|
|
|
|
|
|
|
Jacek Kurski: rekompensata na media publiczne to jest obowiązek państwa
- Państwo powinno na media publiczne dawać prawie 3,5 mld zł, gdyby ustawa działała prawidłowo - zbiera 600 milionów, dodaje 1,95 mld. I tak brakuje miliarda, a słyszymy, jakby te 2 mld były kosmicznym poświęceniem ze strony państwa - komentuje Jacek Kurski, prezes TVP pytany przez nas o tegoroczną rekompensatę dla mediów publicznych.
więcej
|
Dawid Wildstein stracił stanowisko wicedyrektora biura programowego TVP
Nowym wicedyrektorem biura programowego Telewizji Polskiej został Paweł Gajewski. Zastąpił na stanowisku Dawida Wildsteina, który teraz z ramienia zarządu czuwa nad rozwojem kanału TVP Wilno. Dyrektor Ośrodka Mediów Interaktywnych Kuba Sufin w najbliższym czasie opuści stanowisko i zajmie się TVP World - ustalił portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Nowy serial komediowy ,,Mamy to" od 23 marca w Player.pl
We wtorek, 23 marca w serwisie Player.pl odbędzie się premiera nowego komediowego serialu „Mamy to”, który przedstawia codzienne życie rodziców - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Kuba Wojewódzki" stracił 140 tys. widzów, show TVN śledzi 680 tys. osób
Najnowszą serię „Kuby Wojewódzkiego” ogląda średnio 682 tys. osób, o 138 tys. widzów mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. TVN w czasie emisji programu zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym w 4+ i pierwsze w 16-49.
więcej
|
938 tys. widzów serialu ,,Chyłka - Rewizja" w TVN
Serial „Chyłka - Rewizja” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 938 tys. widzów, o 800 tys. osób mniej niż emitowany dwa lata temu pierwszy sezon „Chyłki” (zatytułowany „Zaginięcie”). Produkcja daje TVN trzecie miejsce w rynku telewizyjnym.
więcej
|
TVP ekspresowo szuka dostawcy danych z pomiaru internetu
Telewizja Polska prowadzi przetarg na zakup danych z pomiaru internetu i danych z badania jednoźródłowego odbiorców treści multimedialnych w internecie i telewizji. Z jego zwycięzcą będzie pracować przez rok. Na złożenie ofert dała tylko 8 dni.
więcej
|
Drugi sezon ,,Nieobecnych" na Playerze ma pojawić się w 2022 roku
TVN Grupa Discovery wyprodukuje drugi sezon serialu „Nieobecni”, dostępnego wyłącznie na platformie Player.pl. Nowe odcinki mają się pojawić w przyszłym roku.
więcej
|
Polsat z największymi wpływami reklamowymi. TVP1 wyprzedziła TVP2, duży wzrost TVN7 (raport)
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lutym 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zmniejszyły się o 0,65 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
więcej
|
Serial "Tatuśkowie" pojawi się w Super Polsacie. Już ruszyły zdjęcia do drugiej serii
Serial komediowy „Tatuśkowie” jesienią pojawi się w Super Polsacie. Początkowo planowano, że serial może zadebiutować w wiosennej ramówce Polsatu. Ostatecznie zadecydowano, że zarówno pierwsza, jak i druga seria nowej produkcji zostaną wyemitowane w Super Polsacie.
więcej
|
RTL Group przejmuje kontrolę nad Super RTL
Niemiecka grupa RTL przejęła w pełni pakiet własności nad stacją dziecięcą Super RTL.
więcej
|
,,Inspirujące kobiety" od 6 marca na National Geographic
Marzec to na National Geographic miesiąc kobiet. Z tej okazji 6 marca rusza cykl programowy „Inspirujące kobiety”.
więcej
|
Jakub Majmurek wygrał w sądzie z Jackiem Kurskim ws. tekstu o TVP
Sąd Rejonowy dla Warszawy Mokotowa oddalił w środę prywatny akt oskarżenia o zniesławienie, który prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski skierował wobec Jakuba Majmurka. Zarzuty dotyczyły artykułu napisanego dla serwisu internetowego „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska).
więcej
|
Kreacja AżTuNagle nagrodzona na Polish Gaming Aces „Przeżywaj po swojemu” kampanią marketingową 2020 roku - tak zadecydowała kapituła trzeciej edycji Polish Gaming Aces, jedynych nagród przyznawanych w branży rozrywkowej w Polsce. Koncepcję kreatywną kampanii dla Fortuna Online Zakładów Bukmacherskich przygotowała agencja AżTuNagle. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pensje w polskiej reklamie wzrosły o 4 proc., kobiety zarabiają 19 proc. mniej od mężczyzn (lista stawek)
Przez ostatnie półtora roku średnie zarobki zasadnicze w polskiej branży reklamowej zwiększyły się o 4,4 proc., a płace całkowite - o 3,7 proc. Połowa firm, które zmniejszyły czasowo wynagrodzenia, zrekompensuje to pracownikom. Kobiety zarabiają średnio 19 proc. mniej niż mężczyźni w takich samych funkcjach. Ile wynoszą pensje i stawki godzinowe na najpopularniejszych stanowiskach?
więcej
|
Reklama radiowa zmalała o 12 proc. Tylko Jedynka w górę, Trójka z największym spadkiem (TOP10)
W styczniu br. wydatki na reklamę w radiu zmalały rok do roku o 11,7 proc. Spadki przychodów odnotowały wszystkie rozgłośnie z czołówki. Tylko jedynka Polskiego Radia zarobiła więcej - wpływy z reklam zwiększyła o ponad 20 proc.
więcej
|
Dariusz Michalczewski po 11 latach wygrywa z FoodCare spór o markę Tiger
Sąd Najwyższy w Warszawie wydał wyrok w procesie o prawo do marki Tiger, który toczył się pomiędzy Dariuszem Michalczewskim a spółką FoodCare. Orzeczono, że prawo do korzystania z oznaczenia Tiger dla napojów energetycznych ma wyłącznie Dariusz Michalczewski i podmioty przez niego upoważnione, a FoodCare nie może korzystać z oznaczenia Black Tiger. Wyrok jest ostateczny.
więcej
|
Katarzyna Miodyńska dyrektorką marketingu Miraculum
Katarzyna Miodyńska objęła stanowisko dyrektor marketingu w spółce kosmetycznej Miraculum.
więcej
|
,,Mam plan na szczęście" w kampanii Providenta (wideo)
Pod hasłem „Mam plan na szczęście” wystartowała kolejna odsłona kampanii reklamowej firmy pożyczkowej Provident. Za jej przygotowanie odpowiada agencja MullenLowe Warsaw i OMD.
więcej
|
Polsat z największymi wpływami reklamowymi. TVP1 wyprzedziła TVP2, duży wzrost TVN7 (raport)
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lutym 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zmniejszyły się o 0,65 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
więcej
|
K2 Holding ze wzrostem wpływów o 8 proc. i 15 mln zł zysku EBITDA, chce wypłacić 2,3 mln zł dywidendy
Według szacunkowych danych w ub.r. K2 Holding osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 9 proc. do 119,6 mln zł oraz zysku EBITDA z 6,5 do 14,6 mln zł. Firma podtrzymuje, że z zeszłorocznego zysku chce wypłacić 2,3 mln zł dywidendy, po 1 zł na akcję.
więcej
|
Tomasz Kucharczyk dyrektorem marketingu w M8 Production House
Tomasz Kucharczyk objął nowe stanowisko chief marketing officer w M8 Production House. Ostatnio zarządzał marketingiem dla klientów biznesowych w UPC Polska.
więcej
|
Rzecznik praw dziecka interweniuje u ministra kultury w sprawie reklam w programach dla dzieci
Rzecznik praw dziecka Mikołaj Pawlak zaapelował do ministra kultury Piotra Glińskiego o w utrzymanie zakazu reklam w przerwach programów dla dzieci. To reakcja na informację, że Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji popiera wprowadzenie w życie nowych unijnych przepisów łagodzących taki zakaz.
więcej
|
Paweł Modzelewski na czele Socialyse w Havas
Do grona ekspertów marketingu cyfrowego grupy Havas Media Group dołączył Paweł Modzelewski, gdzie objął stanowisko head of Socialyse. Ostatnio pracował w agencji 24/7Communication.
więcej
|
Hubert Urbański w kampanii WWF "Godzina dla Ziemi"
Po raz czternasty ruszyła akcja "Godzina dla Ziemi" WWF. Tym razem światła zgasną dla Bałtyku. Ambasadorem akcji pod hasłem “Ocalmy Bałtyk, nim zatęsknimy” został prezenter Hubert Urbański.
więcej
|
Nieostrożna staruszka zaraża się koronwirusem w rządowym spocie ,,#MaskujSię" (wideo)
Narodowy Fundusz Zdrowia wspólnie z Ministerstwem Zdrowia przygotował spot promujący zasady bezpieczeństwa podczas epidemii koronawirusa. To część akcji pod hasłem „#MaskujSię”.
więcej
|
"Moc bałtyckiego wiatru w Twoim domu" w kampanii PGE
PGE Polska Grupa Energetyczna wystartowała z kampanią wizerunkową, pod hasłem "Moc bałtyckiego wiatru w Twoim domu". Przygotowała ją agencja Publicis.
więcej
|
Tomson i Baron w nowej kampanii Blika zachęcają by "żyć bardziej"
Polski Standard Płatności, operator systemu płatności mobilnych BLIK wystartował z nową kampanią reklamową promującą korzyści, jakie daje użytkownikom usługa przelew na numer telefonu BLIK. Bohaterami spotu zostali Tomson i Baron - członkowie zespołu Afromental i jurorzy programu "The Voice of Poland".
więcej
|
Ralph Lauren wprowadza usługę wynajmu swoich produktów
Luksusowa marka odzieżowa Ralph Lauren wprowadza usługę wynajmu na zasadzie abonamentu. Firma twierdzi, że to sposób na „głębsze zrozumienie konsumenta”.
więcej
|
Katarzyna Mauer client partnerem w FormUp
Katarzyna Mauer objęła stanowisko client partner w agencji marketingowej digital FormUp.
więcej
|
Desperados w nowym wydaniu Strawberry Margarita
Grupa Żywiec ogłosiła nowy, szósty wariant Desperadosa. Niskoalkoholowy wariant Desperados Strawberry Margarita 3% dołączył do portfolio marki piw smakowych.
więcej
|
Za nami rok pracy zdalnej."Zmęczeni pracownicy, pracodawcy z nowymi wyzwaniami"
Mija rok pracy zdalnej. Pracownicy są coraz częściej zmęczeni wykonywaniem obowiązków zawodowych z domu i oczekują modelu hybrydowego. Pracodawcy mają problem z wdrażaniem nowych pracowników i motywacją załogi. Mimo wzrostu liczby pracowników zdalnych, nie jest to zjawisko powszechne.
więcej
|
Monika Thorne dyrektor marketingu w Torf Corporation
Monika Thorne została nową dyrektorką marketingu w firmie kosmetycznej Torf Corporation, która jest właścicielem marki kosmetyków tołpa.
więcej
|
WPP przejmuje dostawcę technologii mobilnych NN4M
Holding reklamowy WPP przejmuje dostawcę technologii mobilnych NN4M. Akwizycja ma wzmocnić ofertę handlową spółki Wunderman Thompson.
więcej
|
Kreacja AżTuNagle nagrodzona na Polish Gaming Aces „Przeżywaj po swojemu” kampanią marketingową 2020 roku - tak zadecydowała kapituła trzeciej edycji Polish Gaming Aces, jedynych nagród przyznawanych w branży rozrywkowej w Polsce. Koncepcję kreatywną kampanii dla Fortuna Online Zakładów Bukmacherskich przygotowała agencja AżTuNagle. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Pikieta przed redakcją ,,Dziennika Wschodniego" w obronie pracowników. Startuje zbiórka na wykupienie tytułu
W środę w Lublinie pod siedzibą „Dziennika Wschodniego” (Corner Media) zebrała się grupa osób, pikietujących w obronie dziennikarzy zwolnionych w ostatnich dniach przez likwidatora. Ruszyła też internetowa zbiórka na wykupienie tytułu - potrzeba na to 2 mln zł.
więcej
|
Sprzedaż dzienników w styczniu spadła o 18 proc., ,,Gazeta Wyborcza", ,,Fakt" i ,,GPC" najbardziej w dół
Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich w styczniu br. było o 17,66 proc. niższe niż w styczniu 2020 roku. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a na czele pod tym względem uplasowała się „Gazeta Wyborcza”, a pozycja najchętniej kupowanego tytułu należała do „Faktu” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Właściciel ,,Wprost" i ,,Do Rzeczy" chce skupić 500 tys. akcji za 1,25 mln zł
Spółka PMPG Polskie Media, do której należą tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy”, ogłosiła, że do 9 marca chce kupić 500 tys. swoich akcji po 2,50 zł za sztukę. W środę na koniec sesji jej kurs wynosił 5 zł.
więcej
|
Gideon Lichfield nowym szefem magazynu ,,Wired", odchodzi Nicholas Thompson
Gideon Lichfield, redaktor naczelny „MIT Technology Review” został szefem magazynu „Wired”. Ze stanowiska naczelnego odchodzi Nicholas Thompson, który będzie kierował miesięcznikiem „The Atlantic”.
więcej
|
,,Gazeta Polska Codziennie" bez sobotniego wydania. W piątek - magazyn, dodatek TV i krzyżówki
Od tego tygodnia „Gazeta Polska Codziennie” (Forum) rezygnuje z sobotniego wydania, wzbogaca piątkowe i podnosi jego cenę do 3,49 zł. Weekendowe numery będą też miały większą objętość. - Szkoda drukować gazety, kiedy nie ma jej gdzie sprzedawać - uzasadnia Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny „Gazety Polskiej Codziennie", podkreślając, że w soboty są problemy z siecią dystrybucji.
więcej
|
CMWP apeluje o wyjaśnienie zarzutów pracowników TVN, w oświadczeniu kopiuje zdania z tekstu Wirtualnemedia
Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP zaapelowało o wyjaśnienie zarzutów wobec TVN Grupy Discovery, które pojawiły się we wpisie byłego pracownika firmy i anonimowym liście, oraz zapowiedziało monitorowanie sprawy. W oświadczeniu, podpisanym przez szefową CMWP Jolantę Hajdasz, skopiowano bez oznaczenia obszerne fragmenty z wtorkowego artykułu na portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
|
Abstra z pierwszym zyskiem i bez rady nadzorczej, nowe udziały dla firmy Wandzlów
30,9 proc. nowych udziałów firmy Abstra objęła spółka Macieja i Małgorzaty Wandzlów, równocześnie odwołano wszystkich członków rady nadzorczej Abstra. W ub.r. firma przy spadku wpływów o 6,8 proc. pierwszy raz osiągnęła zysk EBITDA. - Zrezygnowaliśmy z nierentownych i niskomarżowych projektów oraz przebudowaliśmy i uelastyczniliśmy zespół. Abstra od 2020 roku ma rentowność w DNA i nie zamierzamy tego zmieniać - mówi prezes Aleksander Wandzel.
więcej
|
Ponad 11 mln użytkowników zobaczyło deepfake z Tomem Cruisem. "Ta technologia rozwija się w szalonym tempie"
Kilka dni temu na platformie Tik Tok zostało opublikowane fałszywe nagranie wideo (tzw. deepfake) z osobą do złudzenia przypominającą aktora Toma Cruise’a. Wielu użytkowników zwracało uwagę, że praktycznie nie jest możliwe odróżnienie fałszywej postaci od jej pierwowzoru. Produkcję obejrzano już ponad 11 milionów razy.
więcej
|
Google nie wprowadzi identyfikatorów użytkowników w Chrome. Zamiast nich dane o grupach internautów
Google zapowiedział, że po zablokowaniu plików cookie zewnętrznych firm nie będzie stosował w Chrome identyfikatorów mających na celu monitorowanie aktywności osób przeglądających sieć. Zamiast tego firma chce zaproponować branży reklamowej informacje opisujące większe grupy użytkowników o wspólnych zainteresowaniach. Pierwsze testy rozwiązania rozpoczną się w marcu 2021 roku.
więcej
|
Allegro postawi 1,5 tys. własnych automatów paczkowych, wybrało dostawcę
W połowie br. Allegro zacznie instalować własne automaty do odbioru i nadawania przesyłek, do końca roku chce mieć ich 1,5 tys. Dostawą urządzeń zajmie się spółka Modern - Expo, z którą Allegro podpisało list intencyjny.
więcej
|
Agnieszka Wójcik odeszła z zarządu Merlin Group
Z funkcji członka zarządu Merlin Group zrezygnowała Agnieszka Wójcik. W firmie pracowała przez prawie trzy lata, w zarządzie była od końcówki stycznia ub.r.
więcej
|
Spotify przegoni Apple w segmencie podcastów. 28,2 mln amerykańskich słuchaczy w 2021 roku
W 2021 roku liczba użytkowników w USA słuchających podcastów w serwisie Spotify osiągnie poziom 28,2 mln - wynika z prognoz firmy eMarketer. To oznacza, że Spotify po raz pierwszy w historii pobije pod tym względem Apple z prognozowaną liczbą 28 mln słuchaczy. W kolejnych latach różnica będzie się powiększać na korzyść Spotify.
więcej
|
Ralph Lauren wprowadza usługę wynajmu swoich produktów
Luksusowa marka odzieżowa Ralph Lauren wprowadza usługę wynajmu na zasadzie abonamentu. Firma twierdzi, że to sposób na „głębsze zrozumienie konsumenta”.
więcej
|
Marek Furjan poprowadzi program o tenisie w Kanale Sportowym
Na youtube’owym Kanale Sportowym pojawi się program o tenisie. Jego gospodarzem będzie Marek Furjan, komentator tenisa związany z Eurosportem i Canal+ Sport.
więcej
|
UseCrypt zarzuca szantaż serwisom chwalącym konkurencję. ,,To próba zastraszania i cenzurowania mediów"
Producent komunikatora UseCrypt twierdzi, że dziennikarze zajmujących się cyberbezpieczeństwem serwisów Niebezpiecznik i Informatyk Zakładowy próbowali od niego wyłudzić 100 tys. zł. Dziennikarze podkreślają, że firma stara się ich zdyskredytować, informując wiele redakcji o bezpodstawnym zawiadomieniu złożonym w prokuraturze. - W ostatnim czasie w stronę naszych redakcji kierowano pisma z żądaniem usunięcia artykułów lub komentarzy, wysuwano fałszywe oskarżenia oraz prowadzono inne działania. które odbieramy jako próbę zastraszania i cenzurowania niezależnych mediów - podkreślają.
więcej
|
Kreacja AżTuNagle nagrodzona na Polish Gaming Aces „Przeżywaj po swojemu” kampanią marketingową 2020 roku - tak zadecydowała kapituła trzeciej edycji Polish Gaming Aces, jedynych nagród przyznawanych w branży rozrywkowej w Polsce. Koncepcję kreatywną kampanii dla Fortuna Online Zakładów Bukmacherskich przygotowała agencja AżTuNagle. materiał partnerskiwięcej |
|
|