Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 7 Lutego 2022
 
 
 
Bracia Sekielscy zainwestowali w startup obsługujący e-sklepy. "Dziennikarstwo jest i będzie dla nas najważniejsze"
 
Tomasz i Marek Sekielscy, dziennikarze i twórcy Sekielski Brothers Studio, zostali udziałowcami startupu Getlead.page oferującego chat z możliwościami rozmowy i wideo do obsługi klientów internetowych. Bracia Sekielscy pełnią w firmie rolę szefów marketingu. - Dziennikarstwo jest i będzie dla nas najważniejsze, wszystko inne robimy dodatkowo - zapewnia Marek Sekielski. więcej
 
 
Disney+ pokona w Polsce Netfliksa? ,,Może mieć mały problem"
 
Serwis streamingowy Disney+ prowadzi w Niemczech kampanię, w której informuje, że oferuje nie tylko dziecięce klasyki, ale też produkcje o zombie. Eksperci w rozmowie z Wirtualnemedia.pl nie wykluczają, że nad Wisłą Disney pokona Netfliksa, ale musi postawić na odpowiednią komunikację. więcej
 
 
Andrzej Duda najczęściej cytowanym politykiem w "Wiadomościach" TVP
 
Prezydent Andrzeja Duda otwiera listę najczęściej cytowanych polityków w "Wiadomościach" w całym 2021 roku. W pierwszej dziesiątce rankingu aż siedmiu polityków to przedstawiciele Prawa i Sprawiedliwości - wynika z danych Press-Service Monitoring Mediów na zlecenie Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Prywatne rozgłośnie grają za mało polskiej muzyki? Sprawdziliśmy
 
Joanna Lichocka poprosi Krajową Radę Radiofonii i Telewizji o kontrolę, czy prywatne rozgłośnie grają wystarczająco dużo polskiej muzyki. - Nadawcy zasadniczo wywiązują się z tego obowiązku - słyszymy w KRRiT. Sprawdziliśmy, które stacje radiowe naruszyły przepisy i grały mniej rodzimych piosenek niż nakazuje ustawa. więcej
 
 
Sprzedaż ,,Gazety Wyborczej" spadła do 57 tys. egz. Zyskał tylko ,,Puls Biznesu"
 
Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich w czwartym kwartale ub.r. było o 7,47 proc. niższe niż w czwartym kwartale 2020 roku. Najchętniej kupowany był „Fakt”, największym wzrostem pochwalić się mógł „Puls Biznesu”, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Prezydent Mariusz Max Kolonko: drugie życie reportera więcej
 
Emeryci dominują wśród widowni ,,Wiadomości", rośnie udział osób z wykształceniem podstawowym więcej
 
Od wybuchu epidemii zniknęło ponad 20 czasopism. ,,Rynek coraz trudniejszy" więcej
 
Kto wygra w social media w 2022 roku? TikTok jak rozpędzona lokomotywa więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Junior Graphic Designer / Graphic Designer El Padre
Junior Event Manager El Padre
Koordynator sprzedaży projektów prasowych Ringier Axel Springer
Client Leadership Executive Mindshare
Administrator Systemów Komputerowych TVN GRUPA DISCOVERY
Inżynier wozu SNG (Satellite News Gathering) TVN GRUPA DISCOVERY
Specjalista ds. Social Media TVP
Redaktor w redakcji Onet Wiadomości Ringier Axel Springer
Redaktor prowadzący serwisów regionalnych Ringier Axel Springer
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Disney+ pokona w Polsce Netfliksa? ,,Może mieć mały problem"

Serwis streamingowy Disney+ prowadzi w Niemczech kampanię, w której informuje, że oferuje nie tylko dziecięce klasyki, ale też produkcje o zombie. Eksperci w rozmowie z Wirtualnemedia.pl nie wykluczają, że nad Wisłą Disney pokona Netfliksa, ale musi postawić na odpowiednią komunikację. więcej

Andrzej Duda najczęściej cytowanym politykiem w "Wiadomościach" TVP

Prezydent Andrzeja Duda otwiera listę najczęściej cytowanych polityków w "Wiadomościach" w całym 2021 roku. W pierwszej dziesiątce rankingu aż siedmiu polityków to przedstawiciele Prawa i Sprawiedliwości - wynika z danych Press-Service Monitoring Mediów na zlecenie Wirtualnemedia.pl. więcej

TVP1 liderem w styczniu, TVN wyprzedził TVP2. ,,M jak miłość" hitem

Liderem oglądalności wśród wszystkich widzów w styczniu br. była TVP1. Największą widownię zgromadziły „M jak miłość”, „Fakty” i „Teleexpress” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Ryszard Krajewski nie sprzeda nowych akcji Astro przez rok

Ryszard Krajewski zobowiązał się, że przez 12 miesięcy nie sprzeda ani nie obciąży zobowiązaniami 5 mln akcji spółki Astro, która od la produkuje dla Telewizji Polskiej teleturniej „Familiada”, od kilku lat nadaje stację E-Sport TV, a od początku lutego br. - News24. więcej

Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 4 proc. Polsat na czele wpływów

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w styczniu 2022 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 4 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Prezydent Mariusz Max Kolonko: drugie życie reportera

Kiedy był korespondentem Telewizji Polskiej w Stanach, jego relacje oglądali i komentowali niemal wszyscy, a Mariusz Max Kolonko i jego charakterystyczny akcent byli na tyle rozpoznawalni, że trafili do reklamy. Gdy zniknął z mediów tradycyjnych, najpierw próbował sił w wyścigu do fotela prezesa TVP, potem - prezydenta RP. Gdy odpadał, zawsze oskarżał o złe intencje wszystkich dookoła. Ostatecznie ogłosił się prezydentem Stanów Zjednoczonych Polski i na swoim kanale YT wygłasza osobliwe orędzia. więcej

Standard DVB-T2/HEVC podniósł ceny telewizorów? ,,Podaż produktów ograniczona"

Do końca czerwca br. potrwa zmiana standardu telewizji naziemnej. Dla wielu osób wiąże się ona z koniecznością wymiany telewizora. Ceny najtańszych urządzeń w styczniu wzrosły o 100-200 zł. Przyczyny w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zdradza prezes Związku Cyfrowa Polska. więcej

Emeryci dominują wśród widowni ,,Wiadomości", rośnie udział osób z wykształceniem podstawowym

„Wiadomości” TVP1 w 2021 roku chętniej oglądały kobiety niż mężczyźni. Wśród widowni stacji dominują osoby starsze, emeryci i mieszkańcy wsi. Zauważalny jest wzrost udziału osób o wysokich dochodach i z wykształceniem podstawowym - szczegółowy raport Wirtualnemedia.pl. więcej

Babiarz i Kurski po medalu Dawida Kubackiego: skoki wróciły do domu i jest sukces

Po tym jak Dawid Kubacki zdobył w niedzielę brązowy medal w skokach narciarskich na igrzyskach w Pekinie, Przemysław Babiarz stwierdził na antenie TVP1: „Z niezależnych od TVP powodów skoki nie cieszyły się ostatnio może wielkim zainteresowaniem, ale wróciły do domu i od razu jest efekt”. Podobnie skomentował to prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski. Niektórzy dziennikarze ocenili te stwierdzenia za absurdalny żart, natomiast pochwaliła je Joanna Lichocka. więcej

TVP koproducentem filmu ,,Ostatnia wyprawa" o Wandzie Rutkiewicz, polskiej himalaistce

Rozpoczęły się zdjęcia do filmu dokumentalnego „Ostatnia wyprawa”, który będzie poświęcony znanej polskiej himalaistce Wandzie Rutkiewicz. Produkcję reżyseruje alpinistka Eliza Kubarska. Koproducentem dokumentu jest Telewizja Polska, premiera planowana jest w 2023 roku. więcej

Rekordowe wydatki na produkcję filmową i telewizyjną w Wielkiej Brytanii

Aż 7,65 mld dolarów wydano w 2021 r. na produkcję filmową i telewizyjną w Wielkiej Brytanii. Tak wynika z najnowszych danych opublikowanych przez Brytyjski Instytut Filmowy. Paradoksalnie - to znacznie lepszy wynik niż przed pandemią koronawirusa. więcej

Nowy codzienny program ,,Dobra robota" od 7 marca w TTV (wideo)

Od 7 marca w TTV będzie można oglądać nowy codzienny program „Dobra robota”. więcej

Bez kanału Eurosport 4K w Playerze

Platforma streamingowa Player wprowadziła do oferty okolicznościowe kanały Eurosportu, ale zabrakło wśród nich Eurosportu 4K. Użytkownicy serwisu nie kryją rozczarowania. Zwłaszcza, że abonenci Polsat Box mogą oglądać Eurosport 4K w serwisie Polsat Box Go.  więcej

,,Prosto w Szczenę" w Canal+. Wiśniowski: Foot Truck produkuje także dla podmiotów zewnętrznych

W piątek Canal+ Sport pokazał pierwszy odcinek trzeciej serii programu piłkarskiego „Prosto w Szczenę”, który Łukasz Wiśniowski, współtwórca kanału youtube’owego Foot Truck od pół roku współpracujący z Canal+ Sport, razem z bramkarzem Wojciechem Szczęsnym. Wiśniowski wyjaśnił na Twitterze, dlaczego program nie jest już dostępny na Foot Trucku. więcej

Canal+ zablokował 13 pirackich serwisów streamingowych

Dzięki nowym przepisom Canal+ zablokował 13 pirackich serwisów streamingowych. Nadawały mecze TOP 14, profesjonalnej ligi rugby we Francji. Likwidacja tych stron to tylko wierzchołek góry lodowej. Piractwo w streamingu rozwija się na ogromną skalę.   więcej

Endemol France i Teddym Rinerem tworzą sportową firmę producencką

Endemol France (Banijay Group) połączył siły ze słynnym francuskim judoką Teddym Rinerem aby stworzyć firmę producencką Yasuke Production. więcej

Miłosz Kłeczek do szefa Nowoczesnej, który nazwał go propagandystą za 70 tys. miesięcznie: jest pan miernotą

Poseł Adam Szłapka, lider Nowoczesnej, krytycznie ocenił fragment programu „O tym się mówi” w TVP Info prowadzonego przez Miłosza Kłeczka. - Za taką mizerię podatnik płaci propagandyście 70 000 miesięcznie - stwierdził. - Panie @adamSzlapka ( specjalnie pisze przez małe p ) jest pan miernotą. 70 tys zł. to pewnie pan wylatał na koszt podatnika idąc śladami kolegów z POKO - odpowiedział mu Kłeczek. więcej

Magdalena Ogórek w TVP Info do posła PO: powinien pan dziękować prezesowi Orlenu, bez niego benzyna byłaby po 9 zł

W TVP Info Magdalena Ogórek po krytycznej opinii posła PO o Danielu Obajtku przez kilka minut wyliczała zasługi obecnego prezesa Orlenu, a krytykowała władze firmy z okresu rządów PO-PSL. - Gdyby nie oszczędności, które od kilku lat podejmuje prezes Daniel Obajtek, dzisiaj benzynę byśmy tankowali za 8 zł, bo byłaby po 9, a rząd obniżyłby o złotówkę - stwierdziła. więcej

,,Wiadomości" i twórcy Polskiego Ładu chwalą się, że Polacy za 100 zł zatankują więcej niż Norwegowie czy Niemcy

W „Wiadomościach” i na rządowym profilu twitterowym o Polskim Ładzie zamieszczono infografiki pokazujące, że w Polsce za 100 zł można kupić dużo więcej litrów paliw niż w innych krajach Unii Europejskich. Wielu internautów, także dziennikarzy aktywnych na Twitterze, oceniło, że to toporna propaganda, ponieważ nie podano informacji o zarobkach w poszczególnych krajach. więcej

Piotr Kraśko na zdjęciach w mediach bez prawa jazdy za kierownicą. Prokuratura dostała zawiadomienie

Prokuratura Okręgowa w Warszawie dostała zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez dziennikarza „Faktów” TVN Piotra Kraśkę. Podstawą są publikowane w mediach zdjęcia sugerujące, że dziennikarz prowadził samochód po tym, jak stracił prawo jazdy. więcej

,,Miasteczko South Park 25" od 7 lutego w Comedy Central

W poniedziałek 7 lutego o godz. 00:30 na Comedy Central zadebiutuje 25. sezon kultowego serialu animowanego dla dorosłych „Miasteczko South Park”. więcej

Ubezpieczenie w LINK4 to dodatkowe nagrody z aplikacją ORLEN VITAY!

Ubezpieczając się w LINK4, możemy teraz dodatkowo zdobywać nagrody z aplikacją ORLEN VITAY! ORLEN Usługi Finansowe wspólnie z LINK4 TU SA proponują kierowcom uczestniczącym w Programie VITAY niezwykle atrakcyjną ofertę. Współpraca tych dwóch podmiotów to doskonała wiadomość dla klientów. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Prywatne rozgłośnie grają za mało polskiej muzyki? Sprawdziliśmy

Joanna Lichocka poprosi Krajową Radę Radiofonii i Telewizji o kontrolę, czy prywatne rozgłośnie grają wystarczająco dużo polskiej muzyki. - Nadawcy zasadniczo wywiązują się z tego obowiązku - słyszymy w KRRiT. Sprawdziliśmy, które stacje radiowe naruszyły przepisy i grały mniej rodzimych piosenek niż nakazuje ustawa. więcej

 
Radio SuperNova zmienia ramówkę, będzie grać disco polo

Od poniedziałku, 7 lutego Radio Supernova będzie grać zgodnie z nową ramówką. Pasma programowe będą dłuższe, a w playliście pojawią się piosenki disco polo. - Poszerzamy bazę muzyczną. Stawiamy na muzykę wyrazistą, różnorodną, ale zarazem spójną i energetyczną - mówi Paweł Szaniawski, szef Radia SuperNova. W ostatnim badaniu rozgłośnia miała rekordowo niską słuchalność. więcej

 
Małgorzata Wosion przeszła z Polskiej Agencji Prasowej do RMF24.pl

Po 22 latach z Polskiej Agencji Prasowej odeszła krakowska korespondentka Małgorzata Wosion. Dołączyła do zespołu portalu RMF24.pl jako dziennikarka i redaktorka serwisów. więcej

 
Lichocka poprosi KRRiT o kontrolę, czy prywatne rozgłośnie grają wystarczająco dużo polskiej muzyki

W najbliższych dniach wyślę pismo do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z prośbą o podjęcie kontroli, czy komercyjne stacje radiowe rzeczywiście wypełniają obecnie obowiązujące zapisy ustawowe dotyczące emisji polskiej muzyki - zapowiedziała w piątek posłanka PiS Joanna Lichocka. więcej

 
Ponad 190 tys. estymowanego miesięcznego ruchu organicznego na nowym blogu. Działania SEO dla Netia.pl - case study

W jaki sposób wygenerowaliśmy ponad 190 000 estymowanego ruchu organicznego miesięcznie w serwisie dostawcy telekomunikacyjnego? Sprawdź case study ze współpracy Netia.pl z agencją performance MBridge - Marketing Experts. Poznaj największe wyzwania i efekty partnerskiej współpracy SEO. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Sebastian Bykowski prezesem Press-Service Monitoring Mediów, Marcin Szczupak odpowiada za rozwój biznesu

Firma Press-Service Monitoring Mediów, specjalizująca się w monitoringu mediów, zreorganizowała strukturę, w efekcie czego funkcję prezesa zarządu objął Sebastian Bykowski, a Marcin Szczupak nową rolę new business and research directora. Press-Service rozwija zakres usług o consulting biznesowy dla działów marketingów i zarządów firm. więcej

Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 4 proc. Polsat na czele wpływów

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w styczniu 2022 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 4 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

W Poznaniu na 123 skontrolowane tablice i urządzenia reklamowe wykonano samowolnie

W 2021 r. inspektorzy budowlani w Poznaniu skontrolowali legalność łącznie 129 nośników reklamowych. Spośród 123 sprawdzanych tablic i urządzeń tylko dwóch nie zainstalowano samowolnie – poinformował poznański magistrat. więcej

Sigma Bis z najniższą ceną oferty w przetargu Ministerstwa Finansów

Sześć ofert wpłynęło w odpowiedzi na przetarg Ministerstwa Finansów dotyczący produkcji spotów i ich przygotowania do emisji w mediach. Najniższą cenę zaproponowała w nim Sigma Bis, wspólna agencja PKN Orlen i PZU - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Komisja Etyki Reklamy: spot kiełbasy Duda bez piętnowania osób niejedzących wędlin

Według Komisji Etyki Reklamy spot telewizyjny kiełbasy Duda, w którym pan młody na weselu odmawia posmakowania promowanej wędliny, nie dyskryminuje ani nie stygmatyzuje osób niejedzących mięsa, tylko posługuje się humorem nienaruszającym branżowego kodeksu etycznego. więcej

Tuż po debiucie ,,Dying Light 2" trzecią najchętniej uruchamiana grą na Steam

Przygotowana przez wrocławską firmę Techland produkcja „Dying Light 2” w kilka dni po premierze plasuje się na trzecim miejscu wśród najczęściej uruchamianych gier na Steamie. Ustępuje tylko „Counter Strike: Global Offensive” oraz "Dota 2". więcej

Śniadanie z motorniczą w reklamie śniadań z McDonald's

Sieć gastronomiczna McDonald’s prowadzi wizerunkową kampanię reklamującą jej ofertę śniadaniową. Obsługą marketingową McDonald’s w Polsce zajmują się firmy DDB Warszawa i OMD. więcej

Ben & Jerry's wzywa prezydenta USA Joe Bidena do deeskalacji konfliktu na Ukrainie

Marka lodów Ben&Jerry's (produkowanych przez Unilever) wezwała prezydenta Stanów Zjednoczonych Joe Bidena do deeskalacji konfliktu na Ukrainie i pracę na rzecz pokoju na świecie. więcej

Sanofi ma nowe logo. Stawia na spójną komunikację wszystkich swoich marek

Firma biofarmaceutyczna Sanofi, zaprezentowała nową, ujednoliconą markę korporacyjną i nowe logo. więcej

Klopsiki drukowane w 3D mają zachęcić do pracy w IKEA

Szwedzka sieć sklepów IKEA rozpoczyna ogólnoświatową kampanię rekrutacyjną na cały szereg stanowisk w technologii i informatyce. Do pracy w tej firmie zachęcać mają wegetariańskie klopsiki drukowane w 3D. więcej

Orange kampanią promuje pakiet Love ze Światłowodem

Rozpoczęła się nowa kampania reklamowa marki Orange zachęcająca klientów do przejścia do tej sieci i reklamująca pakiet Orange Love ze Światłowodem i smart wi-fi. Przygotowały ją agencje Leo Burnett i Value Media. więcej

Katarzyna Nosowska nagrała z ING utwór ,,Wystarczy"

Do sieci trafił nowy utwór Katarzyny Nosowskiej „Wystarczy", który powstał we współpracy z ING Bankiem Śląskim, w ramach akcji Mapa Zero Waste. więcej

Dziecięce głosy wracają w nowej reklamie Haribo

Marka żelków owocowych Haribo rusza z nową odsłoną kampanii telewizyjnej, będącej kontynuacją reklamy, w której dorośli mówią dziecięcymi głosami i odnajdują w sobie prawdziwą dziecięcą radość. W nowej reklamie marka zachęca, by posłuchać swojego wewnętrznego, dziecięcego głosu. więcej

Mateusz Liśkiewicz jako associate producer w Muchas Gracias Productions

Do zespołu domu produkcyjnego Muchas Gracias Productions dołączył Mateusz Liśkiewicz, wcześniej związany m.in. z Discover Cracow, JTI i Invette Holding Group. więcej

Kto wygra w social media w 2022 roku? TikTok jak rozpędzona lokomotywa

2021 był kolejnym rokiem zaciekłej rywalizacji największych platform społecznościowych. TikTok stał się dla konkurentów jeszcze groźniejszym rywalem dla konkurentów niż wcześniej, Facebook tracił twarz i zaufanie użytkowników, a Instagram poszukiwał nowych sposobów na przyciągnięcie odbiorców. Jak będzie w 2022 roku? - Nie należy oczekiwać rewolucji. TikTok jest pierwszym kandydatem na zwycięzcę wyścigu, ale dominację dzięki efektowi skali zachowa Meta mająca w swojej stajni zarówno Facebooka, jak i Instagrama - oceniają dla Wirtualnemedia.pl eksperci mediów społecznościowych. więcej

Miesiąc z Polskim Ładem. Ekspertka wylicza cztery największe problemy

Chaos i niepewność regulacyjna, organicznie inwestycji w biznesie, samorządy tracące na reformie 112,5 mld zł - ekspertka Towarzystwo Ekonomistów Polskich dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek wylicza dla portalu Wirtualnemedia.pl największe problemy Polskiego Ładu. więcej

Katarzyna van Hall nową dyrektor zarządzającą biura Brand New Galaxy w Amsterdamie

Katarzyna van Hall odpowiada za holenderski oddział Brand New Galaxy w roli dyrektor zarządzającej. Z firmą związana jest od dwóch lat. więcej

Lidl podnosi pensje pracownikom sklepów i magazynów

Z początkiem marca Lidl Polska podnosi wynagrodzenia osobom pracującym w sklepach i magazynach, podwyżki wynoszą minimum 200 zł. Firma zapowiada, że zwiększy zatrudnienie o ok. 1,5 tys. etatów. więcej

Ubezpieczenie w LINK4 to dodatkowe nagrody z aplikacją ORLEN VITAY!

Ubezpieczając się w LINK4, możemy teraz dodatkowo zdobywać nagrody z aplikacją ORLEN VITAY! ORLEN Usługi Finansowe wspólnie z LINK4 TU SA proponują kierowcom uczestniczącym w Programie VITAY niezwykle atrakcyjną ofertę. Współpraca tych dwóch podmiotów to doskonała wiadomość dla klientów. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Sprzedaż ,,Gazety Wyborczej" spadła do 57 tys. egz. Zyskał tylko ,,Puls Biznesu"

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich w czwartym kwartale ub.r. było o 7,47 proc. niższe niż w czwartym kwartale 2020 roku. Najchętniej kupowany był „Fakt”, największym wzrostem pochwalić się mógł „Puls Biznesu”, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Jerzy Wójcik wrócił do ,,Gazety Wyborczej" tekstem o Grydzewskim. Michnik: padł ofiarą ludzi bez wkładu w powstanie "GW"

Sobotnio-niedzielne wydanie „Gazety Wyborczej” opublikowało tekst autorstwa zwolnionego przez Agorę wydawcy, Jerzego Wójcika, poświęcony Mieczysławowi Grydzewskiemu. Krótkim komentarzem opatrzył go Adam Michnik, pisząc o Wójciku: „Jeden z bezspornych twórców sukcesów „Gazety Wyborczej", wizjoner rozwoju pisma. Niestety, padł ofiarą ludzi, którzy nie mają żadnego wkładu w powstanie 'GW'”. Sam Wójcik zamierza w sądzie walczyć o przywrócenie do pracy. więcej

Cyberataki na skrzynki dziennikarzy ,,Wall Street Journal"

Cyberprzestępcy mieli zaatakować systemy News Corp., wydawcy m.in. „Wall Street Journal”, „New York Post” i Dow Jones. Celem ataków miały być m.in. skrzynki mailowe dziennikarzy. więcej

Tygodnik ,,Sieci" podrożał o złotówkę

W styczniu cena egzemplarzowa tygodnika „Sieci” (Fratria) wzrosła z 6,90 do 7,90 zł. To jeden z wielu tygodników opinii, który podrożał w br. więcej

Prezydent Mariusz Max Kolonko: drugie życie reportera

Kiedy był korespondentem Telewizji Polskiej w Stanach, jego relacje oglądali i komentowali niemal wszyscy, a Mariusz Max Kolonko i jego charakterystyczny akcent byli na tyle rozpoznawalni, że trafili do reklamy. Gdy zniknął z mediów tradycyjnych, najpierw próbował sił w wyścigu do fotela prezesa TVP, potem - prezydenta RP. Gdy odpadał, zawsze oskarżał o złe intencje wszystkich dookoła. Ostatecznie ogłosił się prezydentem Stanów Zjednoczonych Polski i na swoim kanale YT wygłasza osobliwe orędzia. więcej

Od wybuchu epidemii zniknęło ponad 20 czasopism. ,,Rynek coraz trudniejszy"

Burda Media Polska kończy wydawanie magazynów „Focus”, „Focus Historia”, „Focus Coaching”, „Elle Man” i „Samo Zdrowie”. Od początku pandemii z rynku zniknęły już papierowe wydania takich tytułów jak „Wprost”, „Logo”, „Avanti”, „Podróże”, „Żagle”, „Gala”, „Flesz. Gwiazdy & Styl”, „Uroda Życia” czy „PC Format”. I zapewne znikną kolejne. - To nie są wydawnictwa sponsorowane przez państwo z budżetu, muszą utrzymać się z gry na rynku, który staje się coraz twardszy i trudniejszy - komentuje Zbigniew Napierała. więcej

Zmarł Artur Borkowski, były naczelny ,,Kuriera Lubelskiego"

Nie żyje Artur Borkowski, były redaktor naczelny „Kuriera Lubelskiego”, szef jego „Magazynu" i dziennikarz piszący o muzyce. O jego śmierci poinformowali w niedzielę po południu koledzy z redakcji „Kuriera”. - Zabił go koronawirus - podano w komunikacie. więcej

Poufna Rozmowa publikuje kolejne maile z Wojciechem Surmaczem w roli głównej. ,,Łatwo to z nim załatwić"

Serwis Poufna Rozmowa opublikował w czwartek kolejne screeny, mające rzekomo zawierać maile wymienianie między premierem, a jego doradcami i innymi osobami. Wynika z nich, że w 2018 r. sekretarz premiera miał sugerować załatwienie u Wojciecha Surmacza, szefa PAP, wywiadu korzystnego dla rządu. Miał też wywierać nieformalne naciski na dziennikarzy mediów izraelskich, by w kwestiach związanych z Międzynarodową Radą Oświęcimską przedstawiali narrację polskiego rządu. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Bracia Sekielscy zainwestowali w startup obsługujący e-sklepy. "Dziennikarstwo jest i będzie dla nas najważniejsze"

Tomasz i Marek Sekielscy, dziennikarze i twórcy Sekielski Brothers Studio, zostali udziałowcami startupu Getlead.page oferującego chat z możliwościami rozmowy i wideo do obsługi klientów internetowych. Bracia Sekielscy pełnią w firmie rolę szefów marketingu. - Dziennikarstwo jest i będzie dla nas najważniejsze, wszystko inne robimy dodatkowo - zapewnia Marek Sekielski. więcej

Disney+ pokona w Polsce Netfliksa? ,,Może mieć mały problem"

Serwis streamingowy Disney+ prowadzi w Niemczech kampanię, w której informuje, że oferuje nie tylko dziecięce klasyki, ale też produkcje o zombie. Eksperci w rozmowie z Wirtualnemedia.pl nie wykluczają, że nad Wisłą Disney pokona Netfliksa, ale musi postawić na odpowiednią komunikację. więcej

21 mln Polaków używa Map Google. Targeo przed Yanosikiem i Jakdodaje

Z platform mapowo-lokalizacyjnych Google’a, na czele z Mapami Google, korzysta miesięcznie ok. 21 mln polskich internautów, ponad pięć razy więcej niż z Targeo i Yanosika. Dwie ostatnie znacząco wyprzedzają Jakdodaje i Flightradar24. więcej

Meta wprowadza zmiany w grze Horizon Worlds po wirtualnym gwałcie zbiorowym na jednej z użytkowniczek

Meta, właściciel Facebooka wprowadziła do gry Horizon Worlds nową funkcję Personal Boundary (red. osobista granica), która ma chronić przed zewnętrznymi atakami. To reakcja firmy na sytuację, w której jedna z graczek została w grze ofiarą zbiorowego gwałtu. więcej

Google odświeża logo przeglądarki Chrome

Google postanowiło odświeżyć logo przeglądarki internetowej Chrome. To pierwsza taka zmiana od 8 lat. więcej

Brytyjski regulator nałożył karę na właściciela Facebooka

Brytyjski urząd ochrony konkurencji (CMA) ogłosił w piątek nałożenie kary w wysokości 1,5 mln funtów na firmę Meta, właściciela m.in. Facebooka. Sprawa dotyczy łamania zasad ochrony konkurencji w związku z przejęciem przez Meta serwisu Giphy. Firma Meta przekazała, że zapłaci karę. więcej

Snapchat z pierwszym zyskiem w historii, kurs akcji wystrzelił o 50 proc.

W zeszłym kwartale spółka Snap, właściciel platformy społecznościowej, Snapchat osiągnęła wzrost przychodów o 42 proc. do 1,3 mld dolarów i pierwszy w swojej historii kwartalny zysk netto - 23 mln dolarów (wobec 113 mln dolarów straty rok wcześniej). W handlu posesyjnym akcje firmy drożały o 50 proc. więcej

Kto wygra w social media w 2022 roku? TikTok jak rozpędzona lokomotywa

2021 był kolejnym rokiem zaciekłej rywalizacji największych platform społecznościowych. TikTok stał się dla konkurentów jeszcze groźniejszym rywalem dla konkurentów niż wcześniej, Facebook tracił twarz i zaufanie użytkowników, a Instagram poszukiwał nowych sposobów na przyciągnięcie odbiorców. Jak będzie w 2022 roku? - Nie należy oczekiwać rewolucji. TikTok jest pierwszym kandydatem na zwycięzcę wyścigu, ale dominację dzięki efektowi skali zachowa Meta mająca w swojej stajni zarówno Facebooka, jak i Instagrama - oceniają dla Wirtualnemedia.pl eksperci mediów społecznościowych. więcej

Snapchat mocniej w górę niż Instagram i TikTok, Twitter stracił 1,2 mln polskich użytkowników

Zdecydowanie najpopularniejszą platformą społecznościową w Polsce jest niezmiennie Facebook. W grudniu największy wzrost w czołówce osiągnął Snapchat, natomiast na Twitterze ubyło 1,18 mln polskich internautów. Niewielkie spadki zanotowały Pinterest, Blogspot i Siepomaga.pl. więcej

Barbara Nowak opowie na YouTubie o pracy kuratora oświaty

Małopolska kurator oświaty Barbara Nowak zapowiedziała cykl materiałów na YouTubie, w których będzie odpowiadała o swojej pracy. Nowak od kilku lat prowadzi własny kanał youtube’owy. więcej

Sekielscy pokazali zwiastun dokumentu ,,Korzenie zła" o aferach SKOK

Tomasz i Marek Sekielscy opublikowali plakat i pierwszy zwiastun filmu dokumentalnego „Korzenie zła” o aferach SKOK. Film ma pojawić się na YouTubie wiosną. To trzeci dokument Sekielskich, na którego realizację pozyskali środki poprzez zbiórkę na Patronite. więcej

Spotify ma już 180 mln płacących użytkowników. 44,6 mln dolarów straty na koniec 2021 roku

Baza płacących subskrybentów serwisu streamingowego audio Spotify na koniec 2021 roku wyniosła do 180 mln. Całkowita liczba użytkowników wzrosła do 406 mln. więcej

Ubezpieczenie w LINK4 to dodatkowe nagrody z aplikacją ORLEN VITAY!

Ubezpieczając się w LINK4, możemy teraz dodatkowo zdobywać nagrody z aplikacją ORLEN VITAY! ORLEN Usługi Finansowe wspólnie z LINK4 TU SA proponują kierowcom uczestniczącym w Programie VITAY niezwykle atrakcyjną ofertę. Współpraca tych dwóch podmiotów to doskonała wiadomość dla klientów. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Paweł Piekarski za Michała Hejkę prezesem Instytutu Badań Pollster

Paweł Piekarski został prezesem należącej do Grupy ZPR Media spółki Accorp, w ramach której działa Instytut Badań Pollster. Zastąpił Michała Hejkę. więcej

W styczniu pogorszyły się nastroje konsumentów w Polsce

W styczniu Kantar Consumer Index, czyli wskaźnik klimatu konsumenckiego odnotował spadek o 4,5 pkt. w stosunku do wyniku z grudnia ub.r., wyniósł minus 30,3 pkt. - wynika z najnowszego badania Kantar Public. Ocena sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych spadła o 7,9 pkt. - do poziomu minus 25,6 pkt. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Andrzej Gruszka brand managerem w Grupa iCEA

Do zespołu marketingu Grupa iCEA Andrzej Gruszka. więcej

Aleksandra Atamańczyk oraz Halszka Potrzebowska w Sfera Group

Do zespołu wrocławskiej agencji Sfera Group dołączyły Aleksandra Atamańczyk oraz Halszka Potrzebowska, które objęły stanowiska specjalistek ds. PR i content marketingu. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Cyberataki na skrzynki dziennikarzy ,,Wall Street Journal"
21 mln Polaków używa Map Google. Targeo przed Yanosikiem i Jakdodaje
Meta wprowadza zmiany w grze Horizon Worlds po wirtualnym gwałcie zbiorowym na jednej z użytkowniczek
Standard DVB-T2/HEVC podniósł ceny telewizorów? ,,Podaż produktów ograniczona"
Tuż po debiucie ,,Dying Light 2" trzecią najchętniej uruchamiana grą na Steam
2022 rok zdominują ransomware i phishing. ,,Ewolucja bez rewolucji"
Bilety do pociągów Intercity będzie można kupować w aplikacji mobilnej mPay
Huawei zbuduje nowy region chmurowy w Arabii Saudyjskiej
Rockstar potwierdza prace nad GTA VI. GTA V Next-Gen od 15 marca
IBM Quantum Hub dla Polski jako pierwszy w Europie Środkowo-Wschodniej
Cisco: nowe produkty dedykowane pracy hybrydowej
Kto wygra w social media w 2022 roku? TikTok jak rozpędzona lokomotywa
Tysiące ataków Pegasusem na sprzęt pracowników NIK? Rzecznik ministra Kamińskiego: insynuacje inspirowane przez Banasia
49-latka oszukana przez spoofing straciła prawie 100 tys. zł
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj