SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Adam Sawicki: Netia pracuje nad nową strategią. Chcemy zaskoczyć rynek nową ofertą

W ostatnim kwartale Netia pokaże inwestorom nową strategię do 2025 r. Zarząd podkreśla, że spółka mocno postawi na segment zarówno klientów biznesowych, jak i indywidualnych. Zapowiada również więcej nowości w ofercie. Netia nie spodziewa się możliwości przejęć w najbliższym czasie, będzie jednak analizować wszystkie pojawiające się na rynku okazje.

Adam Sawicki Adam Sawicki

Na początku IV kwartału br. telekomunikacyjna grupa ma przedstawić nową, długookresową strategię do roku 2025. Według prezesa Netii spółka ma stabilną sytuację finansową i bardzo niskie zadłużenie, stąd nie widać dużych zagrożeń na horyzoncie.

– Idziemy dalej z podziałem, który zaczął mój poprzednik, na segment B2B [business-to-business, usługi dla innych firm] oraz B2C [business-to-consumer, usługi dla odbiorcy detalicznego]. Ta specjalizacja będzie jeszcze większa, jeszcze bardziej będziemy dostosowywać produkty pod każdy z tych działów, tak aby móc lepiej sprostać wyzwaniom, które rynek przed nami stawia. Obydwa działy są dla nas kluczowe – podkreśla Adam Sawicki, prezes Netii.

Nowa strategia nie będzie rewolucyjna, ale Netia będzie chciała zaskoczyć rynek kolejnymi nowymi produktami – zapowiada Sawicki. W ostatnich tygodniach już wprowadziła dwa nowe rozwiązania. Pod koniec lipca w ofercie spółki pojawiła się usługa Dropss oferująca internet do 20 Mbps na kablach Orange. Klientów ma zachęcić to, że nie trzeba płacić abonamentu telefonicznego oraz opłaty za utrzymanie łącza. Kilka dni temu Netia zaproponowała mieszkańcom Warszawy i Krakowa usługę GigaKablówki na sieci dawnego operatora Aster. To oferta szybkiego internetu (do 300 Mbps), również z pakietami TV.

Telekomunikacyjna spółka obniżyła prognozę przychodów na 2014 r. do 1,675 mld zł z 1,735 mld zł. Nakłady inwestycyjne mają wynieść 215 mln zł wobec 200 mln zł planowanych wcześniej. Netia także skorygowała w górę prognozowaną marżę EBITDA z 29,1 proc. do 30,1 proc.

– Wszystkie inicjatywy, które rozpoczęliśmy, m.in. większą sprzedaż na własne sieci, zmiany organizacyjne, sprawiają, że skorygowana EBITDA zostaje niezmieniona. Zwiększamy trochę wydatki inwestycyjne (CAPEX), bo widzimy możliwość większej sprzedaży, którą też pewnie będzie widać w drugiej połowie roku i na początku 2015, to efekty tych inwestycji – ocenia Adam Sawicki.

Korzystnie na wyniki w następnych kwartałach ma wpłynąć realizacja programu restrukturyzacji, którego efekty w 2015 r. szacuje się na 50 mln zł w skali roku.

Netia zakłada, że w 2014 r. utrzyma poziom dywidendy z roku ubiegłego, jeśli nie nastąpią duże inwestycje – informowała spółka podczas konferencji prasowej. Sawicki nie spodziewa się jednak możliwości akwizycji w najbliższym czasie.

– W tej chwili koncentrujemy się na zbudowaniu swojego własnego modelu. Jeżeli będą jakieś dobre okazje, oczywiście weźmiemy je pod uwagę. Natomiast nie podejmiemy na pewno żadnych nagłych decyzji – twierdzi prezes Netii.

Dołącz do dyskusji: Adam Sawicki: Netia pracuje nad nową strategią. Chcemy zaskoczyć rynek nową ofertą

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl