|
|
|
|
|
|
|
UKE wydał nowe zgody dla multipleksów eksperymentalnych
Pozwolenia na nadawanie kilku multipleksów eksperymentalnych DAB+ wygasły 2 lipca. Urząd Komunikacji Elektronicznej zgodził się jednak na kolejne testy. - Prezes UKE wydaje pozwolenia testowe dla multipleksów DAB+, bo nie jest to technologia będąca w Polsce w powszechnym użytku - mówi Wirtualnemedia.pl Witold Tomaszewski, p.o. rzecznik prasowy UKE. więcej
|
TV Republika pokonała TVP Info, Polsat News i Wydarzenia 24. Ale lider jest inny
W czerwcu tego roku Telewizja Republika po ogromnym wzroście zajęła drugie miejsce wśród kanałów informacyjnych. Liderem segmentu z przewagą ponad 2 pkt. proc. był jednak niezmiennie kanał TVN24. więcej
|
Canal+ Polska ze spadkiem zysku. TVN Media dostał mniej
W ub.r. Canal+ Polska przy nieznacznym wzroście przychodów zarobił na czysto 22 mln zł mniej niż przed rokiem. Zmalała też dywidenda dla akcjonariuszy, m.in. TVN Media. więcej
|
Kolejny operator z dodatkowymi kanałami Eurosportu
Warner Bros. Discovery w Polsce i Toya połączyły siły i nawiązały współpracę w zakresie transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. W ramach umowy klienci operatora zyskają dostęp do ośmiu okazjonalnych kanałów Eurosportu, które będą w całości poświęcone wydarzeniom sportowym w Paryżu. więcej
|
Po 30 latach Maciej Kurzajewski odchodzi z TVP. Takimi słowami pożegnał się z widzami
Odkąd Maciej Kurzajewski stracił posadę jednego z prowadzących "Pytania na śniadanie", wielu widzów spodziewało się, że jego dni w TVP są policzone. Ostatecznie przygoda dziennikarza z publicznym nadawcą potrwała kilka miesięcy dłużej, bo do zakończenia pracy przy Euro 2024. Nieoficjalnie wiadomo, że ma przejść do konkurencyjnej stacji. więcej
|
Telewizja Polska zawiadamia prokuraturę. Spółka mogła stracić 7 mln zł
Telewizja Polska złożyła do prokuratury zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa w związku z wykrytymi nieprawidłowościami z lat 2018-2023. Z komunikatu nadawcy wynika, że spółka mogła zostać narażona na stratę około 7 milionów złotych. Polska Agencja Prasowa potwierdziła, że chodzi o TV Biełsat. więcej
|
To koniec marzeń o połączeniu Maxa z popularnym serwisem streamingowym? Paramount ma nowego właściciela
Dobiegł końca trwający długimi miesiącami festiwal dotyczący przejęcia i fuzji z Paramount Global. Na liście nie brakowało kandydatów, ale od początku najpoważniejszym było Skydance Media. Aż do chwili, gdy w czerwcu zarządzające Paramountem National Amusements nie wycofało się nagle z niemal gotowej umowy. Jaki los ostatecznie czeka jedną z najstarszych hollywoodzkich wytwórni? więcej
|
Zakończyła się zbiórka pieniędzy dla Pereiry. Wsparło go 40 osób
Samuel Pereira w kwietniu bieżącego roku założył zbiórkę pieniędzy, dzięki którym opłacić koszty procesu wytoczonego mu i pozostałym szefom Telewizyjnej Agencji Informacyjnej przez TVP. Akcja dobiegła końca na początku lipca. Udało się zebrać zaledwie 16 proc. z oczekiwanej kwoty. więcej
|
TVP zmienia nazwę programu informacyjnego. Poprzednia funkcjonowała 19 lat
Od poniedziałku na antenie TVP3 Olsztyn ruszy nowy serwis informacyjny ,,Głos Regionu", który zastąpi istniejące od 19 lat "Informacje". Ponadto audycja publicystyczna ,,Opinie" zmieni się w ,,Głos Dnia". więcej
|
Marcin Boroszko dyrektorem w BBC Studios
BBC Studios wzmacnia zespół w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Marcin Boroszko objął właśnie nowo utworzone stanowisko dyrektora ds. sprzedaży reklam. Będzie odpowiedzialny za opracowywanie i wdrażanie innowacyjnych strategii sprzedaży reklam oraz identyfikowanie nowych możliwości biznesowych na wielu platformach. więcej
|
Amazon zapowiada nowy serial kryminalny. To adaptacja bestsellerowego cyklu z Alexem Crossem
Sukcesy takich seriali jak "Jack Ryan" i "Reacher" wyraźnie rozochociły Amazona. Firma zapowiedziała właśnie kolejną adaptację popularnego powieściowego cyklu. "Cross" zadebiutuje na Prime Video tej jesieni. więcej
|
Bank Pekao S.A. partnerem Wielkiej Wyprawy Maluchów dla Dzieci W piątek, 5 lipca rozpoczęła się tegoroczna odsłona Wielkiej Wyprawy Maluchów dla Dzieci. Jednym z partnerów wydarzenia jest Bank Pekao S.A. materiał reklamowywięcej |
|
|
|
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sigma Bis urosła o połowę. Co z zyskiem?
Agencja mediowa Sigma Bis w ub.r. zwiększyła przychody o 51,3 proc. do 528,85 mln zł, a jej zysk netto sięgnął 12,44 mln zł. więcej
|
Agencja reklamująca SKOK-i pod kreską. Jest mniej warta
W ub.r. agencja Apella, obsługująca m.in. SKOK-i i Kasę Stefczyka, zwiększyła przychody o 30 proc. do 26,3 mln zł. Natomiast jej rentowność netto poszła w dół do 6,1 mln zł straty, bo firma obniżyła swoją wartość w bilansie o 8,1 mln zł. więcej
|
Nie będzie ,,epickiego flipa" na apartamencie w Złotej 44. Znany inwestor zwraca pieniądze
Rafał Zaorski, znany inwestor na rynkach kapitałowych, ogłosił koniec swojego projektu ,,epicki flip", w ramach którego zamierzał sprzedać 20 tys. osobom udziały w swoim luksusowym apartamencie w centrum Warszawy. Protestowała przeciw temu m.in. wspólnota mieszkaniowa. więcej
|
Marcin Boroszko dyrektorem w BBC Studios
BBC Studios wzmacnia zespół w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Marcin Boroszko objął właśnie nowo utworzone stanowisko dyrektora ds. sprzedaży reklam. Będzie odpowiedzialny za opracowywanie i wdrażanie innowacyjnych strategii sprzedaży reklam oraz identyfikowanie nowych możliwości biznesowych na wielu platformach. więcej
|
Małgorzata Szumowska i Michał Englert twórcami spotu BMW i7
Duet artystyczny - reżyserka Małgorzata Szumowska i operator Michał Englert stworzył najnowszy spot dla modelu BMW i7 M70 xDrive. Przed kamerą, w towarzystwie Małgorzaty Szumowskiej, wystąpił śpiewak operowy Jakub Józef Orliński, który użyczył także swojego głosu. więcej
|
Na stacjach Shell będą nośniki reklamowe Clear Channel Polska
Firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland nawiązała pięcioletnią współpracę z firmą Shell. W ramach tej współpracy, na stacjach paliw Shell w ośmiu największych polskich miastach zostaną zainstalowane nowoczesne nośniki digital. więcej
|
Eliza Bujnowska: z CCC do dentsu Polska
Do dentsu Polska dołączyła Eliza Bujnowska i objęła stanowisko analytics & data science director. Ostatnio związana była z firmą CCC. więcej
|
,,W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!" - zachęca Janusz Chabior
Wystartował edukacyjny projekt realizowany przez New Age Media dla marki Motorola w kinach sieci Cinema City. W ramach projektu aktor Janusz Chabior, namawia widzów, aby podczas seansu skupili się na doświadczaniu kinowych wrażeń, a nie rozpraszali siebie i innych korzystaniem ze smartfonów. więcej
|
Sushi4You klientem They.pl
Do grona klientów agencji They.pl dołączyła marka Sushi4You. Agencja odpowiada za strategię i kreację. więcej
|
Kamila Fenik wzmacnia zespół Ancymony
Do zespołu agencji Ancymony dołączyła Kamila Fenik obejmując stanowisko senior media plannerki. więcej
|
O roli magnezu w życiu rodziny w nowej reklamie Magne B6 Forte
Firma Sanofi, we współpracy z agencją FCB Health Spark, wystartowała z kampanią ,,Miej na to Magne B6 Forte" łączącą kreatywność z edukacją zdrowotną. więcej
|
Były zarządzający Freundschaft w XTB
Piotr Hassine, do niedawna dyrektor zarządzający agencją Freundschaft rozpoczął pracę w firmie XTB. więcej
|
Wunderkamera i Kierunek Kreatywny pracują dla Ciarko Design
Właśnie ruszyła poprzedzona teaserem kampania Ciarko Design reklamująca nową kategorię produktową w portfolio producenta - flow-in, czyli płyty indukcyjne zintegrowane z okapem. Przygotowały ją wspólnie agencja Kierunek Kreatywny i Wunderkamera. więcej
|
One House z obsługą marek Alpecin i Plantur 39
Agencja One House rozpoczęła współpracę z Dr Wolff Group, producentem farmaceutyków i kosmetyków w Niemczech. więcej
|
Evelina Zimonina w zespole agencji mediowej Mediahub
Do zespołu agencji mediowej Mediahub dołączyła Evelina Zimonina, obejmując stanowisko senior communication accounta. więcej
|
W WP Ads można rezerwować konkretne placementy reklamowe WP Ads, self-service Wirtualnej Polski, został wzbogacony o funkcję, dzięki której klienci mogą emitować swoje reklamy w modelu Flat Fee, czyli rezerwować konkretne placementy reklamowe. materiał reklamowywięcej |
|
|
Wydawcy w Senacie rozmawiali o prawie autorskim. ,,Możemy to załatwić tu i teraz"
Wydawcy cyfrowi i prasowi w dalszym ciągu walczą o poprawki do prawa autorskiego, wzmacniającego ich pozycję w negocjacjach z big techami. W tym celu spotkali się w poniedziałek w Senacie z wicemarszałkinią Magdaleną Biejat z Lewicy. - Nie ma sensu czekać na następny proces legislacyjny. Możemy to załatwić tu i teraz - powiedziała po spotkaniu polityczka. więcej
|
W Grupie Infor powstał związek zawodowy
Pracownicy spółki Infor PL, m.in. wydawcy ,,Dziennika Gazety Prawnej" i serwisu Dziennik.pl, założyli związek zawodowy - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtulanemedia.pl. Związkowcy chcą, by pracownicy mieli udział w dyskusji o sytuacji spółki i jej przyszłości. więcej
|
O blisko połowę spadły wpływy z reklam ,,Gazety Polskiej Codziennie", a ,,Super Expressu" - niemal o 40 proc
Po pięciu miesiącach br. wpływy reklamowe dzienników zmalały o niemal jedną czwartą. Najwięcej straciła "Gazeta Polska Codziennie" - blisko połowę wpływów, zaś "Super Express" zmniejszył je o blisko 40 proc. więcej
|
Były gwiazdor TVN-u odchodzi z Meloradio. "Strony zdecydowały wspólnie"
Ostatni rok był bardzo burzliwy dla Andrzeja Sołtysika. Znany prezenter najpierw stracił posadę jednego z prowadzących "Dzień Dobry TVN", by następnie podjąć współpracę zarówno z Iberionem, jak i TVP. W życiu zawodowym dziennikarza dojdzie do kolejnego przetasowania, gdyż odchodzi z Meloradia. więcej
|
,,Nasz Dziennik" dalej pod kreską, chociaż zwiększa przychody
Spółka Spes, wydająca m.in. ,,Nasz Dziennik", w ub.r. zmniejszyła nieco koszty operacyjne, ale dalej były one wyższe od przychodów, które wzrosły o 4,2 proc. Strata netto firmy zmalała z 542 do 312 tys. zł. więcej
|
Awans w serwisie Wizaz.pl. Odeszła Agnieszka Rowicka
Marta Średnicka, dotąd główny wydawczyni serwisu Wizaz.pl, obejmie nowo utworzone stanowisko publisher team leader - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Przejmie m.in. obowiązki Agnieszki Rowickiej, która odeszła z Burdy. więcej
|
Posłanka Razem o proteście mediów: nie możemy dawać się naciskom big techów
Ważą się losy ostatecznego kształtu nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Jak mówi portalowi Wirtualnemedia.pl posłanka Daria Gosek-Popiołek z Lewicy Razem, dzięki protestowi mediów wydawcy zostali usłyszani przez parlamentarzystów. - W mojej ocenie wiele może się jeszcze zdarzyć - mówi o szansach przyjęcia w Senacie poprawek Lewicy posłanka partii Razem. więcej
|
Zakończyła się zbiórka pieniędzy dla Pereiry. Wsparło go 40 osób
Samuel Pereira w kwietniu bieżącego roku założył zbiórkę pieniędzy, dzięki którym opłacić koszty procesu wytoczonego mu i pozostałym szefom Telewizyjnej Agencji Informacyjnej przez TVP. Akcja dobiegła końca na początku lipca. Udało się zebrać zaledwie 16 proc. z oczekiwanej kwoty. więcej
|
,,Do Rzeczy" przeprasza Tomasza Piątka za nieprawdę w rubryce Gmyza i Goćka
W nowym numerze ,,Do Rzeczy" (PMPG Polskie Media) wydawca i redakcja tygodnika przepraszają Tomasza Piątka za nieprawdziwą informację o nim podaną w rubryce prowadzonej przez Cezarego Gmyza i Piotra Goćka. Chodziło o rzekomą współpracę Piątka z MSZ. więcej
|
Nowy magazyn z logo ,,Newsweeka" na polskim rynku
Na rynku zadebiutował ,,Newsweek Magazyn Kryminalny", wydany przez Ringier Axel Springer Polska. Nowy tytuł można kupić wraz z poniedziałkowym wydaniem tygodnika ,,Newsweek" oraz w osobnej sprzedaży. Pismo skupia się na historiach kryminalnych z Polski, opisuje też historie ze świata. więcej
|
Nowy publicysta ,,Sieci" także w Telewizji wPolsce
Do prowadzących pasma publicystyczne w Telewizji wPolsce (Fratria) dołączył Piotr Gursztyn, od niedawna związany z tygodnikiem ,,Sieci" i portalem wPolityce. więcej
|
|
|
Wydawcy w Senacie rozmawiali o prawie autorskim. ,,Możemy to załatwić tu i teraz"
Wydawcy cyfrowi i prasowi w dalszym ciągu walczą o poprawki do prawa autorskiego, wzmacniającego ich pozycję w negocjacjach z big techami. W tym celu spotkali się w poniedziałek w Senacie z wicemarszałkinią Magdaleną Biejat z Lewicy. - Nie ma sensu czekać na następny proces legislacyjny. Możemy to załatwić tu i teraz - powiedziała po spotkaniu polityczka. więcej
|
Spór znanego youtubera z TVP. ,,Zrobiono tak specjalnie"
Tomasz Czukiewski poinformował, że Telewizja Polska wymogła na YouTube usunięcie z jego kanału Ciekawe Historie filmu ,,Jarocin 84 - 24". - Twierdząc fałszywie, że całość jest nielegalną kopią - wskazuje youtuber. Mamy komentarz TVP w tej sprawie. więcej
|
Agata Passent w nowej roli
Agata Passent zaczęła pisać felietony dla portalu Gazeta Woli (PKM Żoli Media). Jej artykuły publikowane są w ramach kampanii ,,Odpocznij na Mazowszu". więcej
|
Awans w serwisie Wizaz.pl. Odeszła Agnieszka Rowicka
Marta Średnicka, dotąd główny wydawczyni serwisu Wizaz.pl, obejmie nowo utworzone stanowisko publisher team leader - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Przejmie m.in. obowiązki Agnieszki Rowickiej, która odeszła z Burdy. więcej
|
Posłanka Razem o proteście mediów: nie możemy dawać się naciskom big techów
Ważą się losy ostatecznego kształtu nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Jak mówi portalowi Wirtualnemedia.pl posłanka Daria Gosek-Popiołek z Lewicy Razem, dzięki protestowi mediów wydawcy zostali usłyszani przez parlamentarzystów. - W mojej ocenie wiele może się jeszcze zdarzyć - mówi o szansach przyjęcia w Senacie poprawek Lewicy posłanka partii Razem. więcej
|
Krzysztof Ziemiec zaczął zbiórkę od internautów
Na platformie Patronite Krzysztof Ziemiec rozpoczął zbiórkę na działalność swojego kanału youtube'owego Otwarta Konserwa. więcej
|
Lider Lewicy zaskoczył słowami o pieniądzach od Google'a i Mety. "Nie mają nic przeciwko temu"
Minister Cyfryzacji Krzysztof Gawkowski spotkał się w USA z przedstawicielami amerykańskiej branży cyfrowej. Jak zaznaczył w poniedziałek: "Big Techy nie mają nic przeciwko temu, by dzielić się pieniędzmi z mediami". Lider Lewicy dodał, że ich zdaniem uregulowanie tej kwestii należy do państwa. więcej
|
Snapchat wprowadza do oferty reklamowej filtry AR
Snap Inc i Aleph - wyłączny partner reklamowy platformy Snapchat w Polsce - wprowadzają na naszym rynku nowość dla reklamodawców: filtry AR. więcej
|
CEO Mobile Vikings: Siłę naszej marki tworzy sieć zadowolonych Vikingów - Budujemy sieć lojalnych i zaangażowanych w markę osób. A że to dobry kierunek - potwierdza fakt, że od 43 kwartałów odnotowujemy stały wzrost - mówi Frank Bekkers, CEO Mobile Vikings - Patrzymy na rozwój biznesu długoterminowo - nasz horyzont to co najmniej kolejne 10 lat. Skupiamy się na wzroście wraz z lojalnymi i zadowolonymi użytkownikami. materiał reklamowywięcej |
|
|