10 trendów na 2012 rok według agencji JWT
Agencja JWT opublikowała siódme wydanie raportu omawiającego najważniejsze trendy, które mają szansę wpłynąć na opinie i zachowania konsumentów w nadchodzącym roku.
Według JWT, w kontekście niepewności gospodarczej na ważności zyskają te trendy, w centrum których znajduje się idea odpowiedzialności społecznej i nowe technologie.
Zgodnie z przewidywaniami, gospodarka zmusi marki do tworzenia produktów zaspakajających potrzeby konsumentów wrażliwych na cenę. Jednocześnie nadchodzące czasy obudzą w ludziach ducha przedsiębiorczości, na czele z tzw. "Straconym Pokoleniem" (Lost Generation) - młodych ludzi gotowych do podjęcia wyzwań zawodowych na własną rękę.
Inne kluczowe trendy omawiane w raporcie to:
Żywność jako nowy eko-problem (Food as the New Eco-Issue): Konsumenci będą mieli coraz większy wpływ na to, jaka żywność będzie produkowana i sprzedawana, głównie za sprawą wzrastającej świadomości ekologicznej i ekonomicznej. W związku z tym, że coraz więcej regionów na świecie cierpi na braki żywności, lub/i ich wzrastające ceny, niezwykle istotne, oprócz uwarunkowań ekologicznych, stanie się zastosowanie mądrych rozwiązań w kwestii dostępności żywności.
Przypadkowość zaprojektowana na nowo (Reengineering Randomness): Nasze światy stają się coraz bardziej zindywidualizowane i hermetyczne, poszukujemy niszowości lub jesteśmy w niej definiowani. Uważniej selekcjonujemy i chcemy się wyróżniać, więc istotne stanie się poszukiwanie inspiracji na nowo, dostęp do różnorodności opinii, przypadkowości, szerszej perspektywy zjawisk.
Opcjonalne małżeństwo (Optional Marriage): Coraz więcej kobiet wybiera model, który nie łączy zakładania rodziny z małżeństwem. To trend popularny w krajach Zachodu i coraz silniej zaznaczający się na Wschodzie. Współczesna definicja małżeństwa to dzisiaj gospodarstwa jednoosobowe, wolne związki i matki samotnie wychowujące dzieci.
„W naszym corocznym raporcie dotyczącym trendów, systematyzujemy i interpretujemy to, co nas otacza, by inspirować pomysły tworzone wokół marek, kategorii czy przekonań konsumenckich. Pomagamy zidentyfikować pojawiające się możliwości, by móc znaleźć dla nich zastosowanie w komunikacji marketingowej. Trendy są tak złożone, jak każdy inny ludzki fenomen. Ich definicja jest niedookreślona, a raz zauważone, mogą być swobodnie kształtowane.” - powiedziała Anna Mack, dyrektor działu badań nad trendami w agencji JWT.
Raport JWT "10 trendów, które wpłyną na nasz świat w 2012 roku" to rezultat badań ilościowych i jakościowych prowadzonych przez cały rok. Wkład w jego powstanie miało ponad 70 planerów w prawie 30 krajach. Przeprowadzono także wywiady z ekspertami, trendsetterami z różnych sektorów, m.in. technologii, rynku dóbr luksusowych czy też kręgów akademickich.
Dołącz do dyskusji: 10 trendów na 2012 rok według agencji JWT
1. NAVIGATING THE NEW NORMAL - Od kiedy ta prawidłowość jest na radarze? od kiedy tryumfy święcą Walmart, Aldi, Biedronka? 20 lat?
2. LIVE A LITTLE - Zasada stara jak cała gospodarka kapitalistyczna
3. GENERATION GO! - WTF? powiedzcie to pozbawionym złudzeń młodym na umowach śmieciowych tkwiących w maraźmie, bez inwencji i kapitału
4. THE RISE OF SHARED VALUE - kolejna mega bzdura, kroporacje działają pod coraz większą presją globalnej konkurencji i jedynym wyrazem 'shared value' jest zatrudnianie specjalistów od CSR.
6. MARRIAGE OPTIONAL - a to co? czyżbyśmy mieli rok 1969 i kończył się imperatyw hajtania? Hellouuu, jest 2012, to jest standard, nie trend ciule z JWT
7. DOGS BOLLOCKS
ITD, już nawet nie chce mi się komentować reszty, rozpacz.