|
|
|
|
|
|
|
Ustawa PiS ma doprowadzić do sprzedaży TVN. Lichocka: reeuropeizacja mediów
Jednym z celów projektu ustawy PiS o nowelizacji przepisów dotyczących uzyskiwania koncesji przez nadawców tv i radiowych z zagranicznym kapitałem ma być skłonienie Discovery do sprzedaży TVN. W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl posłanka PiS Joanna Lichocka mówi „reeuropeizacji mediów”. TVN oświadcza, że nie podda się presji. - Celem Lex TVN jest eliminacja największego niezależnego medium, które pozwala sobie na krytykę władzy - oceniła Rada Przedsiębiorczości złożona z 9 organizacji gospodarczych.
więcej
|
Kanał TVN24 nie będzie musiał przedłużać koncesji? Zaskakująca propozycja KRRiT
Niebawem do Sejmu może wpłynąć projekt ustawy, który może zakończyć pat wokół przedłużenia koncesji dla TVN24. Do szczegółów propozycji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Szansa na sukces. Eurowizja Junior 2021" jesienią w TVP2, Marek Sierocki gospodarzem
Na początku jesiennej ramówki telewizyjna Dwójka będzie emitować program „Szansa na sukces. Eurowizja Junior 2021”. W jego ramach Telewizja Polska wyłoni reprezentanta Polski na Eurowizję Junior 2021. Cykl poprowadzi Marek Sierocki.
więcej
|
Press Club Polska, HFPC i organizacje gospodarcze przeciw nowelizacji przepisów o koncesjach. ,,Lex TVN"
Rada Press Club Polska i zarząd Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka skrytykowały zaproponowaną przez posłów PiS nowelizację przepisów dotyczących uzyskiwania koncesji przez nadawców tv i radiowych z zagranicznym kapitałem. - Celem Lex TVN jest eliminacja największego niezależnego medium, które pozwala sobie na krytykę władzy - oceniła Rada Przedsiębiorczości złożona z 9 organizacji gospodarczych.
więcej
|
Canal+ i BBC szykują polską wersję "The Office", w obsadzie Polak i Woronowicz
Canal+ Polska we współpracy z BBC Studios realizuje polską wersję kultowego serialu komediowego "The Office". W obsadzie m.in. Piotr Polak, Vanessa Aleksander i Adam Woronowicz.
więcej
|
Robert Janowski kolejnym uczestnikiem ,,Twoja twarz brzmi znajomo 15"
Drugim uczestnikiem piętnastej edycji rozrywkowego programu „Twoja twarz brzmi znajomo” będzie Robert Janowski. Show w Polsacie będzie można oglądać w jesiennej ramówce.
więcej
|
TNT od października w Polsce jako Warner TV
23 października kanał filmowo-serialowy TNT zmieni nazwę w Polsce na Warner TV, zyska też nową identyfikację wizualną. To część globalnego rebrandingu stacji.
więcej
|
Dziennikarz Fox News miał szukać kontaktu z Putinem w czasie, gdy oskarżał NSA o szpiegostwo
Dziennikarz telewizji Fox News Tucker Carlson stwierdził w środę, że Agencja Bezpieczeństwa Narodowego (NSA) czytała jego korespondencję z Rosjanami, z pomocą których miał umawiać wywiad z rosyjskim prezydentem Władimirem Putinem i przekazała te informacje innej redakcji.
więcej
|
Emitel ma zapłacić Magna Polonia ponad 260 mln zł ws. kupna Info-TV-Operatora
Sąd Okręgowy w Warszawie w wyroku z 2 lipca zasądził od spółki Emitel na rzecz Magna Polonia kwotę 163,74 mln zł wraz z odsetkami ustawowymi, które na dzień wydania wyroku wynoszą 99,7 mln zł - podała Magna Polonia w komunikacie. Emitel nie zgadza się z orzeczeniem i złoży odwołanie.
więcej
|
Polsat Sport pokaże półfinał Wimbledonu z udziałem Huberta Hurkacza
W piątek, 9 lipca o 13.30 odbędzie się półfinałowy mecz Wimbledonu, w którym Polak Hubert Hurkacz zmierzy się z Matteo Berrettinim. Wydarzenie na żywo relacjonować będzie Polsat Sport.
więcej
|
Zarząd TVN: usiłuje nam się zamknąć usta, nie ugniemy się pod żadnymi naciskami
- W nocy przedstawiono projekt ustawy, którym usiłuje nam się zamknąć usta, a widzów pozbawić prawa do wyboru - tak zarząd TVN komentuje złożony przez posłów PiS projekt nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji. - Nie ugniemy się pod żadnymi naciskami i pozostaniemy niezależni działając w imieniu naszych widzów - zapewnia nadawca.
więcej
|
USA z rosnącym niepokojem obserwują nowy projekt zmian ustawy medialnej w Polsce
USA z rosnącym niepokojem obserwują procedurę związaną z koncesją TVN oraz nowy projekt zmian ustawy medialnej. Wolna prasa ma kluczowe znaczenie dla demokracji - podkreślił w czwartek chargé d’affaires ambasady USA w Polsce Bix Aliu.
więcej
|
Dziennikarze o projekcie nowelizacji wymierzonej w TVN: władza chce zabić stację, której nie lubi
- Wzywamy KRRiT, by wykazała „funkcjonalną niezależność”, jej decyzja zaciąży na unijnej ocenie stanu polskiej praworządności, od której zależy wypłata 770 mld złotych z Funduszu Odbudowy dla Polski – napisali członkowie Towarzystwa Dziennikarskiego w odezwie. Chodzi o koncesję dla TVN24, której odnawianie przedłuża się. Bartosz Węglarczyk, szef Onetu skomentował sytuację: - Władza chce zabić stację, której nie lubi.
więcej
|
Adform zwraca się do wszystkich CMO, zachęcając do szybszej adopcji identyfikatorów 1st Party. Wydawcy w swoich wynikach udowadniają gotowość do funkcjonowania w świecie bez ciasteczek 3rd Party Według najnowszych danych zebranych przez Adform poziom adopcji identyfikatorów 1st party w ekosystemie reklamowym szybko zbliża się do poziomu ilości ciasteczek 3rd party. Większość wydawców obecnych na kluczowych europejskich rynkach przekazuje identyfikatory 1st party do otwartego systemu reklamowego. Tym samym, wydawcy pokazują już swoją gotowość na zapowiadane wycofanie wsparcia dla ciasteczek 3rd party. Patrząc na te postępy, Adform zwraca się do wszystkich CMO, aby wzięli aktywny udział w tworzeniu przyszłych rozwiązań cyfrowych. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 8 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 190 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 52 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hubert Hurkacz superstar. Po pokonaniu Federera może liczyć na lukratywne propozycje reklamodawców
Po zwycięstwie nad Rogerem Federerem na Wimbledonie, o Hubercie Hurkaczu mówi cały tenisowy świat. Zdaniem ekspertów ds. marketingu sportowego, w niedługim czasie tenisistę z Wrocławia będziemy oglądali częściej w reklamach, być może nie tyko polskich. Zawodnik ma potencjał marketingowy porównywalny z pierwszą damą polskiego tenisa, Igą Świątek. Już widać to w danych - jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, ekwiwalent reklamowy (AVE) Huberta Hurkacza w kilka dni osiągnął 43 mln złotych.
więcej
|
Nocą telewizje będą mogły emitować więcej reklam
W cieniu projektu nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji dotyczącej koncesji TVN, Sejm pracuje nad drugą, rządową nowelizacją tej ustawy i nowelizacją ustawy o kinematografii. Oznacza to nowe obowiązki dla serwisów VoD i możliwość emisji większej liczby reklam w telewizji.
więcej
|
Narodowy Bank Polski przechodzi rebranding, nowe hasło "Dbamy o wartość polskiego pieniądza".
Narodowy Bank Polski zaktualizował logotyp oraz identyfikację wizualną. Zaprezentowano także nowe hasło: "Dbamy o wartość polskiego pieniądza”. Do użytku wprowadzono także nowy emblemat banku centralnego. NBP zrealizowało projektu we własnym zakresie.
więcej
|
BBDO Warszawa bez 30 proc. przychodów i z 6,6 mln zł zysku
W ub.r. agencja reklamowa BBDO Warszawa, należąca do koncernu Omnicom Group, zanotowała spadek wpływów o 30,1 proc. do 25,22 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 7,6 do 6,62 mln zł.
więcej
|
Przychody Mets zmalały o 5 proc., zysk w górę
Agencja mediowa Mets (należąca do koncernu WPP) zanotowała w ub.r. spadek przychodów o 4,7 proc. do 102,85 mln zł, a jej zysk netto zmniejszył się z 3,22 do 2,32 mln zł.
więcej
|
Wódka Palikota i Wojewódzkiego promowana hasłem "Uwolnij mocniejszego Buha!!!"
Value Media, SalesTube oraz Labcon prowadzą kampanię wspierającą launch wódki "wyBUHowej", której właścicielem jest Browar Tenczynek. Odbiorcami kampanii "Uwolnij mocniejszego Buha!!!".
więcej
|
Empik i Going zapowiadają na 25 i 26 września festiwal Miasto Muzyka. Pierwszymi wykonawcami Beata Kozidrak i Jimek
Pod hasłem „Każde miasto brzmi inaczej. Usłysz je w Warszawie” ruszyła kampania promocyjna pierwszej edycji festiwalu Miasto Muzyka by Empik. Wydarzenie odbędzie się w dniach 25-26 września 2021 roku na warszawskim lotnisku Bemowo. Pierwszymi headlinerami są Beata Kozidrak i JIMEK, a w sierpniu zostaną ogłoszeni kolejni artyści. Sprzedaż biletów od 15 lipca.
więcej
|
Vercom kupił 67,42 proc. udziałów PushPushGo
Firma technologiczna Vercom, należąca do grupy kapitałowej R22, kupiła 67,42 proc. udziałów w krakowskiej spółce PushPushGo działającej w obszarze komunikacji web push. Wartość transakcji wyniosła 9,4 mln zł.
więcej
|
Maciej Turchan szefem PR i marketingu Superligi
Maciej Turchan objął stanowisko PR & marketing managera w Superlidze - spółce zarządzającej najwyższą klasą rozgrywkową piłki ręcznej w Polsce - PGNiG Superligą i PGNiG Superligą Kobiet.
więcej
|
adidas przełamuje tabu o sporcie w trakcie menstruacji
W ramach akcji "Stay in Play" adidas wprowadza nową linię legginsów, a przy okazji chce przełamywać tabu związane z aktywnością fizyczną w czasie miesiączki. W tym celu powstał m.in. edukacyjny podcast. Za działania w Polsce odpowiada VMLY&R Poland.
więcej
|
Beata Tokarska CEE marketing managerem Commvault
Beata Tokarska objęła stanowisko CEE marketing manager w firmie Commvault, zajmującej się dostarczaniem rozwiązań do ochrony danych i zarządzania informacjami.
więcej
|
,,Oto jaka Loteriada!" w nawiązaniu do letnich igrzysk olimpijskich (wideo)
Totalizator Sportowy rozpoczął letnią kampanię akcji Loteriada pod hasłem „Oto jaka Loteriada!”. Przygotowały ją Leo Burnett i Starcom.
więcej
|
Łukasz Gawęcki na nowym stanowisku w Multikino Media
Łukasz Gawęcki awansował na stanowisko senior sales & partnership managera w Multikino Media, firmie będącej brokerem reklamy kinowej.
więcej
|
Słodycze Familijne z loterią ,,Mus je schrupać i wygrać"
Wystartowała wakacyjna loteria marki Familjne (Colian) pod hasłem „Mus je schrupać i wygrać”. Codziennie, do końca sierpnia, konsumenci mają szansę na wygraną pieniężną oraz upominki produktowe.
więcej
|
Saint-Gobain Glass nowym klientem Agencji Nie Do Ogarnięcia
Agencja Nie Do Ogarnięcia pracuje dla marek Saint-Gobain Glass i Saint-Gobain Glassolutions, należących do francuskiego koncernu przemysłowego Saint-Gobain.
więcej
|
Konami zrywa współpracę z Griezmannem, powodem rasistowski incydent
Francuz Antoine Griezmann traci lukratywny kontrakt z Konami, japońskim producentem gier. Powodem jest rasistowskie zachowanie gwiazdy piłkarskiej reprezentacji Francji i FC Barcelony.
więcej
|
Walk Creative dla producenta wody Kinga Pienińska
Agencja Walk Creative zostałą zaangażowana w odświeżenia wizerunku oraz rebrandingu głównej linii produktowej wód mineralnych Kinga Pienińska. Współpraca została nawiązana w wyniku przeglądu ofert strategiczno-kreatywnych.
więcej
|
,,Grzeszki wychodzą nocą" w niestandardowej kampanii wafelków Grześki Trwa niestandardowa kampania reklamowa marki wafelków Grześki (należącej do firmy Colian) pod hasłem „Każdy ma swoje Grześki”. W ramach akcji zorganizowano pokaz multimedialny w centrum Warszawy i przygotowano niestandardowe murale. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Agora od 2022 roku chce zarabiać więcej na subskrypcjach niż sprzedaży egzemplarzowej ,,Gazety Wyborczej"
Przychody Agory ze sprzedaży egzemplarzowej „Gazety Wyborczej” wyniosły w ub.r. 73 mln zł, a z subskrypcji cyfrowych - 32 mln zł - wynika z danych, do których dotarły Wirtualnemedia.pl. Spółka w przyszłym roku chce zarobić na papierowej „Wyborczej” 60 mln zł, a z prenumerat Wyborcza.pl - 70 mln zł.
więcej
|
Zatrzymani redaktorzy Naszej Niwy i dziennikarze regionalnych mediów na Białorusi
W czwartek na Białorusi doszło do zatrzymań redaktorów niezależnej gazety Nasza Niwa oraz regionalnych dziennikarzy różnych mediów. Komitet Bezpieczeństwa Państwowego poinformował o „szerokiej operacji przeciwko ludziom nastawionym radykalnie”.
więcej
|
Wydawca ,,Nowej Trybuny Opolskiej" przy spadku wpływów o 13 proc. zwiększył zysk, wypłaci 2,1 mln zł dywidendy
W ub.r. przychody spółki Pro Media wydającej „Nową Trybunę Opolską” (jej większościowym udziałowcem jest Polska Press) zmalały o 12,8 proc. do 10,4 mln zł, a przy ograniczeniu kosztów operacyjnych o 15,5 proc. zysk netto poszedł w górę z 1,08 do 1,58 mln zł.
więcej
|
Zmarł Lesław Sajdak, wieloletni dziennikarz Polskiej Agencji Prasowej
Lesław Sajdak, wieloletni dziennikarz Polskiej Agencji Prasowej, odszedł w czwartek po ciężkiej chorobie w wieku 72 lat. Podczas swojej pracy w PAP pełnił funkcje od szeregowego dziennikarza, po kierownika działów społecznego, ekonomii, kultury.
więcej
|
,,Odlot - magazyn kulturalny" na Newsweek.pl i Mediaklub.pl
Od początku lipca wydania „Odlotu – magazynu kulturalnego” Katarzyny Janowskiej będą w każdy piątek dostępne dla subskrybentów Newsweek.pl i Mediaklub.pl (Ringier Axel Springer Polska).
więcej
|
|
|
Tomasz Raczek ruszył ze zbiórką na Patronite. Chce utworzyć serwis z podcastami
Krytyk filmowy i publicysta kulturalny, Tomasz Raczek, ruszył ze zbiórką na Patronite. Chce uruchomić poszerzoną wersję swojego kanału na YouTube, utworzyć serwis z podcastami, a także napisać autobiograficzną książkę. Docelowo chciałby mieć finansowanie na poziomie 25 tys. miesięcznie. - Ostatnie wyspy wolności dziennikarskiej są w nowych mediach - podkreśla w rozmowie z nami.
więcej
|
Wirtualna Polska i RASP przed Facebookiem, Onet wyprzedził Allegro (Mediapanel z czerwca)
W czerwcu br. strony i aplikacje Grupy Wirtualna Polska i Ringier Axel Springer Polska wyprzedziły przeglądarkowego Facebooka w liczbie użytkowników. Natomiast Onet.pl wysunął się przed Allegro.pl.
więcej
|
Google z gigantycznym pozwem w USA. 36 stanów oskarża firmę o monopol w Google Play
Prokuratorzy z 36 stanów w USA skierowali do sądu w Kalifornii pozew przeciwko Google. Koncern jest oskarżany przez prawników o wykorzystywanie dominującej pozycji sklepu Google Play w relacjach z deweloperami aplikacji oraz producentami i sprzedawcami smartfonów. Pozew jest ponadpartyjny, a przewodzi mu prokurator generalny stanu Utah, Sean D. Reyes.
więcej
|
Współtwórca Netfliksa inwestuje w polski startup Usecrypt
Mitch Lowe, współzałożyciel Netfliksa i były dyrektor wykonawczy tego serwisu zainwestował nieznaną kwotę w polski startup Usecrypt, producenta zdecentralizowanego systemu komunikacji łączącego użytkowników bez serwerów pośredniczących. Ambasadorami marki są między innymi Kuba Wojewódzki, Cezary Pazura i Olaf Lubaszenko.
więcej
|
TikTok ułatwi znalezienie pracy. Testuje wideo CV w aplikacji
TikTok rozpoczął ograniczone testy nowej funkcji o nazwie Resumes pomagającej użytkownikom poszukującym zatrudnienia w kontakcie z pracodawcami. Rozwiązanie umożliwia na specjalnej platformie zamieszczanie własnych CV w formie wideo oraz przeglądanie ofert pracy w wybranych firmach.
więcej
|
Sąd orzekł na korzyść Społecznej Inicjatywy Narkopolityki w sporze z Facebookiem
Sąd odwoławczy wydał korzystną decyzję dla Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), wspieranej przez Fundację Panoptykon w sporze z Facebookiem. Sprawa dotyczy zablokowania strony SIN przez portal, któremu organizacje zarzucają prywatną cenzurę i ograniczanie wolności słowa.
więcej
|
Grupa Pracuj z dobrymi wynikami za 2020 r., pomimo pandemii
Grupa Pracuj, właściciel serwisów rekrutacyjnych w Polsce i na Ukrainie, w 2020 r. wypracowała 299 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży oraz ponad 72 mln zł zysku netto, pomimo wyzwań związanych z negatywnym wpływem pandemii COVID-19 na rynek rekrutacji online.
więcej
|
PragmaGO uruchamia finansowanie dla sprzedawców Allegro. Oferta skierowana do małych i średnich firm
Fintechowa spółka PragmaGO SA rozszerza współpracę partnerską z serwisem Allegro.pl i uruchamia kolejny wspólny projekt kredytowania dla sprzedających na Allegro.
więcej
|
Adform zwraca się do wszystkich CMO, zachęcając do szybszej adopcji identyfikatorów 1st Party. Wydawcy w swoich wynikach udowadniają gotowość do funkcjonowania w świecie bez ciasteczek 3rd Party Według najnowszych danych zebranych przez Adform poziom adopcji identyfikatorów 1st party w ekosystemie reklamowym szybko zbliża się do poziomu ilości ciasteczek 3rd party. Większość wydawców obecnych na kluczowych europejskich rynkach przekazuje identyfikatory 1st party do otwartego systemu reklamowego. Tym samym, wydawcy pokazują już swoją gotowość na zapowiadane wycofanie wsparcia dla ciasteczek 3rd party. Patrząc na te postępy, Adform zwraca się do wszystkich CMO, aby wzięli aktywny udział w tworzeniu przyszłych rozwiązań cyfrowych. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Maciej Turchan szefem PR i marketingu Superligi
Maciej Turchan objął stanowisko PR & marketing managera w Superlidze - spółce zarządzającej najwyższą klasą rozgrywkową piłki ręcznej w Polsce - PGNiG Superligą i PGNiG Superligą Kobiet.
więcej
|
Sześć osób awansowało w Clue PR
W agencji Clue PR Michał Kazubek objął stanowisko senior account managera, Karolina Sobieszek awansowała na stanowisko senior content and data managera. Jakub Świerbiołek został senior PR and creative consultantem, Agnieszka Dopierała objęła stanowisko PR consultant, a Zuzanna Pydzikowa i Maksym Pinchuk awansowali na junior PR consultantów.
więcej
|
|
|