Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 22 Lutego 2021
 
 
 
Australijskie media tracą ruch po blokadzie Facebooka. "Konflikt rozlaje się na cały świat"
 
Po zablokowaniu przez Facebook możliwości wyświetlania użytkownikom w Australii treści informacyjnych od zewnętrznych wydawców australijskie władze zadeklarowały, że będą konsekwentnie wprowadzać nowe prawo regulujące opłaty od firm technologicznych dla mediów. Australia spotkała się z międzynarodowym poparciem, jednak decyzja Facebooka spowodowała konkretne straty ruchu dla wydawców. - To typowa walka o pieniądze. Trend zapoczątkowany przez Australijczyków może się rozwinąć na inne kraje, a Facebook ma do stracenia tak samo wiele jak wydawcy - oceniają eksperci. więcej
 
 
Danuta Breguła odchodzi z Agory. Odpowiadała za strategię subskrypcji "Gazety Wyborczej"
 
Danuta Breguła, dyrektorka strategii subskrypcyjnej „Gazety Wyborczej”, odchodzi z Agory - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W firmie pracowała 12 lat. Podjęła decyzję o odejściu, ale na razie nie zdradza planów zawodowych. więcej
 
 
Radio 357 wydłuża godziny nadawania do północy. Baasch, Kula, Dunaj i Malinowska z nowymi audycjami
 
Od poniedziałku, 22 lutego internetowe Radio 357 będzie nadawało w dni powszechnie do północy. Pojawią się cztery nowe audycje muzyczne - między 22 a północą poprowadzą je: Marta Kula (jazz), Łukasz Dunaj (ciężkie brzmienia), Marta Malinowska (hip–hop) i Baasch (muzyka elektroniczna) - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Facebook i Google nie oceniają projektu podatku reklamowego. Ile zarabiają w Polsce z reklam?
 
Trudno określić precyzyjnie, jak duże przychody reklamowe Facebook i Google osiągają w Polsce, ponieważ księgują je poprzez zagraniczne spółki. Nie wiadomo zatem, ile mogą płacić zapowiedzianego podatku od wpływów reklamowych. Nową daninę od e-reklam musiałyby płacić Ringier Axel Springer Polska, Interia i Allegro, bo funkcjonują w ramach odpowiednio dużych grup kapitałowych, natomiast zwolnione z niej byłyby Agora i Wirtualna Polska. więcej
 
 
TVP przygotowuje hybrydowy dekoder z opcją nPVR i dostępem do VOD
 
Telewizja Polska udostępni widzom nowoczesny dekoder hybrydowy, który będzie w stanie obsłużyć standard DVB-T2. Dzięki niemu widzowie będą mogli np. oglądać audycje wyemitowane nawet tydzień wcześniej, a także dostaną dostęp do biblioteki VOD nadawcy. Dekoder trafi na rynek w 2022 roku. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Clubhouse rozgrzewa internet. Nowa jakość w social mediach? ,,Odpowiada na bieżące potrzeby" więcej
 
TikTok chce zarabiać, szykuje partnerstwa i własne rozwiązania. ,,Na razie daleko mu do Facebooka" więcej
 
Iga Świątek w "rodzinie Rolex". "Niezręczność językowa to nie powód do nienawistnych wpisów" więcej
 
Państwowe spółki wydają miliardy na reklamy. Dużo w TVP, mediach Karnowskich i Sakiewicza, mało w TVN i "GW" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista ds. sprzedaży sponsoringu sportu TVP
Specjalista ds. Sprzedaży Ringier Axel Springer
MONTAŻYSTA Telewizja Polsat
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Analityk Danych (paid content) Ringier Axel Springer
Wydawca Strony Głównej Onet.pl Ringier Axel Springer
Redaktor Serwisów Internetowych i Social Mediów TVN GRUPA DISCOVERY
Senior Publisher Manager Multi Channel Network
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
TVP przygotowuje hybrydowy dekoder z opcją nPVR i dostępem do VOD

Telewizja Polska udostępni widzom nowoczesny dekoder hybrydowy, który będzie w stanie obsłużyć standard DVB-T2. Dzięki niemu widzowie będą mogli np. oglądać audycje wyemitowane nawet tydzień wcześniej, a także dostaną dostęp do biblioteki VOD nadawcy. Dekoder trafi na rynek w 2022 roku. więcej

Astro zapowiada ekspansję kanałów E-Sport, 13 i News24

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji do 2031 roku przedłużyła spółce Astro koncesje na trzy kanały: News24, 13 i E-Sport. - Planujemy umowy z kolejnymi sieciami kablowymi - zapowiada w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Ryszard Krajewski, prezes spółki. więcej

KRRiT nie wyjaśnia, dlaczego przez rok nie przedłużyła koncesji TVN24

Mimo że TVN już w lutym ub.r. złożył wniosek o przedłużenie koncesji satelitarnej dla TVN24, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nadal nie zajęła się tą sprawą. Nie wyjaśnia, z czego wynika ta zwłoka. - Koncesja satelitarna powinna być przedłużana od razu po wpłynięciu wniosku - uważa Jan Dworak, poprzedni szef KRRiT. więcej

Stopklatka nowym liderem wśród kanałów filmowo-serialowych w styczniu. TVP Seriale spadły na miejsce drugie

Na pozycję lidera oglądalności wśród stacji filmowo-serialowych w styczniu awansowała Stopklatka, która wyprzedziła TVP Seriale. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Polsat Seriale, a liderem spadków była stacja AXN Spin - raport Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Szansa na sukces. Opole 2021" od 28 lutego w TVP2

W niedzielę, 28 lutego br. Dwójka rozpocznie emisję kolejnej serii „Szansy na sukces”. Zwycięzca cyklu zaprezentuje się na 58. KFPP. więcej

Morawiecki zarzuca kłamstwa i manipulacje w reportażu ,,Superwizjera" o VAT, pyta o podatki płacone przez TVN

Mateusz Morawiecki ocenił, że pokazany w sobotę wieczorem w „Superwizjerze” reportaż „Kłamstwo VAT-owskie” to „totalnie zafałszowana próba zdyskredytowania polityki fiskalnej rządów Zjednoczonej Prawicy”. - Czy wielkie medialne koncerny rozsiewają kłamstwo tylko po to, aby podbić swoją oglądalność? A może to atak za to, że ktoś wreszcie zwrócił uwagę opinii publicznej na to, że wcześniej nie płaciły one należytych danin i podatków do budżetu państwa? - spytał szef rządu. więcej

,,Gość Wydarzeń" i ,,Fakty po Faktach" ze wzrostem oglądalności, ,,Gość Wiadomości" na minusie

Spośród magazynów publicystycznych nadawanych po dziennikach największą widownię na początku tego roku notuje „Gość Wydarzeń”, który od kilku miesięcy jest nadawany również w Polsacie. Dalej plasują się „Fakty po Faktach” i „Gość Wiadomości” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Senat protestuje przeciwko próbie likwidacji niezależnych mediów w Polsce przed rząd

Senat przyjął w piątek uchwałę, w której "wyraża zdecydowany sprzeciw wobec ograniczania wolności i praw obywatelskich Polek i Polaków poprzez działania rządu RP, zmierzające do likwidacji niezależnych mediów" oraz wyraża solidarność z protestującymi mediami komercyjnymi. więcej

TV Puls 10 marca pokaże Galę Telekamer ,,Tele Tygodnia" 2021

W środę 10 marca o 20.00 odbędzie się 24. gala rozdania Telekamer „Tele Tygodnia”. Już po raz drugi z rzędu widowisko transmitować będzie Telewizja Puls. więcej

Klub Komediowy wyśmiewa spot TVP Kobieta

Artyści z Klubu Komediowego sparodiowali spot promujący kanał TVP Kobieta. więcej

Agnieszka Romaszewska-Guzy o skazaniu dziennikarek: czarny dzień dla Biełsatu i dla Białorusi

To czarny dzień dla Biełsatu, białoruskiego dziennikarstwa i Białorusi - mówi PAP szefowa telewizji Biełsat Agnieszka Romaszewska-Guzy, komentując skazanie reporterek tej stacji na dwa lata więzienia za relacjonowanie protestu. więcej

Animacje dla dzieci, sport, poradniki, dokumenty oraz filmy i seriale w nowej ramówce Canal+ Family

Canal+ Family odświeżył ramówkę, w ramach której od rana do wieczora wydzielonych zostało kilka tematycznych pasm. więcej

Cykl programów o tematyce ekologicznej w BBC Earth

Od 11 marca w czwartkowe wieczory BBC Earth w ramach pasma „W trosce o planetę” emitować będzie dokumenty o tematyce ekologicznej. więcej

Wiosną nowości w Investigation Discovery: ,,Śmiertelna dawka" i seria ,,Sekta zagłady"

W wiosennej ramówce Investigation Discovery (TVN Grupa Discovery) będzie można śledzić nowe odcinki „Śledztwo na wizji”, dokument „Morderca bez wyroku”, serię „Sekta zagłady” oraz nowy program „Śmiertelna dawka”.   więcej

,,Random" - pierwszy polski serial łączący słuchowisko i film od 14 lutego w Storytel

Doceniona przez krytyków, 21-letnia reżyserka Natasza Parzymies to jedna z najciekawszych polskich twórczyń młodego pokolenia. Jej internetowy serial „Kontrola” podbił świat, osiągając kilkadziesiąt milionów wyświetleń na jej kanale YouTube. Artystka powraca z nowatorskim projektem „Random”, który jest połączeniem coraz bardziej popularnej formy słuchowiska z filmem. Historia przedstawiona w audio w serwisie Storytel, kończy się finałowym odcinkiem wideo na kanale YouTube autorki. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Radio 357 wydłuża godziny nadawania do północy. Baasch, Kula, Dunaj i Malinowska z nowymi audycjami

Od poniedziałku, 22 lutego internetowe Radio 357 będzie nadawało w dni powszechnie do północy. Pojawią się cztery nowe audycje muzyczne - między 22 a północą poprowadzą je: Marta Kula (jazz), Łukasz Dunaj (ciężkie brzmienia), Marta Malinowska (hip–hop) i Baasch (muzyka elektroniczna) - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Kamil Dąbrowa po pięciu latach wygrał proces z Polskim Radiem o zwolnienie z pracy

Warszawski Sąd Rejonowy zawyrokował, że Kamil Dąbrowa w 2016 roku został bezprawnie zwolniony z pracy w Polskim Radiu. Nakazał też wypłacić mu odszkodowanie o równowartości 3-miesięcznej pensji wraz z odsetkami i kosztami sądowymi. - Taki wyrok mnie satysfakcjonuje - mówi nam były dziennikarz. więcej

 
Rada programowa Radia Poznań w liście do KRRiT: ,,Formatowanie rozgłośni na tubę propagandową"

Dziennikarz Radia Poznań, Roman Wawrzyniak w ciągu 72 dni, 36 razy rozmawiał na antenie w sposób, który "był wymierzone w społeczność LGBT” - piszą ustępujący członkowie rady programowej wielkopolskiej rozgłośni do szefa KRRiT, Witolda Kołodziejczaka. więcej

 
Szef Rady Mediów Narodowych chce, aby publiczne media nie płaciły na Fundusz Dróg Samorządowych

Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański napisał list do premiera Mateusza Morawieckiego z prośbą o wystąpienie do Ministerstwa Infrastruktury o niepobieranie pieniędzy na rzecz Funduszu Dróg Samorządowych od spółek mediów publicznych. więcej

 
Daria Klimza przechodzi z Tok FM do Radia Zet

Po 15 latach Daria Klimza odeszła z radia Tok FM (Grupa Radiowa Agory). Od początku marca dołączy do działu informacji Radia Zet (Eurozet), gdzie będzie pracowała jako reporterka ze Śląska. więcej

 
RMF FM liderem w Trójmieście. Radio ZET na podium, duży spadek Trójki

Liderem rynku radiowego w Trójmieście w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br. było RMF FM. Podium uzupełniają TOK FM i Radio ZET - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Podcasty historyczne ,,Babel - Rzeczpospolita Multi-Kulti" i ,,Nowa Europa Wschodnia" w Tok FM

Wystartował nowy podcast radia Tok FM (Grupa Radiowa Agory) „Babel - Rzeczpospolita Multi-Kulti”. Prowadzącymi są Paweł Sulik i Adam Balcer. Premierowe odcinki - w piątki o godz. 18. więcej

 
Time wprowadził w swoich cyfrowych mediach nową formułę serwisu informacyjnego

Cyfrowe media należące do spółki Time (Grupa ZPR Media) odświeżyły swój wspólny serwis informacyjny - „Raport z anteny”. Nadawany jest na żywo w formacie audio (na antenie VOX FM) i wideo - w „Super Raporcie” stronie głównej SE.pl oraz na stronie radia Vox FM. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Facebook i Google nie oceniają projektu podatku reklamowego. Ile zarabiają w Polsce z reklam?

Trudno określić precyzyjnie, jak duże przychody reklamowe Facebook i Google osiągają w Polsce, ponieważ księgują je poprzez zagraniczne spółki. Nie wiadomo zatem, ile mogą płacić zapowiedzianego podatku od wpływów reklamowych. Nową daninę od e-reklam musiałyby płacić Ringier Axel Springer Polska, Interia i Allegro, bo funkcjonują w ramach odpowiednio dużych grup kapitałowych, natomiast zwolnione z niej byłyby Agora i Wirtualna Polska. więcej

Bank Gospodarstwa Krajowego wybiera dom mediowy

Bank Gospodarstwa Krajowego ruszył z przetargiem na obsługę mediową. Z wybraną agencją zamierza współpracować do końca 2023 roku - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

Kamil Caliński i Gabriela Rolka w 180heartbeats+Jung v Matt

Kamil Caliński i Gabriela Rolka, twórcy agencji Backup Events dołączyli do 180heartbeats+Jung v Matt. więcej

Papaya Films z kampanią dla Dollar Shave Club (wideo)

Papaya Films we współpracy z domem produkcyjnym Biscuit z Los Angeles przygotowało muzyczny spot dla Dollar Shave Club. więcej

Rewolucja w sklepach, restauracjach i hotelach. Znikną jednorazowe słomki, kubki i talerzyki

Do 3 lipca w naszym kraju powinien zostać wdrożony unijny zakaz produkcji jednorazowych kubeczków, talerzyków i słomek plastików. To będzie oznaczało, że takie akcesoria będą musiały zniknąć z hoteli, sklepów i restauracji, a będą musiały zostać zastąpione bardziej ekologicznymi rozwiązaniami. więcej

Beata Wymysłowska dyrektorem sprzedaży w Double Espresso

Beata Wymysłowska obejmie z początkiem marca stanowisko dyrektora ds. sprzedaży w agencji kreatywnej i marketingowej Double Espresso.  więcej

Styczeń z nowym rekordem oglądalności w HelloZdrowie.pl. Ponad 3 mln użytkowników

W styczniu serwis HelloZdrowie.pl odwiedziło łącznie, według danych Google Analytics, 3,17 mln unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali ponad 4,5 mln odsłon. Obecnie serwis jest jednym z najchętniej czytanych serwisów o tematyce zdrowotnej skierowanych do kobiet. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Danuta Breguła odchodzi z Agory. Odpowiadała za strategię subskrypcji "Gazety Wyborczej"

Danuta Breguła, dyrektorka strategii subskrypcyjnej „Gazety Wyborczej”, odchodzi z Agory - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W firmie pracowała 12 lat. Podjęła decyzję o odejściu, ale na razie nie zdradza planów zawodowych. więcej

Europejscy wydawcy prasy chcą, by Unia Europejska zmusiła Facebooka do opłat za publikowanie ich artykułów

Europejscy wydawcy prasowi lobbują w UE celem wprowadzenia przepisów, zmuszających Facebook i Google do płacenia za treści medialne, publikowane u nich - podał Bloomberg.- Ten lobbing trwa od 2016 roku, w krajach, gdzie jest wsparcie rządu, widać tego efekty - komentuje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Jacek Wojtaś, koordynator ds. europejskich Izby Wydawców Prasy. więcej

Prezydent Słowacji: ostatnie zatrzymania potwierdzają zarzuty Jana Kuciaka

Prezydent Słowacji Zuzana Czaputova oświadczyła w niedzielę, w trzecią rocznicę zamordowania dziennikarza śledczego Jana Kuciaka, że ostatnie zatrzymania przedstawicieli wymiaru sprawiedliwości, policji i prokuratury potwierdzają podejrzenia, o których ten pisał. więcej

Dwutygodniki people straciły 28 proc. ,,Flesz" i ,,Gala" z największymi spadkami

Łączne rozpowszechnianie płatne razem pięciu dwutygodników people w listopadzie ub.r. było o 28,2 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Najwięcej straciły „Flesz” i „Gala”, najmniej „Viva”, a wynik liderującego „Party” zmalał o 29,8 proc. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

TV Puls 10 marca pokaże Galę Telekamer ,,Tele Tygodnia" 2021

W środę 10 marca o 20.00 odbędzie się 24. gala rozdania Telekamer „Tele Tygodnia”. Już po raz drugi z rzędu widowisko transmitować będzie Telewizja Puls. więcej

Żaneta Gotowalska odchodzi z "Gazety Wyborczej"

Po niemal czterech latach dziennikarka Żaneta Gotowalska zdecydowała się na odejście z „Gazety Wyborczej” (Agora). Na razie nie chce ujawniać do jakiej redakcji przechodzi, jednak zapewnia, że zostaje w mediach.   więcej

Od poniedziałku w sprzedaży kolekcja komiksów ,,Tytus, Romek i A'Tomek"

Od poniedziałku, 22 lutego będzie można kupić pierwszą część kolekcji komiksów „Tytus, Romek i A’Tomek” wraz z dziennikiem „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Poszczególne części serii będzie można później nabyć w każdy wtorek od 23 lutego br. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Australijskie media tracą ruch po blokadzie Facebooka. "Konflikt rozlaje się na cały świat"

Po zablokowaniu przez Facebook możliwości wyświetlania użytkownikom w Australii treści informacyjnych od zewnętrznych wydawców australijskie władze zadeklarowały, że będą konsekwentnie wprowadzać nowe prawo regulujące opłaty od firm technologicznych dla mediów. Australia spotkała się z międzynarodowym poparciem, jednak decyzja Facebooka spowodowała konkretne straty ruchu dla wydawców. - To typowa walka o pieniądze. Trend zapoczątkowany przez Australijczyków może się rozwinąć na inne kraje, a Facebook ma do stracenia tak samo wiele jak wydawcy - oceniają eksperci. więcej

Facebook i Google nie oceniają projektu podatku reklamowego. Ile zarabiają w Polsce z reklam?

Trudno określić precyzyjnie, jak duże przychody reklamowe Facebook i Google osiągają w Polsce, ponieważ księgują je poprzez zagraniczne spółki. Nie wiadomo zatem, ile mogą płacić zapowiedzianego podatku od wpływów reklamowych. Nową daninę od e-reklam musiałyby płacić Ringier Axel Springer Polska, Interia i Allegro, bo funkcjonują w ramach odpowiednio dużych grup kapitałowych, natomiast zwolnione z niej byłyby Agora i Wirtualna Polska. więcej

Europejscy wydawcy prasy chcą, by Unia Europejska zmusiła Facebooka do opłat za publikowanie ich artykułów

Europejscy wydawcy prasowi lobbują w UE celem wprowadzenia przepisów, zmuszających Facebook i Google do płacenia za treści medialne, publikowane u nich - podał Bloomberg.- Ten lobbing trwa od 2016 roku, w krajach, gdzie jest wsparcie rządu, widać tego efekty - komentuje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Jacek Wojtaś, koordynator ds. europejskich Izby Wydawców Prasy. więcej

Pandemia sprzyja tworzeniu neologizmów. Najpopularniejsze: "covidowy", "plandemia" i "godziny dla seniora"

Wkrótce mija rok od ogłoszenia pierwszych obostrzeń spowodowanych pojawieniem się w Polsce koronawirusa. Nasze codzienne życie uległo drastycznym zmianom, ale pandemia wpłynęła także na tworzenie nowych słów – najpopularniejsze z nich to: „covidowy”, „plandemia”, „godziny dla seniora” czy „koronaferie”. więcej

Onet liderem w informacjach i publicystyce. Mocno w górę TVP.info i SE.pl (TOP10)

Wśród serwisów z informacjami i publicystyką ogólnopolską liderem zasięgowym jest Onet.pl wyprzedzający o2.pl i Radiozet.pl. Miesiąc do miesiąca duże wzrosty osiągnęły TVP.info, SE.pl i Fakt.pl, natomiast zmalała liczba użytkowników sekcji informacyjno-publicystycznych Gazeta.pl, TVN24.pl i WP.pl. więcej

Helsińska Fundacja Praw Człowieka krytycznie ocenia projekt ws. wolności słowa w internecie

Niejasna definicja treści o charakterze bezprawnym, kompetencja prokuratorów do jednostronnego blokowania treści w portalach społecznościowych czy sprzeczny z prawem UE obowiązek przechowywania danych przez właścicieli platform -  to największe zastrzeżenia do projektu ustawy o ochronie wolności słowa w internecie według Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka. więcej

Serwis Hayu startuje w Polsce. Dostęp do reality shows za 19,99 złotych miesięcznie

W Polsce wystartował serwis VoD o nazwie Hayu, który w swojej ofercie ma dostęp do popularnych programów typu reality show. W bibliotece są takie pozycje jak „Keeping Up With the Kardashians” czy „The Real Housewives of…”, w sumie platforma oferuje ponad 8 tysięcy odcinków z segmentu reality shows. Za miesięczny dostęp do Hayu trzeba zapłacić 19,99 złotych, wszystkie treści są dostępne tylko w angielskiej wersji językowej. więcej

Clubhouse rozgrzewa internet. Nowa jakość w social mediach? ,,Odpowiada na bieżące potrzeby"

Funkcjonująca w internecie od 2020 roku platforma Clubhouse w szybkim tempie przyciąga zainteresowanie internautów. Z minimalistycznej aplikacji korzysta obecnie około 2 mln użytkowników tygodniowo, którzy mogą brać udział w dyskusjach na żywo np. z udziałem celebrytów czy ekspertów z różnych dziedzin. Dostęp do Clubhouse nie jest łatwy, jednak właśnie ten element ma być jednym z atutów aplikacji. - Clubhouse jest dobrze przemyślany, także marketingowo. Odpowiada na pierwotne potrzeby komunikacji pomiędzy użytkownikami, ale jego ograniczenie jedynie do iPhone’ów to poważny błąd - oceniają ekspertki social media w rozmowach z Wirtualnemedia.pl. więcej

Kanada może zobowiązać Facebooka do płacenia za newsy, jak Australia

Kanada może wprowadzić wobec Facebooka podobne regulacje jak Australia, zobowiązując serwis społecznościowy do płacenia za wiadomości pobierane ze stron gazet, telewizji i portali informacyjnych - zapowiada minister dziedzictwa i kultury Steven Guillebault. więcej

Najczęstsze błędy w internecie: ,,napewno", ,,wogóle/w ogule" czy ,,na prawdę"

W 2020 roku najczęściej popełnianymi błędami przez internautów były: „napewno”, „wogóle/w ogule”, „na prawdę”, „narazie”, „dzień dzisiejszy” czy „po za tym/pozatym”. Dziennie popełniamy błąd co 6 sekund, w ciągu doby to aż 14 188 źle napisanych słów - wynika z raportu przygotowanego przez Nadwyraz.com. więcej

Dzienny czas korzystania z internetu w czasie pandemii koronawirusa wydłużył się w Polsce o 1,5 godz.

Podczas pandemii średni dzienny czas spędzany przez Polaków w internecie wzrósł z 4 do 5,5 godz. - wynika z badania ARC Rynek i Opinia na zlecenie UKE. więcej

Iwona Niedźwiedź w Kanale Sportowym, poprowadzi ,,Hejt Park" i program z Michałem Polem

Piłkarka ręczna Iwona Niedźwiedź zaczyna stałą współpracę z youtube’owym Kanałem Sportowym. Będzie prowadziła część wydań „Hejt Parku” i nowy program wspólnie z Michałem Polem. więcej

TikTok chce zarabiać, szykuje partnerstwa i własne rozwiązania. ,,Na razie daleko mu do Facebooka"

Chińska firma ByteDance rozpoczyna działania, które mają zamienić należący do niej serwis TikTok w narzędzie do zarabiania znaczących pieniędzy w segmencie reklamy i marketingu. Na platformie mają powstać między innymi rozwiązania pozwalające markom na bezpośrednią sprzedaż towarów użytkownikom TikToka. Czy ten kierunek rozwoju może w przyszłości zagrozić biznesowo takim gigantom jak Facebook? - TikTok ma swoje atuty, wśród nich rzeszę sprawnych influencerów i społeczność lojalnych użytkowników. Ale przekształcenie serwisu społecznościowego w dużą maszynę marketingową to skomplikowany proces, a prawdziwa konkurencja dla Facebooka to kwestia lat - oceniają eksperci w rozmowach z Wirtualnemedia.pl. więcej

W styczniu przez internet kupiliśmy 44 proc. tekstyliów, odzieży i obuwia

44 proc. tekstyliów, odzieży i obuwia kupiliśmy w styczniu przez internet - mówi Ignacy Święcicki z Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE). Zwrócił uwagę na wciąż niewielki udział internetowego handlu produktami spożywczymi. więcej

"Polski Zoom" rośnie w pandemii. 30 mln uczestników wydarzeń online w 2020 roku

2,3 mln wydarzeń online odbyło się w 2020 roku na polskiej platformie ClickMeeting. Pozwala ona organizować webinary, szkolenia, wideokonferencje. Zarówno płatne, jak i bezpłatne. W sumie wydarzenia organizowane na platformie w zeszłym roku miały przychód na poziomie prawie 8 mln zł. - Tak, pandemia pozytywnie wpłynęła na naszą pozycję - przyznaje Dominika Paciorkowska, dyrektor zarządzająca ClickMeeting. więcej

Serwisy regionalne: Onet wyprzedził Naszemiasto.pl, mocno w dół witryny ,,Dziennika Zachodniego" i ,,Gazety Wrocławskiej"

Na pozycję lidera wśród serwisów z informacjami regionalnymi i lokalnymi awansował Onet, wysuwając się przed Naszemiasto.pl. Duże wzrosty wyników osiągnęły też sekcje regionalne SE.pl, Fakt.pl i WP.pl, natomiast sporo straciły serwisy „Dziennika Zachodniego” i „Gazety Wrocławskiej”. więcej

Facebook rozmawia z rządem Australii; wcześniej zablokował Australijczykom dostęp do wiadomości

Firma Facebook rozpoczęła w piątek rozmowy z australijskim rządem, nazajutrz po zablokowaniu na swojej platformie treści publikowanych przez media w Australii w proteście przeciwko ustawie o mediach społecznościowych przyjętej przez parlament w Canberrze. więcej

,,Random" - pierwszy polski serial łączący słuchowisko i film od 14 lutego w Storytel

Doceniona przez krytyków, 21-letnia reżyserka Natasza Parzymies to jedna z najciekawszych polskich twórczyń młodego pokolenia. Jej internetowy serial „Kontrola” podbił świat, osiągając kilkadziesiąt milionów wyświetleń na jej kanale YouTube. Artystka powraca z nowatorskim projektem „Random”, który jest połączeniem coraz bardziej popularnej formy słuchowiska z filmem. Historia przedstawiona w audio w serwisie Storytel, kończy się finałowym odcinkiem wideo na kanale YouTube autorki. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Anna Mizera-Nowicka w zespole KomunikujMY

Do zespołu agencji public relations KomunikujMY dołączyła Anna Mizera–Nowicka. Ostatnio pracowała w biurze prasowym Urzędu Miasta Gdańsk. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Clubhouse rozgrzewa internet. Nowa jakość w social mediach? ,,Odpowiada na bieżące potrzeby"
PKN Orlen myśli o 5G
Orange planuje miliard euro oszczędności. Największe cięcia w zatrudnieniu i prowadzeniu biur firmy
Huawei: zbudowaliśmy co drugą komercyjną sieć 5G
TikTok chce zarabiać, szykuje partnerstwa i własne rozwiązania. ,,Na razie daleko mu do Facebooka"
Northvolt wybuduje w Gdańsku fabrykę baterii za 750 mln zł
Lądowanie Perseverance na Marsie to sukces NASA. Misja przetestuje technologie dla lotu załogowego
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj