76 proc. Polaków nie chce płacić abonamentu
Dwie trzecie Polaków (66 proc.) nie ufa mediom publicznym, a jeszcze więcej (72 proc.) twierdzi, że nie są niezależne - wynika z badania „Media publiczne w oczach Polaków" przeprowadzonego przez Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych.
Tylko 45 proc. odpowiedziało pozytywnie na pytanie: „czy media publiczne są potrzebne", więcej - 48 proc. - stwierdziło, że nie. 7 proc. nie miało zdania.
68 proc. ankietowanych nie jest zadowolonych z programu oferowanego im przez media publiczne. 27 proc. akceptuje ofertę programową. 74 proc. uznaje działalność mediów publicznych za nieważną, a „80 proc. jest przekonanych, że oferta programowa mediów publicznych nie jest atrakcyjniejsza od mediów komercyjnych”.
64 proc. opowiada się za finansowaniem mediów publicznych z reklam (przeciwko temu pomysłowi jest 33 proc.). Aż 76 proc. nie chce płacić abonamentu, a 86 proc. same zasady płatności abonamentu ocenia jako nieuczciwe. Jedna trzecia przyznała się do płacenia abonament.
Badanie zostało przeprowadzone 21 października 2012 r. przez Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych, na zlecenie TOK FM, na próbie 860 dorosłych osób.
Dołącz do dyskusji: 76 proc. Polaków nie chce płacić abonamentu