Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 25 Lutego 2021
 
 
 
TVP i Polsat nie będą zwalniać zagranicznych korespondentów
 
Polsat zatrudnia czterech korespondentów zagranicznych, Telewizja Polska - siedmiu i nikogo nie zamierza zwalniać. TVN poinformował właśnie o rezygnacji z dwóch placówek zagranicznych. - W badaniach jakościowych wynika, iż ludzie bardzo chcą mieć materiały zagraniczne, natomiast w badaniach oglądalności to już nie wychodzi - komentuje Bartosz Wieliński, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”. więcej
 
 
Zygmunt Solorz na liście najbogatszych Polaków wyprzedzony przez twórcę Dino. Brzoska z 5,7 mld zł, spadek właściciela TV Puls
 
Mimo wzrostu wartości jego majątku o 10,2 proc. Zygmunt Solorz spadł na trzecie miejsce listy najbogatszych Polaków według „Forbesa”, został wyprzedzony przez głównego akcjonariusza Dino Polska Tomasza Biernackiego. Po debiucie giełdowym InPostu na siódmym miejscu pojawił się Rafał Brzoska. Główni akcjonariusze Techlandu, Playway i Ten Square Games zyskali dużo więcej niż współwłaściciele CD Projekt. więcej
 
 
,,Pytanie na śniadanie" liderem, ,,Dzień Dobry TVN" z największym wzrostem oglądalności
 
Największą oglądalność spośród programów śniadaniowych w styczniu br. wśród wszystkich widzów miało „Pytanie na śniadanie”. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 pierwszy był „Dzień Dobry TVN” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Paramount+ rusza 4 marca. Ceny od 4,99 dolarów
 
ViacomCBS 4 marca uruchamia serwis streamingowy Paramount+. Platforma opiera się na trzech filarach - transmisjach sportowych na żywo, programach informacyjnych oraz bogatej ofercie rozrywkowej -  filmach, serialach, dokumentach i programach dla dzieci. W USA dostęp do serwisu na miesiąc będzie kosztować 4,99 dol. w  wersji podstawowej i 9,99 dol. za opcję premium. więcej
 
 
Grupa Żywiec: Heineken i Desperados zapewniły wzrost wpływów, 10 proc. mniej na marketing
 
W ub.r. Grupa Żywiec, należąca do koncernu Heineken, osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 5,1 proc. do 3,75 mld zł, głównie dzięki markom premium jak Heineken i Desperados. Firma zmniejszyła o 9,9 proc. nakłady na usługi sprzedażowe i marketingowe. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
TVN będzie testował DVB-T2 przez rok, w zasięgu nadajników ponad 10 mln osób więcej
 
Australijskie media tracą ruch po blokadzie Facebooka. "Konflikt rozleje się na cały świat" więcej
 
Facebook i Google nie oceniają projektu podatku reklamowego. Ile zarabiają w Polsce z reklam? więcej
 
Clubhouse rozgrzewa internet. Nowa jakość w social mediach? ,,Odpowiada na bieżące potrzeby" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Manager ds. sprzedaży reklamy Nextbike
Specjalista ds. sprzedaży sponsoringu sportu TVP
Specjalista ds. Sprzedaży Ringier Axel Springer
MONTAŻYSTA Telewizja Polsat
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Analityk Danych (paid content) Ringier Axel Springer
Wydawca Strony Głównej Onet.pl Ringier Axel Springer
Redaktor Serwisów Internetowych i Social Mediów TVN GRUPA DISCOVERY
Senior Publisher Manager Multi Channel Network
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
TVP i Polsat nie będą zwalniać zagranicznych korespondentów

Polsat zatrudnia czterech korespondentów zagranicznych, Telewizja Polska - siedmiu i nikogo nie zamierza zwalniać. TVN poinformował właśnie o rezygnacji z dwóch placówek zagranicznych. - W badaniach jakościowych wynika, iż ludzie bardzo chcą mieć materiały zagraniczne, natomiast w badaniach oglądalności to już nie wychodzi - komentuje Bartosz Wieliński, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”. więcej

Zygmunt Solorz na liście najbogatszych Polaków wyprzedzony przez twórcę Dino. Brzoska z 5,7 mld zł, spadek właściciela TV Puls

Mimo wzrostu wartości jego majątku o 10,2 proc. Zygmunt Solorz spadł na trzecie miejsce listy najbogatszych Polaków według „Forbesa”, został wyprzedzony przez głównego akcjonariusza Dino Polska Tomasza Biernackiego. Po debiucie giełdowym InPostu na siódmym miejscu pojawił się Rafał Brzoska. Główni akcjonariusze Techlandu, Playway i Ten Square Games zyskali dużo więcej niż współwłaściciele CD Projekt. więcej

,,Pytanie na śniadanie" liderem, ,,Dzień Dobry TVN" z największym wzrostem oglądalności

Największą oglądalność spośród programów śniadaniowych w styczniu br. wśród wszystkich widzów miało „Pytanie na śniadanie”. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 pierwszy był „Dzień Dobry TVN” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Paramount+ rusza 4 marca. Ceny od 4,99 dolarów

ViacomCBS 4 marca uruchamia serwis streamingowy Paramount+. Platforma opiera się na trzech filarach - transmisjach sportowych na żywo, programach informacyjnych oraz bogatej ofercie rozrywkowej -  filmach, serialach, dokumentach i programach dla dzieci. W USA dostęp do serwisu na miesiąc będzie kosztować 4,99 dol. w  wersji podstawowej i 9,99 dol. za opcję premium. więcej

,,Czarno na białym" hitem TVN24

Program „Czarno na białym” na początku 2021 roku śledzi 463 tys. osób, o 76 tys. widzów więcej niż rok wcześniej. TVN24 w czasie nadawania magazynu zajmuje drugie miejsce wśród kanałów newsowych, a w grupie 16-49 jest liderem - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Kobieta w biznesie" nowym programem TVP Kobieta, gospodynią Agata Konarska

Telewizja Polska pracuje nad nowym magazynem Agaty Konarskiej „Kobieta w biznesie”, który późną wiosną trafi do ramówki TVP Kobieta. Aktualnie kończą się prace scenariuszowe, zdjęcia mają ruszyć pod koniec marca - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Telewizja Polska zamawia sprzęt emisyjny dla TVP Kobieta

W ramach przetargu Telewizja Polska chce kupić grupę urządzeń emisyjnych wraz z oprogramowaniem na potrzeby nowego kanału TVP Kobieta. więcej

Piotr Jacoń z cyklem wywiadów ,,Bez polityki" w TVN24 GO

Na platformie internetowej TVN24 GO Piotr Jacoń prowadzi cykl wywiadów wideo „Bez polityki”. Kolejne odcinki są publikowane co tydzień. więcej

Jacek Kurski o zabójcy prezydenta Adamowicza: Szkoda, że nie oglądał TVP

- Szkoda, że zabójca Pawła Adamowicza nie oglądał TVP Info, bo być może Paweł Adamowicz nadal by żył - miał powiedzieć prezes TVP, Jacek Kurski w czasie przesłuchania w sądzie w sprawie karnej, jaką wytoczyła telewizja publiczna prof. Wojciechowi Sadurskiemu. więcej

Sławomir Szczęśniak jako syn Mariana Paździocha na stałe w ,,Świecie według Kiepskich"

Do obsady serialu „Świat według Kiepskich” w Polsacie na stałe dołącza Sławomir Szczęśniak w roli Janusza Paździocha. Grający jego serialowego ojca Ryszard Kotys zmarł miesiąc temu. Szczęśniak występował w programach satyrycznych TVP, współpracuje z agencją reklamową PZL. więcej

Piłkarskie Mistrzostwa Europy w jakości UHD HDR dzięki współpracy Sony i EMG

Zaplanowane na czerwiec mistrzostwa europy w piłce nożnej odbędą się normalnie, mimo pandemii - zapewnia UEFA. Dzięki współpracy firm Sony i Euro Media Gruop, zobaczymy je w jakości UHD HDR. więcej

Platige Image o efektach prac nad Virtual Set

Branża filmowa i reklamowa od zawsze poszukują coraz nowszych, kreatywnych sposobów na tworzenie spektakularnych wizualnie treści. W ostatnich dekadach produkcje filmowe i telewizyjne używały greenscreenów do przenoszenia planu w inne otoczenie. Od niedawna umożliwia to technologia Virtual Set, wykorzystana w serialu Disneya The Mandalorian. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
RMF FM liderem słuchalności we Wrocławiu. Eska wypadła z podium

Liderem rynku radiowego we Wrocławiu w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br. było RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze TOK FM i Antyradio - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Grupa Żywiec: Heineken i Desperados zapewniły wzrost wpływów, 10 proc. mniej na marketing

W ub.r. Grupa Żywiec, należąca do koncernu Heineken, osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 5,1 proc. do 3,75 mld zł, głównie dzięki markom premium jak Heineken i Desperados. Firma zmniejszyła o 9,9 proc. nakłady na usługi sprzedażowe i marketingowe. więcej

Liczba sklepów w Polsce spadła poniżej 100 tys.

W ubiegłym roku liczba sklepów w Polsce wyniosła 99,4 tys. To o ponad 1800 placówek mniej  w porównaniu do roku poprzedniego - wynika z analizy NielsenIQ. Tempo spadku jest niższe niż w roku poprzednim. więcej

Nowa sieć dyskontów w Polsce, Vollmart otwiera pierwszy sklep w Siedlcach

Sieć Vollmart, stworzona przez biznesmena Wiktora Sawosza, otworzyła swój pierwszy sklep w Polsce typu hard dyskont. Znajduje się w Siedlcach, a klienci znajdą w nim artykuły pierwszej potrzeby jak: spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą. Ceny mają być w nim niskie, bo firma m.in. oszczędza na gazetkach czy spotach reklamowych. więcej

Omnicom i Interpublic zmniejszyły w ub.r. zatrudnienie o 10 tys. osób

Grupy reklamowe Omnicom (należą do niej m.in. agencje BBDO, DDB Worldwide) i Interpublic (należą do niej m.in. agencje MullenLowe, McCann, Initiative) zmniejszyły w 2020 roku zatrudnienie o ok. 10 tys. osób. W głównej mierze przyczyniła się do tego pandemia koronawirusa i jej wpływ na wyniki sprzedażowe obu holdingów. więcej

Pięć agencji będzie obsługiwać Ministerstwo Finansów w internecie

Ministerstwo Finansów rozstrzygnęło przetarg na obsługę digitalową. Do współpracy wybrało agencje: ClickAd Interactive, Fabryka Komunikacji Społecznej, Fabryka Marketingu, Mastermind Media i Aplan Media - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę w nowej kampanii "LGBT+ja" wspiera nieheteronormatywną młodzież

Rusza kampania społeczna Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę pod hasłem "LGBT+ja". Celem akcji jest zachęcanie nastolatków do okazywania sojusznictwa i wsparcia dla swoich nieheteronormatywnych i transpłciowych rówieśników. Akcja powstała we współpracy z agencją BBDO. więcej

Decathlon klientem MediaComu

Do grona klientów domu mediowego MediaCom (GroupM/WPP) dołączyła sieć sklepów z odzieżą i sprzętem sportowym Decathlon. Ostatnio mediowo tę firmę obsługiwał dom mediowy MullenLowe MediaHub. więcej

Beko dalej sponsorem FC Barcelony, ale już bez logo na koszulkach

Koncern Beko podpisał nową umowę sponsoringową z klubem piłkarskim FC Barcelona. Nowy kontrakt zawarto na rok, zmniejszając nakłady o połowę. Marketer zrezygnował z logo na koszulkach piłkarzy. więcej

Mały Głód gra w Fortnite

Marka Danio (Danone) wystartowała z gamingową aktywacją w świecie gry Fortnite. więcej

5 artystów wykonało mural VW Caddy w centrum Warszawy

Na szczytowej ścianie jedenastopiętrowego budynku przy ulicy Chmielnej w Warszawie powstał mural będący połączeniem reklamy i street-artu, w całości poświęcony najnowszemu Volkswagenowi Caddy 5. Autorem projektu graficznego muralu jest Dawid Ryski, znany ilustrator, grafik i twórca plakatów. więcej

Dominika Rokosz marketing managerem w Teads

Do zespołu internetowej sieci reklam wideo Teads dołączyła Dominika Rokosz, obejmując funkcję marketing managera. Wcześniej pracowała m.in. w Burda International Polska, Agencji Warszawa i Hiro Network. więcej

Rośnie popularność marek sklepowych

Przybyło Polaków, którzy decydują się na zakup produktów marek należących do sieci handlowych tzw. „private label” - pokazują dane Deloitte. więcej

KinAds obsługuje kino Atlantic w Warszawie

Broker reklamy kinowej KinAds poszerzył swoje portfolio o kolejny obiekt – kino Atlantic w Warszawie. więcej

Mariusz Kałamaga i Dziadek Henryk w kampanii Columbus o bilansowaniu i tokenizacji energii

Ruszyła kolejna kampania reklamowa dostarczyciela usług z zakresu instalacji OZE Columbus. Po raz kolejny firma zaangażowała satyryka Mariusza Kałamagę. więcej

Fiona Johnston globalną szefową rozwoju w IPG Mediabrands

Fiona Johnston, dotychczasowa szefowa UM Australia awansowała na stanowisko global Chief growth officera w grupie IPG Mediabrands, do której należą agencje mediowe UM i Initiative. więcej

Jan Błachowicz ambasadorem marki Predator

Jan Błachowicz, mistrz federacji UFC, został ambasadorem gamingowej linii Predator należącej do firmy Acer. więcej

Niecodzienny mural reklamuje Volkswagena Caddy 5

W Warszawie powstał mural w całości poświęcony najnowszemu Volkswagenowi Caddy 5. Autorem projektu graficznego muralu jest Dawid Ryski, a wykonawcami Good Looking Studio. więcej

Dominika Chachuła w LVL UP Media

Dominika Chachuła dołączyła do zespołu LVL UP Media na stanowisko junior e-commerce specialist. więcej

Trójmiejska agencja Beeffective zatrudnia cztery nowe osoby

Do zespołu agencji digitalowej Beeffective dołączyli Maciej Goś, Robert Skrobek, Michał Malinowski i Karolina Kumor. więcej

Katarzyna Cichopek rozszerza własną markę perfum YA o nowy zestaw

Marka YA Katarzyny Cichopek pod koniec lutego br. powiększyła się o nowość, którą jest nietypowy zestaw perfum. Koncepcja zapachów pozwala na ich łączenie podczas aplikacji. więcej

Platige Image o efektach prac nad Virtual Set

Branża filmowa i reklamowa od zawsze poszukują coraz nowszych, kreatywnych sposobów na tworzenie spektakularnych wizualnie treści. W ostatnich dekadach produkcje filmowe i telewizyjne używały greenscreenów do przenoszenia planu w inne otoczenie. Od niedawna umożliwia to technologia Virtual Set, wykorzystana w serialu Disneya The Mandalorian. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Burda otwiera nowe tytuły

Wydawnictwo Burda Media Polska zdecydowało się na dystrybucję nowych tytułów prasowych: „Doktor Zdrowie” oraz wydań specjalnych: „Sól i Pieprz” - wydanie specjalne: „Ciasta na Wielkanoc”, „100 zdrowych przepisów” - „Dieta i cukrzyca” oraz wydania specjalnego „Ogrodu krok po kroku” - „Kocham ogród”. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Paramount+ rusza 4 marca. Ceny od 4,99 dolarów

ViacomCBS 4 marca uruchamia serwis streamingowy Paramount+. Platforma opiera się na trzech filarach - transmisjach sportowych na żywo, programach informacyjnych oraz bogatej ofercie rozrywkowej -  filmach, serialach, dokumentach i programach dla dzieci. W USA dostęp do serwisu na miesiąc będzie kosztować 4,99 dol. w  wersji podstawowej i 9,99 dol. za opcję premium. więcej

Dostawa kurierem będzie przy wszystkich ofertach w Allegro Smart!, najtańsze produkty z Super Ceną

Od 6 maja wszystkie oferty w ramach Allegro Smart! od sprzedawców firmowych będą musiały zawierać jedną z opcji dostawy kurierskiej. W ramach promocji opłata dla sprzedawców do końca sierpnia będzie niższa o połowę. Natomiast przy ofertach z najtańszymi produktami Allegro zaczęło dodawać oznaczenie Super Cena. więcej

Onet Poczta zapowiada nowości, łatwiejsze sortowanie i usuwanie wiadomości. ,,Najważniejsze bezpieczeństwo i wygoda obsługi"

Na początek marca 2021 roku Onet zapowiedział zmiany w funkcjonowaniu usługi Onet Poczta. Zgodnie z planem zostaną wprowadzona dodatkowe funkcje związane z obsługą wiadomości, mają one dotyczyć między innymi zarządzania i usuwania maili.  - Wszystkie nowości mają podnieść poziom bezpieczeństwa i wygodę obsługi poczty, a proponowane zmiany użytkownicy mogą dostosować do swoich potrzeb - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Zbigniew Wierzchołowski, busines owner w Onet Poczta. więcej

Facebook zainwestuje miliard dolarów w informacje

Facebook prowadzi negocjacje z australijskim rządem i mediami w sprawie opłat dla wydawców. Serwis zapowiedział odblokowanie dostępu do treści i po raz kolejny wyjaśnia swoje stanowisko w sporze. Facebook porównuje żądania mediów do wymagania od producentów aut by płacili stacjom radiowym za słuchanie muzyki w samochodzie. - Jesteśmy gotowi do współpracy. Od 2018 roku wydaliśmy 600 mln dolarów na wsparcie mediów, w ciągu trzech lat przybędzie kolejny miliard - zapowiada serwis. więcej

YouTube szykuje nadzorowaną wersję serwisu. Nowe opcje treści przeglądanych przez nastolatków

Google poinformował o wprowadzeniu na YouTube wersji beta nadzorowanego konta w serwisie. Dzięki niemu rodzice otrzymają dodatkowe opcje pozwalające na zdefiniowanie jakie treści mogą przeglądać starsze dzieci oraz nastolatki. Rozwiązanie będzie dostępne także w Polsce. więcej

Stracił 200 tys. zł przez oszusta internetowego

200 tys. zł stracił mieszkaniec Wrześni (woj. wielkopolskie), który został oszukany przez mężczyznę oferującego pomoc przy inwestowaniu w kryptowaluty. Oszust namówił poszkodowanego do zainstalowania aplikacji, dzięki której przestępca przejął dostęp do konta bankowego ofiary. więcej

Po 22 latach Jeff Blackburn odchodzi ze stanowiska wiceprezesa Amazona. Był prawą ręką Jeffa Bezosa

Jeff Blackburn, starszy wiceprezes Amazona odszedł ze swojego stanowiska. Menedżer odpowiedzialny między innymi za przejęcia i reklamę był uważany za prawą rękę Jeffa Bezosa, który niedawno zapowiedział że przestanie kierować firmą. Blackburn nie zdradził dalszych planów zawodowych, jednak zastrzegł że nie odchodzi jeszcze na emeryturę. więcej

Kanada wspólnie z Australią będą walczyć z Facebookiem

Kanada zapowiedziała, że będzie koordynować z Australią działania w sprawie internetowych gigantów i opłat za użytkowanie materiałów dziennikarskich pobieranych z mediów. Premierzy obu krajów porozumieli się w sprawie postępowania m.in. wobec Facebooka. więcej

Platige Image o efektach prac nad Virtual Set

Branża filmowa i reklamowa od zawsze poszukują coraz nowszych, kreatywnych sposobów na tworzenie spektakularnych wizualnie treści. W ostatnich dekadach produkcje filmowe i telewizyjne używały greenscreenów do przenoszenia planu w inne otoczenie. Od niedawna umożliwia to technologia Virtual Set, wykorzystana w serialu Disneya The Mandalorian. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Liczba sklepów w Polsce spadła poniżej 100 tys.

W ubiegłym roku liczba sklepów w Polsce wyniosła 99,4 tys. To o ponad 1800 placówek mniej  w porównaniu do roku poprzedniego - wynika z analizy NielsenIQ. Tempo spadku jest niższe niż w roku poprzednim. więcej

Co czwarty Polak zna kogoś, kto kiedykolwiek wręczył łapówkę

Prawie jedna trzecia Polaków uważa, że korupcja w Polsce w ciągu ostatnich 30 lat się zmniejszyła. Jednak co czwarty Polak (26 proc.) zna kogoś, kto wręczył łapówkę w celu uzyskania pewnych korzyści - wynika z badania SW Research.  więcej

Rośnie popularność marek sklepowych

Przybyło Polaków, którzy decydują się na zakup produktów marek należących do sieci handlowych tzw. „private label” - pokazują dane Deloitte. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
CD Projekt opóźnia drugi patch do ,,Cyberpunka 2077", przyczyną atak hakerski
Apple na zakupach. 100 firm przejętych w ciągu sześciu lat
Piłkarskie Mistrzostwa Europy w jakości UHD HDR dzięki współpracy Sony i EMG
LG udostępnia webOS TV producentom telewizorów. Na liście marki RCA, Ayonz i Konka
Plus rozpoczyna współpracę ze startupami 5G
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj