Agora zmienia zakres umowy z Publicitas
Biuro Reklamy 'Gazety Wyborczej' zacieśnia współpracę z Publicitas Promotion Network.
Biuro Reklamy „Gazety Wyborczej” (Agora) podpisało 1 marca 2006 r. umowę o współpracy z Publicitas Promotion Network – jednym z największych na świecie brokerów sprzedaży reklam. Od 1 kwietnia 2006 r. Agora będzie sprzedawała powierzchnię reklamową w „Gazecie Wyborczej” na wybranych rynkach międzynarodowych z wyłącznym pośrednictwem Publicitas. Jednocześnie Publicitas będzie proponowało klientom zainteresowanym reklamą w polskiej prasie powierzchnię reklamową w „Gazecie Wyborczej”.
Współpraca Agory z Publicitas dotyczy „Gazety Wyborczej” i obejmuje wszystkie dodatki i typy ogłoszeń w „Gazecie Wyborczej”. Wyłączność współpracy Agory z Publicitas będzie dotyczyć rynków Niemiec, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Belgii, Holandii, Hiszpanii, Włoch, Francji, Szwajcarii, Austrii i Grecji.
W tej chwili, czyli do 1 kwietnia w wymienionych krajach Publicitas funkcjonuje jako jeden z pośredników sprzedaży reklam w GW.
Umowa o wyłącznej współpracy z Publicitas jest dla Agory pierwszą tego typu umową. Wcześniej Biuro Reklamy „Gazety Wyborczej” współpracowało oprócz Publicitas także z innymi brokerami zajmującymi się pośrednictwem w sprzedaży reklam na rynku międzynarodowym.
Ta nowa forma współpracy ułatwi dotarcie oferty reklamowej „Gazety Wyborczej” do największych międzynarodowych klientów i pozwoli na głębszą wymianę doświadczeń oraz regularne szkolenia handlowców wyspecjalizowanych w sprzedaży ogłoszeń w „Gazecie Wyborczej” - poinformowała Agora w środę w komunikacie prasowym.
Współpraca z Publicitas zakłada również wykorzystanie narzędzi i kanałów komunikacyjnych brokera do promocji „Gazety Wyborczej” na rynku międzynarodowym - zostaną tu wykorzystane między innymi serwis www.publicitas.com oraz biuletyny informacyjne Publicitas.
- Publicitas to jeden z największych brokerów ogłoszeniowych na świecie. Współpracujemy z nim na różnych rynkach już od wielu lat. Np. na rynku austriackim blisko 10 lat. Tak więc mieliśmy czas, aby przekonać się o swojej wiarygodności. Funkcjonują na ponad dwudziestu rynkach na całym świecie co daje nam możliwość pracy z jednym partnerem na wielu rynkach bo to ułatwia współpracę - informuje Dział Sprzedaży Reklam "'Gazety Wyborczej".
Publicitas Promotion Network jest jednym z ważniejszych międzynarodowych brokerów sprzedaży reklam. Publicitas działa w 22 krajach na 4 kontynentach. W 58 punktach sprzedaży zatrudnia ponad 450 ekspertów oferujących powierzchnie reklamowe w najbardziej prestiżowych publikacjach na rynkach lokalnych, krajowych i międzynarodowych.
Grupa Agory zwiększyła w IV kwartale 2005 roku przychody o 18,6 proc. do 329,2 mln zł, przy czym same jej przychody z reklam wzrosły w tym czasie o 8,1 proc. do 196,1 mln zł.
W IV kwartale zysk netto grupy spadł do 8,6 mln zł z 38,4 mln zł zysku netto w IV kw. 2004 roku. Natomiast zysk operacyjny zmniejszył się do 12,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej w analogicznym kwartale 2004 roku było to 44,1 mln zł.
W całym 2005 roku przychody grupy Agory wzrosły o 20,1 proc. do 1,2 mld zł, natomiast jej wpływy z reklam wzrosły 10,8 proc. do 711,6 mln zł.
Zysk netto grypy Agory w ubiegłym roku wyniósł 126,7 mln zł i wzrósł wobec 2004 roku o 88,3 proc., a z kolei zysk operacyjny zwiększył się o 83,2 proc. do 150,8 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Agora zmienia zakres umowy z Publicitas