Kraków promowany ogólnopolską kampanią
Urząd Miasta Krakowa we współpracy z Małopolską Organizacją Turystyczną rozpoczęli ogólnopolską kampanię turystyczną pod hasłem "A Ty? Co widzisz w Krakowie?". Działania te potrwają do września br.
Nowa ogólnopolska kampania Krakowa ma zapraszać do odkrywania królewskiego miasta na nowo. W tym roku stolica Małopolski promuje swoje walory turystyczne pod hasłem „A Ty? Co widzisz w Krakowie?”.
Akcja ruszyła 1 czerwca, a jej graficzny motyw przewodni to oko smoka wawelskiego z wymiennymi obrazkami. Skojarzyć je można m.in. z projektorem, do którego każdy wkłada własne slajdy.
- Bo tym jest właśnie Kraków - niepoliczalną sumą spojrzeń. Turystyczna oferta Krakowa jest tak różnorodna zarówno dzięki bogactwu historii i kultury, ale też dzięki niezwykłym miejscom, w których można wypocząć - mówi prezydent Krakowa Jacek Majchrowski. – Myślę, że pytaniem „A Ty? Co widzisz w Krakowie?”, które jest hasłem naszej tegorocznej kampanii ogólnopolskiej, zachęcimy turystów od odkrywania „swojego” Krakowa. I jestem przekonany, że nie będzie dwóch takich samych odpowiedzi, ponieważ dla jednych jest to miasto gromadzące największe nasze narodowe skarby, dla innych arena wielkich wydarzeń kulturalnych i sportowych, a jeszcze dla kogoś innego miejsce wypoczynku w gronie najbliższych czy przyjaciół. Jestem przekonany, że w Krakowie każdy znajdzie to, czego potrzebuje, by zregenerować siły po ostatnich trudnych miesiącach.
O krakowskich atrakcjach tego sezonu opowiadać będą wszystkie miejskie media oraz dwa spoty reklamowe, emitowane m.in. w pociągach Pendolino i na dworcach kolejowych. Reklamówki zobaczą też widzowie kina plenerowego, które w wakacje odwiedzi 27 miejscowości w północnej i centralnej części kraju. Miasto będzie promowane przez dwie lokomotywy PKP Intercity –„krakowskie” składy pasażerskie wyjadą w czerwcu i lipcu na kilkanaście krajowych tras.
Kraków promowany będzie też na antenach radia RMF FM i Złotych Przebojów – przy okazji audycji i konkursów. Kampania obejmie również TVN, „Gazetę Wyborczą ” i prasę kobiecą.
Duży nacisk położono także na komunikację online - na stronach Interii ukaże się cykl artykułów, a "National Geographic Traveler" przeprowadzi rozmowy m.in. z fotografami i podróżnikami. Wsparciem kampanii będą aktywności w social mediach, na Facebooku i Instagramie, współpraca z influencerami oraz posty 3D.
Planowane są również podcasty o głośnych kryminalnych sprawach, którymi krakowanie żyli na przełomie XIX i XX wieku.
Krakowska kampania turystyczna trwa do końca września. Podobnie jak w ubiegłym roku każdy, kto przyjedzie do stolicy Małopolski na minimum jedną noc i zatrzyma się w jednym z krakowskich obiektów będących partnerem miejskiego programu #zwiedzajKrakow, otrzyma kartę turystyczną dającą 20 proc. rabatu w restauracjach, hotelach, galeriach, muzeach i innych podmiotach, które przystąpiły do akcji.
Dołącz do dyskusji: Kraków promowany ogólnopolską kampanią