„ABC” reklamuje się hasłem „Uważaj na podróbki”. „Nie chodzi o ‘Od A do Z’”
W środę w sprzedaży pojawiło się drugie wydanie tygodnika „ABC” (Fratria), którego sprzedaż wspiera kampania w radiu z hasłem „Uważaj na podróbki”. - To wskazanie, że pismo jest jedno - tłumaczy Fratria. - „ABC” jest podróbką „Bild am Sonntang” - odpowiada Ringier Axel Springer Polska.
- Wskazujemy, że na rynku pojawił się taki tytuł jak „ABC”, który był naszym pomysłem, bo nikt tygodnika tabloidowego do tej pory nie wydawał. Jest to wskazanie, że „ABC” jest jedno - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Tomasz Przybek, prezes Fratrii.
Przybek zaprzecza, że hasło „Uważaj na podróbki” dotyczy pisma „Od A do Z”, wydawanego przez Ringier Axel Springer Polska, które nieoczekiwanie zadebiutowało na rynku w tym samym dniu co „ABC” (więcej o tym). - Od tamtego pisma różnimy się dość mocno, ale merytorycznie. To drugorzędna sprawa, którego tytułu dotyczy hasło w kampanii - dodaje.
Inaczej sprawę widzi RASP. - Hasło „Uważaj na podróbki” w kontekście tygodnika „ABC” kojarzy się z jednym - „ABC” jest podróbką „Bild am Sonntang”. To chyba pierwszy przypadek kampanii promocyjnej, w której podkreśla się fakt kopiowania innego znanego i uznanego produktu. Odważny pomysł - mówi nam Anna Marucha, rzecznik prasowa Ringier Axel Spinger Polska.
Marucha przywołuje podobieństwo layoutu nowego tygodnika Fratrii do wydawanego w Niemczech przez Axel Springer niedzielnego wydania „Bilda”, czyli „Bild am Sonntag” (więcej na ten temat).
Kampanię reklamową „ABC” zaplanowała i realizuje spółka Apella. Fratria na razie nie podjęła decyzji, czy w kolejnych odsłonach akcji reklamowych będzie posługiwać się wykorzystanym hasłem.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
„ABC” zadebiutował 22 kwietnia br. Pismo składa się z głównego grzbietu, poświęconego materiałom o polityce, sprawach społecznych, show-biznesie, „Magazynu ABC” z obszerniejszymi tekstami na tematy ostatnich tygodni oraz dodatku „Look” z materiałami o gwiazdach i programem TV (dowiedz się więcej).
Dołącz do dyskusji: „ABC” reklamuje się hasłem „Uważaj na podróbki”. „Nie chodzi o ‘Od A do Z’”