|
|
|
|
|
|
|
Zwolnienia w polskim oddziale nadawcy AXN
Firma Antenna Group, nadawca kanałów filmowych AXN, rozstała się z managerkami odpowiedzialnymi za marketing i sprzedaż reklam w polskim oddziale, a ich stanowiska zlikwidowano - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Po zmianach w warszawskim biurze AXN pracuje jedna osoba. więcej
|
Nawet 1,7 mld zł dla mediów publicznych od rządu Donalda Tuska. Jest jeden warunek
Bogdan Zdrojewski, szef sejmowej komisji kultury i środków przekazu, zapowiada, że w przyszłym roku media publiczne mogą liczyć na wsparcie w wysokości od 900 mln do 1,7 mld złotych. - To kwoty, które wynikają z rozmaitych zobowiązań mediów publicznych. Musi być jednak gwarancja, że telewizja się zmieni, wróci do dziennikarstwa, a nie pracy funkcjonariuszy partyjnych - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Zdrojewski. więcej
|
Polsat może zmienić nazwy swoich kanałów informacyjnych. Jest zgoda KRRiT
Nowy kanał W24, który ma nadawać na MUX-1, wystartuje pod nazwą Wydarzenia 24, z kolei dotychczasowe Wydarzenia 24 zmienią nazwą na Polsat News Polityka. To efekt środowych decyzji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Grupa Polsat Plus chciałaby ze stacją W24 ruszyć jeszcze przed połową grudnia br. więcej
|
KRRiT ma zastrzeżenia do dwóch stacji Polsatu. Powodem m.in. program o ślubach
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie zdecydowała w środę o przedłużeniu koncesji dla stacji Disco Polo Music i Polsat Cafe. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, powodem były zastrzeżenia do niektórych treści emitowanych na kanałach Telewizji Polsat. więcej
|
Ruszył e-sklep TVN. W ofercie gadżety ,,Dzień dobry TVN"
W środę, 6 grudnia Grupa TVN Warner Bros. Discovery uruchomiła oficjalny sklep TVN - platformę zakupową, dostępną pod adresem sklep.tvn.pl. W fazie pilotażowej e-sklep oferuje kolekcję gadżetów związanych z „Dzień dobry TVN”. Portfolio produktów platformy ma być rozbudowywane w przyszłości - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
KRRiT w obronie reklam w TVP. W Pulsie więcej reklam niż w TVN
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji opublikowała raport poświęcony czasowi emisji reklam w polskich stacjach telewizyjnych w latach 2022 oraz 2023 (styczeń-październik). W opracowaniu zdecydowanie opowiedziała się za utrzymaniem reklam w kanałach TVP. więcej
|
Na razie bez zgody KRRiT na start Eski Rock Extra
W środę członkowie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dyskutowali m.in. o wniosku dotyczącym zmiany nazwy Muzo.FM na Eska Rock Extra. Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że zdaniem regulatora, jego rozpatrzenie powinno nastąpić dopiero po zmianach w strukturze własnościowej stacji. więcej
|
Przedłużono koncesje trzech kanałów satelitarnych
Krajowa Radia Radiofonii i Telewizji na środowym posiedzeniu o 10 lat przedłużyła koncesje satelitarne dla kanału dziecięcego MiniMini+, stacji dokumentalnej Adventure HD i muzycznej Polsat Music. więcej
|
Podwyżki na platformach subskrypcyjnych pod lupą UOKiK. Amazon już zmienia zasady
Po interwencji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z regulaminów usług Amazon Prime i Amazon Prime Video usunięto zapisy pozwalające podnosić ceny bez zgody klientów. UOKiK analizuje pod tym kątem inne platformy subskrypcyjne, m.in. Netflix, Disney+ i HBO Max, zapowiadając, że to dopiero początek. więcej
|
892 tys. widzów serialu ,,Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny 15" w Czwórce
Jesienne odcinki serialu „Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny” oglądało średnio 892 tys. osób. Czwórka w czasie jego emisji zajęła czwarte miejsce w rynku telewizyjnym w 4+ i trzecie w grupie komercyjnej - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TVP Sport liderem kanałów sportowych. Ale traci najwięcej
W listopadzie 2023 roku najchętniej oglądanym kanałem sportowym był TVP Sport. Stacja zanotowała największy spadek w zestawieniu - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
160 tys. widzów ,,Hit Kabaret Show" w Puls 2
Nadawany w Puls 2 nowy cykl „Hit Kabaret Show” po pięciu pierwszych tygodniach emisji ogląda średnio 160 tys. widzów - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Orange Polska powiększa zasięg światłowodu. Kupił lokalnego operatora
Orange Polska przejął działającego w Skierniewicach operatora sieci światłowodowej Timplus. W ub.r. kupił kilku małych operatorów. więcej
|
Samir Shah nowym prezesem BBC
Samir Shah został nowym prezesem BBC. 71-letni weteran branży telewizyjnej zastąpi Richarda Sharpa, byłego bankiera Goldman Sachs, który zrezygnował ze stanowiska na początku tego roku.
więcej
|
Zmarł twórca kultowych amerykańskich seriali. Miał 101 lat
W wieku 101 lat zmarł Norman Lear, jeden z najbardziej znanych twórców i producentów seriali w amerykańskiej telewizji. To on stworzył m.in. takie tytuły jak ,,All in the Family", ,,Maude", ,,Sanford and Son". więcej
|
Kolejne pieniądze od ministerstwa dla nadawcy TV Trwam. Za kampanię o zdrowiu
W październiku i listopadzie Ministerstwo Zdrowia przelało Fundacji Lux Veritatis prawie 380 tys. zł. To cena kampanii ,,Planuję długie życie" na antenie Telewizji Trwam. więcej
|
Nowy kanał w Polsat Box, Polsat Box Go i Netii
Motowizja na początku grudnia br. dołączyła do oferty Polsat Box, Polsat Box Go oraz Netii.
więcej
|
Show ,,Przegląd tygodnia: Wieczór z Johnem Oliverem" otrzymał od HBO zamówienie na trzy kolejne sezony
HBO przedłużyło „Przegląd tygodnia: Wieczór z Johnem Oliverem” na kolejne trzy sezony, co oznacza, że program będzie emitowany co najmniej do 2026 roku.
więcej
|
Koniec strajku hollywoodzkich aktorów
Hollywoodzcy aktorzy opowiedzieli się za ratyfikacją porozumienia ze studiami, co zakończyło strajk po prawie czterech miesiącach. W głosowaniu, które trwało od 13 listopada do wtorku, ugodę poparło 78 proc. artystów.
więcej
|
Wejdź w świat innowacyjnych metod i technologii komunikacji wizualnej - bezpłatny event online w czwartek W czwartek, 7 grudnia o godz. 11.00 odbędzie się prezentacja online, w ramach której specjaliści z firmy MBS Sp. z o.o. zaprezentują technologię wirtualnego studia Brainstorm3D i Unreal Engine. Wydarzenie jest bezpłatne, należy się wcześniej zarejestrować. Liczba miejsc jest ograniczona! materiał reklamowywięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nawet 1,7 mld zł dla mediów publicznych od rządu Donalda Tuska. Jest jeden warunek
Bogdan Zdrojewski, szef sejmowej komisji kultury i środków przekazu, zapowiada, że w przyszłym roku media publiczne mogą liczyć na wsparcie w wysokości od 900 mln do 1,7 mld złotych. - To kwoty, które wynikają z rozmaitych zobowiązań mediów publicznych. Musi być jednak gwarancja, że telewizja się zmieni, wróci do dziennikarstwa, a nie pracy funkcjonariuszy partyjnych - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Zdrojewski. więcej
|
|
KRRiT ma zastrzeżenia do dwóch stacji Polsatu. Powodem m.in. program o ślubach
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie zdecydowała w środę o przedłużeniu koncesji dla stacji Disco Polo Music i Polsat Cafe. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, powodem były zastrzeżenia do niektórych treści emitowanych na kanałach Telewizji Polsat. więcej
|
|
Michał Rachoń zniknął z Polskiego Radia 24 i Radia Opole
Dziennikarz TVP Info Michał Rachoń przestał współprowadzić dwa cykle publicystyczne w publicznym Radiu Opole. W ostatnim czasie Rachoń zniknął też z anteny Polskiego Radia 24. więcej
|
|
Na razie bez zgody KRRiT na start Eski Rock Extra
W środę członkowie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dyskutowali m.in. o wniosku dotyczącym zmiany nazwy Muzo.FM na Eska Rock Extra. Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że zdaniem regulatora, jego rozpatrzenie powinno nastąpić dopiero po zmianach w strukturze własnościowej stacji. więcej
|
|
KRRiT przedłużyła koncesje stacjom Eurozetu
Podczas środowego posiedzenia Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przedłużyła koncesje m.in. dla czterech stacji wchodzących w skład sieci Grupy Radiowej Eurozet. Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że w przypadku jednej z rozgłośni monitoring programowy wykazał nieprawidłowości, dlatego analogiczna decyzja może zostać podjęta w późniejszym terminie. więcej
|
|
TVP i Polskie Radio bez reklam? KRRiT ostrzega przed duopolem Polsatu i TVN
Czworo członków Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji we wspólnym stanowisku wyraziło stanowczy protest przeciw zapowiadanemu przez polityków opozycji ograniczeniu emisji reklam w Telewizji Polskiej i Polskim Radiu. - Plany takie stanowią zamach na cały ład medialny w Polsce - oceniają. Według KRRiT w konsekwencji powstałby duopol reklamowy TVN i Polsatu. więcej
|
|
Zmiana w kierownictwie Trójki. Nowy sekretarz programu
Stanowisko sekretarz programu w radiowej Trójce objął Robert Kosicki, związany ze stacją od ponad miesiąca. Zastąpił Mateusza Tomaszuka. więcej
|
|
Małgorzata Zmaczyńska managerką ds. promocji i produkcji podcastów w Grupie Eurozet
Małgorzata Zmaczyńska dołącza do Grupy Eurozet, gdzie obejmie stanowisko managerki ds. promocji i produkcji podcastów.
więcej
|
|
RMF FM na czele słuchalności. Radio ZET wyprzedziło Radio Białystok
Pozycja lidera rynku radiowego w Białymstoku w okresie od maja do października br. należała do RMF FM. Na podium uplasowały się jeszcze: Radio ZET i Radio Białystok - wynika badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Skuteczne
pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case
study
Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO.
Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500
fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z
kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy
i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał reklamowywięcej
|
|
|
|
Ochnik klientem Havas Media
Firma odzieżowa Ochnik dołączyła do grona klientów agencji mediowej Havas Media (Havas Media Network) - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl. więcej
|
Agencja iProspect obroniła budżet Ferrero
Firma Ferrero, producent słodyczy takich jak Ferrero, MonCheri, Kinder czy Nutella, rozstrzygnęła przetarg na obsługę mediową - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl. Do współpracy wybrała obsługującą ją poprzednio agencję mediową iProspect (Grupa Dentsu). więcej
|
Shein do współpracy wybrał EssenceMediacom
Platforma e-commerce Shein wybrała do obsługi mediowej w Polsce agencję mediową EssenceMediacom (GroupM/WPP) - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej
|
Lidia Tofil head of events w Warsaw Creatives
Z początkiem stycznia 2024 roku Lidia Tofil obejmie stanowisko head of events w agencji Warsaw Creatives. Przez 12 ostatnich lat pracowała w wydawnictwie Burda Media Polska. więcej
|
Polskie kampanie Clovin i McDonald's nagrodzone na Effie Europe 2023
Kampania ,,Stop toksycznej chemii w praniu" ("Stop endocrine disruptors") autorstwa FCB&theMilkman, Mobile Rockets, dla Clovin zdobyła złoto w konkursie Effie Europe 2023. Brąz trafił do kreacji "Mam smaka na Maka" DDB Warszawa i OMD dla McDonald's. więcej
|
Mindshare przejął obsługę mediową Nestlé od UM
Agencja mediowa Mindshare (GroupM/WPP) odpowiada za obsługę mediową Nestlé (właściciela takich marek, jak KitKat, Winiary, Nescafe, Purina) w Polsce. Ostatnio był to klient agencji UM Thrive (IPG Mediabrands). więcej
|
Przez trzy kwartały 76 przetargów mediowych w Polsce. Za 201 mln dolarów
W ciągu trzech kwartałów br. w Polsce przeprowadzono 76 przetargów mediowych. 51 z nich miało charakter lokalny. Ich łączny budżet, szacowany na podstawie ponoszonych przez marketerów wydatków reklamowych wynosi 201 mln dolarów - wynika z raportu COMvergence. więcej
|
Grzegorz Luft na czele kreacji w Cape Morris
Grzegorz Luft został nowym head of creation w Cape Morris. Poprzednio był związany z agencją Gong. więcej
|
Biedronka rozda na święta vouchery warte 1000 zł
Prawie 70 tys. pracowników sieci dyskontów Biedronka zatrudnionych na stanowiskach niemenedżerskich, otrzyma od 6 grudnia br. specjalne rabaty w wysokości 1000 zł. Będą one dostępne w formie voucherów do wykorzystania w sklepach sieci. Firma wyda na to około 70 mln zł. więcej
|
4/4branddesign (Czteryczwarte) autorem rebrandingu Time Trend
Agencja 4/4branddesign (Czteryczwarte) jest autorem nowej odsłony marki Time Trend należącej do Grupy Zibi S.A., dystrybutora znanych marek zegarków jak Atlantic, Seiko, Casio, G-Shock czy Bulova. więcej
|
Marki Unilevera partnerami UEFA EURO 2024
Najpopularniejsze marki koncernu Unilever, w tym Hellmann's, Knorr, Dove i Rexona, zostały oficjalnymi sponsorami UEFA EURO 2024. Współpraca obejmie akcje promocyjne, w których będzie można wygrać bilety na mecze, a także specjalne atrakcje dla fanów piłki nożnej. więcej
|
Spy Guy zachęca do wspólnej gry w świątecznej kampanii Trefla
Marka Trefl, producent gier planszowych prowadzi świąteczną kampanię reklamową. Jej bohaterem jest znany z planszówki Spy Guy. Za strategię, planowanie i zakup mediów odpowiada agencja mediowa Value Media (Group One), działania w digitalu realizowane są we współpracy z Salestube, a działania z influencerami koordynuje agencja Labcon. więcej
|
Pola Gomółka w Gifted
Do grona reprezentowanych przez impresariat Gifted twórców dołączyła nowa kostiumografka - Pola Gomółka. więcej
|
Większość Polaków zamierza wydać na świąteczne zakupy do 1000 zł
Ponad połowa respondentów na świąteczne zakupy ma zamiar wydać do 1000 zł, zaś 46 proc. badanych przyznaje, że pieniądze na świąteczne wydatki odkłada z dużym wyprzedzeniem. Najbardziej popularnymi upominkami w tym roku będą ubrania, zabawki i książki - wynika z z badania Minds&Roses zrealizowanego dla Mastercard. więcej
|
Kerris poszerza zakres współpracy ze Swiss Krono
Kerris poszerza dotychczasową współpracę z firmą Swiss Krono. Klient powierzył agencji budżet reklamowy na działania w Stanach Zjednoczonych i w Meksyku. więcej
|
Po raz 16. rusza akcja ,,Nakarm psa z OLX"
Serwis ogłoszeniowy OLX po raz szesnasty rozpoczyna akcję charytatywną ,,Nakarm psa z OLX". W tym roku pomoc w postaci karmy dostaną zwierzęta ze schronisk w Zawierciu i Augustowie. więcej
|
IAB Mixx Awards 2023: Gong agencją roku, MediaHub domem mediowym, ING reklamodawcą. Indywidualne nagrody dla Ingi Songin i Macieja Gałeckiego
IAB Polska uhonorował najlepsze kampanie w konkursie Mixx Awards 2023. Tytuł Best in Show trafił do kampanii "Zhakowany koncert w Roblox" zrealizowanej przez Gong, Game Changer oraz MediaHub dla ING Bank Śląski. Spośród 62 statuetek jury przyznało 7 złotych nagród. Macieja Gałeckiego uhonorowano Nagrodą Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań. Inga Songin zdobyła tytuł Człowieka Roku. więcej
|
Cyfrowa reklama out-of-home chce wspólnego standardu pomiaru (konferencja #DataDrivenDOOH) Zdecydowanie najszybciej rosnącą częścią rynku out-of-home są nośniki cyfrowe. Na konferencji ,,#DataDrivenDOOH" przedstawiciele tego rynku, a także agencji mediowych i firm badawczych, dyskutowali, jak rozwijać jego pomiar. - Wszyscy wskazują, że nadchodzących latach będziemy integrować dane własne, innych operatorów i firm badawczych, aby jak najlepiej, najbardziej precyzyjnie docierać do konsumentów - podkreśliła Małgorzata Augustyniak, wiceprezeska AMS. materiał reklamowywięcej |
|
|
Google prezentuje Gemini - swój najpotężniejszy model sztucznej inteligencji
Google zaprezentował Gemini - swój największy i najpotężniejszy model sztucznej inteligencji. Powstał on w efekcie szeroko zakrojonej współpracy wielu zespołów koncernu, w tym Google DeepMind i Google Research, i jest największym projektem naukowo-inżynierskim w historii Google. więcej
|
Podwyżki na platformach subskrypcyjnych pod lupą UOKiK. Amazon już zmienia zasady
Po interwencji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z regulaminów usług Amazon Prime i Amazon Prime Video usunięto zapisy pozwalające podnosić ceny bez zgody klientów. UOKiK analizuje pod tym kątem inne platformy subskrypcyjne, m.in. Netflix, Disney+ i HBO Max, zapowiadając, że to dopiero początek. więcej
|
Wirtualna Polska nie dopłaci za wydawcę Jastrząbpost.pl. Odwiedzalność poniżej celów
Wirtualna Polska Holding nie musi zapłacić 4 mln zł więcej za przejętą pod koniec ub.r. spółkę Mediapop, wydającą m.in. Jastrząbpost.pl, Pyszności.pl i Popularne.pl. Witryny osiągnęły bowiem odwiedzalność poniżej wyznaczonych celów. więcej
|
Netflix chce inwestować w lokalne programy bez scenariusza
Ted Sarandos ujawnił, że Netflix podwoi swoje inwestycje w oryginalne programy bez scenariusza tworzone w lokalnych językach. Platforma planuje dalszy rozwój treści nieanglojęzycznych.
więcej
|
Skrobiesz w ten sposób lód na aucie? Uważaj na mandat!
Śnieg, marznąca mżawka, lód – to nieodłączni towarzysze zimy. Jeśli jesteś kierowcą, przygotuj się na trudne miesiące. Jazda na „bałwanka” czy „czołgistę” jest absolutnie wykluczona. Nie popełniaj też innych zimowych błędów. Tylko tak dotrzesz bezpiecznie do celu i oszczędzisz sobie słonych mandatów. A w razie stłuczki warto mieć dobre ubezpieczenie.
więcej
|
Wojska Obrony Cyberprzestrzeni razem z Microsoft zidentyfikowały technikę pozwalającą na włamania do skrzynek mailowych
Polskie Wojska Obrony Cyberprzestrzeni we współpracy z firmą Microsoft zidentyfikowały techniki pozwalającej na odczytywanie zawartości cudzych skrzynek pocztowych Microsoft Exchange, wykorzystywaną na dużą skalę przez rosyjskich hakerów, oraz opracowały narzędzia do weryfikacji i zabezpieczenia luki.
więcej
|
IAB Mixx Awards 2023: Gong agencją roku, MediaHub domem mediowym, ING reklamodawcą. Indywidualne nagrody dla Ingi Songin i Macieja Gałeckiego
IAB Polska uhonorował najlepsze kampanie w konkursie Mixx Awards 2023. Tytuł Best in Show trafił do kampanii "Zhakowany koncert w Roblox" zrealizowanej przez Gong, Game Changer oraz MediaHub dla ING Bank Śląski. Spośród 62 statuetek jury przyznało 7 złotych nagród. Macieja Gałeckiego uhonorowano Nagrodą Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań. Inga Songin zdobyła tytuł Człowieka Roku. więcej
|
Społeczność TikToka uwielbia Uwielbiam.pl - kulisy sukcesu wejścia Grupy Maspex na TikToka Jak „smacznie” połączyć wiedzę i rozrywkę? Kampania marketingowa profilu Uwielbiam.pl to projekt doceniony w kategorii Greatest Creative podczas ostatniej gali nagród TikTok Ad Awards. Co i kto stoi za sukcesem i jaki jest na niego przepis? materiał reklamowywięcej |
|
|