Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 4 Stycznia 2023
 
 
 
Reklama tv w 2023 roku: będzie drożej i bardziej streamingowo, adressable tv tylko dodatkiem
 
W 2023 roku nadawcy telewizyjni dalej będą mierzyć się z odpływem części widzów, zwłaszcza młodszych, do streamingu. Podnoszą cenniki reklamowe nie tylko w związku ze wzrostem kosztów, lecz także dlatego że przy utrzymującym się popycie na reklamę tv oglądalność systematycznie maleje. - Telewizja pozostaje podstawowym medium zasięgowym, ale niewątpliwie czekają ją zmiany związane ze zmieniającymi się trendami konsumpcyjnymi - mówi Paweł Melon z Polsat Media. więcej
 
 
Łukasz Ciechański zrezygnował z pracy w Trójce
 
Łukasz Ciechański, były kierownik redakcji muzycznej Trójki, odchodzi z Polskiego Radia - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Z Trójką był związany od września 2020 r. więcej
 
 
Piłkarskie mecze Polaków ,,Sylwester marzeń", ,,Kevin sam w domu" i ,,M jak miłość" hitami w 2022 roku (top 50)
 
Największą widownię w 2022 roku zgromadziły transmisje związane z piłką nożną z udziałem reprezentacji Polski (mecz z Argentyną na mundialu oraz eliminacyjne spotkanie do MŚ ze Szwecją), „Sylwester marzeń”, siatkarski mecz Polska-Włochy, „Kevin sam w domu” i „M jak miłość”. Wśród 50 najchętniej oglądanych audycji 26 lokat zajęły pozycje TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Podsumowanie roku w SEO/SEM 2022. Co się wydarzy w 2023?
 
W ramach naszego cyklu tekstów podsumowujących rok w mediach i marketingu, najważniejsze wydarzenia i trendu wskazują eksperci zajmujący się SEO i SEM. więcej
 
 
Tajemniczy kanał na multipleksach naziemnych. ,,Testujemy HbbTV"
 
Na multipleksach eksperymentalnych i lokalnych Grupy MWE pojawił się kanał telewizyjny o ID: Test. Nadaje telezakupy, a emisji nie towarzyszy logo. - Testujemy HbbTV - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Winnicki, właściciel firmy. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
,,Sylwester Marzeń" TVP z wyższą oglądalnością od imprezy Polsatu więcej
 
Zakaz reklamowania wyrobów medycznych przez lekarza i farmaceutę. Zmiany także w reklamie usług medycyny estetycznej więcej
 
To (nie) był rok Edyty Górniak więcej
 
Tylko Adam Małysz przyciągał ponad 20 mln widzów (top 50 audycji od 2000 roku) więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista ds. komunikacji i social media Stowarzyszenie Demagog
Grafik News Digital (portal TVN24)- umowa na czas określony TVN Warner Bros. Discovery
Kierownik/czka Produkcji Ringier Axel Springer
Producent/ka dźwięku Efektura
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Reklama tv w 2023 roku: będzie drożej i bardziej streamingowo, adressable tv tylko dodatkiem

W 2023 roku nadawcy telewizyjni dalej będą mierzyć się z odpływem części widzów, zwłaszcza młodszych, do streamingu. Podnoszą cenniki reklamowe nie tylko w związku ze wzrostem kosztów, lecz także dlatego że przy utrzymującym się popycie na reklamę tv oglądalność systematycznie maleje. - Telewizja pozostaje podstawowym medium zasięgowym, ale niewątpliwie czekają ją zmiany związane ze zmieniającymi się trendami konsumpcyjnymi - mówi Paweł Melon z Polsat Media. więcej

Piłkarskie mecze Polaków ,,Sylwester marzeń", ,,Kevin sam w domu" i ,,M jak miłość" hitami w 2022 roku (top 50)

Największą widownię w 2022 roku zgromadziły transmisje związane z piłką nożną z udziałem reprezentacji Polski (mecz z Argentyną na mundialu oraz eliminacyjne spotkanie do MŚ ze Szwecją), „Sylwester marzeń”, siatkarski mecz Polska-Włochy, „Kevin sam w domu” i „M jak miłość”. Wśród 50 najchętniej oglądanych audycji 26 lokat zajęły pozycje TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Tajemniczy kanał na multipleksach naziemnych. ,,Testujemy HbbTV"

Na multipleksach eksperymentalnych i lokalnych Grupy MWE pojawił się kanał telewizyjny o ID: Test. Nadaje telezakupy, a emisji nie towarzyszy logo. - Testujemy HbbTV - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Winnicki, właściciel firmy. więcej

Sakiewicz liderem komentatorów w ,,Wiadomościach", wypowiadał się częściej niż Karnowski i Stankowski

W ub.r. publicystą najczęściej pojawiającym się w głównym wydaniu „Wiadomości” TVP był Tomasz Sakiewicz, wyprzedził pod tym względem Michała Karnowskiego i Adriana Stankowskiego. 84 razy w programie wypowiadał się poprzedni prezes TVP Jacek Kurski. więcej

,,Korona Królów. Jagiellonowie", czyli dlaczego TVP nie potrafi stworzyć udanego serialu historycznego. Recenzja nowej serii

„Korona Królów. Jagiellonowie” to kolejna odsłona serialu TVP1, który zadebiutował w 2018. Niestety tym razem także nieudana. więcej

Do serwisu Canal+ online wraca biblioteka z filmami

Przez kilka pierwszych dni 2023 roku subskrybenci Canal+ online nie mogli korzystać z biblioteki Movies Fun. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, przyczyną było wygaśnięcie umów licencyjnych. Treści wideo na żądanie są już ponownie dostępne w platformie. więcej

Leszek Krawczyk odpowiada za główne wydanie informacyjnego magazynu News24

Były korespondent Telewizji Polskiej, Leszek Krawczyk, dołączył do newsroomu telewizji News24, by objąć kierownictwo w głównym wydaniu magazynu informacyjnego „24 minuty”. więcej

Kanał Boomerang 18 marca zmieni się w Cartoonito. ,,Miejsce dla przedszkolaków i ich rodzin"

W sobotę, 18 marca kanał Boomerang zmieni nazwę na Cartoonito. - Cartoonito to miejsce dla przedszkolaków i ich rodzin. Z otwartymi rękami wita ich indywidualizm i oryginalność - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Warner Bros. Discovery. więcej

Eleven Sports będzie transmitował włoską ligę piłkarską w Ultra HD

W kanale Eleven Sports 1 4K wybrane mecze włoskiej ligi piłkarskiej będą pokazywane w standardzie natywnego 4K (Ultra HD), zazwyczaj najciekawsze spotkanie z każdej kolejki. więcej

Rosja krytykuje Eutelsata za usuwanie jej kanałów. ,,Rażące naruszenie wolności słowa"

Po tym jak operator satelitarny Eutelsat zastosował się do sankcji Unii Europejskiej i decyzji francuskiego regulatora, usuwając propagandowe kanały, firmę skrytykowała rzeczniczka Ministerstwa Spraw Zagranicznych Federacji Rosyjskiej. Zdaniem Marii Zacharowej, mamy do czynienia z „rażącym naruszeniem wolności słowa”. więcej

Reality-show ,,Kamper Polska" w TVP VOD, Izabela Krzan gospodynią

Od 12 stycznia w TVP VOD będzie można oglądać nowy reality-show „Kamper Polska”. Program poprowadzi Izabela Krzan. więcej

W 2023 nastąpi spadek inwestycji w produkcję wideo

Według firmy Ampere Analysis nadchodzący rok przyniesie najwolniejszy wzrost wydatków na treści wideo od dekady, z wyjątkiem roku pandemii, czyli 2020. Dla widzów oznacza to mniej nowych i atrakcyjnych treści na platformach. Jak się jednak okazuje, nie wszystkie mają takie same plany. więcej

TVP Sport pokaże Super Bowl 2023

W połowie lutego TVP Sport będzie transmitować mecz Super Bowl, czyli finał ligi futbolu amerykańskiego NFL. Stacja pokazuje spotkanie trzeci raz z rzędu. więcej

Polsat Box z kampanią ,,Śpiesz się, póki promocja trwa"

Ruszyła nowa kampania reklamowa Polsat Box informująca o ostatnich dniach promocji „Telewizja na start 6 miesięcy bez opłat”. więcej

Ziobro odpowiada Morawieckiemu: nigdy nie będzie naszej zgody na ,,artystyczne promocje" LGBT w TVP

- Nigdy nie będzie naszej zgody na „artystyczne promocje” LGBT w Telewizji Polskiej - stwierdził lider Solidarnej Polski Zbigniew Ziobro, odnosząc się do słów Mateusza Morawieckiego, że PiS to partia tolerancyjna i nie będzie cenzurowania ekspresji artystycznej. Chodzi o występ Black Eyed Peas podczas „Sylwestra Marzeń” z tęczowymi opaskami na ramoniach. więcej

Bajkowe święta nie muszą być drogie

Macie ochotę przeżyć święta, oglądając bajki kiedy macie na to czas i ochotę? Szukasz na ostatnią chwilę prezentu pod choinkę, który ucieszy nie tylko obdarowanego ale także jego bliskich? Czy Ty lub Twoja rodzina lubicie oglądać w telewizji swoje ulubione programy ale często macie problem aby zdążyć na początek? Czy Twoje ulubione programy są nadawane w czasie kiedy po prostu nie możesz oderwać się od pracy? Jeżeli przynajmniej raz odpowiedziałeś twierdząco, mamy dla Ciebie magiczną usługę GONET.TV, dzięki której możesz wyczarować magiczne, telewizyjne święta. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Łukasz Ciechański zrezygnował z pracy w Trójce

Łukasz Ciechański, były kierownik redakcji muzycznej Trójki, odchodzi z Polskiego Radia - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Z Trójką był związany od września 2020 r. więcej

 
Niepewna przyszłość chińskiej placówki Polskiego Radia

Polskie Radio może zrezygnować z korespondenta w Chinach - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Wszystko zależy od tego, jak będzie wyglądać sytuacja epidemiczna. Władze poluzowały tam niedawno obostrzenia, zachodnie media mówią o milionach nowych zakażeń dziennie. więcej

 
Rośnie przewaga RMF FM w Krakowie, 21 pkt. proc. nad drugim TOK FM

Pozycja zdecydowanego lidera rynku radiowego w Krakowie należy do RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze TOK FM i Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Reklama tv w 2023 roku: będzie drożej i bardziej streamingowo, adressable tv tylko dodatkiem

W 2023 roku nadawcy telewizyjni dalej będą mierzyć się z odpływem części widzów, zwłaszcza młodszych, do streamingu. Podnoszą cenniki reklamowe nie tylko w związku ze wzrostem kosztów, lecz także dlatego że przy utrzymującym się popycie na reklamę tv oglądalność systematycznie maleje. - Telewizja pozostaje podstawowym medium zasięgowym, ale niewątpliwie czekają ją zmiany związane ze zmieniającymi się trendami konsumpcyjnymi - mówi Paweł Melon z Polsat Media. więcej

Fabryka Komunikacji Społecznej ze zleceniem od kancelarii premiera za 15 mln zł

Fabryka Komunikacji Społecznej wygrała przetarg Kancelarii Prezesa Rady Ministrów na kampanię o korzyściach z technologii cyfrowych. Budżet zaplanowanych działań wynosi 15 mln zł. więcej

Klienci Biedronki zobaczą trzy ceny produktu. Efekt Omnibusa

Klienci Biedronki sięgający po produkty w ramach promocji znajdą teraz na etykietach cenowych a trzy ceny - promocyjną, regularną i referencyjną (najniższą z 30 dni). Tak sieć wprowadza w życie unijną dyrektywę Omnibus. więcej

T-Mobile po zarzutach od UOKiK zapowiada poprawienie reklam ,,1200 GB za darmo za rok"

Po tym jak prezes UOKiK postawił T-Mobile Polska zarzuty dotyczące kampanii reklamującej ofertę „1200 GB za darmo za rok”, telekom zapowiada, że będzie współpracować z Urzędem, aby „poprawić komunikację oferty na taką, która nie pozostawia wątpliwości co do jej warunków”. więcej

Monika Sosnowska group account directorem w FCB&theMilkman

Monika Sosnowska rozpoczęła pracę na stanowisku group account director w agencji kreatywnej FCB&theMilkman. więcej

Bart Kamienny rozpoczął pracę w Zenith Media Australia

Bart Kamienny, dotychczasowy regionalny media manager w Xiaomi Technology rozpoczął pracę w agencji mediowej Zenith Media w Sydney w Australii. więcej

Jakub Szczygieł, Filip Kaźmierczak, Barbara Żuchniewicz i Piotr Grzegorzewski w SalesTube

Do agencji SalesTube (Group One) dołączają cztery nowe osoby. Jakub Szczygieł objął stanowisko marketing automation manager, Filip Kaźmierczak - data integration lead, Barbara Żuchniewicz - senior web analyst, a Piotr Grzegorzewski - data engineer. więcej

Rodowita w gronie klientów Hand Made

Agencja reklamowa Hand Made wygrała przetarg na obsługę marki wody mineralnej Rodowita z Roztocza. Zajmie się m.in. jej działaniami w social mediach. więcej

Kalendarz Rossmanna pod znakiem przyrody i ekologii. Bohaterkami pracownice drogerii

Hasło przewodnie tegorocznej, 14. edycji kalendarza drogerii Rossmann to "Czujesz klimat". Bohaterkami zamieszczonych w nim zdjęć są pracownice drogerii, a tematyka nawiązuje do przyrody i ekologii. więcej

Monika Sadowska przeszła z TVN Media do Empik Group

Monika Sadowska dołączyła z początkiem stycznia do Empik Group obejmując stanowisko senior ads manager - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Wcześniej przez 12 lat pracowała w biurze reklamy TVN Media. więcej

Mercedes-Benz z innowacyjną aktywacją "mixed reality"

Mercedes-Benz USA zrealizował aktywację łączącą rzeczywistość wirtualną i rozszerzoną, tzw. "mixed reality", w której cztery pojazdy elektryczne marki "ścigały się" po Mercedes-Benz Stadium na meczu futbolu amerykańskiego. więcej

Krystian Wojtkowski awansował w agencji Przestrzeń

Krystian Wojtkowski po ponad 4 latach pracy w agencji reklamowej Przestrzeń awansował na nowe stanowisko. Obecnie jest senior copywriterem. więcej

Grzegorz Kłusek business development managerem w Veneo

Do zespołu agencji digitalowej Veneo dołączył Grzegorz Kłusek na stanowisko business development manager. Wcześniej związany był m.in. z Opus B oraz Dziadkiem do orzechów. więcej

GymBeam po raz pierwszy reklamuje się w telewizji

Międzynarodowa marka fitness GymBeam chce mocniej zaistnieć na polskim rynku. W tym roku wychodzi poza dotychczasowe kanały promocji i rusza z kampanią w wybranych stacjach telewizyjnych. więcej

Meet at Rift powraca - druga edycja już w lutym w Warszawie

Meet at Rift - festiwal gier komputerowych powraca, tym razem w zimowej scenerii. Już 4-5 lutego w Warszawie odbędzie się druga edycja wydarzenia, które zaskarbiło sobie sympatię tysięcy fanów dobrej rozrywki i miłośników niepowtarzalnego uniwersum stworzonego przez Riot Games. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Jerzy Wójcik chce, żeby w jego procesie z Agorą zeznawali Michnik, Łuczywo i Soros

W ruszającym pod koniec stycznia procesie przed sądem pracy, który Agorze wytoczył Jerzy Wójcik, na liście zgłoszonych świadków znajduje się m.in. George Soros - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Soros jest fundatorem nowojorskiej fundacji kontrolującej fundusz MDIF, do którego należy część akcji Agory. więcej

Bartosz Wojsa na czele rozrywki w portalu ,,Super Expressu"

Bartosz Wojsa objął nową otworzoną funkcję szefa działu rozrywki w portalu „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Dziennik Bałtycki" wprowadza w piątki cztery lokalne mutacje i powiększa objętość

Od najbliższego piątku przestaną ukazywać się powiatowe i subpowiatowe tygodniki w „Dzienniku Bałtyckim” (Polska Press Grupa), a w zamian za to wprowadzone zostaną cztery nowe lokalne mutacje. Zwiększy się przy tym objętość dodatków: z ośmiu do 16 kolumn. Pierwszy numer wydania z "Rejsami Regionów" ukaże się wyjątkowo w czwartek, 5 stycznia. więcej

Proces Andrzeja Poczobuta ma się rozpocząć 9 stycznia

9 stycznia przed Sądem Obwodowym w Grodnie ma się rozpocząć proces działacza polskiej mniejszości i dziennikarza Andrzeja Poczobuta – powiadomiło pod koniec grudnia niezależne Białoruskie Stowarzyszenie Dziennikarzy (BAŻ). więcej

 
 
 
INTERNET
 
Podsumowanie roku w SEO/SEM 2022. Co się wydarzy w 2023?

W ramach naszego cyklu tekstów podsumowujących rok w mediach i marketingu, najważniejsze wydarzenia i trendu wskazują eksperci zajmujący się SEO i SEM. więcej

PKP z aplikacją do zakupu biletów i przeglądania usług na dworcach

Polskie Koleje Państwowe udostępniły nową aplikację - PKP.appka, która pokaże jakie usługi dostępne są na danej stacji. Będzie też można za jej pośrednictwem kupić bilet na pociąg. więcej

OKO.press prosi o wpłaty, aby mieć pieniądze na pensje dla dziennikarzy

Od początku stycznia zespół OKO.press (Fundacja Ośrodek Kontroli Obywatelskiej OKO) zachęca do regularnego wspierania pracy dziennikarzy i dziennikarek serwisu. więcej

"Inflacja" i "wojna" wygrały głosowania na Słowo Roku 2022

Słowem minionego roku w głosowaniu internetowym został wybrany rzeczownik "inflacja". W głosowaniu językoznawców zwyciężył wyraz "wojna" - poinformowała we wtorek PAP Karolina Zylak z Biura Prasowego Uniwersytetu Warszawskiego (UW). więcej

Netflix kasuje "1899" z Maciejem Musiałem w obsadzie

Serial "1899" od twórców "Dark" nie będzie kontynuowany przez Netfliksa. Produkcja kończy się po zaledwie ośmiu odcinkach. więcej

Meet at Rift powraca - druga edycja już w lutym w Warszawie

Meet at Rift - festiwal gier komputerowych powraca, tym razem w zimowej scenerii. Już 4-5 lutego w Warszawie odbędzie się druga edycja wydarzenia, które zaskarbiło sobie sympatię tysięcy fanów dobrej rozrywki i miłośników niepowtarzalnego uniwersum stworzonego przez Riot Games. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
"Inflacja" i "wojna" wygrały głosowania na Słowo Roku 2022

Słowem minionego roku w głosowaniu internetowym został wybrany rzeczownik "inflacja". W głosowaniu językoznawców zwyciężył wyraz "wojna" - poinformowała we wtorek PAP Karolina Zylak z Biura Prasowego Uniwersytetu Warszawskiego (UW). więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Agnieszka Dziedzic odchodzi z Weber Shandwick Polska

Po ośmiu latach, z końcem grudnia 2022 roku, Agnieszka Dziedzic przestała zarządzać agencją public relations o Weber Shandwick Polska. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
PKP z aplikacją do zakupu biletów i przeglądania usług na dworcach
Tesla ukarana za zawyżenie danych technicznych. Dostarczyła mniej auto niż oczekiwał rynek
2023 pod znakiem rozwoju sieci 5G
NASK ostrzega przed SMS-ami z fałszywymi mandatami
Polsat Box z kampanią ,,Śpiesz się, póki promocja trwa"
Studenci Politechniki Warszawskiej kończą prace nad satelitą PW-Sat3; start w 2024 roku
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj