SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Amazon najchętniej preferowanym przez konsumentów środowiskiem reklamowym

Globalną marką medialną, w otoczeniu której konsumenci najbardziej akceptują reklamy, jest Amazon – wynika z rankingu Media Reactions firmy Kantar. Reklamy na platformie Amazon były wspomniane przez konsumentów jako najbardziej istotne dla nich osobiście i najbardziej przydatne w porównaniu do innych. W Polsce preferowaną platformą jest Allegro.

Trzecia edycja opracowywanego przez Kantar globalnego rankingu wartości reklam dla kanałów medialnych i marek medialnych w 2022 roku przyniosła następujące wyniki:
•    W rankingu formatów, które konsumenci preferują najbardziej, już trzeci rok z rzędu dominują platformy reklamowe offline działające „w realu”.
•    Jeśli chodzi o media cyfrowe, preferowanym formatem reklam stały się treści dostarczane przez influencerów, zastępując reklamy w podcastach.
•    Pomimo skłonności konsumentów do preferowania platform offline, marketerzy nadal wolą platformy online. Więcej reklamodawców twierdzi obecnie, że przy projektowaniu budżetu reklamowego na 2023 rok zwiększy wydatki na internetowe treści wideo, ponieważ TikTok nadal jest uważany za najbardziej innowacyjną markę medialną.
•    Łącznie 61 proc. reklamodawców netto planuje zwiększyć swoje wydatki w sferze metaverse w 2023 roku.

Najwyżej oceniane kanały medialne

Stosowany przez Kantar wskaźnik wartości reklamowej Ad Equity to unikatowe źródło informacji o tym, gdzie konsumenci najbardziej doceniają reklamy i są najmniej skłonni do ich negatywnego postrzegania. Biorąc pod uwagę wszystkie kanały mediów, konsumenci są najlepiej nastawieni do reklam w wydarzeniach sponsorowanych (nr 1), w czasopismach (nr 2) i w kinie (nr 3). W tym roku dla niemal wszystkich kanałów online wartość wskaźnika Ad Equity wzrosła, więc można mówić o kontynuacji trendu z 2021 roku.

Jeśli chodzi o środowisko cyfrowe, preferowanym formatem reklamowym są treści publikowane przez influencerów, które zanotowały skok o sześć punktów. Za nimi plasują się reklamy w środowisku e commerce i podcastach. W porównaniu z ubiegłym rokiem swój wynik poprawiły o jedną pozycję reklamy typu story w mediach społecznościowych i reklamy w muzycznych serwisach streamingowych.

Globalne marki mediów cyfrowych

Wśród dziewięciu marek mediów cyfrowych mierzonych globalnie w 2022 roku liderem całego rankingu Ad Equity jest Amazon. Konsumenci uważają reklamy na platformie Amazon za istotne dla siebie i przydatne, a ponadto wyżej oceniają ich jakość, dzięki czemu w tym roku Amazon jest najpopularniejszą platformą reklamową wśród konsumentów. Reklama w Amazon jest również najbardziej preferowana lokalnie na czterech rynkach: w Niemczech, we Włoszech, w Egipcie i Kolumbii, ponadto Amazon uplasował się w pierwszej piątce na czterech innych rynkach.

TikTok, marka cyfrowa nr 2 w rankingu Ad Equity, nadal jest postrzegana jako innowacyjna oraz przyjemniejsza i bardziej rozrywkowa niż inne marki mediów cyfrowych. Spotify przeskoczył o cztery miejsca, zajmując pozycję nr 3 jako reprezentant stale rozwijających się kanałów streamingu muzyki i podcastów. Siła Spotify opiera się przede wszystkim na postrzeganej jakości umieszczanych tam reklam oraz gotowości konsumentów do akceptowania reklam w tym serwisie. Spotify zajmuje miejsce nr 1 w Wietnamie i znajduje się w pierwszej trójce w Japonii i Korei.

Globalny ranking Ad Equity dla marek z rynku mediów – pierwsza piątka wśród konsumentów w 2022 roku.


 
Już drugi rok z rzędu wśród preferowanych marek medialnych na pierwszym miejscu marketerzy umieścili Instagram, a za nim uplasowały się Google (nr 2) i YouTube (nr 3). W tegorocznych preferencjach marketerów TikTok przesunął się o trzy miejsca, osiągając czwartą pozycję. Z kolei aż 84 proc. marketerów planuje w 2023 roku wydać więcej na reklamę właśnie na TikToku – jest to wynik najlepszy wśród wszystkich globalnych platform reklamowych.

Najlepsze wyniki Ad Equity według rynków

W przeciwieństwie do wyników z ubiegłego roku, tegoroczne preferencje konsumentów podzieliły się równo między globalne i lokalne platformy medialne. Na 29 badanych rynkach w 15 krajach jako preferowane platformy wskazano globalnych gigantów, takich jak Amazon, Google, Twitch, Spotify, Pinterest i Disney. Czternaście spośród najlepiej ocenianych przez konsumentów platform reklamowych na całym świecie to lokalne lub zlokalizowane marki medialne. W Polsce preferowaną platformą jest Allegro.

Planowane wydatki na reklamę

Według przewidywań wydatki na media cyfrowe w 2023 roku będą nadal rosły. Wideo online, streaming wideo i reklamy typu story w mediach społecznościowych to trzy najlepsze kanały, w których notuje się wzrost netto budżetów reklamowych w 2022 i 2023 roku. Za nimi plasuje się marketing w obszarze metaverse, który zdaniem marketerów wzrośnie o 61 proc. w 2023 roku.

„Środowisko mediów nadal rozwija się w zawrotnym tempie, jednak w czasach inflacji marketerzy muszą dokonywać wyborów w sposób ostrożny. Nadal pociąga ich to, co nowe i atrakcyjne, na przykład nowy wskaźnik dotyczący pozyskania uwagi czy nowy kanał metaverse, ale konieczne jest działanie na podstawie całościowej wiedzy o platformach reklamowych i percepcji tych platform przez konsumentów” - komentuje Jane Ostler, zajmująca w Kantar stanowisko EVP Creative and Media Solutions.

„Wpływ kampanii reklamowych wzrasta siedmiokrotnie, jeśli odbiorcy są chętni, aby przyjąć ich treści – dlatego niezbędna jest wiedza o tym, które kanały i platformy będą najskuteczniejsze dla danej marki” - powiedział Gonca Bubani, global director/Media w Kantar Insights.

Kantar to wiodąca na świecie firma specjalizująca się w przetwarzaniu i analizie danych marketingowych. Media Reactions to coroczne badanie zmieniającego się krajobrazu mediów, a jego celem jest wsparcie dla reklamodawców, agencji mediowych i właścicieli mediów w podejmowaniu decyzji dotyczących mediów.

W 2022 roku Media Reactions przynosi wyniki badania opinii ok. 18 tys. konsumentów i 1 tys. doświadczonych marketerów z 29 rynków świata (Arabia Saudyjska, Argentyna, Australia, Brazylia, Chiny, Czechy, Egipt, Filipiny, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Indie, Indonezja, Japonia, Kolumbia, Korea, Meksyk, Niemcy, Nowa Zelandia, Polska, RPA, Rumunia, Słowacja, Tajwan, USA, Wielka Brytania, Wietnam i Włochy). Zdaniem twórców, badanie Media Reactions pozwala uzyskać wiedzę o oczekiwaniach konsumentów wobec mediów i platform reklamowych w długofalowej perspektywie, szczególnie jeśli chodzi o platformy oferujące treści oraz media społecznościowe.

W ub.r. na szczycie rankingu po raz drugi z rzędu znalazł się TikTok.

W zeszłym kwartale przychody Amazona zwiększyły się o 14,7 proc. do 127,1 mld dolarów, a w przy wzroście kosztów operacyjnych o 17,5 proc. zysk netto zmalał z 3,15 do 2,87 mld dolarów.

Dołącz do dyskusji: Amazon najchętniej preferowanym przez konsumentów środowiskiem reklamowym

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mike
Że co???? Gdzie i na kim te badania robili?
0 0
odpowiedź