180heartbeats + Jung v Matt i VMLY&R Poland w czołówce najbardziej kreatywnych agencji na świecie (raport Cannes Lions)
VMLY&R Poland zajęła dziesiąte miejsce w rankingu najbardziej kreatywnych agencji reklamowych w Europie i dwudzieste miejsce wśród agencji z całego świata, natomiast 180heartbeats + Jung v Matt znalazła się na dziesiątym miejscu wśród agencji niesieciowych - wynika z raportu "Cannes Lions: Global Creativity Report". Polska uplasowała się na 15. pozycji wśród najbardziej kreatywnych rynków reklamowych.
VMLY&R Poland wyróżniono w regionalnym zestawieniu najbardziej kreatywnych agencji w Europie (miejsce 10.) i na świecie - 20 miejsce. Ewelina Wojtyczka i Paweł Szczygieł z VMLY&R Poland znaleźli się na liście 10 najlepszych dyrektorów artystycznych na świecie.
W rankingu najbardziej kreatywnych agencji niezależnych 10. miejsce zajęła 180heartbeats + Jung v Matt. W tej kategorii złoto zdobył oddział Wieden+Kennedy z Portland w USA.
Agencją roku została Wieden + Kennedy Portland, która wyprzedziła nowojorski oddział McCanni Droga5. W Europie najbardziej kreatywną agencją została AMVBBDO z Londynu.
Czołówkę najlepszych sieci reklamowych na świecie tworzą McCann Worldgroup, DDB Worldwide oraz FCB.
Pierwszą trójkę najlepszych na świecie agencji mediowych tworzą Mindshare, Starcom i MediaCom. Najlepszym holdingiem reklamowym obwołano Omnicom, który wyprzedził Interpublic Group, WPP, Publicis i Dentsu.
- Nasz raport stanowi globalny punkt odniesienia dla kreatywności i efektywności w branży komunikacji marketingowej. Dodatkowo, opracowanie dostarczone przez naszego partnera - WARC - obok bogatych danych historycznych i rankingów, zawiera dogłębną analizę trendów i zagadnień, które pojawiały się w pokojach jurorów na tegorocznym festiwalu w Cannes. "Global Creativity Report" to niezbędne źródło wiedzy dla społeczności kreatywnej i marketingowej, będące narzędziem dla każdego, kto chce zdobyć przewagę konkurencyjną, uwalniając potencjał twórczy - komentuje Simon Cook, managing director Cannes Lions.
Coroczny ranking "Global Creativity Report" powstaje na podstawie liczby zdobytych nagród i nominacji podczas organizowanego w czerwcu festiwalu reklamowego w Cannes. Raport zawiera zestawienie w podziale na kategorie, nagrody, marki, grupy i agencje reklamowe, firmy produkcyjne, regiony, kraje i miasta, ale także prezentuje rankingi dyrektorów kreatywnych czy copywriterów. Raport został rozszerzony w tym roku o część opracowaną przez międzynarodową firmę badawczą i marketingową WARC.
Dołącz do dyskusji: 180heartbeats + Jung v Matt i VMLY&R Poland w czołówce najbardziej kreatywnych agencji na świecie (raport Cannes Lions)