Aldi rusza z kampanią promująca niemarnowanie jedzenia
Sieć sklepów Aldi rozpoczyna kampanię edukacyjną „NiemarnuJEMY”, w której zachęca do niemarnowania żywności i podpowiada, jak przechowywać produkty oraz wykorzystywać resztki produktów w kreatywny sposób. W akcję zaangażowano Sylwię Majcher.
Kampania realizowana będzie od 8 listopada, a jej partnerami są organizacje pożytku publicznego, którym Aldi od kilku lat przekazuje produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia.
- Działania związane z przekazywaniem produktów z krótką datą uzupełniamy o kampanie edukacyjne. Podczas tegorocznej akcji na terenie sklepów Aldi, przy półkach z żywnością umieścimy porady dotyczące przechowywania wybranych produktów, by dłużej cieszyć się ich świeżością i uniknąć ich wyrzucania. Podpowiemy też jak wykorzystać resztki produktów np. serów, wędlin czy ogryzków. W ten sposób chcemy pokazać, że niemarnowanie jest proste i nie wymaga wielkich zmian, a w walce z niemarnowaniem lepsza jest wielka grupa ludzi, która robi rzeczy niedoskonale, niż mała grupa ekspertów– mówi Katarzyna Bawoł, kierownik działu jakości i odpowiedzialności przedsiębiorstwa Aldi Polska.
Kampania „NiemarnuJEMY” ma na celu edukację w zakresie racjonalnego gospodarowania żywnością. Aldi w tegorocznej odsłonie kampanii zaplanowało działania zarówno w sklepach, jak i w internecie, w tym w social mediach. Sieć uruchomiła specjalną stronę dedykowaną akcji www.aldi.pl/niemarnuje, na której znajdą się porady na temat racjonalnego gospodarowania żywnością oraz dedykowana gazetka, w której sieć zebrała w przystępnej formie inspiracje i porady, które – w myśl idei zero waste – przyczyniają się do niemarnowania żywności.
Sieć w swoje działania zaangażowała również ambasadorkę zero waste, Sylwią Majcher, z którą Aldi od początku roku realizuje program Zero Weste, zachęcając klientów do mądrych zakupów i proekologicznych zachowań.
W tegorocznej kampanii Sylwia Majcher podpowie jak nie marnować i wykorzystywać jedzenie do końca. Podczas trwania kampanii ekspertka każdego dnia na Instagramie będzie udzielać porad co można zrobić z produktem, który zalega w lodówce lub szafce. Na jeden dzień przejmie Instagram Aldi, aby pokazać, jak w przemyślany sposób robić zakupy.
Kampania „NiemarnuJEMY” jest realizowana m.in. wraz z Caritas Polska, Towarzystwem Pomocy im. św. Brata Alberta oraz Bankami Żywności – organizacjami, którym Aldi regularnie przekazuje produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia.
Dołącz do dyskusji: Aldi rusza z kampanią promująca niemarnowanie jedzenia