|
|
|
|
|
|
|
Telewizja Republika kolejny rok z zyskiem
Według wstępnych w ub.r. Telewizja Republika osiągnęła zysk, drugi raz w swojej 10-letniej historii. - Pozytywny wynik udało się osiągnąć poprzez zarówno redukcję kosztów, jak też zwiększenie przychodów w niektórych działach - mówi Wirtualnemedia.pl szef stacji Tomasz Sakiewicz.
więcej
|
Duży operator kablowy do końca roku wyłączy analog w całej Polsce
Operator UPC Polska w kolejnych miastach rezygnuje z oferowania pakietów w przestarzałej technologii analogowej. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, sieć kablowa chce, żeby do końca 2023 roku, jej wszyscy abonenci korzystali z pakietów cyfrowych.
więcej
|
TVP może otrzymać aż 2,5 mld zł z rekompensaty. Tylko 200 mln zł dla Polskiego Radia
W piątek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ma zdecydować o podziale środków z rekompensaty abonamentowej. Z nieoficjalnych informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że regulator przymierza się do przekazania Telewizji Polskiej około 2,5 mld zł, natomiast Polskiemu Radiu i rozgłośniom regionalnym ponad 200 mln zł.
więcej
|
Dzięki nowym parametrom TVP może nadawać więcej kanałów naziemnych
Choć zgodnie z decyzją rezerwacyjną Telewizja Polska może nadawać w ramach MUX-6 tylko osiem kanałów, to od niedawna prowadzi emisję dziewięciu stacji. TVP informuje Wirtualnemedia.pl, że przygotowuje wniosek o zmianę decyzji rezerwacyjnej. Nadawca publiczny nadmienia, że zmodyfikował parametry multipleksu, aby pomieścił więcej kanałów.
więcej
|
Disney+ stracił 2,4 mln subskrybentów i podwoił stratę. 7 tys. pracowników do zwolnienia
W zeszłym kwartale globalna liczba subskrybentów Disney+, licząc z jego tańszą wersją Hotstar, zmalała o 2,4 mln do 161,8 mln. Cały pion streamingowy Disneya zanotował 1 mld dolarów straty operacyjnej, za to najbardziej zyskowne w koncernie są parki rozrywki i sprzedaż gadżetów. Nowy szef firmy Robert Iger zapowiedział 5,5 mld dolarów oszczędności, m.in. w efekcie zwolnienia 7 tys. pracowników.
więcej
|
Netflix będzie pobierać opłaty za użytkowników spoza domu
Netflix przedstawił w środę zapowiadane od dawna zasady udostępniania haseł osobom spoza gospodarstwa domowego. Na razie dotyczą one Kanady, Nowej Zelandii, Portugalii i Hiszpanii. W tych ostatnich krajach dopłata za udostępnianie hasła wyniesie od 3,99 do 5,99 euro, co jest równowartością 18-28 zł.
więcej
|
Ważna zmiana dla abonentów Canal+ korzystających z Viaplay
Od soboty 11 lutego abonenci Canal+, którzy wykupują u tego operatora dostęp do serwisu streamingowego Viaplay będą mogli oglądać mecze Premier League i Bundesligi jedynie za pośrednictwem aplikacji Viaplay.
więcej
|
,,Twoja twarz brzmi znajomo" z nowym studiem. Ruszyły nagrania do 18. edycji
Rozpoczęły się nagrania do 18. edycji programu „Twoja twarz brzmi znajomo”, która wiosną pokaże Polsat. Format zmienił nie tylko czołówkę i logo, ale realizowany jest też w zupełnie zmienionej scenografii - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Za produkcją wykonawczą odpowiada firma Endemol Shine Polska.
więcej
|
Szef KRRiT: na obecnym etapie twierdzenia o planowanej karze dla TVN są bezpodstawne
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Maciej Świrski odniósł się do publikacji o jego postępowania w sprawie grzywny dla TVN za reportaż „Siła kłamstwa” - Na obecnym etapie prac, rozpowszechniane w przestrzeni publicznej twierdzenia o planowanej karze czy o jej wysokości, jak również o terminie podjęcia decyzji są bezpodstawne - podkreślił.
więcej
|
TTV kończy emisję ,,Królowych życia". ,,Spędziliśmy wspólnie aż 6 lat"
Stacja TTV nie będzie kontynuować programu „Królowych życia”, ostatni sezon emitowany był wiosną ub.r. - Spędziliśmy wspólnie aż 6 lat, podczas których nie zabrakło radości, wzruszeń, śmiechu do łez i przygód, które przeżywaliśmy wspólnie z naszymi szalonymi Bohaterami - komentują twórcy cyklu na swoim profilu na Instagramie.
więcej
|
Wraca serial ,,Hotel Zacisze". John Cleese w roli głównej
Kultowy serial BBC „Hotel Zacisze” powraca. Trwają prace nad wznowieniem brytyjskiej komedii z Johnem Cleese’em w roli głównej.
więcej
|
Koniec kanału Boomerang. Od 18 marca zastąpi go Cartoonito
W sobotę 18 marca kanał Boomerang w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej zmieni nazwę na Cartoonito. Zmieni się logo i oprawa graficzna stacji, a do jej ramówki trafią premierowe produkcje jak „Batwheels” czy „Królik Bugs: nowe konstrukcje”.
więcej
|
Bertelsmann i RTL zwolnią tysiąc osób
Niemiecka grupa medialna Bertelsmann i jej spółka zależna RTL planują zlikwidować tysiąc miejsc pracy w swoich biznesach telewizyjnych i prasowych.
więcej
|
Były redaktor naczelny Weszło dołączył do Canal+ Sport
Dziennikarz piłkarski Mateusz Rokuszewski dołączył do redakcji sportowej Canal+ Polska. Poprzednio był związany z Grupą Weszło.
więcej
|
DAZN będzie transmitować mecze NFL przez 10 lat
Platforma streamingowa DAZN pozyskała prawa do pokazywania przez 10 lat ligi futbolu amerykańskiego NFL. Umowa dotyczy wszystkich rynków poza USA, także Polski.
więcej
|
Motowizja w otwartym oknie w Orange
Kanał Motowizja w ramach otwartego okna zostanie udostępniony abonentom Orange.
więcej
|
Cykl "Nasz Człowiek na Księżycu" w TVN24 BIS i TVN24 GO
Dziennikarz TVN24 BiS Hubert Kijek realizuje kolejne dziennikarskie wyzwanie związane z kosmosem. Tym razem dziennikarz spróbuje swoich sił w miejscu, które imitować będzie warunki panujące na Księżycu. Efekty zobaczą widzowie TVN24 BiS i TVN24 GO.
więcej
|
Nie tylko IT. Gdzie jeszcze zarabia się najlepiej w Warszawie? Wysokie wynagrodzenia w stolicy nikogo nie dziwią. Jeśli dodamy do tego niskie bezrobocie i dużą liczbę ofert pracy stanie się jasne, dlaczego to Warszawa jest postrzegana jako finansowe El Dorado Polski. Pracy szukają tu nie tylko miejscowi, ale i przyjezdni, często z daleka. Sprawdziliśmy, ile faktycznie można zarobić w stolicy i które branże są najlepiej opłacane. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TVP może otrzymać aż 2,5 mld zł z rekompensaty. Tylko 200 mln zł dla Polskiego Radia
W piątek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ma zdecydować o podziale środków z rekompensaty abonamentowej. Z nieoficjalnych informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że regulator przymierza się do przekazania Telewizji Polskiej około 2,5 mld zł, natomiast Polskiemu Radiu i rozgłośniom regionalnym ponad 200 mln zł.
więcej
|
|
Monika Małkowska już nie pracuje w Trójce
Polskie Radio nie przedłużyło umowy z Moniką Małkowską, jedną z prowadzących "Klub Trójki" - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Dziennikarka nadal jednak będzie się pojawiać na antenie Polskiego Radia 24.
więcej
|
|
Leszek Krawczyk odchodzi z Radia 357
Były korespondent Telewizji Polskiej w Waszyngtonie Leszek Krawczyk zaczął pracę w spółce Concise Software specjalizującej się w tworzeniu aplikacji mobilnych i systemów informatycznych - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. W konsekwencji Krawczyk zamyka niemal roczną współpracę z Radiem 357.
więcej
|
|
Twoje Radio będzie słychać także w Goleniowie
Podczas środowego (8 lutego) posiedzenia Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zakończyła postępowanie koncesyjne w sprawie rozszerzenia koncesji na rozpowszechnianie programu radiowego w Goleniowie. Konkurs wygrała spółka Twoje Radio, która uruchomi w tym mieście rozgłośnię o tej samej nazwie.
więcej
|
|
Michał Figurski na własną rękę reaktywował audycję ,,NieZŁY pacjent" z Radia ZET
Na YouTube i kilku platformach społecznościowych ruszyła odświeżona audycja „NieZŁY pacjent”, prowadzona przez Michała Figurskiego. Do 2021 roku Figurski prowadził ją w Radiu ZET.
więcej
|
|
RMF FM zdecydowanym liderem w Olsztynie w II półroczu, Antyradio awansowało na podium
Najchętniej słuchaną stacją radiową w Olsztynie jest RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze takie anteny, jak: Eska, Antyradio i Radio Olsztyn - wynika z badań słuchalności radia za drugie półrocze ub.r.
więcej
|
|
Skuteczne
pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case
study
Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO.
Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500
fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z
kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy
i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał partnerskiwięcej
|
|
|
|
Rząd chce reklam energetyków tylko w godz. 20-6. Najmocniej promują się Red Bull i Black
Do Sejmu trafił projekt ustawy zakazujący sprzedaży napojów energetyzujących osobom poniżej 18. roku życia i wprowdzający bezwzględny zakaz ich reklamy. Media na tym zakazie mogą stracić kilkadziesiąt mln zł rocznie, ale nic poza tym. - Zakaz reklamy niczego teraz nie zmieni, bo kategoria istnieje od wielu lat i jest już bardzo mocno ugruntowana. Czy obowiązujący zakaz reklamy napojów spirytusowych wpłynął na ograniczenie konsumpcji? A gdybyśmy np. zakazali reklamy kawy, to naprawdę będziemy oczekiwać, że kawosze o niej zapomną i przestaną pić? Kawa, wódka czy energetyki coś ewidentnie konsumentom dają i dlatego są spożywane - komentuje Darek Kubuj z Kubuj Strategia.
więcej
|
Agencje Pathfinder 23 i Spacecamp zmieniają szyld na Brand New Galaxy
Holding marketingowo-technologiczny Brand New Galaxy (BNG), część amerykańskiej grupy Stagwell (STGW), łączy swoje marki. Od teraz pod wspólnym szyldem Brand New Galaxy działają agencje Pathfinder 23 i Spacecamp.
więcej
|
Ludmiła Lib przechodzi z Mindshare do Httpool
Ludmiła Lib dołączyła do zespołu Httpool (partner reklamowy platform social mediowych, m.in. Facebboka, Twittera, TikToka), obejmując stanowisko SMB lead researcher w globalnych strukturach tej firmy. Ostatnio pracowała w Mindshare Polska.
więcej
|
Gdańsk szuka agencji do obsługi jego social mediów
Władze Gdańska wybierają w przetargu agencję, która zajmie się obsługą profili miasta w social mediach, m.in. na Facebooku, Instagramie i Twitterze - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Maciej Podgórski integrated strategy lead w dentsu Polska
Maciej Podgórski objął stanowisko integrated strategy lead w grupie dentsu Polska. Ostatnio związany był z Procter & Gamble gdzie jako senior IT manager odpowiadał za rozwój produktów w obszarze social commerce.
więcej
|
Polak wiceprezydentem Philip Morris na Europę
Michał Mierzejewski awansuje na stanowisko jednego z trzech wiceprezydentów firmy tytoniowej Philip Morris International na Europę. Pokieruje regionem obejmującym Polskę, Kraje Bałtyckie, Ukrainę i Mołdawię.
więcej
|
Samsung otworzył w centrum Warszawy Galaxy Playground
Firma Samsung Electronics otworzyła w centrum Warszawy, przy ul. Chmielnej 18 Galaxy Playground. Można tam bawić się światłem i grawitacją, uczestniczyć w kameralnych koncertach, seansach filmowych czy spotkać się z artystami.
więcej
|
Francuska kampania społeczna wskazuje ,,toksyczną męskość" jako przyczynę wypadków drogowych
Nowa kampania społeczna we Francji dotycząca bezpieczeństwa na drogach wskazuje na rolę płci w zachowaniu za kierownicą. Autorzy twierdzą, że „toksyczna męskość” może być tak samo ważnym czynnikiem przyczyniającym się do wypadków, jak prędkość, alkohol, narkotyki i zmęczenie – pisze dziennik „Guardian”.
więcej
|
Lidl zapowiada zmianę komunikacji skierowanej do dzieci
Sieć sklepów Lidl Polska przedstawiła rozszerzoną wersję polityki zakupowej dotyczącej świadomego odżywiania. Zapowiada w niej m.in. odpowiedzialną komunikację skierowaną do dzieci.
więcej
|
Lubimy radio Radio jest jedynym medium, które może nam towarzyszyć w zasadzie wszędzie i przy każdej okazji. Jest z nami w samochodzie, w domu i w pracy, a także w trakcie spaceru, podczas uprawiania sportu, w sklepie, u fryzjera, w podróży i wielu innych sytuacjach. Każdego dnia radia słucha średnio 19,5 mln* Polaków, a w ciągu tygodnia - blisko 26 mln (w populacji 15-75 lat, liczącej 29,9 mln). Lubimy słuchać radia i spędzamy z nim codziennie średnio 4 godz. i 14 min. Nie dzieje się tak przez przypadek, ponieważ radio, oprócz powszechnej dostępności, ma również tę zaletę, że dobrze współgra z naszym rytmem dnia i czynnościami, które w ciągu dnia wykonujemy. materiał partnerskiwięcej |
|
|
New York Times ma 8,8 mln subskrybentów cyfrowych. The Athletic dalej ze stratą
W zeszłym kwartale wydawca „New York Timesa” i The Athletic zyskał netto 240 tys. subskrybentów cyfrowych, a przychody od nich poszły w górę rok do roku o 31 proc.
więcej
|
Prezydent Inowrocławia nie pozwolił nagrywać Donalda Tuska. Prokuratura wszczyna śledztwo
Inowrocławska prokuratura wszczęła śledztwo w sprawie utrudniania krytyki prasowej przez prezydenta Inowrocławia Ryszarda Brejzę - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Chodzi o incydent sprzed kilku miesięcy, gdy lokalny dziennikarz próbował zadawać pytania przebywającemu w mieście Donaldowi Tuskowi, a Brejza uniemożliwił to, zabierając mu nagrywający sprzęt.
więcej
|
Andrzej Poczobut skazany na 8 lat więzienia
Po pokazowym procesie białoruski sąd skazał działacza polskiej mniejszości i dziennikarza Andrzeja Poczobuta na karę 8 lat więzienia o zaostrzonym rygorze,
więcej
|
,,Forbes Women Polska" z nieheteronormatywnymi liderkami biznesu na okładce
Na okładce lutowo-marcowego wydania magazynu „Forbes Women Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zagościły liderki biznesu, które w pracy otwarcie mówią o swojej nieheteronormatywnej orientacji. Wydawnictwo podkreśla, że to zapewne pierwsza taka okładka w historii polskiej prasy biznesowej. Wydanie w kioskach ukazuje się w czwartek.
więcej
|
Bertelsmann i RTL zwolnią tysiąc osób
Niemiecka grupa medialna Bertelsmann i jej spółka zależna RTL planują zlikwidować tysiąc miejsc pracy w swoich biznesach telewizyjnych i prasowych.
więcej
|
Marta Błażejowska zastępczynią szefa działu Foto ,,Gazety Wyborczej"
Od lutego Marta Błażejowska jest zastępczynią Sławomira Kamińskiego, szefa zespołu oraz Agencji Wyborcza.pl (Agora). Błażejowska zastąpiła Rafała Szczepankowskiego, który pozostał w zespole jako fotoedytor.
więcej
|
Burda Media Polska stawia na digital. Nowe osoby w biurze reklamy
Spółka Burda Media Polska, wydawca 17 portali internetowych, wzmacnia obecność digitalową w obszarze reklamowym. W związku z tym do biura reklamy firmy dołączyli Łukasz Wiśniewski i Krystian Trapszo, a awansowała w nim Monika Ceglińska-Maciak - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Zabójca Krzysztofa Leskiego skazany na 25 lat więzienia. Nie będzie dożywocia
Kara 25 lat więzienia dla Łukasza B. skazanego za brutalne zabójstwo dziennikarza Krzysztofa Leskiego w sylwestrową noc 31 grudnia 2019 r. jest ostateczna. Sąd Najwyższy oddalił kasację Prokuratora Generalnego, według którego wymierzona kara była zbyt łagodna.
więcej
|
Dziś w Grodnie ma zapaść wyrok na Andrzeja Poczobuta, prześladowanego przez władze działacza polskiej mniejszości i dziennikarza
Sędzia Dzmitryj Bubienczyk ma dziś ogłosić wyrok na działacza polskiej mniejszości i dziennikarza z Grodna Andrzeja Poczobuta. W procesie politycznym władze zarzuciły mu „wzniecanie nienawiści”. Grozi mu kara do 12 lat więzienia.
więcej
|
|
|
Disney+ stracił 2,4 mln subskrybentów i podwoił stratę. 7 tys. pracowników do zwolnienia
W zeszłym kwartale globalna liczba subskrybentów Disney+, licząc z jego tańszą wersją Hotstar, zmalała o 2,4 mln do 161,8 mln. Cały pion streamingowy Disneya zanotował 1 mld dolarów straty operacyjnej, za to najbardziej zyskowne w koncernie są parki rozrywki i sprzedaż gadżetów. Nowy szef firmy Robert Iger zapowiedział 5,5 mld dolarów oszczędności, m.in. w efekcie zwolnienia 7 tys. pracowników.
więcej
|
Netflix będzie pobierać opłaty za użytkowników spoza domu
Netflix przedstawił w środę zapowiadane od dawna zasady udostępniania haseł osobom spoza gospodarstwa domowego. Na razie dotyczą one Kanady, Nowej Zelandii, Portugalii i Hiszpanii. W tych ostatnich krajach dopłata za udostępnianie hasła wyniesie od 3,99 do 5,99 euro, co jest równowartością 18-28 zł.
więcej
|
Google stawia na sztuczną inteligencję. Wiele nowości w wyszukiwarce
W środę Google zaprezentował nowe możliwości sztucznej inteligencji w swoich produktach i usługach. Zdaniem firmy, wyszukiwarka, Mapy Google, Tłumacz będą bardziej intuicyjne dzięki wykorzystaniu AI. Koncern pokazał też, jak na sztucznej inteligencji może skorzystać kultura.
więcej
|
Dłużej na Facebooku, TikTok i Instagram ze spadkami w mobile'u (Mediapanel ze stycznia)
W styczniu wydłużył się czas spędzany przez polskich internautów na platformach Google’a i Meta Platforms, zwłaszcza przeglądarkowym Facebooku. Znacząco wzrosły wyniki OLX, natomiast mniej internautów niż miesiąc wcześniej korzystało z aplikacji mobilnych TikToka i Instagrama.
więcej
|
Paweł Kapusta naczelnym Wirtualnej Polski. Odchodzi Piotr Mieśnik
Redaktor naczelny Wirtualnej Polski Piotr Mieśnik odchodzi z firmy po czterech latach pracy. Nowym naczelnym będzie Paweł Kapusta.
więcej
|
Facebook daje twórcom nowe narzędzia do moderacji komentarzy
Facebook udostępnił nowe narzędzia służące do moderacji komentarzy. Mają one ułatwić twórcom przeglądanie statystyk i kontrolę nad rozmowami.
więcej
|
Tinder wprowadza tryb incognito
Tinder wprowadził właśnie kilka nowych funkcji, w tym tryb incognito, blokowanie profilu, zgłaszanie długim naciśnięciem oraz aktualizacje „Czy ci to przeszkadza?” i „Czy na pewno?”, wszystkie zwiększające możliwości kontroli przez użytkowników sposobu, w jaki wchodzą w interakcje z innymi.
więcej
|
Microsoft wprowadził wyszukiwarkę opartą na sztucznej inteligencji
Microsoft zaprezentował nowe wersje wyszukiwarki Bing oraz przeglądarki Edge, stworzone w oparciu o sztuczną inteligencję. Ich uzupełnieniem był bot Prometheus, stworzony w oparciu o model językowy nowej generacji.
więcej
|
Zmarł aktor i zawodnik freak fightowy Mateusz Murański
W wieku 29 lat zmarł Mateusz Murański, aktor oraz uczestnik polskich freak fightów Fame MMA i High League.
więcej
|
Wyjazd samochodem na narty. O tym warto pamiętać Zima i ferie to doskonała okazja do wyjazdu na beztroski urlop na narty samochodem. Powinieneś jednak dobrze przygotować się do takiej wyprawy. Najlepiej zrób listę kontrolną auta i pamiętaj o ubezpieczeniu. Nawet drobne awarie mogą stać się dużym problemem, gdy jesteś daleko od domu. Warto wtedy móc liczyć na sprawdzonego ubezpieczyciela. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Iga Świątek królową polskiego sportu według Polaków. Jednak to futbol pozostaje najpopularniejszą dyscypliną
To był zdecydowanie rok tenisa ziemnego w świecie polskiego sportu. Patrząc od strony sponsoringowej – Iga Świątek i Hubert Hurkacz odnotowali w 2022 roku największe spośród wszystkich sportowców skoki znajomości spontanicznej i wspomaganej, a Iga Świątek znalazła się na podium wśród najbardziej znanych sportowców. Siedem spośród dziesięciu najważniejszych zdanie Polaków osiągnięć w polskim sporcie w 2022 roku należało do Igi Świątek – tak wynika z najnowszego raportu Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.
więcej
|
|
|
Leszek Krawczyk odchodzi z Radia 357
Były korespondent Telewizji Polskiej w Waszyngtonie Leszek Krawczyk zaczął pracę w spółce Concise Software specjalizującej się w tworzeniu aplikacji mobilnych i systemów informatycznych - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. W konsekwencji Krawczyk zamyka niemal roczną współpracę z Radiem 357.
więcej
|
Bartosz Lewicki dyrektorem w OneMulti
Bartosz Lewicki objął stanowisko corporate communication directora w agencji OneMulti. Do jego obowiązków należą koordynacja i rozwój liczącego obecnie sześć osób zespołu komunikacji korporacyjnej, doradztwo komunikacyjne i strategiczne oraz udział w pozyskiwaniu nowych kontraktów.
więcej
|
Ovid Works, 3R Games, QED Games oraz Magma klientami Galaktus PR
Galaktus PR – agencja komunikacyjna zajmująca się obsługą marek gamingowych i technologicznych informuje, że do grona ich klientów dołączyły trzy polskie studia developerskie – Ovid Works, 3R Games i QED Games oraz twórcy narzędzia dla artystów oraz ilustratorów – Magma.
więcej
|
Free Now rozszerza współpracę z Grayling
Aplikacja do zamawiania przejazdów Free Now rozszerza współpracę z Grayling o usługi PR.
więcej
|
|
|