Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 21 Czerwca 2022
 
 
 
Festiwal w Opolu zyskał 450 tys. widzów. ,,Tych lat nie odda nikt" hitem
 
Tegoroczny festiwal w Opolu w TVP1 i TVP Polonia oglądało średnio 1,94 mln widzów, o 450 tys. osób więcej niż przed rokiem. Jedynka w czasie transmisji imprezy była zdecydowanym liderem rynku. Najwięcej widzów zgromadził koncert „Tych lat nie odda nikt”. więcej
 
 
Gong ze Złotym Lwem w Cannes za kampanię dla Netflixa, Publicis i VML&R z brązami
 
Trzy polskie agencje zostały nagrodzone w pierwszym dniu Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2022. Agencja Gong otrzymała Złotego Lwa, a Publicis Worldwide Polska i VMLY&R - po Brązowym Lwie. więcej
 
 
Emitel potroił zysk. 208 mln zł od TVP i Cyfrowego Polsatu, nowe umowy z Polskim Radiem
 
Operator radiofuzyjny i radiotelekomunikacyjny Emitel w ub.r. zwiększył przychody o 8,3 proc. do 485,91 mln zł, z czego 207,7 mln zł pochodziło od Telewizji Polskiej i Cyfrowego Polsatu, najmocniej obecnych w naziemnej telewizji. Spółka osiągnęła 112,94 mln zł zysku netto, dużo więcej niż łącznie we wcześniejszych dwóch latach. więcej
 
 
Zarobki w public relations 15 proc. w górę. 23 tys. zł dla CEO, 15 tys. zł dla dyrektora
 
W branży public relations osoby pracujące na stanowiskach specjalistów zarabiają do 15 proc. więcej w porównaniu z danymi z roku 2021, a stawki cennikowe agencji PR wzrosły przeciętnie o 9 proc. - wynika z badania Związku Firm Public Relations. Osoba w randze prezes (CEO) może liczyć miesięcznie na 23 567 zł brutto. Pensje dyrektorskie wahają się od 12 tys. zł 22 tys. zł, asystenci mogą liczyć na około 3,3 tys. zł miesięcznie. więcej
 
 
W Polsacie będzie nowy talent-show ,,Starstruck", zastąpi ,,Twoja twarz brzmi znajomo"
 
Telewizja Polsat wiosną 2023 roku planuje pokazać polską wersję talent-show „Starstruck”, który w ramówce ma zastąpić nadawany od niemal 10 lat program „Twoja twarz brzmi znajomo” - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Część widzów tylko z TVP. ,,Opozycja może kwestionować wyniki wyborów" więcej
 
Od 1993 r. Danuta Holecka nieprzerwanie pracuje w TVP. Ale dopiero teraz jest tak wysoko. "Była szarą myszką" więcej
 
Nowy kanał News24 średnio ogląda 35 widzów więcej
 
Teleturnieje, których już nie ma. Kiedyś śledziły je miliony widzów więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Szef Newsroomu Fakt.pl Ringier Axel Springer
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Specjalista ds. komercjalizacji audycji TVP
Redaktor Polskieradio.pl
Redaktor działu ,,Historia" Polskieradio.pl
Senior Graphic Designer Peppermint powered by Quad
PR Junior Account Executive / PR Account Executive MSL
Art Director / Illustrator Peppermint powered by Quad
Senior Copywriter Peppermint powered by Quad
Realizator Autopromocji / Creative producer (m/k) Kino Polska TV SA
Kierownik Produkcji TV (autopromocja) - m/k Kino Polska TV SA
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Festiwal w Opolu zyskał 450 tys. widzów. ,,Tych lat nie odda nikt" hitem

Tegoroczny festiwal w Opolu w TVP1 i TVP Polonia oglądało średnio 1,94 mln widzów, o 450 tys. osób więcej niż przed rokiem. Jedynka w czasie transmisji imprezy była zdecydowanym liderem rynku. Najwięcej widzów zgromadził koncert „Tych lat nie odda nikt”. więcej

Emitel potroił zysk. 208 mln zł od TVP i Cyfrowego Polsatu, nowe umowy z Polskim Radiem

Operator radiofuzyjny i radiotelekomunikacyjny Emitel w ub.r. zwiększył przychody o 8,3 proc. do 485,91 mln zł, z czego 207,7 mln zł pochodziło od Telewizji Polskiej i Cyfrowego Polsatu, najmocniej obecnych w naziemnej telewizji. Spółka osiągnęła 112,94 mln zł zysku netto, dużo więcej niż łącznie we wcześniejszych dwóch latach. więcej

W Polsacie będzie nowy talent-show ,,Starstruck", zastąpi ,,Twoja twarz brzmi znajomo"

Telewizja Polsat wiosną 2023 roku planuje pokazać polską wersję talent-show „Starstruck”, który w ramówce ma zastąpić nadawany od niemal 10 lat program „Twoja twarz brzmi znajomo” - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. więcej

TVN24 zakłócany? ,,Możliwy problem z odbiorem usługi w lokalu klienta"

Jeden z internautów narzeka na problemy z odbiorem TVN24 w sieci kablowej UPC. Kiedy w kanale informacyjnym pojawiały się nieprzychylne dla PiS wypowiedzi opozycji lub ekspertów, sygnał miał zanikać. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Fura, rzecznik operatora twierdzi, że zamieszczony przez abonenta film może świadczyć o problemach z odbiorem usługi w jego domu. więcej

TVP jesienią przejdzie na DVB-T2/HEVC? Kurski mówi o ,,cukiereczku"

Telewizja Polska ma prawo do końca 2023 roku nadawać swoje główne kanały w starym standardzie naziemnej telewizji cyfrowej. Prezes TVP Jacek Kurski zasugerował jednak, że mimo takiego pozwolenia UKE, nadawca publiczny może przejść na DVB-T2/HEVC już w listopadzie br. przy okazji mundialu w Katarze. więcej

Straż Marszałkowska odgrodziła premiera od dziennikarzy, przepuszczono tylko TVP Info

W poniedziałek w Sejmie doszło do incydentu - Straż Marszałkowska zagrodziła reporterom drogę do premiera Mateusza Morawieckiego, a przepuściła tylko TVP Info. Publiczny nadawca nagrał wypowiedź premiera na zewnątrz - wynika z relacji reportera sejmowego Radia Nowy Świat, Klaudiusza Slezaka. więcej

15 dodatkowych stacji TVP na satelicie? Kurski chce zmian w przepisach

Choć KRRiT nie widzi potrzeby, żeby platformy satelitarne oferowały wszystkie wersje regionalne TVP3, to wkrótce Polsat Box i Canal+ mogą zostać do tego zmuszone. W „Gościu Wiadomości” prezes TVP Jacek Kurski zdradził, że trwają prace nad stosownymi przepisami. Stacje TVP mają też otwierać listy kanałów wszystkich operatorów płatnej telewizji. więcej

Canal+ Polska szykuje ,,Strange Angels", trzeci sezon ,,Belfra" i serial razem z Polsatem

Ruszyły zdjęcia do nowego serialu Canal+ Polska „Strange Angels” o zjawiskach nadprzyrodzonych. Nadawca na przyszły rok zapowiada też premierę trzeciego sezonu serialu „Belfer”, w którym tytułową rolę znów zagra Maciej Stuhr, oraz „Sortowni” - pierwszego od lat serialu realizowanego wspólnie z Polsatem. więcej

Canal+ zamknął kanał telewizyjny o piłce nożnej

Francuska platforma cyfrowa Canal+ i jej serwis streamingowy MyCanal w ostatnich tygodniach redukują liczbę kanałów telewizyjnych. Po zapowiedzi usunięcia z oferty 6 stacji od zewnętrznych dostawców, zakończono emisję piłkarskiego kanału Foot+, obecnego w ofercie operatora od 23 lat. więcej

60 tys. zł za spot przy meczach siatkówki w TVP

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej ogłosiło ofertę handlową na lipiec br. Najwyżej wyceniono w niej spoty przy meczach siatkarskiej Ligi Narodów z udziałem Polaków - kosztują 60 tys. zł. więcej

CDA zwiększa dostępność w telewizorach Smart TV. Na liście Sharp, Grundig i Blaupunkt

Platforma CDA poinformowała o rozszerzeniu dostępności jej usług o kolejne modele telewizorów Smart TV. Dzięki partnerstwu z NetRange treści z CDA staną się dostępne w odbiornikach takich marek, jak Sharp, Beko, Grundig, Blaupunkt, Dyon, Changhong, czy Konka.   więcej

W lipcu najdroższa reklama w TVN przy "Faktach"

W cenniku reklamowym TVN Media na lipiec br. najwyżej wyceniono spot emitowany przy wieczornym wydaniu "Faktów" w TVN - kosztuje 35 tys. zł. więcej

Canal+ Sport startuje w Czechach i na Słowacji. Atutem transmisje z Premier League

Od początku sierpnia 2022 roku kibice w Czechach i na Słowacji otrzymają możliwość oglądania kanału Canal+ Sport. Za miesięczną opłatę w wysokości od 189 koron czeskich widzowie będą mogli oglądać między innymi transmisje z rozgrywek angielskiej ligi Premier League. więcej

Pod koniec roku wystartuje CNN Business Arabic

W 2022 roku w ofercie CNN pojawi się kanał CNN Business Arabic. Według planów nowa oferta będzie zapewniać newsy i materiały dotyczące kwestii biznesowych dla widzów posługujących się językiem arabskim. Propozycja ma uzupełnić lukę w międzynarodowej ekspansji amerykańskiego nadawcy telewizyjnego. więcej

Adrian Borecki kolejnym reporterem prowadzącym krótsze wydania ,,Wiadomości"

Jako gospodarz krótszych wydań „Wiadomości” TVP zadebiutował kolejny reporter programu - Adrian Borecki. W redakcji pracuje od czterech lat. więcej

W TVP1 wystartował codzienny nowy kolumbijski serial ,,Bolivar"

W poniedziałek, 20 czerwca telewizyjna Jedynka rozpoczęła emisję nowego kolumbijskiego serialu kostiumowego „Bolivar”. Cykl oglądać można w codziennym prime-time stacji. więcej

Canal+ i Polsat wspólnie wyprodukują serial "Sortownia"

Spółki Canal+ Polska i Telewizja Polsat razem wyprodukują serial dla polskich widzów. Premiera "Sortowni" planowana jest w pierwszej połowie 2023 r. w Canal+ Premium, Canal+ online oraz Polsat Box Go, a następnie na antenie Polsatu. więcej

Play za 1,8 mld zł sprzedaje 50 proc. sieci światłowodowej UPC Polska

Zarząd P4, operatora sieci telekomunikacyjnej Play, podpisał z Infravia V Invest umowę sprzedaży 50 proc. udziałów w spółce zależnej FiberForce za 1,775 mld zł, przy zastrzeżeniu standardowych korekt opisanych w umowie oraz zgód regulacyjnych. P4 wniesie do FiberForce sieć światłowodową UPC Polska, wspólnie z inwestorem zapowiada jej rozwój o kolejne 2 mln przyłączy. więcej

Ukraina zakazuje rosyjskiej muzyki i książek. W Mołdawii blokada transmisji rosyjskich programów informacyjnych

Na Ukrainie zakazano importu książek z Rosji i Białorusi - podała agencja Ukrinform. Parlament zabronił też nadawania rosyjskiej muzyki w transporcie publicznym i w mediach elektronicznych. Mołdawska prezydent Maia Sandu podpisała ustawę o walce z dezinformacją i propagandą, która przewiduje m.in. zakaz transmisji rosyjskich programów informacyjnych i analitycznych oraz pokazywania rosyjskich filmów o tematyce wojennej - informuje serwis Newsmaker. więcej

One Fulfillment by Allegro bez opłat dla nowych sprzedawców

Allegro w ramach usługi One Fulfillment by Allegro zapewnia sprzedawcom magazynowanie i wysyłkę produktów sprzedawanych na platformie. Obecnie nowi użytkownicy mogą korzystać z usługi przez 30 dni bez opłat. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Tomasz Żąda kolejną osobą, która straciła audycje w Trójce

Tomasz Żąda, dziennikarz muzyczny Trójki, związany z tą stacją od ponad 30 lat, przestał prowadzić programy na antenie. Można go teraz jedynie zobaczyć w filmach na youtubowym kanale rozgłośni. więcej

 
RMF FM i RMF24 rezygnują z dodatkowych wydań "Faktów"

Od poniedziałku Radio RMF FM nie nadaje już w ciągu dnia "Faktów" w połowie godziny, które wprowadzono do ramówki, gdy rozpoczęła się wojna w Ukrainie. Dodatkowe wydania serwisów informacyjnych zniknęły też z internetowej stacji RMF24, mimo że wcześniej zapowiadano, że będą tam obecne co pół godziny. więcej

 
Kielecka ekipa Radia Rekord w ten weekend wita się z mieszkańcami. Znamy nazwiska dziennikarzy

- Jeszcze w tym tygodniu chcemy ruszyć z pełnym programem w internecie. Mamy gotowe studio, ekipę w komplecie. Czekamy aż wreszcie będziemy mogli włączyć nadajnik - mówi nam Rafał Tatarek, właściciel Radia Rekord. Stacja nadal nie może ruszyć z emisją analogową, bo czeka na międzynarodowe ustalenia dotyczące częstotliwości, na której będzie nadawać. więcej

 
Ukraina zakazuje rosyjskiej muzyki i książek. W Mołdawii blokada transmisji rosyjskich programów informacyjnych

Na Ukrainie zakazano importu książek z Rosji i Białorusi - podała agencja Ukrinform. Parlament zabronił też nadawania rosyjskiej muzyki w transporcie publicznym i w mediach elektronicznych. Mołdawska prezydent Maia Sandu podpisała ustawę o walce z dezinformacją i propagandą, która przewiduje m.in. zakaz transmisji rosyjskich programów informacyjnych i analitycznych oraz pokazywania rosyjskich filmów o tematyce wojennej - informuje serwis Newsmaker. więcej

 
Radio Gra liderem słuchalności w Toruniu. 3,8 proc. udziału Radia Maryja

Liderem rynku radiowego w Toruniu jest Radio Gra. Na podium znajdują się jeszcze RMF FM i Meloradio - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Gong ze Złotym Lwem w Cannes za kampanię dla Netflixa, Publicis i VML&R z brązami

Trzy polskie agencje zostały nagrodzone w pierwszym dniu Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2022. Agencja Gong otrzymała Złotego Lwa, a Publicis Worldwide Polska i VMLY&R - po Brązowym Lwie. więcej

Brasil, Red8 i 2012 Agency walczą o obsługę reklamową Link4

Firma ubezpieczeniowa Link4 (Grupa PZU) rozpoczęła przetarg na obsługę reklamową. Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że biorą w nim udział agencje Red8, 2012 Agency i Brasil. Ta ostatnia broni obsługi ubezpieczyciela. więcej

Dawid Jarecki commercial directorem w Euvic Media

Dawid Jarecki objął funkcję commercial directora w domu mediowym Euvic Media (Euvic Performance). To nowe stanowisko w strukturach firmy, jego powstanie związane jest z strategicznym rozwojem Euvic Media. więcej

Nestle przesunęło przetarg mediowy na przyszły rok

Koncern Nestle Polska, właściciel takich marek, jak m.in. KitKat czy Winiary zrezygnował z prowadzenia rozpoczętego przetargu mediowego. Firma przeniosła jego realizację na przyszły rok - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Do końca przyszłego roku firma będzie mediowo obsługiwana przez agencję UM Thrive (Mediabrands). więcej

Dentsu tworzy globalną sieć kreatywną - dentsu Creative

Grupa dentsu, do której należą m.in. Carat, Isobar integruje swoje agencje kreatywne, tworząc nową sieć dentsu Creative. Utworzenie globalnej sieci kreatywnej jest częścią strategii, której celem jest uproszczenie oferty dla klientów i zapewnienie im jeszcze większego wsparcia biznesowego. Szefem dentsu Creative w Polsce i regionie CEE został Krzysztof Mocek. więcej

Google chce lepiej chronić nastolatków. Chodzi o wyświetlanie reklam i kontrowersyjnych treści

Google zapowiedział, że od połowy sierpnia 2022 roku zmieni sposób wyświetlania reklam kierowanych do młodych użytkowników. W planach jest całkowite odejście od personalizacji reklam pokazywanych nastolatkom, a także filtrowanie przekazu reklamowego zawierającego kontrowersyjne treści. więcej

W lipcu najdroższa reklama w TVN przy "Faktach"

W cenniku reklamowym TVN Media na lipiec br. najwyżej wyceniono spot emitowany przy wieczornym wydaniu "Faktów" w TVN - kosztuje 35 tys. zł. więcej

Antybaton marki Łowicz reklamowany przez Feeders Agency

Ruszyła kampania reklamowa Antybatonu - nowego produktu marki Łowicz należącej do Grupy Maspex. Kreację spotów telewizyjnych i internetowych przygotowała Feeders Agency. więcej

Hand Made obroniła obsługę marki Kozel

Agencja Hand Made obroniła w przetargu obsługę mediów społecznościowych marki Kozel, należącego do Kompanii Piwowarskiej. więcej

Freundschaft powiększa się o team kreatywny. Dołączyli Sylwia Has i Johan Pasternak

Do zarządzanego przez Marcina Mroczka działu kreacji agencji Feundschaft dołączył kolejny zespół kreatywny, Sylwia Has (senior copywriter) oraz Johan Pasternak (senior art director). więcej

Winiary z loterią ,,Sosy Winiary robią różnicę"

Firma Nestlé Polska powierzyła agencji Unique One opracowanie ogólnopolskiej loterii dla marki Winiary pod hasłem „Sosy Winiary robią różnicę”. więcej

PKO BP reklamuje pożyczkę "na chwile warte historii"

Wystartowała kampania pożyczki gotówkowej PKO Banku Polskiego pod hasłem „Pożyczka na chwile warte historii". więcej

Nośniki Digital Signage w salonach Grupy Polsat Plus w całej Polsce

Grupa Polsat Plus zdecydowała się na wdrożenie nośników Digital Signage w salonach w całej Polsce. Całościowy nadzór i wykonanie projektu należą do firmy Solix.  więcej

Wawel rusza z nową kampanią Mieszanki Krakowskiej

Wystartowała kampania reklamowa Mieszanki Krakowskiej, w której został zaprezentowany nowy, okrągły kształt znanych owocowych galaretek w czekoladzie marki Wawel. Kampanię przygotowała agencja BeDigital. więcej

Marcin Dorociński w nowej reklamie Santander Banku zwraca się do nastolatków

Rusza kolejna odsłona kampanii Santander Bank Polska z Marcinem Dorocińskim w roli głównej. Nowy spot skierowany jest do nastolatków oraz ich rodziców i zachęca do wspierania niezależności młodych ludzi i pomagania w wejściu w dorosłość. więcej

BrandBuddies tworzy jednostkę managementu twórców internetowych

New Media Management to nowa jednostka dedykowana twórcom internetowym powołana przez agencję influencer marketingu BrandBuddies. Koncentruje się ona na pozyskiwaniu dla nich współprac komercyjnych. więcej

Orlen dostał zgodę KE na kupno Grupy Lotos. Marka Lotos zniknie jesienią?

Komisja Europejska zaakceptowała zaproponowane przez PKN Orlen środki zaradcze dotyczące przejęcia Grupy Orlen, jednym z nich jest sprzedaż ponad 400 stacji paliwowych Lotos węgierskiemu koncernowi MOL, który chce je przemianować na własną markę. - Planujemy przejąć Grupę Lotos na przełomie lipca i sierpnia - zapowiada Daniel Obajtek, prezes Orlenu. więcej

Shopee z nową reklamą. Bohaterowie tańczą w rytm "Kaczuszek"

Platforma zakupowa Shopee rozpoczęła nową kampanię reklamową, w której promuje wakacyjną wyprzedaż. Marka ponownie wykorzystuje w spocie znaną melodię - tym razem bohaterowie reklamy śpiewają i tańczą w rytm znanej melodii "Kaczuszki". więcej

Małgorzata Socha i Ewa Kasprzyk reklamują wielką promocję w Salonach Agata

Sieć Salonów Agata rozpoczyna kampanię reklamującą promocje m.in. mebli tapicerowanych: sof, narożników, foteli i innych, w różnych stylach, odcieniach i właściwościach tkanin. Promocję wspiera nowy spot z udziałem ambasadorek marki – Małgorzaty Sochy i Ewy Kasprzyk. więcej

Maciej Paciorek: ze Ströer Polska na dyrektora sprzedaży i członka zarządu Screen Network

Maciej Paciorek objął stanowisko dyrektora sprzedaży firmy cyfrowej reklamy zewnętrznej Screen Network. Dołączył jednocześnie do zarządu spółki. Ostatnie 15 lat pracował w grupie Ströer Polska. więcej

One Fulfillment by Allegro bez opłat dla nowych sprzedawców

Allegro w ramach usługi One Fulfillment by Allegro zapewnia sprzedawcom magazynowanie i wysyłkę produktów sprzedawanych na platformie. Obecnie nowi użytkownicy mogą korzystać z usługi przez 30 dni bez opłat. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Straż Marszałkowska odgrodziła premiera od dziennikarzy, przepuszczono tylko TVP Info

W poniedziałek w Sejmie doszło do incydentu - Straż Marszałkowska zagrodziła reporterom drogę do premiera Mateusza Morawieckiego, a przepuściła tylko TVP Info. Publiczny nadawca nagrał wypowiedź premiera na zewnątrz - wynika z relacji reportera sejmowego Radia Nowy Świat, Klaudiusza Slezaka. więcej

Dziennikarze francuskiej telewizji przypadkiem zdradzili Rosjanom pozycje ukraińskiego batalionu

Francuscy reporterzy telewizyjni wyemitowali - prawdopodobnie nieautoryzowany - materiał, wskutek czego zdradzili Rosjanom pozycje ukraińskiego batalionu. Nastąpił ostrzał, w wyniku którego zginęła co najmniej jedna osoba, inna została ranna. - Na wojnie roi się od dziennikarzy pozbawionych kompetencji. A to pociąga za sobą bardzo poważne konsekwencje - komentuje Marcin Wyrwał, pracujący w Ukrainie dla Onetu. więcej

Polska wdraża unijną dyrektywę o prawie autorskim, którą bezskutecznie zaskarżyła do TSUE. Jest projekt nowelizacji

Resort kultury skierował do konsultacji publicznych projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, który ma wdrożyć dwie dyrektyw Parlamentu Europejskiego i Rady UE. Przepis jednej z nich, dotyczący kontroli treści publikowanych na platformach internetowych, Polska bez powodzenia zaskarżyła do Trybunału Sprawiedliwości UE, a politycy PiS nazywali regulację "Acta 2". więcej

,,Nowa Gazeta Biłgorajska" sprzedana. Właścicielem - Grupa Wydawnicza Wspólnota

Ukazująca się od dwóch dekad „Nowa Gazeta Biłgorajska” ma nowego właściciela: tytuł kupiła Grupa Wydawnicza Wspólnota, dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - To przemyślaną decyzja pod każdym względem, tytuł trafia do silnej grupy - zapewnia prezes dotychczasowego wydawcy, Anna Borowiec. więcej

IV konferencja Media Przyszłości z udziałem szefów europejskich agencji prasowych

Tegoroczna konferencja Media Przyszłości, organizowana jak co roku przez Polską Agencję Prasową, to wyjątkowe wydarzenie z udziałem szefów europejskich agencji prasowych, przedstawicieli polskich i zagranicznych mediów oraz ośrodków badawczych i firm technologicznych. więcej

Nowy dziennikarz w Gazecie Wyborczej". Przeszedł z ,,Wprost"

Bolesław Breczko, przez ostatni rok dziennikarz tygodnika „Wprost”, dołączył do działu gospodarczego „Gazety Wyborczej” (Agora) - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Polska wdraża unijną dyrektywę o prawie autorskim, którą bezskutecznie zaskarżyła do TSUE. Jest projekt nowelizacji

Resort kultury skierował do konsultacji publicznych projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, który ma wdrożyć dwie dyrektyw Parlamentu Europejskiego i Rady UE. Przepis jednej z nich, dotyczący kontroli treści publikowanych na platformach internetowych, Polska bez powodzenia zaskarżyła do Trybunału Sprawiedliwości UE, a politycy PiS nazywali regulację "Acta 2". więcej

Informacje i publicystyka: WP.pl przed Onetem, witryny Radia ZET i RMF FM najmocniej w dół

Po sporym spadku Onet stracił na rzecz WP.pl pozycja lidera zasięgowego platform informacyjno-publicystycznych. Duże wzrosty osiągnęły o2.pl, Interia i Gazeta.pl, natomiast znacząco zmalały statystyki portalu Radia ZET i RMF24.pl. więcej

Marketerzy będą zwiększać w tym roku wydatki na influencer marketing

Rynek influencer marketingu wrócił już do normalności po pandemii, a marketerzy planują w 2022 r. zwiększać wydatki na tę część marketing miksu. Najpopularniejszym wyborem jest Instagram - wynika z raportu „Rynek Influencerów w Polsce – 2022”, przygotowanego przez REACHaBLOGGER. więcej

TikTok nieszczery w sprawie bezpieczeństwa użytkowników. Dane z USA trafiały do Chin

Pomimo solennych zapewnień, że dane o użytkownikach TikToka nie są przekazywane do Chin szefostwo aplikacji mijało się z prawdą. Jak wynika z nagranych rozmów, platforma pozwalała na przekazywanie informacji o użytkownikach ze Stanów Zjednoczonych do chińskiej centrali ByteDance, koncernu będącego właścicielem TikToka. więcej

Google chce lepiej chronić nastolatków. Chodzi o wyświetlanie reklam i kontrowersyjnych treści

Google zapowiedział, że od połowy sierpnia 2022 roku zmieni sposób wyświetlania reklam kierowanych do młodych użytkowników. W planach jest całkowite odejście od personalizacji reklam pokazywanych nastolatkom, a także filtrowanie przekazu reklamowego zawierającego kontrowersyjne treści. więcej

Zalando przejęło markę modową Highsnobiety

Odzieżowa platforma e-commerce'owa Zalando kupiła większościowy pakiet udziałów w Highsnobiety, globalnej marce mediowej z zakresu mody i lifestylu. więcej

CDA zwiększa dostępność w telewizorach Smart TV. Na liście Sharp, Grundig i Blaupunkt

Platforma CDA poinformowała o rozszerzeniu dostępności jej usług o kolejne modele telewizorów Smart TV. Dzięki partnerstwu z NetRange treści z CDA staną się dostępne w odbiornikach takich marek, jak Sharp, Beko, Grundig, Blaupunkt, Dyon, Changhong, czy Konka.   więcej

Telegram ma 700 mln użytkowników miesięcznie. Aplikacja wprowadza wersję Premium

Mobilny komunikator Telegram ma obecnie na świecie 700 mln użytkowników korzystających z platformy każdego miesiąca. Firma zaczyna monetyzować narzędzie wprowadzając płatną wersję Premium w cenie 5 – 6 dolarów, która oferuje dodatkowe możliwości komunikacyjne. więcej

One Fulfillment by Allegro bez opłat dla nowych sprzedawców

Allegro w ramach usługi One Fulfillment by Allegro zapewnia sprzedawcom magazynowanie i wysyłkę produktów sprzedawanych na platformie. Obecnie nowi użytkownicy mogą korzystać z usługi przez 30 dni bez opłat. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Rosnące koszty życia dobijają młodych

Trudna sytuacja finansowa to główna przyczyna niepokoju odczuwanego przez przedstawicieli pokoleń urodzonych pod koniec ubiegłego stulecia i na początku XXI wieku - wynika z raportu Global 2022 Gen Z & Millennial Survey, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte. Jedna trzecia millenialsów pracuje na półtora lub więcej etatu. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Zarobki w public relations 15 proc. w górę. 23 tys. zł dla CEO, 15 tys. zł dla dyrektora

W branży public relations osoby pracujące na stanowiskach specjalistów zarabiają do 15 proc. więcej w porównaniu z danymi z roku 2021, a stawki cennikowe agencji PR wzrosły przeciętnie o 9 proc. - wynika z badania Związku Firm Public Relations. Osoba w randze prezes (CEO) może liczyć miesięcznie na 23 567 zł brutto. Pensje dyrektorskie wahają się od 12 tys. zł 22 tys. zł, asystenci mogą liczyć na około 3,3 tys. zł miesięcznie. więcej

Ewa Grzech na czele nowego działu komunikacji Avon Polska

Avon Polska stworzyło zintegrowany dział komunikacji, skupiający wszystkie obszary komunikacyjne w strukturach marki. Na jego czele stanęła Ewa Grzech, awansując na stanowisko head of integrated communications. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Pracownicy Apple chcą mieć głos. Założyli pierwszy związek zawodowy w firmie
TikTok nieszczery w sprawie bezpieczeństwa użytkowników. Dane z USA trafiały do Chin
Telegram ma 700 mln użytkowników miesięcznie. Aplikacja wprowadza wersję Premium
Play za 1,8 mld zł sprzedaje 50 proc. sieci światłowodowej UPC Polska
Kawa nie zagraża ciąży
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj