Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 9 Maja 2024
 
 
 
Niebawem decyzja ws. nowych stacji naziemnych. Ilu chętnych?
 
Trwa konkurs Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dotyczący dwóch wolnych miejsc w ogólnopolskim MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej. - Termin składania dokumentów to 20 maja. Na dzień dzisiejszy nie ma zgłoszeń - informuje Wirtualnemedia.pl członek KRRiT prof. Tadeusz Kowalski. więcej
 
 
,,Fakty" dalej liderem. Serwis TV Republika z wielkim wzrostem
 
Na pozycji lidera oglądalności wśród programów informacyjnych w kwietniu utrzymały się ,,Fakty" emitowane w TVN i TVN24 BiS. Największy spadek oglądalności odnotowała ,,Panorama" TVP2, która zmieniła jednak pasmo emisji, a gigantyczny wręcz wzrost zanotował program ,,Dzisiaj" Telewizji Republika - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Nowy kanał w naziemnej telewizji cyfrowej w Warszawie
 
Telewizja Media Narodowe poszerzy zasięg naziemny o Warszawę. Piotr Barełkowski, prezes stacji zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że kanał trafi na multipleks eksperymentalny firmy BCAST.  więcej
 
 
TVP podwyższa jakość swoich stacji w streamingu
 
Wszystkie wersje TVP3 w serwisach streamingowych Telewizji Polskiej są już dostępne w wysokiej rozdzielczości. Ponadto, stacje nadawcy publicznego są oferowane w 50 klatkach na sekundę, co nie zawsze jest normą w streamingu.  więcej
 
 
Interia z Polsatem znów przed Wirtualną Polską. Dłużej na TikToku
 
Grupa Interia-Polsat ponownie wysunęła się pod względem zasięgu nad Grupę Wirtualna Polska. Wydłużył się średni czas korzystania z TikToka, wzrost użytkowników osiągnęło Temu, a na komputerach zmalały wyniki Netfliksa. Z Mediapanelu tymczasowo usunięto zestawienia domen oraz kategorii tematycznych. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Gołąbek Ziemiec na wylocie ze złotej klatki TVP (felieton) więcej
 
Zakaz fotografowania uderzy w media i obywateli? ,,Rodem z czasów PRL" więcej
 
Sztuczna inteligencja coraz mocniej wspiera dziennikarzy. "Nie zastąpi rzetelnej pracy nad tekstem" więcej
 
Szefowa marketingu Biedronki o rywalizacji z Lidlem: "Mamy prawo do obrony naszego wizerunku" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Senior Ad Product Manager Ringier Axel Springer
Redaktor/Redaktorka SEO (Medonet) Ringier Axel Springer
Wydawca / Wydawczyni aplikacji Onet Audio Ringier Axel Springer
Senior Internal Communications Manager Ringier Axel Springer
Reporter/Reporterka Wideo Ringier Axel Springer
Redaktor Serwisów Internetowych (Rozrywka) TVN Warner Bros. Discovery
Redaktor Prowadzący portalu BiznesINFO IBERION
Account Manager Open MOBI
Redaktor/ Redaktorka serwisu Plejada.pl Ringier Axel Springer Polska
Bezpłatne szkolenie dla dziennikarzy mediów lokalnych Media Forum. Rozwój Lokalny
Wydawca/ Wydawczyni Mediów Społecznościowych tvn24.pl TVN Warner Bros. Discovery
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 3 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Niebawem decyzja ws. nowych stacji naziemnych. Ilu chętnych?

Trwa konkurs Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dotyczący dwóch wolnych miejsc w ogólnopolskim MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej. - Termin składania dokumentów to 20 maja. Na dzień dzisiejszy nie ma zgłoszeń - informuje Wirtualnemedia.pl członek KRRiT prof. Tadeusz Kowalski. więcej

,,Fakty" dalej liderem. Serwis TV Republika z wielkim wzrostem

Na pozycji lidera oglądalności wśród programów informacyjnych w kwietniu utrzymały się ,,Fakty" emitowane w TVN i TVN24 BiS. Największy spadek oglądalności odnotowała ,,Panorama" TVP2, która zmieniła jednak pasmo emisji, a gigantyczny wręcz wzrost zanotował program ,,Dzisiaj" Telewizji Republika - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Nowy kanał w naziemnej telewizji cyfrowej w Warszawie

Telewizja Media Narodowe poszerzy zasięg naziemny o Warszawę. Piotr Barełkowski, prezes stacji zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że kanał trafi na multipleks eksperymentalny firmy BCAST.  więcej

TVP podwyższa jakość swoich stacji w streamingu

Wszystkie wersje TVP3 w serwisach streamingowych Telewizji Polskiej są już dostępne w wysokiej rozdzielczości. Ponadto, stacje nadawcy publicznego są oferowane w 50 klatkach na sekundę, co nie zawsze jest normą w streamingu.  więcej

KRRiT sprawdzi, czy kanał bez koncesji dalej nadaje

Koncesja dla stacji Tetka Telewizja Tczew wygasła w marcu, ale nadawca na stronie internetowej dalej zamieszcza m.in. materiały z programu informacyjnego. Zasiadający w Krajowej Radzie Radiofonii Telewizji prof. Tadeusz Kowalski informuje Wirtualnemedia.pl, że regulator wystosuje wezwanie do złożenia wyjaśnień.  więcej

KRRiT dalej wypłaca abonament rtv tylko dwóm spółkom

Podczas środowego posiedzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji przyjęto uchwałę o przekazaniu kolejnych pieniędzy z abonamentu radiowo-telewizyjnego Radiu Dla Ciebie i Radiu Poznań. Pozostałe spółki mediów publicznych wciąż muszą czekać na te środki. więcej

,,Bitwa polityczna" w TV Republika. Prowadzi była dziennikarka TVP Info

Na antenie Telewizji Republika zadebiutował program publicystyczny ,,Bitwa polityczna", w którym goście mają ograniczony czas na odpowiedzi. Pierwsze wydanie prowadziła Monika Borkowska, poprzednio związana z TVP Info. więcej

CDA z rekordowym zyskiem. Ma 26 proc. więcej subskrybentów

W pierwszym kwartale br. CDA zarobiło na czysto 7,7 mln zł, rekordowo dużo w swojej historii. Platforma CDA Premium zyskała przez rok 27 proc. subskrybentów, a spółka coraz więcej zarabia też w e-sklepie z gadżetami. więcej

Kolejne wzmocnienie TVP Sport na Euro 2024

Artur Wichniarek będzie jednym z ekspertów TVP Sport podczas nadchodzących mistrzostw Europy w piłce nożnej w Niemczech. Euro rusza już 14 czerwca.  więcej

Adrian Klarenbach godzinę dłużej w TV Republika

W Telewizji Republika pojawił się trzeci przedpołudniowy cykl publicystyczny, którego gospodarzem jest Adrian Klarenbach. więcej

Kolejna stacja z naziemnej telewizji w Polsat Box Go

W ofercie platformy streamingowej Polsat Box Go (nalażącej do grupy Cyfrowy Polsat) pojawił się kanał TV Puls. więcej

KRRiT zgodziła się na zmianę profilu stacji satelitarnej

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji pozytywnie rozpatrzyła wniosek o zmianę profilu kanału Red Carpet TV. Leszek Kułak, prezes nadawcy stacji wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że chodzi o zwiększenie ilości filmów i seriali w koncesji. więcej

Ian Gelder nie żyje. Uwielbiany aktor z "Gry o tron" miał raka

Zaledwie kilka dni po ujawnieniu wieści o śmierci Bernarda Hilla znanego m.in. z występów we "Władcy Pierścieni" fani fantasy mają kolejny powód do żałoby. Jak podają amerykańskie media, w wieku 74 lat zmarł aktor Ian Gelder. Brytyjczyk zapisał się w pamięci widzów rolą w kultowej "Grze o tron". więcej

Akcje promocyjne? To działa! Wystarczy poznać kilka liczb...

To koniec przepalonych budżetów, akcji promocyjnych organizowanych bez przygotowania, gdy cała strategia opiera się na "tak mi się wydaje". Wystarczy działań wspierających sprzedaż, które na nikim nie robią wrażenia i przechodzą bez echa czy nietrafionych nagród. W czasach dostępu do sztucznej inteligencji i wiedzy marketingowej opartej na różnych badaniach naukowych - nie ma miejsca na przypadek czy intuicję. A co wybrać w zamian? Liczby i badania sprofilowane pod konkretną grupę docelową. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
KRRiT sprawdzi, czy kanał bez koncesji dalej nadaje

Koncesja dla stacji Tetka Telewizja Tczew wygasła w marcu, ale nadawca na stronie internetowej dalej zamieszcza m.in. materiały z programu informacyjnego. Zasiadający w Krajowej Radzie Radiofonii Telewizji prof. Tadeusz Kowalski informuje Wirtualnemedia.pl, że regulator wystosuje wezwanie do złożenia wyjaśnień.  więcej

 
KRRiT dalej wypłaca abonament rtv tylko dwóm spółkom

Podczas środowego posiedzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji przyjęto uchwałę o przekazaniu kolejnych pieniędzy z abonamentu radiowo-telewizyjnego Radiu Dla Ciebie i Radiu Poznań. Pozostałe spółki mediów publicznych wciąż muszą czekać na te środki. więcej

 
Dziennikarka Radia Nowy Świat przechodzi do Trójki

Agnieszka Drozd zamieniła Radio Nowy Świat na radiową Trójkę - potwierdziła dziennikarka w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. Będzie dalej przedstawiać serwisy informacyjne.  więcej

 
Nowy program kulturalny Polskiego Radia 24

,,Więcej niż kryminał" to nowa audycja na antenie Polskiego Radia 24. Grzegorz Kalinowski prezentować w niej będzie nie tylko prozę gatunkową, ale także wszelkie odmiany kryminałów, sensacji i powieści szpiegowskiej oraz filmów i seriali. Gościem premierowego wydania, 9 maja, będzie jedna z najpopularniejszych autorek powieści kryminalnych - Katarzyna Bonda. Emisja w każdy czwartek po godz. 22.00.  więcej

 
Likwidator redaktorem naczelnym w regionalnej rozgłośni

Radio Łódź ma od maja br. nową strukturę organizacyjną. Likwidator Jacek Grudzień jest także redaktorem naczelnym stacji, a Monika Czeka już formalnie dyrektorką programu.  więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Copywriterzy zagrożeni ze strony sztucznej inteligencji? Mniej ofert pracy

W I kwartale 2024 r. liczba ofert pracy dla osób zawodowo zajmujących się pracą z tekstem - takich jak copywriterzy, specjaliści od SEO czy contentu -  spadła o ponad 1/3 względem ubiegłego roku - wynika z danych portalu pracy rocketjobs.pl. Jednocześnie według badań Cpl Poland około 80 proc. pracowników obawia się, że to właśnie branża copywriterska jest najbardziej zagrożona przez AI.  więcej

Nawet 2,7 mln zł rocznie kosztuje udział w przetargach reklamowych

Od 0,6 mln zł do 2,7 mln zł - tyle wynoszą rocznie koszty ponoszone przez agencje przystępujące do przetargów reklamowych - wynika z badania przeprowadzonego przez WTW Consulting na zlecenie Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Koszty te z roku na rok rosną. więcej

OLX nową kampanią promuje Wypożyczalnię

Pod hasłem "Wszystko, co trzeba, kiedy potrzeba" ruszyła nowa kampania serwisu OLX, która promuje kategorię Wypożyczalnia. Za koncepcję kreatywną i egzekucję kampanii odpowiada VML. więcej

Lekkoatletka w reklamie podpasek

Mistrzyni olimpijska i lekkoatletka Natalia Kaczmarek została ambasadorką marki artykułów higienicznych Always (Procter&Gamble). Będzie poruszać temat miesiączki w kampanii pod hasłem ,,To nowy okres". więcej

Rexona oficjalnym partnerem polskiej siatkówki

Należąca do koncernu Unilever marka Rexona została partnerem Polskiego Związku Piłki Siatkowej (PZPS). więcej

Rossmann, Lidl i Biedronka najpopularniejszymi markami detalicznymi

Rossmann, Lidl i Biedronka to najbardziej popularne wśród konsumentów sieci detaliczne w Polsce - wynika z najnowszego badania Top10 Retail Brands 2023 zrealizowanego przez agencję badawczą Inquiry. więcej

Wieloletni szef marketingu OLX w marketingu Lidla

Marcin Sienkowski, były wieloletni szef marketingu serwisu OLX dołączył do działu marketingu sieci sklepów Lidl Polska - dowiedziały się Wirtualnemedia.pl.  więcej

Śmietana Łaciata z nową strategią komunikacji

Agencja kreatywna Washing Machine i dom mediowy Sales & More wygrały konkurs zorganizowany przez SM Mlekpol do obsługi marki Śmietana Łaciata.   więcej

Nowy szef strategii Value Media przeszedł ze Starcomu

Piotr Opłotny objął stanowisko head of strategy w domu mediowym Value Media, należącym do Group One.  więcej

Nowy dyrektor klastra ciastek w Mondelez

Adam Kamiński dołączył do polskiego oddziału firmy Mondel?z International (wlaściciel takich marek, jak Milka, Oreo) obejmując stanowisko starszego dyrektora klastra ciastek.  więcej

Michał Grzeszczakowski w Papaya Roster

Reżyser i operator Michał Grzeszczakowski dołącza do impresariatu twórców Papaya Roster.  więcej

Szach-MAUT! w nowej kampanii promującej Iveco

Firma motoryzacyjna Iveco Poland rozpoczęła kampanię wspierającą launch nowej generacji pojazdów ciężarowych Iveco S-Way. Jej koncepcję kreatywną przygotowała agencja strategiczno-kreatywna ASAP&ASAP. więcej

Orange promuje ofertę subskrypcyjną

Orange Polska rozpoczął nową kampanię oferty subskrypcyjnej Orange Flex. Za strategię, planowanie i zakup mediów odpowiada agencja Value Media we współpracy ze spółką MarTech & e-commerce connected Salestube. Agencja Gong odpowiada za koncept kreatywny platformy komunikacyjnej, kreacje wideo raz display. więcej

Trzy nowe osoby w zespole sprzedaży bezpośredniej DigitalCrew

Agencja marketingu internetowego DigitalCrew rozpoczęła współpracę z Bożeną Strawą, Magdaleną Teską oraz Piotrem Dobrowolskim, którzy objęli stanowiska digital client partnerów.  więcej

Elastyczny czas emisji spotów na nośnikach AMS

Firma reklamy zewnętrznej AMS (Grupa Agora) wprowadziła elastyczny czas emisji spotów we wszystkich formatach Digital OOH. OPierwszym klientem, który skorzystał z tego rozwiązania jest Orange Polska.  więcej

Google wchodzi do Polski ze swoimi smartfonami. Nie boi się sztucznej inteligencji

Pierwsze smartfony Google'a są już oficjalnie dostępne w Polsce. Jak informuje giganty technologiczny, na start do sprzedaży trafiły trzy różne modele. Produkty z serii Google Pixel swojej przewagi nad konkurencją szukają w wykorzystywaniu sztucznej inteligencji do usprawnienia działania ważnych aplikacji.  więcej

Piłkarska reprezentacja Polski ma nowego partnera

Status oficjalnego partnera piłkarskiej reprezentacji Polski uzyskała marka TCL. Umowę podpisano na ponad dwa lata. więcej

Bank Pekao S.A. partnerem wydarzenia Red Bull Konkurs Lotów

Po 5 latach przerwy powraca Red Bull Konkurs Lotów, kolejna edycja odbędzie się w sierpniu br. w Gdyni. Partnerem wydarzenia został Bank Pekao S.A. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Tylko ,,Fakt" ze sprzedażą powyżej 100 tys. egz. Najbardziej w dół ,,Gazeta Wyborcza" i dzienniki Gremi Media

Wśród dzienników ogólnopolskich w pierwszym kwartale br. wzrost sprzedaży osiągnął jedynie ,,Przegląd Sportowy". Liderujący ,,Fakt" stracił 10,2 proc., wyższe spadki zanotowały natomiast m.in. ,,Parkiet", ,,Rzeczpospolita" i ,,Gazeta Wyborcza". więcej

Barbara Erling korespondentką Reutersa

Barbara Erling została korespondentką agencji Reuters w Polsce. Wcześniej pracowała w Spider's Web i "Financial Times".  więcej

Press Club Polska uhonorował dziennikarzy. Nagroda im. Fikusa za reportaże z Ukrainy

W tegorocznej edycji nagród Press Club Polska laureatami zostali m.in. Tatiana Kolesnychenko i Maciej Stanik z Wirtualnej Polski, Katarzyna Włodkowska z ,,Gazety Wyborczej" i Marek Szymaniak z Magazynu Spider'sWeb+.  więcej

 
 
 
INTERNET
 
Interia z Polsatem znów przed Wirtualną Polską. Dłużej na TikToku

Grupa Interia-Polsat ponownie wysunęła się pod względem zasięgu nad Grupę Wirtualna Polska. Wydłużył się średni czas korzystania z TikToka, wzrost użytkowników osiągnęło Temu, a na komputerach zmalały wyniki Netfliksa. Z Mediapanelu tymczasowo usunięto zestawienia domen oraz kategorii tematycznych. więcej

Koniec z przeklikami na polskich portalach? Już nie podwyższą wyników

W badaniu Mediapanel mają zostać wprowadzone zmiany, w efekcie których zmuszanie internautów do przeklikiwania np. przez stronę główną, żeby przeczytać właściwy tekst, nie będzie wpływać na wyniki odwiedzalności - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Realizująca badanie firma Mediapanel prosi wydawców, żeby nie chwalili się wynikami swoich serwisów ,,podkręconymi" przez takie przeklikiwanie. więcej

Google wchodzi do Polski ze swoimi smartfonami. Nie boi się sztucznej inteligencji

Pierwsze smartfony Google'a są już oficjalnie dostępne w Polsce. Jak informuje giganty technologiczny, na start do sprzedaży trafiły trzy różne modele. Produkty z serii Google Pixel swojej przewagi nad konkurencją szukają w wykorzystywaniu sztucznej inteligencji do usprawnienia działania ważnych aplikacji.  więcej

Samuel Pereira felietonistą katolickiego serwisu

Samuel Pereira, były wiceszef TAI i były naczelny portalu TVP.info, rozpoczął współpracę z serwisem Niedziela.pl. Jego felietony będą tam ukazywać się dwa razy w tygodniu. więcej

Dyrektywa NIS2 - nowe regulacje dotyczące cyberbezpieczeństwa

Dostosowanie firmy do wymogów dyrektywy NIS2, czyli zaktualizowanej unijnej dyrektywy dotyczącej bezpieczeństwa sieci i systemów informacyjnych, wymaga kompleksowego podejścia zarówno na poziomie technicznym, jak i organizacyjnym. Firmy muszą zaktualizować lub wprowadzić odpowiednie polityki bezpieczeństwa, które będą zgodne z wymaganiami dyrektywy. Ponadto, należy zapewnić, że wszelkie operacje na danych osobowych i wrażliwych są prowadzone zgodnie z przepisami o ochronie danych, co jest istotne dla zapewnienia zgodności z NIS2. Przygotowanie do spełnienia wymogów dyrektywy to proces ciągły, który powinien być regularnie monitorowany i dostosowywany w odpowiedzi na zmieniające się zagrożenia i przepisy. więcej

Teads Outstream przoduje po przyjęciu przez Google standardów IAB

Ostatnia deklaracja Google dotycząca przyjęcia przez siebie nowych definicji IAB, odnośnie reklam wideo instream i outstream wzbudziła dyskusje w środowisku reklamowym, sygnalizując także znaczące zmiany w branży. Od 1 kwietnia, Google AdX został zaktualizowany, aby dostosować się do nowych standardów branżowych dotyczących reklam wideo instream i outstream. materiał reklamowywięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Copywriterzy zagrożeni ze strony sztucznej inteligencji? Mniej ofert pracy

W I kwartale 2024 r. liczba ofert pracy dla osób zawodowo zajmujących się pracą z tekstem - takich jak copywriterzy, specjaliści od SEO czy contentu -  spadła o ponad 1/3 względem ubiegłego roku - wynika z danych portalu pracy rocketjobs.pl. Jednocześnie według badań Cpl Poland około 80 proc. pracowników obawia się, że to właśnie branża copywriterska jest najbardziej zagrożona przez AI.  więcej

Rossmann, Lidl i Biedronka najpopularniejszymi markami detalicznymi

Rossmann, Lidl i Biedronka to najbardziej popularne wśród konsumentów sieci detaliczne w Polsce - wynika z najnowszego badania Top10 Retail Brands 2023 zrealizowanego przez agencję badawczą Inquiry. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Sztuczna inteligencja od Microsoftu porozmawia po polsku
Copywriterzy zagrożeni ze strony sztucznej inteligencji? Mniej ofert pracy
Google wchodzi do Polski ze swoimi smartfonami. Nie boi się sztucznej inteligencji
Polski rząd na celowniku rosyjskich hakerów. CERT ostrzega
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj