Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 20 Lipca 2023
 
 
 
KRRiT nie ukarze TVP za tęczowe opaski na ,,Sylwestrze Marzeń". Znamy powody
 
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie ukarze Telewizji Polskiej za wyemitowanie występu zespołu Black Eyed Peas z tęczowymi opaskami na ramionach podczas „Sylwestra Marzeń” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Nadawca wyjaśnił regulatorowi, iż nie ma możliwości cenzurowania treści zgodnych z prawem, będących wyrazem twórczej ekspresji. - Rada nie ma również uprawnień, które dotyczyłyby jakiegokolwiek wpływania na kształt oferty programowej, w tym na dobór zaproszonych do udziału gości - informuje nas Teresa Brykczyńska, rzeczniczka prasowa KRRiT. więcej
 
 
Nowy cennik UPC Polska. Dwa tańsze pakiety, ale jest pewien ,,haczyk"
 
UPC Polska wprowadziła dla nowych klientów pakiet telewizyjny za 60 zł i łączący telewizję oraz internet za 95 zł. To 5 zł taniej niż wcześniej. Biuro prasowe Play, który przejął sieć kablową informuje Wirtualnemedia.pl, że osoby decydujące się na te opcje otrzymają inny dekoder niż klienci z droższymi pakietami. więcej
 
 
Przygotowania do zmiany standardu MUX-3. ,,Krótkie okna na prace techniczne"
 
Do końca roku MUX-3 naziemnej telewizji cyfrowej musi zmienić standard. - Od strony technicznej jesteśmy przygotowani do przeprowadzenia zmiany emisji MUX-3 na standard DVB-T2/HEVC - zapewnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Agnieszka Sobucka, p.o. dyrektora biura marketingu i komunikacji, rzecznik prasowy Emitela. więcej
 
 
Netflix wprowadza blokadę współdzielenia kont na całym świecie. ,,Squid Games", ,,Wednesday" i ,,Czerwona nota" hitami wszech czasów
 
W drugim kwartale liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 5,89 mln do 238,39 mln, a wpływy wzrosły rok do roku o 2,7 proc. do 8,19 mld dolarów. Platforma jest zadowolona z pierwszych efektów pakietu z reklamami i dodatkowej opłaty za udostępnianie konta poza swoim domem. więcej
 
 
Magdalena Cielecka w reklamie alkoholu. Jan Śpiewak zapowiada kroki prawne
 
Aktorka Magdalena Cielecka od tygodnia pojawia się w reklamie wysokoprocentowego alkoholu emitowanej przez oficjalny profil Żołądkowej na Facebooku. Na reklamę zwrócił uwagę aktywista Jan Śpiewak. Jego oburzenie wywołał fakt, że alkohol reklamuje aktorka, która w wywiadach wspominała o swoim traumatycznym dzieciństwie z ojcem alkoholikiem. Aktywista podkreśla, że reklama wysokoprocentowych alkoholi jest nielegalna i zapowiada, że złoży doniesienie do prokuratury. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Vectra podwyższa ceny o 15 proc. ,,Trudna decyzja o urealnieniu opłat" więcej
 
Polskie Radio zapłaci Emitelowi co najmniej 30 mln zł za emisję w DAB+ więcej
 
Ruszyła rekrutacja na naczelnego "Faktu". Na giełdzie nazwisk kilka osób więcej
 
Jakimowicz zwolniony z TVP, znika także z programu Rachonia więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Wydawca/Wydawczyni Strony Głównej Onet.pl Ringier Axel Springer
AI Strategy Director Ringier Axel Springer
Redaktor/Redaktorka Naczelny/Naczelna Fakt Ringier Axel Springer
Bezpłatne szkolenie dla dziennikarzy mediów lokalnych Media Forum. Rozwój Lokalny
Redaktor - news Portal PolskieRadio24.pl
Redaktor regionalny - tvn24.pl TVN Warner Bros. Discovery
Account Manager Clear Channel Poland
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
KRRiT nie ukarze TVP za tęczowe opaski na ,,Sylwestrze Marzeń". Znamy powody

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie ukarze Telewizji Polskiej za wyemitowanie występu zespołu Black Eyed Peas z tęczowymi opaskami na ramionach podczas „Sylwestra Marzeń” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Nadawca wyjaśnił regulatorowi, iż nie ma możliwości cenzurowania treści zgodnych z prawem, będących wyrazem twórczej ekspresji. - Rada nie ma również uprawnień, które dotyczyłyby jakiegokolwiek wpływania na kształt oferty programowej, w tym na dobór zaproszonych do udziału gości - informuje nas Teresa Brykczyńska, rzeczniczka prasowa KRRiT. więcej

Nowy cennik UPC Polska. Dwa tańsze pakiety, ale jest pewien ,,haczyk"

UPC Polska wprowadziła dla nowych klientów pakiet telewizyjny za 60 zł i łączący telewizję oraz internet za 95 zł. To 5 zł taniej niż wcześniej. Biuro prasowe Play, który przejął sieć kablową informuje Wirtualnemedia.pl, że osoby decydujące się na te opcje otrzymają inny dekoder niż klienci z droższymi pakietami. więcej

Przygotowania do zmiany standardu MUX-3. ,,Krótkie okna na prace techniczne"

Do końca roku MUX-3 naziemnej telewizji cyfrowej musi zmienić standard. - Od strony technicznej jesteśmy przygotowani do przeprowadzenia zmiany emisji MUX-3 na standard DVB-T2/HEVC - zapewnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Agnieszka Sobucka, p.o. dyrektora biura marketingu i komunikacji, rzecznik prasowy Emitela. więcej

TVN szykuje codzienne wydania ,,Dzień dobry wakacje"

Już od 21 sierpnia br. widzowie TVN będą mogli oglądać ponownie codzienne wydania jej programu śniadaniowego. W trakcie Top of The Top Sopot Festivalu stacja emitować będzie „Dzień doby wakacje” w dni powszednie, a w kolejnym tygodniu wrócą już na antenę codzienne wydania „Dzień dobry TVN”. więcej

Grupy TVP na czele oglądalności w I półroczu. Grupy 16-49 i 16-59 należały do TVN

W pierwszym półroczu 2023 roku najwyższy łączny udział w rynku telewizyjnym wśród grup głównych nadawców miała Telewizja Polska. Z kolei wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 na czele znalazło się TVN Warner Bros. Discovery. więcej

Gwiazdy jako draq queen w nowym show TVN. Andrzej Seweryn w jury

TVN pracuje nad nowym show, w którym gwiazdy będą występować w roli draq queen. W jury znajdzie się m.in. Andrzej Seweryn, który wcielił się w draq queen w serialu Netfliksa. Premiera programu w stacji najprawdopodobniej odbędzie się wiosną 2024 roku. więcej

Ruszają zdjęcia do ,,Twoja twarz brzmi znajomo 19". Oto pełna lista uczestników

W 19. edycji show „Twoja twarz brzmi znajomo”, którą Polsat pokaże jesienią, nie będzie roić się od wielkich gwiazd. Produkcja postawiła tym razem mocniej na utalentowane osoby, które są mniej znane publiczności. Nagrania do programu startują już w najbliższy poniedziałek. więcej

YouTube powiększył przewagę nad Netfliksem w streamingu na ekranie telewizora w czerwcu

W czerwcu 2023 roku 6,4 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Polsce stanowił streaming. Jest to wynik o 0,1 pkt. proc. niższy niż w maju br. Najchętniej oglądane były treści na YouTube z 1,8 proc. udziału, a drugie miejsce zajął Netflix - 1,5 proc. - wynika z badania Nielsen The Gauge. więcej

Apple może kupić prawa telewizyjne do Bundesligi

Kanał World Soccer Talk poinformował, że koncern Apple prowadzi negocjacje z DFL (Deutsche Fußball Liga) w sprawie nabycia licencji do transmisji Bundesligi w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. W późniejszym terminie właściciel serwisu streamingowego Apple TV+ może powalczyć o prawa dotyczącego niemieckiego rynku. więcej

182 tys. widzów ,,Punktu widzenia" Grzegorza Jankowskiego w Polsat News

Codzienny cykl „Punkt widzenia” od początku tego roku ogląda średnio 182 tys. widzów, o 28 tys. oglądających mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Jakimowicz żegna się z TVP. Krytykuje władze TAI, wytyka występ Black Eyed Peas

Jarosław Jakimowicz w liście do wydawcy programu „Jedziemy” przekonuje, że odkąd zaczął współpracować z TVP mierzy się ze środowiskowym ostracyzmem, a obecne władze TAI nie wspierają go. Zdaniem aktora „od występu na koncercie Sylwestrowym zespołu Black Eyed Peas w tęczowych opaskach zmieniła się polityka Telewizji Polskiej”, a „na antenie i poza nią promuje się osoby o odmiennej orientacji seksualnej”. Powodem rozwiązania umowy z Jakimowiczem były skargi na jego „nieprzyzwoite zachowania” wobec kobiet, jak informuje TVP. więcej

DIGITAL MEDIA FORUM KRYNICA 2023 stawia na FAST TV

Dobra wiadomość dla tych, którzy narzekają na zmianę lokalizacji Forum Ekonomicznego. DIGITAL MEDIA FORUM KRYNICA 2023 to odpowiedź na  transfer kultowego networku do Karpacza, gdzie impreza powoli się wygasa. Burmistrz Krynicy Zdroju zaprosił do realizacji nowego przedsięwzięcia agencję GAMA International czyli pierwszy globalny hub polskich „Fastów” . materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Radio 357 podsumowało finanse w pierwszym półroczu. Jest lepiej niż zakładano

W I półroczu 2023 roku Radio 357 zanotowało ponad 6,8 mln zł przychodów, wobec zakładanych 6,3 mln - poinformował w środę patronów prezes spółki Radio 357, Paweł Sołtys. Wpływy z tytułu wpłat od patronów wyniosły 5,3 mln zł. więcej

 
Michał Jędrkowiak latem częściej prezentuje "Serwisy Trójki"

Od kilku dni słuchacze Programu Trzeciego Polskiego Radia mogą częściej w serwisach informacyjnych usłyszeć Michała Jędrkowiaka. Dziennikarz związany jest z publicznym nadawcą od kilku lat. - Jego częstsza obecność na antenie to wynik okresu urlopowego - mówi nam Monika Kuś, rzeczniczka Polskiego Radia. więcej

 
Były rzecznik Episkopatu Polski na czele sekcji polskiej Radia Watykańskiego

Ks. dr Paweł Rytel-Andrianik po kilku latach żegna się ze stanowiskiem dyrektora biura ds. komunikacji zagranicznej Sekretariatu Konferencji Episkopatu Polski. Stolica Apostolska mianowała go na szefa Sekcji Polskiej Radia Watykańskiego i portalu Vatican News, w miejsce jezuity o. Krzysztofa Ołdakowskiego. więcej

 
Maksymilian Maszenda w stałym składzie prowadzących ,,Salon polityczny Trójki"

Reporter „Wiadomości” TVP1, Maksymilian Maszenda, został jednym ze stałych prowadzących publicystyczną audycję „Salon polityczny Trójki” na antenie Programu Trzeciego Polskiego Radia. Główną gospodynią programu pozostaje Beata Michniewicz. więcej

 
RMF FM liderem w Trójmieście w I półroczu, ale dużo traci

Liderem rynku radiowego w Trójmieście w pierwszym półroczu br. było RMF FM. Podium uzupełniają Radio ZET i TOK FM - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Magdalena Cielecka w reklamie alkoholu. Jan Śpiewak zapowiada kroki prawne

Aktorka Magdalena Cielecka od tygodnia pojawia się w reklamie wysokoprocentowego alkoholu emitowanej przez oficjalny profil Żołądkowej na Facebooku. Na reklamę zwrócił uwagę aktywista Jan Śpiewak. Jego oburzenie wywołał fakt, że alkohol reklamuje aktorka, która w wywiadach wspominała o swoim traumatycznym dzieciństwie z ojcem alkoholikiem. Aktywista podkreśla, że reklama wysokoprocentowych alkoholi jest nielegalna i zapowiada, że złoży doniesienie do prokuratury. więcej

Starcom w Polsce mniej zyskowny, ma ponad 130 więcej pracowników

Agencja mediowa Starcom (należy do koncernu Publicis Goupe) w ub.r. dzięki pozyskaniu nowych klientów zwiększyła przychody o 6 proc. do 1,21 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o prawie 9 proc. jej zysk netto zmalał z 25,67 do 10,77 mln zł. więcej

W TVN w sierpniu najwięcej trzeba zapłacić za spot przy "Faktach"

Biuro Reklamy TVN Media podało ceny reklam na sierpień br. Najwyżej, bo na ponad 50 tys. zł wyceniono w nim reklamę emitowaną w dni powszednie przy serwisie informacyjnym "Fakty". więcej

Euvic Media i Fabryka Komunikacji Społecznej wygrały przetarg Centrum e-Zdrowia

Konsorcjum agencji Fabryka Komunikacji Społecznej i Euvic Media wygrało przetarg Centrum e-Zdrowia - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Zajmie się kampanią edukacyjną na temat usług e-zdrowia w internecie. więcej

Chromatique nową agencją obsługującą Żubrówkę

Agencja Chromatique wygrała przetarg na całościową obsługę marki wódki Żubrówka, należącej do grupy CEDC / Maspex. więcej

Agencja DDOB bez ponad połowy zysku i dywidendy

Zajmująca się influencer marketingiem agencja DDOB (Daily Dose of Beauty) w ub.r. przy minimalnym spadku przychodów zanotowała spadek zysku netto z 1,33 mln do 512,6 tys. zł. więcej

Bartłomiej Jasński: z Media Group do Sigma Bis

Do zespołu agencji mediowej Sigma Bis, utworzonej przez PZU i Orlen dołączył Bartłomiej Jasiński - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Poprzednio pracował w domu mediowym Media Group. więcej

Magdalena Wachowicz i Gabriela Muzyka awansowały w S4

Magdalena Wachowicz i Gabriela Muzyka awansowały w dziale client service agencji reklamowej S4. więcej

,,Miłość zawsze jest" - piosenka Sokoła w spocie na rocznicę Powstania Warszawskiego

Z okazji 79. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego przygotowano 3-minutowy klip muzyczny „Miłość zawsze jest”. Słowa do piosenki, w której ani razu nie padają słowa „Warszawa” i „Powstanie”, napisał raper Wojciech Sokół. więcej

Tauron sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego

Spółka energetyczna Tauron została sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Olimpijskiej Reprezentacji Polski. więcej

PZPN chwali się nowym sponsorem. Nie reprezentacji, tylko Fortuna 1. Ligi

Polski Związek Piłki Nożnej poinformował, że oficjalnym sponsorem Fortuna 1. Ligi został operator kablowy Inea. więcej

Energa sponsorem Polskiego Związku Bobslei i Skeletonu

Energa z Grupy Orlen rozpoczyna współpracę z Polskim Związkiem Bobslei i Skeletonu. Spółka została sponsorem głównym Związku i sponsorem głównym reprezentacji. więcej

Wawel wprowadza Żelki Travelki, promuje je kampanią

Marka Fresh&Fruity (Wawel SA) wprowadziła do sprzedaży Żelki Travelki, których smaki inspirowane są Azją, Afryką i Ameryką. Nowa linia produktów otrzymała silne wsparcie marketingowe. Główną osią kampanii promocyjnej jest rymowany spot. więcej

PaszaBiceps ambasadorem bukmachera Betclic

Jarosław „paszaBiceps” Jarząbkowski, e-sportowiec i gracz Counter Strike: Global Offensive, został ambasadorem marki Betclic. Były zawodnik słynnego, polskiego składu organizacji Virtus.pro związał się z marką roczną umową. więcej

Prawie połowa mikrofirm tnie koszty działalności. Głównie reklamowe

Blisko połowa mikrofirm zredukowała koszty działalności, np. firmy budowlane i usługowe ograniczyły reklamy w ostatnim roku - wynika z badania „Barometr wydatków firmowych”. Wydatków nie tnie co czwarty mikroprzedsiębiorca - dodano. więcej

Małgorzata Figat dołącza do zespołu Preglife

Preglife, aplikacja dla kobiet w ciąży i mam dzieci do 2. roku, powiększa zespół o nową osobę - Małgorzatę Figat. Za rozbudowę struktur na rynkach polskim, niemieckim, hiszpańskim i francuskim odpowiedzialny jest Bartłomiej Foszer. więcej

Miesięcznik ,,Zwierciadło" z najwyższą na rynku sprzedażą w pierwszym kwartale 2023 r.

W pierwszym kwartale 2023 roku miesięcznik „Zwierciadło” z wynikiem 77 623 egzemplarzy okazał się numerem 1 na rynku magazynów luksusowych, znacząco wyprzedzając sprzedaż konkurencyjnych tytułów. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Wydawca ,,Do Rzeczy" ze stratą, zwiększył wpływy o 22 proc.

Spółka Orle Pióro wydająca tygodnik „Do Rzeczy” i miesięcznik „Historia Do Rzeczy” w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 21,9 proc. do 14,77 mln zł, a jej rentowność netto pogorszyła się z 385,8 tys. zł zysku do 229,3 tys. zł straty. więcej

Zmarł Janusz Ludwikowski, współzałożyciel ,,Solidarności" w Agorze

We wtorek umarł Janusz Ludwikowski – związany od kilku dekad z Agorą, w której zajmował się drukiem. Ludwikowski był także jednym z założycieli i członkiem działającego w spółce związku - NSZZ Solidarność Pracowników Agory i Inforadia. O jego śmierci poinformowali w mediach społecznościowych właśnie związkowcy. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Netflix wprowadza blokadę współdzielenia kont na całym świecie. ,,Squid Games", ,,Wednesday" i ,,Czerwona nota" hitami wszech czasów

W drugim kwartale liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 5,89 mln do 238,39 mln, a wpływy wzrosły rok do roku o 2,7 proc. do 8,19 mld dolarów. Platforma jest zadowolona z pierwszych efektów pakietu z reklamami i dodatkowej opłaty za udostępnianie konta poza swoim domem. więcej

Rekord streamingu w czerwcu. Pokonał telewizję naziemną i kablową

W czerwcu streaming miał 37,7 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Stanach Zjednoczonych. To nowy rekord. Dla porównania, z polskiej edycji badania The Gauge Nielsena wynika, że odsetek streamingu wyniósł tylko 6,4 proc. Udział Netfliksa po rozpoczęciu walki ze współdzieleniem kont, spadł tylko nieznacznie. więcej

E-sklep wymagał zwrotu zakupu wraz z reklamacją. Przegrał w sądzie z UOKiK

Sklep internetowy Bonprix po rozpoczęciu postępowania przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wycofał z regulaminu wymóg, żeby klient wraz z reklamacją zwracał od razu kupiony produkt. Teraz, po wyroku sądu drugiej instancji, platforma musi przez trzy miesiące informować o decyzji regulatora na swojej stronie głównej. więcej

YouTube powiększył przewagę nad Netfliksem w streamingu na ekranie telewizora w czerwcu

W czerwcu 2023 roku 6,4 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Polsce stanowił streaming. Jest to wynik o 0,1 pkt. proc. niższy niż w maju br. Najchętniej oglądane były treści na YouTube z 1,8 proc. udziału, a drugie miejsce zajął Netflix - 1,5 proc. - wynika z badania Nielsen The Gauge. więcej

InPost inwestuje w brytyjskiego operatora logistycznego

Grupa InPost za 49,3 mln funtów kupiła 30 proc. udziałów brytyjskiej firmy logistycznej Menzies Distribution Group, ma też opcję przejęcia pozostałych walorów. - Ta transakcja to kamień milowy dla rozwoju naszej działalności na rynku brytyjskim - podkreśla Rafał Brzoska. więcej

Jak zapłacić mniej, a zyskać więcej przy ubezpieczeniu samochodu? Z LINK4 to możliwe. A dodatkowo do wygrania samochód i bony na paliwo!

Na ubezpieczeniu samochodu nie warto oszczędzać, bo poniesiony wydatek zwróci się z nawiązką, kiedy na drodze dojdzie do awarii czy wypadku. Można jednak skomponować sobie tak zakres ubezpieczenia, aby nie był zbytnim obciążeniem dla domowego budżetu, jednocześnie nie rezygnując z rozszerzonej ochrony. Sprawdź, co możesz zyskać z LINK4. materiał reklamowywięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Bukmacher: Tusk premierem, PiS straci samodzielną władzę

Według analityków polskiego bukmachera Betfan prezydent Andrzej Duda wskaże 15 października jako termin wyborów parlamentarnych. Bukmacher uważa również, że po wyborach PiS nie utrzyma samodzielnej władzy. więcej

Prawie połowa mikrofirm tnie koszty działalności. Głównie reklamowe

Blisko połowa mikrofirm zredukowała koszty działalności, np. firmy budowlane i usługowe ograniczyły reklamy w ostatnim roku - wynika z badania „Barometr wydatków firmowych”. Wydatków nie tnie co czwarty mikroprzedsiębiorca - dodano. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Indyjska firm zwolniła prawie cały personel i zastąpiła go AI
Dr hab. Paweł Rudawy: badania Słońca to podstawa gospodarki i bezpieczeństwa
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj