Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 16 Grudnia 2021
 
 
 
TVP wymusza samozatrudnienie? ,,Niektórzy preferują luźniejszą formę współpracy"
 
TVP skłania współpracowników z kolejnych działów do przechodzenia na samozatrudnienie. Dotychczas zatrudnieni na umowę o dzieło narzekają, że po zmianach przez 2 miesiące nie będą otrzymywać pensji. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl do tych zarzutów odnosi się TVP. więcej
 
 
Firma Hajdarowicza dostanie 97 mln zł za 40 proc. akcji wydawcy ,,Rzeczpospolitej" i ,,Parkietu"
 
Kontrolowane przez Grzegorza Hajdarowicza KCI podpisało umowę sprzedaży 40 proc. akcji Gremi Media, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, holenderskiej spółce Pluralis za 96,78 mln zł. Daje to wycenę całego Gremi Media w wysokości 241,95 mln zł. więcej
 
 
Polsat i TVP poszerzają grupy rozliczeniowe, TVN Media tego nie planuje. ,,To podwyżka"
 
Od stycznia Biuro Reklamy Telewizji Polskiej zmieni tzw. grupę rozliczeniową z 16-59  latna 7-74, a Polsat Media - z 16-49 na 16-59. - Nareszcie to zrobili! Żyjemy przecież dłużej i zdrowiej, pokolenie Silver jest majętniejsze niż 20 lat wstecz, kiedy raczkowały w Polsce badania TV i kiedy stacje decydowały, na jaką grupę docelową będą sprzedawały swoje zasoby - komentuje Marcin Wiśniewski z Value Media. Anna Geryło, trading head CEE and Nordics w Wavemaker zaznacza: - Zmiana ta, skądinąd uzasadniona merytorycznie, to de facto inflacja. Dla biur reklamy to dobre posunięcie, bo więcej GRP i mniej tzw. zerowych breaków reklamowych oznacza więcej pieniędzy. Podobnych zmian nie planuje wprowadzić TVN Media. więcej
 
 
Jolanta Konopka po 20 latach odchodzi z TVN. ,,To nie była tylko moja decyzja"
 
Po ponad 20 latach pracy w roli prezenterki Jolanta Konopka pożegnała się z widzami TVN. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl nowym prowadzącym „Superwizjera” zostanie Jarosław Jabrzyk, dotychczasowy szef programu i jego producent. Program będzie emitowany tylko w TVN24. więcej
 
 
Duży wzrost długości bloków reklamowych w TVP1 i TVP2 w prime-time po wprowadzeniu zmian w ustawie
 
Duże stacje telewizyjne w listopadzie 2021 roku - pierwszym miesiącu po zmianach prawnych związanych z długością bloków reklamowych - w każdej godzinie miały średnio 10,4 minut reklam. To średnio 0,4 minuty dłużej niż rok wcześniej - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. - TVP1 i TVP2 zafundowały widzom największą rewolucję - komentuje Anna Geryło, head of trading CEE & Nordics w Wavemaker. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
KRRiT wciąż zajmuje się koncesją TVN24. ,,Znaczące nieprawidłowości" więcej
 
Netflix z kolejnym rekordem w Polsce. Mocno w górę Prime Video i Canal+ online, Viaplay znów ze spadkiem więcej
 
Co się stało z ponad milionem słuchaczy Trójki? więcej
 
Piotr Kraśko przeprasza za prowadzenie auta bez prawa jazdy. Żakowski: wstyd największą karą więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Communications Assistant BBC Studios
Producent programu "Czarno na Białym" TVN GRUPA DISCOVERY
Asystent Reportera "Czarno na Białym" TVN GRUPA DISCOVERY
Ad Sales Project Specialist Ringier Axel Springer
Redaktor internetowy ESKA.PL TIME
Dziennikarz/Dziennikarka / Redaktor/ka - Fakt Polityka Ringier Axel Springer
Specjalista ds. Sprzedaży Reklamy Internetowej TVP
Wydawca Strony Głównej Ringier Axel Springer
REDAKTOR PROWADZĄCY (sportowy serwis internetowy) JohnnyBros
Dziennikarz serwisów informacyjnych MUZO FM
Account Manager Kino Polska TV SA
Technik digitalizacji i postprodukcji Kino Polska TV SA
Dziennikarz Żeglarski.info Portal Informacyjny
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
TVP wymusza samozatrudnienie? ,,Niektórzy preferują luźniejszą formę współpracy"

TVP skłania współpracowników z kolejnych działów do przechodzenia na samozatrudnienie. Dotychczas zatrudnieni na umowę o dzieło narzekają, że po zmianach przez 2 miesiące nie będą otrzymywać pensji. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl do tych zarzutów odnosi się TVP. więcej

Polsat i TVP poszerzają grupy rozliczeniowe, TVN Media tego nie planuje. ,,To podwyżka"

Od stycznia Biuro Reklamy Telewizji Polskiej zmieni tzw. grupę rozliczeniową z 16-59  latna 7-74, a Polsat Media - z 16-49 na 16-59. - Nareszcie to zrobili! Żyjemy przecież dłużej i zdrowiej, pokolenie Silver jest majętniejsze niż 20 lat wstecz, kiedy raczkowały w Polsce badania TV i kiedy stacje decydowały, na jaką grupę docelową będą sprzedawały swoje zasoby - komentuje Marcin Wiśniewski z Value Media. Anna Geryło, trading head CEE and Nordics w Wavemaker zaznacza: - Zmiana ta, skądinąd uzasadniona merytorycznie, to de facto inflacja. Dla biur reklamy to dobre posunięcie, bo więcej GRP i mniej tzw. zerowych breaków reklamowych oznacza więcej pieniędzy. Podobnych zmian nie planuje wprowadzić TVN Media. więcej

Jolanta Konopka po 20 latach odchodzi z TVN. ,,To nie była tylko moja decyzja"

Po ponad 20 latach pracy w roli prezenterki Jolanta Konopka pożegnała się z widzami TVN. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl nowym prowadzącym „Superwizjera” zostanie Jarosław Jabrzyk, dotychczasowy szef programu i jego producent. Program będzie emitowany tylko w TVN24. więcej

Duży wzrost długości bloków reklamowych w TVP1 i TVP2 w prime-time po wprowadzeniu zmian w ustawie

Duże stacje telewizyjne w listopadzie 2021 roku - pierwszym miesiącu po zmianach prawnych związanych z długością bloków reklamowych - w każdej godzinie miały średnio 10,4 minut reklam. To średnio 0,4 minuty dłużej niż rok wcześniej - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. - TVP1 i TVP2 zafundowały widzom największą rewolucję - komentuje Anna Geryło, head of trading CEE & Nordics w Wavemaker. więcej

188 tys. widzów ,,Prince Charming" w TTV

Nowy program „Prince Charming” na antenie TTV oglądało średnio 188 tys. widzów. Stacja w paśmie nadawania cyklu przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami. Wpływy z reklam wyniosły 3,37 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Spółka Polsatu wyprodukuje polską adaptację rosyjskiego serialu

Należąca do Polsatu firma produkcyjna Polot Media przygotuje polską wersję serialu komediowego „IP Pirogova”. Serial zdobył popularność w Rosji dzięki emisji w kanale telewizyjnym Super i dostępności na platformie streamingowej Start. więcej

Okolicznościowe kanały Eurosportu wracają

Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pekinie rozpoczną się 4 lutego 2022 roku. Na satelitach już testowane są specjalne kanały Eurosport 3-5 i Eurosport 4K, które będą relacjonować imprezę. Z nieoficjalnych informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że trafią też do Polski. więcej

1,19 mln widzów ,,Ślubu od pierwszego wejrzenia 6", TVN wyraźnym liderem w 16-49

Emitowany w TVN szósty sezon „Ślubu od pierwszego wejrzenia” oglądało średnio 1,19 mln widzów. Stacja w paśmie nadawania programu zajęła drugie miejsce w rynku w 4+ i pierwsze w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 26,26 mln zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Channing Tatum nakręci serial na podstawie książki Witolda Szabłowskiego, koproducentem Maciej Musiał

Firma producencka aktora Channinga Tatuma kupiła prawa do książki „Jak nakarmić dyktatora”, autorstwa Witolda Szabłowskiego. Szabłowski będzie współautorem scenariusza, a także współproducentem, wraz z Maciejem Musiałem. - Mam nadzieję, że na końcu powstanie serial fabularny - pisze w mediach społecznościowych Szabłowski. więcej

Zawadzka, Gąsiewska oraz Zdrójkowski wśród gospodarzy ,,Sylwestera szczęścia" w Polsacie

W gronie gospodarzy organizowanego przez Telewizję Polsat „Sylwestera szczęścia” znajdą się również prezenterka Marcelina Zawadzka oraz aktorzy Wiktoria Gąsiewska i Adam Zdrójkowski. więcej

Spadkobierca Teresy Torańskiej chce od IPN zwrotu jej archiwum, po tym jak TVP pokazała nagranie Michnika z Jaruzelskim

Leszek Sankowski, były partner i spadkobierca Teresy Torańskiej, żąda od Instytutu Pamięci Narodowej natychmiastowego zwrotu archiwum reporterki przejętego w ub.r. Domaga się także przeprowadzenia śledztwa, które wskaże osoby „odpowiedzialne za tę skandaliczną sytuację”. W zeszłym tygodniu pochodzące z archiwum Torańskiej nagranie wizyty Adama Michnika u Wojciecha Jaruzelskiego pokazywano w TVP, m.in. w „Magazynie śledczym Anity Gargas”. więcej

Miniserial ,,Wilk" od 20 grudnia w Canal+ online

W poniedziałek, 20 grudnia w serwisie Canal+ online zadebiutuje nowy miniserial „Wilk”. To pierwsza koprodukcja Canal+ Polska i Papaya Films, która jest debiutem reżyserskim Jana Dybusa. więcej

,,Przyjaciółki 19" wiosną w Polsacie, Adam Zdrójkowski i Karol Dziuba w obsadzie

Telewizja Polsat na początku marca rozpocznie emisję dziewiętnastej serii „Przyjaciółek” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Do obsady produkcji dołączyli m.in.: Adam Zdrójkowski i Karol Dziuba. więcej

Wiosną zadebiutuje druga część 7. sezonu ,,Fear the Walking Dead"

W kwietniu 2022 r. na ekranach zagości druga połowa 7. sezonu serialu „Fear the Walking Dead”. AMC ogłasza też, że w planach ma kolejny, 8. sezon tego serialu. Na stałe do obsady wróci wówczas Kim Dickens, grająca Madison Clark. więcej

Polo TV i Disco Polo Music z imprezą sylwestrową ,,Dyskoteka gra"

W sylwestrowy wieczór Polo TV i Disco Polo Music nadawać będą koncert „Dyskoteka gra - największy sylwester disco!”. więcej

TVN Fabuła z konkursem ,,Nakręć się na film"

Stacja TVN Fabuła ogłosiła konkurs „Nakręć się na film”, w którym poszukuje pomysłu na audycję telewizyjną o tematyce filmowej. Zgłoszenia można przesyłać do 15 stycznia 2022 roku. więcej

Electrolux z kampanią ,,Szwedzki sposób na gotowanie bez marnowania"

Electrolux wystartował z kampanią pod hasłem „Szwedzki sposób na gotowanie bez marnowania”. W związku z działaniami, marka chce zachęcać swoich konsumentów do bardziej świadomego życia, które będzie dzięki temu lepsze, wprowadzania drobnych zmian wokół siebie i stosowania się do zasad zrównoważonych praktyk kulinarnych oraz niemarnowania żywności. W ramach kampanii, która potrwa od 11.10 do 21.12 zaplanowano działania PR, w Social Mediach, współpracę z influencerami oraz ekspertem, video podcasty, a także wsparcie w prasie tradycyjnej, online i radio. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Eska ROCK wprowadza na antenie "strefę wolną od JGBL"

Radio Eska ROCK nie będzie grać do Wigilii świątecznych piosenek. Stacja chce w ten sposób zachęcić do słuchania tych, którzy nie przepadają za utworami "z dzwoneczkami". - Eska ROCK postanowiła nie być jak "zwykłe radia" i grać po prostu swoje, czyli dobrego rocka - tłumaczy w rozmowie z nami Zbigniew Frączek, dyrektor programowy rozgłośni. więcej

 
Trwa zbiórka na pomoc rodzinie zmarłego Włodzimierza Paca. Pogrzeb dziennikarza w sobotę

- Zebrana kwota zostanie w całości przekazana rodzinie Włodka - mówi nam Marcin Śmiałowski, przyjaciel zmarłego kilka dni temu Włodzimierza Paca, korespondenta Polskiego Radia na Białorusi, który uruchomił zbiórkę. W ciągu pięciu dni na pomoc bliskim dziennikarza udało się zebrać ponad 26 tys. zł. więcej

 
Michał Zachodny i Przemysław Pełka w newonce.sport

Dziennikarze sportowi, Michał Zachodny i Przemysław Pełka, będą tworzyć treści premium dla grupy newonce.media. Dostęp do nich mają zagwarantowany tylko użytkownicy newonce.clubu, który wystartował dwa dni temu. więcej

 
Ponad 190 tys. estymowanego miesięcznego ruchu organicznego na nowym blogu. Działania SEO dla Netia.pl - case study

W jaki sposób wygenerowaliśmy ponad 190 000 estymowanego ruchu organicznego miesięcznie w serwisie dostawcy telekomunikacyjnego? Sprawdź case study ze współpracy Netia.pl z agencją performance MBridge - Marketing Experts. Poznaj największe wyzwania i efekty partnerskiej współpracy SEO. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Polsat i TVP poszerzają grupy rozliczeniowe, TVN Media tego nie planuje. ,,To podwyżka"

Od stycznia Biuro Reklamy Telewizji Polskiej zmieni tzw. grupę rozliczeniową z 16-59  latna 7-74, a Polsat Media - z 16-49 na 16-59. - Nareszcie to zrobili! Żyjemy przecież dłużej i zdrowiej, pokolenie Silver jest majętniejsze niż 20 lat wstecz, kiedy raczkowały w Polsce badania TV i kiedy stacje decydowały, na jaką grupę docelową będą sprzedawały swoje zasoby - komentuje Marcin Wiśniewski z Value Media. Anna Geryło, trading head CEE and Nordics w Wavemaker zaznacza: - Zmiana ta, skądinąd uzasadniona merytorycznie, to de facto inflacja. Dla biur reklamy to dobre posunięcie, bo więcej GRP i mniej tzw. zerowych breaków reklamowych oznacza więcej pieniędzy. Podobnych zmian nie planuje wprowadzić TVN Media. więcej

Duży wzrost długości bloków reklamowych w TVP1 i TVP2 w prime-time po wprowadzeniu zmian w ustawie

Duże stacje telewizyjne w listopadzie 2021 roku - pierwszym miesiącu po zmianach prawnych związanych z długością bloków reklamowych - w każdej godzinie miały średnio 10,4 minut reklam. To średnio 0,4 minuty dłużej niż rok wcześniej - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. - TVP1 i TVP2 zafundowały widzom największą rewolucję - komentuje Anna Geryło, head of trading CEE & Nordics w Wavemaker. więcej

Anna Kuropatwa szefową strategii w Havas Media Group

Alicja Cybulska, dotychczasowa chief strategy officer w Havas Media Group od stycznia obejmie stanowisko South East & North Asia chief strategy officer w strukturach Havas na rynku Azji. Na jej miejsce w Havas Media Group awansowała Anna Kuropatwa, obejmując stanowisko head of strategy. więcej

CreativeHarder zajmie się social media marketingiem dla PKP Intercity

Agencja CreativeHarder wygrała przetarg PKP Intercity na świadczenie usług social media marketingu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Agencja pokonała w nim pięć konkurencyjnych agencji, m.in. Publicis i Sigmę Bis (agencję mediową utworzoną przez PKN Orlen i Grupę PZU). więcej

Sigma Bis walczy w przetargu o obsługę reklamową Tauronu w internecie

Sigma Bis, Kerris Group, Novem i Media Maker złożyły oferty w przetargu spółki Tauron Sprzedaż na obsługę reklamową jej działań w internecie - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Walczą o budżet wynoszący 10,7 mln zł. Novem zaproponowało cenę 3,69 zł. więcej

Świąteczny hit Wersow mocno przypomina piosenkę innej youtuberki. Wardęga interweniuje

Internauci zarzucają influencerce Weronice "Wersow" Sowie, że jej nowy świąteczny hit "Ktoś taki jak Ty" to niemal plagiat utworu polskiej wokalistki Akio. W sprawie interweniował już popularny twórca internetowy Sylwester Wardęga. więcej

Firma Ryana Reynoldsa współpracuje z Pelotonem

Należąca do hollywodzkiego aktora Ryana Reynoldsa firma Maximum Effort nawiązała współpracę z producentem rowerów stacjonarnych Peleton. Marka ta zasłynęła w ostatnich dniach w związku ze sceną z serialu "And Just Like That" HBO Max. więcej

Nest Bank planuje nową identyfikacją wizualną

Nest Bank już wkrótce zmieni identyfikację wizualną. Bank pokazał nowy logotyp i projekt strony internetowej, zapowiada także duże zmiany w bankowości online. więcej

W listopadzie galopująca drożyzna w sklepach nieco wyhamowała

W listopadzie średnia wartość koszyka zakupowego wyniosła 223,76 zł, co oznacza spadek o 3,05 zł, czyli o 1,34 proc. w stosunku do października tego roku – wynika z badania przeprowadzonego przez ASM Sales Force Agency. więcej

Magdalena Boczarska i Adam Woronowicz kontemplują sztukę w reklamie Acer linii Swift

W najnowszej kampanii "KuratorSztuki" ambasadorka marki Acer, aktorka Magdalena Boczarska przedstawia najnowszego Swift 3 z Intel Evo i Windows 11. Towarzyszy jej aktor Adam Woronowicz. więcej

Na zakupy Polscy najchętniej chodzą do dyskontów

Spośród wszystkich kategorii placówek handlowych, największym zwycięzcą zachodzących zmian są dyskonty. Takie dane płyną z najnowszych badań Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. więcej

Studi otwiera dla InPostu kanał na YouTube

Na platformie YouTube wystartował nowy rozrywkowy kanał „Masz przesyłkę!” promujący usługi InPost. Za kreację, produkcję oraz strategię dystrybucji i promocji odpowiada Studi. więcej

5-letnia Marysia składa #cicheżyczenia w świątecznym spocie Fundacji DKMS

Bohaterką świątecznego spotu Fundacji DKMS jest 5-letnia Marysia ze Szczecina, która dwa lata temu przeszła zabieg przeszczepu szpiku kostnego. więcej

Natalia Szroeder ambasadorką debiutującej w Polsce marki Teilor

Na polski rynek wchodzi jubilerska marka Teilor. Jej ambasadorką została piosenkarka Natalia Szroeder, a agencją consultingową Focus Nation. więcej

Mindspot dla marki Stiga

Agencja Mindspot Communication & Media rozpoczyna działania komunikacyjne dla producenta sprzętu do pielęgnacji terenów zielonych Stiga. więcej

Składkę zdrowotną za grudzień zapłaconą w tym roku można odliczyć od podatku

Składkę zdrowotną za grudzień 2021 r. zapłaconą w grudniu można odliczyć od podatku za ten rok - informuje Ministerstwo Finansów. Nieco bardziej skomplikowana będzie sytuacja przy nadpłaceniu składek na poczet tych z roku 2022 r. więcej

Kacper Skocki dyrektorem operacyjnym agencji V&P, odchodzi Tomasz Życki

Kacper Skocki awansował w agencji reklamowej V&P na stanowisko chief operating officera. Zastąpił Tomasza Życkiego, który odszedł z firmy. więcej

Susan Kingston-Brown szefową globalnych klientów w UM International

Susan Kingston-Brown została powołana na stanowisko dyrektorki generalnej zespołu ds. obsługi klientów międzynarodowych w UM International, sieci agencji mediowych należących do IPG Mediabrands. więcej

KBR - doświadczenie i innowacje

Komitet Badań Radiowych czuwa nad prawidłowością realizacji badania słuchalności Radio Track oraz jego rozwojem. Od ponad 20 lat obserwuje trendy badawcze na świecie i analizuje możliwości wprowadzania ich do Polski. Jest otwarty na wszelkie inicjatywy krajowe służące rozwojowi badań, co potwierdza swoimi działaniami. Należał do zespołu tworzącego tzw. Złoty Standard, w którym opisano potrzeby rynku mediów w stosunku do pomiaru jednoźródłowego. Aktywnie uczestniczył w tworzeniu kwestionariusza do Badania Założycielskiego KIM. Współpracuje przy projekcie Mediapanel, czyli pomiarze pasywnym internetu, radia i telewizji, realizowanym przez Gemius. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Firma Hajdarowicza dostanie 97 mln zł za 40 proc. akcji wydawcy ,,Rzeczpospolitej" i ,,Parkietu"

Kontrolowane przez Grzegorza Hajdarowicza KCI podpisało umowę sprzedaży 40 proc. akcji Gremi Media, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, holenderskiej spółce Pluralis za 96,78 mln zł. Daje to wycenę całego Gremi Media w wysokości 241,95 mln zł. więcej

Jacek Nizinkiewicz w szpitalu. Dziennikarz "Rzeczpospolitej" ma zapalenie opon mózgowych

"Wylądowałem w szpitalu. Nie wyglądam dobrze" - napisał w swoich mediach społecznościowych dziennikarz "Rzeczpospolitej" Jacek Nizinkiewicz. Przyznał, że ciężko przechodzi ospę i zapalenie opon mózgowych. więcej

,,Wiadomości Kosmetyczne" rezygnują z papierowego wydania

Od nowego roku magazyn „Wiadomości Kosmetyczne” (Wydawnictwo Gospodarcze) przestanie ukazywać się w drukowanej postaci. Tytuł będzie dostępny wyłącznie online. Redakcja tłumaczy, że to ruch zgodny z trendami w biznesie medialnym. więcej

Rozprawa Trybunału Konstytucyjnego odroczona. Watchdog: ,,Zamykanie jawności w Polsce"

Trybunał Konstytucyjny nie rozpoznał w środę wniosku prezes Sądu Najwyższego Małgorzaty Manowskiej w sprawie zbadania zgodności z Konstytucją niektórych przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej. Sprawę odroczono – zabrakło posłów, którzy musieli stawić się w Sejmie na głosowaniach. Biuro RPO przypomina, że Rzecznik wnosi o uznanie konstytucyjności zaskarżonych przepisów, a w części - o umorzenie postępowania. więcej

PZPN zapłacił za proces Zbigniewa Bońka z dziennikarzem ,,Gazety Polskiej Codziennie"? Prokuratura wszczęła śledztwo

Prokuratura Okręgowa w Warszawie wszczęła śledztwo ws. wyrządzenia PZPN znacznej szkody majątkowej wynoszącej ponad 350 tys. zł - dowiedziała się PAP. Chodzi o opłaty związane z procesem wytoczonym przez b. prezesa PZPN Zbigniewa Bońka dziennikarzowi Piotrowi Nisztorowi. więcej

Trybunał Konstytucyjny odroczył rozprawę ws. przepisów o dostępie do informacji publicznej

Z powodu nieobecności posłów reprezentujących Sejm Trybunał Konstytucyjny odroczył w środę rozprawę ws. przepisów regulujących dostęp do informacji publicznej. Jak przekazała w piśmie do TK marszałek Sejmu, w tym samym terminie zaplanowane zostały sejmowe głosowania. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Zmiana w zarządzie polskiej spółki Facebooka: regionalna szefowa compliance zamiast byłego wiceprezesa

Do zarządu spółki Facebook Poland została powołana Maribe Fallon, dyrektor w koncernie Meta ds. compliance w regionie EMEA. Zastąpiła w zarządzie Davida Kilinga. więcej

Google zapowiada zwalnianie pracowników, którzy nie zaszczepią się na covid

Koncern Google przekazał swoim pracownikom w USA, że jeśli nie zastosują się do obowiązujących w firmie zasad w sprawie szczepień na covid, zostaną najpierw wysłani na urlop, a następnie zwolnieni. więcej

Świąteczny hit Wersow mocno przypomina piosenkę innej youtuberki. Wardęga interweniuje

Internauci zarzucają influencerce Weronice "Wersow" Sowie, że jej nowy świąteczny hit "Ktoś taki jak Ty" to niemal plagiat utworu polskiej wokalistki Akio. W sprawie interweniował już popularny twórca internetowy Sylwester Wardęga. więcej

Aplikacja dla homoseksualistów Grindr z grzywną ponad 7 mln dolarów. Kara za naruszenie RODO

Norweski Urząd Ochrony Danych Osobowych nałożył grzywnę w wysokości 7,14 mln dolarów na amerykańską aplikację randkową Grindr przeznaczoną dla homoseksualistów i innych środowisk LGBTQ. Kara jest związana z niezgodnym z RODO zbieraniem i przetwarzaniem danych użytkowników. Grindr nie zgadza się z decyzją i zapowiada odwołanie. więcej

UOKiK sprawdza ,,zabronione działania" w umowach PayPala z użytkownikami

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ramach postępowania wyjaśniające analizuje umowy platformy PayPal z klientami pod kątem klauzul abuzywnych i możliwości jednostronnej zmiany warunków. więcej

Bolt Market działa w Warszawie

Bolt uruchomił usługę Bolt Market w Warszawie - ma pozwalać ona szybko zamówić zakupy w aplikacji Bolt Food. Platforma dostarcza zamówienie w 15 minut w obszarze kilku kilometrów. więcej

WhatsApp wprowadza funkcję podglądu wiadomości głosowych

WhatsApp wprowadza funkcję podglądu wiadomości głosowych przed ich wysłaniem. Nowy dodatek wkrótce będzie dostępny na wszystkich platformach. więcej

Zakupy w e-sklepach poza Polską najczęściej robią mężczyźni

16-proc. Polaków przynajmniej raz w życiu zrobiła zakupy w europejskim sklepie internetowym; online poza krajem kupują chętniej mężczyźni niż kobiety - wynika z badania „Polacy na e-zakupach 2021”. więcej

Nowe odcinki trzeciego sezonu podcastu "Rozmowy Facebooka" - tym razem o cyfrowych zagrożeniach, bezpieczeństwie w sieci i metawersum

W trzecim sezonie podcastu “Rozmowy Facebooka” gospodarze – Edyta Kowal i Karol Stryja – wraz z zaproszonymi gośćmi rozmawiają o wyzwaniach społeczeństwa cyfrowego. W najnowszych odcinkach usłyszeć można m.in. przedstawicielkę NASK Annę Borkowską i Natalię Hatalską, analityczkę trendów i założycielkę instytutu infuture.institute. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Jacek Makowski dyrektorem ds. rozwoju rynku w Gemiusie

Jacek Makowski dołączył do struktur Gemius Polska jako dyrektor ds. rozwoju rynku. Do jego najważniejszych zadań należeć będzie rozwój działalności spółki na polskim rynku, szczególnie w segmencie największych nadawców telewizyjnych i radiowych oraz wydawców internetowych. więcej

W listopadzie galopująca drożyzna w sklepach nieco wyhamowała

W listopadzie średnia wartość koszyka zakupowego wyniosła 223,76 zł, co oznacza spadek o 3,05 zł, czyli o 1,34 proc. w stosunku do października tego roku – wynika z badania przeprowadzonego przez ASM Sales Force Agency. więcej

Na zakupy Polscy najchętniej chodzą do dyskontów

Spośród wszystkich kategorii placówek handlowych, największym zwycięzcą zachodzących zmian są dyskonty. Takie dane płyną z najnowszych badań Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. więcej

Pandemia zmieniła podejście do pracy. Preferowany tryb hybrydowy

Tylko 12% Polaków chciałoby powrócić do tradycyjnego modelu pracy od 9:00 do 17:00. Ponad połowa (51%) twierdzi, że w wyniku przejścia na model hybrydowy stali się bardziej produktywni - wynika z ogólnoeuropejskiego badania nad post-pandemicznymi trendami w organizacji pracy zaprezentowanego przez firmę Samsung. więcej

Zakupy w e-sklepach poza Polską najczęściej robią mężczyźni

16-proc. Polaków przynajmniej raz w życiu zrobiła zakupy w europejskim sklepie internetowym; online poza krajem kupują chętniej mężczyźni niż kobiety - wynika z badania „Polacy na e-zakupach 2021”. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Zmarła Marta Budkowska, rzeczniczka prasowa SGH

We wtorek zmarła Marta Budkowska - ostatnio rzeczniczka prasowa Szkoły Głównej Handlowej, a wcześniej pracownica biur prasowych PWPW, NBP i GPW. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Firma Huawei powiązana z inwigilacją mieszkańców Chin
Aplikacja dla homoseksualistów Grindr z grzywną ponad 7 mln dolarów. Kara za naruszenie RODO
Ramp z 53 mln dolarów od inwestorów. Pieniądze na dalszy rozwój na międzynarodowych rynkach
Microsoft wprowadza szyfrowanie end-to-end w Microsoft Teams
WhatsApp wprowadza funkcję podglądu wiadomości głosowych
Uwaga na cyberprzestępców udających banki i firmy kurierskie. Można stracić pieniądze
Play i Fiberhost rozszerzają współpracę. 170 stacji bazowych ze światłowodem
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj