SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Publicis Poland mimo spadku wpływów o 6 proc. zwiększyła w ub.r. zysk o 55,9 proc.

Należąca do Grupy Publicis agencja reklamowa Publicis miała w ub.r. 38,95 mln zł przychodów, czyli 6 proc. mniej niż rok wcześniej. Mimo to udało się jej zwiększyć zysk netto o 55,9 proc., do 2,37 mln zł. Wzrost ten tłumaczy rosnącym wynagrodzeniom za świadczone przez nią usługi.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Przychody ze sprzedaży usług agencji Publicis spadły w 2017 roku do 38,95 mln zł z 41,42 mln zł rok wcześniej (o 6 proc.). Zarząd spółki tłumaczy to tym, że zmniejszyły się bezpośrednie wydatki reklamowe klientów na usługi zewnętrzne realizowane przez poddostawców Publicis i refakturowane klientom.

Mimo mniejszych wpływów sprzedażowych znacząco wzrósł zysk: ze sprzedaży o 82,1 proc. (z 1,06 mln zł do 1,93 mln zł), z działalności operacyjnej – z 1,18 mln zł do 1,94 mln zł. Zysk brutto wzrósł z 1,77 mln zł do 2,75 mln zł, a zysk netto – z 1,52 mln zł do 2,37 mln zł (wzrost o 55,9 proc.).

Wzrost zysku ze sprzedaży za 2017 rok względem roku 2016 był efektem wzrostu wynagrodzenia za usługi bezpośrednio świadczone przez Publicis. Poziomu tego wzrostu zarząd agencji jednak nie podaje.

Agencja zarobiła w ub.r. na usługach świadczonych na terenie Polski 33,84 mln zł (wobec 34,8 mln zł rok wcześniej), zaś na usługach eksportowych - 5,11 mln zł (wobec 6,62 mln zł rok wcześniej).

Władze spółki podkreślają w złożonym sprawozdaniu finansowym, że nadal w strukturze sprzedaży Publicis w ujęciu wartościowym dominowali w ub.r. klienci międzynarodowi . Do największych należeli w ub.r. Orange Polska, Renault, L'Oreal, Sanofi, Nestle

W ub.r. agencja powiększyła obsługę nowych marek funkcjonujących w ramach obsługi stałych klientów, w tym zlecenia eksportowe. Z końcem ub.r. spółka zakończyła współpracę z jednym z największych swoich klientów – Orange Polska - telekom wybrał do współpracy inną agencję należącą do Grupy Publicis – Leo Burnett. Zarząd agencji zapewnia, że nie wpłynęło to negatywnie na plany na rok bieżący z uwagi na pozyskanie nowych kontraktów reklamowych.

Spółce udało się zredukować koszty działalności o 8,3 proc., z 40,36 mln zł do 37,02 mln zł. Na usługi obce agencja wydała 21,04 mln zł (26,32 mln zł rok wcześniej), a na wynagrodzenia przeznaczyła 12,5 mln zł (10,69 mln zł rok wcześniej). Zatrudnienie wzrosło o 13 osób, z 81 do 94 pracowników.

Agencja Publicis funkcjonuje w ramach Grupy Publicis jako jedna z wiodących spółek specjalizująca się w strategicznych działaniach dla klientów. W ub.r. wzmacniano w dalszym ciągu współpracę spółek z grupy Publicis Communications. Pojawiły się synergie i nowe specjalizacje. Agencja częściowo powierzyła realizacje działań produkcyjnych innej spółce z Grupy. Wzmacnia natomiast działalność konsultacyjną i strategiczną, także w obszarze digital. Na przełomie roku agencji udało się pozyskać do współpracy PKN Orlen (gwarancja bankowa na rzecz tego klienta wynosi 1,2 mln zł).

Nowy biznes agencja zamierza zdobywać poprzez pozyskiwanie nowych klientów, wzmocnienie nowych obszarów usług oraz dalsze synergie między spółkami. Coraz większą rolę odgrywają zlecenia eksportowe dla kontrahentów z krajów o wyższych kosztach pracy. Na 2019 rok Publicis planuje zwiększyć zysk operacyjny o 10 proc.

Zarząd spółki podkreśla, że głównym czynnikiem ryzyka obniżenia przychodów może być niespodziewana utrata znaczących międzynarodowych klientów. „Stałe negocjowanie zakresu obsługi oraz negocjacje cenowe mogą również przyczynić się do spadku rentowności w branży reklamowej. Na rok bieżący przychody zabezpieczone są w 80 proc. umowami długoterminowymi. Spółka stara się nieustannie pozyskiwać nowych reklamodawców uczestnicząc w przetargach reklamowych zwłaszcza tych dotyczących kompleksowej obsługi. Ze względu na wysokie koszty uczestnictwa w przetargu agencja starannie analizuje szansę na wygraną i nie zawsze decyduje się na udział w postępowaniu” - napisano w sprawozdaniu.

W zarządzie Publicis zasiadają: Maciej Lissowski jako prezes oraz Patrick Dumouchel oraz Thomas Barbusse.

Dołącz do dyskusji: Publicis Poland mimo spadku wpływów o 6 proc. zwiększyła w ub.r. zysk o 55,9 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl