Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 27 Kwietnia 2021
 
 
 
Polskie Radio: wpływy 9 proc. w górę, 80 proc. z abonamentu i rekompensaty, 20 mln zł zysku
 
W ub.r. Polskie Radio osiągnęło wzrost przychodów o 9,45 proc. do 346,99 mln zł. Wpływy marketingowe skurczyły się o 33 proc., za to środki z abonamentu rtv i rekompensaty wzrosły o 27 proc., stanowiąc już 80,5 proc. budżetu nadawcy. Natomiast koszty zwiększyły się o 0,4 proc. do 326,6 mln zł. więcej
 
 
Polskie centra Amazona: wpływy 64 proc. w górę, 2,8 tys. pracowników więcej
 
W ub.r. spółka Amazon Fulfillment Poland zarządzająca centrami logistycznymi Amazona w naszym kraju osiągnęła wzrost przychodów o 64,2 proc. do 3,67 mld zł, a jej zysk netto zmalał z 60,87 do 28,67 mln zł. W firmie pracowało już 17,3 tys. osób, o prawie 2,8 tys. więcej niż przed rokiem. więcej
 
 
Walka klientów o lody Ekipy. "Zadziałała reguła niedostępności"
 
W poniedziałek sieć obiegły nagrania wideo ze sklepów sieci Lidl, które prezentowały walkę klientów o lody linii Koral Ekipa, które powstają we współpracy z twórcami internetowymi - Ekipą Friza. - Jeśli chodzi o współpracę marki Koral z Ekipą, uważam, że była ona doskonale przemyślana - ocenia Karina Hertel, dyrektor zarządzająca agencją influencer marketingu BrandLift. więcej
 
 
Bartek Godusławski odchodzi z Business Insider Polska, wraca do "Dziennika Gazety Prawnej"
 
Wicenaczelny Business Insider Polska (Ringier Axel Springer Polska) Bartek Godusławski od maja wróci do „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) z którym był związany trzy lata – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Miałem to szczęście pracować zarówno w mediach stricte papierowych jak i stricte elektronicznych. Jestem przekonany, że przyszłość to mądra synergia papierowego wydania z elektronicznym serwisem - komentuje Godusławski. więcej
 
 
"Sexify" pokazuje, jak wygląda świat młodych ludzi
 
W tym tygodniu na platformie Netflix zadebiutuje trzeci już polski serial oryginalny pod tytułem "Sexify". - Punktem wyjścia jest oczywiście odkrywanie seksualności, ale przede wszystkim to historia o przyjaźni, dorastaniu w poczuciu pewności siebie jako kobieta. Serial pokazuje jak wygląda dziś świat młodych ludzi - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Anna Nagler, szefowa ds. lokalnych seriali oryginalnych w Netfliksie. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Kalina Cyz: TVP Kultura i Teatr Telewizji to jedna przestrzeń, zawalczę o jego jakość więcej
 
Internetowy wyścig Radia Nowy Świat i Radia 357. Komu bliżej do Trójki? więcej
 
R4S i Adam Hofman chcą 1 mln zł od ,,GW", OKO.press, Wirtualnemedia.pl oraz Hanny Waśko. "Pozew obliczony na efekt mrożący" więcej
 
Polska wersja gejowskiego randkowego programu ,,Finding Prince Charming" w Player.pl. ,,Przełamanie społecznego tabu" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Analityk danych online TIME
Redaktor - poradnikzdrowie.pl Grupa ZPR Media
Specjalista ds. SEO TIME
Business Owner Wirtualna Polska Media
Ad Operations Specialist Ringier Axel Springer
Redaktor - news Polskie Radio
Korektor Polskie Radio
DZIENNIKARZ, PREZENTER WIADOMOŚCI Radio dla Ciebie
Specjalista ds. Partnerstw Sportowych Ringier Axel Springer
Redaktor Naczelny / Editor in Chief LiveChat LiveChat
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Eurowizję skomentuje w TVP Szabłowska lub Sierocki, Artur Orzech uruchomił kanał na YouTubie

Telewizja Polska rozpatruje co najmniej trzy osoby, które mogłyby komentować Eurowizję 2021, decyzja ma zostać podjęta w najbliższych dniach - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Tymczasem Artur Orzech uruchomił swój kanał na YouTube, a pytany, czy będzie chciał skomentować tam Eurowizję, odpowiada: "Być może, ale nie w streamingu". więcej

"Zrób coś z tym dzieckiem" w TVN Style. Prowadzącą Ewa Narkiewicz-Nejno

Od wtorku, 27 kwietnia w TVN Style (TVN Grupa Discovery) pojawi się nowy program „Zrób coś z tym dzieckiem”. Jego gospodynią będzie psycholożka kliniczna, Ewa Narkiewicz-Nejno. więcej

Polsat Play liderem kanałów lifestylowych w I kwartale, Polsat Rodzina z największym wzrostem

W pierwszym kwartale 2021 roku liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych był Polsat Play. Największy wzrost w zestawieniu zanotował kanał Polsat Rodzina, a na czele spadków uplasowało się E! - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Kino Polska TV ponownie stara się o koncesję dla kanału Kino Polska Muzyka, wniosek do KRRiT wpłynął po terminie

Kino Polska TV złożyła do KRRiT wniosek o przyznanie kolejnej satelitarnej koncesji na nadawanie kanału Kino Polska Muzyka. więcej

Dziennikarze holenderskiej stacji TV obawiają się o niezależność po zwolnieniu swojej szefowej

W ubiegły piątek stacja telewizyjna AT5 zwolniła zastępczynię redaktora naczelnego Hélene Pronk. Dziennikarze boją się o niezależność i napisali list w obronie redakcyjnej koleżanki. więcej

TVP1 liderem w 4+, w 16-49 na czele TVN. ,,M jak miłość", ,,Stulecie Winnych" i ,,Fakty" hitami

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „M jak miłość”, „Stulecie Winnych” oraz „Fakty”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka. W 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN, a w 16-49 - Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Czwórka szykuje nowy program ,,Sędzia na wezwanie". Producentem Rochstar

Wystartowały castingi do nowego programu telewizyjnej Czwórki „Sędzia na wezwanie”. Produkcją audycji na zlecenie stacji zajmuje się Rochstar. więcej

Serial ,,Rick i Morty" w HBO, nowy sezon od 21 czerwca

Od 21 czerwca w serwisie HBO GO zadebiutuje piąty, najnowszy sezon serialu „Rick i Morty”. Tego samego dnia pojawią się także cztery poprzednie sezony produkcji. Do tej pory serial można było oglądać w Netfliksie. więcej

Filmy Metro Goldwyn Mayer w ofercie Premier Canal+

Na platformie Premiery Canal+ i w usłudze Premiery VOD+ dla abonentów Canal+ Polska pojawiły się pierwsze filmy z Metro Goldwyn Mayer. To początek współpracy Canal+ Polska z amerykańską wytwórnią. więcej

Zmarł Norbert Skalski, montażysta w TVN24

W wieku 54 lat zmarł Norbert Skalski. Przez 20 lat pracował jako montażysta w TVN24. więcej

Dyrektor produkcji oryginalnych i koprodukcji Anna Różalska pożegnała się z Canal+

W zeszłym tygodniu z Canal+ odeszła Anna Różalska, dyrektor produkcji oryginalnych i koprodukcji. Na chwilę obecną nadawca nie podaje informacji, kto obejmie zwolnione stanowisko. więcej

,,Sprawdzam" Krzysztofa Skórzyńskiego częściowo na TVN24 GO

Od ostatniego wydania programu „Sprawdzam” Krzysztofa Skórzyńskiego w TVN24 jest częściowo emitowane w internecie na platformie TVN24 GO.   więcej

Oscary 2021: "Nomadland" Chloe Zhao z Oscarem dla najlepszego filmu. Anthony Hopkins najlepszym aktorem pierwszoplanowym

"Nomadland" Chloe Zhao w nocy z niedzieli na poniedziałek został nagrodzony trzema Oscarami - w tym za najlepszy film i reżyserię. Frances McDormand, która w "Nomadland" zagrała wiodącą życie współczesnego nomady Fern, doceniono statuetką dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej. więcej

Film o Grudniu '70 koprodukowany przez TVP z nagrodą specjalną na festiwalu w Szwajcarii

Jury Międzynarodowego Festiwalu Filmów Dokumentalnych Visions du Réel w Nyon (Szwajcaria) przyznało nagrodę specjalną filmowi Tomasza Wolskiego „1970”, opowiadającemu o wypadkach Grudnia ’70 na Wybrzeżu. Koproducentem filmu jest Telewizja Polska. więcej

TVP bez decyzji o powrocie ,,Warto rozmawiać". Pospieszalski: wspierają nas także posłowie PiS

Telewizja Polska nie podjęła jeszcze decyzji, czy zawieszony przed tygodniem program „Warto rozmawiać” Jana Pospieszalskiego wróci na antenę. Pospieszalski zapowiada, że wywiady o epidemii będzie publikował w social media. - Dociera do nas ogrom listów, SMS-ów, telefonów. Kontaktują się z nami także politycy koalicji, bo posłowie Prawa i Sprawiedliwości również wysyłają do nas wyrazy wsparcia - stwierdził. więcej

,,Demokratyzujemy rynek marketingu internetowego"

Eskimi to innowacyjna zautomatyzowana platforma reklamowa z ponad 1,5 miliardem zasięgów i ambitnymi planami na rozwój w Polsce. CEO Vytautas Paukštys oraz dyrektor regionalna EMEA Egle Ribaciauskaite opowiadają o tym co wyróżnia Eskimi na rynku marketingu internetowego i powiewie świeżości, który zamierzają wnieść w świat programmatic wraz z rozwojem swoich usług w Polsce. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Polskie Radio: wpływy 9 proc. w górę, 80 proc. z abonamentu i rekompensaty, 20 mln zł zysku

W ub.r. Polskie Radio osiągnęło wzrost przychodów o 9,45 proc. do 346,99 mln zł. Wpływy marketingowe skurczyły się o 33 proc., za to środki z abonamentu rtv i rekompensaty wzrosły o 27 proc., stanowiąc już 80,5 proc. budżetu nadawcy. Natomiast koszty zwiększyły się o 0,4 proc. do 326,6 mln zł. więcej

 
Polskie Radio prezentuje wiosenne ramówki. Kamińska: starannie opracowana oferta

Polskie Radio zaprezentowało wiosenne ramówki swoich stacji: Jedynki, Dwójki, Trójki, Czwórki, Polskiego Radia Chopin, Radia Kierowców i Radia Dzieciom. - To starannie opracowana oferta łącząca to, co najnowsze z tym, co nasi słuchacze uwielbiają od lat. Zapraszamy – zapowiada wiosenną ofertę Polskiego Radia Agnieszka Kamińska, prezes publicznej rozgłośni. więcej

 
Koncerty i występy muzyków jazzowych w ofercie radiowej Dwójki

Program Drugi Polskiego Radia na wiosnę szykuje dla słuchaczy transmisje koncertów, audycji autorskich o muzyce i literaturze, audycji publicystycznych o tematyce historyczno-społecznej oraz programy, których celem jest nawiązanie kontakty ze słuchaczami. więcej

 
RMF FM liderem słuchalności w Łodzi w IV kwartale 2020 i I kwartale 2021. Radia ZET wyprzedziło Antyradio

Najchętniej słuchaną stacją radiową w Łodzi w czwartym kwartale ub.r. i pierwszym kwartale br. było RMF FM. W czołówce znalazły się jeszcze takie anteny, jak: Radio ZET i Eska - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Walka klientów o lody Ekipy. "Zadziałała reguła niedostępności"

W poniedziałek sieć obiegły nagrania wideo ze sklepów sieci Lidl, które prezentowały walkę klientów o lody linii Koral Ekipa, które powstają we współpracy z twórcami internetowymi - Ekipą Friza. - Jeśli chodzi o współpracę marki Koral z Ekipą, uważam, że była ona doskonale przemyślana - ocenia Karina Hertel, dyrektor zarządzająca agencją influencer marketingu BrandLift. więcej

Remarkable Ones zajmie się obsługą PR i obsługą mediową PARP

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości rozstrzygnęła przetarg na obsługę public relations oraz obsługę mediową jej kampanii. Do współpracy wybrała agencję Remarkable Ones - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

Łukasz Pytlewski na czele Data&Tech w GroupM

Łukasz Pytlewski, wieloletni szef działu badań i analiz w Wavemaker, przechodzi do GroupM. Na nowym stanowisko market lead data and tech przejmuje kierownictwo nad obszarem danych i technologii. więcej

Muzyczna randka z rodzicami promuje WieśMaca w McDonald's (wideo)

W nowej kampanii sieć gastronomiczna McDonald’s promuje burgery WieśMac. Za obsługę reklamową firmy odpowiadają DDB Warszawa i OMD. więcej

Wakacje.pl z nowym logo i hasłem ,,Urlop zaczyna się tutaj"

Firma Wakacje.pl (należąca do Wirtualnej Polski) wprowadza nową identyfikację wizualną, opartą na zmienionym logotypie i haśle „Urlop zaczyna się tutaj”. W połowie maja rozpocznie kampanię reklamową. więcej

Instytut Książki wybiera agencję do kampanii promującej czytelnictwo

Instytut Książki rozpoczął przetarg dotyczący przygotowania i przeprowadzenia kompleksowej kampanii promującej czytelnictwo w Polsce w 2021 roku. Jej budżet wynosi blisko 3,5 mln zł netto. więcej

Cezary Kozieł wzmacnia zespół sprzedażowy Twittera w Httpool Polska

Do zespołu Httpool Polska dołączył Cezary Kozieł, który jako Twitter client partner wzmacnia team odpowiadający za obsługę Twittera. Ostatnio pracował w Grupie Bauer. więcej

Kluby Zdrofit będą działały jako placówki medyczne

Sieć klubów fitness Zdrofit od 5 maja uruchamia na terenie wybranych lokali placówki medyczne. W ten sposób sieć może działać legalnie mimo obowiązujących obostrzeń. więcej

Maja Fetraś na czele działu performance K2 Precise

Z początkiem maja zespołem performance agencji K2 Precise pokieruje Maja Fetraś. Na tym stanowisku zastąpi dotychczasowego szefa działu Macieja Bruzgo. więcej

Nowy Jork rusza w czerwcu z największą w historii kampanią, budżet to 30 mln dolarów

W czerwcu ma ruszyć największa w historii kampania promocyjna Nowego Jorku. Ma pomóc w tzw.restarcie turystyki. Jej budżet wynosi 30 mln dolarów. więcej

Marki FMCG zwiększą wydatki na reklamę internetową o 7 proc.

Rosnąca widownia kanałów cyfrowych oraz inwestycje w e-commerce napędzają roczny wzrost wydatków na reklamę cyfrową w branży FMCG na poziomie 7 proc. - przewiduje agencja mediowa Zenith. Całkowite wydatki na reklamę w branży FMCG w 2023 r. przekroczą poziom z 2019 roku. więcej

Pepco chce wejść na warszawską giełdę. Sprzeda akcje za 4,5 mld euro?

Sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych Pepco Group planuje złożyć wniosek o dopuszczenie oraz wprowadzenie akcji zwykłych spółki do obrotu na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. więcej

Unilever chce wprowadzić dezodorant Degree z myślą o niepełnosprawnych

Koncern Unilever pracuje nad wprowadzeniem do swojej oferty dezodorantu Degree zaprojektowanego z myślą o osobach niepełnosprawnych. Dzięki pokrywce, którą można otworzyć jedną ręką, wbudowanym uchwytom i etykiecie w alfabecie Braille'a, nowe opakowanie Degree ma na celu uczynić dezodorant bardziej inkluzywnym. więcej

UOKiK: 60 mln zł kary dla Biedronki za błędne informacje o kraju pochodzenia warzyw i owoców. Sieć protestuje

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył 60,1 mln zł kary na spółkę Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci sklepów Biedronka. Zarzuca jej wprowadzanie konsumentów w błąd co do kraju pochodzenia warzyw i owoców. Firma w przesłanym do mediów oświadczeniu zapowiada odwołanie się od decyzji, rozważa pozwy przeciw Skarbowi Państwa i UOKiK. więcej

67 proc. osób w grupie wiekowej 50+ korzysta z płatnej telewizji, a co czwarty badany - z serwisów wideo

67 proc. badanych w grupie wiekowej 50-75 lat korzysta z płatnej telewizji, 31 proc. - z naziemnej telewizji cyfrowej, a 25 proc. - z internetowych serwisów wideo - pokazuje badanie przeprowadzone przez IRCenter na zlecenie Biura Reklamy TVP. więcej

Tadeusz Puchała nowym dyrektorem ds. sprzedaży DHL Parcel

Do zespołu zarządzającego DHL Parcel Polska dołączył Tadeusz Puchała. Objął stanowisko dyrektora ds. sprzedaży, zastępując dotychczasową dyrektor tego pionu - Elżbietę Gorayską-Mytych, która przeszła na emeryturę. więcej

Tigers wygrała przetarg Oriflame

Agencja Tigers wygrała przetarg na obsługę performance marki kosmetyków Oriflame. więcej

Samsung hasłem ,,Dla wygody" promuje urządzenia AGD

Ruszyła kampania reklamowa Samsunga pod hasłem "Dla wygody". Producent promuje w niej Linie inteligentnych pralek i pralko-suszarek Samsung AI Control oraz odkurzaczy bezprzewodowych Samsung Jet. Akcję przygotowała agencja VMLY&R. więcej

Agnieszka Radwańska zachęca do picia wody Jurajska (wideo)

Wystartowała kampania reklamowa wody mineralnej Jurajska (Grupa Hortex) z udziałem byłej tenisistki Agnieszki Radwańskiej. więcej

Polmak reklamuje makarony Tak, jak lubię! (wdeo)

Pod hasłem „Szybko Miło Smacznie i z jajami” ruszyła kampania reklamowa marki makaronów Tak, jak lubię! produkowanych przez firmę Polmak. Akcję przygotowała agencja Be Digital. więcej

Orbit chce pomóc odzyskać błysk w nowej kampanii (wideo)

Mars Polska rozpoczął nową kampanię reklamową marki gum do żucia Orbit, w której przekonuje, że Orbit pomaga odzyskać błysk. Przygotowały ją agencje EG+, Mediacom i Garden of Words. więcej

Brita "Filtruje Dla Bałtyku"

Agencja Freundschaft (dawniej Scholz & Friends Warszawa | Grupa S/F) opracowała dla marki produktów do filtrowania wody Brita projekt CSR #FiltrujemyDlaBałtyku. Dotyczy tematu zanieczyszczenia wód w Bałtyku. więcej

Karolina Kisły szefową strategii w Gameset

Karolina Kisły, związana z Gamesetem (Grupa LTTM) od trzech lat, objęła stanowisko head of strategy. więcej

Koral będzie produkować milion lodów Ekipy na dobę

Ruszył kolejny etap współpracy Ekipy z firmą Koral. Do sprzedaży będą wprowadzone lody w w rozmiarze XL. Koral uruchamia dodatkową linię produkcyjną, dzięki czemu będzie wytwarzanych aż milion lodów Ekipy na dobę. Producent przygotował ponadto obrandowane ciężarówki, które ruszają w Polskę. więcej

Group One tworzy nową spółkę TechNest

Group One wraz z Service Plan powołują TechNest,globalny hub marketingowo-technologiczny w Warszawie do obsługi międzynarodowych klientów. Nowa spółka będzie odpowiedzialna za wdrażanie contentu, technologię i analitykę dla klientów Serviceplanu na ponad 100 globalnych rynkach. więcej

Pękła rura! I co teraz?

Nasze mieszkanie to obecnie nie tylko bezpieczny azyl, miejsce odpoczynku i oaza prywatności. Odkąd zmagamy się z pandemią koronawirusa, nasz dom czy mieszkanie stały się dodatkowo centrum zarządzania firmą, naszym biurem, salą konferencyjną, salą szkolną i przedszkolem w jednym. Cały świat zawodowy i prywatny skurczył się do rozmiarów prywatnych czterech ścian. Jak nigdy dotąd, bezpieczeństwo i stabilna sytuacja całej naszej rodziny w każdej praktycznie sferze życia zależy właśnie od zabezpieczenia tej przestrzeni. Warto zdać sobie z tego sprawę i szczególnie zadbać o pełne ubezpieczenie naszego mieszkania czy domu. Jedną z najbardziej kompleksowych propozycji ubezpieczenia mieszkania znajdziemy w LINK4. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Bartek Godusławski odchodzi z Business Insider Polska, wraca do "Dziennika Gazety Prawnej"

Wicenaczelny Business Insider Polska (Ringier Axel Springer Polska) Bartek Godusławski od maja wróci do „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) z którym był związany trzy lata – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Miałem to szczęście pracować zarówno w mediach stricte papierowych jak i stricte elektronicznych. Jestem przekonany, że przyszłość to mądra synergia papierowego wydania z elektronicznym serwisem - komentuje Godusławski. więcej

Właściciel ,,Wprost" i ,,Do Rzeczy" przy spadku przychodów o 34 proc. miał 5,1 mln zł zysku

W ub.r. PMPG Polskie Media, większościowy udziałowiec spółek wydających „Wprost”, „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”, osiągnął spadek przychodów o 33,9 proc. do 32,81 mln zł oraz wzrost wyniku netto z 11,39 mln zł straty do 5,11 mln zł zysku. więcej

Andrzej Bober pisze dla tygodnika "Angora"

Andrzej Bober rozpoczął współpracę z tygodnikiem „Angora”. Co tydzień na łamach pisma będą się ukazywać jego teksty o znanych i mniej znanych ludziach w cyklu „Kawał historii”. więcej

Zmarł Leszek Miłoszewski, dziennikarz i działacz kultury

Leszek Miłoszewski, dziennikarz, były wieloletni dyrektor Regionalnego Ośrodka Kultury w Bielsku-Białej (ROK), zmarł w poniedziałek w wieku 65 lat – poinformował bielski ROK. więcej

Rusza plebiscyt "Przeglądu Sportowego" na Sportowca Stulecia

Redakcja "Przeglądu Sportowego" przedstawiła w poniedziałek listę 20 kandydatów do tytułu Sportowca Stulecia. W plebiscycie organizowanym z okazji jubileuszu 100-lecia tej gazety można głosować do 24 maja. Najlepszych sportowców poznamy podczas gali w czerwcu. więcej

Zmarł Józef Makal, były fotoreporter ,,Dziennika Zachodniego"

W niedzielę w wieku 94 lat zmarł fotograf Józef Makal. Przez wiele lat był związany z „Dziennikiem Zachodnim”. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Polskie centra Amazona: wpływy 64 proc. w górę, 2,8 tys. pracowników więcej

W ub.r. spółka Amazon Fulfillment Poland zarządzająca centrami logistycznymi Amazona w naszym kraju osiągnęła wzrost przychodów o 64,2 proc. do 3,67 mld zł, a jej zysk netto zmalał z 60,87 do 28,67 mln zł. W firmie pracowało już 17,3 tys. osób, o prawie 2,8 tys. więcej niż przed rokiem. więcej

Walka klientów o lody Ekipy. "Zadziałała reguła niedostępności"

W poniedziałek sieć obiegły nagrania wideo ze sklepów sieci Lidl, które prezentowały walkę klientów o lody linii Koral Ekipa, które powstają we współpracy z twórcami internetowymi - Ekipą Friza. - Jeśli chodzi o współpracę marki Koral z Ekipą, uważam, że była ona doskonale przemyślana - ocenia Karina Hertel, dyrektor zarządzająca agencją influencer marketingu BrandLift. więcej

"Sexify" pokazuje, jak wygląda świat młodych ludzi

W tym tygodniu na platformie Netflix zadebiutuje trzeci już polski serial oryginalny pod tytułem "Sexify". - Punktem wyjścia jest oczywiście odkrywanie seksualności, ale przede wszystkim to historia o przyjaźni, dorastaniu w poczuciu pewności siebie jako kobieta. Serial pokazuje jak wygląda dziś świat młodych ludzi - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Anna Nagler, szefowa ds. lokalnych seriali oryginalnych w Netfliksie. więcej

Internauci w Europie nie zapłacą więcej niż 4 euro miesięcznie za treści online. Wolą darmowy model z reklamami

75 procent internautów w Europie woli darmowe korzystanie ze stron i usług w sieci w zamian za oglądanie reklam, niż płacenie abonamentu za dostęp do treści online - wynika z badania IAB Europe. Przychylnością badanych nie cieszy się rozwiązanie, które zakłada komercyjne korzystanie z internetu w zamian za przestrzeń wolną od reklam. więcej

Facebook kończy z usługą Facebook Analytics. Pozostawia Business Suite i Menedżera reklam

Facebook zapowiedział, że z końcem czerwca 2021 roku zrezygnuje z usługi Facebook Analytics, która pozwala marketerom na ocenę skuteczności działań podejmowanych przez nich w serwisie. Zniknie także narzędzie Audience Insights. Facebook wyjaśnia decyzję konsolidacją narzędzi biznesowych i poleca korzystanie w przyszłości z takich rozwiązań jak Facebook Business Suite oraz Menedżer reklam. więcej

Wakacje.pl z nowym logo i hasłem ,,Urlop zaczyna się tutaj"

Firma Wakacje.pl (należąca do Wirtualnej Polski) wprowadza nową identyfikację wizualną, opartą na zmienionym logotypie i haśle „Urlop zaczyna się tutaj”. W połowie maja rozpocznie kampanię reklamową. więcej

Oscary dla "Nomadland" to symboliczne nagrodzenie nadziei. "Największym przegranym jest Netflix"

Oscary dla "Nomadland" Chloe Zhao to symboliczne nagrodzenie nadziei, że możemy zmienić naszą rzeczywistość - oceniła krytyczka filmowa i sztuki Adriana Prodeus. Dodała, że "największym przegranym tegorocznych Oscarów jest Netflix". - Brak Oscara dla Chadwicka Bosemana, pośmiertnie nominowanego za rolę w filmie "Ma Rainey: Matka bluesa" jest odczytywany negatywnie - dodał filmoznawca i krytyk filmowy Michał Oleszczyk.     więcej

,,TikTok dla dzieci" zdobywa 4 mln dolarów finansowania. Wśród inwestorów Serena Williams i Jimmy Kimmel

Aplikacja Zigazoo przedstawiająca się jako bezpieczny „TikTok dla dzieci” otrzymała 4 mln dolarów finansowania na dalszy rozwój. Wśród inwestorów są między innymi tenisistka Serena Williams oraz producent telewizyjny Jimmy Kimmel. Pozyskane pieniądze mają zostać przeznaczone na dalsze promowanie pozytywnych zachowań w sieci najmłodszych internautów. więcej

Bobry przegryzły kabel światłowodowy, odcięły dostęp do internetu

Około połowy mieszkańców Tumbler Ridge w Kolumbii Brytyjskiej straciło dostęp do internetu, a zdarzenie wywołało duże zainteresowanie, ponieważ winę za zniszczenie kabla światłowodowego ponoszą bobry. Bóbr jest oficjalnym symbolem Kanady. więcej

Marki FMCG zwiększą wydatki na reklamę internetową o 7 proc.

Rosnąca widownia kanałów cyfrowych oraz inwestycje w e-commerce napędzają roczny wzrost wydatków na reklamę cyfrową w branży FMCG na poziomie 7 proc. - przewiduje agencja mediowa Zenith. Całkowite wydatki na reklamę w branży FMCG w 2023 r. przekroczą poziom z 2019 roku. więcej

Clubhouse ma umowę z NFL. Ekskluzywne treści z ligi futbolowej dla użytkowników platformy

Clubhouse, aplikacja pozwalająca na grupowe spotkania audio w sieci zawarła umowę z NFL, zawodową ligą futbolu amerykańskiego. W ramach porozumienia na platformie pojawią się spotkania audio prowadzone na żywo z zawodnikami, trenerami czy dziennikarzami zajmującymi się NFL. To pierwszy kontrakt zawarty przez Clubhouse ze znaczącą ligą sportową. więcej

,,Demokratyzujemy rynek marketingu internetowego"

Eskimi to innowacyjna zautomatyzowana platforma reklamowa z ponad 1,5 miliardem zasięgów i ambitnymi planami na rozwój w Polsce. CEO Vytautas Paukštys oraz dyrektor regionalna EMEA Egle Ribaciauskaite opowiadają o tym co wyróżnia Eskimi na rynku marketingu internetowego i powiewie świeżości, który zamierzają wnieść w świat programmatic wraz z rozwojem swoich usług w Polsce. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Internauci w Europie nie zapłacą więcej niż 4 euro miesięcznie za treści online. Wolą darmowy model z reklamami

75 procent internautów w Europie woli darmowe korzystanie ze stron i usług w sieci w zamian za oglądanie reklam, niż płacenie abonamentu za dostęp do treści online - wynika z badania IAB Europe. Przychylnością badanych nie cieszy się rozwiązanie, które zakłada komercyjne korzystanie z internetu w zamian za przestrzeń wolną od reklam. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Remarkable Ones zajmie się obsługą PR i obsługą mediową PARP

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości rozstrzygnęła przetarg na obsługę public relations oraz obsługę mediową jej kampanii. Do współpracy wybrała agencję Remarkable Ones - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

Świeża Bazylia PR pracuje dla prezesa Instytutu Przywództwa

Piotr Gąsiorowski - prezes Instytutu Przywództwa - powierzył agencji Świeża Bazylia PR działania komunikacyjne w obszarze media relations. więcej

Agata Potarzycka-Szczerba consulting director w Komunikacja+PR

Agata Potarzycka-Szczerba objęła funkcję consulting director w agencji Komunikacja+PR. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
,,TikTok dla dzieci" zdobywa 4 mln dolarów finansowania. Wśród inwestorów Serena Williams i Jimmy Kimmel
Unilever chce wprowadzić dezodorant Degree z myślą o niepełnosprawnych
Zygmunt Solorz znów chce skupić akcje Elektrimu, daje 239 mln zł
Clubhouse ma umowę z NFL. Ekskluzywne treści z ligi futbolowej dla użytkowników platformy
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj