|
|
|
|
|
|
|
Poczta Polska mocniej ściga dłużników abonamentowych
W I kwartale tego roku rozpoczęto znacznie więcej postępowań egzekucyjnych wobec niepłacących abonamentu RTV niż rok temu. Niewiele to jednak zmienia w całościowym obrazie opłaty na rzecz mediów publicznych - wnosi ją regularnie mniej niż co dziesiąte gospodarstwo domowe. - System abonamentowy nigdy nie został zreformowany i w tej chwili faktycznie nie istnieje - mówi Wirtualnemedia.pl Juliusz Braun, członek Rady Mediów Narodowych.
więcej
|
Widzowie skarżą się do KRRiT na TVP. ,,Zbyt dużo materiałów o Tusku"
W niedzielę dwa kanały TVP powtórzyły dokument atakujący Donalda Tuska. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, po powtórce nie wpłynęły do KRRiT nowe skargi w tej sprawie. Widzowie regularnie skarżą się jednak na zbyt dużą liczbę materiałów o byłym premierze.
więcej
|
,,Mask singer" oglądało 1,16 mln widzów, TVN liderem w 16-49
Nowy reality-show „Mask singer” oglądało średnio 1,16 mln widzów, o 220 tys. osób więcej, niż nadawany niemal rok temu w tym paśmie program „Power Couple”. TVN w paśmie nadawania nowego show był wiceliderem rynku w 4+ i liderem w 16-49 - wynika z najnowszych danych telemetrycznych, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Rada Etyki Mediów: Adrian Klarenbach naruszył zasady obiektywizmu i uczciwości Karty Etycznej Mediów
Gospodarz audycji „Forum” (TVP Info), Adrian Klarnebach, w programie z połowy marca naruszył zasady obiektywizmu i uczciwości Karty Etycznej Mediów - uznała Rada Etyki Mediów, która zajęła się tą sprawą po skardze złożonej przez senatora Kazimierza Kleina z PO. Rada zaznacza jednak w odpowiedzi: polityk powinien być świadomy, co czeka go w programie, do którego idzie jako gość.
więcej
|
18,5 proc. Polaków ma telewizory 4K, ale treści niewiele
Przy okazji badania założycielskiego Krajowy Instytut Mediów spytał Polaków o jakość, w której oglądają telewizję i korzystają z serwisów streamingowych. 18,5 proc. ankietowanych posiadało sprzęt 4K, a 1,3 proc. pozwalający na oglądanie treści w 8K.
więcej
|
507 tys. widzów nowego serialu ,,Bunt!" w TVN, jesienią drugi sezon
Nowy serial TVN „Bunt!” oglądało średnio 507 tys. widzów. Produkcja dała stacji czwarte miejsce w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i trzecie w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Jesienią stacja pokaże drugi sezon serialu.
więcej
|
,,Wiadomości" atakują Tadlę i Kraśkę za materiał z 2013 roku o zwycięstwie Armii Czerwonej
W głównym wydaniu poniedziałkowych „Wiadomości” TVP zarzucono Piotrowi Kraście, Beacie Tadli i Maciejowi Czajkowskiemu z "GW" powielanie rosyjskiej propagandy. Chodzi o materiał „Wiadomości” z 2013 roku, w którym pokazano świętowanie przez Armię Czerwoną 68. rocznicy zwycięstwa w II Wojnie Światowej. Całą trójka dziennikarzy odpowiadała wówczas za flagowy program informacyjny TVP.
więcej
|
Mariusz Max-Kolonko przewiduje egzekucję prezydentów Dudy i Trzaskowskiego
Mariusz Max-Kolonko na niszowym portalu zamieścił nagranie wideo, na którym powiela fake newsy kremlowskiej propagandy. Twierdzi też, że Polacy dokonają egzekucji na prezydencie Andrzeju Dudzie, prezydencie Warszawy Rafale Trzaskowskim i premierze Mateuszu Morawieckim.
więcej
|
Nowa wersja Android TV w dekoderach Canal+
Do posiadaczy dekodera Canal+ Box 4K (Skyworth HY4001) zaczęło spływać nowe oprogramowanie. System operacyjny Android TV 9 zastępuje w nim nowszy Android TV 10 Soft ułatwia działanie wielu funkcji, w tym m.in. odtwarzanie treści w jakości 4K.
więcej
|
Ukraiński kanał w kolejnym mieście drogą naziemną
Grupa MWE rozpoczęła nadawanie kanału Ukraina24 w ramach multipleksu eksperymentalnego DVB-T2/HEVC w Szczecinie. Wcześniej stacja pojawiła się w multipleksie próbnym firmy Michała Winnickiego w Katowicach.
więcej
|
Krystian Ochman na Eurowizji. Kiedy wystąpi i gdzie oglądać transmisję?
Przed nami trzy koncerty tegorocznego Konkursu Piosenki Eurowizji w Turynie. Tym razem Polskę z piosenką "River" reprezentować Krystian Ochman, który jest już od tygodnia we Włoszech. Reprezentant naszego kraju wystąpi w drugim półfinale, który zaplanowany jest na czwartek 12 maja. Transmisja wszystkich koncertów w Telewizji Polskiej i w internecie.
więcej
|
Widzowie rosyjskiej telewizji zobaczyli napis "Na twoich rękach jest krew tysięcy Ukraińców"
Rosyjskie stacje telewizyjne zostały zhackowane. Widzowie zobaczyli napis "Na twoich rękach jest krew tysięcy Ukraińców!".
więcej
|
Zabójstwo współpracownika TVN. Jest decyzja o areszcie dla podejrzanego
Sąd Rejonowy w Chorzowie zdecydował w poniedziałek o tymczasowym aresztowaniu Kamila Ż., podejrzanego o zabójstwo dziennikarza Pawła K. współpracującego z "Dzień dobry TVN", do którego doszło w marcu tego roku w Parku Śląskim w Chorzowie. Domniemany sprawca ukrywa się od czasu tej zbrodni, prawdopodobnie przebywa za granicą.
więcej
|
Telewizor w niemal wszystkich polskich domach, połowa z nas ma dwa odbiorniki. Chcemy kupować coraz większe
Telewizja dla Polaków jest źródłem informacji, rozrywki i codziennym towarzyszem, dzięki któremu nie czują się samotni – wynika za badania, przeprowadzonego przez PanelWizard Direct dla TP Vision. Przy zakupie nowego telewizora kierujemy się przede wszystkim jego ceną, jakością obrazu i dźwięku oraz wielkością ekranu. 40 procent z nas w czasie pandemii oglądało więcej telewizji niż zazwyczaj.
więcej
|
Rosną przychody serwisów AVoD. W 2027 roku 70 mld dolarów
Rynek serwisów streamingowych funkcjonujących w modelu AVoD dynamicznie się rozwija, a branża reklamowa jest coraz bardziej nim zainteresowana - wynika z prognoz Digital TV Research. Według analityków do 2027 roku przychody platform AVoD osiągną poziom 70 mld dolarów, zaś największa część tych wpływów przypadnie na Stany Zjednoczone.
więcej
|
Nowe prawa sportowe w TVP. Nadawca pokaże baraże w Serie B
Telewizja Polska nabyła kolejne prawa sportowe. W internecie publiczny nadawca pokaże pięć meczów barażowych drugiej włoskiej ligi piłkarskiej Serie B. Właściwe mecze tych rozgrywek będą w przyszłym sezonie pokazywane na antenach telewizyjnych TVP.
więcej
|
Nickelodeon Ukraine Pluto TV dostępny w Polsat Box i Polsat Box Go
Zarówno Polsat Box, jak i Polsat Box Go udostępniają bezpłatnie nowy kanał dla dzieci w języku ukraińskim: Nickelodeon Ukraine Pluto TV. To już 10. propozycja w ojczystym Ukraińców udostępniana przez internetową telewizję Polsat Box.
więcej
|
Amerykańska wersja ,,Mask singer" w Player.pl
W serwisie Player.pl pojawiła się amerykańska wersja programu „Mask singer”.
więcej
|
Polskie stacje informacyjne bez transmisji wystąpienia Putina z okazji Dnia Zwycięstwa
Polskie kanały informacyjne nie pokazały w poniedziałek rano parady wojskowej i wystąpienia Władimira Putina z okazji obchodzonego w Rosji Dnia Zwycięstwa. Transmisję z tego wydarzenia można było za to śledzić w zagranicznych stacjach informacyjnych, a także w TV Biełsat.
więcej
|
Atrakcyjna propozycja dla kierowców! Zbieraj dodatkowe punkty z aplikacją ORLEN VITAY i ubezpieczeniem w LINK4 Kierowcy korzystający z aplikacji ORLEN VITAY mogą zyskać dodatkowe punkty i nagrody za wykupienie ubezpieczenia w LINK4. Propozycja jest bardzo atrakcyjna, ponieważ dotyczy nie tylko OC, Autocasco, NNW i Smart Casco, ale także ubezpieczenia nieruchomości czy polis podróżnych. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Z reklam wyrobów medycznych znikną aktorzy-lekarze i influencer marketing
Przepis dotyczący zakazu reklamy, która wykorzystuje wizerunek lekarzy lub sugestię, że osoba na ekranie lub bilbordzie wykonuje zawód medyczny zostanie już wkrótce rozszerzony na wyroby medyczne. To efekt podpisania przez Prezydenta ustawy o wyrobach medycznych z 7 kwietnia 2022 r., której przepisy wejdą w życie 26 maja br. a w części dotyczącej reklamy 1 stycznia 2023 r. To nie jedyne zmiany, które czekają firmy farmaceutyczne w najbliższym czasie.
więcej
|
Anna Bratkowska na czele tradingu w Mediabrands
Do zespołu grupy Mediabrands (należą do niej agencje mediowe UM, Initiative) dołączyła Anna Bratkowska, obejmując funkcję trading &investment director oraz head of Magna (grupa negocjacyjna). Jej zespół wzmocniła także Małgorzata Wołyńska jako head of TV investment.
więcej
|
Łukasz Rosiński odszedł z newonce.media do agencji albo albo. "Kolejne niezwykle ciekawe wyzwanie"
Na początku maja Łukasz Rosiński dołączył do agencji digitalowej albo albo. Objął tam funkcję szefa kreacji i strategii. Przez ostatni rok był dyrektorem kreatywnym w newonce.media. - Znalazłem miejsce, w którym mój potencjał będzie lepiej eksplorowany - mówi nam Łukasz Rosiński.
więcej
|
Radosław Wójcik head of gaming marketing w LiquidThread
Radosław Wójcik, dotychczasowy dyrektor marketingu w Polskiej Lidze Esportowej (PLE), dołączy do agencji LiquidThread jako head of gaming marketing.
więcej
|
Kolejni influencerzy na celowniku UOKiK. Na liście m.in. Weronika Bielik ze Spotlight Agency
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi już siedem postępowań, które dotyczą ukarania influencerów za brak współpracy z urzędem w kwestii oznaczania treści reklamowych w mediach społecznościowych. Najnowsze postępowania prowadzone są wobec: Weroniki Bielik, współzałożycielki agencji influencer marketingu Spotlight Agency, a także Pawła Malinowskiego z Gdyni i Marcina Malczyńskiego z Wrocławia.
więcej
|
Franciszek Bazyli Georgiew rezygnuje z funkcji prezesa zarządu Tigers
Franciszek Bazyli Georgiew ustępuje z zarządu założonej przez siebie agencji marketingu internetowego Tigers.
więcej
|
Niezwykle atrakcyjna oferta turystyczna dla Rosjan gwarantuje im niezapomniane przeżycia
Ukraińska agencja reklamowa Bickerstaff.734 przy wsparciu Państwowej Agencji Rozwoju Turystyki Ukrainy (SATD) przygotowała nietypową kampanię pod hasłem "Russian World". Zachęca w niej Rosjan do skorzystania z atrakcyjnej oferty turystycznej gwarantującej im niezapomniane wrażenia - składają się na nią zrujnowane w wyniku rosyjskiej inwazji apartamenty w Ukrainie.
więcej
|
Celebryci i influencerzy a tematy ważne społecznie. Na czele Martyna Wojciechowska, na końcu Radosław Majdan
Dom mediowy MediaCom (GroupM) w corocznym badaniu Influence Power Index zapytał Polaków o ocenę celebrytów i popularnych twórców internetowych pod kątem poziomu zaangażowania w tematy istotne społecznie. Wyraźnie pozytywnie wyróżniła się w nim Martyna Wojciechowska, której aktywność na obu polach zauważyło niemal dwie trzecie pytanych. Na końcu rankingu znaleźli się z kolei m.in. Maciej Maleńczuk czy Radosław Majdan, którzy w powyższych dwóch parametrach uzyskali nie więcej niż kilkanaście procent wskazań.
więcej
|
Gaspol się chwali, że nie kupuje gazu z Rosji
Firma Gaspol, dostawca gazu płynnego w Polsce, rozpoczęła kampanię wizerunkową „Świadomy wybór”, w której promuje decyzję firmy o zaprzestaniu zakupów gazu płynnego z Rosji i zachęca do podejmowania świadomych wyborów konsumenckich.
więcej
|
Columbus Energy w gronie klientów MediaHub
Firma Columbus Energy w wyniku przeprowadzonego konkursu ofert wybrała agencję MediaHub do obsługi mediowej.
więcej
|
Lidl testuje stacje do napełniania butelek
Sieć dyskontów Lidl testuje w Wielkiej Brytanii stacje refill do napełniania butelek wielokrotnego użytku detergentami marki własnej. Program jest realizowany we współpracy z chilijskim start-upem zrównoważonego rozwoju Algramo.
więcej
|
Błędny Rycerz reklamuje bezalkoholowe piwa Okocim
Wystartowała nowa kampania marki Okocim (Carlsberg Polska). Jej pierwszą odsłoną będzie reklama wariantów smakowych piw bezalkoholowych: Limonka z miętą 0,0%, Mango z marakują 0,0%, Ciemna Wiśnia 0,0% i Sycylijska Pomarańcza 0,0%. Kampania zaprezentuje nową oprawę marki Okocim.
więcej
|
400 nagród w loterii MediaMarkt
Wystartowała technologiczna M-loteria w sklepach MediaMarkt. Przez 4 tygodnie klienci sieci mogą zdobyć ponad 400 nagród, wśród nich są elektryczne hulajnogi Xiaomi oraz konsole Playstation 5.
więcej
|
Kerris Group po rebrandingu nazywa się Kerris
Agencja digitalowa Kerris Group staje się Kerris, przechodząc rebranding. Zmiany związane są z poszerzającym się portfolio usług oraz nową strategią biznesową wdrażaną przy okazji 10-lecia firmy. Za nową identyfikację wizualną odpowiada Mateusz Machalski.
więcej
|
Biuro Podróży Reklamy pracuje dla Bright Developments
Firma deweloperska Bright Developments wybrała agencję Biuro Podróży Reklamy do internetowej promocji nowych inwestycji mieszkaniowych realizowanych w południowo-wschodnich dzielnicach Warszawy. Agencja odpowiada m.in. za stworzenie serwisów www oraz przygotowanie i przeprowadzenie kampanii digital.
więcej
|
Spektakularny mural dla marki TOUS w ścisłym centrum Warszawy! W kwietniu 2022 roku, Braughman Group Media zaprezentował najnowszy mural hiszpańskiej marki biżuteryjnej Tous, na prestiżowej lokalizacji w samym centrum Warszawy. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Dziennikarka oblała farbą ambasadora Rosji w Polsce. ,,Grożą mi setki Rosjan na wszystkich portalach społecznościowych"
- Nie zrobiłam niczego złego, oblałam się czerwoną farbą, a ambasador po prostu stał za blisko i na niego też poleciało. Teraz dostaję groźby od setek Rosjan, na wszystkich portalach społecznościowych - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Iryna Zemlyana, dziennikarka, która w poniedziałek trafiła na czołówki światowych i polskich portali po tym, jak zbryzgała sztuczną krwią ambasadora Rosji, Siergieja Andriejewa.
więcej
|
"Vogue Polska Living" debiutuje na polskim rynku
Wydawnictwo Visteria, wydawca miesięcznika „Vogue Polska”, wprowadza na rynek pismo „Vogue Polska Living” - wydanie specjalne magazynu poświęcone dizajnowi i wnętrzom - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Pierwszy numer pojawi się w sprzedaży w czwartek 12 maja. Cena to 25 zł.
więcej
|
Janusz Korwin-Mikke pozywa wPolityce.pl. Chodzi o tekst w którym skrytykowano go za słowa o Hitlerze
Jeden z liderów Konfederacji, Janusz Korwin-Mikke, skierował pozew przeciwko portalowi wPolityce.pl (Fratria) za tekst Jakuba Maciejewskiego "Są liczne dowody na to, że Hitler wiedział o Holokauście. Dlaczego więc Janusz Korwin-Mikke twierdzi, że jest inaczej?". Żąda usunięcia materiału, przeprosin i zadośćuczynienia finansowego.
więcej
|
|
|
Jak wielu Polaków nie ma dostępu do internetu? Jest nowe badanie
Cały czas co piąte gospodarstwo domowe w Polsce nie ma dostępu do internetu - wynika pierwszej fali badania założycielskiego opublikowanego przez Krajowy Instytut Mediów. Co ciekawe to ponad dwa razy więcej niż wynika ze statystyk GUS.
więcej
|
Dyrektorka personalna RAS Polska: Smartwork to rewolucja w funkcjonowaniu firmy, najważniejsi są pracownicy
Ringier Axel Springer Polska dynamicznie wprowadza rozwiązania smartwork, które po okresie pandemii fundamentalnie zmieniają warunki funkcjonowania medialnego koncernu. - Dobrze sprawdza się system rezerwacji biurek, a Office Week ma zbliżać do siebie ludzi pracujących zdalnie. Testujemy różne koncepcje smartwork, w których najważniejsi są pracownicy - wyjaśnia Monika Remiszewska, dyrektorka personalna Ringier Axel Springer Polska.
więcej
|
Chiny wprowadzają zakaz wpłacania pieniędzy influencerom i oglądania livestreamów po godz. 22
CAC - chiński regulator internetu przedstawił nowe regulacje, których celem ma być powstrzymanie nieletnich od wpłacania pieniędzy influencerom nadającym w internecie livestreamy. Zakazane ma być także ich oglądanie po g. 22, a osoby nieletnie nie będą mogły samodzielnie nadawać wideo live.
więcej
|
Kolejni influencerzy na celowniku UOKiK. Na liście m.in. Weronika Bielik ze Spotlight Agency
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi już siedem postępowań, które dotyczą ukarania influencerów za brak współpracy z urzędem w kwestii oznaczania treści reklamowych w mediach społecznościowych. Najnowsze postępowania prowadzone są wobec: Weroniki Bielik, współzałożycielki agencji influencer marketingu Spotlight Agency, a także Pawła Malinowskiego z Gdyni i Marcina Malczyńskiego z Wrocławia.
więcej
|
Celebryci i influencerzy a tematy ważne społecznie. Na czele Martyna Wojciechowska, na końcu Radosław Majdan
Dom mediowy MediaCom (GroupM) w corocznym badaniu Influence Power Index zapytał Polaków o ocenę celebrytów i popularnych twórców internetowych pod kątem poziomu zaangażowania w tematy istotne społecznie. Wyraźnie pozytywnie wyróżniła się w nim Martyna Wojciechowska, której aktywność na obu polach zauważyło niemal dwie trzecie pytanych. Na końcu rankingu znaleźli się z kolei m.in. Maciej Maleńczuk czy Radosław Majdan, którzy w powyższych dwóch parametrach uzyskali nie więcej niż kilkanaście procent wskazań.
więcej
|
Reklamy Lubelli, Biedronki i Play najpopularniejsze na polskim YouTube
W pierwszym kwartale 2022 roku w polskim YouTube najpopularniejszą reklamą był spot z kurami Lubelli - wynika z zestawienia YouTube Ads Leaderboard. Na podium znalazły się także reklamy Biedronki i Playa.
więcej
|
"Podatek od VoD" ciągle dochodowy. Ile zapłaciły serwisy?
W pierwszym kwartale tego roku dostawcy audiowizualnych usług medialnych zapłacili 7,6 mln zł tzw. "podatku od VoD" - wynika z danych Polskiego Instytutu Sztuk Filmowej, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl. To wzrost o prawie 600 tysięcy zł miliony względem poprzedniego kwartału.
więcej
|
Wirtualna Polska inwestuje w rozwój branży gastronomicznej. 20 milionów zł dla Restaumatic Medialny gigant inwestuje w rozwój polskiej marki IT, dostarczającej narzędzia do zarządzania restauracją i obsługi zamówień online. To dobra wiadomość, która powinna ucieszyć zwłaszcza restauratorów. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Celebryci i influencerzy a tematy ważne społecznie. Na czele Martyna Wojciechowska, na końcu Radosław Majdan
Dom mediowy MediaCom (GroupM) w corocznym badaniu Influence Power Index zapytał Polaków o ocenę celebrytów i popularnych twórców internetowych pod kątem poziomu zaangażowania w tematy istotne społecznie. Wyraźnie pozytywnie wyróżniła się w nim Martyna Wojciechowska, której aktywność na obu polach zauważyło niemal dwie trzecie pytanych. Na końcu rankingu znaleźli się z kolei m.in. Maciej Maleńczuk czy Radosław Majdan, którzy w powyższych dwóch parametrach uzyskali nie więcej niż kilkanaście procent wskazań.
więcej
|
Poparcie PiS rośnie, ale partia rządząca straci władzę
Notowania PiS rosną, ale biorąc pod uwagę podział mandatów, partia Jarosława Kaczyńskiego traci władzę niezależnie od tego, w jakiej formule opozycja startuje w wyborach parlamentarnych – wynika z trzech badań preferencji wyborczych wykonanych przez United Surveys dla DGP i RMF FM.
więcej
|
|
|