Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 5 Lipca 2021
 
 
 
Polska Press przygotowała dla Orlenu bezpłatny magazyn ,,Orlen Cafe"
 
Polska Press Grupa wydaje dla Orlenu nowy dwutygodnik „Orlen Cafe”. Przygotowuje go dział projektów specjalnych, redaktor prowadzącą jest Eliza Słoma-Górska. więcej
 
 
TVN Grupa Discovery testuje studio XR
 
TVN Grupa Discovery we współpracy z Wizja Multimedia w Sękocinie uruchomiła studio XR - telewizyjne studio wirtualne, działające w technologii rozszerzonej rzeczywistości - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Projekt rozwijany jest od kilku miesięcy, dotychczas w jego ramach kręcono m.in. serial „Skazana”, widowisko „Jesteśmy w domu!” oraz nadawaną w TVN24 „Strefę Kibica!”. więcej
 
 
Business Insider Polska: Pozycja lidera nigdy nie powinna być celem. Nowe formaty i Poradnik Finansowy do końca roku
 
Business Insider Polska jest liderem w segmencie serwisów biznesowych na naszym rynku. O tym dokąd zmierza należąca do RASP platforma, jakie są sposoby dotarcia do odbiorców i jakie nowe formaty pojawią się w przyszłości rozmawiamy z zespołem zarządzającym BI – Martyną Majchrzak, Mikołajem Kunicą, Rafałem Wiewiórskim i Krzysztofem Romanowskim.   więcej
 
 
TVP1 i TVP2 poprawiły wyniki w I półroczu 2021 roku. TVN liderem w grupie komercyjnej
 
Liderem oglądalności w pierwszym półroczu br. była TVP1. W grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN, a w 16-59 - Polsat. Największą widownię zgromadziły mecze Polaków na Euro 2020, „Teleexpress” oraz finał Turnieju Czterech Skoczni 2020/2021 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Rok z podatkiem od VOD. "Wpływy powyżej oczekiwań"
 
1 lipca ubiegłego roku weszła w życie opłata od audiowizualnych usług medialnych na żądanie w internecie, potocznie zwana podatkiem od VOD. Jak przyznaje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl szef Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej Radosław Śmigulski, wpływy z opłaty są wyższe niż przewidywano, co okazało się pomocne zwłaszcza w okresie pandemii. - Każda suma z tej opłaty trafia do polskich filmowców. Mam nadzieję, że w przyszłości oplata będzie zwiększała możliwości finansowe instytutu - mówi nam Śmigulski. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Branża eventowa: Wejście na koncerty nie tylko dla zaszczepionych więcej
 
Sklepy Carrefoura w Polsce na sprzedaż. "Wiele podmiotów może być zainteresowanych" więcej
 
TVP1 liderem w czerwcu, rekord TVN7. Mecze Polaków na Euro 2020 hitami więcej
 
Kanał Sportowy w ub.r. miał 2,53 mln zł wpływów i 124 tys. zł zysku więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Producent / kierownik postprodukcji COLOROFFON
Dziennikarz - specjalizacja technologie Wirtualnemedia.pl
Redaktor mody i urody Burda International Poland
Dziennikarz Forbes.pl Ringier Axel Springer
Specjalista ds. Sprzedaży e -commerce TVN GRUPA DISCOVERY
Dziennikarz - Fakt (Dział Warszawski) Ringier Axel Springer
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Redaktor Mediów Społecznościowych (TVN24) TVN GRUPA DISCOVERY
Redaktor (Fakt Polityka) Ringier Axel Springer
Specjalista ds. promocji w dziale książek Burda Media Polska
Menedżer Produktu (tematyka inwestycje giełdowe) Wiedza i Praktyka
Menedżer Produktu Wiedza i Praktyka
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
TVN Grupa Discovery testuje studio XR

TVN Grupa Discovery we współpracy z Wizja Multimedia w Sękocinie uruchomiła studio XR - telewizyjne studio wirtualne, działające w technologii rozszerzonej rzeczywistości - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Projekt rozwijany jest od kilku miesięcy, dotychczas w jego ramach kręcono m.in. serial „Skazana”, widowisko „Jesteśmy w domu!” oraz nadawaną w TVN24 „Strefę Kibica!”. więcej

TVP1 i TVP2 poprawiły wyniki w I półroczu 2021 roku. TVN liderem w grupie komercyjnej

Liderem oglądalności w pierwszym półroczu br. była TVP1. W grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN, a w 16-59 - Polsat. Największą widownię zgromadziły mecze Polaków na Euro 2020, „Teleexpress” oraz finał Turnieju Czterech Skoczni 2020/2021 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Teleexpress" nowym liderem w czerwcu, wyprzedził ,,Wiadomości" i ,,Fakty"

Na pozycję lidera oglądalności wśród programów informacyjnych w czerwcu br. awansował emitowany w TVP1 i TVP Info „Teleexpress”, który wyprzedził „Wiadomości” TVP1 i TVP Info oraz „Fakty” TVN i TVN24 BiS - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

"Wybierz swoje wszystko". Hasło reklamowe Polsatu, czy nowej platformy hybrydowej?

W połowie czerwca Polkomtel zarejestrował w Urzędzie Patentowym RP nowe projekty logotypów. Widnieje na nich odświeżone logo Polsatu i hasło "Wybierz swoje wszystko". więcej

Ambasada USA chciała spotkania z szefem KRRiT ws. koncesji dla TVN24

Szef ambasady USA w Warszawie bez powodzenia starał się o spotkanie z przewodniczącym Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na temat przedłużenia wygasającej niebawem koncesji satelitarnej dla TVN24. Właścicielem Grupy TVN jest amerykański koncern Discovery. więcej

Maciej Kluczka po czterech latach odchodzi z TVN24

Reporter TVN24 Maciej Kluczka odchodzi ze stacji - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Poprzednio był związany z Radiem Poznań i Polskim Radiem 24. więcej

Produkcje TVP w ofercie 12 zagranicznych nadawców

Seriale „Prokurator”, „O mnie się nie martw”, dokumenty „Białoruś. Początek” czy „Kuba. Rewolucja od kuchni” to tylko niektóre tytuły pozyskane przez europejskie telewizje publiczne dzięki wymianie programowej Europejskiej Unii Nadawców. więcej

ATM Grupa dostała uzasadnienie decyzji sądu ws. ATM Rozrywki. ,,Termin procesowy, a nie materialny"

ATM Grupa dostała uzasadnienie korzystnego dla niej wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w sprawie decyzji przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, wskutek której ATM Rozrywka musiała zniknąć z naziemnej telewizji cyfrowej. więcej

Telewizja Polska wyda 4,2 mln zł na wóz UHD dla TAI, ma dwie oferty

W postępowaniu Telewizji Polskiej dotyczącym dostarczenia wozu satelitarnego UHD na potrzeby Telewizyjnej Agencji Informacyjnej złożono dwie oferty. TVP zapowiedziała, że na zakup chce przeznaczyć 4,2 mln zł brutto. więcej

Lasy Państwowe partnerem nowego reality-show ,,Wylogowani. Survival Challenge", premiera we wrześniu

W Dolinie Baryczy trwają prace nad nowym reality-show „Wylogowani. Survival Challenge”, który produkuje Telewizja Kalisz. Premiera programu planowana jest na wrzesień, jednym z partnerów są Lasy Państwowe. więcej

Anita Werner o swoich początkach w TVN24: Myślałam, że nie wejdę po schodach

Już za kilka tygodni 20 urodziny kanału informacyjnego TVN24. Pierwszy serwis informacyjny w historii tej stacji poprowadziła Anita Werner. W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl zdradza, że na rozmowę kwalifikacyjną przyszła po kontuzji. więcej

Serwis TVP VOD od lipca dostępny dla widzów w obu Amerykach

Telewizja Polska rozszerza udostępnianie swoich treści VOD na terytoria obu Ameryk. Użytkownicy z tego regionu mają już dostęp do katalogu polskich seriali, filmów dokumentalnych oraz spektakli Teatru Telewizji. Uwolnione treści na portalu vod.tvp.pl został pogrupowane w specjalnych katalogach tematycznych, oznaczonych hasłem „bez ograniczeń”. więcej

Liczba nowych użytkowników Disney+ w Ameryce ostro hamuje. Powodem podwyżka abonamentu i mało nowości

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy liczba nowych użytkowników Disney+ w Ameryce Północnej wzrosła jedynie o milion. Obecnie grupa odbiorców platformy przekracza globalnie 110 milionów. Powodem hamującej tendencji w przyroście abonentów w USA i Kanadzie ma być podwyżka cen subskrypcji oraz niewielka liczba nowych oryginalnych produkcji oferowanych przez serwis. więcej

Producent ,,M jak miłość" bez 30 proc. wpływów sprzedażowych, premiery dwóch filmów przesunął na 2022 rok

W ub.r. spółka MTL Maxfilm, producent serialu „M jak miłość”, zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 29,9 proc. do 36,53 mln zł, a jej zysk netto wzrósł z 89,7 tys. zł do 4,45 mln zł. Po sukcesie „Misz masz, czyli kogel mogel 3” firma realizuje dwa nowe filmy fabularne. więcej

,,Co za tydzień" z nową oprawą z okazji 1000. odcinka (wideo)

W niedzielę, 4 lipca TVN pokaże 1000. odcinek programu „Co za tydzień”, który pojawi się w nowej oprawie. więcej

Adform zwraca się do wszystkich CMO, zachęcając do szybszej adopcji identyfikatorów 1st Party. Wydawcy w swoich wynikach udowadniają gotowość do funkcjonowania w świecie bez ciasteczek 3rd Party

Według najnowszych danych zebranych przez Adform poziom adopcji identyfikatorów 1st party w ekosystemie reklamowym szybko zbliża się do poziomu ilości ciasteczek 3rd party. Większość wydawców obecnych na kluczowych europejskich rynkach przekazuje identyfikatory 1st party do otwartego systemu reklamowego. Tym samym, wydawcy pokazują już swoją gotowość na zapowiadane wycofanie wsparcia dla ciasteczek 3rd party. Patrząc na te postępy, Adform zwraca się do wszystkich CMO, aby wzięli aktywny udział w tworzeniu przyszłych rozwiązań cyfrowych. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 8 mln odsłon.
Ponad 190 tys. obserwujących w social media.
Ponad 52 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Radio Maryja na kilka godzin zamilkło niemal w całej Polsce

W piątkowe popołudnie doszło do awarii nadajników Radia Maryja. Rozgłośni można było słuchać jedynie w Warszawie i okolicach, a także za pośrednictwem DAB+ i streamu internetowego. Po kilku godzinach emisja wróciła. więcej

 
Danuta Breguła na czele rozwoju biznesu i subskrypcji w newonce.media

Pracę w newonce.media jako dyrektor ds. rozwoju biznesu i strategii zaczęła Danuta Breguła. Poprzednio przez 12 lat pracowała w Agorze, odpowiadała m.in. za ofertę subskrypcyjną „Gazety Wyborczej”. więcej

 
Polski słuchacz podcastów to ,,dojrzały, świadomy i miejski konsument"

21 proc. słuchaczy podcastów to osoby decyzyjne w swoich miejscach pracy, a 26 proc. dysponuje dochodem w wysokości minimum 4 tys. zł netto - wynika z badania Tandem Media. więcej

 
Znamy wnioski z audytu ws. Listy Przebojów Trójki. "Nieprawidłowości nie były wyłącznie przypuszczeniami"

Prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska stwierdziła w piśmie do KRRiT podsumowującym audyt, że "zakomunikowane opinii publicznej nieprawidłowości są faktami" - takie są wnioski z audytu przeprowadzonego przez Polskie Radio ws.1998. wydania Listy Przebojów Trójki. więcej

 
"Raport o stanie świata" ma ponad 1 mln zł na Patronite. Dariusz Rosiak: "Będziemy rozwijać ten projekt"

Niecałe półtora roku wystarczyło, by na platformie Patronite "Raport o stanie świata" zebrał 1 mln zł. - Udało nam się zachować program, który był skazany na zniszczenie - mówi jego autor Dariusz Rosiak. więcej

 
Rekord FM liderem słuchalności w Radomiu, duży wzrost Radia ZET

Pozycja lidera rynku radiowego w Radomiu w okresie od grudnia ub.r. do maja br. należała do Rekord FM. Drugie miejsce zajęło Radio ZET, a trzecie - RMF FM - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
Radio 357 z letnią ramówką. Będzie też mobilne studio, spotkania z słuchaczami i nowe podcasty

Internetowa rozgłośnia Radio 357 ogłosiła zmiany w ramówce na lato. Nowe programy poprowadzą m.in. Olga Mickiewicz, Ola Budka i Paulina Wilk. Czasowo znika audycja Kuby Strzyczkowskiego. W teren ruszyło też mobilne studio radiowe, w którym dziennikarze będą spotykali się z patronami. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Ipsos zmniejszył przychody w 2020 roku. Covid utrudnił badania, nie było zwolnień

W ub.r. przychody firmy badawczej Ipsos zmalały o 9,2 proc. do 67,46 mln zł, a zysk netto - z 6,08 do 4,81 mln zł. Zatrudnienie w spółce zwiększono ze 139 do 141 pracowników, w pierwszym kwartale br. zanotowano wyniki zgodne z zaplanowanym budżetem. więcej

Sebastian Umiński account directorem w Pathfinder 23

Sebastian Umiński dołączył do zespołu agencji Pathfinder 23 jako account director i client partner - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

SMG Poland ze wzrostem wpływów o 7 proc. i 13,2 mln zł zysku

W ub.r. agencja mediowa SMG Poland należąca do Publicis Groupe osiągnęła wzrost przychodów o 7,5 proc. do 365,89 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się z 12,56 do 13,2 mln zł. W lutym br. połączyła się ze spółką Prodigious i zmieniła nazwę na PGP Group. więcej

Michel Moran reklamuje wyprzedaż w sklepach Neonet (wideo)

W nowej kampanii sieci sklepów Neonet występuje Michel Moran, kucharz znany z programów kulinarnych TVN Grupy Discovery. więcej

Radosław Majdan stoi na bramce w reklamie MediaMarkt (wideo)

W nowym spocie sieci elektromarketów MediaMarkt występuje były bramkarz Radosław Majdan. więcej

Branża eventowa: Wejście na koncerty nie tylko dla zaszczepionych

Przedstawiciele branży eventów krytykują regulacje, pozwalające na uczestnictwo w koncertach jedynie osobom zaszczepionym. - Jeśli ktoś nie jest zaszczepiony, ma prawo być przetestowanym i uczestniczyć w imprezie. W większości krajów testy są darmowe. U nas wyrwano jeden element, wrzucono niezrozumiały i niepoparty badaniami limit - uważa Mikołaj Ziółkowski. więcej

Dominik Wójcik head of AI & machine learning solutions w GroupM

Dominik Wójcik objął nowo utworzone stanowisko head of AI & machine learning solutions w GroupM. więcej

Butelki piwa Corona w kampanii ustawione odwrotnie na półkach sklepowych

Corona prowadzi niestandardową kampanię, w ramach której w sklepach butelki z piwem marki są ustawione odwrotnie niż zazwyczaj. więcej

GAP zamyka stacjonarne sklepy w Wielkiej Brytanii i Irlandii

Firma odzieżowa GAP poinformowała, że do końca września br. zamknie wszystkie swoje stacjonarne sklepy w Wielkiej Brytanii i Irlandii. więcej

Aleksandra Gawlas-Wilińska na czele działu digital & e-commerce w Henkel Polska

Aleksandra Gawlas-Wilińska objęła stanowisko dyrektora nowego działu digital & e-commerce w Henkel Polska (właściciel takich marek, jak E, Silan). Powstał on w strukturach sektora Laundry & Home Care (środki do prania i czystości) i ma wspierać marki w budowaniu ich obecności online. więcej

Nałęczowianka promuje napoje funkcjonalne NAŁ+ (wideo)

Pod hasłem "Pragnieniu trzeba pomóc" wystartowała kampania wprowadzająca na rynek NAŁ+ - nowy produkt Nałęczowianki. Za przygotowanie kampanii odpowiada agencja Przestrzeń. więcej

Totalizator wraca z reklamą Loteriady (wideo)

Wystartowała kampania Loteriady, którą dla Totalizatora Sportowego przygotowały agencje Publicis Groupe: Leo Burnett Warszawa, Starcom i Prodigious. Działania obejmują wszystkie kanały komunikacji - telewizję, outdoor, radio, POS oraz social media. Hasłem przewodnim kampanii jest „Oto jaka Loteriada”. więcej

Ricola zachęca w kampanii ,,Spróbujesz, posmakujesz" (wideo)

Ruszyła nowa kampania reklamowa marki cukierków ziołowych Ricola. Przygotowały ją agencje Havas Media i Feno. więcej

Mąż Gośki w nowej odsłonie kampanii salonów Agata (wideo)

W stacjach telewizyjnych emitowany jest kolejny spot reklamowy salonów Agata, prezentujący dalsze perypetie synowej i teściowej, granych przez ambasadorki marki - Małgorzatę Sochę i Ewę Kasprzyk. Historii, która tym razem koncentruje się wokół urządzania sypialni, towarzyszy akcja promocyjna dla klientów sieci. więcej

Synergic z wyłącznością na reklamy na lotnisku w Katowicach

Firma Synergic działająca w obszarze reklamy out of home podpisała umowę na prowadzenie na wyłączność kampanii reklamowych  z wykorzystaniem powierzchni ekspozycyjnej i nośników reklamowych na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice w Pyrzowicach.  więcej

Sklepy Carrefoura w Polsce na sprzedaż. "Wiele podmiotów może być zainteresowanych"

Francuski właściciel sieci sklepów Carrefour szuka nowego nabywcy polskiego oddziału firmy. Zdaniem analityka Ipopema Securities na wycofaniu się sieci z polskiego rynku najbardziej skorzystają dyskonty. Ale zainteresowani kupnem marketów sieci mogą być także gracze spoza sektora handlu spożywczego. więcej

Allison Coley globalnym kierownikiem ds. klientów w zespole Colgate-Palmolive w Wavemaker

Allison Coley została powołana na globalnego kierownika w zespole obsługującym Colgate-Palmolive w agencji mediowej Wavemaker (GroupM). Staje się w ten sposób częścią Red Fuse, zintegrowanego globalnego zespołu WPP, który zajmuje się obsługą klientów na całym świecie. więcej

,,Grzeszki wychodzą nocą" w niestandardowej kampanii wafelków Grześki

Trwa niestandardowa kampania reklamowa marki wafelków Grześki (należącej do firmy Colian) pod hasłem „Każdy ma swoje Grześki”. W ramach akcji zorganizowano pokaz multimedialny w centrum Warszawy i przygotowano niestandardowe murale. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Polska Press przygotowała dla Orlenu bezpłatny magazyn ,,Orlen Cafe"

Polska Press Grupa wydaje dla Orlenu nowy dwutygodnik „Orlen Cafe”. Przygotowuje go dział projektów specjalnych, redaktor prowadzącą jest Eliza Słoma-Górska. więcej

Wydawca ,,Krytyki Politycznej": wpływy 31 proc. w górę, 3 mln zł grantów od Open Society i Warszawy

W ub.r. przychody Stowarzyszenia im. Stanisława Brzozowskiego zwiększyły się o 31,4 proc. do 7,42 mln zł, a zysk netto z 79,6 do 122 tys. zł. Uzyskało 4 mln zł grantów, większość od Open Society Institute i warszawskiego ratusza. więcej

Zespół ,,Dziennika Wschodniego" znów dostaje pensje, zwolnieni dziennikarze nie mogą wrócić

Do „Dziennika Wschodniego” (Corner Media) nadal nie może wrócić trójka pracowników zwolnionych na początku br. przez ówczesnego likwidatora spółki. Pracownicy zaczęli natomiast, po dwóch miesiącach przerwy, otrzymywać wynagrodzenia. więcej

Komornik zajął spółce Grzegorza Hajdarowicza 5,4 mln zł z dywidendy od wydawcy ,,Rzeczpospolitej"

Kontrolowana przez Grzegorza Hajdarowicza spółka KCI poinformowała, że komornik dokonał zmiany zabezpieczenia i zajął wierzytelność do kwoty 5,4 mln zł wynikającą z dywidendy od Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”. To pokłosie sporu z firmą Centrum Nowoczesnych Technologii powiązaną ze Zbigniewem Jakubasem.   więcej

 
 
 
INTERNET
 
Business Insider Polska: Pozycja lidera nigdy nie powinna być celem. Nowe formaty i Poradnik Finansowy do końca roku

Business Insider Polska jest liderem w segmencie serwisów biznesowych na naszym rynku. O tym dokąd zmierza należąca do RASP platforma, jakie są sposoby dotarcia do odbiorców i jakie nowe formaty pojawią się w przyszłości rozmawiamy z zespołem zarządzającym BI – Martyną Majchrzak, Mikołajem Kunicą, Rafałem Wiewiórskim i Krzysztofem Romanowskim.   więcej

Rok z podatkiem od VOD. "Wpływy powyżej oczekiwań"

1 lipca ubiegłego roku weszła w życie opłata od audiowizualnych usług medialnych na żądanie w internecie, potocznie zwana podatkiem od VOD. Jak przyznaje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl szef Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej Radosław Śmigulski, wpływy z opłaty są wyższe niż przewidywano, co okazało się pomocne zwłaszcza w okresie pandemii. - Każda suma z tej opłaty trafia do polskich filmowców. Mam nadzieję, że w przyszłości oplata będzie zwiększała możliwości finansowe instytutu - mówi nam Śmigulski. więcej

Danuta Breguła na czele rozwoju biznesu i subskrypcji w newonce.media

Pracę w newonce.media jako dyrektor ds. rozwoju biznesu i strategii zaczęła Danuta Breguła. Poprzednio przez 12 lat pracowała w Agorze, odpowiadała m.in. za ofertę subskrypcyjną „Gazety Wyborczej”. więcej

Polski słuchacz podcastów to ,,dojrzały, świadomy i miejski konsument"

21 proc. słuchaczy podcastów to osoby decyzyjne w swoich miejscach pracy, a 26 proc. dysponuje dochodem w wysokości minimum 4 tys. zł netto - wynika z badania Tandem Media. więcej

Liczba nowych użytkowników Disney+ w Ameryce ostro hamuje. Powodem podwyżka abonamentu i mało nowości

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy liczba nowych użytkowników Disney+ w Ameryce Północnej wzrosła jedynie o milion. Obecnie grupa odbiorców platformy przekracza globalnie 110 milionów. Powodem hamującej tendencji w przyroście abonentów w USA i Kanadzie ma być podwyżka cen subskrypcji oraz niewielka liczba nowych oryginalnych produkcji oferowanych przez serwis. więcej

Softbank zainwestuje 500 mln zł w eobuwie, wycenia je na 6 mld zł

SVF II Motion Subco, spółka z grupy kapitałowej japońskiego Softbanku, obejmie niezabezpieczone obligacje zamienne na akcje eobuwie o wartości 500 mln zł - poinformowało CCC, który jest jednym z akcjonariuszy eobuwia. Trzy miesiące temu CCC uzgodniło sprzedaż Cyfrowemu Polsatowi i spółce Rafała Brzoski 20 proc. akcji eobuwia za łącznie 1 mld zł. więcej

Aleksandra Gawlas-Wilińska na czele działu digital & e-commerce w Henkel Polska

Aleksandra Gawlas-Wilińska objęła stanowisko dyrektora nowego działu digital & e-commerce w Henkel Polska (właściciel takich marek, jak E, Silan). Powstał on w strukturach sektora Laundry & Home Care (środki do prania i czystości) i ma wspierać marki w budowaniu ich obecności online. więcej

Glovo uruchamia w Polsce abonament Glovo Prime

Platforma Glovo ogłosiła uruchomienie w Polsce nowej usługi Glovo Prime. To miesięczny abonament, dzięki któremu użytkownicy mogą korzystać z darmowych dostaw oraz ofert z restauracji czy sklepów partnerskich. więcej

Wirtualna Polska kupuje farmę fotowoltaiczną za 12,4 mln zł

Spółka zależna holdingu Wirtualna Polska podpisała umowę kupna 100 proc. udziałów firmy, do której należy farma fotowoltaiczna na Dolnym Śląsku o łącznej mocy 3 MW. Wartość transakcji, wraz z zadłużeniem przejętej spółki, wynosi ok. 12,4 mln zł. więcej

Medonet z narzędziem do wstępnego rozpoznawania dolegliwości

Symptom Checker to wyrób medyczny start-upu Infermedica, który jest dostępny w serwisie Medonet.pl (Ringier Axel Springer Polska). Dzięki niemu użytkownicy mogą przejść wywiad medyczny online i dowiedzieć się, co może im dolegać na podstawie tego, co odczuwają. więcej

Hakerzy przejęli skrzynki mailowe posłów wszystkich ugrupowań

W związku z prowadzoną analizą trwającej hakerskiej kampanii "Ghostwriter" ABW ustaliła, że atakiem został objęty również system poczty elektronicznej Sejmu RP - poinformował w piątek rzecznik ministra koordynatora służb specjalnych Stanisław Żaryn. więcej

O czym piszemy w social mediach? "Pozdrawiam" i "Trzaskowski" królują na Facebooku, a na Twitterze wszystko, co polski

Na Facebooku najczęściej piszemy we wtorki o godz. 20, a na Twitterze - w środy o godz. 21. Z kolei na LinkedIn jesteśmy najbardziej aktywni w środy i czwartki ok. godz. 9 i 15 - wynika z badania firmy SentiOne. więcej

Magdalena Boczarska i Leszek Lichota w serialu "Zachowaj spokój"

Magdalena Boczarska i Leszek Lichota zagrają główne role w nowym serialu Netfliksa. Premiera "Zachowaj spokój" jest planowana na 2022 rok. więcej

Jbzd.com.pl na czele. Besty.pl z dużym wzrostem, Repostuj.pl i Memy.pl mocno w dół (TOP10 serwisów z humorem)

Wśród serwisów z memami innymi śmiesznymi treściami liderem zasięgowym pozostaje Jbzd.com.pl. Po dużym wzroście na drugie miejsce awansowały Besty.pl, natomiast mocno zmalały wyniki witryn Repostuj.pl i Memy.pl. więcej

InPost sfinalizował kupno Mondial Relay za 513 mln euro

InPost w porozumieniu z Otto Group pomyślnie sfinalizował przejęcie francuskiego operatora logistycznego Mondial Relay. Wartość transakcji wyniosła 513 mln euro. więcej

Adform zwraca się do wszystkich CMO, zachęcając do szybszej adopcji identyfikatorów 1st Party. Wydawcy w swoich wynikach udowadniają gotowość do funkcjonowania w świecie bez ciasteczek 3rd Party

Według najnowszych danych zebranych przez Adform poziom adopcji identyfikatorów 1st party w ekosystemie reklamowym szybko zbliża się do poziomu ilości ciasteczek 3rd party. Większość wydawców obecnych na kluczowych europejskich rynkach przekazuje identyfikatory 1st party do otwartego systemu reklamowego. Tym samym, wydawcy pokazują już swoją gotowość na zapowiadane wycofanie wsparcia dla ciasteczek 3rd party. Patrząc na te postępy, Adform zwraca się do wszystkich CMO, aby wzięli aktywny udział w tworzeniu przyszłych rozwiązań cyfrowych. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Ipsos zmniejszył przychody w 2020 roku. Covid utrudnił badania, nie było zwolnień

W ub.r. przychody firmy badawczej Ipsos zmalały o 9,2 proc. do 67,46 mln zł, a zysk netto - z 6,08 do 4,81 mln zł. Zatrudnienie w spółce zwiększono ze 139 do 141 pracowników, w pierwszym kwartale br. zanotowano wyniki zgodne z zaplanowanym budżetem. więcej

Rynek gier z optymistycznymi prognozami. W 2024 r. 3,3 mld graczy i niemal 220 mld dolarów przychodu

Globalne wydatki konsumentów na gry sięgną w tym roku 175,8 mld dolarów - prognozuje firma analityczna Newzoo. Będzie to oznaczało nieznaczny spadek (o 1,1 proc.) w porównaniu z rokiem ubiegłym, ale w dłuższej perspektywie rynek będzie na fali wznoszącej. więcej

Freelancerzy w pandemii zarabiają lepiej. Najwyższe zarobki dla programistów i branży IT

Ponad połowa polskich wolnych strzelców odnotowała wzrost zarobków w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Zarabiających ponad 5 tys. jest o 45 proc. więcej, niż w roku ubiegłym. - W Polsce ciągle zarabiamy mniej w krajach zachodniej Unii Europejskiej, a freelancerzy i firmy zatrudniające freelancerów często dla nich pracują - komentuje Przemysław Głośny, prezes Useme.com.  więcej

Ponad 60 proc. Polaków sprawdza przed zakupem, czy wybrany produkt jest krajowy

Blisko 63 proc. Polaków sprawdza przed zakupem, czy towar pochodzi od krajowych producentów; co trzeci pytany tego nie robi - wynika z badania sondażowego przeprowadzonego przez UCE Research. Pochodzenie produktów najczęściej sprawdzają osoby 60+ i w wieku 30-39 lat - wskazano. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Małgorzata Kozieł szefową marketingu i PR w Famur

Małgorzata Kozieł objęła stanowisko dyrektor marketingu i PR w spółce Famur, na którym zastąpiła Magdalenę Pawłowską. Przez ostatnie 5 lat była rzecznikiem prasowym Grupy Eurozet. więcej

Branża eventowa: Wejście na koncerty nie tylko dla zaszczepionych

Przedstawiciele branży eventów krytykują regulacje, pozwalające na uczestnictwo w koncertach jedynie osobom zaszczepionym. - Jeśli ktoś nie jest zaszczepiony, ma prawo być przetestowanym i uczestniczyć w imprezie. W większości krajów testy są darmowe. U nas wyrwano jeden element, wrzucono niezrozumiały i niepoparty badaniami limit - uważa Mikołaj Ziółkowski. więcej

Paula Wolecka nie jest już PR managerką Szlachetnej Paczki

Paula Wolecka po blisko 4 latach rozstała się ze Stowarzyszeniem Wiosna, gdzie była PR managerką Szlachetnej Paczki. Obecnie pracuje jako PR manager w team'ie Igi Świątek. Jej obowiązki w Stowarzyszeniu przejęła Ewa Tryjańska. więcej

Donald Tusk wraca do polskiej polityki. "Chce wygrać wybory w 2023 r."

- Wróciłem na 100 proc.; wróciłem dlatego, że stanowicie zespół naprawdę niezwykłych ludzi. Mogę pracować z ludźmi, którzy naprawdę chcą zrobić coś dobrego - mówił w sobotę b. premier i b. szef Rady Europejskiej Donald Tusk podczas posiedzenia Rady Krajowej PO, zwracając się do polityków partii. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
TVN Grupa Discovery testuje studio XR
Telewizja Polska wyda 4,2 mln zł na wóz UHD dla TAI, ma dwie oferty
Rynek gier z optymistycznymi prognozami. W 2024 r. 3,3 mld graczy i niemal 220 mld dolarów przychodu
Hakerzy przejęli skrzynki mailowe posłów wszystkich ugrupowań
W 2020 r. rozwój szybkiego internetu w Polsce znacznie przyspieszył
Hakerzy powiązani z Rosją zaatakowali ok. 200 firm
Rodzice dzieci o imieniu Alexa domagają się od Amazona zmiany nazwy asystenta głosowego
Gra mobilna ,,The Witcher: Monster Slayer" od CD Projekt pojawi się 21 lipca
Wyciek danych ze stołecznego ratusza. "Sprawa jest obecnie analizowana"
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj