Allegro zmienia prowizje: limit kwotowy przy sprzedaży instrumentów muzycznych, nowe zasady w kategoriach Dziecko i Moda
Z początkiem kwietnia na Allegro będzie obowiązywać maksymalna kwota prowizji w większości podkategorii z sekcji Instrumenty. Zmienią się też zasady naliczania prowizji przy sprzedaży myjek ciśnieniowych oraz w kategoriach Dziecko i Moda.
Obecnie w kategorii Instrumenty obowiązuje prowizja od sprzedaży w wysokości 7 proc. w podkategoriach: Gitary i akcesoria, Instrumenty klawiszowe i MIDI, a 8 proc. w pozostałych podkategoriach.
Od początku kwietnia w większości podkategorii prowizja będzie wynosić 8 proc., a w podkategoriach Pozostałe oraz Części i akcesoria - 10 proc. Jednocześnie ustalono maksymalną kwotę jednorazowej prowizji - 50 zł. - W przypadku przedmiotów objętych stawką 8 proc., których cena jest wyższa niż 625 zł, oznacza to obniżkę prowizji od sprzedaży - podkreśla Allegro.
Z kolei w kategoriach Dziecko i Moda w ofertach z aktywną opcją Wyróżnienie lub Pakietu Wyróżnienie + Pogrubienie + Podświetlenie wysokość dodatkowej prowizji wzrośnie z 40 do proc. wartości obowiązującej prowizji od sprzedaży.
W podkategorii Myjki ciśnieniowe w ramach kategorii Dom i Ogród od początku kwietnia prowizja będzie wynosić 6 proc., a jej maksymalna kwota - 50 zł. Obecnie w przypadku ofert z cenie do 100 zł prowizja to 7 proc., a przy ofertach za pond 100 zł - 7 zł i 6 proc. od wartości ponad 100 zł.
W kategorii Depilatory prowizja od sprzedaży zmaleje z 9 do 2,5 proc.
Zmiany w Strefie okazji i Logotypie na listach ofert
Z początkiem kwietnia w Strefie okazji pojawi się nowe oznaczenie - Outlet. Warunkiem umieszczenia go przy ofercie będzie obniżenie ceny o 30 proc. w porównaniu z poprzednim poziomem i określenie parametru Marka. Za oznaczenie nie będzie pobierana opłata codzienna, natomiast przy sprzedaży w oznaczonych ofertach obowiązywać będzie prowizja, zgodnie z cennikiem Strefy okazji.
W przypadku programu Logotyp na listach ofert wprowadzono zmiany po to, żeby stały się bardziej dostępny dla sprzedających. Przede wszystkim od początku kwietnia nie będzie obowiązywał warunek, że może w nim uczestniczyć sprzedawca mający minimum 98 proc. poleceń z ostatnich 30 dni.
- Umożliwimy pokazywanie fragmentu przykładowej listy ofert wraz z logotypami uczestników programu w tworzonych przez nas materiałach sprzedażowych, promocyjnych i edukacyjnych, takich jak np. prezentacje audio-video. Obecnie w takich materiałach nie możemy pokazać stron serwisu, na których pojawiają się konkretne logotypy uczestników programu - zapowiedziało też Allegro.
Z kolei w ramach opcji Super Sprzedawca do listy kategorii, w których nie można promować ofert Monetami, dodane zostaną dwie: Kryptowaluty oraz Początkowe z Mlek modyfikowanych.
- Zmiany w cenniku wprowadzamy po bardzo dokładnej analizie, dotyczą one zarówno podwyżek jak i obniżek, bo i takie mają miejsce. Warto przypomnieć, że nie ma opłat za wystawienie ofert w niemal wszystkich kategoriach. Oznacza, że sprzedawcy nie ponoszą żadnego ryzyka i kosztów rozpoczynając sprzedaż na naszej platformie. To ryzyko i koszty związane z pozyskiwaniem ruchu, rozwojem platformy i utrzymywaniem na niej ofert do czasu aż znajdą nabywców bierzemy na siebie my. A prowizje dotyczą tylko sprzedanych ofert a ich poziom odzwierciedla specyfikę każdej nawet najmniejszej kategorii oraz szerszy kontekst rynkowy - komentuje Paweł Klimiuk, dyrektor komunikacji korporacyjnej Allegro.
- Żeby to zrozumieć najlepiej jest porównać to do tradycyjnej galerii handlowej. Tam bowiem sprzedawca już od początku - niezależnie od tego czy uda mu się znaleźć klientów czy nie - musi pokryć koszty wynajęcia sklepu. W każdym jednak przypadku kluczowe jest dla nas, aby nasza polityka cenowa odzwierciedlała realną wartość, którą Allegro oferuje sprzedawcom korzystającym z naszej platformy. W porównaniu do innych kanałów sprzedaży czy pozyskiwania ruchu w internecie Allegro pozostaje najbardziej efektywnym, pozwalając markom, dystrybutorom i sprzedawcom skutecznie realizować ich własne cele sprzedażowe - podkreśla Klimiuk. Zaznacza, że w ub.r. sprzedaż na Allegro rozpoczęło 16 tys. firm.
Według badania Gemius/PBI w lutym br. serwis Allegro.pl zanotował 17,17 mln realnych użytkowników i 1,26 mld odsłon, a aplikacja mobilna Allegro - 3,26 mln użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Allegro zmienia prowizje: limit kwotowy przy sprzedaży instrumentów muzycznych, nowe zasady w kategoriach Dziecko i Moda
Osoba która ma wartościowy serwis, nie ma siły przebicia w starciu z Januszami