Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 25 Czerwca 2024
 
 
 
Sąd zablokuje koncesje TV Republika i wPolsce24? ,,Błąd, który może kosztować przegraną KRRiT"
 
Grupa MWE Networks zapowiada odwołanie od decyzji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, która zdecydowała, że na MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej trafią TV Republika i wPolsce24.pl. Były członek KRRiT Krzysztof Luft w rozmowie z Wirtualnemedia.pl nie wyklucza przegranej regulatora, jeśli należycie nie zbadano zdolności finansowych obu stacji. więcej
 
 
Polska kadra piłkarska to dziś "produkt popsuty". Każdy z piłkarzy jest twarzą porażki
 
Euro 2024 wchodzi w fazę pucharową. Polska drużyna odpada z turnieju jako pierwsza, co zdaniem wielu było do przewidzenia. Czy dlatego reklamodawcy nie zdecydowali się na współpracę z żadnym z naszych aktywnych piłkarzy, a postawili np. na Jakuba Błaszczykowskiego czy Szymona Marciniaka? - Wiele lat porażek, niepowodzeń i kompromitacji polskiej reprezentacji na wielkich imprezach skutecznie nauczyło to pokolenie marketerów ostrożności i unikania hurraoptymizmu, ale też stawiania na inny styl i rodzaj komunikowania się przy takich wydarzeniach - podkreśla Grzegorz Kita.  więcej
 
 
Grupa RMF przebiła 200 mln zł zysku. 89 mln zł dla Bauer Media
 
W ub.r. Grupa RMF osiągnęła wzrost skonsolidowanych przychodów o 14 proc., a jej zysk netto zwiększył się ze 172,6 do 202,5 mln zł. Bauer Media dostał 89 mln zł dywidendy. więcej
 
 
Od lipca mniej kanałów w Canal+ i Polsat Box. Negocjacje wciąż trwają
 
Tylko do końca czerwca kanały Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 będą dostępne w Canal+. - Na ten moment kanały Polsat Sport Premium znikają z oferty - informuje Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ Polska. Polsat Box usunie z kolei Canal+ Sport 3 i Canal+ Sport 4. więcej
 
 
Zobacz, jak wygląda ,,Technologiczna rewolucja w mediach"
 
Jak streaming, subskrypcje i sztuczna inteligencja wpłyną na rynek mediów? Co zmienią nowe technologie marketingowe? O tym dyskutowano podczas zorganizowanej przez portal Wirtualnemedia.pl konferencji ,,Technologiczna rewolucja w mediach". Zapraszamy do obejrzenia relacji.  więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Szef marketingu Exim tours: przyszłość komunikacji biur podróży to personalizacja i automatyzacja więcej
 
Jacek Kurski wróci do polityki albo do mediów? "Nie znosi siedzenia w tylnych rzędach" więcej
 
Polsat Sport dogadał się z Eurosportem ws. igrzysk. Szef stacji ujawnia szczegóły więcej
 
Fatalny początek lata w kinach w USA. Co na to Multikino, Helios i Cinema City? więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Redaktor/Redaktorka Działu Tłumaczeń Newsweek.pl Ringier Axel Springer
Redaktor / Redaktora Business Insider Ringier Axel Springer
Redaktor/ Redaktorka Serwisu Show-bizowego cozatydzien.tvn.pl TVN Warner Bros. Discovery
Redaktor/ Redaktorka News Digital Ekspert - tvn24.pl/biznes TVN Warner Bros. Discovery
Starszy Redaktor/ Redaktorka tvn24.pl TVN Warner Bros. Discovery
Redaktor/ Redaktorka serwisu Plejada.pl Ringier Axel Springer Polska
A&R Manager Def Jam Recordings Poland Universal Music Polska
Wydawca Wideo Fakt Ringier Axel Springer
Reporter/Reporterka - Fakt Ringier Axel Springer
Redaktor News/ Operator EVS- TVN24 TVN Warner Bros. Discovery
Wydawca/ Wydawczyni Strony Głównej Ringier Axel Springer
Tłumacz/Tłumaczka Ringier Axel Springer
MANAGER DS. REKLAMY i SPONSORINGU STUDIOMED TV
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 3 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Sąd zablokuje koncesje TV Republika i wPolsce24? ,,Błąd, który może kosztować przegraną KRRiT"

Grupa MWE Networks zapowiada odwołanie od decyzji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, która zdecydowała, że na MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej trafią TV Republika i wPolsce24.pl. Były członek KRRiT Krzysztof Luft w rozmowie z Wirtualnemedia.pl nie wyklucza przegranej regulatora, jeśli należycie nie zbadano zdolności finansowych obu stacji. więcej

Od lipca mniej kanałów w Canal+ i Polsat Box. Negocjacje wciąż trwają

Tylko do końca czerwca kanały Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 będą dostępne w Canal+. - Na ten moment kanały Polsat Sport Premium znikają z oferty - informuje Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ Polska. Polsat Box usunie z kolei Canal+ Sport 3 i Canal+ Sport 4. więcej

,,Pytanie na śniadanie" z nowym prowadzącym i reporterem. To były szef Plejady

Grzegorz Dobek, do niedawna szef serwisu Plejada.pl (Ringier Axel Springer Polska), od lipca br. dołączy do zespołu ,,Pytanie na śniadanie". W śniadaniówce Dwójki będzie miał dwie role - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

TVP musi przeprosić aktywistów. Demonstrowali przeciwko słynnej prezenterce

Telewizja Polska decyzją Sądu Apelacyjnego w Warszawie musi przeprosić grupę aktywistów za ujawnienie w ,,Wiadomościach" ich personaliów i przedstawienie jako atakujących Magdalenę Ogórek, ówczesną gwiazdę stacji. Sąd uznał, że telewizja naruszyła dobra osobiste demonstrujących pod siedzibą TVP. więcej

Co dalej z ,,Hotelem Paradise" TVN7? Ruszyły poszukiwania uczestników

Kanał TVN7 jesienią pokaże dziewiąty sezon ,,Hotelu Paradise", który już nagrano w w Wietnamie. Mimo, że program jest na antenie już ponad cztery lata, to Siódemka nie chce z niego zrezygnować. Stacja podała właśnie, że ruszył casting do 10. edycji reality-show. więcej

Justyna Steczkowska w ,,Twoja twarz brzmi znajomo". A to nie koniec zmian

Program Polsatu ,,Twoja twarz brzmi znajomo" czekają jesienią duże zmiany. W 21. edycji muzycznego widowiska pojawi się dwóch nowych jurorów. Jednym z nich będzie związana dotąd z TVP Justyna Steczkowska. Nowa osoba ma też współprowadzić show z Maciejem Rockiem. więcej

Mecz Polska-Austria hitem piątku. Ilu było widzów?

Transmitowany w piątek mecz Polska - Austria w TVP1 i TVP Sport obejrzało średnio 7,3 mln widzów - wynika z danych Nielsena. Dodatkowo 1,5 mln osób śledziło spotkanie to spotkanie Euro 2024 poza domem. więcej

Ruszyły castingi do nowej wersji "Awantury o kasę". "Liczba miejsc jest ograniczona"

Telewizja Polsat oficjalnie potwierdziła powrót kultowego teleturnieju "Awantura o kasę". Reaktywacja programu nastąpi już jesienią. Właśnie rozpoczęły się castingi dla uczestników. więcej

Gigantyczny sukces i rekordy "W głowie się nie mieści 2". Sequel "Diuny" już pobity

Animowany film "W głowie się nie mieści 2" od studia Pixar spełnił wszystkie pokładane w nim przez firmę nadzieje. Produkcja w niecałe dwa tygodnie pobiła "Diunę 2" i stała się najbardziej dochodowym tytułem roku. Również w Polsce zaliczyła fenomenalny start. więcej

Zdjęcia do 4. sezonu "The Office PL" rozpoczęte. Jest teaser

Canal+ online już wkrótce powróci z zupełnie nową odsłoną serialu "The Office PL". Produkcja oparta na popularnej licencji doczeka się już 4. sezonu. Mamy pierwsze zdjęcie z planu i teaser. więcej

Menedżerka z Plusa i szefowa prawników warszawskiego ratusza mają nadzorować holding energetyczny Zygmunta Solorza

Do rady nadzorczej Zespołu Elektrowni Pątnów-Adamów-Konin, którego większościowym akcjonariuszem jest Zygmunt Solorz, mają dołączyć Justyna Kulka, od lat związana z grupą Cyfrowy Polsat, oraz Beata Jakacka-Sitek, dyrektor biura prawnego Urzędu M.St. Warszawy. więcej

CEEId - nowy identyfikator internetowy. Pozwala realizować skuteczne kampanie nie tylko w Polsce

Wirtualna Polska wprowadza rozwiązanie, które ma umożliwiać identyfikację użytkowników bez udziału tzw. third-party cookies. Jest oparte na identyfikatorze CEEId. - W naszym podejściu do ,,cookieless" wybraliśmy strategię bazującą na dwóch kierunkach rozwoju - adopcji rozwiązań w ramach Privacy Sandbox oraz uchronienie niezależności poprzez budowę silnej, realnej przeciwwagi - komentuje Mikołaj Twardowski, dyrektor ds. rozwoju platformy analitycznej i CEEId w Wirtualnej Polsce Holding. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Grupa RMF przebiła 200 mln zł zysku. 89 mln zł dla Bauer Media

W ub.r. Grupa RMF osiągnęła wzrost skonsolidowanych przychodów o 14 proc., a jej zysk netto zwiększył się ze 172,6 do 202,5 mln zł. Bauer Media dostał 89 mln zł dywidendy. więcej

 
Są założenia ustawy medialnej: likwidacja abonamentu, KRRiT do reformy

Likwidacja abonamentu, reforma KRRiT, nowy sposób powoływania władz mediów publicznych i likwidacja Rady Mediów Narodowych - to główne proponowane przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego założenia nowej ustawy medialnej. 24 czerwca rozpoczynają się konsultacje społeczne - poinformował resort. więcej

 
Szef Rady Mediów Narodowych nie pojawi się w Senacie. Tłumaczy to działaniami rządu Tuska

Krzysztof Czabański, przewodniczący Rady Mediów Narodowych, zapowiedział, że nie weźmie udziału w posiedzeniu senackiej Komisji Kultury i Środków Przekazu dotyczącym działalności RMN. Jako przyczynę wskazał postawienie spółek mediów publicznych w stan likwidacji. więcej

 
 
 
 
 
REKLAMA
 
Polska kadra piłkarska to dziś "produkt popsuty". Każdy z piłkarzy jest twarzą porażki

Euro 2024 wchodzi w fazę pucharową. Polska drużyna odpada z turnieju jako pierwsza, co zdaniem wielu było do przewidzenia. Czy dlatego reklamodawcy nie zdecydowali się na współpracę z żadnym z naszych aktywnych piłkarzy, a postawili np. na Jakuba Błaszczykowskiego czy Szymona Marciniaka? - Wiele lat porażek, niepowodzeń i kompromitacji polskiej reprezentacji na wielkich imprezach skutecznie nauczyło to pokolenie marketerów ostrożności i unikania hurraoptymizmu, ale też stawiania na inny styl i rodzaj komunikowania się przy takich wydarzeniach - podkreśla Grzegorz Kita.  więcej

Jest nowy dyrektor e-commerce w MediaMarkt

Do zespołu sieci sklepów MediaMarkt dołączył Marek Dorsz, który objął stanowisko dyrektora e-commerce. Ma wzmocnić sprzedawcę elektroniki użytkowej, który w ostatnim czasie stawia na rozwój sprzedaży omnichannel i udoskonalanie doświadczeń klienta w obszarze sprzedaży online.  więcej

Coca-Cola w gronie klientów ASAP&ASAP

Do grona klientów agencji ASAP&ASap dołączył koncern Coca-Cola. Agencja zajmie się obsługą marki piwa Corona.  więcej

Haribo ze specjalnym spotem z okazji jubileuszu reklamy

Marka Haribo emituje jubileuszowy film przedstawiający kreatywny proces powstawania kultowych reklam opartych na koncepcie, w którym dorośli mówią dziecięcymi głosami i odnajdują w sobie prawdziwą dziecięcą radość. więcej

Orange reklamuje letnią ofertę z internetem i Netfliksem

Ruszyła letnia kampania reklamowa Orange, przygotowana przez agencję Leo Burnett. Chodzi o ofertę na internet i serwis Netflix. więcej

Madogz otwiera agencję eventową

Agencja reklamowa full service Madogz rozszerza zakres usług o eventy. Na czele zespołu Madogz Events stanął Filip Gieleciński. więcej

Tic Tac zachęca: "Odśwież lato muzyką"

Marka Tic Tac (Ferrero) startuje z letnią kampanią "Odśwież lato muzyką", która promuje nowy limitowany smak Tic Tac Flamingo Cherry Lemonade. W loterii do zdobycia jest 140 podwójnych biletów na festiwal Lollapalooza w Berlinie wraz z voucherami na noclegi. więcej

Totalizator Sportowy ma nowego dyrektora marketingu

Pracę w Totalizatorze Sportowym rozpoczął właśnie Maciej Koprowicz, obejmując stanowisko dyrektora departamentu marketingu. Ostatnio pracował w Fortuna Group. więcej

Kraft Heinz Polska z nową szefową marketingu

Anna Bielecka-Bochenko awansowała na stanowisko had of marketing w Kraft Heinz Polska. W nowej roli będzie odpowiedzialna za kierowanie i rozwijanie strategii marketingowych dla marek Heinz oraz Pudliszki.  więcej

Cyfrowe karty SIM w sklepach Carrefour

Sieć sklepów Carrefour Polska wprowadza ofertę cyfrowych kart SIM. eSIM Travel Data umożliwia korzystanie z transmisji danych w ponad 100 krajach na świecie. więcej

Potrzebna agencja mediowa dla Polskiej Akcji Humanitarnej

Polska Akcja Humanitarna zaprasza agencje do składania ofert na obsługę mediową. Budżet dla dwuletniej umowy ramowej to 1,8 mln zł.  więcej

Szumisie i Sales Intelligence. Partnerstwo jak ze snu

Historia Szumisiów to filmowy przykład sytuacji, gdy potrzeba stała się matką wynalazku. Anna Skórzyńska zmagając się z trudnościami w usypianiu synka wpadła na pomysł stworzenia misia emitującego biały szum. Zabawka zdobyła popularność, a firma rozszerza działalność na rynki zagraniczne korzystając ze wsparcia Sales Intelligence, spółki należącej do Grupy Kapitałowej Digitree Group. Przez ostatnie 10 lat do dzieci na całym świecie trafiło ponad milion pluszowych szumiących misiów. Szumisie stały się jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Zabawka przyniosła dzieciom sen, rodzicom ulgę, a Annie Skórzyńskiej pomysł na nowe zawodowe życie. więcej

Biedronka jak Lidl. Sieć wypuszcza kolekcję fanowską

Biedronka wprowadza na rynek kolekcję produktów ze swoim logotypem. Niedawno tego typu merch wypuścił na rynek Lidl.  więcej

Polacy chętnie kupią chiński samochód. Nowy raport nie zostawia złudzeń, co się liczy

Aż sześciu na dziesięciu Polaków  kupiłoby samochód z Chin, pod warunkiem atrakcyjnej ceny. Tak wynika z opublikowanego właśnie raportu Santander Consumer Multirent. Chińskie marki mają natomiast duży problem z rozpoznawalnością. więcej

One House dla Omron Healthcare

Agencja komunikacji marketingowej One House kontynuuje stałą obsługę Omron Healthcare, producenta urządzeń medycznych i technologii zdrowotnych.  więcej

Międzynarodowa nagroda dla najlepszych firm po raz pierwszy w Polsce

Ruszyła pierwsza edycja Kotler Awards w Polsce, prestiżowej nagrody uznawanej na całym świecie za wybitne osiągnięcia w dziedzinie zarządzania i marketingu. więcej

Mistrz świata w skokach narciarskich reklamuje ING Bank Śląski

W kampanii reklamowej kredytu hipotecznego oferowanego przez ING Bank Śląski występują skoczek narciarski Dawid Kubacki, mający w dorobku m.in. indywidualne mistrzostwo świata i dwa brązowe medale olimpijskie. więcej

Szymon Marciniak promuje golarkę do głowy

Sędzia piłkarski Szymon Marciniak występuje w kampanii reklamowej golarki do głowy Remington RX7. więcej

Pierwszy w historii marki Lancerto mural zrealizowany przez Braughman Group Media

Braughman Group Media prezentuje wyjątkową kampanię reklamową - pierwszy w historii Lancerto mural promujący kolekcję wiosna-lato 2024. Namalowana w maju 2024 kreacja przedstawia artystyczną interpretację zdjęcia autorstwa Maksyma Rudnika, zrealizowanego podczas najnowszej kampanii marki LANCERTO na Malcie. Fotografia przedstawia modela pochodzenia argentyńskiego Tao Fernandez Caino. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
,,Gazeta Polska Codziennie" z zyskiem. 54 proc. więcej z reklam

Spółka Forum wydająca ,,Gazetę Polską Codziennie" w ub.r. zwiększyła przychody o 21 proc., a przy spadku wydatków operacyjnych jej rentowność netto poszła w górę z 2,1 mln zł straty do 1,1 mln zł zysku. więcej

Polska Press na sprzedaż. Prezes Orlenu deklaruje: "Jest nam absolutnie niepotrzebna"

Nowy prezes PKN Orlen zapowiedział w wywiadzie dla branżowego "Financial Times" chęć sprzedaży spółki medialnej Polska Press Grupa. Tak planuje pokazać, że koncern będzie niezależny od politycznych wpływów. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Zobacz, jak wygląda ,,Technologiczna rewolucja w mediach"

Jak streaming, subskrypcje i sztuczna inteligencja wpłyną na rynek mediów? Co zmienią nowe technologie marketingowe? O tym dyskutowano podczas zorganizowanej przez portal Wirtualnemedia.pl konferencji ,,Technologiczna rewolucja w mediach". Zapraszamy do obejrzenia relacji.  więcej

Nowi naczelni OKO.press. Pacewicz dalej prezesem

Piotr Pacewicz odchodzi ze funkcji redaktora naczelnego OKO.press, natomiast dalej będzie prezesem fundacji zarządzającej serwisem. Nowymi naczelnymi zostali Magdalena Chrzczonowicz i Michał Danielewski. więcej

Tak radzi sobie nowy kanał Krzysztofa Ziemca na YouTubie. Szczególnie popularny jeden format

Kanał Otwarta Konserwa po ponad miesiącu działalności ma około 28 tys. subskrypcji. Jak wyglądają na razie wyświetlenia nowego projektu Krzysztofa Ziemca? więcej

Czy to koniec batalii o tantiemy z internetu? W środę drugie czytanie projektu ustawy w Sejmie

19 czerwca odbyło się posiedzenie sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu, która zajęła się rozpatrzeniem rządowego projektu nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Mimo obaw ze strony twórców filmowych i wątpliwości, które pojawiały się w przekazach medialnych, za całością ustawy z poprawkami zagłosowało 16 posłów, nikt nie był przeciw, jedna osoba wstrzymała się od głosu. Projekt trafi teraz do drugiego czytania, a to odbędzie się 26 czerwca. Poprosiliśmy ekspertki od prawa autorskiego o odpowiedź na pytanie, czy patostreamerzy dostaną tantiemy. więcej

Apple i Meta negocjowały współpracę ws. sztucznej inteligencji. A to nie koniec wieści

Według doniesień "Wall Street Journal" firma Apple coraz bardziej otwarcie patrzy na dopuszczenie innych gigantów technologicznych na iPhone'y i inne urządzenia ze swojego katalogu. Negocjacje w sprawie sztucznej inteligencji odbyły się już m.in. z Metą i Google'em. więcej

Powstanie drugi sezon ,,Awantury" Netfliksa. W obsadzie gwiazdy kina

Po przełomowym pierwszym sezonie serialu ,,Awantura", który zdobył osiem nagród Emmy i trzy Złote Globy, Netflix i producent A24 zdecydowali się kontynuować projekt. Będzie to antologia, jak domyślali się fani po finale pierwszej odsłony. więcej

Meta wspiera program AI dla europejskich startupów. Ograniczony termin zgłoszeń

Startupy z Unii Europejskiej będą mogły wziąć udział w nowym  programie akceleracyjnym AI organizowanym przez firmy Meta, Hugging Face i Scaleway Zgłoszenia będą przyjmowane do 16 sierpnia. Tak chcą doprowadzić do rozwoju ekosystemu sztucznej inteligencji we Wspólnocie. więcej

Ograniczenia Cookie i rosnąca rola AI: Jak przetrwać nadchodzącą rewolucję w marketingu cyfrowym

- Platformy social mediowe w połączeniu z rozwojem AI to idealne warunki dla marketerów, by skalować swój biznes i komunikację, działać międzynarodowo, czy wręcz globalnie. Jest takich marek coraz więcej i my też jako polski oddział Aleph mamy coraz więcej takich klientów, dla których prowadzimy kampanie na wielu różnych rynkach, np. Displate, Grupa CCC, Grupa Reserved, Ten Square Games czy Vivid Games. Gaming jest zresztą świetnym przykładem dla tego trendu ,,transgraniczności" - mówi Justyna Duszyńska, prezeska polskiego oddziału Aleph Group, w wywiadzie dla portalu Wirtualnemedia.pl. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
MSWiA ma rzecznika prasowego

Jacek Dobrzyński objął stanowisko rzecznika prasowego Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji i Koordynatora Służb Specjalnych.  więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Apple na celowniku Komisji Europejskiej. Chodzi o nową dyrektywę
Apple i Meta negocjowały współpracę ws. sztucznej inteligencji. A to nie koniec wieści
Stworzyli 80 fałszywych e-sklepów. Policja zatrzymała 10 osób
Meta wspiera program AI dla europejskich startupów. Ograniczony termin zgłoszeń
Resort da samorządom miliony zł. Powstaną Kluby Rozwoju Cyfrowego
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj