C&A.
więcej
|
,,Random" - pierwszy polski serial łączący słuchowisko i film od 14 lutego w Storytel Doceniona przez krytyków, 21-letnia reżyserka Natasza Parzymies to jedna z najciekawszych polskich twórczyń młodego pokolenia. Jej internetowy serial „Kontrola” podbił świat, osiągając kilkadziesiąt milionów wyświetleń na jej kanale YouTube. Artystka powraca z nowatorskim projektem „Random”, który jest połączeniem coraz bardziej popularnej formy słuchowiska z filmem. Historia przedstawiona w audio w serwisie Storytel, kończy się finałowym odcinkiem wideo na kanale YouTube autorki. materiał partnerskiwięcej |
|
|