|
|
|
|
|
|
|
TVP z zyskiem 198 mln zł w 2020 roku, ponad 2 mld zł przychodu ze środków publicznych
Ubiegły rok - mimo pandemii - zakończył się dla Telewizji Polskiej zyskiem w wysokości 198 mln zł, z tego 9 mln zł publiczny nadawca przeznaczy na nagrody z zysku. Przychody ze środków publicznych (abonamentu i rekompensaty) wyniosły ponad 2 mld zł - wynika ze sprawozdania przekazanego Radzie Mediów Narodowych za 2020 rok do którego treści dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Marek Sierocki gospodarzem finału ,,Szansy na sukces", bedzie prowadził program na stałe
Marek Sierocki poprowadzi finał „Szansy na sukces”, który ma wyłonić kandydatów na tegoroczny Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Sierocki nagrywa też kolejne odcinki programu. - Traktuję to jako normalną pracę, nie gonię na sławą - komentuje w rozmowie z nami dziennikarz.
więcej
|
Producent ,,Kuchennych rewolucji" i ,,Naszego nowego domu": wpływy w dół o 9 proc., zysk na dywidendę
Firma producencka Constantin Entertainment Polska w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 8,9 proc. do 44,56 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 6,09 do 4,75 mln zł. Nie skorzystała z tarczy finansowej, za to kupiła kamery i zestawy montażowe.
więcej
|
Rekordowy I kwartał Fokus TV. 0,05 proc. udziału TVP Dokument
W pierwszym kwartale 2021 roku zdecydowanym liderem oglądalności wśród kanałów dokumentalnych był Fokus TV. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Planete+ i Polsat Viasat Nature, a najwięcej stracił Animal Planet HD - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Nie będzie sprostowania ws. wniosku pokazanego w ,,Kaście", odrzucono pozew sądu w Szczecinie
Warszawski Sąd Okręgowy odrzucił powództwo Sądu Okręgowego ze Szczecina, który żądał od szefa TAI, Jarosława Olechowskiego, sprostowania do jednego z odcinków programu „Kasta”. - Oddalenie nastąpiło z powodów merytorycznych, sąd wykazał szereg błędów w pozwie - mówi reprezentujący Olechowskiego mec. Artur Wdowczyk. Wyrok nie jest prawomocny.
więcej
|
Canal+ blokuje swoje stacje użytkownikom kart Cameleon
Klienci Canal+ Polska korzystający z kart Cameleon do dekoderów w modułach CAM ECP stracili dostęp do stacji własnych firmy. Operator zachęca do korzystania z jego kart Cayman i Crocodile.
więcej
|
Viaplay w Polsce: drogo, silna konkurencja tv, trudno o kolejne prawa do transmisji
Internetowa platforma streamingowa Viaplay, która w sierpniu pojawi się w Polsce, będzie mieć mocną konkurencję ze strony obecnych nadawców telewizyjnych. Cena 34 zł miesięcznie jest wysoka jak na ofertę Viaplay. Programy takie jak „Fort Boyard” mogą być jedynie jej uzupełnieniem - oceniają dla Wirtualnemedia.pl menedżerowie z branży mediów i marketingu sportowego.
więcej
|
"Fakty" najdroższe w cenniku reklamowy TVN na maj - 71,5 tys. za spot
TVN Media rozpoczęło sprzedaż czasu reklamowego na maj w TVN. Najdrożej wyceniono spot przy niedzielnym wydaniu "Faktów" - kosztuje 71,5 tys. zł.
więcej
|
TVP pokazała dokument o katastrofie smoleńskiej pt. "Stan zagrożenia"
Relacje i zeznania świadków, wypowiedzi ekspertów oraz dokumenty dotyczące katastrofy smoleńskiej ukazano w filmie dokumentalnym "Stan zagrożenia" wyemitowanym w niedzielę wieczorem w TVP.
więcej
|
"Władca pierścieni" będzie najdroższym serialem w historii
Produkcja pierwszego sezonu serialu "Władca pierścieni" ma kosztować Amazon Prime Video 465 milionów dolarów. To rekord, jeśli chodzi o produkcję seriali.
więcej
|
Pogrzeb księcia Filipa oglądało w telewizji prawie 13,6 mln osób
Sobotni pogrzeb księcia Filipa obejrzało w Wielkiej Brytanii prawie 13,6 mln telewidzów - poinformowano w niedzielę. Dane nie obejmują widzów, którzy śledzili ceremonię przez platformy internetowe.
więcej
|
TVP przez trzy lata chce ograniczyć reklamy w TVP ABC do 4 minut w godzinie
Przychody reklamowe TVP ABC po pierwszym kwartale 2021 roku są niższe od tych z pierwszego kwartału 2020 - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Nadawca planuje ograniczenie reklam na tym kanale do 7 minut na godzinę w roku 2021, w perspektywie 3 lat – do 4 minut. - Jeśli będzie szansa stałego finansowania, będę pierwszą osobą, która będzie zabiegać o zupełną likwidację bloków reklamowych - mówi nam szefowa TVP ABC, Justyna Karnowska.
więcej
|
CBS News łączy się z lokalnymi stacjami CBS. Na czele Neeraj Khemlani i Wendy McMahon
Telewizja informacyjna CBS News zostanie połączona z amerykańskimi lokalnymi stacjami telewizyjnymi należącymi do sieci CBS. Planowaną strukturą będą kierowali Neeraj Khemlani i Wendy McMahon po odejściu Susan Zirinsky ze stanowiska szefowej CBS News.
więcej
|
TVN z internetowym talk-show ,,Five o'clock" w serwisie YouTube (wideo)
Telewizja TVN od niedzieli, 18 kwietnia w serwisie YouTube zamieszcza nowy internetowy talk-show „Five o’clock”. Kolejne odcinki będą udostępniane w tygodniowych odstępach.
więcej
|
Postępowania ws. oszukania aktorek, piosenkarek i gwiazd telewizji na 1 mln zł scalone w jedno śledztwo
Prokuratura Okręgowa w Warszawie przejęła wszystkie śledztwa stołecznych jednostek, dotyczące oszustw na szkodę 7 aktorek, piosenkarek oraz ich menedżerek. Kobiety oszukano metodą "na policjanta", straciły w sumie ponad 1 mln zł. Śledczy uruchomili międzynarodową pomoc prawną, ponieważ przestępcy działali z terytorium Wielkiej Brytanii.
więcej
|
Rośnie rynek kanałów sportowych w Polsce. TVP Sport, Eurosport 1 i Polsat Sport najchętniej oglądane (dane za I kwartał)
W pierwszym kwartale 2021 roku najchętniej oglądanym kanałem sportowym był TVP Sport, a na podium znalazły się jeszcze Eurosport 1 i Polsat Sport. Większość stacji sportowych odnotowała duże wzrosty oglądalności, cały segment w ciągu roku urósł o 25 proc. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
946 tys. widzów ,,Magazynu śledczego Anity Gargas". TVP1 wiceliderem
Program „Magazyn śledczy Anity Gargas” w sezonie 2020/2021 ogląda średnio 946 tys. osób. TVP1 w czasie emisji audycji jest wiceliderem rynku - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
692 tys. widzów nowego programu ,,Design Dream. Pojedynek na wnętrza", 6,52 mln zł z reklam
Nowy program „Design Dream. Pojedynek na wnętrza” oglądało średnio 692 tys. widzów. Produkcja dała Polsatowi trzecie miejsce w rynku telewizyjnym w 4+ i pozycję wicelidera w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 6,52 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
"Behawiorysta" na podstawie powieści Remigiusza Mroza kolejną produkcją Player Original
Kolejną ekranizacją powieści Remigiusza Mroza - po serii o prawniczce Joannie Chyłce – będzie "Behawiorysta". Na razie nieznana jest obsada serialu, wiadomo, że będzie to produkcja Player Original, platformy VoD należącej do TVN Grupy Discovery.
więcej
|
Będzie reality show w kosmosie
Twórcy formatu reality show "Space Hero" porozumieli się z agencją kosmiczną NASA - chcą wspólnie stworzyć program telewizyjny w przestrzeni kosmicznej.
więcej
|
W TVP Info zawyżono liczbę Polaków zaszczepionych na koronawirusa (wideo)
W TVP Info podano błędną informację, jakoby przeciw koronawirusowi zaszczepiono już ponad 8 mln Polaków, podczas gdy to łączna liczba wykonanych szczepień. - Wielokrotnie wskazywaliśmy, że nie mamy wpływu na to co ukazuje się w mediach - tłumaczy Centrum Informacyjne Rządu.
więcej
|
,,Demokratyzujemy rynek marketingu internetowego" Eskimi to innowacyjna zautomatyzowana platforma reklamowa z ponad 1,5 miliardem zasięgów i ambitnymi planami na rozwój w Polsce. CEO Vytautas Paukštys oraz dyrektor regionalna EMEA Egle Ribaciauskaite opowiadają o tym co wyróżnia Eskimi na rynku marketingu internetowego i powiewie świeżości, który zamierzają wnieść w świat programmatic wraz z rozwojem swoich usług w Polsce. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rada programowa krytykuje wiosenną ramówkę Trójki. Suski: była tak słaba, że nie dało się jej obronić
Wiosenna ramówka Programu Trzeciego została odrzucona większością głosów członków rady programowej Polskiego Radia. Przeciwny był nawet poseł PiS i przewodniczący rady Marek Suski. - Ramówka była tak słaba, że nie dało się jej obronić. Przewiduję kolejne specjalne posiedzenie, poświęcone Programowi Trzeciemu Polskiego Radia - przekazał Suski portalowi Wirtualnemedia.pl. Właśnie zostały wprowadzone kolejne zmiany m.in. audycja Wojciecha Cejrowskiego zostanie wydłużona o godzinę ze względu na to, że „cieszy się dużą popularnością”.
więcej
|
|
Radio 357 z nowym celem zbiórki: 660 tys. zł na "Garaż 357" i występy artystów na żywo
Rośnie poziom zbiórki na wsparcie działalności internetowego Radia 357 - obecnie patroni są gotowi miesięcznie wpłacać nieco ponad 630 tys. zł. Redakcja ogłosiła już nowy cel: 660 tys. zł, a kwota pozwoli na uruchomienie "Garażu 357" – studia przystosowanego do występów artystów na żywo i organizację mini-koncertów.
więcej
|
|
Trójka z największym spadkiem słuchalności w godzinach porannych, stacja ma tylko 2 proc. udziału
Pozycję lidera ogólnopolskiego rynku radiowego w pierwszym kwartale br. w godzinach porannych (6.00.00 - 9.59.59) zajęło RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei zdecydowanie najwięcej straciła Trójka - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Szef KRRiT: mam serce po prawej stronie
Mam serce po prawej stronie, ale to nie jest deklaracja polityczna, tylko światopoglądowa. Zawsze mnie bolało, że poglądy, którym hołduję, nie miały odzwierciedlenia w mediach. Dzisiaj sytuacja jest inna, ale wystarczy zmiana polityczna i sytuacja zmieni się radykalnie – ocenia szef KRRiT Witold Kołodziejski.
więcej
|
|
|
|
Rosną wpływy z opłaty cukrowej. Ponad 79 mln zł w lutym
Wpływy do skarbu państwa tytułu opłaty cukrowej za luty wyniosły 79,2 mln zł - wynika z informacji przekazanych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Ministerstwo Finansów. To o ponad trzy miliony więcej niż w styczniu.
więcej
|
Lotos chce zatrudnić audytora mediowego
Grupa Lotos zaprasza firmy zajmujące się audytem mediów do składania ofert - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Spółka szykuje się bowiem do przetargu na obsługę mediową.
więcej
|
Starcom obronił budżet mediowy Bahlsen Polska
Agencja mediowa Starcom, należąca do Publicis Groupe, ponownie wygrała przetarg na obsługę mediową firmy Bahlsen Polska, producenta ciastek Hit, Leibniz i Krakuski. Pracuje dla niej od 2015 roku.
więcej
|
Fabryka Komunikacji Społecznej przygotuje dla TPN kampanię o śmieciach
Fabryka Komunikacji Społecznej wygrała przetarg Tatrzańskiego Parku Narodowego i przygotuje kampanię pod hasłem "Śmieci to temat podniosły".
więcej
|
Platige Image pozyskało z nowych akcji 6 mln zł na produkcję gier
Zajmująca się produkcją i postprodukcją wideo firma Platige Image sprzedała 240 tys. nowych akcji pięciu inwestorom instytucjonalnym. Pozyskanie 6 mln zł planuje przeznaczyć na projekty gamingowe, które będzie realizować wspólnie z Movie Games.
więcej
|
"Fakty" najdroższe w cenniku reklamowy TVN na maj - 71,5 tys. za spot
TVN Media rozpoczęło sprzedaż czasu reklamowego na maj w TVN. Najdrożej wyceniono spot przy niedzielnym wydaniu "Faktów" - kosztuje 71,5 tys. zł.
więcej
|
Anielica i diablica reklamują przekąski Foodini w Żabce (wideo)
Zaczęła się kampania reklamowa płynnych przekąsek Foodini dostępnych w sklepach Żabka.
więcej
|
Mike Tyson reklamuje Kosmiczną Loterię Black
Po dłuższej przerwie FoodCare, producent napoju energetycznego Black Energy, powraca z kampanią reklamową. Ambasador marki, Mike Tyson, reklamuje Kosmiczną Loterię Black.
więcej
|
Adidas z eobuwie.pl przygotowały wspólny mural oczyszczający powietrze
W Warszawie powstał ponad 250-metrowy mural promujący model butów adidas Stan Smith. Instalacja to efekt współpracy marki z internetowym sklepem eobuwie.pl. Mural ma oczyszczać powietrze w centrum stolicy.
więcej
|
Visa rozdaje w loterii hybrydowe Toyoty
Operator płatności Visa rusza z loterią, w puli nagród hybrydowe Toyoty C-HR, vouchery do Lidla i nagrody rzeczowe.
więcej
|
"Big Love" w kampanii reklamowej samochodów MINI
Wystartowała ogólnopolska kampania marki samochodów MINI pod hasłem "Big Love". Komunikacja dotyczy premiery nowych wersji modeli MINI Hatch i MINI Cabrio. Za planowanie i zakup mediów online odpowiada Mediaplus,a działania performance są po stronie agencji SalesTube. Change Serviceplan przygotował lokalną odsłonę komunikacji i materiały kreatywne. Wszystkie trzy spółki należą do Group One.
więcej
|
Matchbox będzie produkować zabawki z materiałów z recyklingu
Matchbox, marka firmy Mattel znana z modeli pojazdów i zestawów do zabawy, wraca na europejski rynek i ogłasza nowy plan. Jest nim produkcja zabawek i ich opakowań w 100% z materiałów pochodzących z recyklingu, nadających się do recyklingu lub biopochodnych.
więcej
|
W połowie sklepów i punktów usługowych ceny źle oznaczone
U 50 proc. sprzedawców z 2,2 tys. sprawdzonych przez Inspekcję Handlową wykryto błędy dotyczące nieprawidłowego informowania o cenach produktu - podał UOKiK. Najwięcej nieprawidłowości stwierdzono w sklepach detalicznych, należących do sieci handlowych, w lokalach gastronomicznych - dodano.
więcej
|
Marki na przełomie dekad: Bank Pekao SA
W naszym cyklu pod hasłem "Marki na przełomie dekad", w którym prezentujemy dokonania marek i ich osiągnięcia w minionej dekadzie oraz kamienie milowe w ich rozwoju, a także zakreślimy wyzwania, które stają przed nimi u progu trzeciego dziesięciolecia XXI wiek prezentujemy Bank Pekao SA.
więcej
|
Monika Beuth-Lutyk za Karolinę Gałecką rzeczniczką prasową warszawskiego ratusza
Po 13 miesiącach pracy z Urzędem m.st. Warszawy żegna się Karolina Gałecka. Pełniła funkcje wicedyrektora biura marketingu i rzeczniczki prasowej. Stanowisko rzeczniczki przejmuje Monika Beuth-Lutyk.
więcej
|
Zakaz na Białorusi na produkty Nivea, która odmówiła sponsorowania mistrzostw w hokeju
Na Białorusi wprowadzono czasowy zakaz importu i sprzedaży niektórych kosmetyków firmy Nivea. Jako przyczynę podano m.in. niespełnianie wymogów sanitarnych. Nivea była jedną z firm, które odmówiły sponsorowania mistrzostw świata w hokeju, które ostatecznie Białorusi odebrano.
więcej
|
,,Demokratyzujemy rynek marketingu internetowego" Eskimi to innowacyjna zautomatyzowana platforma reklamowa z ponad 1,5 miliardem zasięgów i ambitnymi planami na rozwój w Polsce. CEO Vytautas Paukštys oraz dyrektor regionalna EMEA Egle Ribaciauskaite opowiadają o tym co wyróżnia Eskimi na rynku marketingu internetowego i powiewie świeżości, który zamierzają wnieść w świat programmatic wraz z rozwojem swoich usług w Polsce. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Pracownicy ,,Gazety Wyborczej": tempo pracy się zwiększyło, praca zajmuje czas wolny
Z ankiety przeprowadzonej przez związkowców w Agorze wynika, że według pracowników „Gazety Wyborczej” praca zdalna generuje dodatkowe koszty, czas pracy się wydłużył i zajmuje im również czas wolny.
więcej
|
Orlen wycenił Polska Press na 131 mln zł, przejął 79 mln zł zadłużenia
Przy kupnie przez Orlen wartość przedsiębiorstwa Polska Press została oszacowana na 131 mln zł, ponadto kupujący przejął zadłużenie wydawnictwa wynoszące 79 mln zł netto.
więcej
|
,,Gazeta Wyborcza" nie publikuje nakazanej przez sąd informacji, że tekst o Obajtku ,,może zawierać nieprawdziwe informacje"
Prezes Orlenu Daniel Obajtek zarzuca „Gazecie Wyborczej” (Agora), że nie wykonuje ustanowionego przez sąd pod koniec marca zabezpieczenia nakazującego poprzedzanie tekstu o zniżce na apartament dla niego informacją, że w tej sprawie toczy się proces. Zdaniem wicenaczelnego "GW" Romana Imielskiego dziennik nie zamieszcza takiej informacji, gdyż orzeczenie sądu jest nieprawomocne i będzie składane na nie zażalenie.
więcej
|
Zmarł dziennikarz i pisarz Stefan Bratkowski
W wieku 86 lat po długiej chorobie zmarł dziennikarz, prawnik i pisarz Stefan Bratkowski. Był związany m.in. z „Po Prostu”, „Życiem Warszawy”, „Gazetą Wyborczą”, „Rzeczpospolitą”, Studiem Opinii i TOK FM, był honorowym prezesem Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich.
więcej
|
|
|
Rafał Ziemkiewicz narzeka, że YouTube zawiesza monetyzację jego filmów. Chce publikować więcej we własnym serwisie
Publicysta Rafał Ziemkiewicz stwierdził, że platforma YouTube od kilku dni o wiele dłużej rozpatruje odwołania od wyłączenia emisji reklam przy nagraniach na jego kanale. - Jeżeli (kolejne nagrania) nie będą „wchodzić”, to komentowaniem polityki na bieżąco zajmę się na swojej stronie internetowej - zapowiedział.
więcej
|
E-sklep CCC wyprzedził eObuwie, Amazon z 2,9 mln polskich użytkowników (TOP10 serwisów e-commerce)
Zdecydowanym liderem wśród serwisów e-commerce w Polsce pozostaje Allegro, które w marcu br. odwiedziło 20,5 mln internautów. Największy wzrost osiągnęło CCC.eu, wyprzedzając e-sklepy Castoramy i eObuwia. Amazon miał 2,91 mln polskich użytkowników.
więcej
|
Viaplay w Polsce: drogo, silna konkurencja tv, trudno o kolejne prawa do transmisji
Internetowa platforma streamingowa Viaplay, która w sierpniu pojawi się w Polsce, będzie mieć mocną konkurencję ze strony obecnych nadawców telewizyjnych. Cena 34 zł miesięcznie jest wysoka jak na ofertę Viaplay. Programy takie jak „Fort Boyard” mogą być jedynie jej uzupełnieniem - oceniają dla Wirtualnemedia.pl menedżerowie z branży mediów i marketingu sportowego.
więcej
|
Strony główne: WP.pl z większą przewagą nad Onetem, duże spadki Interii i o2.pl
W marcu br. niewielkie wzrosty liczby użytkowników osiągnęły strony główne WP.pl, Onetu i Gazeta.pl. Natomiast mocno w dół poszły wyniki analogicznych witryn Interii i o2.pl.
więcej
|
Netflix traci najmniej subskrybentów, a Apple TV+ najwięcej
Spośród najpopularniejszych platform streamingowych najniższym odsetkiem klientów rezygnujących z subskrypcji może pochwalić się Netflix.
więcej
|
Jeff Bezos: musimy lepiej traktować pracowników Amazona
Twórca potęgi Amazona i jego ustępujący prezes, Jeff Bezos, stwierdził, że nadszedł czas, by skupić się również na dobru pracowników firmy, nie jedynie na klientach, stawianych dotychczas na piedestale.
więcej
|
Netflix prezentuje nowe hiszpańskie tytuły oryginalne
Biblioteka serwisu Netflix niebawem powiększy się o kolejne produkcje oryginalne z Hiszpanii. Na liście tytułów jest lokalny remake tureckiego dramatu, który w samej Turcji został zablokowany.
więcej
|
Youtuber, który znęcał się nad niepełnosprawnym, aresztowany na miesiąc
Najbliższy miesiąc w areszcie spędzi youtuber, który wraz z dwiema innymi osobami poniżał niepełnosprawnego mężczyznę. Sprawcy zarejestrowali film i umieścili go w internecie. Trzy osoby usłyszały prokuratorskie zarzuty.
więcej
|
Poczta Polska z Eurocashem: odbiór zamówień w sklepach ABC, Lewiatan i Delikatesach Centrum
Poczta Polska poinformowała o nawiązaniu współpracy z firmą Eurocash, dzięki której powiększyła sieć punktów odbioru do 14 tys. Klienci zyskali możliwość odbioru swoich zamówień online w sieci kolejnych 450 sklepów ABC, Lewiatan i Delikatesy Centrum.
więcej
|
Randki Facebooka przegrywają z konkurencją. 7 proc. samotnych w Nowym Jorku korzysta z aplikacji
Przeznaczona do umawiania się na randki platforma Facebook Dating nie odniosła na razie rynkowego sukcesu. Według analiz na przykład w Nowym Jorku z aplikacji korzysta jedynie 7 proc. samotnych osób mieszkających w tym mieście. Randki wyraźnie przegrywają z konkurencyjnymi platformami funkcjonującymi w sieci.
więcej
|
Lech Wałęsa szuka pracy przez internet
Lech Wałęsa szuka pracy i zamieścił swoje ogłoszenie na portalu flexi.pl, który jest przeznaczony dla osób powyżej 50. roku życia szukających pracy . "Chcę się dzielić swoją wiedzą i doświadczeniem" - pisze w ogłoszeniu b. prezydent.
więcej
|
,,Demokratyzujemy rynek marketingu internetowego" Eskimi to innowacyjna zautomatyzowana platforma reklamowa z ponad 1,5 miliardem zasięgów i ambitnymi planami na rozwój w Polsce. CEO Vytautas Paukštys oraz dyrektor regionalna EMEA Egle Ribaciauskaite opowiadają o tym co wyróżnia Eskimi na rynku marketingu internetowego i powiewie świeżości, który zamierzają wnieść w świat programmatic wraz z rozwojem swoich usług w Polsce. materiał partnerskiwięcej |
|
|