DHL łączy siły z właścicielem Aliexpress. Wydadzą 60 mln euro na automaty paczkowe w Polsce
Koncern logistyczny DHL przejmie część udziałów w polskim oddziale Cainiao, odpowiadającej za logistykę spółki zależnej chińskiego giganta Alibaba Group. Razem chcą zainwestować 60 mln euro w instalację automatów paczkowych w całym kraju.
W komunikacie nie podano, jaką konkretnie część udziałów polskiej spółki Cainiao przejmie DHL eCommerce Solutions ani ile za to zapłaci. Zaznaczono natomiast, że na transakcję muszą zgodzić się organa kontrolujące fuzje z niektórych krajów, co powinno nastąpić w najbliższych miesiącach.
- Polska to jeden z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie, który do 2027 r. ma się podwoić, a nawet 40 proc. konsumentów preferuje dostawę przesyłek do automatów paczkowych - zauważa Pablo Ciano, CEO w DHL eCommerce Solutions. - Łącząc siły z Cainiao, wzmocnimy naszą pozycję jako zaufanego dostawcy paczek. Stworzymy rozległą sieć najnowocześniejszych schowków na paczki - deklaruje.
DHL i Alibaba ze wspólnymi automatami paczkowymi
Obecnie DHL i Cainiao mają łącznie ok. 1,2 tys. automatów paczkowych w Polsce. Ta pierwsza firma w listopadzie ub.r. zapowiadała, że do końca roku chce postawić kilkaset maszyn, a docelowo mieć ich kilka tysięcy.
Natomiast automaty Cainiao służą do odbioru zakupów z Aliexpress. W styczniu ub.r. było ich ponad 300, firma zapowiadała, że w dłuższej perspektywie rozwinie sieć do 3 tys.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Firmy zapowiadają, że w oparciu o istniejące już sieci automatów, a także punktów dostępowych DHL, w pierwszej fazie współpracy zainwestują 60 mln euro w kolejne maszyny. Mają one być rozstawiane w kluczowych lokalizacjach i mieć przyjazny interfejs.
Podkreślono, że celem strategicznym jest stworzenie wiodącej sieci automatów paczkowych w Polsce, z bezproblemowym zasięgiem pierwszej i ostatniej mili. - Cieszymy się, że znaleźliśmy tak silnego partnera, jak DHL , który podziela naszą wizję. Łącząc doświadczenie obu firm w zakresie logistyki, technologii i handlu cyfrowego, dążymy do świadczenia naszym klientom najwyższej jakości usług i tworzenia niezrównanych doświadczeń zakupowych dla konsumentów - zapewnia William Xiong, dyrektor ds. strategii i dyrektor generalny Cainiao Network w regionie Europy i Morza Śródziemnego.
Zdecydowanie najwięcej automatów paczkowych ma w Polsce InPost. Na koniec ub.r. było to 19 306 takich maszyn (17 proc. więcej niż rok wcześniej) z łącznie 2,9 mln skrytkami na przesyłki, do firmy należały też 8 633 urządzenia na kilku rynkach zagranicznych. W ub.r. liczba przesyłek dostarczonych przez grupę InPost sięgnęła 744,9 mln sztuk, o 44 proc. więcej niż rok wcześniej.
Od ponad półtora roku swoją sieć automatów rozwija Allegro - na koniec września ub.r. miała ich ponad 2,1 tys., a także umowy na postawienie kolejnych 2,5 tys.
DHL Parcel podpisał właśnie z Allegro umowę, w oparciu o którą będzie dostarczał zakupy m.in. w ramach Allegro Smart! i do 24 krajów Unii Europejskiej.
Dołącz do dyskusji: DHL łączy siły z właścicielem Aliexpress. Wydadzą 60 mln euro na automaty paczkowe w Polsce