Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 4 Października 2021
 
 
 
60 influencerów w rządowej kampanii proszczepiennej. Bez ogłoszeń w ,,Fakcie" i ,,Gazecie Wyborczej"
 
W rządowej kampanii #SzczepimySie wzięło udział ponad 60 influencerów, m.in. Gimper, Blowek, MaturaToBzdura, Karol Paciorek czy Red Lipstic Monster. Z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów w jej zakresie współpracowały agencje Abstra i Fantasy Expo. Ogłoszenia były publikowane w ok. 100 tytułach prasowych, ale zabrakło wśród jednych z najpoczytniejszych dzienników: „Faktu”, „Gazety Wyborczej” czy „Dziennika Gazety Prawnej”. Rząd nie zdradza, ile zapłacił influencerom i agencjom za promowanie szczepień. więcej
 
 
TVP1 i TVN liderami we wrześniu. Mecz Polska-Anglia hitem
 
Liderem oglądalności wśród wszystkich widzów we wrześniu br. była TVP1. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 na pierwsze miejsce awansował TVN, który wyprzedził Polsat. Największą widownię zgromadziły eliminacyjny mecz reprezentacji Polski do MŚ 2020 z Anglią, siatkarskie spotkanie ze Słowenią oraz serial „M jak miłość” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Dariusz Prosiecki po 17 latach pracy w TVN odszedł z ,,Faktów"
 
Po 17 latach ze stacją TVN pożegnał się reporter „Faktów”,Dariusz Prosiecki. Zaczął pracę w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, gdzie ma zająć się promowaniem tej instytucji na arenie europejskiej. - Potrzebowałem kroku w przód w mojej karierze, skorzystałem więc z propozycji dołączenia do PAŻP - wyjaśnia Prosiecki w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Polskie Radio: Mamy kompleksową propozycję ramówki Trójki. ,,Pudrowanie trupa"
 
Luiza Kobeszko została zastępcą dyrektora i redaktora naczelnego radiowej Trójki do spraw promocji. Wcześniej pracowała m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie, a także w biurze reklamy Telewizji Polskiej. Tymczasem Rada Programowa Polskiego Radia krytykuje nadawcę za to, że późno przesłał propozycję ramówki Trójki. Rzeczniczka prasowa Polskiego Radia odpowiada, że debiut nowej oferty programowej nie jest zagrożony i podważa badania słuchalności. więcej
 
 
Towarzystwo Dziennikarskie o policji w mieszkaniu dziennikarza ,,GW": krok w odchodzeniu od zasad demokracji
 
- Policja w Zielonej Górze zrobiła kolejny krok w odchodzeniu od zasad demokracji - napisało Towarzystwo Dziennikarskie o interwencji policjantów w mieszkaniu Piotra Bakselerowicza z „Gazety Wyborczej”, podczas której zarekwirowano m.in. laptopy i smartfon dziennikarza. Zapowiedziało, że poinformuje o sprawie międzynarodowe organizacje zajmujące się wolnością słowa. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Zbyt dużo płatnych platform streamingowych. ,,Frustracja odbiorców rośnie" więcej
 
Reklamy Plusa bez Szymona Majewskiego. "Marka się zmienia, a on kojarzył się ze starym Plusem" więcej
 
Zarzuty promowania nienawiści nie zaszkodzą biznesowi Facebooka. ,,Dla reklamodawców liczą się zasięgi i konwersja" więcej
 
Jak mówić o osobach LGBT+? Czy marki powinny kierować przekaz tylko do nich? więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Handlowiec Jet Line
Analityk/Analityczka Danych Ringier Axel Springer
Technical SEO Specialist Wirtualna Polska Media
Content SEO Specialist Wirtualna Polska Media
Performance Marketing Specialist Ringier Axel Springer
Specjalista ds. analiz TVP
Wydawca Serwisu dziendobry.tvn.pl TVN GRUPA DISCOVERY
Redaktor - news Polskie Radio 24
Specjalista ds. Komunikacji TVP
Specjalista ds. dystrybucji produktów radiowych Grupa ZPR Media
REDAKTOR Wirtualnemedia.pl
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
TVP1 i TVN liderami we wrześniu. Mecz Polska-Anglia hitem

Liderem oglądalności wśród wszystkich widzów we wrześniu br. była TVP1. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 na pierwsze miejsce awansował TVN, który wyprzedził Polsat. Największą widownię zgromadziły eliminacyjny mecz reprezentacji Polski do MŚ 2020 z Anglią, siatkarskie spotkanie ze Słowenią oraz serial „M jak miłość” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Dariusz Prosiecki po 17 latach pracy w TVN odszedł z ,,Faktów"

Po 17 latach ze stacją TVN pożegnał się reporter „Faktów”,Dariusz Prosiecki. Zaczął pracę w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, gdzie ma zająć się promowaniem tej instytucji na arenie europejskiej. - Potrzebowałem kroku w przód w mojej karierze, skorzystałem więc z propozycji dołączenia do PAŻP - wyjaśnia Prosiecki w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl. więcej

W 2022 roku TVP otrzyma prawie 296 mln zł z abonamentu

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyjęła prognozę wpływów z opłat abonamentowych w 2022 roku. Wynika z niej, że do podziału będzie 580 mln zł. Prognoza na 2021 roku zakłada 650 mln zł. Wpływy abonamentowe za rok będą więc o 70 mln zł mniejsze. więcej

Ukażą się wspomnienia Włodzimierza Szaranowicza, rozmawiała z nim córka

Pod koniec października nakładem Wydawnictwa SQN ukaże się książka „Szaranowicz. Życie z pasją” - wywiad rzeka z dziennikarzem sportowym Włodzimierzem Szaranowiczem przeprowadzony przez jego córkę Martę Szaranowicz-Kusz. więcej

Karol Gnat odszedł z TVP Info

Dziennikarz Karol Gnat po kilku latach pracy w TVP Info tprzeszedł do TVP3, gdzie poprowadzi autorski program „Wyprodukowano w Polsce”. To jedna z nowości ramówkowych stacji, inną ma być codzienne wieczorne pasmo serialu dokumentalnego. więcej

,,Obiektyw" z TVP3 Białystok laureatem PiK 27

Telewizja Polska przyznała nagrody 27. Przeglądu i Konkursu Dziennikarskiego Oddziałów Terenowych TVP. Wyróżniono dziennikarzy i reporterów w siedmiu kategoriach, przyznano łącznie 39 nagród. Gospodarzem tegorocznej edycji PiK był w tym roku oddział TVP w Krakowie. więcej

Kanały telewizyjne AXN w rękach greckiej firmy

Grecka Antenna Group przejmuje kanały Sony Pictures Television Network w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce zmiana obejmie stacje telewizyjne AXN, AXN Black, AXN White, AXN Spin i serwis streamingowy AXN Now. więcej

Zbyt dużo płatnych platform streamingowych. ,,Frustracja odbiorców rośnie"

Tylko w przyszłym roku na bardzo zatłoczonym polskim rynku zadebiutują trzy platformy streamingowe światowych gigantów. Amerykanie już narzekają na zbyt wiele tego typu usług. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl eksperci kreślą scenariusze na przyszłość serwisów OTT w Polsce. więcej

,,Prince Charming" od 12 października w Player.pl (wideo)

Od 12 października w serwisie Player.pl będzie dostępny nowy program „Prince Charming”, w którym tzw. „księciem” będzie Jacek Jelonek. Show był nagrywany w czerwcu w Hiszpanii, jego gospodynią została blogerka Agnieszka „Aggie” Lal. więcej

Wpadka Michała Cholewińskiego w Polsat News: ,,K...a, to w kategoriach planety!"

Michał Cholewiński, prowadząc sobotnie wydanie audycji „Nowy dzień” w Polsacie News, wulgarnie podsumował skalę szczepień przeciw Covid-19 na świecie. – K…a, to w kategoriach planety! – powiedział, nie zdając sobie sprawy, że jest na wizji. więcej

Kanał TVN w aplikacji streamingowej dzięki zasadzie ,,must carry"

Od października w usłudze streamingowej Toya Go abonenci sieci kablowej Toya mogą oglądać kanał TVN. To kolejna stacja z grupy naziemnych, jaka znalazła się w aplikacji mobilnej operatora, dostępnej poprzez internet. więcej

,,Pierwsza miłość" z nową czołówką (wideo)

W piątek, 1 października 2021 roku w serialu Polsatu „Pierwsza miłość” pojawiła się nowa czołówka. więcej

917 tys. widzów ,,Ukrytej prawdy", TVN wiceliderem w 16-49

W jesiennej ramówce „Ukrytą prawdę” śledzi 917 tys. widzów. Oglądalność docu-soap względem analogicznego okresu rok wcześniej zmalała o 160 tys. osób. TVN w czasie emisji produkcji jest trzeci w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki” w 4+ i drugi w 16-49 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Koniec sporu Disneya ze Scarlett Johansson. Strony zawarły ugodę

Dobiegł końca spór między Scarlett Johansson a wytwórnią Disney. Pozew został rozstrzygnięty na mocy porozumienia stron bez ujawnienia konkretnych warunków ugody. więcej

Związkowcy z TVP walczą o podwyżki dla pracowników. ,,System jest archaiczny"

Przedstawiciele rady zakładowej TVP i związku zawodowego Wizja skierowali kolejne już pismo do zarządu publicznego nadawcy z wnioskiem o uporządkowanie systemu płac w firmie i podniesienie wynagrodzenia zasadniczego. - Spokojnie czekamy na reakcję, dotychczas dobrze nam się współpracowało z władzami TVP - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl przewodnicząca Wizji, Barbara Markowska-Wójcik. więcej

1,43 mln widzów teleturnieju ,,Milionerzy" w TVN, hitem odcinek z główną wygraną

Po ponad trzech tygodniach emisji „Milionerów” w jesiennej ramówce br. ogląda średnio 1,43 mln osób, o 60  tys. widzów mniej niż rok temu. TVN w czasie emisji teleturnieju zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym. więcej

,,Va banque" ogląda 1,15 mln osób, TVP2 liderem pasma

Teleturniej „Va banque” od początku jesieni ogląda średnio 1,15 mln widzów. TVP2 w czasie nadawania audycji zajmuje pierwsze miejsce w rynku wśród tzw. „wielkiej czwórki” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

ESE Entertainment porozumiał się ws. kupna spółki producenckiej od syna Zygmunta Solorza

Kanadyjski gigant ESE Entertainment podpisał list intencyjny dotyczący przejęcia 100 proc. akcji spółki Frenzy zajmującej się międzynarodową realizacją wydarzeń esportowych i gamingowych. Jej założycielem i obecnym większościowym akcjonariuszem jest Piotr Żak, syn jednego z najbogatszych Polaków Zygmunta Solorza. więcej

10 przewag konferencji online

Konferencje online rozgościły się w przestrzeni eventowej na dobre. Podczas lockdownu były praktycznie jedyną alternatywą dla wydarzeń tradycyjnych, ale bardzo szybko okazało się, że zostaną z nami na dłużej, bo pod wieloma względami są bardziej efektywne.  Czy konferencje online są z marketingowego punktu widzenia “lepsze” niż stacjonarne? Mocna teza, ale... są na to dowody!  Zapraszamy do lektury artykułu. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 8 mln odsłon.
Ponad 190 tys. obserwujących w social media.
Ponad 52 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Polskie Radio: Mamy kompleksową propozycję ramówki Trójki. ,,Pudrowanie trupa"

Luiza Kobeszko została zastępcą dyrektora i redaktora naczelnego radiowej Trójki do spraw promocji. Wcześniej pracowała m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie, a także w biurze reklamy Telewizji Polskiej. Tymczasem Rada Programowa Polskiego Radia krytykuje nadawcę za to, że późno przesłał propozycję ramówki Trójki. Rzeczniczka prasowa Polskiego Radia odpowiada, że debiut nowej oferty programowej nie jest zagrożony i podważa badania słuchalności. więcej

 
W 2022 roku TVP otrzyma prawie 296 mln zł z abonamentu

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyjęła prognozę wpływów z opłat abonamentowych w 2022 roku. Wynika z niej, że do podziału będzie 580 mln zł. Prognoza na 2021 roku zakłada 650 mln zł. Wpływy abonamentowe za rok będą więc o 70 mln zł mniejsze. więcej

 
Lider Raz Dwa Trzy Adam Nowak z audycją w Radiu Nowy Świat

Od poniedziałku 4 października Adam Nowak będzie prowadził audycję „Dziękuję za wypowiedź” w Radiu Nowy Świat. W jesiennej ramówce stacji pojawią się też inne nowe programy i podcasty. więcej

 
Smokowski, Schwertner, Bodnar, Podógrska, Szczyl i Gargamel z audycjami w newonce.radio

W nowej ramówce internetowego newonce.radio pojawi się 13 premierowych audycji, będą je prowadzili m.in. dziennikarze Tomasz Smokowski i Janusz Schwertner, były RPO Adam Bodnar, doktor biochemii Joanna Podgórska, youtuber Gargamel i raper Szczyl. Razem z dotychczasowymi emitowanych będzie ponad 60 programów. więcej

 
Agnieszka Kamińska: rolą Polskiego Radia jest mówienie o historii

Rolą Polskiego Radia, jako nadawcy publicznego, jest mówienie o historii. Ta historia jest ujmowana bardzo szeroko - to historia Polski, świata, ale również historia tożsamościowa, na którą kładziemy szczególny nacisk - powiedziała prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska. więcej

 
,,Nauczyciel też człowiek" w RMF FM

Radio RMF FM rozpoczyna akcję „Nauczyciel też człowiek”. W ramach nowego przedsięwzięcia prezentowani będą pedagodzy z nietypowymi pasjami. Wielki finał - 14 października, w Dzień Nauczyciela. więcej

 
RMF FM na czele w Częstochowie. Radio Jura awansowało na podium

Liderem rynku radiowego w Częstochowie jest RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze Radio ZET i Radio Jura - wynika z fali badań słuchalności radia za okres od marca do sierpnia 2021 roku. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
60 influencerów w rządowej kampanii proszczepiennej. Bez ogłoszeń w ,,Fakcie" i ,,Gazecie Wyborczej"

W rządowej kampanii #SzczepimySie wzięło udział ponad 60 influencerów, m.in. Gimper, Blowek, MaturaToBzdura, Karol Paciorek czy Red Lipstic Monster. Z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów w jej zakresie współpracowały agencje Abstra i Fantasy Expo. Ogłoszenia były publikowane w ok. 100 tytułach prasowych, ale zabrakło wśród jednych z najpoczytniejszych dzienników: „Faktu”, „Gazety Wyborczej” czy „Dziennika Gazety Prawnej”. Rząd nie zdradza, ile zapłacił influencerom i agencjom za promowanie szczepień. więcej

Wojciech Kozłowski dyrektorem marketingu Red Bull Polska

Wojciech Kozłowski, do niedawna szef marketingu w Decathlon Polska, został dyrektorem marketingu w Red Bull Polska. więcej

Reklamy Plusa bez Szymona Majewskiego. "Marka się zmienia, a on kojarzył się ze starym Plusem"

W reklamach marki Plus od niedawna występuje Wojciech Mecwaldowski, a Plusa na Kartę reklamuje Tomasz Karolak. Całkiem zniknął z nich Szymon Majewski, promujący markę od 2016 roku. Zdaniem strategów marketingowych to strategicznie właściwy ruch, bo Plus przechodzi rebranding, więc komunikacja marki również potrzebuje nowego otwarcia. - Kampanie z Szymonem Majewskim osiągały dobre wyniki w trackingach, ale nie wnosiły już nic nowego do komunikacji, jak i wizerunku marki. Plus mógłby dalej tworzyć lepsze i gorsze spoty z udziałem Majewskiego, ale bez żadnej strategicznej wartości dla marki - stwierdza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Adam Samsel, strategy director w K2 Create. więcej

Zarzuty promowania nienawiści nie zaszkodzą biznesowi Facebooka. ,,Dla reklamodawców liczą się zasięgi i konwersja"

W ostatnim czasie ujawniono, że algorytmy Facebooka nagradzają nienawiść, a największe zaangażowanie użytkowników generują treści negatywne oraz obraźliwe posty, zaś Instagram negatywnie wpływa na psychikę młodych osób. Zdaniem ekspertów marketingowych te doniesienia nie spowodują odpływu budżetów reklamowych z tych platform. - Reklamodawcy skupiają się na realizacji celów biznesowych - budowaniu zasięgu i świadomości czy też generowaniu konwersji. Ponad 20 milionów użytkowników obu platform w Polsce oraz zaawansowane możliwości targetowania i optymalizacji sprawiają, że reklamodawcy nie odwrócą się od tych platform - uważa Marcin Matyszewski z Performics. więcej

PGE startuje z kampanią nowej strategii marki

PGE Polska Grupa Energetyczna rozpoczęła kampanię wizerunkową „PGE Prowadzimy w zielonej zmianie” w oparciu o nową strategię marki. Nowe hasło ma wskazywać na pozycję lidera zielonej zmiany na rynku elektroenergetycznym w Polsce, a jednocześnie pomocną i opiekuńczą rolę, którą PGE wypełnia w stosunku do klientów i otoczenia społecznego. Kampanię przygotowała agencja Publicis. więcej

Kuba Wojewódzki i Dawid Kwiatkowski w nowych reklamach Play (wideo)

Ruszyła promocja w Play na Kartę wspierana kampanią reklamową z udziałem Dawida Kwiatkowskiego. Natomiast w nowym spocie oferty Play dla firm występuje Kuba Wojewódzki. więcej

MediaMarkt promuje darmową dostawę i Gwarancję Plus (wideo)

Sieć elektromarketów MediaMarkt rozpoczęła promocję obejmującą szereg usług dodatkowych, m.in. bezpłatną dostawę dużych urządzeń AGD i ubezpieczenie Gwarancja Plus. więcej

Clear Channel Poland uruchomi ponad 100 nośników cyfrowych w Trójmieście

Firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland rozbudowuje swój zasięg citylightów i innych nośników cyfrowych w Trójmieście. Do końca października br. uruchomionych zostanie ponad 100 nowych powierzchni reklamowych w Gdańsku. więcej

Gold-Vit C Forte reklamowany jako ,,superodporność" (wideo)

Ruszyła kampania reklamująca suplement diety Gold-Vit C 1000 mg Forte (produkowany przez Olimp Labs). więcej

Lipińska, Boguta i Bocian w zespole Value Media

Do agencji mediowej Value Media należącej do Group One dołączają trzy nowe osoby: Piotr Boguta jako senior communication planner oraz Katarzyna Lipińska i Szymon Bocian w rolach communication plannerów. Wzmocnią dział client service agencji. więcej

Answear w nowej kampanii pokazuje, że inspiruje nie tylko modą (wideo)

Internetowy sklep multibrandowa Answear.com rozpoczyna pod hasłem "Lifespiration starts here" nową kampanię, będącą częścią odświeżonej strategii marki. Pokazuje w niej, że inspiruje nie tylko modą. więcej

Mindspot z obsługą Mini Polska na LinkedIn

Agencja Mindspot Communication & Media rozpoczyna prowadzenie kanału Mini Polska na Linkedin. więcej

Szczecin reklamuje się jako "zielone miasto" (wideo)

Szczecin ruszył z kampanią wizerunkową, w której promowany jest jako "zielone miasto", w którym warto mieszkać, pracować, studiować i inwestować. Klip kampanii nakręcono dronem. więcej

Tears of Joy z obsługą Cropp w social mediach

Media społecznościowe marki odzieżowej Cropp, należącej do grupy LPP, będą obsługiwane przez Tears of Joy – agencję social media influencer marketingu. więcej

Socha i Kasprzyk w nowej reklamie Salonów Agata promują dodatki (wideo)

Salony meblowe Agata prowadzą nową odsłonę kampanii z udziałem aktorek Małgorzaty Sochy (synowa) i Ewy Kasprzyk (teściowa). Promuje w niej nowe dodatki i akcesoria do dekoracji wnętrz, które wprowadzono do oferty. Kampanię przygotowały agencje Spark Foundry, PZL i Film Republic. więcej

Jakub Kuroń ambasadorem kampanii promującej jedzenie makreli

W mediach, internecie oraz w przestrzeni miejskiej rusza kampania "Makrela superdobra", mająca na celu promowanie spożywania makreli. Jej ambasadorem został Jakub Kuroń. Akcję z inicjatywy Holenderskiej Agencji Rybnej Nederlands Visbureau przygotowały firmy 24/7Communication, 24/7Studio i Media People. więcej

Alex Lopez globalnym szefem kreacji w McCann

McCann Worldgroup ogłosił, że Alex Lopez dołączy do sieci jako prezes i dyrektor ds. kreatywnych na świecie. Ostatnio pracował w firmie Nike, gdzie piastował kilka stanowisk kierowniczych na całym świecie, w tym wiceprezesa ds. globalnego marketingu, dyrektora kreatywnego. Był też współzałożycielem i szefem globalnego studia w Waffle Iron Entertainment. więcej

Spark Foundry z obsługą mediową innogy Polska

Spark Foundry, agencja należąca do Publicis Groupe, w wyniku przetargu została wybrana do obsługi mediowej firmy innogy Polska z Grupy E.ON, która dostarcza energię elektryczną dla ponad miliona mieszkańców Warszawy. więcej

Ströer będzie obsługiwał reklamowo wiaty przystankowe w Gdańsku

W wyniku postępowania konkursowego, przeprowadzonego przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni firma reklama zewnętrznej Ströer została operatorem pakietu 257 wiat przystankowych w Gdańsku. więcej

Peppermint powered by Quad pracuje dla LEGO Canada

Agencja Peppermint rozszerza swoją współpracę z producentem klocków, firmą LEGO. Stworzyła broszury dla kanadyjskiego oddziału tej znanej marki. więcej

TikTok to efektywna platforma mediowa. Przekonała się o tym marka CCC

TikTok posiada niezwykle unikalną społeczność, która w dużej części nie korzysta z innych platform. To pozwala markom dotrzeć do nowej grupy odbiorców i tym samym zwiększyć swoją sprzedaż. Kluczowe jest odpowiednie podejście do komunikacji - oparte na działaniach organicznych połączonych ze wsparciem płatnym. Jak prowadzenie konta biznesowego wygląda z perspektywy marki CCC? O pierwszych krokach na platformie i bieżącej komunikacji z jej użytkownikami opowiada Michał Bednarek, Global Content & Influencer Marketing Team Leader w CCC. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Towarzystwo Dziennikarskie o policji w mieszkaniu dziennikarza ,,GW": krok w odchodzeniu od zasad demokracji

- Policja w Zielonej Górze zrobiła kolejny krok w odchodzeniu od zasad demokracji - napisało Towarzystwo Dziennikarskie o interwencji policjantów w mieszkaniu Piotra Bakselerowicza z „Gazety Wyborczej”, podczas której zarekwirowano m.in. laptopy i smartfon dziennikarza. Zapowiedziało, że poinformuje o sprawie międzynarodowe organizacje zajmujące się wolnością słowa. więcej

Międzynarodowe Konsorcjum Dziennikarzy Śledczych ujawniło dokumenty o nabywaniu nieruchomości przez polityków poprzez spółki offshore

Międzynarodowe Konsorcjum Dziennikarzy Śledczych (ICIJ) ujawniło w niedzielę pakiet tajnych dokumentów dowodzących, że politycy i urzędnicy z różnych krajów wykorzystywali spółki offshore do zakupu nieruchomości i unikania podatków. więcej

CMWP SDP ws. zatrzymania Rafała Ziemkiewicza: protestujemy i apelujemy do władz państwowych o wyjaśnienie sprawy

Stanowczy protest przeciwko "bezpodstawnemu i skandalicznemu" zatrzymaniu Rafała Ziemkiewicza na lotnisku Heathrow wyraziło w niedzielę Centrum Monitoringu Wolności Prasy Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. Stowarzyszenie zaapelowało do władz państwowych o wyjaśnienie sprawy. więcej

Jak mówić o osobach LGBT+? Czy marki powinny kierować przekaz tylko do nich?

- Nie sprowadzajmy społeczności LGBT+ tylko do kwestii seksualnych. Nie mówmy: "nie interesuje mnie, co ta osoba robi w łóżku". Przecież ważne jest to, jakim jest człowiekiem - mówi Yga Kostrzewa, rzeczniczka Lambdy Warszawa, która jest jedną z autorek poradnika m.in. dla dziennikarzy o tym, jak mówić i pisać o osobach LGBT+. Do tej społeczności coraz więcej firm kieruje swoje przekazy reklamowe. - Pary jednopłciowe wydają na zakupy spożywcze 25 proc. więcej niż pary heteroseksualne - wylicza Grzegorz Miecznikowski, który prowadzi własną agencję komunikacji marketingowej. więcej

Nagroda Nike: Zbigniew Rokita laureatem, Mariusz Szczygieł z nagrodą 25-lecia od czytelników

Nagrodę Literacką Nike otrzymał w tym roku Zbigniew Rokita za książkę "Kajś. Opowieść o Górnym Śląsku" - ogłoszono podczas niedzielnej gali w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie. Marzy mi się, by głos Ślązaków i Ślązaczek, ale też innych mniejszości, był bardziej słyszany - mówił laureat. więcej

Policjanci w mieszkaniu dziennikarza ,,Gazety Wyborczej" zajęli laptopy i smartfon, chodzi o groźbę śmierci wobec posła

W sobotę w południe policjanci przyszli do mieszkania dziennikarza „Gazety Wyborczej” Piotra Bakselerowicza i zajęli jego laptopy, smartfon i router. - Policja zabezpiecza urządzenie, na podstawie ustalonego IP,  z  którego kierowane były groźby karalne pod adresem posłów - stwierdził wiceminister spraw wewnętrznych i administracji Maciej Wąsik. - Nikomu nigdy nie groziłem. Dla mnie to prowokacja albo zemsta za pisanie niewygodnych artykułów - uważa Bakselerowicz. więcej

Rafał Ziemkiewicz nie wpuszczony do Wielkiej Brytanii, musi wrócić do Polski. "Zostałem zatrzymany za poglądy"

Publicysta Rafał Ziemkiewicz w sobotę na kilka godzin został zatrzymany przez brytyjskie służby na lotnisku Heathrow. Interweniowały polskie służby dyplomatyczne, ostatecznie Ziemkiewicza zwolniono, dziennikarz musi wrócić do kraju. - Zostałem zatrzymany za poglądy, które ponoć nie licują z wartościami uznawanymi w Wielkiej Brytanii - skomentował więcej

Rafał Ziemkiewicz zatrzymany na lotnisku w Wielkiej Brytanii

Publicysta Rafał Ziemkiewicz został w sobotę zatrzymany na lotnisku w Wielkiej Brytanii, gdzie wylądował wraz z żoną i córką - podał serwis internetowy tygodnika „Do Rzeczy”. - Zabrano mu rzeczy  osobiste, dokumenty, leki i telefon. Nie podano zarzutu, pod jakim zatrzymano męża - opisała żona Ziemkiewicza. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Roman Giertych uruchomił kanał na YouTubie. ,,Dochód na cele charytatywne"

Adwokat Roman Giertych z początkiem października ruszył ze swoim kanałem na YouTubie. Będzie publikował na nim filmy, w których ma poruszać sprawy ważne dla życia politycznego i społecznego kraju. Nad klipami pracuje z nim firma Fat Frogs Media, obsługująca już m.in. kanały Radosława Sikorskiego czy Rafała Trzaskowskiego.   więcej

Zbyt dużo płatnych platform streamingowych. ,,Frustracja odbiorców rośnie"

Tylko w przyszłym roku na bardzo zatłoczonym polskim rynku zadebiutują trzy platformy streamingowe światowych gigantów. Amerykanie już narzekają na zbyt wiele tego typu usług. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl eksperci kreślą scenariusze na przyszłość serwisów OTT w Polsce. więcej

Zarzuty promowania nienawiści nie zaszkodzą biznesowi Facebooka. ,,Dla reklamodawców liczą się zasięgi i konwersja"

W ostatnim czasie ujawniono, że algorytmy Facebooka nagradzają nienawiść, a największe zaangażowanie użytkowników generują treści negatywne oraz obraźliwe posty, zaś Instagram negatywnie wpływa na psychikę młodych osób. Zdaniem ekspertów marketingowych te doniesienia nie spowodują odpływu budżetów reklamowych z tych platform. - Reklamodawcy skupiają się na realizacji celów biznesowych - budowaniu zasięgu i świadomości czy też generowaniu konwersji. Ponad 20 milionów użytkowników obu platform w Polsce oraz zaawansowane możliwości targetowania i optymalizacji sprawiają, że reklamodawcy nie odwrócą się od tych platform - uważa Marcin Matyszewski z Performics. więcej

Świercz i Dubiel w zespole zarządzającym Gazeta.pl, Kucharski dyrektorem Sport.pl

Z początkiem października Damian Świercz jako dyrektor ds. produktu i wzrostu oraz Paweł Dubiel jako dyrektor ds. innowacji adtech & programmatic dołączyli do zespołu zarządzającego Gazeta.pl (Agora). Członkini zespołu Małgorzata Blada została dyrektorką operacyjną. Maciej Kucharski objął stanowisko dyrektora serwisu Sport.pl. więcej

Koniec sporu Disneya ze Scarlett Johansson. Strony zawarły ugodę

Dobiegł końca spór między Scarlett Johansson a wytwórnią Disney. Pozew został rozstrzygnięty na mocy porozumienia stron bez ujawnienia konkretnych warunków ugody. więcej

Messenger i Instagram ze wspólnymi czatami grupowymi

Facebook wprowadza nowości w rozmowach grupowych w Messengerze i Instagramie. Teraz będzie można w nich prowadzić grupowe rozmowy niezależnie od tego, z której z tych aplikacji się korzysta. więcej

Donald Trump zwrócił się do sądu o nakaz odblokowania jego konta na Twitterze

B. prezydent Donald Trump zwrócił się w piątek do sędziego federalnego stanu Floryda o wstępny nakaz przywrócenia konta na Twitterze zablokowanego po zamieszkach na Kapitolu 6 stycznia. Trump napisał we wniosku, że blokadę konta wymusili wpływowi kongresmeni. więcej

Aliexpress z 11 mln polskich użytkowników. Rossmann.pl przed Vinted i eobuwiem

Zdecydowanie najpopularniejszą platformą e-commerce w Polsce pozostaje Allegro, ma prawie dwa razy więcej użytkowników niż zajmujący drugie miejsce Aliexpress. Mediaexpert.pl wyprzedza e-sklepy RTV Euro AGD i Empiku, a Rossmann.pl jest przed Vinted.pl i eobuwie.com.pl. więcej

YouTube usunął konto Wojciecha Sumlińskiego. ,,Nie ma miejsca na antysemityzm"

YouTube usunął konto Wojciecha Sumlińskiego, na którym opublikowano film „Powrót do Jedwabnego”. „Znaleźliśmy na tym kanale więcej filmów, które naruszały nasze zasady dotyczące szerzenia nienawiści. W rezultacie kanał został zamknięty” - uzasadnia biuro prasowe platformy. więcej

10 przewag konferencji online

Konferencje online rozgościły się w przestrzeni eventowej na dobre. Podczas lockdownu były praktycznie jedyną alternatywą dla wydarzeń tradycyjnych, ale bardzo szybko okazało się, że zostaną z nami na dłużej, bo pod wieloma względami są bardziej efektywne.  Czy konferencje online są z marketingowego punktu widzenia “lepsze” niż stacjonarne? Mocna teza, ale... są na to dowody!  Zapraszamy do lektury artykułu. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Dariusz Prosiecki po 17 latach pracy w TVN odszedł z ,,Faktów"

Po 17 latach ze stacją TVN pożegnał się reporter „Faktów”,Dariusz Prosiecki. Zaczął pracę w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, gdzie ma zająć się promowaniem tej instytucji na arenie europejskiej. - Potrzebowałem kroku w przód w mojej karierze, skorzystałem więc z propozycji dołączenia do PAŻP - wyjaśnia Prosiecki w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl. więcej

Jak mówić o osobach LGBT+? Czy marki powinny kierować przekaz tylko do nich?

- Nie sprowadzajmy społeczności LGBT+ tylko do kwestii seksualnych. Nie mówmy: "nie interesuje mnie, co ta osoba robi w łóżku". Przecież ważne jest to, jakim jest człowiekiem - mówi Yga Kostrzewa, rzeczniczka Lambdy Warszawa, która jest jedną z autorek poradnika m.in. dla dziennikarzy o tym, jak mówić i pisać o osobach LGBT+. Do tej społeczności coraz więcej firm kieruje swoje przekazy reklamowe. - Pary jednopłciowe wydają na zakupy spożywcze 25 proc. więcej niż pary heteroseksualne - wylicza Grzegorz Miecznikowski, który prowadzi własną agencję komunikacji marketingowej. więcej

Giganci technologiczni wydają rocznie niemal 100 mln euro na lobbing w UE. "To zrozumiałe"

Branża informatyczna ma większą siłę lobbingu niż sektor farmaceutyczny, finansowy czy paliw kopalnych, wydając rocznie ponad 97 mln euro, by wpłynąć na podejmowanie decyzji w Unii Europejskiej - wynika z raportu Corporate Europe Observatory i LobbyControl, o którym pisze brukselski portal EUobserver. "W Polsce lista zarejestrowanych lobbystów to fikcja" - uważa Bartek Godusławski, dziennikarz ekonomiczny "Dziennika Gazety Prawnej". więcej

Ze Śląskiem Wrocław żegna się rzecznik prasowy Tomasz Szozda

Pracę jako rzecznik prasowy klubu piłkarskiego Śląsk Wrocław zakończył Tomasz Szozda. Z klubem był związany przez 5,5 roku. więcej

Well Fitness klientem Grupy Komunikacja Plus

Sieć siłowni Well Fiitness dołączyła do grona klientów obsługiwanych przez agencje z Grupy Komunikacja Plus. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Reklamy Plusa bez Szymona Majewskiego. "Marka się zmienia, a on kojarzył się ze starym Plusem"
T-Mobile wyłączył sieć 3G w paśmie 2100 MHz, rozwija LTE i 5G
Wenezuela wprowadza walutę Digital Bolivar
Ponad 60% użytkowników komputerów nie wie o nadchodzącej premierze Windows 11
Samsung dotrzymał obietnicy: usuwa reklamy w aplikacjach na Androida
Automapa z mniejszymi przychodami i zyskiem, wypłaci 1,4 mln zł dywidendy
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj