|
|
|
|
|
|
|
TePanel podzielił się danymi. ,,Telewizor ma 90 proc. Polaków, radio z DAB+ niespełna 5 proc."
Na zlecenie KRRiT trwają prace nad stworzeniem kompleksowego pomiaru konsumpcji mediów przez Polaków. Andrzej Olszewski, szef badań TePanelu Instytutu Łączności - Telemetria Polska zdradził portalowi Wirtualnemedia.pl dane dotyczące posiadanych przez Polaków sprzętów.
więcej
|
TVP World nadaje bez koncesji. KRRiT: Nie musi jej posiadać
Telewizja Polska 18 listopada uruchomiła kanał TVP World. Choć nadaje nie tylko w internecie, ale także drogą satelitarną, nie posiada koncesji. Rzeczniczka Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji zapewnia portal Wirutalnemedia.pl, że nowa stacja nie potrzebuje koncesji, bo jest tworzona przez TVP.
więcej
|
,,Top model 10" stracił widzów, ale TVN nadal liderem w 16-49.
Dziesiątą edycję programu „Top model” oglądało w TVN średnio 1,07 mln osób. Show w porównaniu do poprzedniego sezonu miał o 90 tys. mniej widzów. TVN w czasie jego emisji był drugi wśród wszystkich widzów i pierwszy w grupie 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 38,21 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
20 skarg na ,,Wiadomości" TVP1. Powodem m.in. scena z serialu Netflixa
Od początku listopada do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wpłynęło 20 skarg na „Wiadomości” TVP1. 19 z nich dotyczyło materiału, w którym do zobrazowania kryzysu imigracyjnego posłużono się nagraniem z planu serialu Netflixa.
więcej
|
BBC reaktywuje linearny kanał telewizyjny
W lutym 2022 roku brytyjski nadawca publiczny reaktywuje linearny kanał BBC Three. Na powrót adresowanej do młodych widzów stacji po 6 latach zgodził się regulator rynku telewizyjnego Ofcom.
więcej
|
Iwona Hartwich pozwała Magdalenę Ogórek za nazwanie jej ,,żywą gotówką"
Posłanka Koalicji Obywatelskiej, Iwona Hartwich, pozwała publicystkę TVP, Magdalenę Ogórek, za to, że dziennikarka na wizji stwierdziła, iż posłanka nazywana jest „żywą gotówką”. Domaga się przeprosin i zadośćuczynienia. Słowa padły pod koniec września, ale Hartwich pozew wniosła dopiero kilka dni temu.
więcej
|
Disney wyda w przyszłym roku 33 mld dolarów na swoje produkcje
Walt Disney Company przedstawił budżet na 2022 rok. Amerykański koncern planuje w przyszłym roku wydać 33 mld dolarów na nowe tytuły. To aż o osiem mld dolarów więcej niż przeznaczono w tym roku.
więcej
|
Nowy podcast Joanny Okuniewskiej w Empik Music Empik Music, platforma streamingowa należąca do Grupy Empik, nawiązała współpracę z jedną z najpopularniejszych polskich podcasterek, Joanną Okuniewską. Od listopada w aplikacji ukazuje się cykl „Muzyczka Okuniewskiej”. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TePanel podzielił się danymi. ,,Telewizor ma 90 proc. Polaków, radio z DAB+ niespełna 5 proc."
Na zlecenie KRRiT trwają prace nad stworzeniem kompleksowego pomiaru konsumpcji mediów przez Polaków. Andrzej Olszewski, szef badań TePanelu Instytutu Łączności - Telemetria Polska zdradził portalowi Wirtualnemedia.pl dane dotyczące posiadanych przez Polaków sprzętów.
więcej
|
|
Ewart, Sekielski i Bojanowski o kondycji polskich mediów. "Tandeta wypycha wartościowe treści"
- Chciałabym wierzyć, że media się wybronią, ale niestety jest zmasowany atak i wykorzystane są wszystkie narzędzia, jakimi dysponuje obecna władza, żeby nas zadusić. Ja bym to porównała do oddziału intensywnej terapii dla mediów. Jesteśmy pod kroplówką - ocenia Ewa Ewart, wieloletnia dziennikarka BBC, dziś związana z TVN24. - Gigantyczne pieniądze idą na produkcje, które nic nie wnoszą, nie opowiadają nam świata, nie rozwijają nas, nie edukują - dodaje Tomasz Sekielski.
więcej
|
|
Pierwsza płyta Radia Nowy Świat już w sprzedaży, dochód dla zdolnych dzieci uchodźców
Radio Nowy Świat wydało pierwszą swoją płytę. Cały dochód z jej sprzedaży przeznaczy na stypendia dla uzdolnionych dzieci uchodźców, znajdujących się w Polsce pod opieką Fundacji Ocalenie. Na płycie znalazła się też piosenka „Chodź tu” nagrana i opublikowana kilka miesięcy wcześniej przez radiowców.
więcej
|
|
RMF FM rozpoczyna świąteczny sezon. 29 listopada zacznie grać gwiazdkowe hity
W najbliższą sobotę radio RMF FM zaprasza słuchaczy na przedświąteczny koncert Antka Smykiewicza na krakowskim Rynku połączony z zapaleniem lampek na miejskiej choince. W poniedziałek stacja zacznie grać świąteczne przeboje, a na antenie wystartuje loteria "Świetny Mikołaj".
więcej
|
|
Marcin Gutowski z Nagrodą Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego
Tegoroczną Nagrodę Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego otrzymał dziennikarz TVN24 Marcin Gutowski. - Próbowano wyłączyć światło w mojej telewizji. To się nie udało. I się nie uda. Pracujemy dalej - mówił podczas uroczystej gali laureat.
więcej
|
|
Polskie Radio nada cykl reportaży o przygranicznym kryzysie migracyjnym
Na antenie Polskiego Radia Dla Zagranicy wyemitowany zostanie cykl reportaży pod wspólnym tytułem „Focus On The Border”, dotyczący przyczyn i skutków kryzysu migracyjnego na wschodniej granicy Unii Europejskiej. Za przygotowanie materiałów odpowiada reporter Paweł Kurek.
więcej
|
|
RMF FM liderem rynku radiowego w Krakowie
Pozycja zdecydowanego lidera rynku radiowego w Krakowie w okresie od maja do października 2021 roku należała do RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze TOK FM i Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Ponad
190 tys. estymowanego miesięcznego ruchu organicznego na nowym blogu.
Działania SEO dla Netia.pl - case study
W jaki sposób wygenerowaliśmy ponad 190 000 estymowanego ruchu organicznego
miesięcznie w serwisie dostawcy telekomunikacyjnego? Sprawdź case study ze
współpracy Netia.pl z agencją performance MBridge - Marketing Experts.
Poznaj największe wyzwania i efekty partnerskiej współpracy SEO. materiał partnerskiwięcej
|
|
|
|
Play kończy współpracę z Kurdej-Szatan, cztery agencje walczę w nowym przetargu. "Marka poszukuje i potrzebuje nowego otwarcia"
Od kilku dni mówi się o tym, że sieć komórkowa Play ma zerwać współpracę z aktorką Barbarą Kurdej-Szatan, która w jej reklamach występuje od 8 lat. Powodem ma być zamieszanie wokół jej osoby po wypowiedzi na temat Straży Granicznej oraz napływające do operatora w związku z tym skargi klientów. Według strategów marketingowych marce potrzebne jest nowe otwarcie, bo dotychczasowa formuła komunikacji się wyczerpała. - Play musi wymyśleć się na nowo. Zaproponować rozwiązania, które ponownie zdynamizują markę, pozwolą jej odzyskać innowacyjny charakter - komentuje Adam Miecznikowski, chief strategy officer w Publicis Poland.
więcej
|
Black Friday nigdy nie odejdzie do lamusa. Ale wciąż się zmienia
Czarny Piątek od lat był świętem handlu i polowania na cenowe okazje. W tym roku sytuacja jest nieco inna. Beztroskę czarnopiątkowego szaleństwa zakupowego przerwały gospodarcze turbulencje wywołane przez pandemię, czyli wysoka inflacja, przerwane łańcuchy dostaw, braki kluczowych komponentów i produktów. Czy z powodu tych kłopotów Black Friday 2021 będzie świętem czy czarnym piątkiem dla handlu? Oto opinie ekspertów branży e-commerce i nowych technologii.
więcej
|
NCK szuka agencji do kampanii Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0
Narodowe Centrum Kultury wybiera w przetargu agencję, która zajmie się kampanią promującą Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Jedynym kryterium wyboru jest cena.
więcej
|
Rafał Brzoska i Marian Owerko przejmują Bakalland
Około 90 proc. udziałów firmy Bakalland mają kupić, poprzez spółki zależne, jej wieloletni szef Marian Owerko i prezes InPostu Rafał Brzoska. Z Bakallandu wycofuje się fundusz Innova Capital.
więcej
|
Michał Holka marketplace managerem w Cube Group
Pracę w agencji digital marketingowej Cube Group jako marketplace manager zaczął Michał Holka.
więcej
|
x-kom wycofuje film z Jasiem Kapelą i przeprasza. "Decyzja była nieprzemyślana"
Sklep internetowy x-kom w ostatniej chwili odwołał zaplanowaną na dziś premierę horroru "Czarny piątek". W produkcji zagrał publicysta Jaś Kapela, który jest również autorem scenariusza. - Popełniliśmy błąd na etapie analizy - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl rzecznik prasowy x-kom Kamil Szwarbuła.
więcej
|
Lewiatan: zakaz reklamy targetowanej zaszkodzi małym i średnim przedsiębiorstwom
Konfederacja Lewiatan uważa, że obostrzenia dotyczące reklamy targetowanej uderzą nie w wielkich potentatów internetowych, lecz w polskie i europejskie, małe i średnie przedsiębiorstwa.
więcej
|
Maspex stawia na zrównoważony rozwój w materiałach reklamowych
Grupa Maspex zapowiedziała, że wszystkie materiały POS (czyli te stosowane w punktach sprzedaży) promujące jej marki Lubella, Krakus i Kotlin będą w 100 proc. nadawać się do recyklingu.
więcej
|
Tarczyński sponsorem tytularnym wrocławskiego stadionu. Umowa na 14 mln złotych
Firma z branży produkcji mięsnej Tarczyński została sponsorem tytularnym Stadionu Wrocław. Umowę podpisano na 6 lat. W czasie jej obowiązywania oficjalną nazwą obiektu będzie Tarczyński Arena. Wartość kontraktu opiewa na kwotę 14 mln złotych.
więcej
|
Biedronka sponsorem WOŚP, wkrótce specjalna oferta w sprzedaży
Sieć handlowa Biedronka (Jeronimo Martins Polska) została jednym ze sponsorów głównych 30. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, który odbędzie się 30 stycznia 2022 roku. Już wkrótce klienci Biedronki będą mogli kupić specjalne produkty z kolekcji WOŚP, a od połowy grudnia wspierać akcję, dołączając się do zbiórki pieniędzy.
więcej
|
"Przemoc to nie tradycja" podkreśla Centrum Praw Kobiet
Centrum Praw Kobiet ruszyło z kampanią pod hasłem "Przemoc to nie tradycja!". Jej start zaplanowano w Międzynarodowym Dniu Eliminacji Przemocy Wobec Kobiet. W spocie wystąpiły m.in. Agata Kulesza, Julia Kuczyńska Maffashion, Karolina Czarnecka, Sandra Drzymalska, Zuzanna Janin, Kamila Kamińska czy Kasia Sawczuk:
więcej
|
Decathlon w nowej reklamie pyta "po co Ci te góry?
Decathlon w nowej kampanii zachęca do dyskusji i przedstawienia swojej odpowiedzi na pytanie kierowane do miłośników górskich szlaków "po co Ci te góry?. Nagrodą w konkursie jest górskie szkolenie z Maciejem Stańczakiem, himalaistą i ratownikiem medycznym.
więcej
|
Przy IAB Polska działa grupa robocza Digital Out-Of-Home
W IAB Polska działa od października nowa grupa robocza Digital Out-Of-Home. Skupia przedstawicieli firm działających w tym segmencie reklamy.
więcej
|
Chris Stephenson dyrektorem ds. globalnego marketingu w PHD
Sieć agencji mediowych PHD, należących do Omnicom Media Group mianowała Chrisa Stephensona dyrektorem ds. globalnego marketingu. Na stanowisku tym zastąpi on Avril Canavan, która po 11 latach odchodzi z firmy.
więcej
|
Natalia Żmuda dołącza do agencji Labcon
Do agencji kreatywnej Labcon (Group One) w roli social media team leadera dołącza Natalia Żmuda. Będzie odpowiadać za zarządzanie zespołem social media managerów oraz rozwój kompetencji agencji w obszarze mediów społecznościowych.
więcej
|
Betfan razem z TVP Sport kibicują Lewandowskiemu w zdobyciu Złotej Piłki
Betfan, legalny polski bukmacher, uruchomił kampanię promocyjną we współpracy z TVP Sport wokół plebiscytu Złota Piłka. W ramach akcji „Lewy Guuurom” bukmacher przygotował zakład specjalny, w którym najlepszy polski piłkarz zwyciężył jeszcze przed oficjalnym ogłoszeniem laureata głosowania dziennikarzy sportowych z całego świata.
więcej
|
Każda marka może mieć oryginalne brzmienie od MassiveMusic MassiveMusic wchodzi do Polski, Europy Środkowo-Wschodniej. Przedstawiacie się jako studio nagrań największych na świecie znanych marek. Co zaproponujecie lokalnemu rynkowi? materiał partnerskiwięcej |
|
|
Konflikt w Agorze to starcie ,,budowniczych demokracji" z ,,bezdusznymi królami Excela"
Dziennikarze oceniają, że po dwóch stronach konfliktu między zarządem Agory a kierownictwem „Gazety Wyborczej” stoją biznesowi menedżerowie i ideowa redakcja. Zdaniem medioznawcy Jacka Wasilewskiego na sporze najwięcej stracą czytelnicy, ale i cały system medialny.
więcej
|
Dyrektor generalna Ewa Lampart odchodzi z Grupy ZPR Media
Z Grupą ZPR Media, do której należą m.in. „Super Express” i Wydawnictwo Harde, po 12 latach pracy żegna się dyrektor generalna Ewa Lampart.
więcej
|
Kurski i Wójcik: Zarząd Agory chwyta się dezinformacji i insynuacji, aby nas obrzucić błotem
Pierwszy zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” (Agora) Jarosław Kurski i zwolniony niedawno dyrektor wydawniczy tytułu Jerzy Wójcik komunikat zarządu, który zarzucał im działanie dla własnej korzyści, nazywają „czarnym PR-em”. „Zarząd wydał dzisiaj długie oświadczenie tylko po to, by umieścić w nim dwa zatrute zdania” - oceniają.
więcej
|
Dorota Kania chce pozwać autora Onetu za tekst, który jeszcze nie powstał
Członkini zarządu Polska Press, Dorota Kania, zapowiedziała, że pozwie portal Onet.pl i jego dziennikarza, Łukasza Cieślę, za tekst, który przygotowuje na jej temat. - Dostałam pytania, były z tezą i insynuujące - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Kania.
więcej
|
Rafał Mądry po 13 latach pracy odchodzi z ,,Super Expressu"
Z „Super Expressem” (Grupa ZPR Media) żegna się Rafał Mądry, szef działu Auto - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W dzienniku pracował przez 13 lat.
więcej
|
Zarząd Agory odpowiada ,,Gazecie Wyborczej": to spór personalny, Kurski i Wójcik chcieli lepszych warunków tylko dla siebie
- Jesteśmy zdumieni, że w historycznym tytule, jakim jest "Gazeta Wyborcza", używa się wielkich słów, by bronić pozycji jednego kolegi - napisał zarząd Agory w liście do pracowników. Dodał, że w czasie pandemii Jarosław Kurski i Jerzy Wójcik chcieli uzyskać lepsze warunki pracy tylko dla siebie.
więcej
|
Właściciel Gremi Media z większymi wpływami i zyskiem
W zeszłym kwartale grupa kapitałowa KCI, większościowy akcjonariusz Gremi Media, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 4,9 proc. do 24,33 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się z 3,53 do 4,19 mln zł.
więcej
|
Wg "maili Dworczyka" Mateusz Morawiecki chciał wezwania ambasadora Niemiec ,,na dywanik" z powodu artykułu ,,Faktu"
Według maila mającego pochodzić ze skrzynki Michała Dworczyka na początku października 2018 roku premier Mateusz Morawiecki poprosił, żeby w związku z publikacjami „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) polska dyplomacja wezwała na rozmowę ambasadora Niemiec. - I powiedzieli że widzimy że niemiecka gazeta idzie już nie nawet „ręka w rękę” z PO/PSL ale że ona jest w butach opozycji i ona jest opozycją - czytamy w mailu.
więcej
|
Fotoreporterzy przeszukani w strefie przygranicznej składają w sądzie zażalenie i zapowiadają dalsze kroki prawne
Dwaj z trzech fotoreporterów zatrzymanych kilka dni przez żołnierzy w strefie przygranicznej złożyli w białostockim sądzie zażalenie na tę interwencję. Przekonują w nim sąd, że podjęte czynności -m.in. skucie kajdankami czy grożenie bronią - były rażącym nadużyciem władzy. Zapowiadają także złożenie zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w tej sprawie.
więcej
|
|
|
Fałszywe certyfikaty szczepienia problemem Polski i innych krajów UE
Problem handel fałszywymi certyfikatami szczepienia na COVID-19 dotyczy nie tylko Polski. “Do ministerstwa wpływają informację pochodzące zarówno z kraju, jak i z innych państw członkowskich UE, o obrocie sfałszowanymi zaświadczeniami o szczepieniu” - komentuje Ministerstwo Zdrowia.
więcej
|
Lewiatan: zakaz reklamy targetowanej zaszkodzi małym i średnim przedsiębiorstwom
Konfederacja Lewiatan uważa, że obostrzenia dotyczące reklamy targetowanej uderzą nie w wielkich potentatów internetowych, lecz w polskie i europejskie, małe i średnie przedsiębiorstwa.
więcej
|
Grupa CCC chce mieć w 2025 r. min. 60 proc. wpływów z e-commerce, połowa sprzedaży eobuwia w mobile'u
W ogłoszonej właśnie strategii Grupa CCC do 2025 roku chce trzykrotnie zwiększyć przychody, w których e-commerce ma mieć minimum 60 proc. udziałów. Największą linią biznesową firmy stanie się eobuwie, które ma realizować ponad 50 proc. sprzedaży poprzez aplikacje mobilne.
więcej
|
Pentagon Research pomoże Kanałowi Sportowemu wycenić efektywność dla reklamodawców
Firma badawcza Pentagon Research w ramach współpracy przygotuje dla Kanału Sportowego system wyceny efektywności lokowania produktów. Ponadto widzowie Kanału Sportowego będą mogli w nowy sposób oceniać emitowane programy.
więcej
|
Youtube wprowadza nowe funkcje dla twórców
Na platformie Youtube pojawią się nowe funkcje dla twórców korzystających z Youtube Studio. Użytkownicy będą mogli ponownie wykorzystać szczegóły z poprzednich filmów w nowych materiałach wideo.
więcej
|
Google zapłaci w Irlandii 218 mln euro podatków
Koncern Google zawarł z władzami Irlandii ugodę, zgodnie z którą zapłaci w tym kraju kwotę 218 mln euro podatków. W 2020 roku spółka Google Ireland zanotowała obroty przekraczające 48 mld euro.
więcej
|
Allegro usuwa licytację obiadu z Robertem Bąkiewiczem
Platforma Allegro usunęła ofertę licytacji wspólnego obiadu z liderem Marszu Niepodległości Robertem Bąkiewiczem. - Tego typu aukcje należy wystawiać jako charytatywne - tłumaczy Allegro.
więcej
|
MBE przejmuje PrestaShop. Będą kompleksowe usługi dla firm w sieci
Włoski koncern MBE Worldwide uzgodnił przejęcie platformy internetowej PrestaShop. W efekcie fuzji ma powstać zintegrowany model obsługi klienta, umożliwiający rozwój przedsiębiorstw w sieci.
więcej
|
Na stacjach Shell można nadać paczkę DHL
Stacje paliw Shell, firma kurierska DHL Parcel i operator technologiczny Pointpack rozpoczęły współpracę w zakresie obsługi nadawania i odbierania przesyłek na stacjach paliw Shell w całym kraju. Dzięki niej klienci mogą skorzystać z usług DHL na 356 stacjach Shell, czyli większości stacji tej marki w Polsce.
więcej
|
WP Pilot promocyjnie daje dostęp do 50 kanałów za wykupienie dostępu do gali FEN37
W sobotę, 27 listopada, o godzinie 19:00 rozpocznie się transmisja gali FEN37: ENERGA Fight Night Wrocław. Użytkownicy WP Pilot, kupując dostęp do gali otrzymają także możliwość oglądania ponad 50 kanałów TV przez miesiąc.
więcej
|
Nowy podcast Joanny Okuniewskiej w Empik Music Empik Music, platforma streamingowa należąca do Grupy Empik, nawiązała współpracę z jedną z najpopularniejszych polskich podcasterek, Joanną Okuniewską. Od listopada w aplikacji ukazuje się cykl „Muzyczka Okuniewskiej”. materiał partnerskiwięcej |
|
|