|
|
|
|
|
|
|
Dodatkowe miliardy dla TVP. ,,Trzeba rozmawiać o zmianach systemowych"
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że z rekompensaty abonamentowej Telewizji Polskiej przypadnie 2,35 mld zł, Polskiemu Radiu - 187 mln zł, a jego rozgłośniom regionalnym - 165 mln zł. Zdaniem opozycyjnego członka KRRiT prof. Tadeusza Kowalskiego, kwestia finansowania mediów publicznych powinna być zostać systemowo uregulowana.
więcej
|
Vectra: Paweł Dlouchy w zarządzie, zysk i mniej pracowników dwa lata po kupnie Multimediów
Do zarządu operatora kablowego Vectra dołączył Paweł Dlouchy. Firma w drugim roku po przejęciu Multimedia Polska zwiększyła sprzedaż o 5,2 proc. do 1,52 mld zł, zmniejszyła zatrudnienie o 170 osób i zarobiła na czysto prawie 200 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Polsat Box Go dzięki Miszczakowi dogoni Playera? ,,Wyjątkowo trudne zadanie"
Nowy dyrektor programowy Polsatu Edward Miszczak zapewnia, że jednym z jego priorytetów będzie rozwój Polsat Box Go. Na razie ten serwis streamingowy jest daleko w tyle za Playerem TVN Warner Bros. Discovery. Eksperci w rozmowie z Wirtualnemedia.pl twierdzą, że Grupa Polsat Plus ma potencjał, żeby więcej znaczyć w streamingu, ale nie będzie to łatwe.
więcej
|
Nowy program ,,Nastolatki rządzą... kasą" od 14 marca w TVN
Od 14 marca na antenie TVN będzie można oglądać nowy program „Nastolatki rządzą… kasą”, który w wiosennej ramówce zajmie miejsce "Ślubu od pierwszego wejrzenia" - ustalił portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
HBO wiosną pokaże nowy polski serial "#BringBackAlice"
Wiosną w serwisie streamingowym HBO Max pojawi się nowy polski serial oryginalny “#BringBackAlice”, wyreżyserowany przez Dawida Nickela. Będzie to trzymająca w produkcja, które opowiada historię dwóch zaginionych nastolatek. W obsadzie “#BringBackAlice” zobaczymy m.in. Helenę Englert, Marietę Żukowską i Jowitę Budnik.
więcej
|
Program ,,Diabelnie boskie" następcą "Królowych życia" w TTV
Od 3 marca w piątkowe wieczory stacja TTV emitować będzie nowy cykl „Diabelnie boskie”. Program posiada podobną formułę do zdjętych z anteny „Królowych życia”, w nowym formacie powieli się także część uczestniczek.
więcej
|
TVP przenosi ,,Magazyn Ekspresu Reporterów" do TVP3
Telewizja Polska od 28 lutego we wtorki o 22.35 w TVP3 emitować będzie „Magazyn Ekspresu Reporterów” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Ostatni odcinek cyklu w TVP1 zostanie pokazany 21 lutego.
więcej
|
TVP z nową szefową działu kadr. Poprzednią powołał Jacek Kurski
W piątek zmieniła się szefowa Biura Zarządzania Kapitałem Ludzkim TVP- dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Dotychczasowa dyrektor biura kadr, Małgorzata Wcześniak, odeszła na emeryturę. Zastąpiła ją Agnieszka Marciniak, powołana jesienią ub. roku na stanowisko szefowej Ośrodka Administracji TVP przez Mateusza Matyszkowicza. Teraz - jak ustaliliśmy - będzie łączyła obie funkcje.
więcej
|
Minister kultury nie chce zajmować się śmieciówkami w TVP. Wcześniej odmówił premier
"Brak uprawnień do ingerencji w funkcjonowanie nadawcy publicznego pod kątem rodzaju zawieranych umów" – właśnie taki argument przywołało Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, odmawiając Związkowej Alternatywie prześwietlenia umów w Telewizji Polskiej. Związkowcy podejrzewają, że wielu pracowników jest tam zatrudnionych na tzw. śmieciówkach. - Wobec patologicznych zjawisk na rynku pracy władza okazuje się bezradna – komentuje w rozmowie z nami Piotr Szumlewicz, szef Związkowej Alternatywy.
więcej
|
,,Kto to wie?" od 27 lutego w TVN. Dorota Wellman: zawodnicy odpowiadają na pytania ze swojej kanapy
W poniedziałek, 27 lutego TVN rozpocznie emisję nowego codziennego teleturnieju „Kto to wie?”. Cykl poprowadzi Dorota Wellman. - Zupełnie nowa formuła show pozwala mi na bliski kontakt z widzami. Dzięki temu, że zawodnicy odpowiadają na pytania ze swojej kanapy, nie czują presji kamer - komentuje prowadząca.
więcej
|
Prawnik Zygmunta Solorza zaczął nadzorować Polsat i operatora Plusa
Do rad nadzorczych Telewizji Polsat i Polkomtelu, operatora sieci Plus, został powołany prawnik Jarosław Grzesiak. Z holdingiem Zygmunta Solorza jest związany od połowy 2021 roku.
więcej
|
Z TVP znikną reklamy? ,,W tę stronę się ześlizgujemy"
BBC w Wielkiej Brytanii w ogóle nie nadaje reklam. Niemieckie ARD czy ZDF mogą emitować spoty jedynie przez 20 minut dziennie w dni powszednie. Zasiadający w Radzie Mediów Narodowych Robert Kwiatkowski przewiduje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że prędzej czy później taki sam los czeka TVP. Przyczynić miała się do tego prezesura Jacka Kurskiego.
więcej
|
BBC nie wyemituje nowych odcinków ,,Hotelu Zacisze". John Cleese znalazł inną stację telewizyjną
John Cleese krytykuje BBC za brak wolności słowa i nie chce pokazać tam kontynuacji serialu „Hotel Zacisze”. Twórca najprawdopodobniej znalazł już inne miejsce do emisji nowych odcinków kultowej produkcji.
więcej
|
Formuła 1 w Viaplay jedynie w rozdzielczości HD
Choć skandynawscy subskrybenci Viaplay mogli już oglądać wyścigi Formuły 1 w Ultra HD 4K, to w Polsce będą one transmitowane w gorszej jakości obrazu. - Tegoroczne relacje z wyścigów Formuły 1 na Viaplay będą dostępne w jakości 1080p, z częstotliwością 50 klatek na sekundę - informuje Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Viaplay.
więcej
|
Członkini zarządu TVN z nową rolą w Warner Bros. Discovery
Dominika Stępińska-Duch, członkini zarządu TVN odpowiedzialna w Warner Bros. Discovery w Polsce za sprawy prawne, ma dodatkową funkcję. Zaczęła w firmie pełnić rolę senior vice president corporate affairs management - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Długa lista kanałów, które Warner Bros. Discovery mógłby uruchomić w Polsce
Z raportu Europejskiego Obserwatorium Audiowizualnego wynika, że tylko na starym kontynencie Warner Bros. Discovery ma 360 kanałów telewizyjnych. Na świecie działa jeszcze więcej stacji, których polscy widzowie oglądać nie mogą. To na przykład kanał z kreskówkami dla dorosłych czy poświęcony militariom.
więcej
|
Wojciech Cejrowski wrócił do TVP, jego firma zwiększyła sprzedaż o 80 proc.
Powrót na antenę TVP2 nowych odcinków programu Wojciecha Cejrowskiego przełożył się na skokowy wzrost wyników finansowych jego polskiej spółki: w 2021 roku przychody poszły w górę o 78 proc. do 3 mln zł, a zysk netto wzrósł czterokrotnie - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Nowy historyczny serial ,,Polowanie na ćmy" od 26 marca w TVP1. Emisja po "Wiadomościach"
W niedzielę, 26 marca TVP1 rozpocznie emisję nowego historycznego serialu „Polowanie na ćmy” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Produkcja emitowana będzie w niedziele po "Wiadomościach".
więcej
|
Canal+ z ponad 30 proc. udziałów w MultiChoice
Grupa Canal+ pozyskała kolejne 4 proc. udziałów w spółce MultiChoice, właścicielu m.in. platformy cyfrowej, która działa w Afryce. Łącznie firma ma obecnie 30,27 proc. udziałów w operatorze płatnej telewizji. Media z RPA donoszą, że francuska grupa chce ponownie złożyć ofertę całkowitego przejęcia MultiChoice.
więcej
|
,,Johnny Depp kontra Amber Heard", czyli kulisy rozstania najgłośniejszej pary Hollywood. Recenzja serialu dokumentalnego HBO Max
„Johnny Depp kontra Amber Heard” to serial dokumentalny opowiadający o tym, jak wyglądał proces, który dziennikowi „The Sun” wytoczył gwiazdor Johnny Depp w związku z nazwaniem go przez pismo „damskim bokserem”.
więcej
|
Treści 4K z Canal+ online dostępne na kolejnych telewizorach
Do niedawna tylko posiadacze wybranych urządzeń mogli oglądać treści wideo na żądanie w jakości 4K w aplikacji Canal+ online. Teraz serwis streamingowy znacząco rozszerzył ich listę. Katalog „Obejrzyj w 4K” wyświetla się posiadaczom telewizorów z systemami operacyjnymi Android TV, Tizen i WebOs, którzy wcześniej nie mogli z niego korzystać.
więcej
|
Darmowy serwis streamingowy z dokumentami w 4K poszerzy ofertę po polsku
Choć kulturalno-dokumentalny kanał Arte w wersji linearnej nie nadaje po polsku, to jego darmowy serwis streamingowy oferuje wiele treści w naszym języku. Najczęściej są to produkcje opatrzone napisami, ale jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, nadawca pracuje nad rozbudową oferty z polskim lektorem. Więcej produkcji stacji ma też dotyczyć polskich bohaterów.
więcej
|
Miniserial ,,Donieck. Na linii frontu" w Antena HD
Od 5 marca 2023 roku Antena HD emitować będzie 4-odcinkową miniserię „Donieck. Na linii frontu”.
więcej
|
Telewizja TVN nie planuje kontynuacji ,,Projektu Lady"
Telewizja TVN w najbliższym czasie nie będzie kontynuować „Projektu Lady”. Siódmy sezon reality-show na pewno nie będzie emitowany w tym roku.
więcej
|
Disney rozważa sprzedaż akcji Hulu
Dyrektor generalny Disneya Bob Iger stwierdził, że spółka jest otwarta na pomysł sprzedania swoich udziałów w Hulu. Koncern ma obecnie ich obecnie 67 proc.
więcej
|
Polskie seriale obyczajowe początku XXI wieku. Część druga - lata 00.
Tym razem przyglądamy się rodzimym serialom pierwszej dekady XXI wieku. Nowe wątki, nowy typ bohaterów. Czyli obyczajowość pełną gębą. Zapraszamy na przegląd.
więcej
|
TVP pokaże serial ,,Archiwista 2"
We wtorek, 14 lutego w TVP VOD zadebiutuje drugi sezon kryminalnego serialu „Archiwista”. W roli głównej ponownie wystąpi Henryk Talar, a do obsady dołączą m.in.: Artur Żmijewski, Małgorzata Pieczyńska, Anna Kraszewska i Józef Pawłowski
więcej
|
Koniec magazynu ,,Lajk!" w TVP2
Telewizja Polska nie będzie kontynuować lifestylowego magazynu „Lajk!”.
więcej
|
W ostatnich latach ,,Magazyn Ekspresu Reporterów" stracił dwie trzecie widzów
W sezonie 2022/2023 „Magazyn Ekspresu Reporterów” oglądało w TVP1 średnio 526 tys. widzów, o 17 tys. osób mniej niż rok wcześniej. Jeszcze cztery lata temu, gdy program był nadawany w Dwójce, gromadził nawet 1,5 mln widzów - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Dereszowska, Gessler, Wachowicz, Gawryluk i Hycnar w spocie wiosennej ramówki Polsatu (wideo)
Telewizja Polsat rozpoczęła emisję wizerunkowego spotu, który promuje wiosenną ofertę nadawcy, m.in. pięć nowych seriali oraz znane kontynuacje z głównej anteny. Produkcja nie ma rozbudowanej fabuły.
więcej
|
Nie tylko ,,The Last of Us" w HBO Max
Druga połowa lutego w HBO Max to nowości filmowe oraz seriale dokumentalne jak „Ród, który zbudowały smoki” i animowana seria o Batmanie. Z dziesiątym sezonem show powraca również John Oliver.
więcej
|
Nie tylko IT. Gdzie jeszcze zarabia się najlepiej w Warszawie? Wysokie wynagrodzenia w stolicy nikogo nie dziwią. Jeśli dodamy do tego niskie bezrobocie i dużą liczbę ofert pracy stanie się jasne, dlaczego to Warszawa jest postrzegana jako finansowe El Dorado Polski. Pracy szukają tu nie tylko miejscowi, ale i przyjezdni, często z daleka. Sprawdziliśmy, ile faktycznie można zarobić w stolicy i które branże są najlepiej opłacane. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RMF FM liderem w godzinach porannych. Radio ZET i SuperNova najbardziej w dół
Pozycję lidera ogólnopolskiego rynku radiowego w 2022 roku w godzinach porannych (6.00.00 - 8.59.59) zajęło RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei najwięcej straciły Radio ZET i SuperNova - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
W internecie tylko RMF FM ma więcej słuchaczy niż Radio 357 i Radio Nowy Świat
Radia w internecie słucha codziennie ok. 2,3 mln osób. Liderem z 20 proc. udziału jest RMF FM, a na kolejnych miejscach są Radio 357 i Radio Nowy Świat mające łącznie ponad 20 proc. Czołowe rozgłośnie przyciągają słuchaczy na ponad trzy godziny dziennie - wynika z danych Krajowego Instytutu Mediów.
więcej
|
|
Radio 357 zebrało już ponad 20 mln zł na Patronite
Po prawie dwóch i pół roku od uruchomienia zbiórki w serwisie Patronite.pl internetowe Radio 357 zebrało od wspierających je słuchaczy ponad 20 mln zł. - Marzymy, by nasza stacja była najmocniejszą marką w obszarze treści audio wysokiej jakości - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Sołtys, prezes Radia 357.
więcej
|
|
RMF FM na czele w II półroczu. Radio Białystok na podium
Pozycja lidera rynku radiowego w Białymstoku w drugim półroczu ub.r. należała do RMF FM. Na podium uplasowały się jeszcze: Radio ZET i Radio Białystok - wynika badań słuchalności radia.
więcej
|
|
2,35 mld zł dla TVP. KRRiT podzieliła rządową rekompensatę
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała o podziale środków z rekompensaty za utracone wpływy abonamentowe, wynoszącej w tym roku 2,7 mld zł. Telewizja Polska dostanie 2,35 mld zł, Polskie Radio - 187 mln zł, a 17 spółek radiofonii regionalnej - 165 mln zł.
więcej
|
|
Skuteczne
pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case
study
Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO.
Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500
fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z
kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy
i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał partnerskiwięcej
|
|
|
|
Z TVP znikną reklamy? ,,W tę stronę się ześlizgujemy"
BBC w Wielkiej Brytanii w ogóle nie nadaje reklam. Niemieckie ARD czy ZDF mogą emitować spoty jedynie przez 20 minut dziennie w dni powszednie. Zasiadający w Radzie Mediów Narodowych Robert Kwiatkowski przewiduje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że prędzej czy później taki sam los czeka TVP. Przyczynić miała się do tego prezesura Jacka Kurskiego.
więcej
|
Monika Siennicka szefową marketingu Guerlain
Monika Siennicka objęła stanowisko head of marketing marki Guerlain. Odpowiada za rynek Polski i Europy Wschodniej.
więcej
|
Mniejsze Ptasie mleczko, chudsze czekolady, mniej oleju czy mleka za tę samą cenę. "To już trend. Z czasem zaszkodzi wszystkim"
Na sklepowych półkach przybywa produktów, których opakowania zmniejszono, utrzymując poprzednią cenę. Producenci tłumaczą, że zmuszają ich do tego rosnące ceny surowców i koszty produkcji. - Dzisiaj downsizing czy rightsizing nie jest powodowany chęcią odróżnienia się od konkurencji, ale napędzany jest przez inflację. Dlatego nie jest to już zjawisko epizodyczne, tylko wręcz staje się trendem - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Marek Gonsior.
więcej
|
Brand New Galaxy zamknęło oddział w Amsterdamie
Holding markeingowo-technologiczny Brand New Galaxy zlikwidował swój oddział w Amsterdamie, zatrudniający 10 pracowników.
więcej
|
Monika Wach-Wojciechowska head of programmatic w OMD
Do agencji OMD dołączyła Monika Wach-Wojciechowska, która stanęła na czele zespołu programmatic. Wcześniej pracowała m.in. w Performance Media.
więcej
|
Rozstanie z Kanye Westem może kosztować Adidasa 500 mln euro
Niemiecki koncern Adidas nadal ma tak duże zapasy ubrań marki Yeezy promowanej przez lata przez rapera Kanye Westa, że rezygnacja z nich przełoży się na spadek wpływów o ok. 1,2 mld euro i zysku operacyjnego o ok. 500 mln. Firma zerwała współpracę z Kanye Westem pod koniec października ub.r.
więcej
|
BeDigital i Socjomania partnerami strategicznymi
Agencje BeDigital i Socjomania zostały partnerami strategicznymi. Mają wspólnie prowadzić i realizować holistyczne działania marketingowe.
więcej
|
MullenLowe Warsaw przygotował kampanię Instant Eraser Maybelline New York
Korektor Instant Eraser od Maybelline New York (L’Oréal Polska) debiutuje w największych ogólnopolskich stacjach. Telewizyjną kampanię wspieraną działaniami digital przygotowała agencja MullenLowe Warsaw.
więcej
|
Anastazja Małyska-Zalewska, Marta Bińczak i Izabela Głowacka w Euvic Digital
Anastazja Małyska-Zalewska, Marta Bińczak i Izabela Głowacka dołączyły do działu content & performance, zarządzanego przez Martę Maksymowicz (group account director) w Euvic Digital (Grupa Euvic Performance).
więcej
|
Od Amazona do Ubera i T-Mobile: jakie reklamy obejrzymy przy Super Bowl
W nocy z niedzieli na poniedziałek czasu polskiego odbędzie się mecz Super Bowl, który co roku jest ważnym wydarzeniem w branży reklamowej. O mistrzostwo NFL zagrają Philadelphia Eagles i Kansas City Chiefs, a w przerwie wystąpi Rihanna. Transmisja meczu w nocy z niedzieli na poniedziałek 13 lutego o godzinie 0:30 w TVP Sport. Przedstawiamy spoty, które w amerykańskiej telewizji można będzie obejrzeć przy Super Bowl.
więcej
|
Dereszowska, Gessler, Wachowicz, Gawryluk i Hycnar w spocie wiosennej ramówki Polsatu (wideo)
Telewizja Polsat rozpoczęła emisję wizerunkowego spotu, który promuje wiosenną ofertę nadawcy, m.in. pięć nowych seriali oraz znane kontynuacje z głównej anteny. Produkcja nie ma rozbudowanej fabuły.
więcej
|
Adrianna Sułek ambasadorką Pumy
Lekkoatletka, reprezentantka Polski Adrianna Sułek została nową ambasadorką marki Puma.
więcej
|
Coca-Cola wprowadza na rynek własnego smartfona, producentem realme
Chińska marka realme zaprezentowała swój najnowszy smartfon realme 10 Pro 5G Coca-Cola Edition, który powstał we współpracy z Coca-Colą.
więcej
|
Ceneo świętuje osiemnaste urodziny kampanią reklamową w stylu retro
Marka Ceneo świętuje swoje 18 urodziny. Z tej okazji wystartowała kampania reklamowa, której stylistyka nawiązuje do klimatu retro.
więcej
|
Anna Hołdyńska i Aleksandra Skwarska z nowymi rolami w zespole marketingu Pracuj.pl
W zespole marketingu B2C serwisu Pracuj.pl. końcem 2022 roku Anna Hołdyńska przejęła rolę koordynatorki zespołu komunikacji i influencer marketingu, a Aleksandra Skwarska – dotychczas koordynatorka ds. PR i CSR – poszerzyła zakres obowiązków, przejmując dodatkowo zarządzanie zespołem content marketingu.
więcej
|
Rusza tegoroczna edycja CMO Awards
Ruszyły zgłoszenia do tegorocznej edycji CMO Awards by Shortlist, konkursu peer-to-peer skierowanego do szefowych i szefów marketing. Na najlepsze projekty i kampanie zagłosują sami marketerzy.
więcej
|
Lubimy radio Radio jest jedynym medium, które może nam towarzyszyć w zasadzie wszędzie i przy każdej okazji. Jest z nami w samochodzie, w domu i w pracy, a także w trakcie spaceru, podczas uprawiania sportu, w sklepie, u fryzjera, w podróży i wielu innych sytuacjach. Każdego dnia radia słucha średnio 19,5 mln* Polaków, a w ciągu tygodnia - blisko 26 mln (w populacji 15-75 lat, liczącej 29,9 mln). Lubimy słuchać radia i spędzamy z nim codziennie średnio 4 godz. i 14 min. Nie dzieje się tak przez przypadek, ponieważ radio, oprócz powszechnej dostępności, ma również tę zaletę, że dobrze współgra z naszym rytmem dnia i czynnościami, które w ciągu dnia wykonujemy. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Krytyka tekstu ,,Newsweeka" o sfałszowanych wyborach. Tomasz Sekielski nie komentuje
Tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zamieszcza w nowym numerze rozmowę Renaty Grochal z byłym działaczem PiS, z której wynika, że partia odpowiada za fałszowanie wybory i może sfałszować tegoroczne. Publikacja już w niedzielę wywołała burzę w internecie. - Wstrząsnęło mną, że w tym tekście nic nie ma, żadnych mocnych argumentów. Są bardzo słabe argumenty, które łatwo można zbić - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Łukasz Pawłowski z Instytutu Badań Samorządowych, dodając: - Ta okładka to skandal i nieodpowiedzialność.
więcej
|
Ryszard Pieńkowski znów prezesem Infor PL, w zarządzie także Wojciech Sulik
Po prawie trzech latach przerwy na stanowisko prezesa firmy Infor PL, wydającej m.in. „Dziennik Gazeta Prawna”, wrócił jej właściciel Ryszard Pieńkowski. Do zarządu dołączył również Wojciech Sulik - ustalił portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Szef kluczowego działu odchodzi z ,,Super Expressu". Pracował w nim 27 lat
Sławomir Kowalski, szef działu Gwiazdy w „Super Expressie” (Time), odchodzi z redakcji - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Był związany z "SE" przez 27 lat.
więcej
|
Zmiana na czele Ruchu. Nowa szefowa przez lata pracowała w państwowej agencji
Stanowisko prezesa Ruchu (jego głównym akcjonariuszem jest Orlen) objęła Joanna Bryx-Ogrodnik, wcześniej przez prawie dwie dekady związana z Agencją Rozwoju Przemysłu. Zastąpiła Łukasza Porażynskiego, który zarządzał firmą przez prawie dwa lata.
więcej
|
,,Fakt" na czele sprzedaży w IV kwartale, ,,DGP" liderem wśród e-wydań
W czwartym kwartale ub.r. średnia sprzedaż wydania wszystkich dzienników ogólnopolskich wyniosła 371 147egz. Najchętniej kupowany był „Fakt”, a na czele e-wydań znalazł się „Dziennik Gazeta Prawna” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Tomasz Lis zaostrzył język na Twitterze. "Ściągnął poziom niżej polską debatę"
O Szymonie Hołowni napisał "Kałownia". Kobiety, które skrytykowały ostatnią wypowiedź Mamy Ginekolog, nazwał "sfrustrowanymi pańciami", które "przypuściły furiacki atak" na popularną w sieci influencerkę. Doniesienia dziennikarek "Wprost" nazwał "łgarstwem". - Radykalizacja języka, jakim posługuje się Tomasz Lis, nie pasuje do człowieka, który zapisał piękną kartę w historii polskiego dziennikarstwa - mówi dr Miłosz Babecki, medioznawca z Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
więcej
|
W Polsce mniej naruszeń wolności mediów niż w Niemczech i Francji
Według danych z platformy Media Freedom Rapid Response, zarządzanej przez kilka europejskich organizacji, w Polsce doszło w ub.r. do 21 naruszeń wolności mediów, kilka razy mniej niż w Niemczech, Francji i Włoszech. W niechlubnym rankingu zdecydowanie na czele są Turcja i Ukraina.
więcej
|
|
|
Menedżerowie Wirtualnej Polski dostali akcje za 655 tys. zł
W ramach programu opcji menedżerskich holding Wirtualna Polska przekazał 6,7 tys. swoich nowo wyemitowanych akcji, wartych 655 tys. zł.
więcej
|
InPost znów podnosi ceny. Może karać nadawców za niebezpieczne paczki
Firma InPost ogłosiła kolejną podwyżkę cen przesyłek do Paczkomatów i kurierskich, a także usług dodatkowych, dla klientów indywidualnych i biznesowych. Wyższe stawki będą obowiązywały od marca. Operator wprowadził też kary umowne za nadanie niebezpiecznych paczek.
więcej
|
Morele.net wygrały z UODO w sądzie, uchylono rekordową karę za wyciek danych
Spółka e-commerce’owa Morele.net w drugiej instancji sądowej uzyskała uchylenie 2,83 mln zł grzywny, którą prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych nałożył na nią po wycieku danych klientów pod koniec 2018 roku. Była to rekordowa kara dotycząca danych osobowych.
więcej
|
Tomasz Lis zaostrzył język na Twitterze. "Ściągnął poziom niżej polską debatę"
O Szymonie Hołowni napisał "Kałownia". Kobiety, które skrytykowały ostatnią wypowiedź Mamy Ginekolog, nazwał "sfrustrowanymi pańciami", które "przypuściły furiacki atak" na popularną w sieci influencerkę. Doniesienia dziennikarek "Wprost" nazwał "łgarstwem". - Radykalizacja języka, jakim posługuje się Tomasz Lis, nie pasuje do człowieka, który zapisał piękną kartę w historii polskiego dziennikarstwa - mówi dr Miłosz Babecki, medioznawca z Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
więcej
|
Ruszył proces Gurala za znęcanie się nad zwierzętami. Patostreamer niezadowolony ze zbiórki na adwokata
W sądzie w Grodzisku Wielkopolskim ruszył proces patostreamera Grzegorza G., w internecie znanego jako Gural, którego prokuratura oskarża o znęcanie się nad zwierzętami. Gural uruchomił zbiórkę internetową na opłacenie adwokata, przekonuje, że jego filmy zmanipulowano, a przez swój wizerunek nie może podjąć pracy.
więcej
|
Zablokowany portal "Najwyższego CZAS-u!". Tomasz Sommer uważa, że stoi za tym ABW
W nocy z czwartku na piątek przestały się otwierać strony prawicowego portalu związanego z dwutygodnikiem "Najwyższy CZAS!". - Zostaliśmy zablokowani przez jakieś służby, najpewniej przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Zrobię wszystko, by winnych tego skandalu zlokalizować - zapowiada w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Tomasz Sommer, redaktor naczelny "Najwyższego CZAS-u!".
więcej
|
Answear przejmuje Sneakerstudio i PRM. Zapłaci 19 mln zł w akcjach
Odzieżowa platforma e-commerce Answear uzgodniła warunki przejęcia marek Sneakerstudio oraz PRM sprzedających m.in. obuwie i odzież luksusową. Zapłaci swoimi akcjami nowej emisji, wartość transakcji wyniesie maksymalnie 18,85 mln zł.
więcej
|
Yahoo zwolni 1600 pracowników
Yahoo poinformowało, że zwolni ponad 1,6 tys. pracowników, głównie z pionu technologii reklamowych. To ponad jedna piąta pracowników koncernu.
więcej
|
Google wprowadza innowacje zapobiegające samobójstwom
"Udało się porozumieć z firmą Google i jeśli ktoś wpisze teraz do wyszukiwarki słowa klucze typu: +samobójstwo+, to na pierwszym miejscu, pojawiają się odnośniki do stron z telefonami zaufania" – powiedział Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak.
więcej
|
,,Jak pisać o klimacie?" - Gazeta.pl publikuje poradnik dla dziennikarzy i dziennikarek Gazeta.pl aspiruje do miana najbardziej zielonego medium w Polsce. Na łamach portalu regularnie publikowane są eksperckie materiały oraz wypowiedzi naukowców zajmujących się klimatem. Portal chce jednak nie tylko informować, ale także mieć wpływ na język, jakim opisywane są zmiany klimatyczne. Serwis Zielona.Gazeta.pl opublikował właśnie opracowanie „Jak pisać o klimacie? Poradnik dla dziennikarzy i dziennikarek”, przygotowany wspólnie z Purpose Climate Lab, z którego mogą korzystać wszyscy przedstawiciele mediów w Polsce. To kolejna publikacja Gazeta.pl po m.in. „Jak pisać o kobietach w mediach” i „Jak pisać o LGBT+” stworzona z troską o dziennikarskie wypowiedzi. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Spada ocena stabilności zarobków Polaków
W lutym o 4 punkty obniżył się wskaźnik dotyczący oceny stabilności zarobków przez Polaków. Wskaźnik optymizmu pozostał bez zmian. Polacy nieco gorzej – o 5 punktów – oceniają swoją jakość życia, natomiast nieco wyżej niż miesiąc temu – sytuację gospodarczą w Polsce –pokazują dane ARC Rynek i Opinia.
więcej
|
|
|