Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 3 Listopada 2021
 
 
 
Wirtualna Polska wycofuje się z rozmów ws. kupna Gremi Media
 
Komplikuje się proces sprzedaży Gremi Media, wydawcy "Rzeczpospolitej" i "Parkietu". Jak nieoficjalnie ustalił portal Wirtualnemedia.pl, z rozmów dotyczących kupna spółki wycofał się holding Wirtualna Polska. więcej
 
 
Polsat nie chce audytu fuzji danych Nielsena z Gemiusem. "Nadawcy zaakceptowali to badanie"
 
Związek Pracodawców Mediów Telewizyjnych MOC TV chce audytu fuzji danych o oglądalności tv poza domem (tzw, viewing OOH) Gemiusa z danymi Nielsena. Wyniki mogłyby być już wiosną 2022 roku. Przeciwny ma być temu Polsat. -  Rynek w bólach, ale jednak przełknął cały ten pomysł o wliczaniu danych o oglądalności tv poza domem, a oni teraz wetują możliwość jego weryfikacji. Jakby chcieli pokazać, że coś ukrywają albo wprost komunikują, że mają gdzieś resztę rynku. Siłą telewizji zawsze były jej badania - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl jeden z ekspertów z domów mediowych. więcej
 
 
TVP1 i TVN liderami w październiku. Mecz Albania-Polska hitem
 
Liderem oglądalności wśród wszystkich widzów w październiku br. była TVP1. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN. Największą widownię zgromadziły eliminacyjny mecz reprezentacji Polski do MŚ 2022 z Albanią, reality-show „Rolnik szuka żony” oraz serial „M jak miłość” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Janina Jankowska po 40 latach odchodzi z SDP. ,,Skowroński mnie nie zatrzymywał"
 
Dziennikarka radiowa Janina Jankowska złożyła rezygnację z członkostwa w Stowarzyszeniu Dziennikarzy Polskich, z którym była związana od 1980 roku. Powodem jest m.in. wybór do władz związku rzeczniczki Ministerstwa Sprawiedliwości. - Decyzja jest przemyślana, podjęta bez emocji. Prezes Krzysztof Skowroński nie zatrzymywał mnie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Koronawirus a praca w mediach. Redakcje wprowadzą nowe obostrzenia?
 
W zeszłym roku, kiedy mieliśmy do czynienia z największymi dobowymi przyrostami zachorowań, wiele redakcji i podmiotów wydawniczych wprowadziło system pracy zdalnej oraz inne obostrzenia sanitarne. Czy teraz coś się zmieni? -  Mamy przygotowane różne scenariusze działań - mówi rzecznik prasowy RMF. O to, czy planowane są nowe rozwiązania w tym zakresie zapytaliśmy także m.in. Polsat, Ringier Axel Springer, wydawnictwo Bauer i grupę Eurozet. Z naszych rozmów z przedstawicielami kilku największych nadawców w Polsce wynika, że firmy decydują się na przedłużenie obostrzeń z zeszłego roku i na razie wstrzymują się z decyzją o zmianach w tym zakresie. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Metaverse Facebooka masowym produktem. ,,Dzięki tej śmiałej decyzji Mark Zuckerberg może utrzymać pozycję lidera" więcej
 
Od listopada dłuższe bloki reklamowe w telewizji. "Nadawcy mają większą elastyczność, ale muszą znaleźć złoty środek, by nie stracić widzów" więcej
 
"The Office PL" śmieszy czy żenuje? "Serial w dużej mierze bazuje na krindżu" więcej
 
Słuchalność Trójki w ciągu 5 lat spadła z 8 proc. do 2 proc. ,,Moment krytyczny w kilkudziesięcioletniej historii rozgłośni" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista/ka ds. Marketingu Ringier Axel Springer
Redaktor mediów społecznościowych Polskieradio.pl
Wydawca - upday Polska upday
Dziennikarz/Dziennikarka / Redaktor/ka - Fakt Polityka Ringier Axel Springer
REDAKTOR Wirtualnemedia.pl
Presentation and Media Planner BBC Studios
Dziennikarz / redaktor serwisów www Wroclaw.pl
Dziennikarz ekonomiczny w INNPoland.pl (Warszawa) Grupa NaTemat
przedstawiciel/ka handlowy/a Magazyn internetowy Heroine.pl - NextPage
WYDAWCA FAKTÓW RMF FM Grupa RMF
PREZENTER FAKTÓW RMF FM Grupa RMF
PREZENTER RADIOWY / DZIENNIKARZ RMF FM Grupa RMF
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Polsat nie chce audytu fuzji danych Nielsena z Gemiusem. "Nadawcy zaakceptowali to badanie"

Związek Pracodawców Mediów Telewizyjnych MOC TV chce audytu fuzji danych o oglądalności tv poza domem (tzw, viewing OOH) Gemiusa z danymi Nielsena. Wyniki mogłyby być już wiosną 2022 roku. Przeciwny ma być temu Polsat. -  Rynek w bólach, ale jednak przełknął cały ten pomysł o wliczaniu danych o oglądalności tv poza domem, a oni teraz wetują możliwość jego weryfikacji. Jakby chcieli pokazać, że coś ukrywają albo wprost komunikują, że mają gdzieś resztę rynku. Siłą telewizji zawsze były jej badania - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl jeden z ekspertów z domów mediowych. więcej

TVP1 i TVN liderami w październiku. Mecz Albania-Polska hitem

Liderem oglądalności wśród wszystkich widzów w październiku br. była TVP1. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN. Największą widownię zgromadziły eliminacyjny mecz reprezentacji Polski do MŚ 2022 z Albanią, reality-show „Rolnik szuka żony” oraz serial „M jak miłość” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Skargi do KRRiT na materiał ze sceną z planu szwedzkiego serialu w "Wiadomościach"

Czternaście skarg wpłynęło do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na materiał „Wiadomości” dotyczący imigracji, w którym wykorzystano nagranie z planu zdjęciowego serialu Netflixa. więcej

805 tys. widzów drugiego sezonu serialu ,,Szadź" w TVN

Drugi sezon serialu „Szadź” w TVN ogląda średnio 805 tys. widzów, o 400 tys. osób mniej niż pokazywana rok temu pierwsza odsłona produkcji. Produkcja daje stacji trzecie miejsce w rynku telewizyjnym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Koniec zdjęć do ,,Tajemnicy zawodowej 2", premiera wkrótce w Player.pl i TVN

Zakończyły się zdjęcia do drugiego sezon serialu „Tajemnica zawodowa”, którego premiera w TVN i Player.pl odbędzie się wkrótce. Do obsady nowych odcinków dołączyli Katarzyna Herman, Dorota Chotecka, Marcin Czarnik, Karolina Porcari i Mateusz Rusin. więcej

Puchar Świata kobiet w biegach narciarskich w telewizji Metro

Należąca do TVN Grupy Discovery naziemna telewizja Metro pokaże zawody Pucharu Świata kobiet w biegach narciarskich. Pierwsza transmisja w piątek 26 listopada. więcej

,,Totalne remonty Szelągowskiej" straciły 430 tys. widzów, TVN wiceliderem w 16-49

Trzeci sezon programu „Totalne remonty Szelągowskiej” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 794 tys. widzów, o 430 tys. osób mniej niż pierwszy sezon pokazywany rok temu. Produkcja daje TVN trzecie miejsce w rynku telewizyjnym w 4+ i pozycję wicelidera w 16-49 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

TVP1 i TVN liderami w zeszłym tygodniu. ,,M jak miłość" i ,,Rolnik szuka żony" hitami

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły serial „M jak miłość”, reality-show „Rolnik szuka żony” oraz dziennik TVN „Fakty”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka, a w 16-49 - TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Jarosław Olechowski tłumacząc wpadkę "Wiadomości", wytyka błąd TVN24 sprzed 12 lat

Szef Telewizyjnej Agencji Informacyjnej Jarosław Olechowski, wyjaśniając wykorzystanie w "Wiadomościach" TVP kadrów z serialu Netfliksa, przypominał, że w 2009 roku w TVN24 zdjęcia z serialu "Lost" opisano jako prawdziwe zdarzenia. więcej

7 grzechów głównych marketera w planowaniu strategii content marketingowej

O content marketingu mówi się dużo do tego stopnia, że hasło wymyślone przez Billa Gates’a w 1996 r., czyli „Content is King”, było i jest tyle razy odmieniane przez przypadki, że przestało być już zaskakujące czy stale używane w żargonie branżowym. Niemniej content króluje w planach strategicznych i królować będzie. A kto nie uwzględni w swoich media planach tego narzędzia, straci, zarówno w krótkiej, jak i długiej perspektywie. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Koronawirus a praca w mediach. Redakcje wprowadzą nowe obostrzenia?

W zeszłym roku, kiedy mieliśmy do czynienia z największymi dobowymi przyrostami zachorowań, wiele redakcji i podmiotów wydawniczych wprowadziło system pracy zdalnej oraz inne obostrzenia sanitarne. Czy teraz coś się zmieni? -  Mamy przygotowane różne scenariusze działań - mówi rzecznik prasowy RMF. O to, czy planowane są nowe rozwiązania w tym zakresie zapytaliśmy także m.in. Polsat, Ringier Axel Springer, wydawnictwo Bauer i grupę Eurozet. Z naszych rozmów z przedstawicielami kilku największych nadawców w Polsce wynika, że firmy decydują się na przedłużenie obostrzeń z zeszłego roku i na razie wstrzymują się z decyzją o zmianach w tym zakresie. więcej

 
5000. wydanie "Poplisty" w RMF FM. Poprowadzi ją trzech prezenterów stacji

Po 20 latach nadawania "Poplisty" RMF FM zaprasza na jej 5000. wydanie. Specjalny program poprowadzą Darek Maciborek, Marcin Jędrych i Mateusz Opyrchał. Piosenki do tego notowania wybiorą słuchacze stacji. więcej

 
Wpływy Radia VOX FM 10 proc. w dół, 1,5 mln zł na dywidendę

Spółka Eska Rock nadająca Radio VOX FM w ub.r. zanotowała spadek wpływów o 9,7 proc. do 5,85 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 1,82 do 1,49 mln zł. więcej

 
RMF FM na czele w Częstochowie. Awans Radia Jura

Liderem rynku radiowego w Częstochowie jest RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze Radio ZET i RMF MAXXX - wynika z fali badań słuchalności radia za drugi i trzeci kwartał 2021 roku. więcej

 
Ponad 190 tys. estymowanego miesięcznego ruchu organicznego na nowym blogu. Działania SEO dla Netia.pl - case study

W jaki sposób wygenerowaliśmy ponad 190 000 estymowanego ruchu organicznego miesięcznie w serwisie dostawcy telekomunikacyjnego? Sprawdź case study ze współpracy Netia.pl z agencją performance MBridge - Marketing Experts. Poznaj największe wyzwania i efekty partnerskiej współpracy SEO. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Polsat nie chce audytu fuzji danych Nielsena z Gemiusem. "Nadawcy zaakceptowali to badanie"

Związek Pracodawców Mediów Telewizyjnych MOC TV chce audytu fuzji danych o oglądalności tv poza domem (tzw, viewing OOH) Gemiusa z danymi Nielsena. Wyniki mogłyby być już wiosną 2022 roku. Przeciwny ma być temu Polsat. -  Rynek w bólach, ale jednak przełknął cały ten pomysł o wliczaniu danych o oglądalności tv poza domem, a oni teraz wetują możliwość jego weryfikacji. Jakby chcieli pokazać, że coś ukrywają albo wprost komunikują, że mają gdzieś resztę rynku. Siłą telewizji zawsze były jej badania - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl jeden z ekspertów z domów mediowych. więcej

McDonald's i Mata: poprawa wizerunku, ale sprzedaż stoi

Kampania McDonald's z raperem Matą była dla sieci fastfoodów strzałem w dziesiątkę tylko w grupie wiekowej 18-29 lat. Jednocześnie odsetek osób, które kupiły coś w McDonald’s w ciągu ostatniego miesiąca pozostaje stały. więcej

Group One otwiera agencję Game Changer dla gamingu i e-sportu. Na czele Tomasz Przeździecki

Group One tworzy nową spółkę Game Changer, nastawioną na obsługę branży gamingu i e-sportu. CEO agencji został Tomasz Przeździecki. więcej

Maspex przejmuje właściciela marek Żubrówka, Soplica, Absolwent i Bols

Grupa Maspex - właściciel m.in. marek Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz - podpisała warunkową umowę z Roust Corporation na zakup jej spółki zależnej CEDC, do której należą marki Żubrówka, Soplica, Absolwent oraz Bols. więcej

Facebook wybrał Spark Foundry na globalną agencję mediową

Facebook zakończył trwający od siedmiu miesięcy przetarg na globalną obsługę mediową. Do współpracy wybrał agencję mediową Spark Foundry należącą do Publicis Groupe. więcej

Daniel Rogiński general managerem Zalando

Daniel Rogiński objął z początkiem listopada stanowisko general managera platformy Zalando na Polskę i Czechy. Ostatnio pracował w sieci Drogerii Natura. więcej

Michał Taranta digital directorem w Mediabrands

Do zespołu strategicznego grupy Mediabrands (należą do niej m.in. agencje mediowe UM i Initiative) dołączył Michał Taranta obejmując nowo utworzone stanowisko digital directora. Ostatnio pracował w TVN Media. więcej

RTB House kupuje NapoleonCat, prezesem dalej Grzegorz Berezowski

Firma marketingu internetowego RTB House przejęła spółkę NapoleonCat oferującą w modelu SaaS narzędzia do usprawnieniu i automatyzacji komunikacji w mediach społecznościowych. Nowy właściciel nie zdecydował się na żadne zmiany w zarządzie spółki. więcej

Carrefour już rozpoczął przedświąteczne działania reklamowe

Wystartowała nowa kampania gwiazdkowej oferty Carrefoura pod hasłem „Dla każdego coś wymarzonego”. Akcję przygotowały Saatchi & Saatchi, K2 Create, Dynamo i Prodigious. więcej

Turecki koszykarz zagrał mecz w butach Nike podpisanych ,,wykonane rękoma niewolników"

Enes Kanter, turecki koszykarz reprezentujący w NBA barwy Boston Celtics, w meczu z Hornets zamanifestował swój sprzeciw wobec warunków pracy w chińskich zakładach produkujących dla Nike.  Na swoich butach tej marki miał napisane „Wykonane rękoma niewolników” i „Nigdy więcej wymówek”, „Współczesne niewolnictwo”, „Nike to hipokryci”.  więcej

Agnieszka Patejczyk dyrektorką sprzedaży w Dax Cosmetics

Agnieszka Patejczyk objęła stanowisko dyrektorki sprzedaży w firmie Dax Cosmetics, do której należą takie kosmetyczne marki, jak Yoskine, Celia, Dax Sun. więcej

Herbapol Polana z pierwszą w historii kampanią reklamową (wideo)

Marka Herbapol Polana wystartowała z pierwszą w swojej historii kampanią reklamową, która obejmuje m.in. telewizję i internet. Przygotowały ją dom produkcyjny Highnoon i dom mediowy MediaCom. więcej

Tobiasz Piątkowski w dziale marketingu Movie Games

Tobiasz Piątkowski objął funkcję art directora w Movie Games, spółce NewConnect produkującej i wydającej gry wideo. więcej

Ancymony realizują kampanię ,,Zapanuj nad pogodą z Dębicą"

Ancymony realizują kolejną kampanię dla marki Dębica pod hasłem „Zapanuj nad pogodą z Dębicą". W ramach kampanii przewidziane są publikacje reklam odsłonowych na portalach i w mediach społecznościowych, a także emisja filmów na Youtube. więcej

,,Pawełek - bohater domu" w reklamie Resideo

Firma Resideo ruszyła z nową europejską kampanią „Smart Trick" – bazującą na koncepcie "Komfort dla każdego z Resideo", prezentującą, jak nowoczesne rozwiązania grzewcze są dziś intuicyjne i dostępne dla każdego. Filarem kampanii jest spot „Pawełek – bohater domu”. więcej

Startuje loteria gamingowa Warki

Wwystartowała loteria marki piwa Warka (Grupa Żywiec). Stawką są wyjazdy na Intel Extreme Masters Katowice 2022 oraz konsole Xbox X-Series z limitowanej edycji Planet of Gamers by Didiusz. Partnerem aktywacji jest firma SPC Gear. więcej

Maciej Klenkiewicz dyrektorem zarządzającym Nissana

Z początkiem listopada Maciej Klenkiewicz został powołany na nowego dyrektora zarządzającego Nissan Sales Central & Eastern Europe. Zastąpił na tym stanowisku Tomasza Latałę-Golisza, który odszedł z firmy. więcej

W pandemii zadłużenie firm branży spotkań wzrosło o prawie 65 proc.

W czasie pandemii zadłużenie firm z branży spotkań-imprez-konferencji-targów (MICE) wzrosło o prawie 65 proc., czyli ponad 10 mln zł, do prawie 27 mln zł - wynika z danych Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej. Rekordzista, spółka ze Śląska, ma do spłacenia leasing w wysokości ponad 9 mln zł. więcej

Move Closer nawiązuje współpracę z Bankiem BNP Paribas

Firma technologiczna Move Closer poszerzyła portfolio klientów o Bank BNP Paribas. więcej

eKomiksy w Empik Go - jedyna w Polsce oferta cyfrowych komiksów w abonamencie

Do oferty abonamentowej Empik Go właśnie dołączyły eKomiksy. To pierwsza taka propozycja na polskim rynku wydawniczym. Aktualnie w aplikacji możemy przeczytać kilkadziesiąt tytułów. Sukcesywnie do katalogu będą dodawane nowe tytuły oraz takie, które nigdy wcześniej nie były publikowane  na polskim rynku. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Wirtualna Polska wycofuje się z rozmów ws. kupna Gremi Media

Komplikuje się proces sprzedaży Gremi Media, wydawcy "Rzeczpospolitej" i "Parkietu". Jak nieoficjalnie ustalił portal Wirtualnemedia.pl, z rozmów dotyczących kupna spółki wycofał się holding Wirtualna Polska. więcej

Janina Jankowska po 40 latach odchodzi z SDP. ,,Skowroński mnie nie zatrzymywał"

Dziennikarka radiowa Janina Jankowska złożyła rezygnację z członkostwa w Stowarzyszeniu Dziennikarzy Polskich, z którym była związana od 1980 roku. Powodem jest m.in. wybór do władz związku rzeczniczki Ministerstwa Sprawiedliwości. - Decyzja jest przemyślana, podjęta bez emocji. Prezes Krzysztof Skowroński nie zatrzymywał mnie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl. więcej

Koronawirus a praca w mediach. Redakcje wprowadzą nowe obostrzenia?

W zeszłym roku, kiedy mieliśmy do czynienia z największymi dobowymi przyrostami zachorowań, wiele redakcji i podmiotów wydawniczych wprowadziło system pracy zdalnej oraz inne obostrzenia sanitarne. Czy teraz coś się zmieni? -  Mamy przygotowane różne scenariusze działań - mówi rzecznik prasowy RMF. O to, czy planowane są nowe rozwiązania w tym zakresie zapytaliśmy także m.in. Polsat, Ringier Axel Springer, wydawnictwo Bauer i grupę Eurozet. Z naszych rozmów z przedstawicielami kilku największych nadawców w Polsce wynika, że firmy decydują się na przedłużenie obostrzeń z zeszłego roku i na razie wstrzymują się z decyzją o zmianach w tym zakresie. więcej

,,Tygodnik Powszechny" zebrał 35 tys. zł na serwis o Afganistanie

Fundacja Tygodnika Powszechnego zebrała od darczyńców 35 tys. zł na specjalny serwis poświęcony Afganistanowi. Pojawią się w nim teksty m.in. Wojciecha Jagielskiego, Pawła Pieniążka czy Alishera Shahira i Masoomy Sultani - pary dziennikarzy, która uciekła z Afganistanu. więcej

Prezes Towarzystwa Dziennikarskiego apeluje do policji o przestrzeganie przepisów i standardów gwarantujących wolność mediów

Prezes Towarzystwa Dziennikarskiego zwrócił się do Komendanta Głównego Policji o merytoryczne przygotowanie funkcjonariuszy, by odpowiednio obchodzili się z przedstawicieli mediów obecnymi na zgromadzeniach z okazji obchodów święta 11 listopada. więcej

Klub korespondentów krytykuje brak przejrzystości i dostępu do wydarzeń olimpijskich w Pekinie

Zagraniczni dziennikarze mają ograniczony dostęp do przygotowań do Igrzysk Olimpijskich w Pekinie, a organizatorzy wciąż nie ogłosili konkretnych zasad wjazdu i relacjonowania tej imprezy – oświadczył we wtorek Klub Korespondentów Zagranicznych w Chinach (FCCC). więcej

Aleksandra Gieracka i Piotr Barejka we ,,Wprost"

Do redakcji portalu internetowego tygodnika „Wprost” (PMPG Polskie Media) dołączyli Aleksandra Gieracka i Piotr Barejka. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Kanał Sportowy będzie miał platformę streamingową od Redge Technologies

Platforma streamingowa Kanału Sportowego będzie oparta na rozwiązaniu technologicznym Redge Media. Platforma na ruszyć na początku 2022 roku. więcej

ASZdziennik: Łukasz Jadaś redaktorem naczelnym, w zespole Zosia Sokołowicz i Paweł Mączewski

Funkcję redaktora naczelnego serwisu satyrycznego ASZdziennik.pl (Grupa naTemat) objął Łukasz Jadaś. Niedawno do redakcji witryny dołączyli Zosia Sokołowicz i Paweł Mączewski. więcej

Zmiana polityki prywatności Apple spowodowała niemal 10 mld dolarów strat dla największych platform społecznościowych

Jak wynika z raportu przygotowanego przez firmę analityczną Lotame opublikowanego na łamach Financial Times, zmiany wprowadzone przez Apple w polityce prywatności dla aplikacji na iPhone’y spowodowały 9,85 mld dolarów łącznych strat dla Snapa, Facebooka, Twittera i YouTube’a. więcej

Daniel Rogiński general managerem Zalando

Daniel Rogiński objął z początkiem listopada stanowisko general managera platformy Zalando na Polskę i Czechy. Ostatnio pracował w sieci Drogerii Natura. więcej

Bohaterka "Króla Tygrysów" Carole Baskin pozywa Netflix

Carole Baskin, widowni Netfliksa znana z dokumentu "Król Tygrysów" ("Tiger King”) wytoczyła przeciwko gigantowi streamingowemu pozew. Chce wycięcia wszystkich scen ze swoim udziałem z drugiej części "Króla Tygrysów", który ma zadebiutować  na Netfliksie już 17 listopada. więcej

Zoom wprowadza reklamy dla użytkowników korzystających z darmowej wersji aplikacji

Zoom testuje wyświetlanie reklam użytkownikom korzystającym z darmowego poziomu platformy. Reklamy wyświetlą się po zakończeniu połączenia wideokonferencji. więcej

Poczta Polska pracuje nad aplikacją mobilną i panelem do zarządzania przesyłkami

We wtorek Poczta Polska podpisała umowę ze spółką swojej Grupy na opracowanie i wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego, mającego ułatwiać klientom mobilne zarządzanie usługami. W ramach umowy powstać ma m.in. aplikacja na smartfony oraz multifunkcjonalny Panel Klienta – dla użytkowników stacjonarnych. więcej

Rusza Pinterest TV. Transmisje live z możliwością zakupów

Platforma społecznościowa Pinterest chce wykorzystać rosnący trend live shopping, który już zyskał ogromną popularność w Chinach. Dlatego 8 listopada zadebiutuje z wydarzeniami zakupowymi na żywo za pośrednictwem nowej funkcjonalności Pinterest TV. więcej

Allegro w promocji obniża cenę rocznego pakietu Smart! do 39 zł

W ramach promocji cena rocznego pakietu Allegro Smart! została obniżona z 49 do 39 zł. Ofertę można będzie aktywować do 23 grudnia. więcej

Yahoo ostatecznie wycofał się z Chin z powodu trudnego ,,środowiska prawnego"

Amerykańska firma Yahoo ogłosiła we wtorek, że wycofała się z chińskiego rynku, a jej usługi nie są już dostępne dla użytkowników w Chinach kontynentalnych, z powodu coraz trudniejszego „środowiska biznesowego i prawnego” w tym kraju – przekazała agencja AP. więcej

NBCUniversal udostępni dźwięki z "The Office" i "Shreka" użytkownikom Snapchata

Spółka Snap, właściciel aplikacji Snapchat, podpisała umowę z koncernem NBCUniversal ws. udostępniania dźwięków z ich katalogu filmowo-serialowego. Dzięki temu użytkownicy Snapchata będą mogli dodawać do swoich snapów klipy audio z popularnych produkcji. więcej

Grupa CCC z 226 mln zł zysku EBITDA, już 45 proc. sprzedaży w internecie

Grupa CCC wstępnie szacuje, że w trzecim kwartale finansowym br., czyli od sierpnia do października, miało 226 mln zł zysku EBITDA i 80 mln zł zysku operacyjnego - poinformowała spółka w komunikacie. Marża EBITDA w tym czasie wyniosła odpowiednio: 11,0 i 3,9 proc. więcej

7 grzechów głównych marketera w planowaniu strategii content marketingowej

O content marketingu mówi się dużo do tego stopnia, że hasło wymyślone przez Billa Gates’a w 1996 r., czyli „Content is King”, było i jest tyle razy odmieniane przez przypadki, że przestało być już zaskakujące czy stale używane w żargonie branżowym. Niemniej content króluje w planach strategicznych i królować będzie. A kto nie uwzględni w swoich media planach tego narzędzia, straci, zarówno w krótkiej, jak i długiej perspektywie. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Polsat nie chce audytu fuzji danych Nielsena z Gemiusem. "Nadawcy zaakceptowali to badanie"

Związek Pracodawców Mediów Telewizyjnych MOC TV chce audytu fuzji danych o oglądalności tv poza domem (tzw, viewing OOH) Gemiusa z danymi Nielsena. Wyniki mogłyby być już wiosną 2022 roku. Przeciwny ma być temu Polsat. -  Rynek w bólach, ale jednak przełknął cały ten pomysł o wliczaniu danych o oglądalności tv poza domem, a oni teraz wetują możliwość jego weryfikacji. Jakby chcieli pokazać, że coś ukrywają albo wprost komunikują, że mają gdzieś resztę rynku. Siłą telewizji zawsze były jej badania - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl jeden z ekspertów z domów mediowych. więcej

McDonald's i Mata: poprawa wizerunku, ale sprzedaż stoi

Kampania McDonald's z raperem Matą była dla sieci fastfoodów strzałem w dziesiątkę tylko w grupie wiekowej 18-29 lat. Jednocześnie odsetek osób, które kupiły coś w McDonald’s w ciągu ostatniego miesiąca pozostaje stały. więcej

52 proc. specjalistów chce po pandemii częściowej pracy zdalnej

52 proc. specjalistów i menedżerów oczekuje pracy zdalnej po zakończeniu pandemii, w zakresie trzech dni w tygodniu lub więcej – wynika z badania Antal i Cushman & Wakefield. Co dziesiąty pytany za taki tryb pracy zaakceptowałby nawet obniżkę wynagrodzenia. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Biuro prasowe NBP o antywyróżnieniu Adama Glapińskiego: nagłe zainteresowanie nic nie znaczącym rankingiem

Według magazynu „Global Finance” prezes Narodowego Banku Polskiego prof. Adam Glapiński jest jednym z najgorszych szefów banków centralnych w Europie. W odpowiedzi biuro prasowe NBP w serii wpisów twitterowych skrytykowało zestawienie jako „nic nie znaczący ranking robiony przez bankierów, z poradą dla kapitału zagranicznego, gdzie można aktualnie najlepiej zarobić…”. Taka reakcja zdumiała niektórych dziennikarzy. więcej

Ilona Grzywińska-Lartigue w zespole Netfliksa

Ilona Grzywińska-Lartigue objęła stanowisko PR director na region CEE I Rosji w Netfliksie. Poprzednio związana była z platformą Lime. więcej

Michał Gołębiewski menadżerem ds. komunikacji w 7R

Michał Gołębiewski z początkiem listopada objął funkcję communications managera w firmie deweloperskiej 7R. Przez ostatnie 6,5 roku był PR managerem w PwC.  więcej

W pandemii zadłużenie firm branży spotkań wzrosło o prawie 65 proc.

W czasie pandemii zadłużenie firm z branży spotkań-imprez-konferencji-targów (MICE) wzrosło o prawie 65 proc., czyli ponad 10 mln zł, do prawie 27 mln zł - wynika z danych Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej. Rekordzista, spółka ze Śląska, ma do spłacenia leasing w wysokości ponad 9 mln zł. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Zmiana polityki prywatności Apple spowodowała niemal 10 mld dolarów strat dla największych platform społecznościowych
Kryptowaluta dla fanów "Squid Game" okazała się oszustwem. Jej twórcy zniknęli z wielkimi pieniędzmi
LG zaoferuje klientom Apple TV+ bezpłatny trzymiesięczny okres próbny
Zoom wprowadza reklamy dla użytkowników korzystających z darmowej wersji aplikacji
Poczta Polska pracuje nad aplikacją mobilną i panelem do zarządzania przesyłkami
Sprzedaż laptopów spada w trzecim kwartale roku
Apple poświęca produkcję iPadów. Priorytetem firmy jest iPhone 13
Pfizer prognozuje 36 mld dolarów zysku ze sprzedaży szczepionki przeciwko Covid-19 w 2021 r.
Ponad 40 państw uzgodniło przyspieszenie rozwoju czystych technologii
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj