Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 10 Lutego 2022
 
 
 
Najwięksi polscy wydawcy nie przystąpili do Google Showcase. ,,Warunki gorsze od regulacji unijnych"
 
Google zawarł z niektórymi wydawcami w Polsce umowy o płaceniu im za treści w ramach platformy Showcase w Wiadomościach Google. W programie nie ma jednak największych graczy medialnych na naszym rynku. Niektórzy z nich, jak Agora zwlekają z decyzją, zaś według Izby Wydawców Prasy warunki oferowane polskim wydawcom przez Google są dalekie od oczekiwań. - One nie leżą w długofalowych, dobrze rozumianych interesach wydawców prasy i dziennikarzy, którzy też są beneficjentami europejskich przepisów o prawach pokrewnych - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jacek Wojtaś, koordynator ds. europejskich w IWP. więcej
 
 
Będą kary za sprzedaż starych dekoderów. ,,Problem dotyczy głównie portali aukcyjnych"
 
Przyjęty przez Sejm projekt dotyczący zmiany standardu naziemnej telewizji cyfrowej przewiduje kary dla sprzedawców, którzy będą oferować przestarzały sprzęt. Michał Kanownik, prezes Związku Cyfrowa Polska zdradza Wirtualnemedia.pl jak uchronić się przed oszustami. więcej
 
 
Agencje podnoszą ceny swoich usług. Liczą, że klienci nie zmniejszą budżetów
 
Wysoka inflacja i towarzyszącej jej rosnące koszty prowadzonej działalności, wiele niejasności m.in. w przepisach podatkowych spowodowane wprowadzeniem Polskiego Ładu dotykają również branżę marketingową. Agencje reklamowe, mediowe czy PR podnoszą więc ceny swoich usług, nie planują jednak redukcji zatrudnienia. Liczą, że mimo trudnej sytuacji klienci nie będą jednak ciąć budżetów marketingowych. Zastrzegają jednak, że w kolejnych miesiącach może się to zmienić, bo sytuacja jest dynamiczna. więcej
 
 
Krajowy Instytut Mediów pogodzi nadawców telewizyjnych? ,,Chcemy być integratorem pomiarów"
 
Do końca lutego zakończy się pilotaż badania założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów, który ma doprowadzić do stworzenia jednoźródłowego pomiaru mediów. Szef KIM Mirosław Kalinowski zdradza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że chce pogodzić skonfliktowanych nadawców i firmy badawcze. więcej
 
 
Polityka pomogła reklamie zewnętrznej. Wzrost o 21 proc. do 424 mln zł, już 15 proc. kampanii na nośnikach cyfrowych
 
W ub.r. wydatki na reklamy zewnętrzne zwiększyły się w Polsce o 20,6 proc. do 424,1 mln zł, a tylko w czwartym kwartale wzrost wyniósł 24,5 proc. Inwestycje na nośnikach cyfrowych poszły w górę o 41,3 proc. i stanowiły już 15,2 proc. rynku - wynika z danych Izby Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej i Starcomu. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Dyrektywa UE ograniczy wolność w internecie? ,,Treści będą częściej usuwane" więcej
 
Facebook i Instagram wycofają się z Europy? ,,Nikomu to nie jest na rękę" więcej
 
Sprzedaż ,,Gazety Wyborczej" spadła do 57 tys. egz. Zyskał tylko ,,Puls Biznesu" więcej
 
Prezydent Mariusz Max Kolonko: drugie życie reportera więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Dziennikarz/ Dziennikarka- Fakt (Odział Łódzki) Ringier Axel Springer
Dokumentalista TVN GRUPA DISCOVERY
Dziennikarz TVN Turbo TVN GRUPA DISCOVERY
Dziennikarz TVN GRUPA DISCOVERY
Redaktor serwisu Poradnikzdrowie.pl Grupa ZPR Media
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Junior Graphic Designer / Graphic Designer El Padre
Koordynator sprzedaży projektów prasowych Ringier Axel Springer
Client Leadership Executive Mindshare
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Będą kary za sprzedaż starych dekoderów. ,,Problem dotyczy głównie portali aukcyjnych"

Przyjęty przez Sejm projekt dotyczący zmiany standardu naziemnej telewizji cyfrowej przewiduje kary dla sprzedawców, którzy będą oferować przestarzały sprzęt. Michał Kanownik, prezes Związku Cyfrowa Polska zdradza Wirtualnemedia.pl jak uchronić się przed oszustami. więcej

Krajowy Instytut Mediów pogodzi nadawców telewizyjnych? ,,Chcemy być integratorem pomiarów"

Do końca lutego zakończy się pilotaż badania założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów, który ma doprowadzić do stworzenia jednoźródłowego pomiaru mediów. Szef KIM Mirosław Kalinowski zdradza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że chce pogodzić skonfliktowanych nadawców i firmy badawcze. więcej

Catch Up TV z blokadą przewijania. Widzowie TVP muszą obejrzeć reklamy

Przed tygodniem Telewizja Polska na wybranych kanałach uruchomiła funkcję catch up TV. Odbiorcy naziemnej telewizji cyfrowej z odbiornikami HbbTV mogą cofnąć emitowane programy do tygodnia. Muszą jednak obejrzeć reklamy, bo TVP wdrożyła 240-sekundową blokadę ich przewijania. więcej

W kwietniu kanał nSport+ zniknie. ,,Ujednolicanie nazewnictwa"

Kanał nSport+, którego nazwa nawiązuje do nieistniejącej już platformy cyfrowej n ma zmienić 4 kwietnia nazwę na Canal+ Sport 5. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl stosowny wniosek wpłynął już do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. więcej

OMZRiK chce pozwać Samuela Pereirę za ,,rozpowszechnianie kłamstw", ogłosił zbiórkę internetową

Ośrodek Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych zaczął internetową zbiórkę na proces, który chce wytoczyć Samuelowi Pereirze, szefowi portalu TVP.Info. - Chodzi o kolportowanie rozmaitych, nieprawdziwych informacji na nasz temat - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Konrad Dulkowski, koordynator organizacji. więcej

Fuzja WarnerMedia i Discovery z zielonym światłem od regulatorów w USA

Federalna Komisja Handlu i Departament Sprawiedliwości USA zgodziły się na zapowiedzianą w maju ub.r. fuzję koncernów WarnerMedia (obecnie należy do AT&T) i Discovery. Do finalizacji transakcji potrzeba jeszcze zgody akcjonariuszy tej drugiej firmy. więcej

,,Gazeta Polska" ze sprostowaniem informującym, że ,,TVN nie roznosił zarazy ani śmierci"

W nowym wydaniu „Gazety Polskiej” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) zamieszczono sprostowanie od zarządu TVN dotyczące okładki pisma z listopada 2020 roku z tytułem „Oni roznieśli zarazę i śmierć”, na której pojawiło się logo tej stacji. więcej

Telewizja Deutsche Welle zwalnia pięciu pracowników za antysemityzm

Niemiecka stacja Deutsche Welle poinformowała o zakończeniu współpracy z pięcioma pracownikami redakcji arabskiej. Zostali oni zawieszeni przez stację w grudniu, po ujawnieniu ich antysemickich zachowań i wpisów w mediach społecznościowych - podał „Der Spiegel”. więcej

100-złotowe bony na dekodery do nowego standardu tv naziemnej pojawią się na początku marca

Janusz Cieszyński, pełnomocnik rządu do spraw cyberbezpieczeństwa i minister w kancelarii premiera odpowiadający za cyfryzację, poinformował w środę, że bon w wysokości 100 zł na zakup dekodera do odbioru naziemnej telewizji w nowym standardzie będzie można zrealizować w dowolnym sklepie, który zgłosi się do programu. - Myślimy, że już na początku marca będzie można pobierać bony, robić te zakupy - stwierdził. więcej

Ośmioro finalistów konkursu dokumentalnego w ramach festiwalu ,,Pamięć i Tożsamość"

22 lutego startuje druga już edycja Festiwalu Kultury Narodowej „Pamięć i Tożsamość”. Zaprezentują się na nim produkcje i koprodukcje Telewizji Polskiej o tematyce tożsamościowej, zrealizowane w 2021 r. Festiwal potrwa do 1 marca. Nowością jest konkurs na projekt dokumentu. Wyłoniono właśnie jego finalistów. więcej

Czy audiobooki zastąpią seriale i słuchanie muzyki? Empik Go podsumowuje 2021 rok

Już ponad 300 tysięcy Polaków korzysta z aplikacji z audiobookami, e-bookami oraz podcastami. Dane Empik Go wskazują, że konsumentów tych formatów z roku na rok jest zdecydowanie więcej. To dobra wiadomość dla wydawców i autorów, którzy coraz chętniej nawiązują bezpośrednią współpracę z producentem treści, jakim stał się Empik Go. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Polskie Radio unieważnia przetarg na emisję w DAB+. Kiedy kolejny? Nie wiadomo

Ogłoszony jesienią ub. roku przetarg na rozszerzenie zasięgu nadajników w cyfrowym standardzie DAB+ został unieważniony przez Polskie Radio z powodu zbyt wysokich kwot, jakie zaproponowali oferenci. Nie wiadomo, kiedy zostanie ogłoszony kolejny przetarg - procedury w tym zakresie trwają. Tym samym coraz bardziej opóźnia się termin poszerzenia zasięgów. więcej

 
REM nie oceni sytuacji w Radiu Łódź, radzi opozycji przychodzenie do mediów publicznych

Rada Etyki Mediów stoi na stanowisku, że politycy opozycji powinni przychodzić do publicznych mediów, a nie odrzucać zaproszeń, zakładając, że zostaną „zaszczuci ”. Taki jest ton odpowiedzi, jakiej szef REM, Ryszard Bańkowicz udzielił przewodniczącemu łódzkiej radym miejskiej Marcinowi Gołaszewskiemu, który odmówił udziału w debacie w Radiu Łódź. więcej

 
Ponad 190 tys. estymowanego miesięcznego ruchu organicznego na nowym blogu. Działania SEO dla Netia.pl - case study

W jaki sposób wygenerowaliśmy ponad 190 000 estymowanego ruchu organicznego miesięcznie w serwisie dostawcy telekomunikacyjnego? Sprawdź case study ze współpracy Netia.pl z agencją performance MBridge - Marketing Experts. Poznaj największe wyzwania i efekty partnerskiej współpracy SEO. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Agencje podnoszą ceny swoich usług. Liczą, że klienci nie zmniejszą budżetów

Wysoka inflacja i towarzyszącej jej rosnące koszty prowadzonej działalności, wiele niejasności m.in. w przepisach podatkowych spowodowane wprowadzeniem Polskiego Ładu dotykają również branżę marketingową. Agencje reklamowe, mediowe czy PR podnoszą więc ceny swoich usług, nie planują jednak redukcji zatrudnienia. Liczą, że mimo trudnej sytuacji klienci nie będą jednak ciąć budżetów marketingowych. Zastrzegają jednak, że w kolejnych miesiącach może się to zmienić, bo sytuacja jest dynamiczna. więcej

Polityka pomogła reklamie zewnętrznej. Wzrost o 21 proc. do 424 mln zł, już 15 proc. kampanii na nośnikach cyfrowych

W ub.r. wydatki na reklamy zewnętrzne zwiększyły się w Polsce o 20,6 proc. do 424,1 mln zł, a tylko w czwartym kwartale wzrost wyniósł 24,5 proc. Inwestycje na nośnikach cyfrowych poszły w górę o 41,3 proc. i stanowiły już 15,2 proc. rynku - wynika z danych Izby Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej i Starcomu. więcej

Catch Up TV z blokadą przewijania. Widzowie TVP muszą obejrzeć reklamy

Przed tygodniem Telewizja Polska na wybranych kanałach uruchomiła funkcję catch up TV. Odbiorcy naziemnej telewizji cyfrowej z odbiornikami HbbTV mogą cofnąć emitowane programy do tygodnia. Muszą jednak obejrzeć reklamy, bo TVP wdrożyła 240-sekundową blokadę ich przewijania. więcej

Nagie piersi na stronie adidasa promowały inkluzywne biustonosze, ale już zniknęły

Marka sportowa adidas w ramach promocji swojej nowej, inkluzywnej kolekcji biustonoszy sportowych, pokazała na stronie internetowej kilkanaście zdjęć nagich piersi w różnych rozmiarach i kształtach. Polska wersja strony już w środowe popołudnie wyglądała już inaczej. więcej

Rafał Kaniecki przeszedł z Facebooka do TikToka

Rafał Kaniecki objął stanowisko head of agency partnerships w platformie społecznościowej TikTok. więcej

T-Mobile poszukuje dyrektora marketingu dla rynku B2C

Firma T-Mobile prowadzi rekrutację na dyrektora marketingu postpaid B2C. Osoba na tym stanowisku będzie zarządzać kilkudziesięcioosobowym zespołem w hybrydowym modelu pracy. Ostatnio funkcję tę pełnił Piotr Bubak, który z początkiem tego roku rozstał się z firmą. więcej

Adidas zrywa kontrakt z piłkarzem Kurtem Zoumą maltretującym kota

Francuski piłkarz Kurt Zouma, występujący w Premier League, stracił kontrakt reklamowy z adidasem, kiedy na jaw wyszło, że znęca się nad swoim kotem. Zwierzę zostało już mu odebrane. więcej

Nestlé Polska prowadzi przetarg na media

Firma Nestlé Polska, do której należą takie marki, jak Winiary, Nescafe, KitKat prowadzi przetarg na planowanie i zakup mediów. Budżetu broni agencja UM Thrive, należąca do Mediabrands. więcej

Marcin Samek, Natalia Drobniak i Maria Gajkowska awansowali w dziale strategii McCann Poland

Marcin Samek objął nowo utworzone stanowisko chief innovation officer w agencji reklamowej McCann Poland. Natalia Drobniak awansowała na strategy group head, a Maria Gajkowska - na senior strategic plannera. więcej

W styczniu w sklepach było drożej średnio o blisko 18 proc.

W styczniu br. w sklepach było drożej średnio o blisko 18 proc. w ujęciu rocznym - wynika z najnowszego "Indeksu cen w sklepach detalicznych". Wzrost odnotowała każda z 12 analizowanych kategorii produktów. więcej

Sprzedawcy opowiadają o początkach biznesu w kampanii Allegro

Serwis zakupowy Allegro rozpoczął kampanię, w której sprzedawcy platformy opowiadają o początkach swojego biznesu. Za działania reklamowe odpowiadają Ogilvy Polska, MOON Films, Televisor, Juice i Starcom. więcej

Lidl w nowej kampanii tłumaczy, dlaczego warto robić tu zakupy

Sieć dyskontów Lidl Polska ruszyła z nową kampanią, w której przekonuje i tłumaczy, dlaczego warto robić zakupy w jej sklepach. Kampanię przygotowała agencja GPD. więcej

Mirosław Zbrojewicz oswaja raka dla dzieci chorych na nowotwory

Mirosław Zbrojewicz. aktor znany m.in. z roli gangstera „Gruchy” w „Kilerze” Juliusza Machulskiego jest bohaterem kampanii społecznej „Pomóż nam oswajać raka” Fundacji Iskierka. więcej

Stefan Augustyn szefem marketingu i komunikacji Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej

Stefan Augustyn objął stanowisko dyrektora departamentu marketingu i komunikacji  Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (LSSE). więcej

Gigantyczny smok ostrzega o smogu w centrum Warszawy

Na ekranach w centrum Warszawy ruszyła akcja informacyjna, której bohaterem jest smok ostrzegający o złej jakości powietrza. W kampanii na nośnikach Screen Network wykorzystano animacje 3D i dane pobierane w czasie rzeczywistym. więcej

Change Serviceplan i Mediarepublic autorami kampanii serków Łaciate

Spółdzielnia Mleczarska „Mlekpol” w Grajewie po raz trzeci powierzyła realizację najnowszej kampanii serków śmietankowych „Łaciate” zespołowi agencji Change Serviceplan i Media Republic (Group One). więcej

Uśmiechnięte słoiki kremu Nutella na jubileusz marki

Producent kremu czekoladowego Nutella, Ferrero,  wystartował z kampanią "Unique Smile". Każdy może wygenerować własną, "uśmiechniętą" etykietę słodkości. więcej

Quebonafide i Forxst sprzedają własne napoje herbaciane w Lidlu

Lidl wprowadza do stałej oferty produkty marki Miss Ti, sygnowanej przez muzyków Quebonafide i Forxsta. Wegańska herbata Matcha Latte oraz mleczna Milk Tea pojawią się na półkach w środę 9 lutego. więcej

Czy audiobooki zastąpią seriale i słuchanie muzyki? Empik Go podsumowuje 2021 rok

Już ponad 300 tysięcy Polaków korzysta z aplikacji z audiobookami, e-bookami oraz podcastami. Dane Empik Go wskazują, że konsumentów tych formatów z roku na rok jest zdecydowanie więcej. To dobra wiadomość dla wydawców i autorów, którzy coraz chętniej nawiązują bezpośrednią współpracę z producentem treści, jakim stał się Empik Go. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Z Burda Media Polska odchodzi prezes Alexander Sorg

Alexander Sorg z końcem lutego odchodzi ze stanowiska prezesa Burda Media Polska i po ponad 20 latach pracy żegna z koncernem Burda. Wydawnictwem tymczasowo będzie kierował Martin Weese. więcej

,,Gazeta Polska" ze sprostowaniem informującym, że ,,TVN nie roznosił zarazy ani śmierci"

W nowym wydaniu „Gazety Polskiej” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) zamieszczono sprostowanie od zarządu TVN dotyczące okładki pisma z listopada 2020 roku z tytułem „Oni roznieśli zarazę i śmierć”, na której pojawiło się logo tej stacji. więcej

Dziennikarze: Pentagon blokuje nam dostęp do oddziałów wysyłanych do Europy

Dziennikarze akredytowani w Pentagonie twierdzą, że odmówiono im możliwości przeprowadzenia wywiadów z żołnierzami i opisania sytuacji w oddziałach, które zostały wysyłane do Polski, Rumunii i Niemiec w obliczu potencjalnej inwazji Rosji na Ukrainę. więcej

Leszek Baj szefem redakcji Polityki Insight

Leszek Baj, dotąd szef działu gospodarczego centrum analitycznego Polityka Insight, awansował na stanowisko szefa redakcji. Do europejskiego zespołu dołączyli Magdalena Cedro i Dominik Héjj. więcej

Spółka właściciela ,,Wprost" będzie tworzyć NFT dla fanów

Wydawca gier RedDeer.Games wkracza w świat niewymiennych tokenów (NFT), zamierza tworzyć cyfrowe produkty dla fanów. W tym celu powołano specjalny dział NFT, którym kieruje Bartłomiej Kossakowski. Prezesem i większościowym udziałowcem RedDeer.Games jest Michał M. Lisiecki, właściciel PMPG Polskie Media SA. więcej

183 zgłoszenia w konkursie o Polsko-Niemiecką Nagrodę Dziennikarską

Jubileuszowa 25. edycja konkursu o Polsko-Niemiecką Nagrodę Dziennikarską im. Tadeusza Mazowieckiego spotkała się z szerokim odzewem wśród dziennikarzy i dziennikarek z obu krajów. Nadesłano 81 prac z Polski i 102 z Niemiec. więcej

Zarząd Axel Springer ignorował skargi na molestowanie kobiet przez byłego szefa ,,Bilda"? Döpfner mówi o spisku przeciw gazecie

Media informują we wtorek o poważnych zarzutach stawianych prezesowi wydawnictwa Axel Springer Mathiasowi Döpfnerowi, dotyczących wieloletniego ukrywania zachowania Juliana Reichelta, byłego redaktora naczelnego wydawanego przez firmę niemieckiego dziennika „Bild", oskarżanego m.in. o molestowanie seksualne. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Najwięksi polscy wydawcy nie przystąpili do Google Showcase. ,,Warunki gorsze od regulacji unijnych"

Google zawarł z niektórymi wydawcami w Polsce umowy o płaceniu im za treści w ramach platformy Showcase w Wiadomościach Google. W programie nie ma jednak największych graczy medialnych na naszym rynku. Niektórzy z nich, jak Agora zwlekają z decyzją, zaś według Izby Wydawców Prasy warunki oferowane polskim wydawcom przez Google są dalekie od oczekiwań. - One nie leżą w długofalowych, dobrze rozumianych interesach wydawców prasy i dziennikarzy, którzy też są beneficjentami europejskich przepisów o prawach pokrewnych - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jacek Wojtaś, koordynator ds. europejskich w IWP. więcej

Netflix przyciąga polskich internautów na dłużej niż rodzime portale. TikTok przed FB i YouTube'em (Mediapanel ze stycznia)

W wynikach badania Mediapanel wprowadzono dane o średnim czasie korzystania przez polskich internautów z serwisów i aplikacji. W styczniu br. WP.pl przyciągała użytkowników na dłużej niż Onet.pl i Interia, na komputerach lider to YouTube nieznacznie wyprzedzający Netflixa, natomiast w mobile’u na czele jest TikTok, w którym polski internauta spędził średnio 19,5 godziny. więcej

Ewa Lampart jako general manager w Grupie Iberion

Od 21 lutego do zespołu Grupy Iberion dołączy Ewa Lampart, obejmując nowo utworzone stanowisko general managera i partnera biznesowego. Jesienią ub.r. Lampart po 12 latach pracy pożegnała się z Grupą ZPR Media. więcej

Firma SpaceX Elona Muska straci do 40 satelitów, które trafiły w burzę geomagnetyczną

Do 40 satelitów Starlink straci firma SpaceX z powodu pechowego wystrzelenia ich w minionym tygodniu w potężną burzę geomagnetyczną. Powiadomiła o tym w środę m.in. CNN. więcej

Netflix zainwestuje 500 mln euro w niemieckojęzyczne produkcje

Platforma streamingowa Netflix poinformowała, że do 2023 r. wyda 570 mln dolarów (500 mln euro) na niemieckojęzyczne filmy, seriale i programy typu reality show tworzone w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. więcej

Sprzedawcy opowiadają o początkach biznesu w kampanii Allegro

Serwis zakupowy Allegro rozpoczął kampanię, w której sprzedawcy platformy opowiadają o początkach swojego biznesu. Za działania reklamowe odpowiadają Ogilvy Polska, MOON Films, Televisor, Juice i Starcom. więcej

Instagram: nowe narzędzia do zarządzania aktywnością i bezpieczeństwem

Instagram wprowadza nowe narzędzia, dzięki którym będzie można łatwiej zarządzać swoją aktywnością w serwisie oraz ustawieniami dotyczącymi bezpieczeństwa. więcej

Rumble kusi Joe Rogana. 100 mln dolarów za odejście ze Spotify

Serwis wideo Rumble zaproponował słynnemu podcasterowi ze Spotify Joe Roganowi 100 mln dolarów za wszystkie jego programy w ciągu czterech lat. więcej

Olfaktoria z kolegą nagrali bezdomnego bez zgody. Internauci: bezduszne, buractwo. Influencerka przeprasza

Dorota Goldmann, znana w sieci jako Olfaktoria, wraz z kolegą upokorzyła osobę w kryzysie bezdomności, nagrywając ją bez zgody. Internauci nie mają wątpliwości - to zachowanie poniżej wszelkiej krytyki. Influencerka zamieściła w sieci wideo z przeprosinami. więcej

Bussines Insider Polska z większą przewagę nad Money.pl, mocno w górę serwisy ,,Faktu" i ,,DGP"

Liderem zasięgowym wśród platform o tematyce biznesowo-prawnej jest niezmiennie Bussiner Insider Polska, w grudniu zwiększył przewagę nad Money.pl. Największe wzrosty osiągnęły Gazetaprawna.pl i sekcja biznesowo-prawna Fakt.pl, a znacząco zmalała liczba użytkowników Bankiera. więcej

Google będzie płacił polskim mediom za treści. Debiutuje platforma Showcase

Google wprowadza dzisiaj w Polsce nowy produkt i program licencjonowania treści dla wydawców informacyjnych - Showcase w Wiadomościach Google. Do programu na starcie przystąpiło 27 wydawców, m.in. Wprost, DoRzeczy.pl, naTemat, 300Gospodarka i Niezalezna.pl. więcej

Czy audiobooki zastąpią seriale i słuchanie muzyki? Empik Go podsumowuje 2021 rok

Już ponad 300 tysięcy Polaków korzysta z aplikacji z audiobookami, e-bookami oraz podcastami. Dane Empik Go wskazują, że konsumentów tych formatów z roku na rok jest zdecydowanie więcej. To dobra wiadomość dla wydawców i autorów, którzy coraz chętniej nawiązują bezpośrednią współpracę z producentem treści, jakim stał się Empik Go. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Krajowy Instytut Mediów pogodzi nadawców telewizyjnych? ,,Chcemy być integratorem pomiarów"

Do końca lutego zakończy się pilotaż badania założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów, który ma doprowadzić do stworzenia jednoźródłowego pomiaru mediów. Szef KIM Mirosław Kalinowski zdradza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że chce pogodzić skonfliktowanych nadawców i firmy badawcze. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Agencje podnoszą ceny swoich usług. Liczą, że klienci nie zmniejszą budżetów

Wysoka inflacja i towarzyszącej jej rosnące koszty prowadzonej działalności, wiele niejasności m.in. w przepisach podatkowych spowodowane wprowadzeniem Polskiego Ładu dotykają również branżę marketingową. Agencje reklamowe, mediowe czy PR podnoszą więc ceny swoich usług, nie planują jednak redukcji zatrudnienia. Liczą, że mimo trudnej sytuacji klienci nie będą jednak ciąć budżetów marketingowych. Zastrzegają jednak, że w kolejnych miesiącach może się to zmienić, bo sytuacja jest dynamiczna. więcej

Polskie Elektrownie na bannerach obwiniają UE za wzrost cen prądu. Komisja Europejska polemizuje

Pod koniec stycznia Towarzystwo Gospodarcze Polskie Elektrownie z inicjatywy państwowych producentów prądu rozpoczęło kampanię podkreślającą, że za 60 proc. kosztów produkcji energii elektrycznej stanowi opłata klimatyczna Unii Europejskiej. - Polityka unijna nie jest odpowiedzialna za 60 proc. Twojego rachunku za prąd. Przeciwnie, znaczna część tego rachunku składa się z kosztów przesyłu, podatków krajowych i innych opłat - skomentowała Komisja Europejska. więcej

Stefan Augustyn szefem marketingu i komunikacji Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej

Stefan Augustyn objął stanowisko dyrektora departamentu marketingu i komunikacji  Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (LSSE). więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Firma SpaceX Elona Muska straci do 40 satelitów, które trafiły w burzę geomagnetyczną
Zatrzymano raperkę, która ostrzegała przed bitcoinami. A sama prała grube miliony w... kryptowalutach
Spółka właściciela ,,Wprost" będzie tworzyć NFT dla fanów
Dzieci zaczynają korzystać z telefonu komórkowego zwykle w wieku 7-8 lat
W aplikacji mObywatel nowy Krajowy Certyfikat COVID i autoryzacja eDowodem
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj