|
|
|
|
|
|
|
Prezydent Duda spotkał się z szefem Warner Bros. Discovery. ,,Przypomniał o roli Jana Pawła II"
Przed tygodniem doszło do spotkania szefa Warner Bros. Discovery Davida Zaslava z prezydentem Andrzejem Dudą, ale dopiero teraz Kancelaria Prezydenta podzieliła się kilkoma szczegółami na ten temat. Poinformowała Wirtualnemedia.pl, że do rozmowy doszło na prośbę menadżera ze Stanów Zjednoczonych.
więcej
|
Zmiany na listach kanałów UPC Polska i Orange
Od piątku Music Box Polska będzie zajmować atrakcyjniejszą pozycję na liście kanałów UPC Polska. Z kolei 20 maja Orange usunie duble kanałów Discovery z listy. - To zmiany wynikające z naszych ustaleń biznesowych z TVN Warner Bros. Discovery - informuje Wirtualnemedia.pl Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska.
więcej
|
Krzysztof Ziemiec poprowadził otwarcie lotniska w Radomiu. ,,To obiekt nasz wspólny, państwowy"
Dziennikarz TVP Krzysztof Ziemiec poprowadził uroczyste otwarcie lotniska w Radomiu, wybudowanego przez państwową spółkę Polskie Porty Lotnicze. Skrytykowali go za to niektórzy dziennikarze. - Nie znajduję powodów do krytyki, to obiekt nasz wspólny, a nie prywatny - mówi Ziemiec portalowi Wirtualnemedia.pl. A TVP zapewnia, że dziennikarz miał wszystkie zgody i nie naruszył standardów zawodowych.
więcej
|
Telewizor w prawie każdym polskim domu, ponad 40 proc. Polaków korzysta ze streamingu
Krajowy Instytut Mediów zaprezentował wyniki Badania Założycielskiego za rok 2022. Pokazano w nim m.in. na jakich urządzeniach konsumowane są w Polsce media, ile osób korzysta z serwisów streamingowych, ile ze smartfona, a ile z radia.WśróD kluczowych wniosków jest m.in: 94,7 proc. gospodarstw domowych w Polsce ma działający telewizor, 70,1 proc. gospodarstw - komputer. Ponad połowa gospodarstw używa radia samochodowego. Z płatnych serwisów VOD korzysta 41 proc. gospodarstw domowych w Polsce.
więcej
|
Magdalena Drohomirecka-Sabatowska nową szefową TVP3
Od czwartku obowiązki dyrektora TVP3 pełni Magdalena Drohomirecka-Sabatowska - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Przejęła tę funkcję po Jarosławie Olechowskim, odwołanym we wtorek z trzech stanowisk dyrektorskich.
więcej
|
Widzowie z naziemnej telewizji cyfrowej pozbyliby się TV Trwam, Polo TV i TVP Info
Widzom naziemnej telewizji cyfrowej w ofercie kanałów najbardziej brakuje filmów i seriali. Z multipleksów najchętniej pozbyliby się TV Trwam, TVP Info i Polo TV, w zamian chcieliby mieć dostęp do National Geographic, HBO i Discovery - wynika z badania Wavemaker.
więcej
|
Kanał dla społeczności LGBTQI+ dostępny w Polsce. ,,Może służyć jako platforma edukacji"
Nadawca kanału OUTtv oficjalnie potwierdził wejście na polski rynek. To pierwszy kanał LGBTQI+ w Polsce, który po prawie dwóch latach bezowocnych negocjacji z sieciami kablowymi, został włączony do oferty Amazon Prime Video Channels. OUTtv można oglądać w formie biblioteki wideo na żądanie.
więcej
|
,,Sortownia" od czerwca w Polsat Box Go, Canal+ Premium i Canal+ online (zdjęcia)
Zakończyły się zdjęcia do thrillera „Sortownia” z Andrzejem Chyrą w roli głównej, wspólnego serialu Grupy Polsat i Canal+ Polska. Premiera 8-odcinkowej produkcji odbędzie się w czerwcu w Polsat Box Go, Canal+ Premium i Canal+ online.
więcej
|
Kanał MGM po latach wraca do Polski, ale w innej formule
Subskrybenci serwisu streamingowego Amazon Prime Video mogą już wykupić dostęp do MGM. To dodatkowo płatny pakiet w ramach Prime Video Channels. Można go przetestować przez dwa tygodnie za darmo, a później opłata wynosi 16,99 zł miesięcznie.Tradycyjny kanał MGM HD zakończył nadawanie w Polsce 7 lat temu.
więcej
|
Ósmy sezon ,,Hell's kitchen" stracił 185 tys. widzów
Talent-show „Hell’s kitchen 8” oglądało średnio 395 tys. widzów, o 185 tys. oglądających mniej niż śledziło poprzednią edycją nadawaną jesienią ub.r. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
ATM Grupa urosła na Viaplay i domach w Szwecji. 80 mln zł od Polsatu, zysk większy niż przed covidem
W ub.r. ATM Grupa zwiększyła przychody o 24 proc., m.in. dzięki rozbudowie studia Viaplay i sprzedaży domów wybudowanych w Szwecji. W obszarze produkcji telewizyjnych i filmowych zanotowała niewielkie spadki. Planuje rekordowo wysoką dywidendę - po 24 grosze na akcję.
więcej
|
Dresiara z sąsiedztwa. Recenzja serialu Playera, pt. ,,Pati"
Pati znana ze „Skazanej” doczekała się własnego serialu. Po dwóch odcinkach oglądanych przedpremierowo mam wrażenie, że to decyzja ze wszech miar słuszna.
więcej
|
TVP2 nowym liderem, TVM24 przed TVP INFO. ,,M jak miłość", ,,Fakty" i ,,Na dobre i na złe" hitami
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: „M jak miłość”, „Fakty” oraz „Na dobre i na złe”. Wśród stacji na pozycję lidera oglądalności awansowała TVP2, która wyprzedziła TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TVP pokaże kolejny film o Donaldzie Tusku. Emisja w dwóch stacjach
Film dokumentalny „Ich człowiek w Brukseli” o Donaldzie Tusku zostanie wyemitowany w najbliższy piątek, równocześnie na antenach TVP1 i TVP Info. To drugi dokument o były premierze autorstwa Marcina Tulickiego. - Mam nadzieję, że widzowie docenią również drugą część filmu o Donaldzie Tusku, której produkcja trwała wiele miesięcy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Tulicki.
więcej
|
Martyna Dobrzańska przeszła z Eleven Sports do Viaplay
Do zespołu Viaplay Group w Polsce dołączyła Martyna Dobrzańska. Poprzednio pracowała w Eleven Sports, a wcześniej m.in. w NBCUniversal i Viacomie.
więcej
|
Produkcje Warner Bros. Discovery w kanałach i serwisach Paramount Global
Warner Bros. Discovery zawarł wieloletnią umowę z Viacom18, spółką związaną z Paramount Global, która jest właścicielem kanałów telewizyjnych i serwisu streamingowego w Indiach. Porozumienie obejmuje produkcje HBO, Max Original i Warner Bros. Umowa uderzy w serwis Disney+Hostar, który dotychczas udostępniał produkcje WBD.
więcej
|
Zmarł Jerry Springer, gospodarz legendarnego talk-show
W wieku 79 lat po krótkiej walce z chorobą zmarł Jerry Springer, jeden z najbardziej znanych gospodarzy autorskiego talk-show w Stanach Zjednoczonych.
więcej
|
Szef Warner Bros. Discovery wycofuje się z koncepcji równoległych premier filmów w kinach i streamingu i produkcji tylko do VoD
Dyrektor generalny Warner Bros. Discovery David Zaslav podczas spotkania z branżą filmową w Las Vegas zapewnił, że jego koncern nie będzie pokazywał już nowych filmów równolegle w streamingu i w kinach. Był to pomysł wdrożony za jego poprzednika Jasona Kilara, mocno krytykowany przez filmowców i przemysł kinowy.
więcej
|
Reality show Dody w Super Polsacie
Reality show „Doda. 12 kroków do miłości” z Dorotą Rabczewską w roli głównej będzie emitowany powtórkowo w Super Polsacie. Pierwszy odcinek w środę 3 maja.
więcej
|
Będzie proces karny Jarosława Jakimowicza. Jest oskarżony o znieważenie
Aktor Jarosław Jakimowicz, od kilku lat związany z TVP Info, stanie przed sądem z prywatnego oskarżenia o znieważenie. Krakowski sąd uchylił decyzję o umorzeniu sprawy.
więcej
|
Biletomat.pl przejmuje dwie kolejne bileterie online. "Kiedy inni się cofają, my robimy krok do przodu" Biletomat.pl zyskał wsparcie inwestorów ze spółki inwestycyjnej Impera Invest i dokonał akwizycji dwóch kolejnych bileterii: Ticketos.pl oraz Bilety.fm. - Ta fuzja to kluczowy krok w realizacji naszej ambitnej strategii rozwoju - mówi Konrad Kubaczewski, CEO Biletomat.pl. - Budujemy pozycję silnego gracza na rynku biletów online. materiał reklamowywięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zmiany i awanse w Sportfive Poland. Tomasz Rożenek dyrektorem zarządzającym
Agencja marketingu sportowego Sportfive Poland wprowadza zmiany w strukturze korporacyjnej. Wyodrębniono pięć kluczowych obszarów kompetencyjnych, w których utworzono nowe stanowiska. Zmiany wynikają ze strategii rozwoju na polskim rynku.
więcej
|
Katarzyna Spałek head of social media w MullenLowe Warsaw
Katarzyna Spałek jako head of social media dołączyła do zespołu digital agencji MullenLowe Warsaw.
więcej
|
Resort infrastruktury szuka agencji do kampanii dla seniorów
Ministerstwo Infrastruktury wybiera w przetargu agencję, która zajmie się kampanią adresowaną do osób powyżej 60. roku życia dotyczącą poprawy ich bezpieczeństwa w ruchu drogowym - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Jej budżet 1,6 mln zł.
więcej
|
Kaufland Card po niespełna dwóch miesiącach ma 2 mln użytkowników
Wprowadzony na początku marca br. program lojalnościowych Kaufland Card ma obecnie ponad 2 mln użytkowników.
więcej
|
Orlen szykuje rekordową dywidendę. Zarząd powołany na kolejną kadencję
Zarząd Orlenu proponuje, żeby spółka z zeszłorocznego zysku wypłaciła 6,38 mld zł dywidendy (po 5,50 zł na akcję). Rada nadzorcza na nową, trzyletnią kadencję powołała w niezmienionym składzie 11-osobowy zarząd spółki, na czele z prezesem Danielem Obajtkiem.
więcej
|
W aplikacji Żappka benefity od CCC, Legimi czy Decathlon. ,,Wszystko za żappsy"
Żabka Polska rozbudowuje program lojalnościowy aplikacji Żappka , dając jej użytkownikom możliwość wymiany otrzymywanych za zakupy żappsów na benefity od partnerów zewnętrznych. „Wszystko za żappsy” jest dostępne w aplikacji od 26 kwietnia.
więcej
|
Marka NicNac's z agencją Hand Made
Agencja Hand Made wygrała przetarg na organizację najnowszej kampanii aktywacyjnej marki orzeszków w skorupce NicNac's (Lorenz). Agencja przeprowadzi działania na platformach społecznościowych. Kampania opiera się na wspólnym projekcie marek NicNac's i Crunchips.
więcej
|
Lay's z "Lożą Mistrzów Komentarzy"
Agencja H2O Creative przygotowała aktywację promocyjną będącą elementem lokalnej strategii, implementującej na polski rynek nową kampanię marki Lay's pod hasłem „No Lay’s, No Game”. Kampania celebruje trwające rozgrywki Ligi Mistrzów UEFA.
więcej
|
Fundacja Geremka i Helsińska Fundacja Praw Człowieka prezentują "Otwarty słownik mowy nienawiści"
Fundacja Geremka oraz Helsińska Fundacja Praw Człowieka rozpoczęły kampanię "Otwarty słownik mowy nienawiści". Jest to kolejny element ich działań na rzecz walki z mową nienawiści. Za kampanię odpowiada Nieagencja.
więcej
|
Agnieszka Lutostańska i Katarzyna Imiela awansowały w Walk Creative
W agencji Walk Creative Agnieszka Lutostańska awansowała na stanowisko senior graphic & brand designer, a Katarzyna Imiela objęła stanowisko account managera.
więcej
|
Biedronka coraz zyskowniejsza. Sprzedaż 25 proc. w górę
W zeszłym kwartale sprzedaż porównywalna w sklepach Biedronka poszła w górę o 24,5 proc., a zysk EBITDA wzrósł z 318 do 390 mln euro. Na koniec marca działało 3,4 tys. sklepów tej sieci, w całym roku ma powstać 130-150 nowych.
więcej
|
Jakub Sztuk dołącza do Bluebird Artist
Do impresariatu twórców Bluebird Artists dołączył operator Jakub Sztuk.
więcej
|
Pomiar wskaźnika Attention w kampanii digitalowej leku Magne B6 ,,W Tobie jest siła!"
W świecie reklamy digitalowej to uwaga konsumentów jest kluczowym czynnikiem wpływającym na efektywność kampanii. Aby ją przykuć, niezbędna jest kreatywność. Ostatnie badania wskazują, że reklamodawcy są w stanie zwiększyć współczynnik uwagi dla swoich reklam nawet o 49%, optymalizując je w zależności od kontekstu, w którym się wyświetlają.
W listopadzie 2022r. Teads wprowadził w Polsce oraz innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej zaawansowany program pomiarowy "Teads Attention Program", który umożliwia markom bieżący pomiar osiągniętego czynnika uwagi (Attention) w realizowanych kampaniach digitalowych, a przez to wymiernie wpływa na ich wyniki mediowe i osiąganie zamierzonych KPI.
więcej
|
Przeczytał poradnik, kupił wymarzony samochód. Jak content marketing wspiera użytkowników OTOMOTO Decyzja o kupnie wymarzonego samochodu rzadko kiedy jest spontaniczna. Kupujący tygodniami potrafią analizować i porównywać parametry upatrzonych modeli i szukać najlepszych ofert. Nieocenioną pomocą w wyborze okazują się także testy aut czy bieżące rankingi modeli - tu ze wsparciem przychodzi Motopedia, portal wydawany przez OTOMOTO z bogatą bazą tekstów nie tylko o samochodach, ale także o szeroko pojętym rynku motoryzacyjnym. materiał reklamowywięcej |
|
|
Postać stworzona przez sztuczną inteligencję wygrała plebiscyt Polska Press "Osobowość Roku". "Weryfikujemy regulaminy"
Redakcje „Dziennika Bałtyckiego” i „Głosu Pomorza” przyznały tytuł "Osobowości Roku" w swoim plebiscycie Agacie Bąk. To koordynatorka zespołu badawczego „Invisible Woman in AI”, więc nagroda przypadła jej w kategorii „Biznes”. Problem w tym, że Agata Bąk nie istnieje: została wykreowana przez sztuczną inteligencję, a za jej kreacją stoi Martyna Regent, społeczniczka z Gdyni, członkini kolektywu Watchdog Polska. Wydawnictwo zdecydowało o odebraniu tytułu fikcyjnej osobie i zapowiada: zweryfikujemy nasze regulaminy pod kątem zmian technologicznych.
więcej
|
Dziennikarka ,,Gazety Wyborczej" uniewinniona. Oskarżał ją Jacek Kurski
Jacek Kurski, jeszcze jako prezes Telewizji Polskiej, oskarżył dziennikarkę „Gazety Wyborczej” Agnieszkę Kublik o zniesławienie. Chodziło o opublikowany komentarz z analizą zeznań Kurskiego. W środę Sąd Okręgowy w Warszawie prawomocnie uniewinnił Kublik.
więcej
|
Grupa Wydawnicza Foksal z Grupy Empik podsumowuje 2022 rok
• W 2022 roku Grupa Wydawnicza Foksal zanotowała wzrost wartości sprzedaży o 13% rok do roku - z 71,8 mln do 81,2 mln złotych.
• Dotyczył on większości kanałów sprzedaży i był wynikiem m.in. szeroko zakrojonych działań marketingowo-sprzedażowych.
• EBIDTA ze wzrostem do poziomu 6,2 mln złotych, zysk w wysokości 4,3 mln złotych.
• W 2022 nakładem Grupy Wydawniczej Foksal ukazało się łącznie ponad 575 nowych tytułów, w tym 415 książek dla dzieci, 160 tytułów dla dorosłych i młodzieży oraz 25 gier i gier książkowych. Zlecono ponad 480 dodruków.
więcej
|
Nie żyje Elżbieta Misiak-Bremer - dziennikarka, rzeczniczka i ratowniczka górska
W wieku 83 lat zmarła Elżbieta Misiak-Bremer. Była działaczką opozycji antykomunistycznej, dziennikarką, zasiadała w zarządzie SDP i radzie programowej TVP. Przez wiele lat była rzeczniczką prasową Politechniki Warszawskiej, służyła w Górskim Ochotniczym Pogotowiu Ratunkowym.
więcej
|
|
|
Telewizor w prawie każdym polskim domu, ponad 40 proc. Polaków korzysta ze streamingu
Krajowy Instytut Mediów zaprezentował wyniki Badania Założycielskiego za rok 2022. Pokazano w nim m.in. na jakich urządzeniach konsumowane są w Polsce media, ile osób korzysta z serwisów streamingowych, ile ze smartfona, a ile z radia.WśróD kluczowych wniosków jest m.in: 94,7 proc. gospodarstw domowych w Polsce ma działający telewizor, 70,1 proc. gospodarstw - komputer. Ponad połowa gospodarstw używa radia samochodowego. Z płatnych serwisów VOD korzysta 41 proc. gospodarstw domowych w Polsce.
więcej
|
Niezwykły robot wyjechał na ulice Warszawy. Pyszne.pl testuje innowacyjną metodę dostawy
Na ulice Warszawy wyjechał pierwszy w historii marki Pyszne.pl półautonomiczny robot dostawczy. Lider rynku dostaw jedzenia online testuje innowacyjne rozwiązanie, które ma usprawnić proces dowozu zamówień na niewielkich dystansach. Robota skonstruowała lubelska firma Delivery Couple.
więcej
|
Blogerka Kasia Tusk otworzyła nową spółkę. Będzie sprzedawała używane ubrania?
Kasia Tusk-Cudna, autorka bloga Make Life Easier i córka szefa PO Donalda Tuska, założyła nową spółkę MLE Brand. Firma ma działać w branży odzieżowej. Jej szefową została Joanna Wiktorowska, dotychczasowa wspólniczka Tusk-Cudnej.
więcej
|
Elon Musk zdradził swój plan na Twittera. Serwis ma być "aplikacją do wszystkiego"
Po sześciu miesiącach burzliwej kadencji Elona Muska na Twitterze, jego plan na ten serwis wydaje się krystalizować. Kontrowersyjny miliarder chce, aby Twitter stał się superaplikacją, w której można nie tylko komunikować się, ale też robić zakupy i dokonywać płatności.
więcej
|
Amazon przebił prognozy. 5 mld dol. więcej na technologię i treści
W zeszłym kwartale Amazon osiągnął przychody i zysk powyżej prognoz analityków. Po stronie kosztów zdecydowanie najmocniej wzrosły te dotyczące technologii i treści.
więcej
|
Wiesław Władyka i Jacek Żakowski w nowym programie Tomasza Lisa na YouTubie
W piątek na kanale youtube’owym Tomasza Lisa zadebiutuje nowy program, w którym gośćmi będą Wiesław Władyka i Jacek Żakowski (Lis przez lata dyskutował z nimi na antenie TOK FM) i Anna Materska Sosnowska. - „Trzódki” już nie ma, ale jedziemy dalej - skomentował Lis.
więcej
|
IMM i Demagog: co godzinę średnio ponad 80 antyukraińskich wpisów w sieci
Tylko od 1 lutego do 31 marca w polskim internecie odnotowano niemal 120 tys. materiałów, które w negatywny sposób odnosiły się do Ukrainy i Ukraińców - potwierdzają we wspólnym badaniu analitycy Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) oraz Stowarzyszenia Demagog. Autorzy podkreślają, że każdego dnia tysiące osób szerzy antyukraińską propagandę w mediach społecznościowych. Wśród nich jest poseł Konfederacji Grzegorz Braun oraz konta związane z tą partią.
więcej
|
Z Answear.com odchodzi szef rynków zagranicznych
Ze spółki e-commerce’owej Answear.com odchodzi Wojciech Tomaszewski, członek zarządu ds. ekspansji i sprzedaży na rynkach zagranicznych. Był z nią związany przez 11 lat.
więcej
|
Co w majowej ofercie Netfliksa? Długo wyczekiwany "Fanfik", "Afrykańskie królowe: Kleopatra", "Królowa Charlotta", "Fubar", "Matka"
W maju do biblioteki Netfliksa trafią m.in. długo wyczekiwany polski film "Fanfik" , "Matka" z Jenifer Lopez w roli głównej czy serial "Fubar" z Arnoldem Schwarzeneggerem w jego serialowym debiucie. Na fanów uniwersum Bridgertonów czeka prawdziwie królewska uczta w towarzystwie "Królowej Charlotty". Premierę będzie miał także budzący już teraz wiele kontrowersji dokument " Afrykańskie królowe: Kleopatra".
więcej
|
Linkleaders wygrywa przetarg na obsługę PR marki Otodom
Od maja Linkleaders poprowadzi działania komunikacyjne dla internetowej platformy sprzedaży i najmu nieruchomości Otodom, należącej do Grupy OLX.
więcej
|
Kanał Waksy dołącza do sieci GetHero
W kwietniu do grona podopiecznych wrocławskiej agencji influencer marketingu GetHero dołączyli youtuberzy z kanału Waksy.
więcej
|
Nowa oferta reklamowa 360 od Burda Media Polska Burda Media jest dziś jednym z największych podmiotów internetowych w segmencie kobiecym w Polsce. Jest także liderem w kluczowych dla kobiet kategoriach tematycznych: moda i uroda oraz kulinaria oraz istotnym wydawcą w kategorii podróże, życie gwiazd i parenting. materiał reklamowywięcej |
|
|