Action rozważa połączenie swoich przedsięwzięć e-commerce
Action może połączyć spółki a.pl i Gram.pl, wynika z wypowiedzi prezesa Piotra Bielińskiego dla agencji ISB. Wcześniej Action rozważał włączenie a.pl bezpośrednio w strukturę spółki-matki.
"Rozważamy połączenie a.pl i Gram.pl w jedną spółkę" - powiedział ISB Bieliński. Dodał, że taka spółka, dzięki wysokim synergiom kosztowym, praktycznie od startu może być rentowna. Zaznaczył jednak, że decyzja w tej sprawie jeszcze nie jest ostateczna.
A.pl w 100% należy do Action, podczas gdy 20-proc. udziałowcem Gram.pl jest CD Projekt, który nie jest zainteresowany sprzedażą swojego udziału. Tymczasem Action może kupić pozostałe 5% akcji spółki, będzie to jednak mała transakcja rzędu 25 tys. zł.
"Ewentualne synergie między a.pl a gram.pl byłyby bardzo duże" - powiedział Bieliński. Oszczędności mogą wynikać m.in. z tego, że obie spółki zatrudniają podobnych specjalistów i wykorzystują te same platformy e-commerce.
Obie spółki generują łączne przychody rzędu ponad 1 mln zł i notują dynamiczne wzrosty. W okresie sierpień-październik a.pl zanotował wzrost zamówień o 100% kw/kw, a liczba klientów wzrosła o 100% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.
"Zależy nam na kontynuowaniu takiego wzrostu" - powiedział Bieliński. Spółka systematycznie wprowadza nowe projekty, produkty i linie produktowe (ostatnio gotowe posiłki, diety i kosze prezentowe). Spółka pracuje nad projektem kolejnej witryny internetowej, za pośrednictwem której będzie możliwa wysyłka zakupionego przez klienta towaru w dowolny punkt na terenie całej Polski.
Delikatesy A.pl specjalizują się głównie w internetowej sprzedaży produktów spożywczych. Gram.pl zajmuje się sprzedażą gier komputerowych. Action objął pakiet akcji tej spółki w maju tego roku. W okresie sierpień-październik Gram.pl rozpoczął dystrybucję towarów z magazynów Action, rozpoczął też dystrybucję gier konsolowych we współpracy bezpośredniej z Microsoft Polska i Sony Computer Entertainment Polska.
Action rozpoczął testy usługi, w której klient Gram.pl po dokonaniu zakupu będzie mógł nawet w ciągu godziny odebrać zakupiony produkt w jednym z salonów Sferis.
Action obserwuje rynek i rozgląda się za możliwościami sprzedaży produktów z innych branż, do obsługi której potrzebna jest rozbudowana logistyka.
Obecnie spółka zrównuje swój rok obrotowy z kalendarzowym. W związku z tym jego rok finansowy (rozpoczęty w sierpniu zeszłego roku) będzie miał 17 miesięcy. Spółka podała wyniki za V kwartał swojego roku 2008/09 (sierpień-październik). W tym okresie grupa osiągnęła zysk netto na poziomie 8,38 mln zł wobec 18,42 mln zł skonsolidowanej straty w okresie sierpień-październik 2008 r. (czyli w I kwartale obecnego roku obrachunkowego). Przychody wyniosły odpowiednio 495,54 mln zł wobec 608,41 mln zł.
Bieliński powtórzył, że Action może przeznaczyć na dywidendę ponad 20% swojego zysku za rok obrotowy 2008/09.
"Decyzję o podziale zysku za rok obrotowy 2008/09 spółka podejmie na początku stycznia. Zarząd spółki będzie rekomendował wypłatę dywidendy oraz ustalenie jej wysokości na poziomie wyższym niż 20% zysku" - powiedział Bieliński. Spółka już wcześniej, w raportach, sygnalizowała zamiar wypłaty dywidendy.
W trakcie III kw. (luty-kwiecień) spółka wypłaciła akcjonariuszom dywidendę z zysku za poprzedni rok obrotowy. Walne zgromadzenie Action przeznaczyło na ten cel 23,68 mln zł z jednostkowego zysku spółki, który wyniósł 39,72 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Action rozważa połączenie swoich przedsięwzięć e-commerce