SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Amazon i Meta liderami lobbingu w USA. Ponad 20 mln dolarów w 2021 roku

W 2021 roku Big Techy wydały w Stanach Zjednoczonych rekordowe kwoty na lobbing wśród amerykańskich polityków i urzędników - wynika z danych Kongresu USA. Liderami w tej działalności były koncerny Amazon i Meta, które zapłaciły po ponad 20 mln dolarów na lobbing. Wydatki były związane głównie z planowanym wprowadzeniem ustawy o ściślejszej kontroli nad największymi firmami technologicznymi.

Lobbing jest jednym z ważnych działań dużych amerykańskich koncernów, w tym także tych działających w obszarze technologii. Dzięki lobbingowi firmy mogą sobie zapewnić m.in. korzystne dla siebie rozwiązania prawne.

Amazon i Meta na lobbingowym podium

Jak wskazują dane opublikowane przez Kongres USA w 2021 r. największe amerykańskie Big Techy przeznaczały na działania lobbingowe rekordowe i coraz większe kwoty.

Czytaj także: Facebook z pozwem zbiorowym w Wielkiej Brytanii. Może zapłacić ponad 3 mld dolarów

Amazon w ub.r. wydał na lobbing 20,3 mln dol., zaś koncern Meta (obecny właściciel Facebooka) przeznaczył na ten cel 20,1 mln dol., co czyni te firmy zdecydowanymi liderami w tym zakresie. Obaj giganci technologiczni zwiększyli wydatki na lobbing o około 7 proc. w porównaniu z 2020 r.

Oczywiście nie tylko Amazon i Meta aktywnie lobbują wśród Big Techów w USA. Według dostępnych danych Google wydał 9,6 mln dol. na lobbing w 2021 r. To nie jest roczny rekord w historii koncernu, ale stanowi 27-procentowy wzrost w stosunku do 2020 r.

Z kolei wydatki Apple na lobbing nieznacznie spadły w ub.r. Producent iPhone'ów wydał 6,5 mln dol., aby wpłynąć na decydentów w 2021 r., w porównaniu z około 6,7 mln dol. rok wcześniej.

W 2021 r. giganci technologiczni lobbowali wśród amerykańskich polityków i urzędników głównie w sprawie Innovation and Choice Online Act, planowanej ustawie, która ma ograniczyć dominującą pozycję rynkową Big Techów w USA,, ograniczyć ich przywileje i wprowadzić większą kontrolę rządu nad tymi koncernami.

Czytaj także: Amazon pokazał zwiastun serialowego "Władcy Pierścieni"

Dołącz do dyskusji: Amazon i Meta liderami lobbingu w USA. Ponad 20 mln dolarów w 2021 roku

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek
Lobbing = lapowki.
odpowiedź
User
Z klasą
Takie to "wolne media"
odpowiedź