Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Piątek 15 Lipca 2022
 
 
 
Telewizja Republika z pierwszym zyskiem w historii, obcięła koszty pracownicze o jedną czwartą
 
W ub.r. Telewizja Republika pierwszy raz w swojej 9-letniej historii osiągnęła zysk netto - 228 tys. zł. Nadawca zanotował wzrost przychodów o 12,4 proc., utrzymując w ryzach koszty operacyjne, m.in. dzięki zmniejszeniu o 24 proc. wydatków na pracowników - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Mata chce zostać prezydentem? "Nie do wiary, że ludzie tak na serio przyjęli jego oświadczenie"
 
- Oficjalnie rozpoczynam moją kampanię na urząd prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej w 2040 r. - zapowiedział w najnowszym nagraniu Mata. Raper obiecał m.in. że nagra 33 płyty do 2033 r. i dofinansuje start-upy dla młodych. Postraszył też PiS: "czas działa na waszą niekorzyść". Eksperci są zgodni: to świetny zabieg marketingowy. - Takimi działaniami doprowadza się do rekordowych wyników sprzedażowych i osiąga szczyty list przebojów - uważa Jacek Kochaniec, digital marketing specialist w Cube Group. więcej
 
 
TVP planuje wyższe wpływy z reklam i rekompensaty. Obligacje skarbowe przyniosą 171 mln zł straty
 
W planie finansowym na br. Telewizja Polska zapisała wzrost przychodów z reklam i sponsoringu oraz rekompensaty abonamentowej. Nadawca inflację odczuje m.in. w wyższych kosztach energii i usług zewnętrznych, a ze sprzedaży obligacji skarbowych spodziewa się minimum 171 mln zł straty. więcej
 
 
31,2 proc. udziału RMF FM w II kwartale, Eska i SuperNova najbardziej w dół
 
W drugim kwartale br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem w zestawieniu. Zyskały także Polskie Radio 24 i Radio ZET, a na czele spadków znalazły się Eska i SuperNova - raport Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
,,Tygodnik Powszechny" od półtora roku ze stratą. ,,Ogromny wzrost presji kosztowej"
 
W ub.r. wydawca „Tygodnika Powszechnego” przy niewielkim spadku wpływów i wzroście kosztów operacyjnych o 8,1 proc. zanotował 149 tys. zł straty netto, a od stycznia do maja br. jego strata sięgnęła 185,3 tys. zł. Firma podkreśla, że od jesieni ub.r. działa w warunkach „ogromnego wzrostu presji kosztowej”, którą pogłębił wybuch wojny na Ukrainie. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
TVP ze 100 procesami ws. ochrony dóbr osobistych. Sądzi się też z ZUS i kontrahentami więcej
 
,,Przegląd Sportowy" po 22 latach przestaje ukazywać się w soboty więcej
 
Kiedy nadawcy powalczą o rekompensaty związane z DVB-T2/HEVC? "Monitorujemy nasze straty" więcej
 
Drastyczny spadek zysku netto Telewizji Polskiej. Koszty 22 proc. w górę więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Knowledge and Training Specialist Ringier Axel Springer
Influencer Marketing Specialist LiquidThread
Account Executive / Senior Account Executive ( kampanie 360) Saatchi & Saatchi IS
Młodszy Specjalista ds. Wsparcia Sprzedaży Digital TVP
Senior Event Manager El Padre
DYREKTOR Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) z siedzibą w Pradze, Budapeszcie, Pekinie. Polska Organizacja Turystyczna
Młodszy specjalista w dziale Traffic (m/k) Kino Polska TV SA
Digital Programming/Content Curation Specialist Kino Polska TV SA
Technik digitalizacji i postprodukcji Kino Polska TV SA
Specjalista ds. Ramówki Kino Polska TV SA
Młodszy technik digitalizacji i postprodukcji Kino Polska TV SA
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Telewizja Republika z pierwszym zyskiem w historii, obcięła koszty pracownicze o jedną czwartą

W ub.r. Telewizja Republika pierwszy raz w swojej 9-letniej historii osiągnęła zysk netto - 228 tys. zł. Nadawca zanotował wzrost przychodów o 12,4 proc., utrzymując w ryzach koszty operacyjne, m.in. dzięki zmniejszeniu o 24 proc. wydatków na pracowników - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

TVP planuje wyższe wpływy z reklam i rekompensaty. Obligacje skarbowe przyniosą 171 mln zł straty

W planie finansowym na br. Telewizja Polska zapisała wzrost przychodów z reklam i sponsoringu oraz rekompensaty abonamentowej. Nadawca inflację odczuje m.in. w wyższych kosztach energii i usług zewnętrznych, a ze sprzedaży obligacji skarbowych spodziewa się minimum 171 mln zł straty. więcej

Player kręci serial na podstawie powieści ,,Motylek"

Platforma Player.pl (TVN Warner Bros. Discovery) rozpoczęła zdjęcia do serialu kryminalnego, który będzie ekranizacją powieści „Motylek” Katarzyny Puzyńskiej. Produkcja trafi do serwisu prawdopodobnie w przyszłym roku. Producentem wykonawczym jest Akson Studio. więcej

Reality-show z Dodą szukającą partnera od września w Polsacie

Polsat potwierdza, że jesienią pokaże reality-show „Doda. 12 kroków do miłości”, w którym piosenkarka Dorota Rabczewska będzie szukała partnera życiowego. Produkcją programu zajął się Rochstar. więcej

,,You can dance - nowa generacja 2" od stycznia w TVP1

Drugi sezon „You can dance - nowa generacja” będzie emitowany w TVP1. Premiera planowana jest na styczeń 2023 roku. W tym tygodniu rozpoczęły się nagrania do show. więcej

Nowy naziemny pakiet Polsat Box promowany w telewizji i internecie

Platforma Polsat Box wprowadziła nowy pakiet telewizji naziemnej z 10 kanałami tematycznymi i nowym dekoderem w standardzie DVB-T2 HEVC. Ofertę dostępną za pomocą MUX-4 wspiera kampania reklamowa w telewizji i internecie. więcej

TVP3 zmienia pasma emisji ,,Studia Lotto" i ,,Dziennika regionów"

Od poniedziałku, 1 sierpnia „Studio Lotto” w TVP3 będzie emitowane o godz. 22.00. więcej

Gary Lineker najlepiej opłacanym prezenterem BBC

Roczna pensja gwiazdy BBC Gary'ego Linekera wyniosła 1,35 mln funtów, co czyni go najlepiej opłacanym prezenterem publicznego nadawcy. Druga na liście Zoe Ball zarobiła w rok 980 tysięcy funtów. więcej

Prawie wszystkie dzieci w wieku 10-15 lat oglądają telewizję

Ponad 94 proc. dzieci w wieku 10-15 lat korzysta z telewizora, niewiele mniej używa smartfona (91,5 proc.). Laptopa albo notebooka używa 74,7 proc. badanych w tej grupie wiekowej, a tabletu - 27,8 proc. To wyniki Badania Założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów. więcej

TVP1 liderem, TVP2 wyprzedziła Polsat. ,,Fakty" i ,,Wiadomości" hitami

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „Fakty”, „Wiadomości” i siatkarski mecz Słowenia-Polska. Pozycję lidera oglądalności wśród stacji zajęła TVP1, a TVP2 wyprzedziła Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Agrounia pozywa TVP za materiały w ,,Wiadomościach" i ,,Panoramie", chce przeprosin i 100 tys. zł

Lider Agrounii Michał Kołodziejczak zapowiedział złożenie pozwu przeciwko Telewizji Polskiej i jej dwóm dziennikarzom: Marcie Niźnik oraz Krzysztofowi Nowina-Konopce. Chodzi o materiały wyemitowane w lutym br. w „Wiadomościach” i „Panoramie”. - Chcemy ukarać konkretnych dziennikarzy i TVP - podkreśla Kołodziejczak. więcej

TVP ma trzy oferty dot. wozu satelitarnego dla TVP3 Rzeszów, wyda 2,4 mln zł

W przetargu Telewizji Polskiej dotyczącym kupna wozu transmisyjnego ze stacją satelitarną DSNG POL34 na potrzeby TVP3 Rzeszów złożono trzy oferty. Publiczny nadawca chce wydać na zamówienie maksymalnie 2,38 mln zł. więcej

Wyniki badań PwC jednoznacznie wskazują na korzystny wpływ first-party ID w działaniach marketerów

Adform jako jedyna globalna, niezależna i w pełni zintegrowana platforma reklamowa dla nowoczesnego marketera udostępnia niezależny raport z badań PWC pokazujący, że identyfikatory first party dostarczają znacznej wartości dodanej w kampaniach programatycznych opartych o technologię Adform ID Fusion. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
31,2 proc. udziału RMF FM w II kwartale, Eska i SuperNova najbardziej w dół

W drugim kwartale br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem w zestawieniu. Zyskały także Polskie Radio 24 i Radio ZET, a na czele spadków znalazły się Eska i SuperNova - raport Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Kto znajdzie się w nowym składzie KRRiT? Senat ma kandydata

W nowym składzie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji będzie przedstawiciel Senatu, który jest pod kontrolą opozycji. Kandydatem tej izby do KRRiT jest medioznawca prof. Tadeusz Kowalski - wynika z informacji podanych na stronie Senatu. więcej

 
Radio 357 kończy tworzyć nową stronę i aplikację. Niebawem testy wśród patronów

Nowa platforma dla użytkowników, łącząca odświeżoną stronę internetową i aplikację mobilną, będzie dostępna dla użytkowników Radia 357 w ciągu kilku tygodni - zapowiedział zarząd rozgłośni w trakcie spotkania z patronami. Podsumowano też pierwszy pełny sezon radiowych podcastów: w tej chwili jest ich już ponad 500, nowy sezon wystartuje jesienią. więcej

 
Radio Wnet z 721 tys. zł straty, wydało o połowę więcej niż zarobiło

Dzięki rosnącemu zasięgowi emisji analogowej Radio Wnet, zarządzane przez szefa SDP Krzysztofa Skowrońskiego, w ub.r. osiągnęło wzrost przychodów o 41,2 proc. do 3,88 mln zł. Wydatki operacyjne były dużo wyższe - zwiększyły się o 68 proc. do 5,12 mln zł, przez co stacja zanotowała 721,1 tys. zł straty netto. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Microsoft pomoże Netfliksowi we wdrożeniu reklam

Netflix wybrał firmę Microsoft na partnera we wdrożeniu tańszej wersji serwisu z reklamami. Powinna ona się pojawić w czwartym kwartale tego roku. więcej

Leo Burnett Warszawa: wpływy 25 proc. w górę, 45 mln zł zysku dzięki dywidendom

Agencja reklamowa Leo Burnett Warszawa (Publicis Groupe) zakończyła 2021 rok zyskiem netto w kwocie 45 mln zł i przychodami na poziomie 23,57 mln zł. Spółka zatrudniła też 22 dodatkowe osoby. więcej

Łukasz Piwowarczyk w Allegro Brand Experience Agency

Do zespołu Allegro Brand Experience Agency dołączył Łukasz Piwowarczyk, na stanowisko chief operating officera. więcej

PHD z globalnym budżetem mediowym herbat Lipton

Sieć mediowa PHD (Omnicom) wygrała przetarg na globalną obsługę mediową firmy Ekaterra, do której należą takie marki herbat, jak m.in. Lipton, Pukka czy Tazo. więcej

Olga Pawlonka żegna się z Ryanair

Olga Pawlonka, sales & marketing manager CEE & Balkans w liniach lotniczych Ryanair, odchodzi z firmy. więcej

Reklamodawcy jednomyślni - warto kupować media cyfrowe dobrej jakości, w bezpiecznym otoczeniu

Reklamodawcy są skłonni zapłacić więcej za wysokiej jakości zaufane środowisko reklamowe – pokazuje nowe badanie IAB Europe. 98 proc. reklamodawców uważa, że zakup powierzchni reklamowej w środowisku mediów cyfrowych wysokiej jakości jest ważny. 92 proc. woli wydawać swój budżet reklamowy u dostawców, którzy przestrzegają standardów branżowych. więcej

Menadżerka odpowiedzialna za marketing odchodzi z Netfliksa

Z serwisem streamingowym Netflix rozstaje się Danielle Crook-Davies, wiceprezes odpowiedzialna za marketing w regionie EMEA. więcej

Energa po raz 15. przedłużyła sponsoring Lechii Gdańsk

Spółka Energa (Grupa Orlen) przedłużyła na sezon 2022/2023 umowę z klubem piłkarskim Lechia Gdańsk, na mocy której będzie jego sponsorem. To już 15. raz z rzędu. więcej

Polygon sponsorem strategicznym Górnika Zabrze

Sponsorem strategicznym klubu piłkarskiego Górnik Zabrze została firma Polygon Group oferująca usługi z zakresu kontroli szkód majątkowych, rozwiązania klimatyczne i specjalistyczne usługi remontowe. więcej

Karol Milczarek awansował w dziale strategii PZL, odchodzi Zbigniew Wysocki

Z początkiem lipca Karol Milczarek, dotychczasowy senior strategic planner, awansuje na stanowisko strategy manager. Jednocześnie z agencji po niemal ośmiu latach pracy odchodzi Zbigniew Wysocki – head of strategy. więcej

Sony wprowadza nowy program lojalnościowy PlayStation Stars

Firma Sony Interactive Entertainment ogłosiła wprowadzenie zupełnie nowego programu lojalnościowego – PlayStation Stars. Dzięki niemu gracze będą mogli zdobywać nagrody i przedmioty kolekcjonerskie poprzez grę na swoich konsolach. więcej

Marka Bugatti debiutuje w Polsce

Francuska marka samochodów sportowych i wyścigowych Bugatti wjeżdża do Polski. Importerem aut została Grupa Pietrzak. więcej

Wyniki badań w wnowej reklamie wody Alcalia

Grupa Maspex rozpoczęła nową kampanię reklamową marki wody Alcalia Super Water pH 9,36, w której przywołuje badania potwierdzające, że woda lepiej nawadnia i przyspiesza spalanie tłuszczu. więcej

Poczta Polska w loterii rozdaje wakacyjne nagrody

Poczta Polska prowadzi ogólnopolską „Loterię Pocztex”. Organizację powierzono agencji Unique One. więcej

H2O Creative autorem aktywacji konsumenckiej Cydru Lubelskiego

„Radość jest tam gdzie jesteś ty, twoi przyjaciele”, to aktywacja, w której marka Cydr Lubelski zaprasza fanów do kreatywnej zdjęciowej zabawy. Za pomysł, realizację i komunikację w digitalu oraz obsługę konkursu całościowo odpowiedzialna jest agencja H2O Creative. więcej

Growth Summer Days: zapraszamy na cykl darmowych webinarów dla osób odpowiadających za online marketing i UX produktów cyfrowych

14 lipca odbędzie się pierwszy webinar z cyklu Growth Summer Days dedykowany osobom szukającym innowacyjnych pomysłów i rozwiązań z zakresu web analityki i UX dla swoich produktów czy usług w digitalu. Inicjatywa organizowana jest przez agencję komunikacji digitalowej Artegence i firmę technologiczną Efigence, a wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
,,Tygodnik Powszechny" od półtora roku ze stratą. ,,Ogromny wzrost presji kosztowej"

W ub.r. wydawca „Tygodnika Powszechnego” przy niewielkim spadku wpływów i wzroście kosztów operacyjnych o 8,1 proc. zanotował 149 tys. zł straty netto, a od stycznia do maja br. jego strata sięgnęła 185,3 tys. zł. Firma podkreśla, że od jesieni ub.r. działa w warunkach „ogromnego wzrostu presji kosztowej”, którą pogłębił wybuch wojny na Ukrainie. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Mata chce zostać prezydentem? "Nie do wiary, że ludzie tak na serio przyjęli jego oświadczenie"

- Oficjalnie rozpoczynam moją kampanię na urząd prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej w 2040 r. - zapowiedział w najnowszym nagraniu Mata. Raper obiecał m.in. że nagra 33 płyty do 2033 r. i dofinansuje start-upy dla młodych. Postraszył też PiS: "czas działa na waszą niekorzyść". Eksperci są zgodni: to świetny zabieg marketingowy. - Takimi działaniami doprowadza się do rekordowych wyników sprzedażowych i osiąga szczyty list przebojów - uważa Jacek Kochaniec, digital marketing specialist w Cube Group. więcej

Microsoft pomoże Netfliksowi we wdrożeniu reklam

Netflix wybrał firmę Microsoft na partnera we wdrożeniu tańszej wersji serwisu z reklamami. Powinna ona się pojawić w czwartym kwartale tego roku. więcej

Michał Gutka i Paweł Grabowski też przeszli z Canal+ Sport do Viaplay

Do redakcji platformy Viaplay dołączyli dziennikarze piłkarscy Michał Gutka i Paweł Grabowski. Poprzednio byli związani z Canal+ Sport, tak jak Przemysław Pełka i Adrian Olek, którzy też przeszli do Viaplay. więcej

Rosja zablokowała dostęp do portalu PAP i 22 innych stron internetowych

Prokuratura generalna Rosji w ramach cenzury wojennej zablokowała dostęp do portalu Polskiej Agencji Prasowej oraz 22 innych stron internetowych – powiadomił projekt Roskomswoboda, który prowadzi monitoring stron blokowanych przez rosyjskie władze. PAP to pierwsza agencja prasowa w Unii Europejskiej zablokowana w Rosji. więcej

TikTok wprowadza nowe narzędzie dla reklamodawców - Inventory Filter

TikTok Inventory Filter, nowe narzędzie dla reklamodawców, dostępny jest w Polsce i w 25 innych krajach oraz w kilkunastu językach. Narzędzie zapewnia reklamodawcom większą kontrolę nad treściami wyświetlanymi obok ich reklam w sekcji „Dla Ciebie”. więcej

Rusza druga edycja ,,Podcastu Roku". Tym razem - nowe kategorie i ,,Nagroda Publiczności"

W piątek rusza przyjmowanie zgłoszeń do drugiej edycji konkursu im. Janusza Majki - „Podcast Roku” . Tym razem pojawiło się sześć nowych kategorii. Rozstrzygnięcie konkursu – w listopadzie. więcej

Nowy performance Maty. Chce zostać prezydentem

Raper Mata opublikował wideo z odezwą do fanów. Zapowiedział w nim, że chce zostać prezydentem Polski w 2040 roku. Artysta chcę również walczyć z penalizacją posiadania marihuany. więcej

Wyniki badań PwC jednoznacznie wskazują na korzystny wpływ first-party ID w działaniach marketerów

Adform jako jedyna globalna, niezależna i w pełni zintegrowana platforma reklamowa dla nowoczesnego marketera udostępnia niezależny raport z badań PWC pokazujący, że identyfikatory first party dostarczają znacznej wartości dodanej w kampaniach programatycznych opartych o technologię Adform ID Fusion. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Sondaż: Zjednoczona Prawica - 33,9 proc.; KO - 26,6 proc.; Lewica - 8,1 proc.

Gdyby wybory do Sejmu odbywały się w najbliższą niedzielę na Zjednoczoną Prawicę zagłosowałoby 33,9 proc. respondentów, na Koalicję Obywatelską 26,6 proc. Na trzecim miejscu znalazłaby się Lewica z wynikiem 8,1 proc. - wynika z badania przeprowadzonego przez Research Partner. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Nowy przekaz PiS: ocieplać domy przed sezonem i mniej jeść. "Politycy czasami tracą instynkt samozachowawczy"

Politycy z obozu rządzącego w ostatnich dniach radzili obywatelom, by w dobie inflacji „trochę zacisnęli zęby i byli optymistami” oraz ocieplali domy „jeszcze przed sezonem grzewczym”. Radna PiS natomiast wyśmiewa kolegów z opozycji, że „haratają w pospolitą gałę”, podczas gdy ona spędza czas na polu golfowym. - W każdej formacji są politycy, którym zdarza się powiedzieć o jedno zdanie za dużo - komentuje dla Wirtualnemedia.pl dr Sergiusz Trzeciak. więcej

Łukasz Piwowarczyk w Allegro Brand Experience Agency

Do zespołu Allegro Brand Experience Agency dołączył Łukasz Piwowarczyk, na stanowisko chief operating officera. więcej

LeasePlan stawia na SEC Newgate CEE

Do grona klientów agencji SEC Newgate CEE dołączył  LeasePlan, świadczący usługi car-as-a-service. więcej

Synertime pracuje dla Leca Polska

Do grona klientów agencji PR Synertime dołączyła Leca Polska. Agencja realizuje dla spółki działania z obszaru social media. więcej

Kancelaria prawna Prosperitas zatrudnia PR Inspiration

Prosperitas, kancelaria prawna specjalizująca się w obsłudze postępowań dotyczących kredytów frankowych, wybrała agencję PR Inspiration do obsługi działań wizerunkowych skierowanych do mediów ogólnopolskich i regionalnych. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Prawie wszystkie dzieci w wieku 10-15 lat oglądają telewizję
Enea przestrzega przed fałszywymi SMS-ami i mailami od oszustów
Były pracownik CIA skazany za kradzież tajnych informacji
Ponad 500 kobiet oskarżyło kierowców Ubera o nadużycia seksualne
Sony wprowadza nowy program lojalnościowy PlayStation Stars
Prof. Flisiak: Można powiedzieć, że to już nie jest COVID-19, a COVID-22
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj