|
|
|
|
|
|
|
Telewizja Polska straciła ponad 100 mln zł. Mniej na Dwójkę - więcej na TVP Info, TVP Sport i nowe stacje
W ub.r. Telewizja Polska zanotowała 117,5 mln zł straty netto, wobec 3,9 mln zł zysku rok wcześniej. Na misję publiczną przeznaczyła 3,34 mld zł. Mocno zmalał budżet TVP2, natomiast wzrosły wydatki na nowe stacje, kanały dla widzów za granicą, TVP Info i TVP Sport - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Temptation Island" nowym reality-show Polsatu
Polsat szykuje polską wersję reality-show „Temptation Island”, w którym testowana będzie wierność par będących w stałych związkach. Produkowany przez Endemol Shine Polska format ma trafić do jesiennej ramówki stacji - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Amerykańską edycję reality-show Polsat pokazywał 22 lata temu.
więcej
|
Ogłoszenie szefa KRRiT w sprawie naziemnego MUX-8 czeka na publikację
Do Rządowego Centrum Legislacji, które odpowiada za „Monitor Polski” wpłynęło ogłoszenie przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w sprawie miejsc w MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej. Po jego publikacji zainteresowane podmioty będą miały 45 dni na złożenie stosownych wniosków.
więcej
|
TVP2 nowym liderem, TVN7 przed TVP1 w 16-49. Stacje newsowe z dużymi spadkami
Pozycję nowego lidera oglądalności rynku telewizyjnego w kwietniu 2023 roku wśród wszystkich widzów zajęła TVP2, która wyprzedziła Polsat i TVP1. W grupach 16-49 i 16-59 pierwszy był TVN. Wyraźne spadki w czołówce zanotowały TVN24, TVP Info i Polsat News - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Viaplay pokaże serial o legendzie mieszanych sztuk walki
Jeszcze tej wiosny w serwisie Viaplay pojawi się nowy polski serial dokumentalny “Materla. Lionheart” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Będzie to opowieść o Michale Materali, który jest rekordzistą KSW pod względem liczby wygranych walk. Będzie to kolejna produkcja dokumentna Viaplay poświęcona zawodnikowi KSW.
więcej
|
1,71 mln widzów ,,The Voice Kids 6" w TVP2. Bez Dawida Kwiatkowskiego w kolejnej edycji
Szóstą edycję „The Voice Kids” oglądało średnio 1,71 mln osób, o 20 tys. widzów więcej względem pokazywanej rok temu piątej odsłony widowiska - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
1,87 mln widzów nowego serialu ,,Polowanie na ćmy" w TVP1
Nowy serial „Polowanie na ćmy” oglądało średnio 1,87 mln osób, o 440 tys. widzów mniej niż miało pokazywane rok temu w tym paśmie „Stulecie Winnych 4” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Awaria dekoderów w dużej sieci kablowej. ,,Błąd oprogramowania"
Przed długim weekendem doszło do awarii dekoderów ADB3831 i ADB5810 operatora kablowego Inea. Abonenci sieci kablowej krytykowali ją w mediach społecznościowych za problem z odbiorem kanałów telewizyjnych i dźwiękiem. Zuzanna Kaseja, senior communication & PR specialist firmy Inea informuje Wirtualnemedia.pl, że usterkę szybko usunięto, ale klienci muszą przeinstalować listę kanałów.
więcej
|
Będą podwyżki w Telewizji Polskiej. 7 proc. więcej na pensje
„Solidarność” porozumiała się z prezesem Telewizji Polskiej co do podwyżek wynagrodzeń. Nadawca podwyższy budżet płacowy o 7,4 proc. (związkowcy chcieli wzrostu o 16,1 proc.) oraz ma zwiększyć liczbę etatów w Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.
więcej
|
Łagodniejsze paski i ,,setki" reporterów w ,,Wiadomościach"
Nowe kierownictwo Telewizyjnej Agencji Informacyjnej wprowadza pierwsze zmiany w programie. Dziennikarz TVP w rozmowie z Wirtualnemedia.pl twierdzi, że paski w „Wiadomościach” mają być łagodniejsze, a ich reporterzy powinni pokazywać się w stand-up’ach. – Chodzi o inne metody przekazywania informacji. Nie taka toporna propaganda - mówi.
więcej
|
,,Zatoka szpiegów" nowym serialem historycznym TVP. Gelner i Bonaszewski w obsadzie
Trwają zdjęcia do nowego serialu historycznego TVP „Zatoka szpiegów”. W rolach głównych wystąpią: Bartosz Gelner, Mariusz Bonaszewski, Karolina Kominek, Maria Świłpa i Michał Balicki. Reżyserem serialu jest Michał Rogalski - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Znana grupa medialna szykuje się do ogłoszenia bankructwa
Kanadyjska Vice Media Group przygotowuje się do złożenia wniosku o upadłość w ciągu najbliższych kilku tygodni. Firma jeszcze kilka miesięcy temu była wyceniana na około miliard dolarów.
więcej
|
Cyfrowy Polsat ma umowy kredytowe na ponad 10 mld zł
Cyfrowy Polsat podpisał z konsorcjum polskich i zagranicznych instytucji finansowych umowy dotyczące dwóch kredytów w kwocie do 8,225 mld zł i jednego do 506 mln euro. Przeznaczy te środki m.in. na spłatę poprzednich kredytów, z których 6,21 mld zł jest do spłaty w przyszłym roku.
więcej
|
Dwa kanały komercyjne z koncesjami naziemnymi na 10 lat
Arcom, francuski odpowiednik Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, oficjalnie przyznał miejsca na naziemnej telewizji cyfrowej kanałom prywatnym TF1 i M6. Koncesje naziemne będą obowiązywać przez 10 lat. Miejsce M6 próbował bezskutecznie przejąć właściciel m.in. Play i UPC Polska.
więcej
|
20. festiwal Polsatu w Sopocie. Doda, Górniak, Rodowicz, bryska, Smolasty wśród gwiazd
Podczas tegorocznego Polsat SuperHitFestiwalu, który odbędzie się w dniach od 26 do 28 maja, zaśpiewają m.in. Doda, Dawid Kwiatkowski, Sara James, Maciej Maleńczuk, bryska, Smolasty, Organek, Agnieszka Chylińska, Kayah, Bajm czy Edyta Górniak. Podczas imprezy stacja świętować będzie 20-lecie festiwali w Sopocie i zorganizuje aż sześć jubileuszy gwiazd.
więcej
|
Polsat Box promuje usługi bez anteny satelitarnej i na łączach innych operatorów
Największa platforma cyfrowa w Polsce niedawno odnotowała spadek liczby abonentów telewizyjnych. W mediach społecznościowych Polsat Box ostatnio promuje ofertę bez anteny satelitarnej, na łączach dowolnego operatora. W tej technologii nie obejrzymy jednak wszystkich kanałów telewizyjnych.
więcej
|
107,5 tys. zł za reklamę przy Polsat SuperHit Festiwal
Biuro Reklamy Polsat Media podało ceny reklam na maj br. Najwięcej, bo 105,7 tys. zł trzeba zapłacić za reklamę w trakcie transmisji z Polsat SuperHit Festiwal, przy Sopockim Hicie Kabaretowym.
więcej
|
Powstało Sky Business. Połączy działalność rozrywkową i biznesową
Grupa Sky informuje o połączeniu Sky Business TV i Sky Connect i utworzeniu jednego nowego podmiotu: Sky Business. - Firmy mogą ufać nowemu podmiotowi w zakresie wszystkich potrzeb związanych z łącznością i rozrywką - zapewnia przedstawiciel Sky.
więcej
|
Liczba polskojęzycznych kanałów telewizyjnych ciągle rośnie
Choć na przykład we Włoszech liczba stacji telewizyjnych spada, to w Polsce wciąż rośnie. Agencja AKPA Polska Press, zajmująca się m.in. przygotowywaniem programu telewizyjnego dla prasy i portali internetowych, oferowała na koniec 2022 roku ramówki 277 kanałów. Przed rokiem było ich 270. Łącznie w bazie firmy jest 464 stacji polskojęzycznych, czyli o 15 więcej niż rok wcześniej - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Nie masz telewizora? Mimo to dostaniesz nakaz zapłaty abonamentu RTV
Wokół zasad płatności abonamentu radiowo-telewizyjnego narosło wiele mitów. Wciąż pojawiają się informacje o kontrolerach, którzy mieliby weryfikować, czy posiadamy odbiorniki radiowe i telewizyjne. Czy jednak możemy spać spokojnie, wiedząc, że ich nie posiadamy i nie regulujemy opłat za nie? Okazuje się, że niestety nie.
więcej
|
Rok po przejęciu SPI wciąż bez niektórych kanałów tej firmy w ofercie Canal+
Grupa Canal+ 18 marca 2022 roku sfinalizowała kupno 70 proc. udziałów w SPI International. Choć minął rok, to nadal z niektórych stacji tematycznych firmy nie mogą korzystać abonenci platformy cyfrowej Canal+ czy serwisu streamingowego Canal+ online. Niektóre stacje są za to dostępne w konkurencyjnym Polsat Box Go.
więcej
|
Dawid Kwiatkowski odchodzi z ,,The Voice Kids"
Dawid Kwiatkowski nie będzie trenerem w kolejnej edycji programu „The Voice Kids”. emitowanego w TVP2. Piosenkarz zdecydował się zakończyć swój udział w talent-show, bo chce skupić się mocniej na swoich muzycznych planach.
więcej
|
TVP1 liderem w DVB-T, ostro w dół TVP INFO. Rekordowy wzrost TVP Rozrywka, TVP Polonia i Wydarzenia24
Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w pierwszym kwartale br. w grupie 4+ była TVP1. W grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął Polsat - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Serial ,,Jagiellonowie" ogląda 1,24 mln widzów
Nowy serial Jedynki „Korona królów. Jagiellonowie” ogląda średnio 1,24 mln widzów. Jest to o 250 tys. osób więcej niż miał czwarty sezon „Korony królów” pokazywany jesienią 2020 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Wizja TV wiecznie żywa, czyli anteny dawnych platform cyfrowych wciąż królują
Choć Wizja TV nie istnieje od ponad 20 lat, to przy budynkach wciąż widać jej anteny satelitarne. „Talerze” Cyfry+, n, nc+ i Cyfrowego Polsatu służą dłużej niż te marki. Rzadkością są z kolei anteny Polsat Box i Canal+. Szymon, który zajmuje się ich instalacją twierdzi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że rdza to nie problem i nawet ponad 20-letnia antena może dobrze działać.
więcej
|
Ponad połowa Polaków współkorzysta z telewizji, radia i streamingu
54,4 proc. populacji współkorzysta zarówno z telewizji, radia oraz Vod/streamingu - pokazują wyniki Badania Założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów. Ogółem aż 95,6 proc. badanych ma w swoim domu telewizor.
więcej
|
WTK najpopularniejszą stacją lokalną w Polsce
Według badania założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów największą widownię spośród stacji lokalnych w Polsce ma Telewizja WTK, którą ogląda średnio 348 316 widzów w grupie wiwkowej15+, co przekłada się na 6,7 proc. zasięgu w ogóle widzów stacji lokalnych (5,2 mln).
więcej
|
Samuel Pereira kieruje kanałem TVP Info
Od piątku wiceszefem Telewizyjnej Agencji Informacyjnej odpowiadającym za kanał TVP Info jest Samuel Pereira. - Tą strukturą może zarządzać nawet kowadło, byle słuchało komunikatów z Nowogrodzkiej - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marek Czyż, dyrektor informacji Radia Zet, kiedyś dziennikarz TVP.
więcej
|
Duży operator kablowy stracił 614 tys. abonentów telewizyjnych
Comcast, który w Stanach Zjednoczonych pod marką Xfinity dostarcza usługi płatnej telewizji i szerokopasmowego dostępu do internetu, w I kwartale 2023 roku 614 tys. abonentów telewizyjnych. Dla porównania, w IV kwartale 2022 roku ubytek klientów był mniejszy, bo wyniósł 444 tys.
więcej
|
Scenarzyści w Hollywood rozpoczynają strajk. Co z premierami popularnych seriali?
Amerykańska Gildia Scenarzystów (WGA) oficjalnie rozpoczyna strajk po tym fiasku kilkumiesięcznych negocjacji z reprezentującą producentów filmowych i telewizyjnych Alliance of Motion Picture and Television Producers (AMPTP). "Nie osiągnęliśmy porozumienia ze studiami i streamerami", przekazała gildia w oświadczeniu wydanym w poniedziałek wieczorem. To pierwszy od 15 lat strajk scenarzystów w Hollywood.
więcej
|
TVN24 ograniczy liczbę wydań ,,Czarno na białym"
Stacja TVN24 na początku maja o ograniczy liczbę wydań „Czarno na białym” z pięciu do czterech w tygodniu. Wydłużone zostaną za to piątkowe wydania programu Radomira Wita "Kampania bez kitu"
więcej
|
Lokalny multipleks zwiększył zasięg
Lokalny multipleks MUX-L2, należący do rybnickiej stacji TVT, zwiększył moc nadajników. Wpłynęło to na poprawę zasięgu multipleksu, za pośrednictwem którego oglądać można m.in. stacje TVN, TV Puls czy Stars.TV.
więcej
|
W Warszawie trwa konferencja EBU Media Summit 2023. Organizatorami: TVP i Europejska Unia Nadawców
Od środy do dzisiaj (4 maja) w Warszawie odbywa się najważniejsze wydarzenie branżowe, skupiające nadawców publicznych z Europy – konferencja EBU Media Summit 2023. Organizatorami w tym roku są Telewizja Polska i Europejska Unia Nadawców. Udział biorą 52 organizacje medialne z 37 krajów.
więcej
|
Nowa siedziba TVP Wilno. Otworzy ją premier Morawiecki
- Lecimy z panem premierem Mateuszem Morawieckim do Wilna. Premier Polski wspólnie z panią premier Litwy otworzą nowe skrzydło Domu Kultury Polskiej. W tym nowym skrzydle będzie siedziba TVP Wilno - powiedział na antenie TVP Info pełnomocnik Rządu do spraw Polonii i Polaków za Granicą Jan Dziedziczak.
więcej
|
Szefowa Canal+ Polska będzie nadzorować Kino Polska TV
Do rady nadzorczej Kino Polska TV mają zostać powołani m.in. prezes Canal+ Polska Edyta Sadowska i były dyrektor finansowy firmy Frederic Berardi, a z zarządem pożegna się Berk Uziyel. Niedawno Canal+ przejął resztę udziałów właściciela kontrolnego pakietu Kino Polska TV.
więcej
|
"Sprawny dziennikarz, niespecjalnie pracowity, imprezowy chłopak". Jaki jest Michał Adamczyk?
Michał Adamczyk to jedna z najbardziej rozpoznawalnych twarzy "dobrej zmiany" w TVP. Po zdobyciu władzy przez PiS zaczął robić oszałamiającą karierę na antenie publicznej, a niedawno został dyrektorem Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. Jego byli szefowie przyznają, że kiedyś był dobrym i rzetelnym dziennikarzem. Zmienił się, kiedy do władzy doszedł PiS. - To był sprawny, chociaż niespecjalnie pracowity prezenter newsowy. Po przyjściu „dobrej zmiany” pokazał swoją drugą twarz. Okiem nie mrugnął, kiedy Kurski wyrzucał na bruk wielu jego kolegów, z którymi dzielił biurka - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl były szef dziennikarza.
więcej
|
,,Papiery na szczęście" w nowym paśmie straciły 74 tys. widzów
Wiosenne odcinki serialu Siódemki „Papiery na szczęście” ogląda średnio 142 tys. widzów. Jest to o 74 tys. osób mniej niż jesienią, kiedy produkcja emitowana była w innym paśmie - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Polacy chętniej niż Francuzi i Brytyjczycy kupują duże telewizory
Mieszkańcy Polski coraz częściej jak kupują telewizor, to duży. Z opublikowanych przez Samsunga danych firmy badawczej GfK wynika, że w ciągu 5 ostatnich lat chętniej sięgali po urządzenia o przekątnej 75 cali i większe niż Francuzi, Brytyjczycy, Hiszpanie czy Włosi. Nieznacznie wyprzedzili nas Niemcy.
więcej
|
TVP: z abonamentu i rekompensaty dwa razy więcej niż z reklam, inflacja zjadła 184 mln zł
W ub.r. Telewizja Polska przy 2,08 mld zł nominalnych przychodów z abonamentu rtv i rekompensaty w praktyce uzyskała 1,9 mld zł, bo sprzedała obligacje skarbowe 10,3 proc. poniżej ich pierwotnej wartości. Reklama i sponsoring przyniosły natomiast 845 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Scenarzyści chcą regulacji sztucznej inteligencji. Łepkowska: Musimy zdawać sobie sprawę z ryzyk
Gildia Scenarzystów Polskich apeluje o podjęcie dyskusji i działań w celu uregulowania funkcjonowania generatywnej sztucznej inteligencji. Chce także czasowego moratorium na udostępnianie scenariuszy AI. - Dyskutujmy, jak przygotować się na nowy świat, w którym część twórczości może przejść w ręce sztucznej inteligencji - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przewodnicząca zarządu gildii Ilona Łepkowska.
więcej
|
Marcin Tulicki wiceszefem ,,Wiadomości" TVP
Reporter polityczny Marcin Tulicki został mianowany zastępcą kierownika redakcji ,,Wiadomości” TVP. Szefową programu od czterech lat jest Danuta Holecka.
więcej
|
6,6 tys. widzów ogląda program Oskara Szafarowicza w TV Republika
Nowy cykl „Hity w sieci” śledzi średnio 6,6 tys. widzów w TV Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Gospodarzami audycji są Oskar Szafarowicz, Mirona Hołda oraz Magdalena Czapska.
więcej
|
,,Gość Wydarzeń" najchętniej oglądany, ,,Fakty po Faktach" wyżej od ,,Gościa Wiadomości"
Spośród magazynów publicystycznych nadawanych po dziennikach największą widownię w tym roku notuje „Gość Wydarzeń”. Dalej plasują się „Fakty po Faktach” i „Gość Wiadomości”. Wszystkie audycje straciły widzów - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Ruszył nowy serwis streamingowy Canal+
Mieszkańcy Czech i Słowacji mogą już wykupić dostęp do serwisu streamingowego Canal+. To platforma zbliżona do Canal+ online, oferowanej na polskim rynku. W ofercie jest 7 kanałów linearnych, w tym Canal+ Sport i Canal+ Action oraz treści wideo na żądanie.
więcej
|
Dziennikarka Anna Wendzikowska szczerze o depresji
Dziennikarka Anna Wendzikowska podczas rozmowy z Żurnalistą opowiedziała o swojej walce z depresją i pracy na planie „Dzień dobry TVN”.
więcej
|
Telewizja w hotelach, czyli nietypowe urządzenia ,,odporne na pomysły gości"
Podczas ferii, wakacji czy delegacji na hotelowych telewizorach oglądamy najczęściej kanały naziemne, informacyjne i muzyczne. Przeważnie przez wewnętrzną sieć kablową. Ekspert od telewizji hotelowej Piotr Morawski wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że nie można zastosować zwyczajnych urządzeń, znanych ze sklepów ze sprzętem elektronicznym.
więcej
|
1,30 mln widzów ,,Sprawy dla reportera" w TVP1
W sezonie 2022/2023 „Sprawę dla reportera” śledzi średnio 1,30 mln widzów - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,60 lat minęło. Największe hity opolskich festiwali" zastąpi ,,The Voice Kids" w TVP2
Telewizyjna Dwójka od 6 maja w soboty o godz. 20.00 emitować będzie rozrywkowy program „60 lat minęło. Największe hity opolskich festiwali”. Cykl w ofercie stacji zastąpi „The Voice Kids 6”, którego finał został pokazany 29 kwietnia.
więcej
|
Cyfrowy Polsat zarobi więcej, jeśli będzie mocno wiało. Niebawem start dwóch farm
Inwestycje grupy Cyfrowy Polsat w zieloną energię mogą dać znaczące oszczędności już w przyszłym półroczu, bo ruszyć mają dwie farmy wiatrowe o mocy 27 MW. - W zależności od tego w którym momencie, te farmy zostaną uruchomione i jak będzie wiało w 2023 roku, to od tego uzależniona będzie również nasza EBITDA - zapowiada członkini zarządu Katarzyna Ostap-Tomann. Holding na energetykę zeroemisyjną wyłożył w ub.r.ponad 800 mln zł.
więcej
|
Klasyka serialowa, czyli dwadzieścia lat minęło...
Krytycy i publicyści wciąż mówią o złotej erze telewizji. Różnie ustalana jest symboliczna data początku nowej epoki w świecie seriali premium. „Miasteczko Twin Peaks” nazywane jest protoplastą gatunku, a produkcje HBO, które mają już dwadzieścia lat, stanowią przykład pierwszych rozdziałów w historii serialowej ekspansji.
więcej
|
Polsat stracił widzów, Czwórka zyskała. ,,Jesteśmy bardzo zadowoleni z grupy jako całości"
Marzec był pierwszym pełnym miesiącem obowiązywania wiosennych ramówek. Z danych Nielsena wynika, że udział w rynku Polsatu spadł. podczas gdy TVP1, TVP2 i TVN cieszyły się wzrostami. Duży wzrost zanotowała też Czwórka. Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat pozytywnie ocenił wyniki w kontekście całej grupy Polsat, podkreślając, że doszło do zmiany dyrektora programowego.
więcej
|
Martyna Gąsak wygrała ,,The Voice Kids"
Decyzją widzów szóstą edycję talent show TVP2 z udziałem dzieci wygrała Martyna Gąsak z drużyny Dawida Kwiatkowskiego.
więcej
|
Seriale na majówkę
Na majówkę proponujemy najciekawsze kilkuodcinkowe produkcje ostatnich miesięcy, które zdążycie obejrzeć w czasie krótkich seansów w ciągu najbliższych wolnych dni.
więcej
|
Samuel Pereira wicedyrektorem TAI, będzie zarządzał TVP Info
Samuel Pereira został powołany na wicedyrektora Telewizyjnej Agencji Informacyjnej - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Szefem TAI od wtorku jest Michał Adamczyk, który zastąpił Jarosława Olechowskiego.
więcej
|
Telewizja Polska i Belsat TV z nowym biurem w Kijowie
W piątek odbyło się otwarcie nowego biura TVP i Belsat TV w Kijowie. W uroczystości wziął udział ambasador RP w Kijowie Bartosz Cichocki.
więcej
|
Prezes BBC rezygnuje ze stanowiska. Powodem wsparcie byłego premiera Borisa Johnsona
Przewodniczący Rady BBC Richard Sharp zrezygnował w piątek z pełnionej funkcji po tym, jak udowodniono mu, że zataił swoją rolę w udzieleniu pożyczki w wysokości prawie 1 miliona dolarów byłemu premierowi Wielkiej Brytanii Borisowi Johnsonowi.
więcej
|
Biletomat.pl przejmuje dwie kolejne bileterie online. "Kiedy inni się cofają, my robimy krok do przodu" Biletomat.pl zyskał wsparcie inwestorów ze spółki inwestycyjnej Impera Invest i dokonał akwizycji dwóch kolejnych bileterii: Ticketos.pl oraz Bilety.fm. - Ta fuzja to kluczowy krok w realizacji naszej ambitnej strategii rozwoju - mówi Konrad Kubaczewski, CEO Biletomat.pl. - Budujemy pozycję silnego gracza na rynku biletów online. materiał reklamowywięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ponad 50 tys. patronów Radia 357 po dniu ,,Polskiego Topu". ,,Nie robimy tego dla rekordów"
W środę, podczas nadawania 12-godzinnej audycji „Polski Top” liczba osób wspierających Radio 357 po raz pierwszy przekroczyła 50 tys. - To wspaniała wiadomość, ale oczywiście nie robimy tego dla rekordów - komentuje Paweł Sołtys, prezes rozgłośni. Audycji towarzyszyły wywiady z artystami: Krzysztofem Zalewskim, Małgorzatą Ostrowską, Janem Borysewiczem i Kazikiem Staszewskim.
więcej
|
|
Radio TOK FM wciąż bez koncesji. Prezes Agory: Nie widzę powodów, żeby nie miała być przedłużona
Koncesja Radia TOK FM (Inforadio, większościowym udziałowcem jest Agora) wygasa na początku listopada. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wciąż nie podjęła decyzji w kwestii jej przedłużenia, trwa monitoring programowy stacji. - Nie widzę najmniejszych powodów, żeby koncesja nie miała być przedłużona na kolejne dziesięć lat. Niepokoi mnie to, że wniosek złożyliśmy przed terminem, koncesja wygasa jesienią i jak na dziś nie mamy żadnych sygnałów, jak postępuje ta procedura - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl prezes Agory Bartosz Hojka.
więcej
|
|
Powstaną dwa ogólnokrajowe multipleksy DAB+ i 27 lokalnych
Do 29 maja potrwają konsultacje społeczne dotyczące nowych multipleksów cyfrowego radia w Czechach. Później rozpocznie się aukcja na częstotliwości. Czeski Urząd Telekomunikacyjny (CTO), odpowiednik Urzędu Komunikacji Elektronicznej planuje uruchomienie 2 ogólnokrajowych multipleksów DAB+ i 27 lokalnych.
więcej
|
|
Nie masz telewizora? Mimo to dostaniesz nakaz zapłaty abonamentu RTV
Wokół zasad płatności abonamentu radiowo-telewizyjnego narosło wiele mitów. Wciąż pojawiają się informacje o kontrolerach, którzy mieliby weryfikować, czy posiadamy odbiorniki radiowe i telewizyjne. Czy jednak możemy spać spokojnie, wiedząc, że ich nie posiadamy i nie regulujemy opłat za nie? Okazuje się, że niestety nie.
więcej
|
|
RMF FM liderem słuchalności w Bydgoszczy w IV i I kwartale, Radio ZET i Eska na podium
Pozycja lidera rynku radiowego w Bydgoszczy w czwartym kwartale ub.r. i pierwszym kwartale br. należała do RMF FM. Podium uzupełniają Radio ZET i Eska - wynika z badań słuchalności radia.
więcej
|
|
RMF FM na czele w największych miastach w I kwartale. TOK FM najbardziej w dół
W największych polskich miastach najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową w pierwszym kwartale 2023 roku było RMF FM. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło RMF Classic, z kolei najwięcej straciło TOK FM - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Urząd Ochrony Danych Osobowych nie przyjrzy się sprawie śmierci syna posłanki PO
Sprawa samobójstwa syna posłanki PO nie może być rozpatrywana z punktu widzenia naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych, zaś bliscy mają prawo dochodzić swoich praw i ewentualnego zadośćuczynienia przed sądem cywilnym – taką odpowiedź wystosował prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych na wątpliwości Rzecznika Praw Obywatelskich, dotyczące ujawnienia na antenie Radia Szczecin danych, pozwalających zidentyfikować molestowanego nastolatka.
więcej
|
|
Koncerty ,,Lata z radiem" w tym roku w siedmiu miastach. Na trasie Giżycko, Toruń i Przemyśl
Polskie Radio ogłosiło przetarg na organizację tegorocznej trasy koncertowej „Lata z radiem”, a przy okazji w specyfikacji przetargowej zdradziło, kiedy i w jakich miastach odbędą się koncerty. Na trasie znajdzie się siedem miejscowości, pierwszy koncert – 24 czerwca w Poddębicach. Wśród artystów m.in. Maryla Rodowicz, Myslovitz czy Various Manx. Koncerty odbywać się będą z udziałem publiczności.
więcej
|
|
Radio 357 posadziło ponad 10 hektarów lasu
Po kilku miesiącach zakończyła się akcja Radia 357 pod nazwą „Posadź z nami las”. Choć pierwotny plan zakładał, że z pomocą słuchaczy posadzonych zostanie 3,57 hektara lasu, ostatecznie posadzono ponad 10 hektarów. W akcji wzięło udział 550 osób.
więcej
|
|
Radio Nowy Świat jak Radio 357: ze zbiórki z Patronite zniknął licznik
Nie tylko Radio 357 - także Radio Nowy Świat zdjęło ze swojej strony na Patronite licznik, pokazujący rezultat ogólny zbiórki. Podaje przy tym powody podobne do tych, które podała siostrzana stacja: - Spotykaliśmy się z opiniami, że po co nam kolejne pieniądze, skoro mamy zgromadzoną tak dużą kwotę. I tu właśnie pojawia się niezrozumienie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl szefowa stacji, Magda Jethon, dodając: - Środki te bowiem przeznaczamy na bieżącą działalność.
więcej
|
|
RMF FM nowym liderem we Wrocławiu, wyprzedziło TOK FM
Nowym liderem rynku radiowego we Wrocławiu w czwartym kwartale ub.r. i pierwszym kwartale br. zostało RMF FM, które wyprzedziło TOK FM. Na podium znalazła się jeszcze Eska - wynika z badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Radio 357 zbadało nastroje, preferencje i oczekiwania słuchaczy
14 475 osób wzięło udział w skierowanej do patronów ankiecie, z pomocą której Radio 357 zbadało nastroje, preferencje i oczekiwania słuchaczy względem stacji. Podczas spotkania z patronami przedstawiono niewielką część wyników. - Materiału jest mnóstwo, ale część jest wrażliwa z punktu widzenia czysto konkurencyjnego - mówił podczas spotkania prezes Radia 357, Paweł Sołtys.
więcej
|
|
Szef KRRiT karze TOK FM za słowa Piotra Maślaka o podręczniku do HiT-u
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji nałożył 80 tys. zł grzywny na Radio TOK FM (Grupa Radiowa Agory). Stacja została ukarana za wypowiedź Piotra Maślaka porównującą książkę „Historia i Teraźniejszość” prof. Wojciecha Roszkowskiego do podręcnika dla Hitlerjugend.
więcej
|
|
Radio Gdańsk z nową ramówką i kampanią informacyjną
„Radio Gdańsk na każdy dzień” to tytuł kampanii informacyjnej, która ruszyła 28 kwietnia i promuje nową ramówkę Radia Gdańsk (Polskie Radio). Nowe audycje na antenie gdańskiej rozgłośni pojawiły się 24 kwietnia.
więcej
|
|
Skuteczne
pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case
study
Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO.
Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500
fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z
kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy
i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał reklamowywięcej
|
|
|
|
Sigma Bis z pierwszym zyskiem. Poniżej połowy wpływów od Orlenu i PZU
W ub.r. agencja mediowa Sigma Bis, należąca do Orlenu i PZU, przy wzroście przychodów o 83 proc. do 349,57 mln zł pierwszy raz osiągnęła dodatnią rentowność. Coraz mniej obrotów pochodzi od jej właścicieli - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Ekipa Holding z mniejszym zarządem, odchodzi wiceprezes
Z influencerską Ekipą Holding żegna się wiceprezes Filip Bielecki. W zarządzie spółki pozostają prezes Łukasz Wojtyca i wiceprezes Łukasz Górski.
więcej
|
Pięć agencji zainteresowanych promowaniem podlaskiego
Pięć agencji złożyło oferty w przetargu władz województwa podlaskiego na kampanię promującą ten region - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Wśród nich są m.in. Fabryka Marketingu, Media Group i Euvic Media.
więcej
|
107,5 tys. zł za reklamę przy Polsat SuperHit Festiwal
Biuro Reklamy Polsat Media podało ceny reklam na maj br. Najwięcej, bo 105,7 tys. zł trzeba zapłacić za reklamę w trakcie transmisji z Polsat SuperHit Festiwal, przy Sopockim Hicie Kabaretowym.
więcej
|
Sklepy Lewiatan mają swojego robota a'la Kerfuś. Oto Lewitec
Lewitec to samodzielny robot wspierający sprzedaż w sieci sklepów Lewiatan. Automat o kocich oczach można spotkać w placówkach sieci na południu Polski. Przypomina robota Kerfuś, którego można spotkać w sklepach Carrefour.
więcej
|
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia potrzebuje agencji mediowej
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia wybiera w rozpoczętym właśnie przetargu agencji do obsługi mediowej jej kampanii - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Ruszyl przetarg na obsługę marketingową Funduszu Sprawiedliwości
Ministerstwo Sprawiedliwości rozpoczęło przetarg na kompleksową obsługę reklamową Funduszu Sprawiedliwości - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Czasu na złożenie ofert jest niewiele - termin mija 15 maja br.
więcej
|
Inwestorzy pozywają adidasa. Opłakane skutki zerwania współpracy z Kanye Westem
Grupa inwestorów pozwała niemieckiego giganta odzieżowego adidas za to, że nie przestrzegła akcjonariuszy przed antysemickimi uwagami i "ekstremalnymi zachowaniami" Kanye Westa. Spółka miała do niedawna lukratywny kontakt ze skompromitowanym muzykiem.
więcej
|
Katy Perry przegrała przed sądem z Katie Perry bitwę o znak towarowy
Piosenkarka Katy Perry nie ma prawa do znaku towarowego w postaci swojego imienia i nazwiska w Australii.
więcej
|
T-Mobile wprowadza 30-dniowy okres próbny swoich usług
T-Mobile rusza z nową kampanią promującą internet - teraz z możliwością testowania przez 30 dni.
więcej
|
Spike Lee z nagrodą Creative Maker of the Year na tegorocznym festiwalu Cannes Lions
Organizatorzy festiwalu reklamowego Cannes Lions ogłosili pierwszą honorową nagrodę Creative Maker of the Year w ramach 70. edycji tego międzynarodowego konkursu. Jego laureatem został legendarny filmowiec, scenarzysta, aktor i producent Spike Lee.
więcej
|
Google testuje reklamy w wyszukiwarce w Google Play
Google testuje nowy boks reklamowy w aplikacji Google Play. Nowe narzędzie ma zwiększyć zysk korporacji.
więcej
|
Przezroczysty Robert Lewandowski
Robert Lewandowski, najlepszy polski piłkarz ma teraz trudny okres. Na boisku nie odnosi sukcesów, a cieniem na jego wizerunku kładą się informacje udzielane przez byłego managera, Cezarego Kucharskiego. - Robert Lewandowski nie jest w stanie przebić się jako osoba charyzmatyczna, mająca siłę oddziaływania na inne grupy niż jedynie kibice piłki nożnej - uważa dr hab Monika Kaczmarek-Śliwińska. Aleksandra Marciniak dodaje, że wizerunek piłkarza jest przezroczysty - nie wiemy, jaki jest naprawdę, czym się interesuje, jak lubi spędzać czas czy jakie filmy ogląda. - To wszystko powoduje, że trudno się z nim identyfikować. Jest po prostu zbyt idealny i ludziom trudno w taki wizerunek uwierzyć - mówi.
więcej
|
Nawet kilkaset tysięcy złotych za kampanię dla gwiazd TikToka. Pieniądze nie tylko z reklam
Zaledwie 20-letna gwiazda TikToka pochwaliła się inwestycją w trzy mieszkania w Hiszpanii, co wywołało po raz kolejny debatę o zarobkach popularnych influencerów. Zdaniem ekspertów zajmujących się influencer marketingiem, kampanie reklamowe to tylko jedna z form zarabiania na popularności.
więcej
|
Wirtualni influencerzy coraz popularniejsi. ,,Śledzimy influencerów nie tylko dlatego, że są ładni i dużo pokazują"
Instagramowe konta „osób” stworzonych przez AI są już niemal nie do odróżnienia od profili prawdziwych ludzi. Czy niedługo wirtualni influencerzy mogą zastąpić tych ludzkich? - Sztuczna inteligencja będzie raczej trenowana, żeby być naszym asystentem. Może być naszym niewolnikiem, który będzie odpowiedzialny za najgorszą robotę, a my będziemy mogli skupić się na czymś przyjemniejszym – mówi Wojtek Kardyś.
więcej
|
Bez świadectwa nie sprzedasz ani nie wynajmiesz mieszkania
28 kwietnia weszła w życie nowelizacja ustawy o charakterystyce energetycznej budynków i prawa budowlanego. Zgodnie z nowymi przepisami sprzedaż i wynajem nieruchomości przeznaczonych na cele mieszkalne będzie wymagać udokumentowania zapotrzebowania na energię. Do kogo możemy zgłosić się o wystawienie takiego dokumentu?
więcej
|
Kuba Wojewódzki i Janusz Palikot oskarżeni o nielegalne reklamy mocnych alkoholi
Warszawska prokuratura skierowała do sądu akt oskarżenia przeciwko byłemu posłowi Januszowi Palikotowi, celebrycie Kubie Wojewódzkiemu oraz ich wspólnikowi - dowiedziała się PAP. Mężczyźni odpowiedzą przed sądem za reklamowanie alkoholi wysokoprocentowych na swoich profilach w mediach społecznościowych.
więcej
|
Krzysztof Ibisz wychodzi z lodówki w reklamie Warki Radler i nowej Warki Ice Coffee 0.0%
Ruszyła nowa odsłona kampanii reklamowej piwa Warka Radler i wariantu Warka Ice Coffee 0.0% (Grupa Żywiec) z udziałem prezentera Polsatu Krzysztofa Ibisza.
więcej
|
Grand Prix CMO Awards dla Barbary Pasterczyk z ING Banku Śląskiego
Ogłoszono wyniki CMO Awards by Shortlist, konkursu, w którym top managerowie marketingu oceniają zgłoszenia koleżanek i kolegów zarządzających marketingiem reklamodawców. Tytuł Grand Prix otrzymała Barbara Pasterczyk, CMO w ING Banku Śląskim.
więcej
|
Orlen: w promocji kawa i hot dog do paliwa, w spocie Tusk i Budka antybohaterami
Na majówkę Orlen przygotował promocję, w ramach której użytkownik aplikacji Vitay przy zatankowaniu minimum 30 litrów paliwa dostanie kawę lub hot doga. Daniel Obajtek zapowiedział też obniżki cen. Natomiast w nowym spocie Orlenu negatywnymi bohaterami są politycy i eksperci opozycji.
więcej
|
JBB Bałdyga ,,Grilluje w całej Polsce"
Pod koniec kwietnia marka mięsna JBB Bałdyga, startuje z ogólnopolską kampanią marketingową 360 stopni „Grilluje w całej Polsce”. Potrwa przez najbliższe miesiące.
więcej
|
Przeczytał poradnik, kupił wymarzony samochód. Jak content marketing wspiera użytkowników OTOMOTO Decyzja o kupnie wymarzonego samochodu rzadko kiedy jest spontaniczna. Kupujący tygodniami potrafią analizować i porównywać parametry upatrzonych modeli i szukać najlepszych ofert. Nieocenioną pomocą w wyborze okazują się także testy aut czy bieżące rankingi modeli - tu ze wsparciem przychodzi Motopedia, portal wydawany przez OTOMOTO z bogatą bazą tekstów nie tylko o samochodach, ale także o szeroko pojętym rynku motoryzacyjnym. materiał reklamowywięcej |
|
|
Polska awansowała w Światowym Indeksie Wolności Prasy
Po raz pierwszy od 2015 roku Polska awansowała w tegorocznym Światowym Indeksie Wolności Prasy, przygotowanym przez organizację Reporterzy bez Granic (RSF). Awans jest znaczący, bo o dziewięć pozycji: z 66. miejsca w roku 2022, na 57. w bieżącym. Nasza sytuacja wciąż jednak określana jest jako „problematyczna”. Najlepiej w rankingu wypadają tradycyjnie kraje skandynawskie.
więcej
|
Na dostęp do informacji publicznej narzekają dziennikarze i organizacje pozarządowe. "Nie działa"
Nawet dwuipółroczne opóźnienia w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, pozostawienie wniosków bez odpowiedzi czy niepełne informacje w Biuletynie Informacji Publicznej - to naruszenia wykazane w raporcie Najwyższej Izby Kontroli na temat wywiązywania się z obowiązku udzielania informacji publicznych przez urzędy centralne. Suchej nitki na publikacji nie pozostawia dziennikarz Wirtualnej Polski Szymon Jadczak. - Raport NIK to kpina. Najwyższa Izba Kontroli sama nie wywiązuje się z przepisów dotyczących informacji publicznej - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl autor wielu śledztw dziennikarskich.
więcej
|
Znana grupa medialna szykuje się do ogłoszenia bankructwa
Kanadyjska Vice Media Group przygotowuje się do złożenia wniosku o upadłość w ciągu najbliższych kilku tygodni. Firma jeszcze kilka miesięcy temu była wyceniana na około miliard dolarów.
więcej
|
Nie żyje Paweł Smoleński, dziennikarz ,,Gazety Wyborczej"
Zmarł Paweł Smoleński, od ponad trzech dekad dziennikarz „Gazety Wyborczej", autor wielu książek i tekstu ujawniającego tzw. aferę Rywina. Miał 63 lata.
więcej
|
2 maja obchodzimy Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej
2 maja to Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. Święto jest obchodzone na mocy nowelizacji Ustawy o godle, barwach i hymnie RP, uchwalonej przez Sejm 20 lutego 2004 r.
więcej
|
Konkurencyjny wydawca dostarcza Axel Springer dowodów przeciwko byłemu naczelnemu gazety "Bild"
W ubiegłym tygodniu wydawnictwo Axel Springer złożyło do berlińskiego sądu pozew przeciwko swojemu byłemu redaktorowi naczelnemu "Bilda" Julianowi Reicheltowi. Jak się teraz okazuje, Axel Springer w swoich działaniach prawnych otrzymał nieoczekiwaną pomoc od konkurencji, wydawnictwa Berliner Verlag. Konkurencja jak się okazuje dostarcza teraz dowodów przeciwko byłemu naczelnemu.
więcej
|
Dziennik "The Guardian" przeprasza za antysemicką karykaturę
Brytyjski dziennik "The Guardian" przeprosił za zamieszczoną w sobotnim wydaniu karykaturę będącą komentarzem do rezygnacji szefa Rady BBC Richarda Sharpa, która została powszechnie odebrana jako antysemicka.
więcej
|
Katarzyna Sokołowska i Mateusz Tyszkiewicz wśród laureatów Elle Style Awards 2023
Teatrze Wielkim Operze Narodowej odbyła się uroczysta gala Elle Style Awards 2023.
więcej
|
|
|
W Allegro zaczął działać pierwszy związek zawodowy. Wśród postulatów - przejrzysta siatka płac
Pod koniec kwietnia rozpoczął działalność Związek Zawodowy Pracowników Allegro - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. To pierwszy związek zawodowy w Grupie Allegro: związkowcy zapewniają, że reprezentują pracowników ze wszystkich spółek i działów Grupy. Zachęcają też, by do nich przystąpić i publikują swoje postulaty.
więcej
|
Znana grupa medialna szykuje się do ogłoszenia bankructwa
Kanadyjska Vice Media Group przygotowuje się do złożenia wniosku o upadłość w ciągu najbliższych kilku tygodni. Firma jeszcze kilka miesięcy temu była wyceniana na około miliard dolarów.
więcej
|
Ekipa Holding z mniejszym zarządem, odchodzi wiceprezes
Z influencerską Ekipą Holding żegna się wiceprezes Filip Bielecki. W zarządzie spółki pozostają prezes Łukasz Wojtyca i wiceprezes Łukasz Górski.
więcej
|
Globalne przychody z platform FAST potroją się do 18 miliardów dolarów w ciągu 5 lat
Według brytyjskiej firmy analitycznej Digital TV Research globalne przychody kanałów FAST osiągną 18 miliardów dolarów w 2028 roku, czyli trzykrotnie więcej niż 6 miliardów dolarów odnotowanych w 2022 roku.
więcej
|
Użytkownik internetu na zmianę haseł do różnych kont przeznacza 21 godzin rocznie
Na zmianę nowych haseł przeciętny użytkownik internetu przeznacza 21 godzin rocznie - wynika z raportu "Cyberbezpieczeństwo Polaków". Dodano w nim jednak, że niespełna połowa respondentów zabezpiecza hasłem wszystkie swoje urządzania elektroniczne.
więcej
|
Wiadomo już, czyją historię poznamy w drugim sezonie antologii ,,Potwór" Netfliksa
Serial Ryana Murphy’ego doczeka się kontynuacji, mimo że początkowo planowany był jako produkcja limitowana. Jednak sezon poświęcony Jeffreyowi Dahmerowi okazał się wielkim hitem i z tego powodu Netflix zdecydował się na nowe odcinki. Wiadomo już, komu poświęcona będzie druga odsłona.
więcej
|
Prawie 7 mln Polaków na Bookingu. Onet w turystyce z mniejszą przewagą nad WP
Platformę Booking odwiedza miesięcznie prawie 7 mln polskich internautów, ponad trzy razy więcej niż najpopularniejsze rodzime witryny turystyczne. Wśród nich na czele jest sekcja o podróżach Onetu, wyprzedzając analogiczne działy WP.pl i Gazeta.pl. Natomiast Nocowanie.pl jest dużo popularniejsze od innej globalnej platformy - Airbnb.
więcej
|
,,Dyplomatka" Netfliksa z błyskawicznym zamówieniem drugiego sezonu
Nowy hit Netfliksa, czyli „Dyplomatka” z Keri Russell zaledwie tydzień po premierze pierwszego sezonu otrzymał zamówienie na nowe odcinki. Serial Debory Cahn, to kolejna produkcja platformy, zaraz po „Nocnym agencie”, która w krótkim czasie zdobyła ogromną popularność liczoną w milionach godzin odtworzeń sezonu.
więcej
|
Pionier sztucznej inteligencji odszedł z Google'a, by ostrzegać przed zagrożeniami związanymi z AI
Geoffrey Hinton, naukowiec nazywany często "ojcem chrzestnym sztucznej inteligencji" odszedł z pracy w Google'u, by ostrzegać przed zagrożeniami związanymi z AI. - Myślałem, że AI stanie się bardziej inteligentna niż ludzie za 30-50 lat lub później; oczywiście teraz już tak nie sądzę - powiedział Hinton w wywiadzie dla "New York Timesa".
więcej
|
Koniec Tindera w Rosji
Z końcem czerwca mieszkańcy Rosji stracą dostęp do amerykańskiej aplikacji randkowej Tinder. Firma Match Group, do której należy Tinder, wskazała, że powodem decyzji jest konieczność ochrony praw człowieka. Wiele zachodnich firm wycofało się z Rosji po inwazji wojsk tego kraju na Ukrainę.
więcej
|
Najwyższa Rada Starożytności: Kleopatra była biała. Netflix zdziwiony
Egipt oskarża platformę Netflix o przeinaczenie historii o królowej Kleopatrze. W oficjalnym oświadczeniu wydanym przez rząd stwierdzono, że legendarna władczyni nie miała tak ciemnego koloru skóry, jak to przedstawiono w nieopublikowanym jeszcze dokumencie Netfliksa. Egipcjanie są oburzeni obsadzeniem czarnoskórej aktorki Adele James w roli Kleopatry.
więcej
|
Google testuje reklamy w wyszukiwarce w Google Play
Google testuje nowy boks reklamowy w aplikacji Google Play. Nowe narzędzie ma zwiększyć zysk korporacji.
więcej
|
Plotek z większą przewagą nad Pomponikiem. Jastrząbpost bez 30 proc. użytkowników
Wśród platform o tematyce show-biznesowej na pozycji lidera zasięgowego umocnił się Plotek, a Plejada wysunęła się minimalnie nad Pudelka, na którym internauci spędzają zdecydowanie najwięcej czasu.
więcej
|
Większość serwisów streamingowych zaoferuje pakiety z reklamami
Rynek platform SVoD jest coraz bardziej zatłoczony, więc firmy szukają sposobów na dalszy przyrost użytkowników i zachowanie przewagi konkurencyjnej. Z globalnego badania branży serwisów streamingowych przeprowadzonego przez NPAW wynika, że do 2025 roku 76 proc. usług wprowadzi tańsze subskrypcje z reklamami.
więcej
|
Nawet kilkaset tysięcy złotych za kampanię dla gwiazd TikToka. Pieniądze nie tylko z reklam
Zaledwie 20-letna gwiazda TikToka pochwaliła się inwestycją w trzy mieszkania w Hiszpanii, co wywołało po raz kolejny debatę o zarobkach popularnych influencerów. Zdaniem ekspertów zajmujących się influencer marketingiem, kampanie reklamowe to tylko jedna z form zarabiania na popularności.
więcej
|
Polscy internauci dwie godziny dłużej na TikToku niż Facebooku. Wykop i Blogspot ze spadkami
Wśród platform społecznościowych na najdłużej przyciąga polskich użytkowników TikTok, o prawie dwie godziny wyprzedzając pod tym względem Facebooka. Spadki odwiedzalności zanotowały blogi w domenie blogspot.com, zmalała też liczba odwiedzających Siepomaga.pl i Wykop.
więcej
|
Wirtualna Polska dostała rekordową dywidendę z mediów. Audioteka z 7 mln zł zysku
W ub.r. Wirtualna Polska od swojej spółki odpowiadającej za pion mediów dostała 10 mln zł dywidendy więcej niż przed rokiem. W tym roku może być jeszcze lepiej, bo spółka wchłonęła przejęte w drugim półroczu Mediapop i Benchmark, które w ub.r. osiągnęły 3,2 mln zł zysku netto. Natomiast Grupa Audioteka zarobiła na czysto 6,8 mln zł.
więcej
|
,,Dzień Matki" czyli nowy polski film akcji w maju na Netfliksie
„Dzień Matki” z Agnieszką Grochowską już w maju pojawi się w ofercie Netfliksa. Film Mateusza Rakowicza opowie historię byłej agentki NATO, która staje przed najważniejszą misją w swoim życiu.
więcej
|
Wirtualni influencerzy coraz popularniejsi. ,,Śledzimy influencerów nie tylko dlatego, że są ładni i dużo pokazują"
Instagramowe konta „osób” stworzonych przez AI są już niemal nie do odróżnienia od profili prawdziwych ludzi. Czy niedługo wirtualni influencerzy mogą zastąpić tych ludzkich? - Sztuczna inteligencja będzie raczej trenowana, żeby być naszym asystentem. Może być naszym niewolnikiem, który będzie odpowiedzialny za najgorszą robotę, a my będziemy mogli skupić się na czymś przyjemniejszym – mówi Wojtek Kardyś.
więcej
|
Universal Analytics przestanie niedługo zbierać dane i zabierze dostęp do archiwalnych. Jak się na to przygotować?
1 lipca 2023 rynek internetowy czeka duża zmiana - Universal Analytics przestanie zbierać dane i bezpowrotnie zamknie dostęp do danych już istniejących. Jak się do tego przygotować? Jakie nowe funkcje i narzędzia oferuje Google Analytics 4?
więcej
|
SkyShowtime ze słabszym startem w Polsce niż Disney+. Przyciąga więcej mężczyzn i seniorów
Przez pierwsze półtora miesiąca obecności w Polsce SkyShowtime zanotował dużo niższą odwiedzalność niż Disney+. Wśród jego użytkowników jest dużo więcej mężczyzn i osób w wieku ponad 50 lat niż u konkurenta, zastosował też inną strategię reklamową - wynika z danych Gemiusa.
więcej
|
Nowa oferta reklamowa 360 od Burda Media Polska Burda Media jest dziś jednym z największych podmiotów internetowych w segmencie kobiecym w Polsce. Jest także liderem w kluczowych dla kobiet kategoriach tematycznych: moda i uroda oraz kulinaria, a także istotnym wydawcą w kategorii podróże, życie gwiazd i parenting. materiał reklamowywięcej |
|
|
W streamingu rządzi smartfon, ale telewizor jest już na drugim miejscu
Rosnąca popularność serwisów streamingowych przekłada się też na zmiany w sposobie ich oglądania. Z danych Nielsena wynika, że najchętniej treści z nich oglądamy na smartfonach, ale na drugim miejscu znajdują się już „inteligentne telewizory”. Udział Smart TV w oglądaniu serwisów VoD ciągu roku się podwoił.
więcej
|
|
|
Przezroczysty Robert Lewandowski
Robert Lewandowski, najlepszy polski piłkarz ma teraz trudny okres. Na boisku nie odnosi sukcesów, a cieniem na jego wizerunku kładą się informacje udzielane przez byłego managera, Cezarego Kucharskiego. - Robert Lewandowski nie jest w stanie przebić się jako osoba charyzmatyczna, mająca siłę oddziaływania na inne grupy niż jedynie kibice piłki nożnej - uważa dr hab Monika Kaczmarek-Śliwińska. Aleksandra Marciniak dodaje, że wizerunek piłkarza jest przezroczysty - nie wiemy, jaki jest naprawdę, czym się interesuje, jak lubi spędzać czas czy jakie filmy ogląda. - To wszystko powoduje, że trudno się z nim identyfikować. Jest po prostu zbyt idealny i ludziom trudno w taki wizerunek uwierzyć - mówi.
więcej
|
|
|