|
|
|
|
|
|
|
Gigant mediowy rozpoczyna koleją falę zwolnień
Ruszyła kolejna tura zwolnień w The Walt Disney Company. Kilka tygodni temu koncern ogłosił redukcje zatrudnienia o około 7000 osób.
więcej
|
Sąd przyznał rację gejowi zwolnionemu z TVP. ,,Dyskryminacja na tle orientacji seksualnej"
Jakub Kwieciński poinformował, że zgodnie z orzeczeniem sądowym pierwszej instancji Telewizja Polska, nie przedłużając z nim umowy pod koniec 2017 roku, dopuściła się dyskryminacji na tle orientacji seksualnej. - Wyroku sądu wysłuchaliśmy ze łzami w oczach. Przywrócił on nam godność i wiarę w sprawiedliwość w Polsce - podkreślił Kwieciński ze swoim partnerem.
więcej
|
Związkowcy w TVP: premie krzywdzące, podwyżki wg niejasnych kryteriów
Niedawną premię kwartalną dostali jedynie osoby zatrudnione w systemie czasowo-premiowym, to krzywdzące dla pozostałych pracowników - podkreślają dwa związki zawodowe działające w Telewizji Polskiej. Nadawca zgodził się podnieść dodatek dla pracowników z niepełnosprawnościami, ale o 100 zł, a nie o postulowane przez związkowców 300 zł - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
|
Prezes TVP na kolegiach ,,Wiadomości". ,,Walka o odbicie TAI z rąk ludzi Kurskiego"
Prezes Telewizji Polskiej Mateusz Matyszkowicz, pojawiając się na piątkowych kolegiach „Wiadomości”, tworzy precedens, a przy tym chce ręcznie sterować Telewizyjną Agencją Informacyjną - mówią nasi informatorzy w TVP. Ma to być ciąg dalszy walki środowiska premiera Mateusza Morawieckiego o przejęcie kontroli nad TAI. - W obiegu są coraz nowe nazwiska potencjalnych nowych dyrektorów TAI, ale Olechowski trzyma się mocno, bo ma poparcie Nowogrodzkiej - słyszymy na korytarzach telewizyjnych.
więcej
|
Podwyżki nie szkodzą Viaplay: przybyło 325 tys. subskrybentów, większa strata poza Skandynawią
Platforma Viaplay w zeszłym kwartale osiągnęła wzrost liczby subskrybentów o 325 tys. do 7,64 mln, najwięcej zyskała w Holandii i Polsce. Poza Skandynawią nadal przynosi straty, bo inwestuje w prawa sportowe i wchodzi na kolejne rynki.
więcej
|
TVN w Canal+ online tylko w jakości SD. ,,Szczegóły uzgodnień objęte poufnością"
Choć kanały TVP1, TVP2, Polsat i TV4 są oferowane w Canal+ online w wysokiej rozdzielczości, to dołączone ostatnio stacje TVN i TV Puls jedynie w standardowej. TVN Warner Bros. Discovery i Canal+ Polska w rozmowie z Wirtualnemedia.pl tłumaczą taki stan rzeczy „poufnymi uzgodnieniami”.
więcej
|
Player ma nowy pomysł na promocję. Buduje sieć ambasadorów
Należący do TVN Warner Bros. Discovery serwis Player buduje wokół swojego serwisu społeczność, którą chce zaangażować do promocji swoich produkcji. Najaktywniejsi fani będą mogli zostać ambasadorami Playera, co da im wstęp na specjalne wydarzenia i na udział w konkursach - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Lista Polsat Box bez części bezpłatnych kanałów po polsku. ,,Regularnie proponujemy"
Choć na liście kanałów Polsat Box można znaleźć stacje po włosku i arabsku, to brakuje na niej większości niekodowanych kanałów Grupy MWE i Red Carpet TV. Przedstawiciel tej drugiej stacji zapewnia Wirtualnemedia.pl, że regularnie proponuje platformie cyfrowej współpracę. Rzecznik prasowa Cyfrowego Polsatu zachęca abonentów do samodzielnego uzupełnienia listy.
więcej
|
Canal+ likwiduje aplikację dla abonentów
Abonenci platformy satelitarnej Canal+ tylko do 22 maja będą mogli korzystać z aplikacji mobilnej Strefa Canal+. Rzecznik prasowy nadawcy Piotr Kaniowski informuje Wirtualnemedia.pl, że obecne w niej narzędzia, będą dostępne dalej w formie serwisu internetowego.
więcej
|
Koniec sezonu ,,Va banque" w TVP2, program oglądało 1,27 mln widzów
Teleturniej „Va banque” w sezonie 2022/2023 oglądało średnio 1,27 mln widzów - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Kabaret na żywo" hitem Polsatu, program zyskał widzów. Jesienią nowe odcinki
Wiosenne odcinki programu „Kabaret na żywo” oglądało średnio 1,52 mln widzów, o 60 tys. osób więcej niż przed rokiem - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Cykl będzie kontynuowany jesienią, ma zyskać nowe pasmo.
więcej
|
,,Sanatorium miłości 6" w przyszłym roku w TVP1. Wystartowały castingi (wideo)
Telewizja Polska w przyszłym roku pokaże szósty sezon „Sanatorium miłości”, który najprawdopodobniej ponownie poprowadzi Marta Manowska - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Właśnie wystartowały poszukiwania uczestników do projektu.
więcej
|
Zwolniono czołowego dziennikarza stacji CNN
Don Lemon, jeden z najpopularniejszych dziennikarzy telewizji CNN, stracił pracę. Na Twitterze napisał, że został poinformowany przez swojego agenta o swoim zwolnieniu. Dziennikarz zimą był bohaterem skandalu w związku z seksistowskim komentarzem.
więcej
|
Canal+ zwiększa przychody i stawia na partnerstwo z Apple TV+
Przychody Grupy Canal+ w I kwartale 2023 roku wyniosły 1,478 mld euro, co oznacza wzrost o 2,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku. Podczas prezentacji wyników, właściciel dostawcy płatnej telewizji, koncern Vivendi, chwalił się partnerstwem z Apple TV+, które ma obowiązywać także w Europie Środkowej.
więcej
|
Globalne przychody platform AVoD wzrosną do 2028 roku dwukrotnie
Prowadzenie darmowych serwisów streamingowych z reklamami (AVoD) lub oferowanie tańszych pakietów z takimi spotami będzie coraz bardziej opłacalne. Z prognozy Digital TV Research wynika, że przychody z tego tytułu wzrosną z 41 mld dol. na koniec 2022 roku do 91 mld dol. w 2028 roku.
więcej
|
Tucker Carlson żegna się z Fox News. Tydzień po rekordowej ugodzie ws. fake newsów
Z Fox News odchodzi czołowy dziennikarz i komentator polityczny Tucker Carlson. Nie pojawi się na antenie, chociaż w piątek zapraszał jeszcze na kolejne wydanie swojego programu.
więcej
|
,,Nago. Głośno. Dumnie." w HBO Max. To opowieść o polskich drag queens i performerkach burleski
„Nago. Głośno. Dumnie.” to pierwsza polska seria dokumentalna stworzona przez HBO Max. Serial opowiadać będzie o polskich drag queens i performerkach burleski. Produkcję na zlecenie platformy zrealizowała Grupa ZPR Media. Premiera w HBO Max 1 czerwca br.
więcej
|
Grupa Kino Polska TV zarobiła na czysto 48 mln zł. Koszty ,,Power of love" obciążyły Zoom TV
W ub.r. grupa Kino Polska TV przy wzroście przychodów o 10,8 proc. do 284,82 mln zł zanotowała spadek zysku netto o prawie 1 mln zł, do 47,67 mln zł. W firmie nierentowny pozostaje jedynie Zoom TV, którego strata pogłębiła się z 5,7 do 9,63 mln zł m.in. z powodu kosztów reality-show „Power of love”.
więcej
|
Darmowy kanał DAZN na YouTube coraz popularniejszy
Dostępny w serwisie YouTube kanał DAZN UEFA Women Champions League (UWCL) przekroczył w sezonie Ligi Mistrzyń 40 mln wyświetleń. Transmisje i retransmisje piłkarskich rozgrywek kobiecych są dostępne za darmo także w Polsce.
więcej
|
Szef NBCUniversal natychmiastowo zwolniony za "niewłaściwą relację" ze współpracownicą
CEO medialnego giganta NBCUniversal Jeff Shell rozstaje się z koncernem ze skutkiem natychmiastowym. Powodem jest wykazana w dochodzeniu "niewłaściwa relacja" z kobietą pracującą w firmie - poinformowała Comcast, spółka-matka NBCUniversal.
więcej
|
Krzysztof Ibisz dementuje pogłoski o swoich problemach zdrowotnych
Na Tik Toku pojawił się film sugerujący, że prezenter Krzysztof Ibisz zemdlał podczas nagrania jednego z prowadzonych przez siebie talent show.
więcej
|
Player.pl prezentuje zwiastuny serialu ,,Pati", premiera serialu w piątek (wideo)
W piątek, 28 kwietnia w serwisie Player.pl zadebiutuje nowy serial „Pati”, będący spin-offem „Skazanej”. Platforma udostępniła zwiastuny promujące produkcję.
więcej
|
Sąd nakazał aresztowanie stalkerki Roberta Janowskiego
Kobieta, która od 12 lat nękała prezentera i muzyka Roberta Janowskiego i jego żonę, ma trafić do aresztu. - Dla nas SPOKÓJ- sen nierealny, nieosiągalny byt, spełnienie marzeń... - podkreślił Janowski.
więcej
|
Tusk: Pawła Adamowicza tak naprawdę zabiły słowa powtarzane przez wiele miesięcy w telewizji publicznej
Prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza zabił nóż, ale tak naprawdę zabiły go słowa powtarzane przez wiele miesięcy, publikowane w telewizji publicznej na jego temat - podkreślił w poniedziałek w Tarnobrzegu (woj. podkarpackie) lider PO Donald Tusk.
więcej
|
Vectra niedługo wdroży nowe oprogramowanie na dekodery
Sieć kablowa Vectra rozpoczyna testy nowej wersji aplikacji startowej na dekodery TV Smart. Potrwają one około miesiąca i obejmą urządzenia DV8519 oraz DV8988 z systemem operacyjnym Android TV. Zmiany dotyczą nagrań programów, zakładki z korespondencją od operatora i aktywacji gniazda antenowego RF.
więcej
|
Polsat szuka uczestników do kolejnej edycji "Ninja Warrior Polska"
Telewizja Polsat rozpoczęła poszukiwania uczestników do kolejnej edycji programu "Ninja Warrior Polska". Zgłaszać się można wypełniając internetowy formularz. Kolejne dwa sezony reality-show mają być nagrywane w najbliższych miesiącach, o czym portal Wirtualnemedia.pl informował jako pierwszy.
więcej
|
Impas w sporze dotyczącym licencji ,,South Park". Paramount Global zabiera głos
Warner Bros. Discovery w 2019 roku kupił prawa do transmisji bogatej biblioteki „South Park”. Po pewnym czasie stwierdził, że Paramount Global nie wywiązał się z warunków umowy i złożył pozew. Teraz Paramount Global kontratakuje własnym pozwem. O co chodzi w sporze dwóch gigantów streamingowych?
więcej
|
"Wiadomości" mówią o TVN dwa razy częściej niż "Fakty" o TVP
Od 1 marca do połowy kwietnia w "Wiadomościach" pojawiły się 33 materiały, w których wzmiankowano o TVN. Z kolei w "Faktach" pojawiło się 14 materiałów, w których wzmiankowano o TVP - wynika z danych firmy PSMM Monitoring & More zebranych dla Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Skarga do PiS na prezesa TVP ws. złagodzenia ,,Wiadomości"? Olechowski: to manipulacja
Według Onetu kilka dni temu do władz Prawa i Sprawiedliwości trafiła skarga na prezesa Telewizji Polskiej Mateusza Matyszkowicza. Zarzucono mu, że chce złagodzić przekaz „Wiadomości” i raz w tygodniu prowadzić kolegia. Wiele wskazuje, że skargę mógł napisać szef TAI Jarosław Olechowski. - To manipulacja. Głównym celem tego ataku jest zniszczenie TVP jako ważnego ośrodka informacji oraz debaty publicznej - komentuje Olechowski.
więcej
|
TVN pokaże szóstą odsłonę Top of the Top Sopot Festival
W drugiej połowie sierpnia będzie się odbywać szósta edycja Top of the Top Sopot Festival, wydarzenie będzie pokazywać TVN.
więcej
|
Nowy kanał poświęcony wojsku testuje na satelicie
Na satelicie Astra 4A (4,8 stopni wschód) rozpoczęła się emisja testowa kanału Armiya TV. Za stacją, która ma być poświęcona wojskowości stoi Ministerstwo Obrony Ukrainy. Ma ona być adresowana dla żołnierzy i osób interesujących się armią.
więcej
|
,,Rolnicy. Podlasie" nadal hitem. Serial ma kilkukrotnie wyższą oglądalność od średniej Fokus TV
W tym roku program „Rolnicy. Podlasie” ogląda średnio 822 tys. widzów. Cykl ma kilkukrotnie wyższą oglądalność od średnich długookresowych wyników Fokus TV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TVN i TV Puls w ofercie Canal+ online. Bez umów z nadawcami, tylko na podstawie must carry, must offer
Do oferty Canal+ online dołączyły stacje naziemne TVN i TV Puls. Są dostępne dla wszystkich użytkowników, niezależnie od posiadanego pakietu. Tym samym serwis streamingowy Canal+ oferuje wszystkie kanały objęte zasadą must carry, must offer.
więcej
|
Viaplay zatrudnił managerką marketingu. Wcześniej pracowała w HBO Max
Kamila Jędrzejczak, dotąd związana z zespołem HBO Max, dołączyła do zespołu Viaplay Group w Polsce. Objęła nowo utworzoną funkcję marketing project managera - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. To kolejne wzmocnienie w polskim biurze Viaplay.
więcej
|
Bezpłatne kanały w streamingu przyniosą w tym roku 6,3 mld dol. przychodów
Darmowe stacje z reklamami w streamingu (FAST) wygenerują w 2023 roku przychody w wysokości 6,3 mld dol. Z prognozy firmy Omdia wynika, że aż 80 proc. przychodów pochodzić będzie ze Stanów Zjednoczonych. Na innych rozwiniętych rynkach znaczące wzrosty są przewidziane w ciągu czterech najbliższych lat.
więcej
|
Nadawca History i History 2 wprowadza darmowe kanały do Europy
Firma Amagi, dostarczająca nadawcom rozwiązania chmurowe do nadawania kanałów telewizyjnych, nawiązała współpracę z oddziałem A+E Networks na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. Nadawca History, History 2 i Crime+Investigation Polsat będzie mógł dzięki porozumieniu zaoferować trzy bezpłatne stacje w Wielkiej Brytanii.
więcej
|
Anna Popek i Tomasz Wolny nową stałą parą w ,,Pytaniu na śniadanie". Co z Idą Nowakowską?
Anna Popek, która na początku kwietnia wróciła do prowadzenia „Pytania na śniadania” w TVP2 , od maja ma pojawiać się na antenie na stałe w parze z Tomaszem Wolnym. Prezenter cały czas będzie prowadzić część wydań programu z Idą Nowakowską, z którą antenowy duet tworzy od kilku lat.
więcej
|
Ryan Murphy, David Simon, Shonda Rhimes. Kim są showrunnerzy?
Showrunner to stosunkowo nowe pojęcie na gruncie polskim. Widzowie seriali amerykańskich często korzystają z niego, mówiąc o twórcach swoich ulubionych tytułów. Kim są showrunnerzy? Rozmawiamy z kulturoznawcą, doktorem Dawidem Junke.
więcej
|
Czy prequel ,,Samych swoich" Sylwestra Chęcińskiego ma szansę na sukces?
Trylogia komediowa Sylwestra Chęcińskiego, którą zapoczątkował film „Sami swoi” stanowi ważny element rodzimej kultury popularnej, czego dowodzi istnienie Muzeum Kargula i Pawlaka w Lubomierzu oraz powiązany z nim Ogólnopolski Festiwal Filmów Komediowych.
więcej
|
TVP1 nowym liderem w DVB-T, rekordowy spadek TVP INFO. 0,51 proc. udziału TVP Nauka
Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w marcu br. w grupie 4+ została TVP1. W grupie 16-49 z czwartego na pierwsze miejsce awansowała TVP2 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Dlaczego ,,Barry" HBO to najlepszy komediodramat ostatnich lat? Recenzja sezonu finałowego
„Barry” to jeden z bardziej zaskakujących seriali, konsekwentnie wyłamujący się prawidłom gatunku. Zaczynał niepozornie, sugerując powtórkę z „Dextera”, a ostatecznie okazał się autorskim, autonomicznym i niezwykle przemyślanym konceptem, którego nikt się nie spodziewał, słysząc, że to kolejna produkcja o seryjnym zabójcy. Gdzie zastajemy Barry’ego w finale?
więcej
|
Producent ,,Kuchennych rewolucji" i ,,Farmy" z rekordowymi wpływami. 8,6 mln zł na dywidendę
Producent telewizyjny Constantin Entertainment Polska, realizujący m.in. „Kuchenne rewolucje” i „Nasz nowy dom”, w ub.r. przy wzroście przychodów o 17,9 proc. do 103 mln zł zarobił na czysto 8,61 mln zł. To najlepsze od lat wyniki spółki.
więcej
|
Przyznano Fryderyki 2023. Mrozu, Brodka, sanah i Dawid Podsiadło wśród laureatów
Mrozu, Brodka, sanah i Dawid Podsiadło znaleźli się wśród laureatów tegorocznych nagród Akademii Fonograficznej. Fryderyk Festiwal: Gala Muzyki Rozrywkowej i Jazzu odbyła się w sobotę wieczorem na scenie Areny Gliwice, transmitowała ją telewizja TVN. więcej
|
Nowy show TVN7 ,,True love" ogląda o 150 tys. widzów mniej niż ,,Hotel Paradise 5"
Po ponad siedmiu tygodniach emisji nowy randkowy show Siódemki „True love” ogląda średnio 278 tys. widzów. Jest to o 150 tys. oglądających mniej, niż miał nadawany rok temu w tym paśmie „Hotel Paradise 5” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Minęła 8" i ,,Minęła 9" straciły widzów w TVP Info, ale zwiększyły udziały stacji
Od początku roku magazyn „Minęła 8” w TVP Info ogląda średnio 422 tys. widzów, a nadawany tuż po nim cykl „Minęła 9” śledzi 393 tys. osób. Obie audycje straciły widzów względem analogicznego okresu rok wcześniej, ale zwiększyły rynkowe udziały - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TVP2 kończy emisję ,,Va banque" i ,,Koła fortuny"
Telewizyjna Dwójka premierowe odcinki „Va banque” będzie nadawać do 22 kwietnia, a „Koła fortuny” - do 6 maja. Z kolei do 11 maja w ofercie TVP1 znajdować się będzie cykl „Gra słów. Krzyżówka”. Następnie w stacjach będzie można oglądać powtórki wszystkich trzech teleturniejów. Premierowe emisje produkcji najprawdopodobniej powrócą do oferty jesienią br. - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Prezes IPN pisze do szefowej TVN Warner Bros. Discovery o słowach prof. Engelking u Moniki Olejnik
Twierdzenia Barbary Engelking, że "Polacy zawiedli" są haniebne, to policzek wymierzony ofiarom niemieckiej, zbrodniczej polityki eksterminacyjnej: Żydom i Polakom - napisał prezes IPN Karol Nawrocki w liście otwartym do Katarzyny Kieli, prezes i dyrektor zarządzającej Warner Bros. Discovery w Polsce.
więcej
|
Najeżdżasz kamerką na auto, aby je chronić. Innowacyjne rozwiązanie w ubezpieczeniu to duże ułatwienie dla kierowców Stłuczka, złośliwość wandala albo niszczycielska moc żywiołu. W każdej chwili może spotkać Cię pech i sprawić, że zostaniesz bez auta, za to z dużym rachunkiem za jego naprawę. Nie będziesz miał takiego zmartwienia, posiadając autocasco. W LINK4 nie tylko w szybki sposób zlikwidujesz szkodę, ale również błyskawicznie kupisz takie ubezpieczenie. Teraz możesz skorzystać z innowacyjnego rozwiązania – wystarczy, że najedziesz kamerką na auto, aby firma oceniała jego stan przed objęciem go ochroną. materiał reklamowywięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RMF FM nadal liderem w Trójmieście w IV i I kwartale. Rośnie udział Antyradia
Liderem rynku radiowego w Trójmieście w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br. było RMF FM. Podium uzupełniają Radio ZET i TOK FM - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Polskie Radio po skardze na słowa Stankowskiego o opozycji: nie sprostał wyzwaniom profesjonalnego programu
Prowadzący audycje w Polskim Radiu nie powinni prezentować na antenie swoich prywatnych opinii i ocen - tak brzmi stanowisko publicznego nadawcy przesłane do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. To odpowiedź na skargę dotyczącą wypowiedzi Adriana Stankowskiego. Według nadawcy publicysta „nie sprostał wyzwaniom profesjonalnego nagrania” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Koniec ,,trzódki". U Żakowskiego będzie nowy skład komentatorów
Po odejściu Wiesława Władyki z prowadzonych przez Jacka Żakowskiego wydań „Poranka Radia TOK FM” gospodarz audycji planuje nowy skład komentatorów. Na razie jednak nie wiadomo, kto znajdzie się wśród następców słynnej „trzódki” .
więcej
|
|
Radio 357 usunęło licznik z sumą zbiórki z Patronite. ,,Powodował wiele nieporozumień"
Z początkiem kwietnia Radio 357 usunęło przy swojej zbiórce na Patronite licznik pokazujący ogólną sumę. Jeszcze w marcu było na nim ponad 21 mln zł. - Licznik powodował wiele nieporozumień i pytań w stylu "skoro macie już tyle pieniędzy, to po co wam więcej?" – wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Sołtys, prezes Radia 357. - Przejrzystość i regularna informacja o tym jak rozwija się Radio 357 jest i pozostanie kluczowa - zapewnia.
więcej
|
|
Towarzystwo Dziennikarskie do Macieja Świrskiego: Stoi pan na straży interesów partii rządzącej
"We wszczętych przez pana postępowaniach nie widzimy przestrzegania zapisów Konstytucji, a jedynie stanie na straży interesów rządzącej partii" - piszą do przewodniczącego KRRiT, Macieja Świrskiego, członkowie Towarzystwa Dziennikarskiego. Na dowód tego twierdzenia przytaczają trzy głośne sprawy, w tym ostatnią: postępowanie wszczęte przez Świrskiego po słowach prof. Barbary Engelking. "Im bliżej do daty wygaśnięcia koncesji TVN, tym bardziej rosną naciski na właściciela jedynej niezależnej telewizji w Polsce" - zaznaczają także członkowie Towarzystwa.
więcej
|
|
Wracają koncerty ,,Lata z radiem" z publicznością. Uniejów rezygnuje z udziału w nich: ,,Nie stać nas"
Po trzyletniej przerwie w tym roku wrócą koncerty plenerowe „Lata z radiem” z udziałem publiczności, dowiadujemy się nieoficjalnie. Toczą się już rozmowy z samorządami, jednak nie wszystkie miasta czy gminy chętni są do wspólnego organizowania koncertów, a to dlatego, że w dużej części to oni muszą pokrywać koszty tej organizacji na swoim terenie. - Nas na to na przykład nie stać, w tym roku nie będziemy więc organizować imprezy z Polskim Radiem - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Józef Kaczmarek, burmistrz Uniejowa.
więcej
|
|
Michał Figurski oburzony złym potraktowaniem w sklepie H&M. Firma przeprasza
Dziennikarz radiowy Michał Figurski, który osiem lat temu doznał wylewu, przyznał, że nadal nie doszedł do siebie. W mediach społecznościowych opowiedział o nieprzyjemnej sytuacji, do której doszło w trakcie zakupów w sklepie sieci odzieżowej H&M. Firma we wpisie przeprosiła go i zapowiedziała szkolenia dla pracowników. Figurskiego to nie usatysfakcjonowało - chce wpłacenia przez H&M kwoty pieniężnej na rzecz fundacji wspierającej niepełnosprawnych.
więcej
|
|
RMF FM bezkonkurencyjne w Aglomeracji Śląskiej w IV i I kwartale. Antyradio i Radio ZET uzupełniają podium
Pozycja zdecydowanego lidera rynku radiowego w Aglomeracji Śląskiej w czwartym kwartale ub.r. i pierwszym kwartale br. należała do RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze AntyRadio i Radio ZET - wynika z badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Paweł Sztompke i Arkadiusz Kałucki wśród laureatów nagród ZAiKS-u
Wśród laureatów nagród ZAiKS-u znaleźli się dziennikarze muzyczni Paweł Sztompke i Arkadiusz Kałucki. Nagrodzeni zostali także m.in. Barbara Schabowska, Barbara Hoff i Jerzy Illg.
więcej
|
|
Przyznano Fryderyki 2023. Mrozu, Brodka, sanah i Dawid Podsiadło wśród laureatów
Mrozu, Brodka, sanah i Dawid Podsiadło znaleźli się wśród laureatów tegorocznych nagród Akademii Fonograficznej. Fryderyk Festiwal: Gala Muzyki Rozrywkowej i Jazzu odbyła się w sobotę wieczorem na scenie Areny Gliwice, transmitowała ją telewizja TVN. więcej
|
|
Skuteczne
pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case
study
Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO.
Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500
fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z
kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy
i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał reklamowywięcej
|
|
|
|
Robert Lewandowski zatrudnił amerykańską agencję do obsługi kontraktów reklamowych
Amerykańska agencja CAA (Creative Artist Agency) rozpoczyna współpracę z Robertem Lewandowskim w zakresie rozwoju marki i działań komercyjnych. CAA reprezentuje globalnie m.in. Cristiano Ronaldo, Harry'ego Kane'a, Jose Mourinho, Beyonce, George'a Clonneya i Brada Pitta.
więcej
|
,,Z Przyjemnością!" - czekolada Wedel reklamowana w nowych opakowaniach
Ruszyła kampania reklamująca czekoladę Wedel w zmienionych opakowaniach. Akcję, prowadzoną pod hasłem „Z Przyjemnością!”, przygotowała 2012 Agency.
więcej
|
Mateusz Bąska liderem transformacji biznesowej w Publicis Groupe
Mateusz Bąska, dotychczas head of consulting w Unity Group, objął stanowisko business transformation practice lead w Publicis Groupe i będzie odpowiadał za rozwój oraz tworzenie produktów i usług z obszaru transformacji biznesowej, digitalowej i commerce’owej.
więcej
|
Dawid Wojtkiewicz dołącza do grona dyrektorskiego agencji endorfina events
Dawid Wojtkiewicz objął stanowisko business development & creative directora agencji endorfina events. Odpowiada za pozyskiwanie nowych klientów oraz merytoryczne i bieżące wsparcie działu kreacji.
więcej
|
Maciej Marek i Ewelina Gontarz awansowali w OMD
Maciej Marek oraz Ewelina Gontarz awansowali na dyrektorskie stanowiska w agencji mediowej OMD. Będą odpowiadać za koordynowanie projektów all media dla klientów agencji.
więcej
|
Sprzedaż w sklepach zmalała o 7 proc. PKO BP: recesja konsumencka może potrwać cztery kwartały
W marcu br. sprzedaż detaliczna w cenach stałych była o 7,3 proc. niższa niż przed rokiem. Analitycy PKO BP oceniają, że sektor konsumencki znajduje się w głębokiej recesji, która może potrwać cztery kwartały, ale nie spowoduje silnego wzrostu bezrobocia.
więcej
|
Bogusław Piotrowski senior art directorem w Chapter1
Dział kreatywny poznańskiej agencji Chapter1 wzmocnił Bogusław Piotrowski, dołączając do niej na stanowisko senior art director. Wcześniej pracował m.in. w TBWA/ Tequila.
więcej
|
Mars i Snickers będą miały nowe opakowanie nadające się do recyklingu
Koncern spożywczy Mars Wrigley wprowadza nowe opakowania batonów Mars i Snickers. Od teraz będą nadawać się do recyklingu. Pierwszym rynkiem, na którym wprowadzane są zmiany jest Australia.
więcej
|
Niemiecki koncern Metro AG nie zamierza wycofać się z rynku w Rosji
Prowadzona przez niemiecki koncern handlowy Metro AG działalność w Rosji spotyka się z dużą krytyką. Pomimo słabych wyników finansowych na tamtejszym rynku koncern nie myśli, by się z niego wycofać – informuje portal „Focus”. Współzałożycielem Metro AG był Niemiec Otto Beisheim, który podczas II wojny światowej służył w oddziałach Waffen-SS.
więcej
|
Claudia Tomaszewska z Olgą Sroką-Muth tworzą team kreatywny w Keino
Klaudia Tomaszewska dołącza do agencji reklamowej Keino jako art director. Wspólnie z Olgą Sroką-Muth tworzą team kreatywny.
więcej
|
Joanna Brodzik ambasadorką kosmetyków naturalnych Uzdrovisco. W kampanii zdjęcia bez retuszu
Ambasadorką marki kosmetyków naturalnych Uzdrovisco została aktorka Joanna Brodzik, która zdecydowała się na publikację zdjęć reklamowych bez retuszu.
więcej
|
Great Minds z nowym klientem
Agencji Great Minds powierzono prowadzenie działań z zakresu digital marketingu dla marki suplementu diety Plusssz.
więcej
|
Muzeum Narodowe w Krakowie z nową identyfikacją wizualną
Muzeum Narodowe w Krakowie prezentuje kompleksową identyfikację wizualną, która wykorzystuje bogatą kolekcję zbiorów muzeum, a także pokazuje strukturę instytucji. Nowy system komunikacji wizualnej tworzy spójną markę MNK, przy jednoczesnym uwzględnieniu wyjątkowości dwunastu oddziałów muzeum. Za projekt odpowiada studio Podpunkt.
więcej
|
Fiasko rozmów z PZPN. Alior Bank przestał sponsorować reprezentację Polski
Alior Bank nie jest już partnerem reprezentacji Polski w piłce nożnej. Trwająca od 2014 r. współpraca Polskiego Związku Piłki Nożnej z należącym m.in. do Grupy PZU bankiem nie została przedłużona - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Maja Popielarska znów w kampanii Leroy Merlin, reklamuje katalog ogrodowy
Sieć sklepów budowlanych Leroy Merlin prowadzi akcję reklamującą nowy katalog „Ogród”. Bohaterką kampanii, za którą odpowiadają firmy VMLY&R, Mets i MediaCom Warszawa, jest prezenterka telewizyjna Maja Popielarska.
więcej
|
Dziadek do orzechów planuje kroki prawne wobec byłego prezesa
Zapowiada się spór prawny o prawo do posługiwania się nazwą agencji reklamowej Dziadek do orzechów. Obecny zarząd spółki z o.o. o tej nazwie - Tomasz Gębala, dyrektor kreatywny, partner i Konrad Helwig, founding partner, executive director i client service director, wydali oświadczenie informujące o możliwych krokach prawnych wobec Alberta Stęclika, byłego prezesa i założyciela agencji reklamowej, który teraz posługuje się niemal identycznie brzmiącą nazwą w swoim biznesie.
więcej
|
7Up ma nowe logo
Koncern PepsiCo wprowadza międzynarodowy rebranding marki napojów 7Up.
więcej
|
Dior oskarżony o rasizm za zdjęcie skośnego oka
Marka Dior (należy do koncernu LVMH) usunęła z Instagrama zdjęcie azjatyckiej modelki, która palcami podnosi powiekę. Była to jej odpowiedź na oskarżenia o rasizm i głosy chińskich internautów, którzy uznali tą fotografię za dyskryminującą.
więcej
|
Google nauczy sztuczną inteligencję tworzenia reklam
Google zapowiada wprowadzenie algorytmu, który wygeneruje reklamy po przetworzeniu obrazów, filmów i tekstów.
więcej
|
"Krysia, gdzie Ty idziesz?" - pyta Lidl w nowej kampanii
Sieć sklepów Lidl Polska startuje z nową kampanią wizerunkową. Przekonuje w niej, że choć na co dzień każdy chodzi, gdzie chce, to na prawdziwe zakupy idzie się do Lidla.
więcej
|
Mocna książka "Nazistowscy miliarderzy". "Po tej lekturze już nigdy nie zasiądziesz za kierownicą Volkswagena, usuniesz Porsche ze swojej listy zakupów"
Media na całym świecie szeroko komentują książkę holenderskiego dziennikarza Davida de Jonga "Nazistowscy miliarderzy", w której opisuje on historie pięciu niemieckich bogatych rodów stojących za potężnymi koncernami m.in. BMW, Porsche czy Dr. Oetker i które zarabiały miliardy na współpracy z nazistami. "Po przeczytaniu tej książki już nigdy nie zasiądziesz za kierownicą Volkswagena, nie ubezpieczysz domu w Allianz ani nie sięgniesz po pizzę Dr. Oetkera w supermarkecie bez mdłości i niepokoju" - napisał w recenzji książki brytyjski dziennik "The Daily Telegraph".
więcej
|
Heineken z wyższymi przychodami mimo mniejszej sprzedaży piwa
Holenderski producent piwa Heineken zanotował wyższe w skali roku przychody, mimo że ilościowo sprzedał mniej piwa. Pomogły w tym podwyżki cen.
więcej
|
GPD Agency autorem nowej kampanii marki John Dog
Agencja reklamowa GPD Agency przygotowała projekty akcesoriów marki John Dog oraz jej najnowszą kampanię wizerunkową.
więcej
|
Lorenz wprowadza chipsy w kształcie frytek, promuje je w kampanii
Firma Lorenz wprowadza na rynek Crunchips FrytStyle - chipsy w kształcie frytek w trzech smakach. Ich debiut rynkowy będzie wsparty kampanią marketingową w telewizji, digitalu i punktach sprzedaży.
więcej
|
,,Umieram, ale jestem szczęśliwy" hasłem kampanii Fundacji Hospicjum Onkologiczne
Grey Group Poland już po raz trzeci wsparła pro bono Fundację Hospicjum Onkologiczne im. św. Krzysztofa (FHO), przygotowując kampanię „Umieram, ale jestem szczęśliwy", która ma na celu pozyskanie finansowania dla ośrodka z 1,5% podatku, a także przełamywanie tabu związanego z odchodzeniem.
więcej
|
Madogz agencją reklamową Otomoto
Agencja Madogz wygrała przetarg na realizację działań reklamowych serwisu ogłoszeniowego Otomoto, należącego do OLX Motors.
więcej
|
Wiceprezes Banku Pekao S.A. ambasadorką inicjatywy Bloomberg EU Women in Finance Magdalena Zmitrowicz, wiceprezes Zarządu Banku Pekao S.A., została ambasadorką programu EU Women in Finance, prowadzonego przez agencję Bloomberg. Zapoczątkowana w 2022 roku inicjatywa ma na celu pokazanie i wyjaśnienie młodym kobietom świata rynków finansowych, jak również inspirowanie ich do rozpoczęcia kariery w finansach. EU Women in Finance to pierwszy paneuropejski program oferujący dedykowane szkolenia z rynków kapitałowych oraz możliwość pozyskiwania wiedzy od liderek kształtujących usługi finansowe w Europie. Magdalena Zmitrowicz jest jedną z trzech ambasadorek z naszego kraju zaproszonych do udziału w tej inicjatywie. materiał reklamowywięcej |
|
|
Krych po tekście Kurskiego nie chce akcji wydawcy ,,Rzeczpospolitej". Daje je Fundacji ,,Gazety Wyborczej"
Po opublikowaniu w „Rzeczpospolitej” tekstu Jacka Kurskiego biznesmen Przemysław Krych zdecydował się przekazać posiadane wydawcy dziennika w formie darowizny m.in. Fundacji "Gazety Wyborczej" - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Podkreśla, że „jedynym i wystarczającym” powodem była publikacja przez „Rzeczpospolitą” tekstu Jacka Kurskiego.
więcej
|
Jarosław Kurski prezesem Fundacji Gazety Wyborczej
Pierwszy zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” (Agora) Jarosław Kurski został prezesem zarządu Fundacji Gazety Wyborczej. Zastąpił Joannę Krawczyk, która z końcem ub.r. opuściła firmę.
więcej
|
Michał Karnowski dalej prosi o prenumeraty ,,Sieci". ,,Dla siebie lub kogoś innego"
Od kilku tygodni w tygodniku „Sieci” (Fratria) ukazuje się prośba Michała Karnowskiego o prenumerowanie drukowanej wersji pisma. - W tym krytycznym roku Polska szczególnie potrzebuje silnych propolskich mediów - podkreśla Karnowski. Fratria zarabia głównie z reklam, w ostatnich trzech latach wypłaciła swoim udziałowcom, m.in. braciom Karnowskim, ponad 9 mln zł dywidend.
więcej
|
Siódemka polskich dziennikarzy w programie Departamentu Stanu USA
Siedmioro polskich dziennikarzy – w tym Justyna Dobrosz-Oracz i Patryk Michalski – bierze udział w International Visitor Leadership Program, organizowanym przez Departament Stanu USA i amerykańską ambasadę. Edycja poświęcona jest wyborom.
więcej
|
Sekielscy stracili ponad połowę patronów. Nadal milczą ws. filmów o SKOK-ach i Janie Pawle II
Przez ostatnie dwa lata liczba patronów Tomasza i Marka Sekielskich na Patronite spadła o połowę, a miesięczne wsparcie zmalało o 56 procent, czyli o 29,8 tys. zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Spory w tym udział mają niespełnione obietnice dotyczące kolejnych filmów: o SKOK-ach i Janie Pawle II. Dat ich premier Sekielscy nie podają ani mediom, ani patronom.
więcej
|
34 proc. Polaków przeczytało w 2022 r. co najmniej jedną książkę. Wzrost czytelnictwa wśród nastolatków
Jesienią 2022 r. lekturę co najmniej jednej książki papierowej lub cyfrowej zadeklarowało 34 proc. badanych w wieku co najmniej 15 lat. Jest to wynik dokładnie na tym samym poziomie, co przed rokiem - wynika z raportu Biblioteki Narodowej o stanie czytelnictwa książek w Polsce w 2022 r. Czytelnikami książek było 72 proc. badanych nastolatków (60 proc. w 2021 r.).
więcej
|
Urzędy z problemami odpowiadają na wnioski o informację publiczną. NIK: najgorzej w kancelarii premiera i resorcie sprawiedliwości
Najwyższa Izba Kontroli wykazała nieprawidłowości w zakresie udostępniania informacji publicznej przez jednostki administracji rządowej. Wśród wskazanych naruszeń są nawet dwuipółroczne opóźnienia w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, pozostawienie wniosków bez odpowiedzi czy niepełne informacje w Biuletynie Informacji Publicznej. W ocenie NIK w KPRM i resorcie sprawiedliwości część wniosków o dostęp do informacji publicznej pozostawały bez odpowiedzi.
więcej
|
Koniec Fundacji Wysokich Obcasów. Wygasi ją nowa prezeska
Od połowy kwietnia Fundacja Wysokich Obcasów (Agora) ma nową prezeskę. Jednak raczej nie będzie ona długo kierować organizacją. Celem Joanny Kosmal jest uporządkowanie spraw nieaktywnej od kilku miesięcy fundacji, co ma pozwolić na wygaszenie jej działalności. Projekty, które będą kontynuowane, ma przejąć Fundacja Gazety Wyborczej.
więcej
|
Niemiecki magazyn zwolnił redaktor naczelną. Powodem publikacja fałszywego wywiadu z Schumacherem
Anne Hoffmann, redaktor naczelna niemieckiego magazynu "Die Aktuelle", który opublikował fałszywy wywiad z Michaelem Schumacherem, straciła pracę. Stało się to po ostrej reakcji rodziny byłego kierowcy Formuły 1, który po ciężki wypadku nie pokazuje się publicznie.
więcej
|
Wręczono nagrody Stowarzyszenia Wydawców Katolickich Feniks 2023
Uroczysta gala wręczenia nagród Stowarzyszenia Wydawców Katolickich Feniks 2023 odbyła się w sobotę w katedrze diecezji warszawsko-praskiej. Nagrodę główną otrzymał kard. Gerhard Müller, emerytowany prefekt watykańskiej kongregacji nauki wiary.
więcej
|
Jarosław Kaczyński napisał do Klubów "Gazety Polskiej": dziękuję za patriotyzm dnia codziennego
Dziękuję Państwu za patriotyzm dnia codziennego, za powszednie dawanie świadectwa wierności konstytutywnym dla naszego kręgu kulturalnego wartościom - podkreślił prezes PiS Jarosław Kaczyński w liście skierowanym do Klubów "Gazety Polskiej".
więcej
|
Awantura na Twitterze. Internauci ostro zbesztali dziennikarzy "Gazety Wyborczej"
Kłótnia rozpoczęła się od tekstu Grzegorza Sroczyńskiego w którym dziennikarz zrównał adwokata Romana Giertycha z radnym PiS Dariuszem Mateckim. Nie spodobało się to internautom identyfikującym się z opozycją, którzy zarzucili dziennikarzowi symetryzm. W obronie Sroczyńskiego z kolei wystąpili inni dziennikarze Agory, Dominika Wielowieyska i Rafał Madajczak. - Dziennikarze muszą sobie zdawać sprawę, że w sytuacji przedwyborczej ich głosy mogą wywoływać ostre reakcje. Należy oczekiwać, że takich głosów będzie coraz więcej, jeśli dziennikarze będą powodowali emocjonalne reakcje takie, jak lęk przed symetryzmem - podkreśla prof. Jacek Dąbała, medioznawca.
więcej
|
Zmarł Krzysztof Karoń
Nie żyje publicysta i historyk Krzysztof Karoń. Jako komentator współpracował m.in. z internetowymi telewizjami wRealu24 i wPolsce.pl.
więcej
|
Sąd w Moskwie nakazał zaoczne aresztowanie dziennikarza Christo Grozewa
Sąd w Moskwie nakazał w piątek zaoczne aresztowanie dziennikarza portalu śledczego Bellingcat - poinformowało radio publiczne w Sofii. Grozew przeprowadził szereg dochodzeń i był jednym z twórców dokumentalnego filmu o roli rosyjskich służb specjalnych w próbie otrucia dysydenta Aleksieja Nawalnego.
więcej
|
Publicystka odcina się od opinii ,,Do Rzeczy" ws. wojny. Przeszła do ,,Sieci"
Małgorzata Wołczyk po pięciu latach współpracy pożegnała się z tygodnikiem „Do Rzeczy”, przeszła do „Sieci”. - Wojna odsłoniła dla mnie także inne oblicze tygodnika, z którym mnie z kolei - nie było do twarzy - wyjaśniła.
więcej
|
|
|
Globalne przychody platform AVoD wzrosną do 2028 roku dwukrotnie
Prowadzenie darmowych serwisów streamingowych z reklamami (AVoD) lub oferowanie tańszych pakietów z takimi spotami będzie coraz bardziej opłacalne. Z prognozy Digital TV Research wynika, że przychody z tego tytułu wzrosną z 41 mld dol. na koniec 2022 roku do 91 mld dol. w 2028 roku.
więcej
|
Dariusz Miłek wykłada 212 mln zł na nowe akcje CCC
Ultro, wehikuł inwestycyjny Dariusza Miłka, kupi akcje z nowej emisji CCC za 212,3 mln zł. Firma za nowe walory pozyska łącznie 505 mln zł.
więcej
|
Sprzedaż w sklepach zmalała o 7 proc. PKO BP: recesja konsumencka może potrwać cztery kwartały
W marcu br. sprzedaż detaliczna w cenach stałych była o 7,3 proc. niższa niż przed rokiem. Analitycy PKO BP oceniają, że sektor konsumencki znajduje się w głębokiej recesji, która może potrwać cztery kwartały, ale nie spowoduje silnego wzrostu bezrobocia.
więcej
|
InPost ma już 20 tys. Paczkomatów w Polsce
W Polsce działa już 20 tys. Paczkomatów, w ub.r. ich liczba wzrosła o prawie 3 tys. - Nadal będziemy rozwijać tę sieć, także w Polsce, bo nasi klienci wciąż dopominają się o nowe lokalizacje - zapowiada prezes InPostu Rafał Brzoska.
więcej
|
Sekielscy stracili ponad połowę patronów. Nadal milczą ws. filmów o SKOK-ach i Janie Pawle II
Przez ostatnie dwa lata liczba patronów Tomasza i Marka Sekielskich na Patronite spadła o połowę, a miesięczne wsparcie zmalało o 56 procent, czyli o 29,8 tys. zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Spory w tym udział mają niespełnione obietnice dotyczące kolejnych filmów: o SKOK-ach i Janie Pawle II. Dat ich premier Sekielscy nie podają ani mediom, ani patronom.
więcej
|
Michał Wiśniewski pokaże na YouTubie budowę swojego domu
W niedzielę, 30 kwietnia na YouTubie odbędzie się premiera programu „Jestem jaki jestem 3 czyli Wiśnia buduje”, w którym Michał Wiśniewski pokaże budowę swojego domu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Keri Russell znowu w akcji. Recenzja ,,Dyplomatki" Netfliksa
Jeśli oglądaliście „Zawód: Amerykanin” to wiecie jak świetną aktorką jest Keri Russell. Jako agentka KGB w Waszyngtonie lat 80. była mistrzynią intryg, manipulacji, ale i bezwzględnych egzekucji. Jak poradziła sobie z rolą amerykańskiej ambasador w Londynie?
więcej
|
Tomasz Lis o swoim kanale youtube'owym: dopiero zaczynam, jestem długodystansowcem
- Jestem długodystansowcem. Dopiero zaczynam, raczkuję. Na pewno trzeba sto rzeczy ulepszyć, będziemy to robić - powiedział Tomasz Lis o swoim kanale youtube’owym. Kanał w ciągu ponad miesiąca zyskał nieco ponad 5 tys. subskrybentów.
więcej
|
Bezpłatne kanały w streamingu przyniosą w tym roku 6,3 mld dol. przychodów
Darmowe stacje z reklamami w streamingu (FAST) wygenerują w 2023 roku przychody w wysokości 6,3 mld dol. Z prognozy firmy Omdia wynika, że aż 80 proc. przychodów pochodzić będzie ze Stanów Zjednoczonych. Na innych rozwiniętych rynkach znaczące wzrosty są przewidziane w ciągu czterech najbliższych lat.
więcej
|
Zamieszanie z ,,podatkiem od zbiórek". Wiceminister finansów zabrał głos
W 2023 roku nie będzie żadnego "podatku od zbiórek", a po 1 lipca wzrosną kwoty wolne od podatku - stwierdził w niedzielę wiceminister finansów Artur Soboń. By jednak tak się stało, to 1 lipca musi wejść w życie ustaw wprowadzająca tzw. pakiet slim VAT3, która skoryguje zapisy ustawy deregulacyjnej, podpisanej w piątek przez prezydenta.
więcej
|
Wykładowca akademicki, influencer czy celebryta? Maciej Kawecki wzbudza skrajne emocje
Maciej Kawecki to doktor prawa, który od kilku lat zajmuje się popularyzowaniem nowych technologii w mediach społecznościowych. Ma grono zwolenników i przeciwników. Ci ostatni zarzucają mu niekompetencję. - Wydaje się, że Maciej Kawecki powinien zastanowić się, czy chce być ekspertem i człowiekiem nauki, czy też celebrytą. Tych dwóch ról nie da się ze sobą pogodzić. A przynajmniej nie w jego przypadku - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Daniel Maikowski, dziennikarz technologiczny
więcej
|
Idą duże zmiany w handlu w internecie. Od maja podatek od sprzedaży i obowiązek raportowania
Od 1 maja 2023 r. na portale e-commerce takie jak Allegro, OLX czy Vinted, zostanie nałożony nowy obowiązek raportowania wykazu sprzedawców. Zmiany w handlu internetowym obejmą także opodatkowanie niektórych transakcji dotyczących przedmiotów używanych.
więcej
|
,,Bezkidka" wywołała burzę w sieci. Językoznawca: To słowo jest niefortunne
W ostatnich dniach karierę w mediach robi słowo „bezkidka”, które ma określać bezdzietną kobietę. Neologizm użyty w dwóch tekstach wywołał w sieci spór, czy jest potworkiem językowym czy też nowym słowem, idealnie oddającym stosunek niektórych kobiet do posiadania dzieci. - Nawet gdyby to słowo przyjęło się w języku polskim, może być niefortunne, bo będzie się kojarzyć z nazwą górskiego pasma. Skojarzenie z Beskidem będzie natychmiastowe i przeciętny Polak może nie dostrzec, że to jest neologizm - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl dr Rafał Zimny, językoznawca.
więcej
|
Już 2,4 mln Polaków korzysta z ChatGPT
W marcu liczba polskich internautów korzystających z ChatGPT przekroczyła 2 mln. Liderem w kategorii naukowo-technologicznej pozostaje Google, Telepolis wyprzedził Komputer Świat, a spory spadek odwiedzalności zanotował Android.com.pl.
więcej
|
Google nauczy sztuczną inteligencję tworzenia reklam
Google zapowiada wprowadzenie algorytmu, który wygeneruje reklamy po przetworzeniu obrazów, filmów i tekstów.
więcej
|
Popularna platforma z grafikami bez treści dla dorosłych
Platforma Imgur, która oferuje darmowy hosting grafiki, od 15 maja zakaże wszelkich treści dla dorosłych. Z serwisu usunięte będą wszystkie zdjęcia czy grafiki przedstawiające nagość.
więcej
|
Zaczęło się usuwanie znaków weryfikacyjnych z Twittera. Tracą je polskie media
Twitter pozbawia znaku weryfikacyjnego konta, które nie płacą za subskrypcję Blue. Charakterystyczny niebieski znak przestał się pojawiać na kontach wielu znanych osób, tracą go także czołowe polskie media.
więcej
|
Hasco-Lek z nowym serwisem od Hand Made
Agencja reklamowa Hand Made w ramach współpracy z firmą farmaceutyczną Hasco-Lek przygotowała dla niej nowy projekt internetowego serwisu korporacyjnego.
więcej
|
Nowa oferta reklamowa 360 od Burda Media Polska Burda Media jest dziś jednym z największych podmiotów internetowych w segmencie kobiecym w Polsce. Jest także liderem w kluczowych dla kobiet kategoriach tematycznych: moda i uroda oraz kulinaria oraz istotnym wydawcą w kategorii podróże, życie gwiazd i parenting. materiał reklamowywięcej |
|
|