Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 24 Maja 2021
 
 
 
Polska spółka Facebooka: wpływy 32 proc. w górę, 21 mln zł zysku
 
W ub.r. spółka Facebook Poland osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 31,8 proc. do 101,44 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 13,62 do 21,33 mln zł. Zatrudnienie w firmie zwiększyło się o 23 osoby - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Bauer z pierwszym w Polsce magazynem z samymi infografikami
 
25 maja ukaże się „Świat Wiedzy - ZOOM” (Wydawnictwo Bauer) jako wydanie specjalne "Świata Wiedzy". To pierwszy w Polsce magazyn prezentujący treści w formie infografik - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Kobiety pomijane w mediach, najbardziej w "Wiadomościach" TVP
 
W najpopularniejszych telewizyjnych serwisach informacyjnych w Polsce nie ma równowagi płci - wynika z raportu firmy Press-Service Monitoring Mediów, którego treść udostępniono portalowi Wirtualnemedia.pl. Liczba mężczyzn (9535, czyli 75 proc.) wypowiadających się w materiałach jest znacznie wyższa niż kobiet (3111, czyli 25 proc.). Największą dysproporcję płci odnotowano w "Wiadomościach" TVP, w których udział wypowiadających się kobiet wyniósł tylko 21 proc. - Przedstawiony raport  pokazuje ewidentną dominację mężczyzn w mediach. Widać bardzo znaczącą przewagę mężczyzn: twórców materiałów dziennikarskich, ekspertów, specjalistów, polityków - komentuje dla Wirtualnemedia.pl wyniki badania dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska, medioznawczyni z Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. więcej
 
 
ZUS sprawdzi umowy w Telewizji Polskiej. Szumlewicz: TVP idzie w odwrotnym kierunku niż premier i prezes PiS
 
Centrala Związkowa Alternatywa poinformowała, że w Zakład Ubezpieczeń Społecznych skontroluje umowy w Telewizji Polskiej. Tymczasem TVP oczekuje, żeby pracownicy na umowach o dzieło przeszli na samozatrudnienie. więcej
 
 
Euro 2020 tylko w TVP, bez sublicencji dla innych nadawców komercyjnych. "Nasz klejnot w koronie"
 
Telewizja Polska zbliżające się Mistrzostwa Europy w piłce nożnej 2020 pokaże na wyłączność. Ani Telewizja Polsat ani żaden inny nadawca nie nabył sublicencji do pokazywania wybranych meczów piłkarskich rozgrywek - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - To nasz klejnot w koronie i chcemy o niego zadbać, jak najlepiej potrafimy - komentuje nam Jacek Kurski, prezes TVP. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
"Pojedynek na narracje" ws. opłaty reprograficznej. Za te urządzenia zapłacimy wyższe ceny więcej
 
Kanał Wydarzenia 24 zastąpi Superstację. Będzie dostępny naziemnie w całej Polsce więcej
 
Jan Dworak na czele News24, w stacji będą informacje ,,z małych ojczyzn" więcej
 
Eksperci o wycenie Ekipy youtubera Friza na 144 mln zł: inwestycja bardzo ryzykowna, cechy bańki spekulacyjnej więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Social & User Loyalisation Product Manager Ringier Axel Springer
Producent Transmisji Live TVN GRUPA DISCOVERY
Montażysta GPD
Senior Product Manager Ringier Axel Springer
Dziennikarz - Fakt (Dział Warszawski) Ringier Axel Springer
Agency Sales Manager Double Espresso
Specjalista ds. sprzedaży reklamy radiowej i internetowej TIME
Head of Social Media Grupy naTemat Grupa NaTemat
Specjalista ds. Planowania i Emisji Programowej TVP
Technik digitalizacji i post-produkcji Kino Polska TV SA
Młodszy specjalista ds. Emisji Kino Polska TV SA
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Kobiety pomijane w mediach, najbardziej w "Wiadomościach" TVP

W najpopularniejszych telewizyjnych serwisach informacyjnych w Polsce nie ma równowagi płci - wynika z raportu firmy Press-Service Monitoring Mediów, którego treść udostępniono portalowi Wirtualnemedia.pl. Liczba mężczyzn (9535, czyli 75 proc.) wypowiadających się w materiałach jest znacznie wyższa niż kobiet (3111, czyli 25 proc.). Największą dysproporcję płci odnotowano w "Wiadomościach" TVP, w których udział wypowiadających się kobiet wyniósł tylko 21 proc. - Przedstawiony raport  pokazuje ewidentną dominację mężczyzn w mediach. Widać bardzo znaczącą przewagę mężczyzn: twórców materiałów dziennikarskich, ekspertów, specjalistów, polityków - komentuje dla Wirtualnemedia.pl wyniki badania dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska, medioznawczyni z Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. więcej

ZUS sprawdzi umowy w Telewizji Polskiej. Szumlewicz: TVP idzie w odwrotnym kierunku niż premier i prezes PiS

Centrala Związkowa Alternatywa poinformowała, że w Zakład Ubezpieczeń Społecznych skontroluje umowy w Telewizji Polskiej. Tymczasem TVP oczekuje, żeby pracownicy na umowach o dzieło przeszli na samozatrudnienie. więcej

Euro 2020 tylko w TVP, bez sublicencji dla innych nadawców komercyjnych. "Nasz klejnot w koronie"

Telewizja Polska zbliżające się Mistrzostwa Europy w piłce nożnej 2020 pokaże na wyłączność. Ani Telewizja Polsat ani żaden inny nadawca nie nabył sublicencji do pokazywania wybranych meczów piłkarskich rozgrywek - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - To nasz klejnot w koronie i chcemy o niego zadbać, jak najlepiej potrafimy - komentuje nam Jacek Kurski, prezes TVP. więcej

,,Przyjaciółki 17" straciły 210 tys. widzów. Polsat wiceliderem w 16-49

Najnowszy sezon „Przyjaciółek” oglądało średnio 1,23 mln osób, o 210 tys. widzów mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Polsat w czasie emisji serialu zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i był wiceliderem w grupie komercyjnej 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 23,15 mln zł. więcej

1,22 mln widzów programu ,,Nasz nowy dom" w Polsacie. 35,16 mln zł z reklam

Reality-show „Nasz nowy dom” w wiosennym sezonie śledzi średnio 1,22 mln osób. W porównaniu do czternastej edycji, pokazywanej wiosną ub.r., widownia produkcji niemal się nie zmieniła. Polsat w czasie emisji audycji zajął czwarte miejsce w rynku w 4+ i drugie w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 35,16 mln zł. więcej

TVP wyda 3,4 mln zł na wóz satelitarny UHD dla TAI

Telewizja Polska w ramach zamówienia publicznego zamierza kupić wóz satelitarny UHD dla Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. Szacuje, że wyda 3,41 mln zł netto. więcej

TVN24 dalej bez nowej koncesji

Należący do AT&T Warnermedia i Discovery ogłosiły, że połączą siły i stworzą odrębny podmiot, który ma zostać „nowym, globalnym liderem rozrywki”. Czy w jakiś sposób może wpłynąć to na koncesję dla TVN24, której właścicielem jest Discovery? - Przedmiotem analiz jest zgodność wniosku z Ustawą o Radiofonii i Telewizji w tym z art. 35 określającym warunki uczestnictwa podmiotów zagranicznych w spółkach posiadających koncesje - komentuje Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. więcej

"Pojedynek na narracje" ws. opłaty reprograficznej. Za te urządzenia zapłacimy wyższe ceny

Producenci sprzętu elektronicznego nie chcą komentować projektu tzw. opłaty reprograficznej. - Projekt obecnie jest na mocno politycznym etapie. Widać medialną ofensywę przeciwników opłaty - mówi Stanisław Trzciński, prezes STX Music Solutions. więcej

Kevin Spacey wraca na ekrany po trzech latach przerwy po oskarżeniach o napastowanie seksualne

Oskarżany przez blisko 20 mężczyzn, w tym - nieletnich, o napastowanie seksualne Kevin Spacey po 3 latach przerwy przygotowuje swój powrót na ekrany. Dwukrotny zdobywca Oskara zagra detektywa w filmie Francesco Nero. więcej

TVN24 ponownie zaczął zapraszać gości do studia

Stacja TVN24 od zeszłego tygodnia ponownie zaprasza gości swoich programów publicystycznych do studia. więcej

TVP Sport pokaże Copa America 2021

Tegoroczny turniej piłkarski Copa America będzie transmitowany w TVP Sport - poinformował szef stacji Marek Szkolnikowski. więcej

Polsat pracuje nad wprowadzeniem DVB-T2

W II kwartale 2022 roku nastąpi zmiana standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce z DVB-T na DVB-T2/HEVC. Ma to umożliwić m.in. pojawienie się nowych kanałów oraz nadawania w standardzie HD. więcej

Grupa Maneskin wygrała Eurowizję. ,,Kilka lat temu grali na ulicy w Rzymie"

Kilka lat temu zaczynali grając na rzymskiej ulicy, a monety zbierali do futerału gitary, w sobotę zasłużenie wygrali konkurs Eurowizji - tak włoska prasa pisze o zwycięstwie grupy Maneskin. To trzecie zwycięstwo Włoch w tym konkursie piosenki. więcej

Jan Kliment zamiast Agustina Egurroli w jury "Mam talent!"

Tancerz Jan Kliment, znany głównie z „Tańca z gwiazdami”, zastąpi Agustina Egurrolę jako juror talent-show TVN „Mam talent!”. Pozostałymi jurorami w ostatnich edycjach show były Agnieszka Chylińska i Małgorzata Foremniak. Nie wiadomo jeszcze, kto będzie współprowadzącym w miejsce Szymona Hołowni. więcej

Niebawem Ogólnopolska Konferencja Operatorów Komunikacji Elektronicznej

W najbliższą środę i czwartek odbędzie się Ogólnopolska Konferencja Operatorów Komunikacji Elektronicznej. Wśród gości są Marek Zagórski, Jacek Oko, Witold Kołodziejski, Krzysztof Czabański i Wojciech Pawlak. więcej

Dominika Niewiadomska-Siniecka w zarządzie UPC Polska

Od czerwca Dominika Niewiadomska-Siniecka dołączy do zarządu UPC Polska - obejmie stanowisko chief legal & regulatory officer (dyrektor ds. prawnych i regulacyjnych). Wcześniej przez 9 lat prowadziła departament prawny w Play, wprowadzając spółkę na giełdę. więcej

Polsat i Plus sponsorami tytularnymi stadionu w Gdańsku

Przez najbliższe sześć lat stadion w Gdańsku będzie funkcjonował pod nazwą Polsat Plus Arena Gdańsk. - Jesteśmy polską firmą i obecność naszych dwóch głównych marek Polsatu i Plusa w nazwie pięknego, bursztynowego Stadionu Gdańsk, rozpoznawalnego w całej Polsce, jest świetnym sposobem na ich promocję - podkreśla Mirosław Błaszczyk, prezes Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu. więcej

Magazyn TVP Info ,,O tym się mówi" stracił widzów, aktualnie cykl ogląda 227 tys. osób

Magazyn TVP Info „O tym się mówi” w tym roku śledzi średnio 227 tys. widzów. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej widownia spadła o 229 tys. osób - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

"Przyjaciele: Spotkanie po latach" od 27 maja w HBO GO

"Przyjaciele: Spotkanie po latach", program specjalny poświęcony kultowemu serialowi, będzie mieć swoją premierę w Polsce 27 maja w serwisie HBO GO. W USA program trafi do oferty HBO Max. więcej

TVP1 wycofała film o Eurowizji, bez informacji o występie Rafała Brzozowskiego

W piątek wieczorem TVP1 nie wyemitowała zapowiadanego wcześniej filmu fabularnego „Eurovision Song Contest: Historia zespołu Fire Saga”. W głównych wydaniach „Wiadomości”, „Panoramy” i „Teleexpressu” ani słowem nie wspomniano o występie Rafała Brzozowskiego w półfinale tegorocznej Eurowizji. więcej

Rafał Brzozowski odpadł z Eurowizji. Kurski: to był jeden z najlepszych występów

Rafał Brzozowski z piosenką „The Ride” nie awansował do finału Eurowizji. - Rafał, to był jeden z najlepszych występów Eurowizji 2021. Z serca Ci dziękuję - stwierdził prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski. więcej

Bezpieczeństwo z Apple osobiste i korporacyjne

Spółka Jupiter-Integration, autoryzowany przedstawiciel Apple, prowadzący sklep internetowy z produktami Apple www.jupiter.com.pl, zajmująca się integracjami systemów w oparciu o technologię Apple, prowadząca także autoryzowany serwis Apple, zaplanowała dla Państwa 2 ciekawe, ogólnodostępne wydarzenia – bezpłatne webinary: materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Spadła liczba subskrybentów ,,Gazety Wyborczej" i radia Tok FM

„Gazeta Wyborcza” (Agora) miała pod koniec pierwszego kwartału br. 258 tys. cyfrowych subskrypcji. Na koniec ub. r. prenumeratorów cyfrowych było 259,6 tys. Zdaniem Agory, wszystko przez lockdown, który wpłynął na duży przyrost bazy subskrybentów w 2020 roku. więcej

 
Agora liczy na wsparcie Komisji Europejskiej w sprawie przejęcia Eurozetu

Agora ma nadzieję, że Komisja Europejska wesprze ją w sprawie przejęcia Eurozetu. Na transakcję nie zgodził się UOKiK. - KE obserwuje sprawę bacznie, wyrażała zaniepokojenie sytuacją - mówiła w piątek członkini zarządu Agory Anna Kryńska-Godlewska. więcej

 
Halo.Radio przestało nadawać w formule wideo, wspiera je nieco ponad 140 osób

Internetowa stacja Halo.Radio nie nadaje już w formule wideo live na YouTube i Facebooku, można jej posłuchać tylko audio przez stronę internetową, aplikację lub specjalny link. - Wszystkie podejmowane decyzje są częścią realizowania długofalowej strategii mającej na celu między innymi maksymalne ułatwienie słuchania Halo Radia - zapewnia Mariusz Rokos, redaktor naczelny stacji. więcej

 
Kim jest Łukasz Ciechański, który przyszedł do Trójki "żuć gumę i orać konkurencję"?

"Jestem zwykłym, szarym ludzikiem. Mam dosyć wiecznego zbierania wpie...olu" - pisze nam Łukasz Ciechański, gospodarz porannej audycji w Trójce. Jej słuchalność jest najniższa w historii. więcej

 
RMF FM liderem w Krakowie, Radio ZET awansowało na podium

Pozycja zdecydowanego lidera rynku radiowego w Krakowie w okresie od listopada 2020 roku do kwietnia 2021 roku należała do RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze TOK FM i Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Potrzebna agencja do kampanii o szkodliwości spożywania cukru

Ministerstwo Zdrowia chce wybrać w przetargu agencję, która zajmie się realizacją działań informacyjnych, edukacyjnych i promocyjnych zwiększających świadomość Polaków na temat szkodliwości nadmiernego spożywania cukru i jego negatywnego wpływu na ich zdrowie oraz kształtowania postaw prozdrowotnych skierowanych do trzech grup docelowych: dzieci, młodzieży oraz kobiet i mężczyzn powyżej 50 roku życia. więcej

Riverwood wygrywa przetarg Volkswagen Group Polska

Agencja doradztwa strategicznego Riverwood wygrała przetarg na kompleksową obsługę programu Das WeltAuto, należącego do koncernu Volkswagen. więcej

Cognifide Polska i Mirum Katowice znikają z rynku. Od teraz tworzą Wunderman Thompson Technology

Cognifide Polska i Mirum Katowice to od tego roku Wunderman Thompson Technology. Polskie firmy kilka lat temu dołączyły do globalnej sieci marketingowej Wunderman Thompson - części holdingu WPP. więcej

ClickAd zajmie się obsługą reklamową Polskiego Radia w internecie

Agencja ClickAd Interactive wygrała przetarg Polskiego Radia na obsługę reklamową w internecie. Przez półtora roku będzie realizować w digitalu jego kampanie reklamowe. więcej

Tatrzański Park Narodowy zwraca uwagę na plagę śmieci

Tatrzański Park Narodowy zainicjował ogólnopolską kampanię "Śmieci?! Kto to widział?!". Ma ona zwrócić uwagę na śmieci jako poważny problem dla dzikiej przyrody, także w parkach narodowych. Ma też inspirować Polaków do zadbania o środowisko naturalne. więcej

Coca-Cola wspiera obiecujących artystów w projekcie "Asfalt Next"

Rusza projekt "Coca-Cola Zero Cukru Asfalt Next" - program dla młodych talentów, powstały przy współpracy marki Coca-Cola i wytwórni Asfalt Records (która stoi za sukcesami takich artystów jak O.S.T.R., Taco Hemingway, Otsochodzi, Sarius, czy Fisz i Emade). więcej

Miłosz Mazur promuje Oranżadę Strzelającą

Colian rozpoczął kampanię reklamową Oranżady Strzelającej Hellena. Do promocji zaangażowano nastoletniego twórcę internetowego Miłosza Mazura. Akcję przegotowały Grandes Kochonos, Initiative Media oraz Kolterman Media Communications. więcej

Maciej Nowicki dyrektorem kreatywnym Saatchi & Saatchi

Maciej Nowicki objął stanowisko creative director w agencji reklamowej Saatchi & Saatchi (Publicis). Wspólnie z Michałem Desowskim zarządzają działem kreacji agencji. więcej

Mural z recyklomatem w kampanii CCC

Firma obuwnicza CCC w kampanii pod hasłem "Krok w dobrą stronę" wykorzystała mural w centrum Warszawy, a przy nim ustawiła recyklomat. Za akcję odpowiadają MullenLowe MediaHub i Good Looking Studio. więcej

Nagrody Marvela w loterii Nestlé

Rusza „Loteria Marvel” płatków śniadaniowych marki Nestlé (Producent Cereal Partners Poland Toruń-Pacific). Za organizacje odpowiada wyłoniona w przetargu agencja Unique One. więcej

Swiss Krono przekonuje, że "czas najlepiej płynie podczas zabawy" (wideo)

Kerris Group przygotował strategię komunikacji i kreację kampanii paneli podłogowych Aqua Zero Swiss Krono “Niech się dzieje co chce!”. Agencja odpowiada również za zaplanowanie i zakup mediów. więcej

Orbit pokazuje, jak będzie wyglądał "wielki powrót" do życia po pandemii

Jak może wyglądać nasz pierwszy poranek po zniesieniu wszystkich restrykcji i obostrzeń? Nową starą rzeczywistość przedstawia najnowsza reklama gumy do żucia Orbit (Mars Wrigley), w której ludzie po długich miesiącach lockdownu i odosobnienia znów mogą beztrosko cieszyć się bezpośrednim kontaktem z innymi. więcej

Accor w kampanii zachęca do ,,Odkrywania świata"

Grupa hotelarska Accor startuje z międzynarodową kampanią komunikacyjną pod hasłem „Odkrywaj świat". Wraz z amerykańskim tancerzem Lil Buck, modelką Mao Xiaoxing i ikoną francuskiej mody Dominique Mirambeau grupa chce na nowo przypomnieć o brandzie i wrażeniach związanych z podróżowaniem. więcej

Królewskie z muralem w centrum Warszawy

W centrum Warszawy powstał mural piwa Królewskie (Grupa Żywiec), którego bohaterami są mieszkańcy stolicy. Malunek o powierzchni ponad 240 mkw stworzony został ze zdjęć nadesłanych przez warszawiaków w akcji „Znani z Warszawy”. Instalację przygotowało Good Looking Studio. więcej

Martin Prokop ambasadorem Platinum Orlen Oil

Do grona ambasadorów marki Platinum dołącza czeski rajdowiec Martin Prokop. więcej

Lidl wprowadza przyjazny środowisku detergent

Sieć sklepów Lidl Polska wprowadziła do oferty detergent marki W5, w formie rozpuszczalnych tabletek, dzięki któremu można zminimalizować produkcję niepotrzebnego plastiku. więcej

Międzynarodowi filmowcy spotykają się w globalnej kampanii na temat szczepień na COVID-19 (wideo)

Pod hasłem "I do it for" ruszyła globalna kampania zachęcająca do szczepień na COVID-19. Jej bohaterami są międzynarodowi filmowcy, a inicjatorem akcji Picsters.tv. więcej

RTV Euro AGD w kampanii promuje małe polskie firmy

Sieć sklepów z elektroniką RTV Euro AGD rozpoczęła kampanię, w której promuje polskie firmy lokalne. Działania prowadzone są pod hasłem "Miesiąc polskich marek". więcej

Nissan sponsorem Polskiej Ligi Żeglarskiej

Marka samochodów Nissan została głównym sponsorem tegorocznych zmagań Polskiej Ligi Żeglarskiej. więcej

Bezpieczeństwo z Apple osobiste i korporacyjne

Spółka Jupiter-Integration, autoryzowany przedstawiciel Apple, prowadzący sklep internetowy z produktami Apple www.jupiter.com.pl, zajmująca się integracjami systemów w oparciu o technologię Apple, prowadząca także autoryzowany serwis Apple, zaplanowała dla Państwa 2 ciekawe, ogólnodostępne wydarzenia – bezpłatne webinary: materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Bauer z pierwszym w Polsce magazynem z samymi infografikami

25 maja ukaże się „Świat Wiedzy - ZOOM” (Wydawnictwo Bauer) jako wydanie specjalne "Świata Wiedzy". To pierwszy w Polsce magazyn prezentujący treści w formie infografik - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Spadła liczba subskrybentów ,,Gazety Wyborczej" i radia Tok FM

„Gazeta Wyborcza” (Agora) miała pod koniec pierwszego kwartału br. 258 tys. cyfrowych subskrypcji. Na koniec ub. r. prenumeratorów cyfrowych było 259,6 tys. Zdaniem Agory, wszystko przez lockdown, który wpłynął na duży przyrost bazy subskrybentów w 2020 roku. więcej

Kurator wydawcy ,,Dziennika Wschodniego" jednak z szerszymi uprawnieniami

Sąd 18 maja odrzucił skargę na rozszerzenie kurateli nad spółką Corner Media, wydawcą „Dziennika Wschodniego”. Wicenaczelny tytułu Paweł Buczkowski zaznacza, że dzięki tej decyzji pracownicy dostaną pensje, należności zostały już spłacone kontrahentom spółki. więcej

Ósmy redaktor naczelny gazet Polska Press odwołany

Z dniem 1 czerwca redaktorem naczelnym „Gazety Lubuskiej" (Polska Press Grupa) zostanie Janusz Życzkowski, dotychczasowy wicenaczelny Polskiego Radia Zachód. Zastąpi na stanowisku Szymona Kozicę, który zostaje w redakcji szefem działu Sport. więcej

Axel Springer chce kupić Axios

Axel Springer prowadzi rozmowy na temat przejęcia firmy Axios, wydawcy serwisu o tej samej nazwie. Na razie nie wiadomo jaka kwota zakupu wchodzi w grę i czy negocjacje zakończą się sukcesem. Dzięki przejęciu niemiecki koncern poszerzyłby portfolio swoich tytułów, wśród których jest między innymi Business Insider. więcej

Rząd chce ujednolicić system akredytacji dziennikarzy

Centrum Informacyjne Rządu i Departament Rozwoju Usług pracują nad systemem obsługi dziennikarzy, dzięki któremu będą mogli oni z jednego konta akredytować się na wydarzenia w każdym ministerstwie. więcej

Czeskie organizacje dziennikarskie protestują po decyzji Kancelarii Prezydenta ws. kilku redakcji

Po tym, jak Kancelaria Prezydenta Czech Milosza Zemana poinformowała o nieudzielaniu informacji niektórym mediom, w sobotę zaprotestowały czeskie i międzynarodowe organizacje dziennikarskie. Uznały praktykę urzędników kancelarii za dyskryminującą i łamiącą konstytucję. więcej

,,Dziennik Polski" po krytycznych tweetach Doroty Kani usunął wywiad z bohaterem książki dziennikarzy Onetu

Z serwisu internetowego „Dziennika Polskiego” (Polska Press) usunięto wywiad z byłym policjantem Jerzym Hybińskim ps. Zwierzak. Przed południem członkini zarządu Polska Press Dorota Kania przypomniała, że Hybiński pracował w służbach komunistycznych. - Uznałem tekst za mogący wprowadzić w błąd. Oparty był bowiem na nierzetelnych źródłach - tłumaczy Wojciech Mucha, redaktor naczelny „Dziennika Polskiego”. więcej

Wydawca ,,Super Expressu" przeprasza byłą dziewczynę Kuby Wojewódzkiego za nagie zdjęcie

Na portalu internetowym „Super Expressu” (ZPR Media) pojawiły się przeprosiny dla modelki Renaty Kaczoruk, znanej głównie jako była partnerka Kuby Wojewódzkiego, za publikację jej nagiego zdjęcia. więcej

Agora cierpi bez kin: wpływy 50 proc. w dół, 59 mln zł straty

W pierwszym kwartale br. przychody sprzedażowe grupy Agora zmalały rok do roku o 49,6 proc. do 146 mln zł, a strata netto pogłębiła się z 47,1 do 59,4 mln zł. Przesądziło o tym zamknięcie kin Helios. więcej

Kamil Durczok w szpitalu, miał przetaczaną krew

Dziennikarz Kamil Durczok napisał rano na Twitterze o „poruszającym doznaniu”. Przyznał, że w nocy przetaczano mu krew, nie podał dalszych informacji o swoich stanie zdrowia. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Polska spółka Facebooka: wpływy 32 proc. w górę, 21 mln zł zysku

W ub.r. spółka Facebook Poland osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 31,8 proc. do 101,44 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 13,62 do 21,33 mln zł. Zatrudnienie w firmie zwiększyło się o 23 osoby - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Elżbieta Bujniewicz-Belka ma warranty na akcje Wirtualnej Polski warte 13 mln zł

Członkini zarządu Wirtualnej Polski ds. finansowych Elżbieta Bujniewicz-Belka otrzymała 120 tys. warrantów na akcje spółki. Obecna wartość tego pakietu to 13,03 mln zł. więcej

Twitter wprowadza Ticketed Spaces. Pozwoli zarabiać gospodarzom spotkań audio

Twitter zapowiedział uruchomienie nowego rozwiązania o nazwie Ticketed Spaces. Ma ono pozwalać gospodarzom i twórcom spotkań audio na platformie Spaces na wprowadzenie opłat za udział w rozmowach na żywo. Kandydaci do Ticketed Spaces muszą spełniać  określone warunki, na razie system będzie działał tylko w USA. więcej

Pornhub odświeża filmy erotyczne retro. Są dostępne w jakości 4K

Pornhub, serwis z treściami pornograficznymi dokonał digitalizacji i odświeżenia 20 filmów erotycznych pochodzących z XIX  i początku XX wieku. Wszystkie klipy są dostępne w jakości 4K, w projekcie wykorzystano mechanizmy sztucznej inteligencji. więcej

Home.pl nie ucierpiało w epidemii. Więcej przychodów, pracowników i zysku

W ub.r. firma hostingowa Home.pl osiągnęła wzrost skonsolidowanych przychodów o 8,1 proc. do 145,69 mln zł oraz zysku netto z 46,01 do 50,04 mln zł. Skorzystała z przeniesienia kolejnych dziedzin życia do internetu w związku z epidemią, nie odczuwa natomiast negatywnych skutków spowolnienia gospodarczego. więcej

Założyciel TikToka rezygnuje z fotela CEO ByteDance

Współzałożyciel  i prezes chińskiego giganta technologicznego ByteDance, Zhang Yiming, zapowiedział ustąpienie z codziennych obowiązków w firmie na rzecz planowania jej długoterminowej strategii. więcej

Netflix szuka ekspertów od gier wideo. Chce wejść na nowy rynek

Netflix rozpoczął poszukiwania kadry kierowniczej, która miałaby rozwijać segment koncernu związany z grami wideo. Lider VOD chce wejść w kolejny obszar biznesowy w obliczu malejącej liczby nowych użytkowników serwisu. więcej

Już 3,8 mln Polaków na TikToku. Twitter i Pinterest w dół, Wykop ze wzrostem (TOP10)

TikTok osiągnął kolejny rekord odwiedzialności w Polsce, w kwietniu miał już 3,82 mln użytkowników. Spore spadki zanotowały Twitter, Pinterest i Siepomaga, natomiast o 10-proc. osiągnęły Wykop i Reddit. więcej

Snapchat wypłacił twórcom 130 milionów dolarów

Od uruchomienia funkcji Spotlight na Snapchatcie, twórcom tworzącym na niej treści platforma wypłaciła łącznie ponad 130 milionów dolarów. więcej

Blisko 5 mln złotych z podatku od VOD w pierwszym kwartale roku

Za pierwszy kwartał tego roku podmioty zobowiązane do płacenia tzw. podatku od VOD wpłaciły z tego tytułu 4,93 mln złotych - wynika z danych udostępnionych przez Polski Instytut Sztuki Filmowej portalowi Wirtualnemedia.pl. PISF utajnił listę podmiotów, które zapłaciły daninę. więcej

Influencerzy odpowiedzialni za rozsiewanie fake newsów o szczepionkach na Covid-19

Dwanaście kont w mediach społecznościowych jest odpowiedzialne za 65 proc. fake newsów o szczepionkach przeciw Covid-19 - wyliczyli badacze z Center for Countering Digital Hate (CCDH). więcej

,,Wilkołak" i współpraca z Krzysztofem Zalewskim hitem Empik Go i Empik Music

Na przełomie kwietnia i maja na rynku wydawniczym ukazały się aż cztery formaty inspirowane twórczością Wojciecha Chmielarza. Dostępny jest już serial audio w gwiazdorskiej obsadzie (od 22 kwietnia), książka w wersji papierowej (19 maja) oraz singiel i teledysk do piosenki autorstwa Krzysztofa Zalewskiego (13 i 19 maja). Wszystko w ramach działań brandów Grupy Empik. więcej

Bezpieczeństwo z Apple osobiste i korporacyjne

Spółka Jupiter-Integration, autoryzowany przedstawiciel Apple, prowadzący sklep internetowy z produktami Apple www.jupiter.com.pl, zajmująca się integracjami systemów w oparciu o technologię Apple, prowadząca także autoryzowany serwis Apple, zaplanowała dla Państwa 2 ciekawe, ogólnodostępne wydarzenia – bezpłatne webinary: materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Kobiety pomijane w mediach, najbardziej w "Wiadomościach" TVP

W najpopularniejszych telewizyjnych serwisach informacyjnych w Polsce nie ma równowagi płci - wynika z raportu firmy Press-Service Monitoring Mediów, którego treść udostępniono portalowi Wirtualnemedia.pl. Liczba mężczyzn (9535, czyli 75 proc.) wypowiadających się w materiałach jest znacznie wyższa niż kobiet (3111, czyli 25 proc.). Największą dysproporcję płci odnotowano w "Wiadomościach" TVP, w których udział wypowiadających się kobiet wyniósł tylko 21 proc. - Przedstawiony raport  pokazuje ewidentną dominację mężczyzn w mediach. Widać bardzo znaczącą przewagę mężczyzn: twórców materiałów dziennikarskich, ekspertów, specjalistów, polityków - komentuje dla Wirtualnemedia.pl wyniki badania dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska, medioznawczyni z Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. więcej

Co piąty Polak nie zamierza się zaszczepić przeciw Covid-19

Co trzeci dorosły Polak wciąż nie zarejestrował się na szczepienie, a co piąty w ogóle nie zamierza się szczepić - wynika z sondażu Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat. Aż 46,1 proc. sceptyków szczepienia jako powód podaje brak wiary w skuteczność szczepionki. więcej

38 proc. Polaków nie planuje letniego wyjazdu na urlop

38 proc. Polaków nie planuje wyjazdu na urlop w sezonie letnim, a kolejne 46 proc. deklaruje, że ma plany wakacyjne, ale przeważnie w Polsce - wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar Public. Za granicę zamierza wyjechać 6 proc. więcej

Ponad 60 proc. Polaków deklaruje chęć nabycia auta elektrycznego

61 proc. Polaków deklaruje chęć posiadania samochodu elektrycznego, przeciwnego zdania jest 35,6 proc., a 3,4 proc. nie ma zdania w tej kwestii - wynika z najnowszego badania opinii publicznej na temat samochodów elektrycznych przeprowadzonego przez platformę analityczno-badawczą UCE RESEARCH. więcej

60 proc. Polaków wspiera akcje charytatywne; najczęstsze wpłaty to 50-300 zł rocznie

Blisko 60 proc. Polaków deklaruje, że wspiera akcje charytatywne. Darczyńcy najczęściej wpłacają od 50 do 300 zł w skali roku – wynika z badania przeprowadzonego przez platformę analityczno-badawczą UCE Research. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Rząd chce ujednolicić system akredytacji dziennikarzy

Centrum Informacyjne Rządu i Departament Rozwoju Usług pracują nad systemem obsługi dziennikarzy, dzięki któremu będą mogli oni z jednego konta akredytować się na wydarzenia w każdym ministerstwie. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
"Pojedynek na narracje" ws. opłaty reprograficznej. Za te urządzenia zapłacimy wyższe ceny
Home.pl nie ucierpiało w epidemii. Więcej przychodów, pracowników i zysku
Założyciel TikToka rezygnuje z fotela CEO ByteDance
Targi IFA 2021 odwołane. Nie wiadomo co z wersją online
Snapchat wypłacił twórcom 130 milionów dolarów
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj