|
|
|
|
|
|
|
TVP chce nadawać kanały naziemne tylko w jakości HD i 4K
Zmiana standardu naziemnej telewizji cyfrowej na DVB-T2/HEVC pozwoli na poprawę jakości nadawanych kanałów. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl Telewizja Polska planuje emisję wszystkich stacji w jakości HD. W 4K będzie dostępny reaktywowany kanał TVP 4K.
więcej
|
Stream TVP World działa tylko w Europie
Telewizja Polska przyspieszyła start anglojęzycznego kanału informacyjnego TVP World. Internauci z odległych zakątków świata narzekają jednak na brak możliwości odbioru stacji. Portal Wirtualnemedia.pl sprawdził, gdzie można ją oglądać.Problemy dotyczą obu Ameryk, Azji i Australii.
więcej
|
Pandemia blokuje telewizjom decyzje w sprawie organizacji sylwestrowej zabawy
Niewiele ponad miesiąc przed końcem roku nadal nie wiadomo, które telewizje zdecydują się zorganizować hucznego Sylwestra dla widzów, ani gdzie mogłyby odbyć się takie zabawy. - Wszyscy czekają, jak rozwinie się sytuacja pandemiczna - słyszymy nieoficjalnie w jednej z telewizji. - Kluczowe jest bezpieczeństwo mieszkańców - mówi nam Ewa Lipka, rzeczniczka prasowa katowickiego ratusza. Zakopane potwierdza: nie mamy żadnych ustaleń, choć czas nagli.
więcej
|
,,The Voice Senior 3" od 1 stycznia w TVP2, Maryla Rodowicz i Piotr Cugowski nowymi trenerami
Od 1 stycznia telewizyjna Dwójka w sobotnim prime-time emitować będzie trzeci sezon „The Voice Senior” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Talent-show został już nagrany, nowymi trenerami będą Maryla Rodowicz i Piotr Cugowski.
więcej
|
,,Kasta" powraca do TVP1, nowe odcinki od 1 grudnia
W środę, 1 grudnia o godz. 18.20 Jedynka rozpocznie emisję drugiego sezonu cyklu paradokumentalnego „Kasta” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Rodzinny interes 6" wiosną w TV Puls. Startują zdjęcia
Telewizja Puls w wiosennej ramówce 2022 roku planuje emisję szóstego sezonu serialu „Rodzinny interes”. Zdjęcia do nowych odcinków produkcji wystartują w poniedziałek, 22 listopada br. - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Przyjaciółki 18" straciły 190 tys. widzów
Najnowszy sezon „Przyjaciółek” ogląda średnio 1,09 mln osób, o 190 tys. widzów mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Polsat w czasie emisji serialu zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym, a wpływy z reklam wyniosły 33,35 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
1,21 mln widzów ,,Naszego nowego domu", Polsat wiceliderem w 16-49
Reality-show „Nasz nowy dom” w jesiennym sezonie śledziło średnio 1,21 mln osób. W porównaniu do piętnastej edycji, pokazywanej jesienią ub.r., widownia produkcji zmalała o 90 tys. widzów. Polsat w czasie emisji audycji zajął trzecie miejsce w rynku w 4+ i drugie w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 29,98 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Bartosz Węglarczyk: dziennikarz-celebryta czy zakładnik wydawcy
Zaczynał jako "szef działu kawowo-herbacianego". Długo się na tym stanowisku nie utrzymał, bo - jak sam twierdzi - kawa, którą robił, pozostawiała wiele do życzenia. W środku nocy lubi wrzucać do sieci wiadomości z rosyjskich agencji informacyjnych. Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny Onet, to miłośnik dziennikarstwa w amerykańskim stylu, laureat nagrody imienia Kazimierza Dziewanowskiego SDP. Czy może "zakładnik swojego wydawcy", jak mówią o nim niektórzy koledzy z konkurencji?
więcej
|
Disney na TikToku ocenzurował słowa "gay", "lesbian" i "queer"
Fala krytyki spadła na koncern Disney po tym jak w ramach funkcji text-to-speech na TikToku udostępnił głosy postaci ze swoich słynnych produkcji. Okazało się, że początkowo nie były one w stanie wypowiedzieć słów "gay", "lesbian" i "queer".
więcej
|
Nowy program ,,Rzeczy, których nie nauczył mnie ojciec" od 23 listopada w TTV (wideo)
Stacja TTV od 23 listopada w TTV będzie nadawać nowy program „Rzeczy, których nie nauczył mnie ojciec”, którego bohaterami będą komik Robert Motyka oraz jego ojciec. Cykl będzie można oglądać od wtorku do czwartku o godz. 22.00.
więcej
|
Polsat Box wprowadza nowy dekoder 4K
W poniedziałek 22 listopada Polsat Box (wcześniej Cyfrowy Polsat) wprowadza do sprzedaży kompaktowy dekoder Polsat Box 4K Lite w zestawie z pilotem Bluetooth. Umożliwia korzystanie z usług platformy cyfrowej zarówno drogą satelitarną, jak i internetową.
więcej
|
Rusza 15. edycja plebiscytu ,,Mistrz riposty". Terlecki, Witek, Hołownia, Czarzasty i Kołodziejczak wśród nominowanych
W tym roku już po raz 15 odbędzie się plebiscyt na najbardziej wyrazistego polityka „Mistrz riposty”, który organizowany jest przez redakcję „Szkła kontaktowego” TVN24. Wśród kandydatów znaleźli się m.in.: Marek Suski, Ryszard Terlecki, Elżbieta Witek, Szymon Hołownia, Włodzimierz Czarzasty i Michał Kołodziejczak.
więcej
|
Prokuratura: 11 sierpnia Mateusz Groc nie znieważył posła Konfederacji. Zwolnił go wtedy Polsat, teraz jest taksówkarzem
Prokuratura umorzyła dochodzenie w sprawie Mateusza Groca, pracownika Polsatu, który podczas protestu pod Sejmem przeciw "lex TVN" miał znieważyć Dobromira Sośnierza, posła Konfederacji. - Mimo że zostałem oczyszczony z zarzutów, wciąż mam problem ze znalezieniem pracy w mediach - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Mateusz Groc.
więcej
|
,,Rodzina na Maxa" nowym serialem Polsatu, w obsadzie Rozbicki, Smołowik i Kasprzyk
Ruszyła zdjęcia do „Rodziny na Maxa”, nowego serialu komediowo-obyczajowego Polsatu. Jego reżyserką jest Maria Sadowska, a główne role grają Nikodem Rozbicki, Anna Smołowik i Ewa Kasprzyk.
więcej
|
,,Ekstraklasa Games" w Polsat Games. Poprzedni sezon był transmitowany w TVP Sport
Dom produkcyjny Frenzy i spółka Ekstraklasa zakończyły negocjacje dotyczące wspólnej realizacji rozgrywek esportowych Ekstraklasa Games na lata 2021-2023. Obie strony podpisały już w tej sprawie list intencyjny.
więcej
|
NBC z prawami do Premier League. Stacja zapłaciła 2,7 mld dolarów
Stacja NBC zachowała prawa do nadawania transmisji z meczów Premier League w języku angielskim i hiszpańskim w Stanach Zjednoczonych. Kontrakt o wartości 2,7 mld dolarów został podpisany na 6 lat rozpoczynając od sezonu 2022-2023. NBC pokonała w wyścigu CBS i ESPN.
więcej
|
45 lat temu na ekrany kin wszedł ,,Rocky". "Klęską człowieka nie jest przegrana walka, klęską jest rezygnacja"
45 lat temu, 21 listopada 1976 r., na ekrany amerykańskich kin wszedł „Rocky”, film w reżyserii Johna G. Avildsena. Ta historia nawiązuje do tradycji filmów Franka Capry z lat trzydziestych i czterdziestych ubiegłego wieku, gdzie zwyczajni, prości ludzie dokonują wielkich rzeczy – powiedział filmoznawca dr Łukasz Jasina.
więcej
|
TVP ruszyła z przetargiem na zakup danych telemetrycznych
Telewizja Polska rozpoczęła przetarg na zakup danych telemetrycznych - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Umowę podpisze tylko na pół roku.
więcej
|
Jest zwiastun i data premiery serialu "Pam & Tommy" o słynnej sekstaśmie
Platforma streamingowa Hulu opublikowała teaser serialu "Pam & Tommy", który opowiada historię wycieku sekstaśmy aktorki i modelki Pameli Anderson i perkusisty Mötley Crüe - Tommy'ego Lee. W rolach głównych zobaczymy Lily James oraz Sebastiana Stana.
więcej
|
TVN z nowym studiem sportowym na potrzeby pucharu świata w skokach narciarskich
TVN Grupa Discovery na potrzeby transmisji PŚ w skokach narciarskich stworzyła nowe studio, które będzie wykorzystywane na potrzeby relacji sportowej imprezy w TVN.
więcej
|
Pajączkowska i Arleth twarzami TVP World, swój program będzie miał Michał Rachoń
Karolina Pajączkowska, Dawid Arleth, Celine Bernatowicz i David Kennedy - to nazwiska niektórych dziennikarzy, którzy mają być twarzami uruchomionego w czwartek nowego kanału TVP World. Z naszych informacji wynika, że własny program ma też wkrótce poprowadzić na tej antenie Michał Rachoń.
więcej
|
TVP w bazie wojskowej zorganizuje koncert ,,dla obrońców polskich granic"
Telewizja Polska w jednej z baz Wojska Polskiego zorganizuje „wielki koncert poparcia dla obrońców polskich granic” - zapowiedział prezes TVP Jacek Kurski. Koncert będzie można obejrzeć 5 grudnia o godz. 18 w TVP1.
więcej
|
Mastercard włącza się do gry - gaming w Bezcennych Chwilach Mastercard, podążając za najnowszymi trendami, rozszerzył katalog nagród w programie Bezcenne Chwile o nową kategorię – gaming. Firma nawiązała także współpracę z ikonami esportu. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
,,Raport o stanie świata" z dwoma nagrodami w pierwszej edycji konkursu ,,Podcast Roku"
Jury konkursu „Podcast Roku” im. Janusza Majki przyznało w niedzielę nagrodę honorowa dla Dariusza Rosiaka, autora podcastu „Raport o stanie świata”. W kategorii „Profesjonaliści” zwyciężyła z kolei Anna Dudzińska z podcastem publikowanym w ramach „Raportu..”. Ogółem przyznano 11 nagród i wyróżnień w siedmiu różnych kategoriach.
więcej
|
|
Agora urosła o 9-16 proc. w prasie, internecie i radiu. ,,Gazeta Wyborcza" i TOK FM z 288 tys. subskrybentów
W trzecim kwartale br. przychody grupy Agora w pionie prasowym wzrosły o 9,2 proc., w internetowym o 14,4 proc., a w radiowym o 16,3 proc. Zyskowność zmalała, bo firma więcej wydała na usługi obce i promocję oraz nie korzystała już z tarczy antykryzysowej Na koniec września „Gazeta Wyborcza” miała 262,6 tys. subskrybentów cyfrowych, a TOK FM - 25 tys.
więcej
|
|
Jest nowa dyrektorka biura zarządu Polskiego Radia
Agnieszka Kurec nie jest już dyrektorką biura zarządu Polskiego Radia. Jej stanowisko zajmuje teraz Anna Kuncewicz-Czopowicz, dotychczasowa zastępczyni Kurec.
więcej
|
|
Zmarł Wiesław Wójcikiewicz, wieloletni dyrektor techniczny Radia Kielce
"Nie żyje Wiesław Wójcikiewicz. Zmarł w wieku 69 lat" - o śmierci swojego pracownika poinformowało Polskie Radio Kielce. "Uczestniczył w niemal wszystkich etapach rozwoju rozgłośni, doprowadzając do jej rozkwitu technologicznego" - napisano na stronie nadawcy.
więcej
|
|
Zmarł Robert Kałuża, dziennikarz Polskiego Radia Kielce
W piątek w wieku 52 lat zmarł dziennikarz Polskiego Radia Kielce Robert Kałuża. Z rozgłośnią był związany przez ponad 25 lat.
więcej
|
|
Po 21 latach Andrew Marr przechodzi z BBC do Global. Będzie prowadził audycje radiowe
Andrew Marr, gospodarz popularnego programu BBC „The Andrew Marr Show” zapowiedział odejście z brytyjskiej telewizji publicznej. Dziennikarz przechodzi do koncernu medialnego Global, będzie prowadził audycje w stacjach radiowych LBC i Classic FM, a także pisał artykuły publicystyczne.
więcej
|
|
RMF FM najchętniej słuchane w samochodzie, Radio ZET zyskało najwięcej
W samochodach najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową w trzecim kwartale 2021 roku było RMF FM. Największym wzrostem pochwalić się mogło TOK FM, a zdecydowanie najwięcej straciła Trójka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Ponad
190 tys. estymowanego miesięcznego ruchu organicznego na nowym blogu.
Działania SEO dla Netia.pl - case study
W jaki sposób wygenerowaliśmy ponad 190 000 estymowanego ruchu organicznego
miesięcznie w serwisie dostawcy telekomunikacyjnego? Sprawdź case study ze
współpracy Netia.pl z agencją performance MBridge - Marketing Experts.
Poznaj największe wyzwania i efekty partnerskiej współpracy SEO. materiał partnerskiwięcej
|
|
|
|
Influencerzy gwałtownie zaczęli oznaczać reklamy w social mediach
Od ogłoszenia postępowania UOKiK w sprawie informowania o treściach sponsorowanych na kontach społecznościowych influencerów, liczba postów oznaczanych jako reklamowe skoczyła o 76,9 proc. - wynika z analizy Brand24, której wyniki udostępniono portalowi Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Czwarta fala Covida zmiecie kinowe premiery? ,,Skutki byłyby dewastujące"
W internecie pojawiły się informacje o tym, że z powodu czwartej fali koronawirusa producenci i dystrybutorzy będą odwoływać zaplanowane premiery w kinach. Największe sieci kinowe w Polsce uspokajają, że na razie nie mają sygnałów o takich decyzjach, zaś eksperci branży przyznają, że wstrzymanie premier byłoby dla kin „dewastujące”.
więcej
|
Aleksandra Gieros-Brzezińska pożegnała się z PKO BP
Z PKO Banku Polskiego po pięciu latach pracy odeszła Aleksandra Gieros-Brzezińska - ostatnio pracownica działu reklamy i sponsoringu, a przedtem szefowa komunikacji korporacyjnej. Wcześniej pracowała m.in. w Telewizji Polskiej i Polkomtelu.
więcej
|
Spółka menedżerów Mediacapu po pierwszeh fazie wezwania kupi 12 proc. akcji
W ramach pierwszej fazy wezwania na akcje holdingu marketingowo-badawczego Mediacap do sprzedaży zapisali się posiadacze 2,26 mln walorów stanowiących 12 proc. głosów na walnym zgromadzeniu. Z drugiej strony fundusz Familiar SICAV-SIF, który cenę w wezwaniu uznał za zbyt niską, dokupił 300 tys. walorów Mediacapu.
więcej
|
Interbrand: najcenniejszymi markami Apple, Amazon i Microsoft
W tegorocznej edycji rankingu najcenniejszych marek świata Interbrand podium tworzą brandy technologiczne - Apple wyceniony na 408 mld dol., Amazon wart 249 mld dol. oraz Microsoft z wyceną 210 mld dol. Tuż za podium ląduje Google, spadek względem roku poprzedniego zanotował Facebooka.
więcej
|
Maciej Kutak CEO Universal Music Group w regionie Europy Środkowo-Wschodniej
Maciej Kutak od 1 stycznia 2022 obejmie nowe stanowisko CEO Universal Music Poland & senior vice president, Central Eastern Europe (CEE).
więcej
|
Unilever sprzedaje swoje herbaciane marki za ok. 4,5 mld euro
Koncern Unilever Plc, właściciel marek Lipton i PG Tips, zgodził się sprzedać część aktywów związanych z herbatą firmie CVC Capital Partners. Transakcję wyceniono na 4,5 mld euro.
więcej
|
Pierwsza platforma reklamowa bez użycia ciasteczek. Rewolucyjne rozwiązanie od Teads
Teads, globalna platforma mediowa, jako pierwsza na świecie wprowadziła technologię targetowania reklam w 100% bez użycia plików cookie. Teads Ads Manager (TAM) dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji zapewnia precyzyjne dotarcie także do tzw. użytkowników „cookieless”. Całkowicie uniezależnia to reklamodawców od zapowiadanej przez Google eliminacji ciasteczek 3rd party.
więcej
|
Agencja mediowa Roberta Lewandowskiego podwoiła wpływy, zysk zmalał o dwie trzecie
Agencja RL Media, której współwłaścicielem jest Robert Lewandowski, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych z 10,57 do 22,11 mln zł, a jej zysk netto spadł z 700,9 do 244,7 tys. zł.
więcej
|
,,Rozwiń skrzydła" - vivo reklamuje się jako sponsor polskich skoczków (wideo)
Ruszyła wizerunkowa kampania reklamowa marki smartfonów vivo związana ze sponsoringiem Polskiego Związku Narciarskiego. Akcję, prowadzoną pod hasłem „Rozwiń skrzydła”, przygotowały firmy marketingowe 2012 Agency i Film Produkcja.
więcej
|
Carrefour kończy ze sprzedażą żywego karpia
Carrefour ogłosił, że w tym roku nie będzie sprzedawać żywego karpia. To kolejna duża sieć handlowa rezygnująca ze sprzedaży żywej ryby, będącej symbolem bożonarodzeniowych świąt.
więcej
|
,,Polskie słodycze na polskie święta" w świątecznej reklamie Colian
Wystartowała świąteczna kampania reklamowa słodkich marek Colian, realizowana pod hasłem „Polskie słodycze na polskie święta”. Nowy spot bazuje na adaptacji przeboju zespołu Skaldowie i po raz pierwszy w historii firmy komunikuje pięć marek: Goplana, Familijne, Śliwka Nałęczowska, Grześki i Jeżyki.
więcej
|
Agencja Unique One organizuje loterię marki Winiary sklepach Lidl
Marka Winiary (Nestlè Polska) powierzyła agencji Unique One opracowanie ogólnopolskiej loterii dla marki Winiary w sieci sklepów Lidl pod hasłem „Zakasuj smakiem”.
więcej
|
Państwowy holding spożywczy zacznie działać od sezonu owoców miękkich
Holding spożywczy powinien rozpocząć swoją działalność, polegającą na łamaniu monopolu i zmów cenowych, jeszcze przed sezonem owoców miękkich w 2022 roku – poinformował w niedzielę wicepremier i minister rolnictwa Henryk Kowalczyk.
więcej
|
Komisja Etyki Reklamy: ,,każdy pożycza" w spocie promującym Bocian Pożyczki to skrót, a nie manipulacja
Komisja Etyki Reklamy oddaliła skargę na wypowiadane w spocie telewizyjnym marki pożyczkowej Bocian Pożyczki stwierdzenie, że „każdy pożycza”. Uznała, że nie jest to statystyka mogąca wprowadzać w błąd, tylko rodzaj metafory.
więcej
|
DeLonghi promuje markę NutriBullet na trzech rynkach
Producent blenderów osobistych NutriBullet (Grupa DeLonghi) prowadzi kampanię świadomościową w kanałach online na trzech rynkach: polskim, czeskim i słowackim. Za jej realizację oraz planowanie i zakup mediów odpowiada agencja mediowa Mediaplus, działająca we współpracy z agencją kreatywną Labcon i agencją martech & e-commerce SalesTube.
więcej
|
Kilkanaście organizacji pozarządowych i artyści apelują do władz o opanowanie kryzysu na granicy
„Oszukani, bezbronni, nasi bliźni. My możemy ich ocalić” to hasło startującej właśnie, wspólnej kampanii społecznej kilkunastu organizacji pozarządowych o różnym profilu działalności. Wzywają polskie władze do opanowania kryzysu humanitarnego na granicy wschodniej. O humanitarną pomoc dla uchodźców na wschodniej granicy apelują także artyści i znane osoby publiczne.
więcej
|
KONKURSU ANIMACJI REKLAMOWEJ TIMECODE AKCJA ANIMACJA 2021 ZOSTAŁ ROZSTRZYGNIĘTY
Animacja dla Planety - pod tym hasłem odbyła się tegoroczna, czwarta edycja konkursu dla twórczyń i twórców animacji reklamowej Timecode Akcja Animacja. 16 listopada podczas finału transmitowanego na Facebooku www.facebook.com/events/283865746967103 poznaliśmy tegorocznych laureatów. Jury przyznało Grand Prix, a marki partnerskie dwa wyróżnienia. Konkurs wygrała Zuzanna Labus, która przygotowała animację dla marki Veolia.
więcej
|
Rohan Philips globalnym prezesem produktów mediowych w Dentsu
Rohan Philips został powołany na stanowisko globalnego prezesa ds. produktów mediowych w Dentsu International. To nowa funkcja w strukturze holdingu reklamowego.
więcej
|
Ministerstwo Zdrowia wyśle 15,5 mln SMS-ów do osób w pełni zaszczepionych
Z Ministerstwa Zdrowia wysłanych zostanie w piątek ok. 15,5 mln SMS-ów do osób w pełni zaszczepionych z informacją o możliwości zaszczepienia dawką przypominającą. Wysyłka rozpocznie się od godziny 9 - poinformował resort.
więcej
|
K2 Create wspiera kampanię społeczną na rzecz pomocy uchodźcom
Agencja K2 Create (Grupa K2) przygotowała kreację do kampanii „Oszukani, bezbronni, nasi bliźni. My możemy ich ocalić”, wzywającej władze kraju do opanowania kryzysu humanitarnego na granicy wschodniej. W akcję zaangażowało się kilkanaście organizacji o różnym profilu działalności.
więcej
|
87% KUPUJĄCYCH SKORZYSTA Z OFERT Z OKAZJI BLACK FRIDAY W okresie 1-30 września 2021 roku Offerista Group Poland przeprowadziła badanie online na platformie z gazetkami promocyjnymi Ofertolino.pl. Wzięła w nim udział reprezentatywna grupa 272 konsumentów w wieku od 18 do 65 lat z Warszawy, Katowic i innych części Polski. Black Friday już tuż tuż, 26.11.2021, a dzięki tej ankiecie chcemy zbadać postawy konsumentów wobec zakupów w Black Friday w tym roku. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Oddala się wydzielenie ,,Gazety Wyborczej" do spółki zależnej Agory
Prezes Agory Bartosz Hojka poinformował, że zawieszono prace nad wydzieleniem „Gazety Wyborczej” do odrębnej spółki zależnej, który latem rekomendowała grupa robocza powołana do unormowania relacji między zarządem Agory a redakcją „Wyborczej”. Jak wynika z naszych ustaleń, trwa jednak dyskusja nad powołaniem do zarządu przedstawiciela redakcji.
więcej
|
Niemieccy wydawcy dostaną pieniądze od Google. Na liście Der Spiegel, Die Zeit i Handelsblatt
Google zawarł umowy z wybranymi niemieckimi wydawcami prasowymi, w ramach których będzie im płacił za wykorzystanie treści tworzonych przez media. Porozumienia są wynikiem wprowadzenia w Niemczech unijnej dyrektywy o prawach autorskich.
więcej
|
Z ,,Faktu" odchodzi Krzysztof Michnicz, ma pracować w TVN24
Z dziennikiem „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) po ponad trzech latach pracy żegna się dziennikarz Krzysztof Michnicz. Wkrótce ma dołączyć do zespołu dziennikarskiego TVN24.
więcej
|
Agora urosła o 9-16 proc. w prasie, internecie i radiu. ,,Gazeta Wyborcza" i TOK FM z 288 tys. subskrybentów
W trzecim kwartale br. przychody grupy Agora w pionie prasowym wzrosły o 9,2 proc., w internetowym o 14,4 proc., a w radiowym o 16,3 proc. Zyskowność zmalała, bo firma więcej wydała na usługi obce i promocję oraz nie korzystała już z tarczy antykryzysowej Na koniec września „Gazeta Wyborcza” miała 262,6 tys. subskrybentów cyfrowych, a TOK FM - 25 tys.
więcej
|
"Ta granica jest we mnie cały czas". Relacje dziennikarzy z okolic strefy stanu wyjątkowego
Przy granicy z Białorusią, w okolicy strefy objętej stanem wyjątkowym, trudno o jakiekolwiek informacje. - Po rozmowach, które przeprowadziłam z miejscowymi ludźmi doskonale rozumiem, dlaczego rządzący nie chcą wpuścić tam dziennikarzy - mówi Szymon Jadczak, reporter śledczy Wirtualnej Polski. Większość redakcji ściśle przestrzega restrykcji wynikających z ustawy, podpisanej przez Andrzeja Dudę. Ci dziennikarze, którzy jednak decydują się wejść na teren z obostrzeniami wiedzą, że relacjonując bieżące wydarzenia, trzeba przede wszystkim zadbać o bezpieczeństwo osób potrzebujących pomocy. O swoich przeżyciach i o tym, jak wygląda ich praca opowiedzieli portalowi Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Portal Polska Press usunął tekst o śmierci dziecka migrantów. Kania: bo to nie był news
Członkini zarządu Polska Press Dorota Kania oceniła, że informacja o śmierci dziecka migrantów na granicy polsko-białoruskiej to fake news. Gdy Paweł Figurski z „Gazety Wyborczej” zwrócił jej uwagę, że artykuł o tym zamieszczono na portalu Polskatimes.pl, tekst został szybko usunięty. - Bo to nie był news. W przeciwieństwie do GW reagujemy - uzasadniła Kania.
więcej
|
Rodzina i przyjaciele pożegnali w Katowicach Kamila Durczoka
Rodzina, przyjaciele i współpracownicy pożegnali w piątek w Katowicach Kamila Durczoka. Dziennikarz zmarł we wtorek w katowickim szpitalu w wieku 53 lat.
więcej
|
Agora ograniczyła stratę. Odbicie w górę w kinach dużo mocniejsze niż w reklamie i prasie
W trzecim kwartale br. Agora przy wzroście wpływów o 38 proc. zanotowała spadek straty netto z 9 do 1,5 mln zł. Przychody z biletów i przekąsek w kinach Helios poszły w górę dużo mocniej niż z reklam i sprzedaży prasy.
więcej
|
|
|
Influencerzy gwałtownie zaczęli oznaczać reklamy w social mediach
Od ogłoszenia postępowania UOKiK w sprawie informowania o treściach sponsorowanych na kontach społecznościowych influencerów, liczba postów oznaczanych jako reklamowe skoczyła o 76,9 proc. - wynika z analizy Brand24, której wyniki udostępniono portalowi Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Terytorialsi powołali grupę ,,Honor", monitorującą media i internet. Cel: obrona dobrego imienia
Wojska Obrony Terytorialnej powołały Grupę Zadaniową „Honor”. Jej członkowie mają monitorować media i media społecznościowe pod kątem treści, naruszających dobre imię Terytorialsów. - Treści szkalujące będą poddane natychmiastowej kwalifikacji czynu i z odpowiednim wnioskiem oddane do sądu - oznajmia Maria Kołtunowska z zespołu prasowego WOT. Bezpośredni impuls do powołania grupy miał dać film Netflixa "W lesie dziś nie zaśnie nikt 2".
więcej
|
Fundacja Otwarty Dialog wycofuje się z prowadzenia fanpage'a ,,Soku z Buraka"
Po siedmiu miesiącach Fundacja Otwarty Dialog wycofała się z prowadzenia profili „Soku z Buraka” w mediach społecznościowych. Powodem jest to, że założyciele profilu mają nie wywiązywać się z umowy i wciąż umieszczania na koncie „Soku…” treści niezgodne z nową linią redakcyjną. Chodzi o promowanie polityków opozycji, głównie Platformy Obywatelskiej - wyjaśniają członkowie ODF.
więcej
|
Niemieccy wydawcy dostaną pieniądze od Google. Na liście Der Spiegel, Die Zeit i Handelsblatt
Google zawarł umowy z wybranymi niemieckimi wydawcami prasowymi, w ramach których będzie im płacił za wykorzystanie treści tworzonych przez media. Porozumienia są wynikiem wprowadzenia w Niemczech unijnej dyrektywy o prawach autorskich.
więcej
|
InPost zastrzega znak InPost Pay
Firma logistyczna InPost zarejestrowała w Urzędzie Patentowym nowy znak towarowy o nazwie InPost Pay.
więcej
|
Tomasz Smokowski gospodarzem programu Kanału Sportowego o piłkarskiej lidze francuskiej
We wtorek na youtube’owym Kanale Sportowym będzie można obejrzeć pierwszy odcinek magazynu „Bonjour Ligue 1” o piłkarskiej lidze francuskiej. Jego gospodarzem będzie Tomasz Smokowski, jeden ze współwłaścicieli i głównych twórców Kanału Sportowego.
więcej
|
1,5 mld użytkowników TikToka w 2022 roku? ,,To możliwe, serwis ma potencjał"
W 2022 roku platforma TikTok przekroczy globalnie poziom 1,5 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie - prognozuje firma analityczna App Annie. W dalszej perspektywie grupa odbiorców serwisu ma w 2023 roku osiągnąć liczbę ponad dwóch miliardów. To możliwe? Według branży tak. - TikTok zhakował uwagę młodych, a rynkowi weterani czują jego oddech na plecach. Ale w prognozach tkwi chaos, o którym trzeba pamiętać - oceniają eksperci dla Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Kazjerka sprzedażowym hitem w Żabka Jush
Po październikowym starcie pilotażu na urządzeniach z systemem iOS Żabka Jush debiutuje na Androidzie. Hitem sprzedażowym aplikacji w Warszawie są bułka kajzerka, napój Coca-Cola Zero oraz owoce.
więcej
|
Facebook prezentuje system tłumaczący języki w czasie rzeczywistym
Facebook zaprezentował XLS-R - nowy samodoskonalący się model AI służący do tłumaczenia języków w czasie rzeczywistym. Sztuczna inteligencja ma w przyszłości usprawnić komunikację międzyludzką.
więcej
|
Użytkownicy będą mieć na Facebooku większą kontrolę nad treściami w news feedzie
Facebook chce dać użytkownikom większą kontrolę nad tym co widzą w Aktualnościach. Właśnie trwają testy nowego rozwiązania, które pozwoli zdecydować jakiego rodzaju treści mają przeważać w News Feedzie.
więcej
|
Viaplay zamiast Polsat Box ma pokazywać gale KSW
Według nieoficjalnych informacji głównym partnerem medialnym federacji KSW po 17 latach przestanie być Polsat Box (do niedawna działający pod marką Cyfrowy Polsat), tylko skandynawska platforma streamingowa Viaplay, obecna w Polsce od sierpnia br.
więcej
|
W Korei Północnej oglądają potajemnie "Squid Game". Widzowie sporo w ten sposób ryzykują
Przemycane kopie "Squid Game", najpopularniejszego serialu na Netfliksie, rozprzestrzeniają się w błyskawicznym tempie w Korei Północnej. - Dla jej mieszkańców każdy dzień to walka na śmierć i życie, zupełnie jak w tym serialu - informuje Radio Free Asia.
więcej
|
WP SportoweFakty, Onet Sport i TVP Sport mocno w dół, zyskała sekcja sportowa SE.pl (TOP10)
WP SportoweFakty i Onet Sport, najpopularniejsze internetowe platformy sportowe, zanotowały w październiku duże spadki zasięgu, podobnie jak platforma TVP Sport. Natomiast duży wzrost osiągnął dział sportowy portalu „Super Expressu”.
więcej
|
Policja zamyka strony internetowe oferujące Holendrom możliwość zakażenia się SARS-CoV-2
Wielu Holendrów celowo zakaża się koronawirusem, aby uzyskać przepustkę sanitarną - informuje portal NOS. W ostatnim czasie policja zlikwidowana kilkanaście stron internetowych, które oferowały możliwość zainfekowania Covid-19.
więcej
|
UOKiK radzi przed Black Friday ws. reklamacji i zwrotów
Zarówno sprzedający jak i kupujący powinni pamiętać, że przecenione towary - jeśli okażą się wadliwe - podlegają reklamacji, a korzystając z e-sklepu sprawdźmy wiarygodność sprzedawcy - zwraca uwagę UOKiK przed zbliżającym się Black Friday.
więcej
|
Kanał Sportowy z programem o futbolu kobiecym
Na youtube’owym Kanale Sportowym debiutuje magazyn o piłce nożnej kobiet. Jego gospodarzem jest Adam Kotleszka.
więcej
|
Mastercard włącza się do gry - gaming w Bezcennych Chwilach Mastercard, podążając za najnowszymi trendami, rozszerzył katalog nagród w programie Bezcenne Chwile o nową kategorię – gaming. Firma nawiązała także współpracę z ikonami esportu. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Aleksandra Gieros-Brzezińska pożegnała się z PKO BP
Z PKO Banku Polskiego po pięciu latach pracy odeszła Aleksandra Gieros-Brzezińska - ostatnio pracownica działu reklamy i sponsoringu, a przedtem szefowa komunikacji korporacyjnej. Wcześniej pracowała m.in. w Telewizji Polskiej i Polkomtelu.
więcej
|
Poparcie dla PiS topnieje. ,,Rząd sam jest dla siebie wizerunkowym wrogiem"
Sondaże różnych firm badawczych wskazują, że od kilku tygodni powoli spada poparcie dla partii rządzącej. Według jednego z ostatnich wynosi dziś poniżej 30 proc., co jest najgorszym wynikiem PiS od 2015 roku. - Mógł tu zadziałać efekt kuli śniegowej, która urosła już do takich rozmiarów, że naprawdę nie da się jej ignorować i udawać, że jest zwykłą śnieżynką - uważa Barbara Krysztofczyk, CEO agencji Krystal Point.
więcej
|
Trzaskowski liderem rankingu zaufania do polityków. "Efekt Marszu Niepodległości"
Rafał Trzaskowski po kilkumiesięcznej przerwie powraca na pozycję lidera rankingu zaufania - wynika z sondażu IBRiS dla Onetu. Zdaniem ekspertów marketingu politycznego, Trzaskowski zyskał dzięki swojej postawie przed Marszem Niepodległości oraz powrotowi do krajowej polityki Donalda Tuska.
więcej
|
Donald Tusk stracił prawo jazdy, bo jechał 107 km/h. ,,To może być katastrofa wizerunkowa"
Szef Platformy Obywatelskiej Donald Tusk w sobotę stracił na trzy miesiące prawo jazdy i dostał 500 zł mandatu, ponieważ w terenie zabudowanym jechał z prędkością 107 km/h. Zdaniem dziennikarzy to może być spore obciążenie wizerunkowa dla Tuska, wykorzystywane przed media publiczne, zwłaszcza że polityk na razie nie przeprosił za swoje zachowanie.
więcej
|
|
|